Slovenija

Za drugega otroka brezplačno

Ljubljano, 29. 02. 2008 17.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Poslanci so sprejeli zakon o vrtcih. Starši, ki imajo v vrtcu dva ali več otrok, bodo po novem plačevali le za prvega.

Poslanci so sprejeli zakon o vrtcih, ki so se ga vsaj nekateri starši razveselili
Poslanci so sprejeli zakon o vrtcih, ki so se ga vsaj nekateri starši razveselili FOTO: POP TV

Poslanske in poslanci so ob koncu redne februarske seje državnega zbora z 59 glasovi za in nobenim proti sprejeli zakon o vrtcih. Še pred tem so zavrnili vsa dopolnila opozicije, dopolnila vladne koalicije pa so sprejeli.

Tako so podprli predlog, da bo država postopoma sofinancirala tudi vrtce za otroke, ki so dopolnili določeno starost. Leta 2010 bo dodatno sofinancirala starše pri plačilu programov vrtcev za petletne otroke, z letom 2012 za štiriletne, z letom 2014 pa tudi za triletne otroke. Zavrnili pa so dopolnilo LDS, po katerem bi lahko varuh predšolskih otrok varoval največ šest malčkov.

Zakon, ki so ga sprejemali po hitrem postopku, sicer predvideva, da bodo starši, ki imajo v vrtcu več otrok, od 1. septembra plačevali le za enega. Vlada želi s tem ukrepom povečati vključenost otrok v predšolsko vzgojo, razbremeniti starše in zagotoviti boljša demografska gibanja. Opozicija pa vladnim strankam očita, da zakon uvaja nove krivice, saj tisti starši, ki imajo v vrtcu le enega otroka, drugi pa je, na primer, že v šoli, ugodnosti ne bodo deležni. Poleg tega je bilo med razpravo slišati, da gre za predvolilno potezo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hefaist
03. 03. 2008 15.55
mrhe, sem vesel za družine z dvojčki, žalosten sem pa za družine, ki nimajo te sreče. Po mojem modelu, vsem 8%, bi bili vsi deležni delčka sreče. Ne razumem, zakaj ti tega ne privoščiš več slovenskim družinam? Imaš morda dvojčka? Ali pa otroka, ki sta narazen le eno leto, pa ti je vseeno za ostale? Važno, da imaš ti, ostali pa naj se znajdejo po svoje? Kot si rekel sam... sebičnost! Glede psov in mijavkanja se pa strinjam. Zato ti ne bom več poskušal razlagati preprostih dejstev.
mrhe2003
03. 03. 2008 15.16
@hefaist Sebičnost in faušija ... To ni lepo. Če jaz ne dobim nič, zakaj bi drugi dobili??? Ja, ta zakon ni normalen, jaz ne dobim nič, nekaj tisoč družin pa ... Če bi imel dvojčka pa bi dobil, joj, žena, zakaj nimava dvojčkov? Takšen je tvoj način razmišljanja o tem zakonu. Moj je drugačen in sem ga zapisal. Če ti ni povšeči dejstvo, da je vsaj nekaj tisoč družin na boljšem ... Potem ne vem, kakšen človek si in kako razmišljaš. Kot vse kaže razmišljaš samo PROTI Janši in njegovim predlogom. O tej temi ne bom več izgubljal besed, ker je ležje naučiti psa mijavkat, kot pa nekaterim tule razložiti preprosta dejstva.
mrhe2003
03. 03. 2008 15.11
@doki007 Ti pa Bavčarja, pa sta na istem. Pa hvala za kost ---
doki007@email.si
03. 03. 2008 12.15
hefaist ,......ne zamert passionu on je v stanju demence ,.....to je pa velka psihična motnja ki se lahko sprevrže v abnormalnost ,....!!! -----------na jeziku ma samo jankoviča pa kučana ,...pol pa meša z jezikom ,.....!
hefaist
03. 03. 2008 12.10
tomi, žal mi je, da nisi sposoben normalne debate o vsebini brez pogrevanja prazgodovine in brez afektnih čustev do političnih osebnosti. Jaz govorim o zakonu. Zakon je slab, sem ti povedal zakaj. Ko se boš malo pomiril in trezno razmislil, pa mi argumentirano povej, v čem se motim. PS: Grem stavit, da imam višjo izobrazbo kot ti. Za pivo!
tomi.passion@gmail.com
03. 03. 2008 12.07
hefaist.....ti pa se ravno ne moreš pohvaliti s tem, da si dokončal oz. dosegel kakšno omembe vredno izobrazbo. Praviš, da je za podražitev ljubljanskih vrtcev kriva inflacija? Halo? Je Ljubljana država znotraj države? Mar ima Ljubljana svojo inflacijo? Če bi bila kriva inflacija, bi se vrtci podražili po celi Sloveniji, a inflacija ne vpliva na cene vrtcev in tudi ne more. Janković je namenoma podražil vrtce, ker mu ljduje niso pomembni, medtem pa na veliko kupuje zemljišča za svoj žep. Poglej si v zemljiško knjigo. Electa je vpisana praktično povsod. Kar pa se tiče tvoje filozofije o nepravičnosti in diskriminiaciji pa te prosim, da prihraniš neumnosti za sestanek partijskega odbora vašega kraja. Levičarji ste imeli oblast v rokah 12 let in kaj ste naredili? Nič. Od Drnovška pa do Ropa se je vse samo še dražilo. Ljudje so plačevali noro vsioke zneske za vrtce pa ni nihče jamral in govoril o nepravičnosti. Zdaj pa, ko imamo brezplačne vrtce za vsakega drugega in nato nadaljnega otroka, pa jamrate, da to ni pravično. Kot bi poslušal množico levih kalimerotov "To je krivica". Pa bi vi bolje naredili, saj ste imeli možnost. In če je kaj populizma, so to zgolj vaše floskule.
doki007@email.si
03. 03. 2008 12.04
ha ha ,...kdo je pa podražu železnice ,...in zakaj ,...???? -----ve se da so to največji izgubaši v državi ,.....zakaj so podražil karte ,..poleg vseh kreditov ki jih dobijo za plače ,....!!!!!! ---pa ja nima roko nad železnicam janez ivan janša ,....?????
majanovak@yahoo.com
03. 03. 2008 11.57
Ja, bo kar držalo, kar pravi hefaist.
hefaist
03. 03. 2008 11.52
Vrtci v Ljubljani so šli gor zaradi inflacije. Če je za to kriv Jankovič, ne vem. Morda. Nekateri bi lahko ugotavljali, da je v bistvu kriv Janša, ker ni sprejel ustreznih ukrepov za omilitev rasti življenskih stroškov. Definitivno pa je zadaj gospodarska recesija, ki smo ji bili priča v zadnjem času. Verjetno bodo v kratkem cene povišali tudi drugod po Sloveniji. Stvar je pač neizbežna. Zakon, ki omogoča drugemu in nadaljnjim otrokom zastonj vrtec pa je diskriminatoren in populističen. Zakaj diskriminatoren? Ker nimam pojma, zakaj je nekdo, ki ima dvojčka upračen do 50% popusta za varstvo svojih otrok, medtem, ko nekdo, ki ima otroka narazen 4 leta ali več ni upravičen do popolnoma nikakršnega popusta. Zakaj populističen? Ker se 100% ceneje za drugega in nadaljnjega otroka sliši strašansko ugodno za starše, v resnici pa bodo državo dodatne subvencije stale le 8% več kot dosedaj, saj ima le toliko otrok dejansko v vrtcu vpisane starejše bratce in sestrice. Veliko bolj pošteno bi bilo, če bi vsi otroci imeli vrtec 8% ceneje. Država bi prispevala enako denarja in vsi bi profitirali enako. Vendar, pozor 8%, to se pa ne sliši več tako dobro kot 100% za drugega in nadaljnjega, kajne? Upam, da vam je jasno, zakaj je potem zakon v taki obliki kot je. ZARADI POPULIZMA!
mrhe2003
02. 03. 2008 16.30
@hefaist Morda ti nekaj stvari ni jasnih, vendar ti tega ne zamerim, gotovo si zmeden, kaj tudi ne bi bil ... Kar se tiče podražitve. Podražitve so se zgodile LE IN SAMO V LJUBLJANI. Teh podražitev ni sprejela Vlada RS z Janezom Janšo na čelu. Sprejel jih je župan s svojo listo v MESTNEM SVETU. Povem lahko, da so mestni svetniki SDS z ostalimi opozicijskimi svetniki glasovali PROTI. Kaj to pomeni? Dejstvo je, da je župan, ki dela v korist Ljubljančank in Ljubljančanov, sprejel "koristno akcijo" podražitve vrtcev. To, kot vse kaže, je po njegovem mnenju pač koristno za občanke in občane Ljubljane. Proti pa so bili predvsem svetniki SDS, ki pa v mestnem svetu pač nimajo večine in ne morejo odločati o ničemer. Zdi pa se mi, da po mestu že kroži peticija proti podražitvi vrtcev. Prebivalci našega glavnega mesta pač spoznavajo, da njihov župan le ni tako odličen, kot so sprva mislili. Na državni ravni, v parlamentu, kjer pa imajo glavo besedo poslanci SDS s svojimi koalicijskimi partnerji, pa so sprejeli ravno nasproten zakon ... Za drugega otroka v vrtcu so pocenili vrtec za 100% ... Drugi otrok je v vrtcu zastonj. Drži, da se zakon tiče samo določenega segmenta ljudi, vendar ne moreš reči, da je diskriminatoren. A ni bolje, da zaradi tega zakona živi lažje vsaj nekaj tisoč ljudi kot pa nihče? A je možno biti tako sebičen, da si tega ne priznaš? Po moje ne. Tudi sam bi si želel, da bi bil zakon še bolj radodaren, vendar nekje je treba začeti. Če niso moje informacije napačne, se vlada odloča o tem, da zakon še razširi. Pričakujemo lahko, da bo vrtec za drugega in vse naslednje otroke zastonj tudi pod drugačnimi pogoji. Upam, da je zadeva malce bolj jasna in da sedaj veš, kdo je zakuhal podražitev in kdo 100% pocenitev. Pomembno pa je tudi, kje so se te zgodile. Pocenitev - Slovenija, podražitev - Ljubljana ... Tako pač je, če je župan uspešen menedžer ...
Buena Vita
02. 03. 2008 04.16
kako bi bilo če bi pa vsak po svoje naredili,VSAK SVOJ ZAKON, KOLIKO BI TAKRAT BILO KOMENTARJEV,BEZOBRAZNIH V komunizmu je bilo poskrblljeno samo za nekatere,ČE SI GARAL ,SI BIL PROTI DRŽAVEN ELEMENT,SI BIL PROKLET- ČE SI OŽEMAL.JEMAL KRADEL,SI BIL SVETNIK. TO MANJKA DANES-lepo vas prosim,-to manjka tistim ki jim je bilo dano vse na pladnju, danes ko je treba zavihat rokave pa robantijo. jaz se strinjam z zakonom,zato ,ker ta zakon ne bo pomagal, bo pa olajšal marsikateri družini življenje.Če sem imela težko življenje?zakaj bi želela isto drugim,v prihodnosti bodo šle plače dol,zato ker vrednost dela pada,HOTELI TO ALI NE----PLAČE NE BODO RASLE, BODO STAGNIRALE IN PADALE(pribito dejstvo prihodnost pred katerim si vsi zatikate oči). Če naša vlada,(indruge vlade) pravočasno odzovejo-sprejmejo-spremenijo ali akte ali zakonska določila ali zakone,KI BODO KAKORKOLI POMAGALI MLADIM DRUŽINAM(to so naši otroci)je to vsekakor dobrodošlo in za pozdravit, Mar nebo za nas tudi lažje(ljudje božji od svojih penzij nam ne bo potrebno toliko odtegovati za pomagat hčeram-sinovom,če hočete vnukom). NIKOLI NIKOLI PA NOBEDEN ZAKON NE BO ZA VSE ZADOVOLJIV,NIKOLI NE BO NIHČE IZUMIL KAR BO VSEM POVŠEČI.-ZA JANŠEVO VLADO PA TAKOLE;če bi janša imel 12 apostolov, in hodil okoli ,dajal hiše ljudem, milijone evrov,dolarjev ali frankov,talal jahte,mercedese,letala,banke ,zavarovalnice posameznikom,,,ffffjjjjj bi kdo rekel kaj recimo spodbudnega,kje pa ,pljuvali bi in zmerjali ga kakšen bebec je ne zato da nebi stvari vzeli,pač pa samo zato ker je janša 5 črkic pa taka iritacija jaz.sem .kdorkoliholihočem.vedno-ti pa kar povej,ko boš lačen ti pošljem za kruh-dva deci otpade, za dva deci dobiš ko se kultiviraš....sicer pa ti kar zmerjaj,svet je velik,mati zemlja pa radodarna,A NE KAJ VSE NE LEZE PO NJEJ
hefaist
01. 03. 2008 21.55
pahorcek, mrhe in podobni. Kaj vam ni jasno? Zakon je očitno diskriminatoren. V čem je nekdo, ki ima dvojčka, boljši od nekoga, ki ima otroka 4 leta narazen? Prvi bo imel enega zastonj, drugi bo plačeval enako kot prej. Še več, vrtci so se PODRAŽILI! Otrok, ki bodo profitirali z zakonom in bodo imeli zastonj je cca. 8%. Vrtci so dražji za 10%. Zdej pa malo preračunajte in videli boste, da država dejansko prispeva MANJ denarja za vzgojno varstvene storitve. Skratka, to je popolnoma populistična poteza, od katere bodo profitirali zelo redki. Večina pa bo plačevala več. Žal mi je gospodje Janšisti, ampak s tem zakonom se pač ne morete hvaliti. To je najbolj trapast zakon, odkar se je Slovenija osamosvojila.
mrhe2003
01. 03. 2008 15.18
@pahorček Nekaterim lahko ponudiš zastonj življenje, pa bodo še vedno pljuvali po vladi. Ni kaj, ni jim jasno oz. nočejo verjeti, da ta vlada dela bolje kot prejšnje. Žal je tako. Vem pa, da so takšni ljudje v veliki manjšini.
pahor?ek
01. 03. 2008 14.58
Večkrat je slišati, da je ta zakon le pesek in blamaža. Samo površno poznavanje realnosti na tem področju in seveda prebiranje zakonodaje, privede do takšnega sklepa. Zakon o spremembah zakona o vrtcih prinaša veliko dobrih in pozitvnih sprememb. Ena je prav gotovo možnost, da vrtce začnejo ustanavljati znotraj podjetij. Ena izmed glavnih rešitev pa je tudi razbremenitev družine, ki imajo v vrtcu istočasno vključenega več kot enega otroka s plačili za vrtec tako, da država prevzame del plačila staršev, za vse mlajše otroke, ki so vključeni v vrtec. Res je sicer, da morata biti oba otroka v vrtcu, vendar pa je ravno to namen: tukaj je potrebna razbremenitev! Kaj mi bo razbremenitev, ko pa je drugi otrok v šoli!! Če se ne motim vlada JJ pripravlja tudi takšno možnost: brezplačen vrtec tudi, če je drugi otrok že v šoli.
majanovak@yahoo.com
01. 03. 2008 12.33
Nekaj vas tukaj govori o skrajnostih. Manjka pa zdravo ravnovesje. Ne zavedate se, da so socialne razlike vse globlje. Seveda je pomembnejša ljubezen staršev kot vrhunska oprema za otroka in veliko otrok ima vsega preveč v materialnem smislu. To je le ena plat zgodbe. Po drugi strani si danes mlad par brez pomoči staršev in sorodnikov težko ustvari normalno eksistenco. Nerešena stanovanjska problematika, negotova zaposlitvena situacija, vse slabši medčloveški odnosi, razpad socialne države in zdravstva. Brez rednih služb je težko prevzeti odgovornost za skrb za nova bitja. Ponavadi o materializmu najbolj moralizirajo tisti, ki so dobili stanovanja in hiše od mamic in očkov, pa še kakšno dobro plačano službo za povrh. Normalen, odgovoren človek želi svojemu otroku zagotoviti vsaj neko normalno eksistenco, ne pa boj za preživetje in zapostavljenost v primerjavi z drugimi otroki. Časi Prežihovih sirot in revčkov in ogromnih socialnih krivic naj bi minili. Ali morda ne? In še nekaj: naša družba na vsakem koraku pritiska na starše, da vlagajo vse več denarja v otroke, ker drugače niso obravnavani kot dobri starši. Koliko dodatnega financiranja zahtevajo v vrtcih in šolah, če nočeš, da bi tvoj otrok izgledal zapostavljen. Danes je ponudba za otroke neskončna in otroku težko razložiš, da je upravičeno prikrajšan za celo vrsto dobrin, ki jih ima njegov recimo sošolec ali prijatelj.
civitasstain@gmail.com
01. 03. 2008 10.18
A se morajo ortrokom vse moderne komercijalne stvari kupit. Kjer imajo male otročičke doma, je pred hišo kot mala prodajalna otroških reči. Včasih so si otroci s starši delali sami igračke, zato so jih tudi znali bolj ceniti. Prvošolčki že laufajo okrog z mobilnimi telefoni. Doma jim ležij kup elektronskih igric itd. Vsega komercialnega imajo že na pretek, Otroški rojstni dnevi se ne praznujejo več doma, radi udobnosti staršev in otroci se že tu spoznavajo z novim komercijalnim življenjem. Otrokom manjka ljubezen staršev, skupni sprehodi z njimi. Starši si ne vzamejo več časa za zdravo prehrano otrok, raje mu stisnijo nekaj evrov v žep, pa pejt h Mc Donaltu. Denarja imajo starši tudi v današnjem času na razpolago že dovolj za otroke, le oni ne znajo z njim razpolagat. Pretirana komercijalnost pospešuje otroško nezadovoljnost, egoističnost in nepravilni otroški telesni razvoj z nezdravo otroško prehrano.....
punca08
01. 03. 2008 09.28
@jaz.sem.kdorkolihočem.vedno- pa še nekaj - ali imaš ti otroke zato ker jih imaš rad, ali zaradi denarja, ki bi ga rad imel od države? Saj tvoji starši - pa je bila druga oblast- tud niso imeli z rožicami postlano, ko so imeli tebe na"grbi" .ali bi bil bolj srečen, če bi imel zastonj vrtec, več denarja, super hišo - mislim da ne, si preveč kritičen do vsega
punca08
01. 03. 2008 09.24
mamica, če ima dva otroka eden za drugim je lahko dlje časa na porodniški, to je eno in odgovor veleumnemu jaz.sem itd, druga zadeva je, zakaj so jasli in vrtci tako dragi - veliko denarja je namenjenega prav za plače vzgojiteljic in varuhinj. menim, da je za delo varuhinje dovolj srednja izobrazba, kar bi pocenilo vrtce. Večji poudarek je treba dajati spretnostim otrok in ne toliko izobrazbi varuhinje, saj je za tako delo taka izobrazba zadovoljiva.zakaj je potrebno že v vrtcih delati iz otrok genije in jim ne ponujati igranja kot takega.zakaj v vrtcih morajo imeti igrač na kupe in knjig, da se police šibijo, sami pa ne delajo več kakšnih igračk, kot so jih to včasih, otroci ne poznajo več starih iger. pripominjam, da v vseh vrtcih najbrž ni tako, da ne bo zamre. v večini pa. "jaz.sem.kdorkolihočem.vedno" ti si pa tko nesramen, da bi te mogli dati v izobraževalno ustanovo, kjer bi te naučili kulture.
punca08
01. 03. 2008 08.29
@andrej.fajmut-ti bi pa sam od države živel, al kaj? Delat pojdi in se ne pasi na netu, da bodo tvoji vnuki imeli otroke v vrtcu zastonj.l Jao pa kaj eni mislijo, da bo država denar z zraka dobila, da bo podpirala lenuhe. Pa principe si nekam zatakni! Koga briga, kdo tvoje otroke pazi.
punca08
01. 03. 2008 08.23
jaz.sem.kdorkolihočem.vedno - ŽALOSTNO, da razmišljaš, da v kolikor ima nekdo tri otroke, da je farški. Gre se za slovenijo.l me zanima če južnjakarje, muslimane, in ostalo nacijo tud zmerjaš z farskimi pripadnikil. Ma ti si totalno odštekan. Namesto da bi skrbel za rodnost v sloveniji udrihaš čez tiste, ki imajo več otrok. Pazi mal kaj ven butaš!