Slovenija

SDS: To je višek sprenevedanja

Ljubljana, 08. 11. 2010 07.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

SDS meni, da bi imenovanje Masleše na mesto predsednika vrhovnega sodišča pomenilo negacijo pravne države. Tudi ostali dve opozicijski stranki imenovanja ne bosta podprli, koalicija pa je še večinoma neodločena.

Minister za pravosodje Aleš Zalar je za predsednika vrhovnega sodišča DZ v imenovanje za šestletni mandat predlagal vrhovnega sodnika svetnika Branka Maslešo. Minister na podlagi mnenj občne seje vrhovnega sodišča in Sodnega sveta ter dodatnega preverjanja očitkov v arhivu ocenjuje, da je Masleša primeren kandidat za predsednika vrhovnega sodišča.

Zalar se bo odločil glede Masleše.
Zalar se bo odločil glede Masleše. FOTO: Dare Čekeliš

Kandidat je predlagal konsistenten in uresničljiv program za vodenje vrhovnega sodišča, je povedal Zalar in izpostavil, da je Masleša kot aktualni predsednik Sodnega sveta dobil odličen pregled nad problemi, izzivi in priložnostmi v sodnem sistemu. Gre za pravnega strokovnjaka in sodnika z izjemnim občutkom za pomen neodvisnosti sodnikov in sodstva, je Maslešo ocenil Zalar.

Predsednika vrhovnega sodišča za dobo šestih let z možnostjo ponovnega imenovanja v skladu zakonom o sodiščih na predlog pravosodnega ministra po predhodnem mnenju Sodnega sveta in občne seje vrhovnega sodišča imenuje DZ.

Minister je v postopku odločanja o kandidatu najprej ugotovil, da Masleša izpolnjuje vse formalne pogoje. Nato se je s kandidatom tudi pogovoril, v četrtek je pridobil tudi dopolnilno mnenje Sodnega sveta in pred dnevi dobil nekatere podatke in listine iz sodnih arhivov Okrožnega sodišča v Kopru in Okrožnega sodišča v Novi Gorici. Na podlagi celotne dokumentacije se je odločil, da Maslešo predlaga v imenovanje DZ.

Glede na to, da so bili zapisniku občne seje vrhovnega sodišča priloženi tudi nekateri drugi podatki, zlasti pisni izjavi dveh vrhovnih sodnikov, ki bi lahko v določenem delu omajali avtoriteto kandidata za predsednika vrhovnega sodišča, je minister pregledal listine in podatke v sodnih arhivih iz obdobja od leta 1980 do 1986.

Zalar je povedal, da se je prepričal, da Masleša kot dežurni preiskovalni sodnik, ki je vodil ogled kraja dogodka, kjer je bila ustreljena oseba, ni odločal v preiskovalnem postopku, v katerem bi bila s sodbo kršena temeljna človekova pravica, in ni verificiral nobene juridifikacije prebežnikov prek takratne jugoslovansko-italijanske meje.

Branko Masleša
Branko Masleša FOTO: Vrhovno sodišče

Zalar je tudi ugotovil, da je kot prvostopenjski sodnik sodeloval v senatu, ki je izrekel smrtno obsodbo obtožencu za petkratni umor s sekiro, sodba pa je bila pozneje spremenjena v zaporno kazen. Ob upoštevanju, da je bila smrtna kazen v Sloveniji odpravljena šele sedem let po izreku omenjene sodbe, te okoliščine ni štel za odločilne pri oblikovanju predloga, je pojasnil.

Do zdaj sta bila neuspešna že dva razpisa. Vrhovno sodišče od konca februarja, ko je potekel mandat Francu Testenu, vodi začasna predsednica Alenka Jelenc Puklavec. Ta lahko vrhovno sodišče vodi najdlje do konca februarja prihodnje leto.

Z navedenimi dejstvi sta bila seznanjena tako občna seja vrhovnega sodišča kot tudi Sodni svet, še preden sta podala svoje mnenje o kandidatu, je dejal Zalar. V skladu z 8. členom zakona o sodniški službi Sodni svet in DZ odločata o tem, ali je kandidat morda s sodbo kršil temeljne človekove pravice oziroma kot preiskovalni sodnik sodeloval v takih postopkih v času, ko odločata o kandidaturi za imenovanje v trajni sodniški mandat. Po Zalarjevih besedah so tako za sodnika Maslešo leta 1994 ugotovili, da ni sodeloval v takih postopkih.

SDS: To je višek sprenevedanja

V SDS predlog ministra Zalarja, da podpre Branka Maslešo, razumejo kot dejansko negacijo načel pravne države s strani Zalarja in koalicije, hkrati pa kot višek sprenevedanja, je v imenu poslanske skupine SDS sporočil Vinko Gorenak. ''Ne samo, da so s tem predlogom preslišali pozive SDS, povsem zanemarili so tudi stališča in neposredna pričanja tistih sodnikov, ki so bili kandidatovi nekdanji sodelavci, med katerimi je tudi ustavni sodnik Jan Zobec,'' pravi.

Vrhovno sodišče
Vrhovno sodišče FOTO: Dare Čekeliš

Gorenak je še sporočil, da SDS Masleše ne bo podprl iz več razlogov, med njimi je tudi ta, da ima ''najslabše strokovne reference med vsemi dosedanjimi predsedniki Vrhovnega sodišča in med dosedanjimi kandidati''.  V SDS še pravijo, da minister Zalar laže, ko govori, da se je prepričal, da Masleša ni sodeloval v tajnih komisijah za verifikacijo ubojev na meji. ''Uboji na meji so se dogajali vse do osamosvojitve Slovenije in so bili določeni v tajnih predpisih, izvedeni na tajen način, dokumentacijo pa bi minister lahko poiskal le v arhivih jugoslovanske vojske in ne v arhivih sodišča. Takšna trditev ministra Zalarja je le še en dokaz, da kandidat Masleša v tajnih komisijah ni sodeloval kot preiskovalni sodnik sodišča, ampak kot tajni sodelavec jugoslovanske vojske,'' pravijo.

SLS: Brez strokovnih kompetenc in zaupanja ni podpore

Za SLS je po navedbah poslanca Gvida Kresa zelo pomembno, da v času, "ko se slovenski sodni sistem sooča z vedno večjo neučinkovitostjo pri zagotavljanju enakosti pred zakonom, ko se vzpostavljata dva pravni državi – ena za malega človeka ter druga za elite z debelimi denarnicami in vplivnimi zvezami tudi v sodstvu – položaj predsednika vrhovnega sodišča zasede oseba, ki ima veliko strokovnih kompetenc, je brez afer in uživa predvsem široko zaupanje javnosti". "Po mnenju poslanske skupine SLS predlagani kandidat teh meril ne izpolnjuje, zato tudi nima naše podpore,"  meni Kres.

Tudi poslanci SNS ne bodo podprli Masleševe kandidature. "Funkcijo predsednika vrhovnega sodišča, torej najvišje pritožbene instance v Sloveniji, lahko po mnenju poslancev SNS zaseda zgolj oseba z neomadeževano preteklostjo, izjemnimi strokovnimi sposobnostmi in najvišjimi človeškimi ter drugimi vrednotami," je že v četrtek menil vodja poslanske skupine SNS Zmago Jelinčič.

SD, LDS in DeSUS še neodločene

Poslanska skupina SD se bo o podpori Masleši še odločala, po mnenju vodje poslanske skupine SD Bojana Kontiča pa je primeren kandidat in bi ga veljalo podpreti. Glede očitkov, ki jih na račun kandidata izreka SDS, Kontič pravi, da jih je Masleša zavrnil, sam pa nima razloga, da mu pri tem ne bi verjel.

Borut Sajovic
Borut Sajovic FOTO: Dare Čekeliš

V poslanskem klubu LDS se bodo o podpori Masleši odločali v sredo. Vodja poslanske skupine Borut Sajovic pa meni, da za podporo Masleši za zdaj ni zadržkov. "Menim, da je skrajni čas, da vrhovno sodišče dobi popolno kadrovsko zasedbo, posebej v letih, ko se država bori s sodnimi zaostanki," pravi. Glede očitkov na račun kandidata za predsednika vrhovnega sodišča pa je prepričan, da je Masleša vse očitke argumentirano zavrnil.

V poslanski skupini DeSUS se bodo o podpori Masleši odločali v torek, je povedal namestnik vodje poslanske skupine Anton Urh.

 

V Zaresu načelna podpora kandidatu

V poslanski skupini Zares so se po besedah vodje poslanske skupine Cvete Zalokar Oražem načelno odločili, da bodo Maslešo podprli, "kako pa bo glasoval vsak poslanec, pa glede na to, da je glasovanje tajno, ne morem povedati". Glede očitkov, ki letijo na Maslešo, je Zalokar Oražmova pojasnila, da sta soglasje k njegovemu imenovanju dala tako obča seja kot Sodni svet: "Pričakujem, da v najvišji sodni instituciji vedo, kaj delajo."

Je Masleša primeren kandidat?

Kot je znano, je bilo v zadnjem času v javnosti precej polemik o primernosti Masleše za predsednika vrhovnega sodišča. Masleša je pri kandidaturi vztrajal zato, ker je dobil pozitivno mnenje tako občne seje vrhovnega sodišča kot Sodnega sveta, v nasprotnem primeru bi namreč od kandidature odstopil, odstopil pa bi tudi kot predsednik in član Sodnega sveta.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (143)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Luka Kovi? 1
10. 11. 2010 01.27
SDS kot vedno meša ... človek, ki je karierno uspel mapredovati do najvišjestopničke v sodstvu. skaterega imenovanjem sestrimjajo vrhovni sodniki in sodni svet potem pa v imenu opozicije nastopi dr. Gorenak. v katerega karieri bi bilo tudi moč najti madeže inv <
gelion1101@yahoo.com
09. 11. 2010 17.25
Vsi obsojate, ne da bi bili zraven, in ne da bi vedeli, kaj je Masleša zares rekel in kdaj. Mislim, da je najboljše počakati. Je pa seveda čudno, da je do teh obtožb prišlo sedaj, ne pa že takrat, ko je kandidiral za vrhovnega sodnika ali ko so mu dodelili trajni sodniški mandat . Opozicija si očitno pripravlja teren za kasneje, ko bo spet prevzela oblast, kar ji po tejle vladi sploh ne bo težko ...
nefretete
09. 11. 2010 12.51
maq66 Ne očitaj mi dvoličnosti in spuščanje megle, če je kdo začel z meglo, potem je to najin sogovornik, na post katerega se moj odgovor nanaša. Preveri: bukefal 08.11.2010, 15:59 13 Dvoličnost komunistov bom prikazal z nekaj najvidnejšimi primeri, obstaja pa jih seveda veliko več.... (itd) Za dotičnega pa sem ti že odgovorila, da ne morem soditi in obsoditi, ker dokazov nimam tako kot ti ne, če pa ti misliš, da je mešanje megle podoben primer, ko smo bili kratko malo vsi tiho, pa so bile novice o Berniku preverjene, potem pač mešam meglo. Stavek; saj drugi niso nič boljši, si si izmislil sam, jaz samo navajam primere ob katerih dvoličnost desničarjev dobi pravo barvo. Nič drugega. Ko pa bomo vrgli na mizo dokaze o Masleši, se lahko pogovarjava naprej kaj je primerno in kaj ne, kajti jaz ga ne poznam, berem kot ti, sodiva lahko le o prebranem. Raje kot o političnem mešanju megle, kot si se izrazil, bi se morali v bodoče spraševati o strokovnosti , tukaj pa mislim , da omenjeni gospod za moje pojme in okus ter glede na prebrano, ne dosega zahtevane ravni. Pa je lahko sorodnik Zalarja ali samega Janše. Mi je vseeno.
maq66
09. 11. 2010 10.39
Nefretete - megla se še kar naprej spušča... Seveda se spomnim Bernika - popolnoma neokusno, se strinjam. Zopet pa si namerno spregledala mojo opombo, ki jo tako moram ponoviti:utemeljitev "SAJ DRUGI NISO NIČ BOLJŠI" ni dovolj dobra! Praviš, da nekoga obsoditi za zločine na podlagi govoric ne gre. Pa saj se tukaj ne gre za zbiranje dokazov o kaznivih dejanjih g.Masleše, ampak ugotavljamo ali je primeren za to funkcijo ali ne. Iz besed g.Zalarja je razvidno, da je kandidat v železnih časih sodeloval z JLA in sicer ogled kraja dogodkov kjer so bili ustreljeni prebežniki. Logično razmišljanje (lahko je tudi napačno) mi nekako da vedeti, da sodelavec JLA in takratne oblasti, ki je bil na taki funkciji in je tudi užival vse privilegije le-te, poleg tega pa še priseljenec iz Bosne (ni mišljeno slabšalno) - enostavno ni imel nikakršnega motiva, da bi podpiral boj Slovenije za samostojnost. Če k temu dodamo še njegov izrek smrtne kazni in funkcijo partijskega sekretarja.... Težko me boš prepričala, da v ljubi Sloveniji ni najti boljšega kandidata. Pa zaradi mene je lahko tudi Zalarjev prijatelj - da ne bo videti, kot da si želim belogardista v tej vlogi...
MOSSAD001
09. 11. 2010 10.25
TETA Hvala. Poznam eno punco iz Šiške stara tam 32 let,talent drugač pa sneta do amena! Sva pred časom s kolegom v domžalah v enem baru-pr Don serđotu malo pregloboko,pa sva bila brez prevaoz ko pijem ne vozim. Pa je kolega prosil to pupo če bi prišla po naj !! V življenju sem videl že marsi kaj,kaj je pa ta ženska počela,oba sva sedela zadaj,tresla sva se ...! Previdna ampak sneta do amena!
saintjozef
09. 11. 2010 10.15
Kolikor sem jaz razumel SDS-ovce, je tale Masleša za hobi hodil na mejo prebežnike streljat?
nefretete
09. 11. 2010 10.13
Miško, no, saj potem odličitev ni težka. Varnost je prva. Pa srečno!
MOSSAD001
09. 11. 2010 10.12
TETA Ma na hr je za isto ceno ob progi en star kombi rešilec,da o bolnici ne govorim. V austriji pa je poskrbljeno na profi niviju,helihoptr, ti povem ko noč in dan! Prinas sem se malo zanimal o teh varijantah,pa ne gre niso za te zadeve,raje pobirajo kazni ter ostale manj prijetne zadeve ob cestah!! Žal je tako.
nefretete
09. 11. 2010 10.04
Tole z zapravljanjem na Hrvaškem je precenjena fora. Sicer pa, po volji. Če gre za tovrstne užitke, ki si jih pšteno plačaš, je pač vseeno Hrvaška ali Avstrija. če bi gojili zamere do vseh sosedov, kmalu me bi imeli kam iti, saj bi tudi do Avstrijcev lahko gojil določene zamere. Neumno zaradi nekaj politikov sovražiti stvari, ki ti prinašajo užitek, čeprav so na oni strani meje. Prikrajšan si tako in tako sam. Za razmislit je. Sicer pa - kot sem rekla. Čuvaj se. Sploh pa sedaj, ko je tako vreme.
MOSSAD001
09. 11. 2010 09.59
TETA Super,ene so zakompleksane takoj eni ultimati jaz ali ona!! ;) Ona se razume! So mi ponujali rudeče belo varijanto jo nisem maral za noben denar!! Sem se odločil za metalik modro,jo tako razvajam ko pa zaprede me gane do solz! Bi šel na grobnik sam na hrvaškem ne zapravljam,grem včasih v austrijo pa se malo znorim in to je to.
nefretete
09. 11. 2010 09.52
Ej moj Miško, Nefretete se pozanima, kadar česa ne ve! Nisem pa poznavalka, da ne bo pomote. Ti kar potrobi, le pazi kaj delaš.
MOSSAD001
09. 11. 2010 09.49
TETA Hvala. Mojo miško jaz z glavo vozim,z rokami samo opravljam krmilo. Drugač je pa je pokrita,če bo kj sončka pa suhe podlage bom se kak krog naredil. Vidim da se malo spoznaš na mašine,ali se motim?
nefretete
09. 11. 2010 09.46
maq66 Se spomniš predsedniškega kandidata iz l. 1997 gospoda Bernika? Omenjeni gospod je bil dokazano domobranec, kar pa ni zmotilo desnice in tudi levica ni šla v luft. Zdajle boste pa na podlagi govoric (in kar brez dokazov) ter politične pripadnosti v preteklosti že vnaprej obsodili nekoga za zločine? Ampak, kot sem že povedala: ker ne poznam ozadja, si dovoljujem še prostor in čas za oceno do takrat, ko bo znano kaj več.
nefretete
09. 11. 2010 09.40
maq66 Lepo, da si konkreten. Pa tudi na tvoje vprašanje je odgovor skrit v mojem pisanju, delno pa se strinjam s Praškom. Torej, ker gospoda poznam samo po člankih iz časopisov o tem ne morem soditi, saj eni pravijo tako drugi drugače o njem. Če sem se morala sprijazniti s tem, da moram molčati, ker je JJ nedolžen dokler se mu krivda ne dokaže, pravim isto. Najprej naj postrežejo z dokazi, potem si bom dovolila komentirati. Samo dejstvo, da je bivši partijec pač ni dovolj za diskreditacijo.
maq66
09. 11. 2010 09.34
Nefretete - ne prodajaj megle z Miheljakom, Janšo, Mladino, bivšimi in sedanjimi komunisti,... Osredotočimo se na bistvo članka in sicer: ALI JE G.MASLEŠA PRIMEREN KANDIDAT ZA PREDSEDNIKA VRHOVNEGA SODIŠČA ALI NE? Zelo preprosto vprašanje, na katerega je treba odgovoriti z DA ali NE in odgovor primerno utemeljiti. Opomba: utemeljitev "SAJ DRUGI NISO NIČ BOLJŠI" ni dovolj dobra!
nefretete
09. 11. 2010 09.33
Živijo Miško, moker moker, kaj češ - jesen. Kako je danes s Pučnikom? He, he... Pozabila povedati zadnjič- pazi kaj delaš na cesti z ono mašino!!!!
MOSSAD001
09. 11. 2010 09.16
TETA Lep dan ti želim. Je moker dan ;)
MOSSAD001
09. 11. 2010 09.15
Tega strica sem 91 že nekje videl!! Aja že vem kje....!! Tudi v sanjah si nisem predstavljal,da bo danes v letu 2010 tako pomemben v "DEMOKRACIJI" bo PRAVICO TALAL-Po domače!! Rudeča lisica!!
SEBASTI
09. 11. 2010 09.07
wizeman 09.11.2010, 08:23 Zadovoljen? Mislim, sedaj si izpadel kot otrok, ki cepeta, ko mu kaj ne paše.
nefretete
09. 11. 2010 08.57
O Praško živijo. Hvala za tvoj komentar. Morala sem izpolniti svojo grožnjo in obljubo izpred dni, da ne bom sodelovala v bebastih napadih name, pač pa bom odgovarjala le na prispevke, ki vsaj približno kažejo na neko stališče, ki ga je sogovornik pripravljen zagovarjati. Se mi zdi, da prispevek najinega sogovornika @Bukefal ustreza merilom, zato sem si vzela čas in se potrudila z odgovorom. Tudi tako kažeš spoštovanje do sogovornika.