Slovenija

Žalostno: slovenski pralni stroj je cenejši v tujini

Ljubljana, 12. 12. 2013 09.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ste si med kupovanjem izdelka prek spleta zastavili vprašanje, zakaj mora biti ravno v Sloveniji neki izdelek najdražji? ZPS je preveril cene različnih izdelkov in ugotovil, da se precej slovenskih izdelkov bolj splača kupovati pri tujih ponudnikih.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so se lotili nakupa petih izdelkov, ki se med seboj ne razlikujejo le po namenu uporabe, ampak tudi po velikosti in teži: od merilnika krvnega tlaka do pralnega stroja. "Rezultat je izjemno nespodbuden za slovenske spletne trgovce. Prav pri vseh izdelkih smo najvišje cene odkrili v Sloveniji," opozarjajo na ZPS.

Slovenski pralni stroj najdražji pri nas

Evropski potrošniški center je med analizo izdelkov ugotovil, da je bila razlika v ceni pralnega stroja kar 168 evrov, televizorja 289 evrov ter sesalnika 124 evrov.
Evropski potrošniški center je med analizo izdelkov ugotovil, da je bila razlika v ceni pralnega stroja kar 168 evrov, televizorja 289 evrov ter sesalnika 124 evrov. FOTO: Reuters

Cene so v posamezni državi najprej iskali po spletnih iskalnikih, nato pa so pri nekaterih najcenejših ponudnikih preverili, ali lahko izdelek pošljejo na slovenski naslov. Skupine izdelkov so izbrali povsem naključno, za konkreten izdelek pa so se večinoma odločili na podlagi rezultatov primerjalnih testov potrošniških organizacij.

Edina izjema je model Gorenjevega pralnega stroja, ki so ga izbrali predvsem zato, ker je bil na voljo v vseh državah. Prav pri pralnem stroju so doživeli hladen tuš. Cena je bila namreč v Sloveniji najvišja, razlika je celo tako velika, da bi se ga splačalo pripeljati iz Nemčije, in to kljub visokim transportnim stroškom (stroj je navsezadnje težek 80 kg). Iz drugih držav ga ne bi poslali v Slovenijo, navsezadnje pa se lahko do tja tudi zapeljemo in ga pripeljemo sami.

Nemčijo so izpostavili kot priporočilo

Razen Nemčije so le redke spletne trgovine, ki svoje izdelke pošiljajo še kam drugam kot samo v svojo državo.

"Izkazalo se je, da smo z uvrstitvijo Nemčije v naš izbor držav zadeli žebljico na glavico. Pa pri tem ne mislimo le na postavitev spletnih portalov, njihovo informativnost, preprost dostop do najpomembnejših informacij in podobno, pač pa tudi in predvsem na tisto, za kar se zavzema Bruselj (in bi se morali bolj zavzemati tudi vsi drugi): zelo redke so trgovine (ali izdelki), ki kupcem ne omogočajo pošiljanja v skoraj vse države EU (pa še kakšno zraven). Podatke o stroških je mogoče večinoma dobiti z enim samim klikom, to uporabniško izkušnjo zgolj izboljša," opozarjajo na ZPS.

Če je le mogoče, kupujte tam, kjer je ceneje, in se pri tem ne omejujte na državne meje, opozarjajo na ZPS.
Če je le mogoče, kupujte tam, kjer je ceneje, in se pri tem ne omejujte na državne meje, opozarjajo na ZPS. FOTO: Thinkstock

Povsem drugačna je slika obiska spletnih trgovcev v državah, ki so naše sosede. "Skoraj nobena trgovina ni omogočala pošiljanja izbranega izdelka na naslov v Sloveniji. Tako ali drugače (ne vedno najbolj pregledno) smo prej ali slej naleteli na zid, imenovan 'Pošiljamo samo na naslove v'. A kljub tej oviri smo njihove cene upoštevali, saj se vedno najdejo načini, kako priti do izdelka, hkrati pa je – še zlasti če je razlika v ceni visoka – velika verjetnost, da boste tudi v klasični trgovini kupovali ceneje kot pri nas."

Preverite tudi trajanje garancije

Ker si izdelka pred nakupom na spletu ne morete neposredno ogledati, imate pravico, da odstopite od nakupa, če vam izdelek, ki ste ga kupili, iz katerega koli razloga ne ustreza. Zelo pomembno je, da prodajalca o odstopu pravočasno obvestite, pri čemer pa vam razloga ni treba navesti. Pri nakupih v slovenskih spletnih trgovinah morate trgovca obvestiti v 14 dneh od prejema izdelka, drugod v EU pa je rok običajno sedem dni. Prodajalec vam mora vrniti denar najpozneje v 30 dneh, v zvezi z vračilom izdelka vas sme bremeniti le za stroške pošiljanja izdelka.

Pred nakupom natančno preverite, kako dolgo za morebitno okvaro jamči prodajalec. Pri pregledu cen so ugotovili, da je garancija najbolj različna pri Gorenjevem pralnem stroju, saj sega od dveh let (Avstrija, Italija, Nemčija), treh let (Madžarska) pa vse do petih let (Slovenija in Hrvaška). Tudi to je lahko dober kazalec, kje se nakup dejansko obrestuje, opozarjajo na ZPS. Prav tako opozarjajo, da boste lahko le za malo izdelkov, kupljenih v tujini, garancijo uveljavljali doma.

Na ZPS so prepričani, da je prišel čas, ko bi bruseljska administracija lahko po zgledu uredbe o gostovanju v mobilnih omrežjih segla tudi na področje spletne trgovine in preprosto predpisala, da morajo te omogočiti pošiljanje blaga v vse države EU. Šele tako bi škandalozno visoke slovenske cene upadle na ustrezno raven, ki je primerljiva z drugimi državami, opozarjajo na ZPS.

Kupujte tam, kjer je ceneje!

Če je le mogoče, kupujte tam, kjer je ceneje, in se pri tem ne omejujte na državne meje. Spletni trgovci si pri nas in v tujini prizadevajo prodati čim več, zato jih je treba preprosto povprašati, ali so nam izdelek pripravljeni dostaviti na slovenski naslov – seveda če ta možnost ni že ponujena na njihovi spletni strani.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (469)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kaverna
13. 12. 2013 10.40
Ne,to ni žalostno ampak bedasto
srebrnibreg
13. 12. 2013 09.43
+3
Že zdavnaj ( 25 let nazaj ) je bil Gorenjev pralni stroj v Avstriji dosti cenejši kot pri nas pa Radenska, Laško....
kolcamož
13. 12. 2013 09.41
+2
slovenska realnost........sebe potaplamo,druge rešujemo......
puspan
13. 12. 2013 08.56
+4
No s to novico ste pa zelo pozno seznanjeni. Skoda, da smo ze toliko let v EU. Tudi Mercedesa in podobno nemsko robo boste v tujini kupili ugodneje, kot v drzavi proizvajalca, zakaj? Iz cisto preprostega razloga. Za vsako uspesno drzavo, ki je izvozno naravnana velja pravilo, da njihov izdelek, ki jim ga uspe prodati izven njihove drzave, naredi se vec koristi, kot v domacem okolju. Saj to je cisto normalno, kajti denar, ki pride od zunaj, poveca maso denarja, ki se obraca v domacem okolju in s tem si dodatno zasluzi vec in s tem seveda ustvarja financni presezek, kar je samo pozitivno v vseh pogledih. Prav zato vse uspesne drzave, ki so tako naravnane, svojo robo prodajajo ceneje, kot doma. Tako ravnajo tudi nasi proizvajalci in tu ni nic spornega. Da bomo to kapirali, bo potrebno se kar nekaj casa enako, kot to velja za vsesplosno stanje, ki ga sedaj prezivljamo doma.
Götterdämmerung
13. 12. 2013 11.39
-3
Po tvoji realsocialistični logiki je Kitajska najdražja država na planetu, ker skoraj vse proizvaja in je torej za Kitajce najdražje. Brez zamere, večje neumnosti že dolgo nisem slišal, vsaj odkar je razpadla Jugoslavija in ko so Hrvati nazadnje razlagali svojo turistično vizijo, zgleda si tudi edino oni ne morejo privoščiti morja, ker ga pač izvažajo turistom in morajo biti zanje najvišje možne cene.
puspan
13. 12. 2013 14.37
No malo si mimo vstrelil s primerjavo hrvaske turisticne vizije in aktualno temo. Izvzemsi bogov, bo zatemnitev kar primerljiv naziv tvojih komentarjev
-BZ-
13. 12. 2013 08.38
+0
pa to je čist normalno , dajte nehajte se primitivno obešat na vsako zadevo ...znamka ki ne dosega nekega imena na nekem trgu ali se šele uveljavlja, se prodaja ceneje. Tudi druge naprave znanih tujih proizvajalcev so v Sloveniji cenejše kot v njihovi domovini izvora. Tako pač je v mednarodni menjavi. kAj se tolk obremenjujete. me zanima kdo izmed vas je že kdaj sploh kaj izvozil, pretežno pa kupujete tujo šund robo.
puspan
13. 12. 2013 08.57
+0
johan842
13. 12. 2013 08.35
A kdove kje v avt kupit kak poceni prenosni računalnik?imam 10 let starga pa mi finance ne dovolijo kupit novega tu?
Timy15
13. 12. 2013 07.40
+6
Ja,tako posluje Slovenija in je draga predvsem za slovence,zato kupujmo tam kjer je ceneje.Tudi naša zdravila!
rinolopus
13. 12. 2013 06.21
+5
2 leti nazaj se je pokvaril hladilnik sem malo po internetu gledal je bil gorenjev hladilnik v avstriji z poštnino vred cenejši kot pa da ga bi kupil v sloveniji krasno namesto da bi doma ostal denar gre tako v tujino,enako velja za pivo union laško je cenejša v italiji kot doma spet denar gre v drugo državo.
Götterdämmerung
13. 12. 2013 02.09
+6
Najbolj me skrbi za delavce v proizvodnji, če Gorenje propade, kam bomo z vsemi temi tujci?
llalalala
13. 12. 2013 07.43
+1
Götterdämmerung
13. 12. 2013 02.07
-5
Mogoče je bela tehnika pri nas dražja zato, ker z vsakim nakupom kupimo zraven še en izdekel za nekega reveža in torej plačujemo dvojno ceno.
Tonček Balonček
13. 12. 2013 01.17
-2
Gorenje izvozi večino prpizvodnje in je domači trh takorekoč nepomemben. Tudi Mercedes je v Albaniji cenejši kot v Nemčiji.
platon19
12. 12. 2013 23.41
+5
tudi pivo za pol
xes
12. 12. 2013 22.05
+5
Pa sej je cisto jasno zakaj je tako... ze v osnovi je v nemciji DDV nizji, place delavcev so manj obremenjene z vsemi moznimi davki, svoje pri nizanju stroskov pa doprinese se bolj prijazna (in ucinkovita) birokracija .... pri nas, v Butalistanu pa pac tega ocitno nocemo, zato placujemo vec in se raje pogovarjamo o partizanih ... v razmislek pred naslednjmi volitvami ...
Pantokrator
12. 12. 2013 21.20
-4
Kupujte slovensko!
Tonček Balonček
12. 12. 2013 21.40
+5
SAj kupujemo, ampak v tujini! Tu kupujemo ap uvoženo robo, ker ej cenejša kot zunaj. Recimo Vegeta je pri ans ceneša kot na Hrvaškem. PA avstrijsko mleko je pri nas cenejše kot v Avstriji. Pa Atomic smučke so cenejše pri nas.
Xit
12. 12. 2013 20.53
+16
Hrana v nemciji je res ceneje kot v sloveniji. Gres v trgovino in kupis sadje, zelenjavo, mleko, meso ... in dejansko prides iz trgovine z bistveno cenejsim nakupom. Da ne govorim o pralnih praskih in mehcalcih, ki so v nemciji pol cenej kot v sloveniji in se bistveno kvalitetnejsi. No nazaj k hrani. Nemci so prav ponosni na to, da pri njih trgovci dejansko tekmujejo, ne pa da se dogovorijo za cene. To pa je po vsej verjetnosti posledica izvrstnih inspekcijskih sluzb. Le-te so ugotovile, da so se proizvajalci sladkorja dogovarjal za cene, da so se proizvajalci krompirja dogovarjal za cene in se kdo. Seveda so bili vsi financno oglobljeni in to z visokimi globami. Ker zivim v nemciji in franciji, bom dal primerjavo se s francijo. Tam imamo visje cene hrane kot v sloveniji, torej tudi visje kot v nemciji. Za dolocene prehrambene izdelke bi kot laik rekel, da so v franciji upraviceno drazji, ker zgledajo kvalitetnejsi. Tu bi izpostavil goveje meso in sir. Sicer pa sam nisem nek gurman, tako da se dobro najem tako v nemciji, kot tudi v franciji in obcasno tudi v sloveniji. Se ena zanimivost, ki pa izhaja iz statistike in ne iz moje osebne izkusnje. Nemci zapravijo malo na hrani in ogromno na kuhinjskem pohistvu. Francozi pa malo na kuhinjah in ogromno na hrani. Le kdo je bolj zadovljen:)))
tortilla
12. 12. 2013 21.32
+0
se strinjam pr vsem razen sadju in zelenjavi.. če ne kupuješ ravno one plastike od sadja v nettu, je precej dražje kot pri nas :)
Izi07
12. 12. 2013 21.42
+5
Vsekakor se strinjam z navedenim !Tudi jaz sem delal vendar v Avstriji pa je vse bilo ceneje kot pri nas razen seveda gostilne!
Xit
12. 12. 2013 23.58
+1
Jst kupujem v Kauflandu in Kaufhofu. Pogosto kupim maline in so zagotovo bistveno cenej k v Mercatorju in Sparu v Sloveniji. Enako je s kakijem. Za solato pa priznam, da zgolj predvidevam, da je cenej k v sloveniji, ampak je tle tolk pocen, da se sploh ne obremenjujem s ceno. Rajs pogledam katera je najlepsa. Pa se to. Ne zivim v dragi Bavarski, temvec bolj severo vzhodno.
Götterdämmerung
12. 12. 2013 20.43
+1
Kaj imata skupnega skupina Gorenje in Pivovarna Laško? Istega bivšega direktorja in potencialnega lastnika, po rodu Hrvata, načelno pa velikega Slovenca, ampak o teh skrivnostnih mračnih silah pri nas v javnosti ne govorimo.
hanzll
12. 12. 2013 20.41
+7
na trgu kot je nemski ne mores konkurerat z takimi kot so nase.sploh pa se v nemciji ne proda gorenja ne druzga kj dost.ker so nemci pametni in podpirajo svoje tovatne...miele...bosch.pr ns pa usi bekota iscete ker je tistih 50€ cenejsi.
Xit
12. 12. 2013 20.58
+5
hanzll, to pa ne bo drzalo. Pred kratkim sem kupoval pralni stroj in iz lastnih izkusenj ti povem, da se Gorenje v nemciji se kako prodaja. En primer; top pralni stroj od Miele stane 1500 EUR, top od gorenja pa 400 EUR. Isti energetski razred, ista velikost bobna... pejd mal na idealo de in primerjaj cene. To, da nemci ne podpirajo izkljucno svojih blagovnih znamk dokazujejo tudi z nakupom avtomobilov. V nemciji je ogromno novih avtomobilov proizvajalca Dacia.
hanzll
12. 12. 2013 21.05
+1
ocitno ne poznas vseh modelov pralnih strojev...pa poglej mau kvaliteto mieleta al pa gorenja.miele je edini na nasih trgih ki dela stroje v katerih je mozno zamenjat samo lezaje.v vseh ostalih moras menat ceu boben....sm pa prodajalc bele tehnike...
PioneerS
12. 12. 2013 21.09
+4
Top gorenjski pralni stroj 400€ a to mislis v nemciji al nasploh?Ti pa lahk povem da dobis gorenjski pralni stroj tudi za 1400€
Tonček Balonček
12. 12. 2013 21.24
+5
Iamm pralnis troj za 250 EUR in mi dela že mnogo let. Sem uporabnik bele tehnike, ha, ha! ZA 1400 EUR imam hladilnik, pralnis troj, pomivalni stroj in štedilnik ssteklokeramično ploško. Vse dela kot švicarska ura!
Tonček Balonček
12. 12. 2013 21.26
-1
Imam tudi DAcio Logan. 70.000 km. Edini poseg so bili trije redni servisi! Stala je pa 11.500 EUR, ker je imela maximalno opremo.
Grega77
12. 12. 2013 21.33
+2
Pa tudi nemci so postavli ceno s katero je gorenje na trgu , da lehko izvaža v nem. S ceno kot je pri nas gor ne bi blo veliko prodaje...
Izi07
12. 12. 2013 21.49
+1
Ja samo v Sloveniji ne pa v tujini ker tam nimajo tako nabitih marž kot pri nas!
Xit
12. 12. 2013 23.54
+1
hanzll: res je, ne poznam vseh modelov. Kar sem napisal sem mislil zgolj na nemski trg. Verjetno niso vsi gorenje modeli na prodaj v Nemciji. Sem pa dva tedna nazaj kupil pralni stroj. Po ogledu cen in testov, sem se odlocil za samsunga. Neki eco bubles... ko opere pa svira k stari mobiteli :DDDD Miele mi je blo pa brezveze kupt, ker je oderusko drag. Ce je mozno menjat le lezaje, je zagotovo ena prednost. Ampak preden bom jst moral menjat lezaje si bom verjetno ze zazelel novega (varcnejsega) pralnega stroja. Navsezadnje sem star pralni stroj prodal predvsem zato, ker sem si zelel tisjega in varcnejsega.
231koak
12. 12. 2013 20.15
+17
sem si pred 3 leti samo zaradi tega kombi nabavo.....v avstriji je vse ceneeeeeeeeje......pa še državo zaJ z davki. Mi že skoraj da živimo gor. Gor hodimo delat, v šoping, frizeru v Cmurek......sedaj si bomo še vsi zdravnika in zobozdravnika gor izbrali, gor nisi številka kot tu, pregleda te specialist proti totim našim mazačem, ki bi vednio imeli kaj poprek. . Čez par let bom pa še kakšen vikend gor kupo.......za skijanje....................Gor je vse na pošteno, pa to......
hanzll
12. 12. 2013 20.37
+3
nevem zakaj se ne presels...mas domotozje?
Tonček Balonček
12. 12. 2013 21.28
-2
TAm plačujetee tudi davke, samo v bolnico hodiš pri nas in tu šolaš otroke teh usmrajaš zrak! PA na volitve in zbore republike ter maše hodite tujkaj!
Tonček Balonček
12. 12. 2013 21.29
+3
Odkar je Heider umrl in so likvidirali Hypo BAnko, je v Avstriji precej bolj pošteno!
231koak
12. 12. 2013 23.47
+2
in ne gledam kot ti na meje /države..Slovenija, Avtrija, Hrvaška, delam to in sem tam kjer je bolj prijazno in kakovostnejše glede na trenutek/čas................vi se pa idite meje, jaz se grem le toliko, koliko je potrebno za birokracijo.....pa maker mi rečeš mehičan in me ne bo peklo, če mi bo enkrat predsednik eskim...........ne hodim volit, odločat o ničem......zmente se sami!!!!!!
domorodka
13. 12. 2013 06.41
+1
Svaka ti čast - za ovce leve in desne, da si se znajdo......po drugi strani pa.......zato pa smo tam kjer smo, ker vsak gleda samo na svojo rit....
Tonček Balonček
12. 12. 2013 20.10
+8
TA vlada je popolnoma nesposobna, Bratuškova naj takoj odstopi!
pankration
12. 12. 2013 19.45
+21
Par let nazaj sem hotel kupit zrcalno refleksni fotoaparat Nikon D700. Prvo pogledam v sosednji Italiji. Cena 2000€ 2 leti garancije. Drugo opcijo sem dobil v Švici 1800€ 2leti+3leta Nital garancije ZASTONJ(velja povsod po Italiji). Na koncu grem v slovensko trgovino, da se pozanimam o ceni. Ta mi reče 2400€ 1 leto garancije. Potem jim pojasnim da dobim v tujini mnogo ceneje in veliko več let garancije kot pri njih. On meni nazaj to pa je zato ker je pri nas večja kvaliteta kot v tujini. ?????? Takoj sem bruhnil v smeh, se zahvalil trgovcu, odšel na banko in dvignil 1800€. Prijatelju, ki je ravno odhajal v Švico sem dal denar in mu naročil naj v tej in tej trgovini kupi Nikon D700.
ONniON
12. 12. 2013 20.12
+12
naši glupi trgovci naj si ne mislijo da je pri nas kvalitetnejše ker ni , sem že bil čez severno mejo v trgovinah kot so hofer in špar, dobil sem marsikej ceneje in predvsem kvalitetnejše ...slovenija pa poleg tega spada med države z najvišjimi maržami