Slovenija

Za lov na slovenskega medveda tuji lovci odštejejo najmanj 2500 evrov

Ljubljana, 25. 06. 2019 12.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Tina Švajger
Komentarji
454

Potrjen interventni zakon za odvzem 200 medvedov iz narave ter napad medvedke nad Želimljami razdvajata javnost. Na spletu so se pojavili namigi, da bi lahko bil posledica dovoljenja za odstrel razcvet lovskega turizma. A ta pri nas že obstaja, takšen odstrel je popolnoma zakonit. Gre sicer za uplenitev živali, ki je tako ali tako predvidena za odvzem, le da to stori nekdo, ki za trofejo plača.

Nedavno potrjen interventni zakon, ki predvideva odvzem 200 medvedov iz narave, ter nato še napad medvedke na 80-letno žensko v naselju Vrh nad Želimljami razdvajata slovensko javnost.

Na eni strani so tako kmetje, ki jim zveri čedalje pogosteje plenijo črede in so konec aprila pred Ministrstvom RS za okolje in prostor (MOP) z ostanki zadnjega pokola domačih živali celo protestirali proti "slabemu gospodarjenju s populacijo rjavega medveda in volka", ter prebivalci (predvsem ruralnih) območij z največjo gostoto medvedov in volkov, pri katerih je občutek varnosti omajan.

Na drugi strani pa na spletu kroži kup peticij in pozivov proti odstrelu, nekaterim lovcem naj bi celo grozili. Na družbenih omrežjih so se pojavili tudi namigi, da odobren odstrel vodi v razcvet tako imenovanega lovskega turizma, ki da bi populacijo zveri pri nas zdesetkal. Zagovorniki živali se ob tem največkrat sprašujejo, kdo in na kakšen način bo tedaj živali plenil.

Lovski turizem pri nas že leta, zanimajo se predvsem Avstrijci in Nemci

Ne gre sicer zanikati, da se lovski turizem čedalje bolj razvija tudi pri nas. "Tuji lovci - največkrat so to Avstrijci in Nemci - nas pred začetkom sezone povprašajo, ali bi se dalo upleniti kakšnega medveda, obenem pa lovske družine iščejo 'kupce' njihovih storitev," za 24ur.com razlaga Maks (priimek hranimo v uredništvu), ki ima že tri leta podjetje, ki deluje kot posrednik. Letno pri nas gostijo tako okoli deset tujih lovcev, sodelujejo pa s petimi lovskimi družinami.

Morajo pa zainteresirani pred samim začetkom slovenski strani zagotoviti vso zahtevano dokumentacijo - torej ustrezna potrdila in dokazila o opravljenih izpitih, orožni list ..."Ne more priti kar vsak in vsepovprek streljati," pravi sogovornik in dodaja, da se lovi po gozdovih Notranjske in Kočevja.

Podjetij, ki lovcem - predvsem tujim - ponujajo organizacijo lovskega 'izleta', so pri nas po nekaterih podatkih štiri.

In kako takšen 'lovski izlet' sploh poteka? "Gosta, s katerim smo se pred tem dogovorili glede ponudbe, navadno sprejmemo v Ljubljani in ga nato pospremimo do lovske družine, s katero bo sodeloval. Ti mu dodelijo slovenskega lovca, s katerim se nato odpravita v lovišče in žival uplenita; mi pa mu organiziramo tudi namestitev," pojasnjuje Maks. Takšen izlet po navadi traja okoli tri dni.

Je pa treba uplenitev plačati lovski družini, cene so po besedah sogovornika usklajene z Lovsko zvezo Slovenije (LZS). Za medveda, težkega do 100 kilogramov, mora lovec tako odšteti 2500 evrov, če žival tehta več kot 150 kilogramov pa tudi 6000 evrov ali več. Plačati morajo tudi če medveda zadanejo, a ga strel ne ubije in ta zbeži (1500 evrov), za vsak zgrešen strel pa 600 evrov. "Na tak način se nekako skuša preprečiti, da se lovec ne potrudi, in da žival upleni, tako kot treba," še pravi Maks, ki sicer ocenjuje, da nedavno sprejeti interventni zakon ne bo imel nikakršnega vpliva na povečanje števila njihovih gostov. "To je stvar Slovenije, na lovski turizem pa prihajajo tujci, ki naših razmer ne poznajo."

Po predlogu bi se 175 medvedov do konca aprila 2020 odstrelilo, za 25 pa so predvidene izgube zaradi drugih vzrokov.
Po predlogu bi se 175 medvedov do konca aprila 2020 odstrelilo, za 25 pa so predvidene izgube zaradi drugih vzrokov. FOTO: Dreamstime

Odstrel medvedov v obliki tako imenovanega lovskega turizma je pri nas sicer popolnoma dovoljen in v skladu z zakoni. "Če gre za odstrel zveri znotraj odobrene kvote, pod nadzorom lovcev in po izvedenem odstrelu Zavoda za gozdove Slovenije (ZGS), ni nobenih težav," je za 24ur.com pojasnil Rok Černe iz ZGS, trenutno vodja projekta LIFE Lynx, zadnja tri leta pa tudi koordinator projekta LIFE DINALP BEAR.

Poletje sicer ni najprimernejši čas za odstrel medveda. "Lovna doba je jeseni, ko ima medved tudi lepšo dlako," pravi Rok Černe.

Lovske družine se lahko tako denimo odločijo, da bodo žival iz narave odvzeli sami ali pa z 'gosti'. "Navadno podjetja, ki organizirajo takšen lov, stopijo v stik z lovskimi družinami, ki so jim znotraj odobrene kvote za odstrel pripravljene odstopiti žival," razlaga Černe in dodaja, da pa je važno, da uplenjena žival spada v predpisano kategorijo. "Ko se žival ustreli, jo mora nato obvezno pregledati nekdo iz ZGS, ki preveri ustrezno težnostno kategorijo, opravi biometrične meritve (teža, velikosti šap, trupa …) in odvzame vzorce za genetske in starostne analize."

Kam z uplenjeno zverjo?

LZS podpira interventni zakon iz razloga, ker je v okolju nujno potrebno zagotoviti uravnoteženje med populacijami prostoživečih živalskih vrst in prehranskimi možnostmi okolja. V preteklosti je Zavod za gozdove Slovenije močno povečal odstrel jelenjadi, temu smo lovci nasprotovali, vendar je minister, pristojen za lovstvo potrdil povečanje plana. Prostoživeče živalske vrste (zveri) potrebujejo hrano in večje, kot je njihovo število, več hrane rabijo. Če želimo ohraniti risa, za katerega poteka mednarodni projekt revitalizacije, mora nekaj hrane ostati tudi za to vrsto, pravijo na Lovski zvezi Slovenije.
Tisti, ki je žival uplenil, je po besedah Černeta upravičen tudi do trofeje – pri medvedu je to koža in pri samcih spolna kost, pri jelenu denimo rogovje, meso pa se proda. To po sogovornikovih informacijah spada med dražje, lani se je cena za kilogram gibala okoli desetih evrov.

Je pa meso medveda (pa tudi divjega prašiča) lahko okuženo s tako imenovano trihinelo, a je – tako Černe – ta relativno redka, testi so enostavni, ko se meso toplotno obdela, pa se uniči. Kljub temu se preventivno vzorce praviloma posreduje na ustrezne analize.

LZS: Nad obsegom lovnega turizma ni pregleda

"Lovska zveza Slovenije nima pristojnosti za določanje cen, kontroliranje in vodenje evidenc na področju lovnega turizma," pa so nam kasneje pojasnili na zvezi in dodali, da so imeli pred časom objavljen informativni cenik (od tod tudi cene za ulov medveda, kot jih navaja Maks). O lovnem turizmu - tako na zvezi - odloča vsaka lovska družina oziroma upravljavka lovišča, ki ga izvaja v skladu z veljavno zakonodajo. 

"Sicer pa lovni turizem večinoma poteka v Loviščih s posebnim namenom v okviru Zavoda za gozdove Slovenije. Slovenija je ena redkih držav v Evropski uniji, kjer tujec ne potrebuje posebnega dovoljenja za lov, zato nad obsegom lovnega turizma oziroma števila lovskih gostov ni pregleda."

LZS je zato večkrat, ob spremembi Pravilnika o lovski izkaznici, predlagala, da se uvede tudi lovska izkaznica za tujce oziroma lovce-goste in tako zagotovi pregled nad lovom.

 

Medved po besedah Zalarja velikokrat tudi ne pade na mestu in ga je treba iskati po goščah.
Medved po besedah Zalarja velikokrat tudi ne pade na mestu in ga je treba iskati po goščah. FOTO: Miha Krofel

"V Sloveniji smo dosegli visoko raven sobivanja s prostoživečimi živalskim vrstami (zvermi). Zaradi zadnjih odločitev se je javno mnenje spremenilo in zlasti na podeželju postavljajo prebivalci upravičene zahteve po odvzemu osebkov rjavega medveda in volka," še pravijo na zvezi in dodajajo, da mora biti varnost ljudizagotovljena že po Ustavi RS. "Z neaktivnim upravljanem populacij zveri, torej z neizvajanjem odstrela delamo zverem medvedjo uslugo, ker zaradi njihovega hitrega povečevanja številčnosti prihaja do vse pogostejših pritiskov v urbana okolja in na domače živali."

Za neupoštevanje obsega in prostorske razporeditve in načrta podrobnejše prostorske ureditve odstrela živali po posameznih loviščih se globe v interventnem zakonu za pravne osebe gibljejo od 10.000 do 60.000 evrov, za samostojne podjetnike od 5000 do 15.000 evrov, za odgovorno osebo pravne osebe ali samostojnega podjetnika od 2500 do 7000 evrov, za posameznike pa od 1000 do 3000 evrov. V zakonu o lovstvu so za lovce predvidene globe med 420 in 1200 evrov.

Nas je pa na drug vidik predvidenega odvzema zveri iz narave opozoril bralec Peter Zalar, pred leti tudi sam aktiven lovec, ki pa ga je leta 2007 napadla medvedka in ga hudo poškodovala. "Napad sam je sicer trajal okrog 15 sekund, a mi je zlomila vrat in me močno pogrizla," pripoveduje Zalar, ki je od takrat tetraplegik. "Lovci niso dobili dovoljenja za odstrel medvedke v Vrhu nad Želimljali, dobili so ukaz. Lov je nevaren in v nasprotju s splošnim prepričanjem ne drži, da lovci komaj čakajo, da lahko streljajo medvede. Počno le, kar jim je naloženo in tako delajo javno dobro."

Zmotile so ga tudi globe oziroma kazni, ki čakajo lovce, če uplenijo napačno žival. "Medveda se lovi ponoči, pri nas pa je prepovedana uporaba nočnih optik in umetne svetlobe. Torej mora lovec ponoči, ko je temno kot v rogu, na 50 ali več metrov oceniti, koliko medved tehta, in če se zmoti za pet kilogramov plačati kazen. Lovci mi pravijo, da v kolikor jih čakajo takšne kazni, sploh ne bodo odšli na lov." Po njegovih besedah lovci, razen tveganja, namreč ne bi imeli nič. "Kožuhi v poletnih mesecih niso uporabni in to, kar se zdaj zganja, je kriminal nad medvedi," še sklene sogovornik.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (454)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jimi1
28. 06. 2019 18.34
+1
Raubšicarja, ki poči zajca, da bo nahranil svojo družino v tej državi obravnavajo kot največjega zločinca medtem, ko je za one, ki pridejo z denarjem tu v Butalah vse dovoljeno... 2500 EUR za medveda, ostali ,ki smo lastniki gozdov in zemljišč pa še srake, ki nam dela škodo v sadovnjaku ne smemo počiti, ali Bog ne daj na limance prijeti.... da je takšen sistem za elito vzdržen smo še dežela, v kateri je potrebno imeti vsak "flobrt" registriran, da se le ne bi v tej smeri "grešilo" s strani "neumnih kmetov", katerim so po graščakih tile novi oblastniki takšne norme vsilili.... V Času Avstro-Ogrske je bil namreč "flobrt" sestavni del praktično vsake kmetije, sedaj pa je to "nevarno orožje".... Samo ne razumem v čem so bili naši (berite slike naših prednikov) pradedje bolj pametni od sedanjih pomehkuženih generacij....?
pesnitev
26. 06. 2019 21.18
+1
kdo je večji zločinec: možakar.ki je iz koristoljubja zahrbtno umoril svojo 80-letno mamo, ali medvedka, ki se je izpostavila nevarnosti zato, da bi zavarovala svoje mladiče? Sam vprašam....
zemunac13
26. 06. 2019 19.46
+2
Kriminal..kaj drugo. Denar pa denar !!
staridida
26. 06. 2019 17.04
+1
Medo prašek tu nima komentarja....
KladivoSi
26. 06. 2019 16.45
+3
Za begunce je dovolj prostora in denarja za lastne medvede pa ne??
krtaksn
26. 06. 2019 13.00
-3
Ti pa idi malo na psihiatrijo
Cogo
26. 06. 2019 12.37
-5
Seveda, ker medvedov nikjer na svetu tako množično ne morijo kot pri nas. Najuriš partizani!
JohannDoe
26. 06. 2019 12.13
+7
@hansola "Pa se preselite v blok če vam medvedi delajo težave, večina vas iz vasi vam je ego zrastel bolj kot ljudem iz centra LJ in Zagreba... " Ne more biti. Če živiš v mestu, ne moreš biti normalen. Prevelika koncentracija ljudi na kvadratni meter. Uboge medvede ste popolnoma izrinili iz nekoč njihovega okolja. Ko kakega kdaj prime domotožje in pride potočit solzo nostalgije na svojim nekoč domom, ga pa na grdo in prav nič diplomatsko.
JohannDoe
26. 06. 2019 11.37
+5
@hansola "Enostaven google search vam bo pokazal, da je ta tip medveda ogrožen" Ah dej no. Slovenija je zaključena enota. Slovenija ne more rešiti medvedov v drugih državah, če jih tam nočejo. Zato so tam ogroženi. Pri nas niso, zelo dobro uspevajo. Tako dobro, da lomastijo po vaseh, kjer ljudje živijo že 500, 600 ali več let. Polja se zaraščajo, gozdovi se širijo. Naravnih sovražnikov ni, populacija raste. Mrhovišča v gozdovih, ki so jih držala stran od ljudi, niso po EU regelcih. Odstrel blokirajo razna laična društva.
HorstWiesel
26. 06. 2019 11.41
+16
Mrhovišča, s katerimi so lovci uspešno držali medveda stran od vasi, civilizacije, so bika ukinjena 2004 zaradi bruseljske direktive.
Quatflow
26. 06. 2019 11.45
-3
HorstWiesel
26. 06. 2019 11.47
+8
pesnitev
26. 06. 2019 12.59
+5
In vsi smo se uklonili, a nas je kaj v hlačah ali ne, da bi se postavili proti tej direktivi? Kaj delajo naši dobro plačani poslanci v Bruslju redčijo meglo al kaj?
KladivoSi
26. 06. 2019 16.43
+3
Prikimavajo, kaj več niso pripravljeni naredit za tek pa tisočakov.
HorstWiesel
26. 06. 2019 17.05
+3
Lovci so se tej direktivi moral uklonit. S ste vi kaj storili v protest proti tej direktivi?
RUGIEVIT
26. 06. 2019 18.17
+2
Ja kafetali in modrovali Kot vedno počno!
pesnitev
26. 06. 2019 20.02
-1
Ste se lovci kaj potrudili, da bi prebivalce Slovenije seznanili s to direktivo? Vi ste profesionalci in vi bi morali kaj storiti proti tej nesmiselni direktivi. Ampak vam je tako vseeno: še več se da streljati, ko pridejo medvedje iskat hrano izven njihovih teritorijev...
mikpiki191
26. 06. 2019 11.31
+1
tam leti medvedka z mladiči mimo igral na posnetku,te pa pusti otroka veni če si upaš...
Roadkill
26. 06. 2019 12.07
+1
ograja okoli hiše je rešitev. V Ljubljani to ful prakticiramo
Roadkill
26. 06. 2019 12.08
+3
lohk pa kr use kar se premika postrelimo zdej zarad tega
JohannDoe
26. 06. 2019 12.19
+9
Električna ograja? V Ljubljani veste za električno samo položnico, ki pride od elektra.
Kollerik
26. 06. 2019 12.22
+2
mikpiki191
26. 06. 2019 11.31
+3
tam leti medvedka z mladiči mimo igral na posnetku,te pa pusti otroka veni če si upaš...
hansola
26. 06. 2019 11.26
+5
V Sloveniji sem prekolesaril (ja prekolesaril po peš poteh, ilegalno, bmk) že par tisoč km po gozdovih od cele koroške, gorenjske in terenov okrog kočevja. Pešaka medved sliši in se umakne prej, ker pešak je počasen, kolesarja, ki se spušča po poteh 30+ km/h pač ne. V življenju še pri nas nisem videl ENEGA medveda. V ZDA sem prvi obisk v parku videl grizlija.
Quatflow
26. 06. 2019 11.36
+2
Ja saj, pri nas po pisanju sodec vsi vsakodnevno srecavajo medvede. 🙄
Quatflow
26. 06. 2019 11.37
+2
Sploh tisti, ki niso blokarji al kako pravijo..
JohannDoe
26. 06. 2019 12.04
+5
Tole bicikliranje mestnih srajčk v pajkicah s slušalkami po področju zaščitenega medveda bi pa sploh prepovedal. Ni čudno, da se potem medvedi vsi zmešani umikajo k vasem in so vedno bolj nervozni.
JohannDoe
26. 06. 2019 12.08
+5
@alcolours Večina ljudi pri nas je slišala, da so pri nas medvedi, šele v zadnjem času s tem cirkusom glede odstrela. Nekateri vejo zanj in živijo ob njem od pamtiveka. To je razlika, če si v mestu prilepljen na pametni telefon ali na deželi, kjer je medved, in nisi stalno v betonu.
pesnitev
26. 06. 2019 13.05
+0
Mi že tri generacije živimo na območju medveda, stopinje smo že videli, a medved se vedno umakne človeku, razen samice z mladiči, če se počuti ogroženo
JohannDoe
26. 06. 2019 17.01
-2
@pesnitev Seveda, medved ni noben bau bau. Populacije pa vseeno ima neke omejitve, preden pride do preveč neželenih interakcij z ljudmi.
pesnitev
26. 06. 2019 20.06
-1
lepo si napisal. Le da bi znanost nekako stopila v akcijo in bi vse potekalo humanejše, da ne bi ranjeni in razcefrani medvedje trpeli! Saj veš: streljanje ponoči, lovski turizem, kjer nikoli ne veš, kako spreten je lovec-turist...
deltex
26. 06. 2019 11.12
-10
Lov na medveda stane 2500 EUR. A za mladiče je kaj ceneje?
mertseger
26. 06. 2019 10.58
+6
@jakec Leta 1990 je v sloveniji živelo približno 250 medvedov pa še mrhovišča so bila v gozdovih in ni bilo nobenih problemov. Danes v sloveniji živi po oceno 970 medvedov in teh 700 dodatnih medvedov mora pač nekam iti ker rabijo svoj življenski prostor. Tam kjer ljudje pred 10 ali 20 leti niso imeli problemov z njimi jih danes pač imajo ker je njihova populacija toliko večja. Medvedje za razliko od ljudi pač ne živijo v stopnicah.
mertseger
26. 06. 2019 10.59
+4
Pa brez skrbi, rodnost populacije je 24% kar pomedi da če jih letos 200 posterlijo jih bo drugo leto spet novih 190 in populacija bo ostala ista.
Quatflow
26. 06. 2019 11.25
+0
Rada bi spoznala tistega, ki steje medvede.
HorstWiesel
26. 06. 2019 11.35
+9
Prvo spoznaj postopke in metodologije, potem ti bo oa hitro jasno kdo to dela.
pesnitev
26. 06. 2019 13.08
+0
Prehode preko avtocest pa gradijo tam, kjer medvedov ni, tam pa, kjer potekajo njihove tisočletne poti, jih ni in medvede zgazi avtomobil ali vlak
pesnitev
26. 06. 2019 13.09
-2
Tako brezbrižno govorimo o "postreljajo", velik procent teh živali lovci le grdo ranijo, tako da te živali v mukah umirajo!
HorstWiesel
26. 06. 2019 17.09
+1
Pesnitev, ne bo držalo. Vedno se potrudim oddati kar najbolj optimslen strel, da zival pade v ognju in ds se ne muci.
pesnitev
26. 06. 2019 20.08
+0
Tako brezskrbno izgovarjamo besedo postrelijo... Bolečina, rane, pobeg ranjene živali... so druge metode, le Slovenci smo gluhi zanje... denar je pomembnejši..
totinori
26. 06. 2019 10.56
+2
V šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je bilo medvedov bistveno manj, saj so živeli le v kočevskih gozdovih in delu Bele krajine, ki meji nanje, je bila cena za odstrel 5-7.000 DEM, kar je pomenilo pravo bogastvo. Seveda so si jih privoščili le bogati tujci. Sicer pa je bilo območje, kjer je bil medved strogo zaščiten (od tod izraz "zaščiten kot kočevski medved"). Izven tega območja je bil odstrel mogoč. Interes za tovrstne trofeje zagotovo še obstaja, zato bi lahko iztržili malo več.
pesnitev
26. 06. 2019 13.11
-3
Trofeja, ko z najmodernejšim strelnim orožjem greš na nedolžno žival, uau, kak pogum si izkazal s tem, uf, celo trofejo si si "zaslužil"....
jakec1575
26. 06. 2019 13.37
+2
koncept urejanja populacije in komercialni odstrel v istem stavku sta problematicna praksa. Čudno, da to vidite pri bankah pri odstrelu pa ne.
JohannDoe
26. 06. 2019 17.04
+1
@pesnitev V Ameriki lovijo z loki in puščicami, puškami na črn smodnik, fračami, sulicami, pihalniki verjetno tudi... pa verjetno oba veva, če ne sva pa to vsaj sposobna ugotoviti, da je natančen strel z najmodernejšim orožjem in najmodernejšo optiko verjetno najbolj sprejemljiva oblika lova, če ne celo edina sprejemljiva.
HorstWiesel
26. 06. 2019 17.11
+0
Seveda, prednost nas, ražmiljujočih in inovativnih ljudi. Če bi čakali na evolucijo vegije, bi bili se danes na pasi.
Wookie55
26. 06. 2019 17.38
+0
Pesnitev bi jih z lokom strelala, 20 puscic da se mantra preden pade
pesnitev
26. 06. 2019 20.11
-2
Inovativen - pa streljaš? Daj no, inovativnost je v nekrvavem obvladovanju sprejemljivega števila zveri
pesnitev
26. 06. 2019 20.12
-1
Z lokom se dandanes strelja v tarčo in ne na živa bitja kot so to počeli pred stoletjem Indijanci...
Kaj_je_res
26. 06. 2019 10.50
+6
No, povejte, kavčarji, koliko bi jih imeli? Normalna počulacija za 20.000 km2 je cca 600 medvedov. Zdaj jih je dobrih 1000. vsako leto medvedka povrže 2-3. Koliko je meja - 2000, 3000? Do kdaj bogi medvedki? Boste kavčarji Slovenijo spremenili v živalski vrt in naj spraznimo podeželje, da bodo imele boge zveri dovolj prostora?
hansola
26. 06. 2019 11.09
+2
Koliko pa je normalna populacija krav za 20.000 km2 na našem ozemlju?? 0, nula, zero, nada, krave so uvožena vrsta pa jih je vseeno po številu ogromno tukaj.
HorstWiesel
26. 06. 2019 11.27
+2
JohannDoe
26. 06. 2019 12.17
+3
No tudi nekateri ljudje so uvožena vrsta, pa jih vladni uradi ne preštevajo in delijo s kvadraturo.
HorstWiesel
26. 06. 2019 12.35
+3
pesnitev
26. 06. 2019 13.13
-2
Če je populacija uravnovešena in ni desetkanja s strani lovcev, samice nikoli ne skotijo več kot dva medvedka, dokazano v literaturi!
HorstWiesel
26. 06. 2019 17.12
+1
Mogoče v literaturi inptavlhicah, realnost je drugačns
JohannDoe
26. 06. 2019 10.49
+8
@jakec Hiše v gozdu in novogranje na obrobju gozda pri presoji incidentov ne bi smeli obravnavat enako kot vasi. Interes ljudi in medvedje vrste je, da se medvedi ne smukajo okoli človeških naselij. Če gradiš hišo izven strnjenega naselja ali v gozdu na področju medveda, moraš medveda pač vzeti v zakup in se medvedu prilagodit s ciljem sobivanja. Če mene vprašaš, bi to moralo bit tako. Če vprašaš kmete, ne bi smelo biti medvedov nikjer. Če vprašaš aktiviste, bi še vasi izpraznili in naselili medvede.
martinov
26. 06. 2019 10.48
+2
Za "odstranitev" je potrebno kar nekaj ministrov, politikov, direkcij in direktoratov, da bi bilo manj birokracije ! Lovsko sezono odpreti za vso divjad, tudi birokrate !! Za medveda bi tujci plačali le 2.500,00 €. Za jelena na severu plačujejo najmanj 10.000,00 €
sail666
26. 06. 2019 10.40
+6
Meni se zdi pa zelo čudno, da pri vsej gonji okoli velikih zveri, ki so se, roko na srce, preveč namnožile, glede na površino, ki jo premore Slovenija, nihče ne omeni sistematičnega ropanja slovenskih gozdov s strani gozdarjev. Bil je žled, nato lubadar in na koncu še vetrolom. Vrli gozdarji pa še kar "čistijo" posledice naravnih katastrof, jasno, vmes posekajo še vse kar je zdravo in za seboj pustijo področja, ki so opustošena kot luna! Jasno, da se, tudi zaradi tega, gozdni živelj umika proti naseljem. Gozdni rob je, na srečo, še vedno relativno nedotaknjen. Prvič jim gozd (ki ga ni več) ne nudi več zatočišča in drugič, kaj mislite, da vsi tisti kamioni, buldožerji, ki gradijo gozdne ceste in vlake ter motorke blagodejno vplivajo na prostoživeče živali? Bilo bi fino po drugi strani sprožiti tudi vprašanje s te strani... Kakšno je vaše mnenje?
Rafael Kramar
26. 06. 2019 11.12
+1
Moje mnenje je, da o "sistematičnem ropanju slovenskih gozdov" ne veš nič. Se ti pa fajn zdi nekoga malo obtoževat kar tako, čez palec. Gozdove in stanje v njih nadzirajo logarji in noben gozdar ne more splanirati par hektarjev hoste kar na lastno pest. Žled in lubadar so naredili veliko škode in od tu vsa ta opustošenja, kot na luni, kot praviš. Ni vse tako razpuščeno in kavbojsko, kot se rado piše.
pesnitev
26. 06. 2019 13.17
-2
g. Rok Černe, zaposlen na Zavodu za gozdove, sodeluje v dragem projektu Dinalp bear, me zanima, za kaj porabi ta denar? Projekt teče, medvede pa še kar barbarsko streljamo!
do_br
26. 06. 2019 10.37
+0
Navsezadnje je pa tako,da bodo-bomo ljudje,ki živijo na podeželju in imamo probleme z volkom in medvedom,če država stvari ne bo rešila z odstrelom,naredili po svoje in noben blokar pa mestna srajca nam ne bo govoril kaj in kako moramo mi živet.Sami bomo naredili tako kot je treba,pa naj se postavijo AAgreen pa ostali kvazi naravovarstveniki na glavo.Kdo pa ste vi ,da nam boste govorili kako naj mi živimo in delamo.Brigajte se zase,mi imamo z vami same probleme,mi se bomo pa zase.
Roadkill
26. 06. 2019 10.44
+4
Sej volk pa medved imata tud probleme z nami. že dlje cajta.treba tud mal okoliščine upoštevat
hansola
26. 06. 2019 11.11
+1
Pa se preselite v blok če vam medvedi delajo težave, večina vas iz vasi vam je ego zrastel bolj kot ljudem iz centra LJ in Zagreba...