Slovenija

Zakaj nekaterim subvencija pripada, drugim pa ne?

Ljubljana, 15. 02. 2020 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Z zamenjavo starega ogrevalnega sistema želijo investitorji poleg znižanja stroškov privarčevati tudi pri naložbi v investicijo. Eko sklad zato občanom ponuja nepovratna finančna sredstva za zamenjavo ogrevalnega sistema, a subvencija ne pripada vsem.

Ste med tistimi, ki razmišljajo o spremembi načina ogrevanja? Bi radi prešli na ogrevanje s toplotno črpalko ali kotel na lesno biomaso? Najbrž veste, da lahko za določene načine ogrevanja pridobite nepovratno finančno spodbudo Eko sklada. A pozor, preden se odločite za zamenjavo, dobro preverite pogoje, še posebej, če želite za naložbo prejeti subvencijo, saj slednje ne prejmejo vsi.

Ljudje se glede neupravičenosti do subvencije obračajo na Eko sklad, ki pa za to ni pristojen. Zakonodaja je v pristojnosti okoljskega in infrastrukturnega ministrstva, Eko sklad je namreč le izvajalec teh politik. Na Eko skladu zato občanom, ki do subvencij za te ukrepe trenutno niso upravičeni svetujejo, da posredujejo pobudo za spremembo glede prednostnega načina ogrevanja v odloku svoji občini.

Iz Eko sklada so namreč sporočili, da nepovratne finančne spodbude za naložbo vgradnje toplotne črpalke ali kotla na biomaso za centralno ogrevanje stanovanjske stavbe ne morejo dodeliti na območju občin s sprejetim Odlokom o načrtu za kakovost zraka, če občinski akt ali lokalni energetski koncept določa na tem območju drug prednostni način ogrevanja. Občina mora namreč Eko skladu posredovati podatke o mejah območij, kjer je določen drug prednostni način ogrevanja, na zemljiško parcelo natančno.

Eko sklad mora glede spodbud za naložbe v stanovanjskih stavbah na območju Mestne občine Celje, Občine Hrastnik, Mestne občine Kranj, Mestne občine Ljubljana, Mestne občine Maribor, Mestne občine Murska Sobota, Mestne občine Novo Mesto, Občine Trbovlje in Občine Zagorje ob Savi, upoštevati Uredbo o kakovosti zunanjega zraka, Odredbo o razvrstitvi območij, aglomeracij in podobmočij glede na onesnaženost zunanjega zraka in Sklep o določitvi podobmočij zaradi upravljanja s kakovostjo zunanjega zraka, zaradi prekomerne onesnaženosti zunanjega zraka z delci PM10, uvrščene v razred največje obremenjenosti in imajo sprejet Odlok o načrtu za kakovost zraka.

"Namen spodbud je namreč poleg povečanja rabe obnovljivih virov energije in večje energijske učinkovitosti v stanovanjskih stavbah tudi zmanjšanje prekomerne onesnaženosti zraka z delci PM10 in s tem izboljšanje kakovosti zunanjega zraka," pravijo na Eko skladu.

DO = daljinsko ogrevanje, TČ = toplotna črpalka, KB = kotel na biomaso
DO = daljinsko ogrevanje, TČ = toplotna črpalka, KB = kotel na biomaso FOTO: Eko Sklad

Tudi na okoljskem ministrstvu so potrdili, da je ukrep načrtovan in se uresničuje za izboljšanje kakovosti zraka. In kako je to v praksi? Marsikdo, ki živi npr. v Ljubljani ali v Mariboru, ni upravičen do subvencije za toplotno črpalko ali za kotel na biomaso, če živi na območju, kjer je daljinsko ogrevanje ali plin. Za plinske kotle pa lahko posameznik dobi subvencijo samo v občinah degradiranih zaradi onesnaženega zraka oziroma tistih, ki imajo sprejet Odlok o načrtu za kakovost zraka. In zakaj je temu tako?

Na okoljskem ministrstvu uvodoma pojasnjujejo, da gre za ukrep na degradiranih območjih s slabo kakovostjo zraka, ki ima negativne učinke na zdravje ljudi in okolje. Hkrati pojasnjujejo, "da tam, kjer sta vzpostavljena daljinsko ogrevanje ali ogrevanje s plinom, ni smiselno spodbujati drugih načinov ogrevanja, da se ne bi rušila ekonomika daljinskega ogrevanja ali ogrevanja s plinom, kar bi lahko pripeljalo do zviševanja cen in na koncu do odklapljanj uporabnikov ter na koncu do opustitev teh dveh vrst ogrevanj in posledično tudi do vedno večjega števila uporabnikov – gospodinjstev za uporabo malih kurilnih naprav na trdna goriva za ogrevanje, ki je povprečno v Sloveniji dvotretjinski vir delcev PM".

A pojavlja se tudi, da plinsko omrežje na območjih, kjer posamezniki niso upravičeni do subvencije, sploh še ni zgrajeno, ampak le načrtovano. Eko sklad vidi rešitev za omenjeno situacijo v spremembi območij prednostnega načina ogrevanja v občinskih odlokih, ki bi ustrezali realnemu stanju. "Menimo, da bi bilo smiselno, da občine pri določitvi območij, kjer je prednostni način ogrevanja, upoštevajo krajše časovno obdobje, v katerem bo infrastruktura dejansko in realno zgrajena; in to vse občine enako," poudarjajo in dodajajo, da so omenjene pobude naslovili tudi že na pristojna ministrstva.

Toplotna črpalka
Toplotna črpalka FOTO: Shutterstock

Na okoljskem ministrstvu pojasnjujejo, da so nenehno opozarjali občine, naj ukrep izvajajo realno in odgovorno. "Po dostopnih informacijah prihaja do posamičnih primerov, da občine kot prednosten način ogrevanja določijo tudi tam, kjer je neki sistem ogrevanja šele načrtovan. Da do tega ne bi več prihajalo, bo država ta ukrep spremenila v smer, da bo moral biti takšen sistem ogrevanja tudi dejansko izveden – izgrajen," poudarjajo.

Da se pripravljajo spremembe in dopolnitve odlokov v smeri določitve prednostnih območij, kjer je eno ali drugo ogrevanje že uresničeno oziroma, da se pri določitvi prednostnih območij upošteva krajše časovno obdobje, pritrjujejo na infrastrukturnem ministrstvu, ki je pristojno za 29. člen Energetskega zakona. Ta v osmem odstavku navaja, da lahko lokalna skupnost na podlagi usmeritev iz lokalnega energetskega koncepta z upoštevanjem okoliških kriterijev ter tehničnih karakteristik stavb, z odlokom predpiše prioritetno uporabo energentov za ogrevanje.

V Mestni občini Ljubljana (MOL) pojasnjujejo, da je, skladno z Odlokom o prioritetni uporabi energentov na območju MOL, na območjih, kjer priključitev na infrastrukturo ni možna, dovoljena vgradnja kotla na lesno biomaso in električne toplotne črpalke. A pri tem poudarjajo, da zaradi spodbujanja izrabe javne infrastrukture, za izvedbo ni možno pridobiti javnih sredstev Eko sklada.

Kotel na lesno biomaso
Kotel na lesno biomaso FOTO: Shutterstock

"Za gradnjo infrastrukture daljinskega ogrevanja in zemeljskega plina se vlagajo visoka javna sredstva, zato bi subvencioniranje drugih ogrevalnih naprav pomenilo podvajanje porabe javnih sredstev za dosego istega namena, hkrati pa bi se povečala cena oskrbe za odjemalce daljinskega ogrevanja oziroma zemeljskega plina. Čim večja izkoriščenost daljinskih sistemov oskrbe z energijo (daljinsko ogrevanje, plinovodno omrežje) pa je tudi usmeritev regulatorja trga, to je Agencije za energijo," poudarjajo. Po njihovi oceni je namreč več kot 75 odstotkov vseh stanovanj v Ljubljani priključeno na enega izmed teh daljinskih sistemov.

Na Mestni občini Maribor pa pripravljajo spletni pregledovalnik, imenovan Prostorski portal, na katerem bo med drugim možen tudi vpogled v karto prednostnega načina ogrevanja za posamezno parcelno številko oziroma naslov. Na karti so parcele označene glede na predviden prednostni način ogrevanja. "Za parcele, ki nimajo določenega prednostnega načina ogrevanja, lahko MO Maribor, po predhodnem pregledu, dovoli prijavo na subvencijo Eko sklada, če na teh lokacijah v doglednem času ne bo izgrajeno omrežje zemeljskega plina ali daljinskega ogrevanja," pravijo.

Smo pa pri Zagovorniku načela enakosti želeli preveriti, ali gre pri tovrstnem podeljevanju subvencij za diskriminacijo tistih, ki subvencije ne morejo prejeti. Iz urada Zagovornika so sporočili, da primera ne morejo komentirati, ker z njim niso seznanjeni. So pa pojasnili, da Zagovornik diskriminacijo ugotavlja po upravnem postopku. "Po tem, ko prejme predlog za ugotavljanje diskriminacije, preveri navedbe in okoliščine pri domnevnem povzročitelju diskriminacije. Podatke preveri tudi pri vseh drugih vpletenih, za katere domnevamo, da lahko pripomorejo k razjasnitvi primera," so sporočili in dodali, da šele po temeljiti preučitvi vseh zbranih podatkov Zagovornik sprejme odločite, ali je v konkretnem primeru prišlo do diskriminacije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (195)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dugi159
18. 02. 2020 17.47
+5
Drugace so pa drva zakon , ti je trikrat toplo , ko jih nosis , zagas in kuris
periot22
18. 02. 2020 15.16
+3
ROBERT KOVACIC
18. 02. 2020 14.24
+2
@Principat....deloma imaš prav-investicija v TČ je "velik zalogaj"...za to pa vsakemu,k bi rad imel toplo,bi rad prišparal,in absolutno nima denarja za večjo investicijo svetujem nakup ene ali pa dveh boljsih inverterskih klimatskih naprav. Za "jurja" dobiš vrhunsko klimo z SCOP-jem,kateri prekaša vsako TČ. In z tem si v par letih lahko toliko zmanjšaš stroške,da je možno privarčevat vsaj za en del investicije v TČ,katera bi po tem zmogla pokrivati vse potrebe. Problem pri "revnejši" raji pa tiči bolj drugje.A poznaš mogoče koga iz teh "krogov",pa da bi zares "znal z denarjem"? Pa jih vidiš "kaditi čike" enega za drugim🙄....posedati po kafičih itd,itd...pa da o nepremišljenih nakupih sploh ne začnem...npr. poleti kupi najcenejšo klimo (neinverter), k samo hladi,in samo da je poceni za npr. 500€...in še bi lahko našteval-takšni se nikoli ne bodo izkopali iz "zakletega kroga". Takšni ne bodo dajali cvenka na stran in disciplinirano varčevali-tega ne boš videl. Takšni bodo zmeraj iskali krivdo pri drugih,in na vsak način gledali,da bi "poceni skozi prišli" misleč,kako so koga ali "druge" okrog prinesel....ne vedoč,da so v bistvu "okrog prinesli"sebe. Tako je npr. z praktično vsemi,k pravijo "jaz imam hosto,in se ogrevam zastonj"....pol pa slišiš,kako mu je odtrgalo kito na ramenu,in so mu jo z operacijo morali pritrditi na "štift".....al pa ga je vsekalo v križu itd,itd....pol pa je " poceni" plačati po 100€ za eno blokado....pa uničena prikolica,uničen avto,k si iz hoste drva vozi,pa bencin,pa 300x drva prekladati,pa sekati pa dimnikarja plačevati,itd,itd......ja seveda-"zastonj ogrevanje"....
Principat
18. 02. 2020 10.57
+6
definitivno je projekt bil pisan že za dobro situirane družine ,, ,, reveži o tej alternativi niti misliti ne smejo ,, zgodba končana ,, tako se ustvarja sloj family lajf in sloj za preživetje , vse pa je v celofanu
ROBERT KOVACIC
18. 02. 2020 09.45
+3
...je pa pri nas v Lj.,ko smo montirali TČ-leta 2016 z subvencijo bilo tako: Do 2015 si dobil subvencijo 1000€, kasneje pa samo v primeru,da ni bilo lokalne alternativne infrastrukture. Ker pa mimo bajte gre plinovod,mi subvencija po novem občinskem odloku za TČ ni pripadala!!!...in to kljub temu,da so subvencije evropske in ne obcinske ali pa državne!!! Skratka-občina Ljubljana bi rada,da bi se folk obesil na plin,da bi imeli stalne odjemalce,katere bi "držali za jajca", in kateri bi jim plačevali vzdrževanje infrastrukture🤣😂😆. Ma "boli me k..." za njihovih 1000€ So mi ob montaži fantje povedali,da so jo našemu žipanu tudi montirali....a že takrat,ko je subvencija bila tudi za TČ,tudi če si imel opcijo plina🤨....je že vedel... Prej-na kurilca smo imeli manj toplo bajto,in porabe 2800-3600L olja za celo leto (ogrevanje bajte in san. vode).😕 In sedaj z TČ imamo bolj toplo (cela bajta enako!!!), in investicija bo kljub visoki nabavni ceni 12ih jurjev povrnjena v 5 letih....v bistvu bi bil butelj,če nebi vzel TČ,k že samo iz finančnega vidika se "kredit za TČ sam plačuje"!!! Drugače povedano-ni niti toliko važno katero črpalko boš vzel,kolikor je važno kdaj jo boš vzel....skratka ČIM PREJ...oz. za vsako leto,ko sem odlašal mi je žal. Aja,pa k je en napisal,da bo elektrika vedno bolj "omejena"....kaj tako neumnega pa še ne🤣🤪-ja z čem bomo pa po tem filali te tako opevane elektricne avtomobile?...še eno nuklearko in bo problem rešen-je itak najbolj ekološka rešitev.
Uporabnik8879
18. 02. 2020 10.37
+5
Veš Robert, pred kakimi 25-30 leti s se jer folk na veliko priključeval na plinsko omrežje (tam kjer je bilo možno), menjavali so kotle kot za stavo, ker je bila cena tako ugodna. Danes je to najdražji način ogrevanja. Kar se elektrike tiče moraš za 12kW črpalko imeti priključno moč 32 A, torej višji prispevek in glede na višjo potrošnjo tudi višjo omrežnino. Danes so TČ po vseh izračunih na tretjem mestu (če imaš talno gretje in ustrezno zgradbo) cenovnega razpona, takoj za drvmi , paletami ali sekanci in pred oljem in plinom. Zelo so pa ta razmerja odvisna od tega, koliko moči potrebuješ za posamezno stavbo, višja je moč, veča so odstopanja v %. Na primer za 40-50 kW ogrevnja bi potreboval dvokompresorsko TČ in priključno moč 40A. To se pa cenovno ne izide, zato vsi večji porabniki poleg TČ uporabljajo še oljno gretje, ki nadoknadi temperaturo ogrevalne vode do željene oziroma potrebne, da dosežeš nastavljeno temperaturo v prostorih. Elektrika se bo zagotovo podražila, ker na današnje energetsko stanje ne zagotavljamo dovolj lastne proizvodnje in jo moramo uvažati, z razvojem el avtov in pa navalom TČ, bo pa le te še manj. Ponovila se bo zgodba, kot je bilo pri plinu pred desetletji.
CD_OVE
19. 07. 2021 13.42
+1
Velikost varovalke je podana narobe. Iz tega se vidi, da ne ločite med toplotno in električno močjo toplotne črpalke. Lp
ROBERT KOVACIC
17. 02. 2020 20.16
+15
Še ena stvar okoli izolacija,k večini folka ni jasna! NI TAKO VAŽNO KOLIKO JE HIŠA TOPLOTNO IZOLIRANA;KOLIKOR JE VAŽNO;DA JE KONSTRUKCIJA HIŠE SUHA!!! Ker-kaj ti pomaga 20,ali pa celo 30cm izolacije,če je bajta mokra!!! Najvažnejša sta drenaža in hidroizolacija,ker moraš preprečiti,da bi bajta vlekla vodo iz zemlje....pa tudi,če nimaš toplotne izolacije. Po tem pa,če imaš npr. 5cm,kot je pri meni,k je bajta pač stara,pa ti je cilj samo še,da segreješ celotno konstrukcijo hiše,in jo počasi posušiš (zna trajati tudi do cca. 5 let). A medtem je važno "nonstop" 24 ur na dan ogrevati brez nočnega znižanja!!! Seveda pa,če imaš prvi pogoj-"SUHA HIŠA" izpolnjen,pa je normalno,da je več izolacije ugodneje....a zase vem,da se mi ne izplača vlagati npr. 15-20 jurjev za odebelitev izolacije...stopnice,okenske police itd....samo zaradi 100-150€ nižjih letnih stroškov.
plotter123
17. 02. 2020 18.43
+6
Če nisi v SDS , SLS ali NSI pozabi na subvencijo in to zato ker so ravni ti akterji zaposlili na ta udobna delovna mesta svoje pijavke
Zbujen
18. 02. 2020 11.42
+3
Koga točno? Bodi temeljit, sicer izpadeš poceni PR-služba vlade v odstopu.
medo90
17. 02. 2020 18.16
+6
Imam TČ 11let in ni bilo subvencije, le tiho sem moral bit, da zganjam hoštaplarijo in sedaj se boste pa na elektriko greli,..... hahhahah tko je bilo. Plin in ostala nesnaga samo polni žepe vsem mogočim parazitom in ogrevanje ja samo dražje. Konkurenca mora boti povsod
plotter123
17. 02. 2020 18.48
+19
DRŽI sam sem pred leti zamenjal olje za pelete in sončno energijo , torej izkoriščanje vroče vode za ogrevanje in sanitarno vodo. Rezultat ..za 700m2 porabim približno 1000€ na celo leto, to se pravi štiri palete peletov, precej je odvisno tudi od sončnih dni. Temperature ki so v stanovanju in poslovnem prostoru so od 20 -24 stopinj , ta zadnja je za kopalnice. NITI CENTA ali STOTINA nisem dobil od te usrane države. In danes se pa iz SDS oglašajo da bi pa razlastili nas ki smo v pokoju in imamo preniske pokojnine in dali NAŠE hiše na trg..............FAK OFF
murate
17. 02. 2020 20.52
-3
peleti so najceneše ogrevanje,tudi jaz jih uporabljam,energija narave
Frane Šajn
17. 02. 2020 17.09
+0
Ja če niste za SDS ne bo nič!
Banion
17. 02. 2020 14.40
+17
Za odlokom stojijo lobiji, če ima občina kakšno podjetje ki se ukvarja z ogrevalno tehniko bodo sigurno njegove naprave najbolj ustrezne, če ne že kar edine ki se smejo vgrajevati, ker so tudi odlok pri županu ozposlovali na taka ali drugačen način, največkrat s kako donacijo občini in še malo mimo
sport5
17. 02. 2020 14.06
+19
Hišo zgradil pred 9 leti.Vgradil TČ zemlja /voda.Letni stroški za ogrevanje na 22-23 stopinj in hlajenje so cca 280 Euro za neto površino 155 m2 (za hlajenje imam cevi položene v stenah).TČ Vissmann vzdrževanje do sedaj 0 euro,saj nisem imel nobenega problema,vodo sem pa enkrat sam dopolnil.Celotna položnica za elektriko je 61 euro mesečno pavšal celo leto(za lansko leto dobil vračilo 40 euro,saj ni bila mrzla zima.V ta znesek zajeto vse (kuhanje,topla voda,ogrevanje,hlajenje...)saj plina nimamo.Pa sami presodite,če se TČ splača. Za primerjavo: v bloku stanovanje 56 m2 pred 10 leti sem imel letno plin 750-1050 euro in še mesečn0 34 euro za elektriko (plin 750 eur če so pozimi bili najemniki,1050 ko ni bilo najemnikov v stanovanju pod menoj.).Pa še v bloku smo bili 3 člani,sedaj v hiši 4 člani.
zibertmi
17. 02. 2020 15.43
+16
moraš vedet ,da se tvoja vrsta t.č. in in črpalka ,ki za ogrevanje potrebuje zunanji zrak ne moreta primerjat.ti imaš konstanten vir toplote.če si pa odvisen od zunanje temperature je pa tako ,da bolj je zrak hladen več elektrike črpalka potrebuje da ogreje neko stavbo
sport5
17. 02. 2020 18.11
+7
seveda je to res,toda kolega ima TČ Mitchubishi zrak/zrak in on porabi letno cca 520 Eur (160m2) kar je še vedno ugodno.Tudi on ni imel nekih stroškov vzdrževanja
medo90
17. 02. 2020 18.15
-6
ni bistvene razlike, če je hiša izolirana. Hiše s talnim gretjem in dobro toplotno izolacijo je poraba še manjša od 280€.
SashP33
17. 02. 2020 19.10
-2
Z mitsubishi zrak voda TC ogrevamo 220m2 nizkoenergijske hise, v bajti skozi 22-23 stopinj, 300L bojler za SV in je letni strosek 350€. Komplet invensticija v TC je bila 6500€. Gre pa za novogradnjo.
CIGU MIGU
17. 02. 2020 13.47
+32
selitev v afriko je najcenejše,,sonce sije ,čevljev ne rabiš,vode itak ni,tako da je idealno za življenje
KVAJSTABO
18. 02. 2020 08.14
+9
Ja, nič... potem pa pejmo vsi v Afriko in pustimo naši vladi mal več časa in prostora.
Pia235
17. 02. 2020 13.32
+6
Logično - če občina financira izgradnjo DO ali plinifikacijo je must, da se ljudje priklopijo na ta način in ne samo to, lahko rečejo hvala draga občina, ker si poskrbela za fajn ogrevanje in relativno nizke stroške ogrevanja. Ampak Slovenci pa ne, so bolj pametni: drva, smeti in TČ, pa čeprav imajo plin dobesedno pri bajti in za en k...c izolacijo. Ker emisije pa morajo biti - al dim al pa hrup.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 13.27
+22
V glavnem, kdor je pameten, bo še vedno imel 2 sistem na drva. Čeprav samo kamin v dnevni sobi :)
Pia235
17. 02. 2020 13.29
-9
Diegol14
17. 02. 2020 16.56
+23
Na drva so kurli pred 50.000 let pa smo še zmeraj tukaj, tako da to tvojo eko.meglo prodaj nekomu drugemu..
nono1234
17. 02. 2020 18.04
+25
Drva seveda niso problem, če so prava. Problem je, ker pri nas nekateri niso mentalno dozoreli in tako razumejo, da so tudi lakirani stari podboji vrat ali pa okvirji starih oken drva in seveda vsa krama, ki je pri hiši odveč. In ko moj spodnji sokrajan zakuri je moja edina rešitev zajeti sapo in čim prej pridrveti do oken in jih zapreti.
Pia235
18. 02. 2020 08.52
-12
Kurjenje z lesom je škodljivo iz več razlogov. Žalostno, da eni trobite in trobite ene in iste zgodbe in zagovarjate svoje idiotizme. Ko zakurite je tako kot bi sosedovemu otroku prižgali cigaret, če citiram Grišo Močnika. Zastrupljate nas - prej ko boste to spoznali bolje bo.
Pia235
18. 02. 2020 08.55
-11
In da leta 2020 kurite enako kot pred 50.000 leti - jaz se s tem ne bi hvalila - najboljše da se še v jamo preselite. Malo statistiko poglejte - rast pljučnega raka (in ne, ne zbolijo le kadilci!), astme, alergije, bronhitisi, itd.
simonaas
17. 02. 2020 12.17
+26
Na daljši rok je res Toplotna. Vprasanje pa je cez 10 let cena elektrike.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 11.04
-1
Ne pozabit, hladnejša, kot je zima, manj izkoristka ima toplotna č., in se vklopijo el. grelci, da vzdržujejo sistem.(zrak/zraksistem). Ni vse idealno.
JohnsonJohnson
17. 02. 2020 11.36
+31
joooooooj, do -25 dela po karakteristikah, v resnici do -30. Pred 15 leti pa je bilo res tako. Za 650 evrov letno ogrevam 250 kvadratov že 11 let.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 11.42
-2
:) koliko montaž narediš na leto. Sevisov....itd. Koliko problemov, ni vse idealno ;) in govoriva v zelo velikih zneskih.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 13.20
+1
Enako velja za fotovoltaiko, poleti, ko je največ sonca in vroče, izkoristek temu primerno pade.
sport5
17. 02. 2020 14.12
+11
nevem,o kakšnih servisih govoriš.Imam sistem zemlja-voda ,vgrajena TČ Viessmann in v 9 letih nisem imel nobenega servisa,saj ni bilo nič narobe.Se pravi 9 let -stroški vzdrževanja 0 euro
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 10.37
+22
Po drugi strani, zakaj rabimo subvencije, če gre Eko politika v to smer. Naj znižaji davke firmam, ki proizvajajo, vgrajujejo toplotne črpalke. In ko bo cena celega sistema cenejša, kot plinska peč, peč na drva....nateg.
Uporabnik8879
17. 02. 2020 11.03
+16
Kakšna politika Škrat ? Masovno se reklamira TČ, istočasno pa vemo, da nam bo elektrika preje ali kasneje omejena. Ne smemo graditi hidroelektraren zaradi ribic, veternih zaradi ptičev, nuklearke zaradi strahu pred sevanjem. V kratkem bomo odvisni le od uvoza in to o občutno podražilo vse skupaj. Tudi sončne celice niso tisto, kar naj bi bile, ko ni sonca mi 15kW celice inštalirane moči ne dajo niti toliko, da bi dva računalnika fural, ko zapade sneg pa še to ne. Skratka vsaka odločitev mora biti v sklopu vseh faktorjev in predvidenih jutrišnjih dogajanjih. Ko sem gradil hišo je bila idealna izolacija 7cm kombi plošč, danes je to "blažev žegen", zamenjal sem streho z zračno in s tem nekako privarčeval (brez upoštevnja investicije) nekaj mesečnega stroška. Če bi pa upošteval investicijo (14 000EUR predelava kurilnice in zamenjava peči na trdo gorivo in zalogovnika ob že obstoječi na olje in zamenjava strehe 12 000 EUR, bi se na staro oljno peč lahko grel do smrti). Soseda si je umislila TČ, preje plačevala cca 85 EURelektrike, danes se je to v zimskem času povčalo za 350 EUR, pa nikoli nima več ko 21 stopinj.
User1832247
17. 02. 2020 11.22
+18
............. poleti za elektriko cca 45 € in pozimi od 150 do 200 € za 6 radiatorjev - nastavljena temp 22,5 stopinj.je pa res zima nikakva.za prejšno kurilno sezono pa je bilo ogrevanje na TC tam nekje malo čez 800 €.
bachata
17. 02. 2020 12.15
+15
tomyslo....Bravo!! Drži tako kot si napisal...TČ ni to kar govorijo drugi.. Matematika je tu pomembna. Vsi govorijo o Evrih kolk na leto porabi..To je budalščina.. Vsaka hiša, stanovanje je grajena iz različnih materialov in izgube sledijo temu + odpiranje oken in dejanska temp. prostorov 23 stopinj, ne 20 v dnevni pa 22 v kopalnici ostalo pa 15 stopinj.. Toni ogrevanje to ni nič..O Ogrevanju govorimo takrat ko v celotni stavbi zagotovimo enako temperaturo prostorov.. Ker sem iz področja Teh ogrevalnih sistemov leta in leta pišem zapiske o zimah ogrevanju in porabi, na dan , teden , mesec, leto in upoštevam od vlage do temperature konstantne 23 stopinj povsod. Povem vam le tole. .. Poskušajte zagotovit 23 stopinj povsod pa boste videli kolk dejansko porabi TČ ali olje, ali plin in seveda drva..Da ne govorim da se zima pade na - 15, kar drugo leto zagotovo bo...Najcenejši vir so še vedno drva in tudi bodo. Js imam 5 vrst ogrevanja, Drva, olje, plin in TČ, klime.. in mi avtomatika prekljaplja glede na ceno derivata različni vir. Je pa res da ogrevam 500 kvadratov verliko hišo. Energetski sistem pripravljamo v službi na tak način, da tisti ki imamo TČ, ali ogrevalni vir vezan na elektriko, bo v naslednjem letu po popisu spadal v višji rang cene el. energije in takrat bomo vsi to metali iz kotlovnic ven nazaj.. Le počakajte da zadeva uradno začne veljati..
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 13.11
+0
Preberi si ostale moje poste. Se strinjam s teboj.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 13.18
+1
Toplotna je rentabilna za novogradnje, s talnim ogrevanjem in aktivnim prezračevanjem. 60 stopinj :) s toplotno je max. kar dobiš, s tem, da dela na polno.
Uporabnik8879
17. 02. 2020 10.33
+24
Vidim, da se še kar pametuje tukaj in da vsak svoje goni. Subvencije so le tržna niša posameznih ponudnikov, se pa pač po potrebi prilagajajo. Spomnim se nekaj 10 let nazaj, ko je bila najbolj ekonomična peč na plin in priključek na plinovod, tako da je 80% folka menjalo kotle za plinske, kasneje se je vse skupaj podražilo in danes je plin najdražja vrsta ogrevanja. Nekaj let nazaj so subvencionirali peči na trda goriva (danes kao največje zlo onesnaževanja), kar je še vedno najcenejša varianta, le v tem je razlika, da moraš sam kuriti drva ali nalagati pelete. Toplotne črpalke so primerna varianta pri novogradnjah, kjer je pač dobra izolacija, talno gretje in urejeno avtomatsko prezračevanje. V starejših objektih, slabše izoliranih in s klasičnimi raiatorji, se pa to cenovno ne izide razen, če za dogrevanje radiatorjev na vsaj 65 stopinj dodato uporabljaš kurilno olje. Tisti, ki tu razpravljate kako je za vas poceni, le sami sebi dajete zadoščenje. Če potrebuješ za ogrevanje na primer 40kW toplote, moraš le te dobiti nekje v bilo kakšni obliki. Ker imam kombinacijo drva olje sem izračunal dnevno porabo za mojo hišo v enakih zunanje temperaturnih pogojih. Na drva me pride 13 EUR /dan, na olje 32EUR/dan, po izračunu strokovnjakov za TČ z upoštevanjem višje priključne moči EL in za dosego enake temperature v prostorih bi me stalo 34.5 EUR /dan. To so realna dejstva.
Bukovlist
17. 02. 2020 10.58
-4
TOM v slabše izoliranih hisah nikoli ne rabis 65 st. Nakladač!
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 10.59
+22
Pametno razmišlanje. Da zamenjaš celoten sistem stane. Koliko drv kupiš za 20000€ in koliko let se greješ.
Bukovlist
17. 02. 2020 11.00
-3
Kako močan priključek imaš,da rabiš povečevati.
ramuh
17. 02. 2020 11.06
+4
Uf to pa je poraba... Se pravi če se kuriš na drva ti pride pri tvojem povprečnem izračunu cca 390 EUR/ na mesec strošek ogrevanja.
Uporabnik8879
17. 02. 2020 11.12
+16
Ne razumem te, če ni dovolj temperature ogrevalne vode, ti tudi radiatorji ne oddajajo. Ko imam na olje imam temperaturo 60 stopinj, ob večjem mrazu moram povečati na 70, drugače ne dosežem zaželene temperature v prostorih. Čisto drugače je ko kurim na drva (cca 80 stopinj) in temperaturo lahko hitro dosežem. S temperturo ogrevalne vode TČ (cca 35 stopinj)brez dodatnega gretja tudi 15 stopinj nebi dosegel. Brez talnega gretja je TČ stran vržena investicija.
Uporabnik8879
17. 02. 2020 11.19
+4
ramuh, ko sem imela samo na olje sem letno porabil cca 6500 l olja. Lani sem za ogrevanje porabil 25m drv in cca 1600 l olja. Za letos, ko je malo topleje izračuna še nisem naredil, ker kurilna sezona še traja.
User1832247
17. 02. 2020 11.47
-2
ne glede na to kaj sem uporabljal za ogrevanje (premog,olje in sedaj TČ) vedno sem imel nastavljeno temp.vode na 60 stopinj in to ne glede na temprraturo zunaj - tudi če je bilo minus 15.
User1832247
17. 02. 2020 11.48
+3
6500 l olja za eno sezono???????? sam sem ga porabil cca 1600 l!!!!
mucek4
17. 02. 2020 12.07
+8
Trenutno je zunaj 10 stopinj. Voda v radiatorjih ima 36 in hiša le jepo topla. 180 stara pod spomeniškim varstvom.
Škrat na kvadrat
17. 02. 2020 13.14
+2
Niti ne zaslužiš toliko, da bi plačal energente, ali greješ celo firmo ;)
ramuh
17. 02. 2020 13.21
+3
Potem pa ogrevaš zelo veliko hišo locirano v zelo hladnem kraju. Mi imamo staro ne izolirano kamnito hišo sicer obnovljeno, bivalnih površin cca 200m locoirana na 700m nadmorske višine na severnem primorskem, pa pokurimo okol 20m drv na leto. Kuri se dve kurišči, etažno peč plus centralno... Tvoja poraba se mi zdi res enormna. Druga hiša locirana na precej bol mili lokaciji, brez izolacije, letošnja poraba 2500kg peletov.
Uporabnik1408352
17. 02. 2020 10.23
+21
Nekateri ste pojedli vso energetsko pamet tega sveta. Če prebereš razpis je vse jasno, če ne znaš brati se ti pa godi krivica. In Tč na radiatorski sistem je neumnost, strošek 800 eur na sezono za komplet elektriko z ogrevanjem vred je laž {za 26 radiatorjev in 22st.c}, ko bo 14 dni minus 15 stopinj bo veselica, sosedovo trpljenje ob poslušanju sosedove Tć ni vraćunano., vrhunska Tć stane 15.000 eur in već in ni garancije kako bo ćez 5 let. Je pa država tako okorna da kljub 10 letnim prizadevanjem še danes ne moreš legalno priklopiti kamina na plin! Torej je plin slab.... In še to, gretje na elektriko in protesti proti JEK in premogu ne gredo skupaj. Da ne govorimo o električnih avtomobilih...
User1832247
17. 02. 2020 10.29
+8
običajni ljudje nimajo dvorcev ampak normalne enostanovanjske hiše z do 10 radiatorji - in glede na kurilno olje je strošek ogrevanja polovičen.in plin seveda ni slab - je pa tu računica dobavitelja ali se mu splača potegniti 500 m cevi za dve stranki!
Bukovlist
17. 02. 2020 11.04
-1
Tv predvsem si ti pojedel energetko pamet. 800€ z cca 10 cm izolacijo na objektu z sanitarno seveda je mala malca. Zmore crpalka v rangu 5 -8K€.
Uporabnik1408352
17. 02. 2020 11.13
+5
Seveda zmore samo nekaj vprašanj je kot npr kvadratura. Dejanska temperatura v prostoru čez cel dan število stanovalcev.... 800 eur pomeni 66 eur na mesec za vso elektriko. A sem lahko tvoj prjatu?
Bukovlist
17. 02. 2020 11.45
+1
800€ za ogrevanje! Ne tlači hldilnika zraven...
Bukovlist
17. 02. 2020 12.17
+3
Moj primer: stara obnovljena hiša izolacija 5cm.Okna dvoslojna.Klet 64m2 ,pritličje 64m2+delavnica(garaza)40m2 mansarda 104m2. Bivalni prostori ogreti med 21,5 v kuhinji 22,5. Sobe in dnevne kopalnice 23-24.Delavnica z 3+m stropi dogrevana max 18. 24 ur na dan! !! Povsod radiatorji z termo glavami. Ogreva TČ 11kW +solarni sistem za sanitarno vodo.Poraba el. za ogrevanje za 5 let(19/20)8443 kwh na leto!😁Prej se je grelo na K.O poraba 1919 litrov sezona(2007-13).Tč ima vgrajen 9kW 3f grelec za pomoc nad 45 °C.Max temp.v sistem je bila 55° pri -15°C.Grelec ima pomembno vlogo,da v primeru okvare prisilno greje. Kar v primeru okvare gorilcev ni možno.Naložba 6700€! Izbral bi ponovno.
Uporabnik1408352
17. 02. 2020 12.21
+0
Bukovlist
17. 02. 2020 13.08
+0
ROBERT KOVACIC
17. 02. 2020 18.31
-1
Nimaš pojma-med obrevanjem z TČ na radiatoje ali na talno ni razlike!!! In zakaj?-ker ogrevaš v obeh primerih "vse kar je znotraj izolacije!!!-to pa so vsi zidovi,stropi,pohištvo,igrače...skratka čisto vse.Gre za količino energije,katero mora črpalka načrpati v "znotraj izolacije". In koliko mora črpalka načrpati???-točno toliko,kolikor so izgube!!! In seveda,da folk pravi,da je na talno manj porabe,ker so hiše z talnim običajno novejše in bolj izolirane!!! Če pa bi primerjal dve identični hiši,k sta enako izolirani,pa med radiatorskim in talnim ni razlike. Tu bi imelo talno celo prednost zaradi krajšega reakcijskega časa. Sem lastnik CTC TČ (11KW),in ogrevam hišo z 360m2 z tremi gospodinjstvi,in z izolacijo 5cm (40let stara hiša)...le mansarda je bolje izolirana (20cm),in ogrevamo 24/7 čisto vse!!! 2017,k je bila zelo huda zima (tudi vlažna),sem imel z ogrevanjem sanitarne vode vred porabe na TČ v celem letu 900€ Letos,k je pa blaga zima,pa planiram z enako porabo pri sanitarni vodi celoletni strošek na TČ 600€ (s tem,da se je elektrika podražila za 25%).
SSKOMENTATOR
17. 02. 2020 10.21
+9
Streho in starimi okni. Pritlični del sem izoliral z notranje strani. Zgornjo etažo ogrevamo s plinsko etažno pečjo, spodnjo oz. srednjo pa le s kaminsko pečjo na drva 8kw moči. Etaže so po 75m2. Zrak potiskam v sobe s 25w računalniškim ventilatorjem s časovno nastavitvijo. Ob takšnih zimah kot so, porabimo cca. 5m2 drv na leto, prilepeljanih narezanih na mero. Lani sva se odločala za novo fasado in okna. Ko sva se posvetovala pri dveh energetskih svetovalcih, sva se premislila. Glede na strošek investicije in porabo energije, se nama nikakor ne izzide matematika v naslednjih skoraj petnajstih letih. Še to toplo vodo ogrevava z EL. 80l grelnikom. Okna imava pa skoraj vedno priprta, saj si ne znava predstavljati življenja oz. spanja ob zaprtih oknih, tudi pri minusu zunaj. V stanovanju nikoli nimava v nobeni sobi manj kot 22st. pozimi, če zelo malo kurimo. Vlage pa nikoli preko 60%. Res pa je, da sem na strokovno sprejemljiv način, ob predhodnem posvetovanju in študiranju zadeve, izoliral zunanje stene z notranje strani, ter poskrbel za kroženje zraka. Fasado bom v letu ali dveh le pobarval in okrasil lesena okna z štukaturami. Dve okni bom še malo osvežil (prebarval) in zamenjal tesnila. Ob takšnih zimah je to OK. Aja pa še klimo si bom omislil, kar pa je v resnici TČ. Kasneje pa naj otroci počnejo kar jih je volja.
nekodnas
17. 02. 2020 15.43
+1
je možno z nekaj stavki pojasniti s kakšnimi materiali in izvedba so potrebni za strokovno sprejemljivo izolacijo sten z notranje stran in izvedba kroženja zraka. vnaprej hvala ..lp