Slovenija

'Z zaprtimi očmi je lahko govoriti o interesih ZDA'

Ljubljana, 08. 02. 2019 10.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
24UR ZVEČER / U.Z.
Komentarji
760

"Ne moremo pristati na trditve, da so za intervencijo v Venezueli humanitarni interesi, ko pa je svetovalec za nacionalno varnost v Beli hiši pred kamero jasno dejal, da gre za nafto," o vprašanju o priznanju Guaidoja pravi poslanec Levice Miha Kordiš. "Manjka samo še to, da me prepričate, da je slika ljudi, ki bežijo iz Venezuele, inscenirana v Hollywoodu. Pa ni. Na žalost," mu je odvrnil poslanec SMC Igor Zorčič.

Kriza v Venezueli je postala eminentno notranjepolitično vprašanje. Potem ko je Levica zagrozila, da je pod vprašajem nadaljnja podpora vladi Marjana Šarca, če vodjo venezuelske opozicije in predsednika parlamenta Juana Guaidoja prizna za voditelja države, vlada v četrtek ni odločala o predlogu zunanjega ministra Mira Cerarja, ki je vladi predlagal, naj to stori. Na tem stališču zaenkrat trdno stoji le SMC, v LMŠ še kalkulirajo, SD pa meni, da bi se moral o tem predlogu izreči državni zbor.

Venezuela je povsem na tleh. Dnevno jo zapušča na tisoče ljudi, ki ne zdržijo več v državi, kjer minimalna plača znaša šest evrov, za nakup osnovnih živil pa potrebuješ 164 minimalnih plač. Izvoljeni predsednik Nicolas Maduro, ki je državo pripeljal na rob, se ne želi odreči svojemu položaju, čeprav po nedavni raziskavi kar 90 odstotkov prebivalstva živi v revščini, 60 odstotkov pa jih priznava, da se zbujajo lačni, saj si ne morejo privoščiti hrane. Zato bežijo.

Doslej je Guaidoja za začasnega predsednika priznala večina držav Evropske unije. O tem, kaj naj stori Slovenija, sta v oddaji 24UR ZVEČER spregovorila poslanec Levice Miha Kordiš in poslanec SMC Igor Zorčič.

Miha Kordiš in Igor Zorčič sta v oddaji 24UR ZVEČER soočila stališča glede vprašanja Venezuele.
Miha Kordiš in Igor Zorčič sta v oddaji 24UR ZVEČER soočila stališča glede vprašanja Venezuele. FOTO: POP TV

"Eno od temeljnih osnov, po katerih bi morala delovati slovenska politika, je nevmešavanje v notranje zadeve drugih držav, zlasti v primeru Venezuele, kjer je zgodba očitno interesno pogojena. ZDA se želijo polastiti naftnih zalog v Venezueli, tako, kot so se v drugi polovici 20. stoletja pogosto vmešavale v notranje zadeve držav Latinske Amerike – od Čila do Nikaragve z državnimi udari, ekonomskimi blokadami in tako naprej," je Kordiš odgovoril na vprašanje, zakaj je (ne)priznanje Guaidoja za Levico tako pomembno, da so pripravljeni razmisliti o nadaljni podpori vladi.

Zorčič mu je odvrnil, da je z zaprtimi očmi lahko govoriti o interesih ZDA. "Če pa odpremo oči, pa vidimo, da ogromno ljudi trpi. Tri milijone se jih je izselilo iz države. Na mizi imamo situacijo nekega predsednika, ki je zmagal na nedemokratičnih, netransparentnih volitvah in predsednika državnega zbora oz. njihove narodne skupščine, ki pravi, da ima na podlagi njihove ustave možnost prevzeti te predsedniške funkcije do novih volitev. Evropa in cel razviti zahodni svet ga podpira – zato, da izvede nove volitve in nič drugega."

Na vprašanje, ali torej Levica podpira diktatorja in je proti revnim ljudem, je Kordiš odvrnil: "Prav nasprotno. Spodbujamo miroljubno rešitev, vse sprte strani se morajo usesti za skupno mizo in najti rešitev, kako državo popeljati iz krize. Trenutno je Maduro, ki je bil mimogrede legitimno izvoljen, tisti, ki edini poziva na dialog znotraj države, medtem ko opozicijska desnica to zavrača. Ne moremo pristati na trditve,  da so za intervencijo v Venezueli kakršnikoli humanitarni interesi ali interesi po demokraciji, ko je svetovalec za nacionalno varnost v Beli hiši John Bolton pred kamero gladko dejal, da gre za nafto. Ne za demokracijo. Za nafto."

"Zdaj mi manjka samo še to, da me kolega Kordiš prepriča, da je slika ljudi, ki bežijo iz Venezuele, inscenirana v Hollywoodu. Pa ni. Na žalost," je odvrnil Zorčič.

Kordiš pa je nadaljeval: "SMC je s Cerarjem na čelu konsistentno zaviral priznanje Palestine, pa vemo, da se tam dogaja genocid nad zatiranjem naroda s strani Izraela! Vemo, da slovenska vlada z zunanjim ministrom Cerarjem na čelu nima težav s Savdsko Arabijo, velikim ameriškim prijateljem, ki se gre vojno v Jemnu, ki ne pozna volitev in ki je pred nekaj meseci kar ubila novinarja. Tukaj se pa ne intervenira."

Zorčič mu je odvrnil, da to ni res, in da ne gre za primerljive zgodbe. "Če bomo na tem primeru slepomišili in se ne bomo poenotili, je zunanja politika Evrope lahko samo nek mit. Potem ne bo niti priznanja Palestine niti drugih pomembnih političnih vprašanj, ki bi jih lahko skupaj reševali na ravni EU."

V venezueli kar 90 odstotkov prebivalstva živi v revščini.
V venezueli kar 90 odstotkov prebivalstva živi v revščini. FOTO: AP

Gre za geostrateško igro moči in strateške resurse, zelo podobno, kot je šlo v Libiji, Iraku, Siriji, je še ocenil Kordiš. "Imperialistične ZDA so šle v izvažanje demokracije, a dejansko vse, kar so izvozile, je beda – v Libiji imamo trenutno cvetočo trgovino s sužnji, v Siriji se zaključuje šestletna vojna, zelo podobno se obeta v Venezueli kot posledica zunanjepolitičnega vmešavanja ZDA s svojimi politično-ekonomski interesi."

Na vprašanje, ali v SMC res podpirajo ameriške interese, je Zorčič odvrnil: "Mi se v prvi vrsti pridružujemo evropskim državam, ki so začasno priznale predsednika skupščine Venezuele, ne pridružujemo se Ameriki, njihovim interesom ali interesom koga drugega."

Za konec je voditelj oddaje Uroš Slak Kordiša vprašal, ali je vprašanje Venezuele res tako pomembno, da je Levica zanj pripravljena odreči podporo koaliciji.

"Imperializem je kategorično nesprejemljiv in tukaj ne bomo pristali na nobeno rešitev, v kateri bi šla Slovenija v priznanje posledic ameriških državnih udarov. Najprej je treba razčistiti, koliko se pri vprašanju o Venezueli sploh lahko pogovarjamo o kakršnih koli koalicijah. Imamo kroge okoli SD, ki pravijo, da bi Slovenija s priznanjem Guaidoja simbolično priznala ameriški državni udar, na drugi strani imamo SMC, ki se je postavil na izrazita stališča ameriškega imperializma, tako da mislim, da Levica tukaj ni edina spremenljivka."

Zorčič je vmes pripomnil, da so to "bedarije", nato pa izrazil upanje, da se jim bo znotraj koalicije vseeno uspelo poenotiti. "Očitno bomo med zadnjimi od evropskih držav, ki se bodo odločile za ta korak in s tem bomo dali pomemben signal – ne samo Evropi, ampak celotnemu svetu."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (760)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Frane Šajn
15. 02. 2019 22.03
+3
MIHA KORDIŠ S KOM TI IZGUBLJAŠ ČAS V NESMISELNI DABATI ? JAZ BI NA TVOJEM MESTU VSTAL IN SE PRMAKNIL ZA NEKAJ STOLOV VSTRAN , KER TILE KAR ZAUDARJAJO OD AMERIŠKE POLIRNE PASTE V PISKRIH IN UKRIVLJENOSTI PO NARAVNI POTI.
Nabru3
13. 02. 2019 10.28
-1
Mesec je bil parkrat pri Sorosu, na internetu se dajo videt slike in maili. Brez skrbi, tudi Levica po potrdila agresijo. Mal še morajo slepomišit.
Frane Šajn
15. 02. 2019 22.04
+2
GREM STAVIT ČE TUDI SAM KAJ RAZUMEŠ IZ TEH DVEH POVEDI, SI GA ODREŽEM.
nikhrast
09. 02. 2019 21.47
-2
Nafta, nafta, nafta, to je problem, kam z njo. V Severni Ameriki bencin po pol dolarje liter. Tudi drugje so obupani, cena nizka, zaloge polne, kako se bo potem Venezuela postavila na noge s prodajo nafte?
riss
09. 02. 2019 16.20
+2
KP komunisticna partija, ki je poudarjena v nasi levici, samo nekoliko manj v vseh strankah, ki so na oblasti, je velika sramota za naso drzavo, ki ni znala razcistit z zgodovino, kot se je to zgodilo v vecini ali vseh drugih vzhodnoevropskih drzavah. Levica (KP), se bo se krepila, ker tako hocejo stare sile, da ohranjajo privilegije za svoje nove rodove. Mi bi s tem nacinom bolj pasali v kaksno drugo okolje, nikakor pa ne v osrcje Evrope. Mene je iskreno sram. Podpiranje diktatorjev. Bravo, volivci, ki to omogocate povsod zavrzeni ideologiji. Volite komuniste in se sramujte sebe.
Apostol1
09. 02. 2019 18.43
+8
risnorisk ........ Glede na članstvo v bivši KPJ velikega vodje je veliko večji poudarek na komunizmu v sekti SDS . V levici pa ker vam svečkarjem ne paše ,ker povejo resnico jih pa poizkušate oblatiti s komunizmom in to s takim kot je bil v nekdanji SSSR in ne v eks Jugoslaviji ,kaj šele v Sloveniji, Ker komunizem in socializem je zgradil Jugoslavijo in tudi posledično Slovenijo ,ki jo danes razprodajajo politiki za male pare in to od naravnih bogastev , do industrije in turizma ter bank. Največ se je pa razprodalo in najelo posojil , ravno za časa vladanja SDS in to breme bodo odplačevali še pravnuki ,če bo sploh kdaj plačano. Levica je pač trenutno edina politična stranka v Sloveniji , ki dela v korist države in ljudi in zato ,ker preprečuje SDS v največji meri , da bi prišel na oblast in delal škodo tako kot jo je že in ta ista SDS in njeni pomagači demonizirajo levico, no pa vendar je z vlado LMŠ prišlo neko novo obdobje , ki ga na nek način kontrolira tudi levica in ne SDS in upam ,da tako tudi ostane , ker je to edini recept za boljšo prihodnost vseh nas .
dragan krstic
09. 02. 2019 20.01
-4
Apostol1, kje si bil ko je Bog pamet talal?
Frane Šajn
15. 02. 2019 22.06
+5
SRAMOTA ZA NAŠO DRŽAVO SO TISTI KI SO JO ENKRAT IZDALI IN SRAMOTNO ZAPUSTILI PREKO ALP IN JIH JE AMERIŠKA ZAHRBTNOST ZOPET PRIPELJALA NAZAJ SKOZI ZADNJA VRATA.
Frane Šajn
15. 02. 2019 22.08
+1
JA ,SE BOŠ ŠE SPRAŠEVEL KJE IMAŠ PAMET PA NE ZA APOSTOLA AMPAK ZASE!
Frane Šajn
15. 02. 2019 22.10
-1
VOLITE BELO GARDO V SENCI PA SE VAM BO DOBRO GODILO KAJNEDE VOLE?
Burt
09. 02. 2019 16.19
+5
Tale Kordiš ima prepih v glavi .Rabi bi se počutil pomembnega a to ni
dragan krstic
09. 02. 2019 18.39
-1
Če ne bilo bebastih volivcev tudi Kordiša ne bi bilo v parlamentu, niti stranke Levica. Kordiš in njegovi samo uspešno iščejo tržno nišo kako z lahkoto služiti dober denar.
zulj001
15. 02. 2019 22.12
-3
dragan krstic
09. 02. 2019 15.08
+2
Plebs je v Venezueli prvo destletje 21. stol. živel bogovsko, prek vseh možnosti kar mu je omogočal Chavezov socialistični "ekonomski" program. To vam bo razkril video: How did the richest country in Latin America go bust.
Castrum
09. 02. 2019 14.10
+1
Samo v zadnjih dveh letih je zadolžitev zasebnega sektorja v Venezueli poskočila iz 2 milijard USD na 15 milijard USD. Gre za privatizacijo "izbrancev" tistega kar je Chavez pred desetletjem in pol nacionaliziral? Poznano?
dragan krstic
09. 02. 2019 14.14
+7
A sta jim tako svetovala Kordiš in Violetka ko sta bila pred 3 leti pri Chavezu?
fljfo
09. 02. 2019 13.12
-1
Ljudje trpijo in to je nezaslišano, kakor je nezaslišano, da se vtujev države vmešujejo v notranjepolitične zadeve Venezuele....Narod je jasno sit diktatorskega in nepravičnega sistema, ki dokazano vodi v propad. Ampak vstrmoglaviti ga morajo oni lastnoročno
dragan krstic
09. 02. 2019 13.53
-1
Ne pametuj. Kako naj ljudstvo odstrani Madura če ima vojsko in policijo na svoji strani.
HorstWiesel
09. 02. 2019 14.13
+5
Težko ampak gre. Tudi eni vojaki in policaji so del ljudstva. Castrotu je uspelo mobilizirat folk in strmoglavit diktatorja Batisto kljub temu, da je imel na svoji strani policijo in vojsko.
dragan krstic
09. 02. 2019 15.20
-6
A Castro pa po tebi ni bil diktator? Če se ne bi ljudstvo pridružilo Castrovi revoluciji, bi danes imeli visok življenjski standard. Se je pa Venezuelcem zgodilo enako kot kubancem, še celo izvolili so Chaveza tako da mi tega ljudstva sploh ni žal. Dobro živeti v brezdelju in uživati sadove nafte dokler je cena visoka.
HorstWiesel
09. 02. 2019 15.34
+3
Castro je kasneje postal diktator. Takrat, ko je rušil diktatorja Batista še ni bil. Vprašaj, kdo bi imel visok standard, če takrat ne bi bilo revolucije. No, Batisto in njegovi podrepniki bi imeli, pa ameriški mafijci tudi. Batistova diktatura je naravnost prosila po revoluciji.
HorstWiesel
09. 02. 2019 15.38
-2
So pa takrat ljudje, delavci, kmetje očitno dovolj slabo pod Batisto živel, da jih je Castro uspel spravit v revolucijo.
wolfterier
09. 02. 2019 16.11
+1
Ne bo odšel,dokler bo imel obe noge,a ne...
dragan krstic
09. 02. 2019 20.04
+1
Ja res je. Imaš kar prav. Še vedno se reveži na Kubi vozijo v ameriških chevroletih iz časov diktatorja Batiste. Takrat se je večina Slovencev vozila v šajtrgah. Kaj ste nekateri pametni.
dragan krstic
09. 02. 2019 20.15
+0
žblj, če bi bil ti rdečkar vsaj malo razgledan in bi znal kakšen tuj jezik bi lahko ugotovil kaj je bila Kua pred revolucijo. Ena najbogatejših držav zahodne polooble. Naj ti nekdo prevede iz Googla; Economy of Cuba.
vinogradnik33
09. 02. 2019 13.09
+8
Venezuela bogata dežela revnih ljudi !
dragan krstic
09. 02. 2019 13.07
+2
Venezuela je izredno bogata tudi z nahajališči boksita, železove rude, premoga, zlata, diamantov in da so za revščino v Venezueli krivci imperialisti iz ZDA verjame v Evropi samo Kordiš in njegova Levica.
WhatDoYouCare
09. 02. 2019 12.32
+5
Ko Kordis misli da je pametnejsi od nemske politike. Smeh. pol jim spet ne bo jasno zakaj amerika nikoli ne podpre slovenije. vsa ta sprenevedanja ameriški veleposlaniki poročajo v beli hiši.
ArkaMast
09. 02. 2019 12.24
-1
Tokrat pa ima Kordis prav.
riss
09. 02. 2019 11.12
-1
KP komunisticna partija, ki je poudarjena v nasi levici, samo nekoliko manj v vseh strankah, ki so na oblasti, je velika sramota za naso drzavo, ki ni znala razcistit z zgodovino, kot se je to zgodilo v vecini ali vseh drugih vzhodnoevropskih drzavah. Levica (KP), se bo se krepila, ker tako hocejo stare sile, da ohranjajo privilegije za svoje nove rodove. Mi bi s tem nacinom bolj pasali v kaksno drugo okolje, nikakor pa ne v osrcje Evrope. Mene je iskreno sram. Podpiranje diktatorjev. Bravo, volivci, ki to omogocate povsod zavrzeni ideologiji.
ArkaMast
09. 02. 2019 12.26
+9
Jansa je bil funkcionar v KP. Ne pozabi prjatu ;)
Castrum
09. 02. 2019 14.14
+3
ArkaMast....In kakšna je ta funkcija bila? Oziroma, kakšno funkcijo v KP je imel Janša? Res me zanima.
HorstWiesel
09. 02. 2019 14.18
+6
A ni neki mladincem pral glave s svojimi komunističnimi indoktrinacijami, jih vozil po poteh avnoja......?
riss
09. 02. 2019 16.29
+1
Zaradi Janse in taksnih, ki jih ne zagovarjam, smo postali samostojna drzava. Bil sem povsod zraven, kjer smo udejanjali to. A danes bi pa to morali skrivati, ker je komunisticni partiji uspelo narediti veliki preobrat, ki nas vedno znova vraca nazaj v njihov svet s katerim so nas "fopali" 45 let in nas se danes. Podporniki, zasluzite si, da placujete vse njihove grehe, kraje,..., in se z njimi pocutite odpadniki novodobnega sveta.
User1428333
10. 02. 2019 09.17
-1
in pole, jaz mu tega ne očitam. če hočeš videt kak pekel je komunizem moraš itak bit v njem in šele pole se lahko boriš proti njemu in ne nasedaš na komunistične poceni fore.
aloalo
09. 02. 2019 09.59
+7
Nafta nafta nafta.
Thinc25
09. 02. 2019 12.10
+3
Normalno, da je nafta, koga pa zanima revna država. Politiko je treba voditi z pametjo (razumom), ne pa s čustvi, tako je v življenju.
wolfterier
09. 02. 2019 16.14
+1
Nehajte že s to nafto.Na svetu je na pretek poceni nafte,Amerika ima samozadostno oskrbo.Samo naša mafija kupuje najdražjo !
Kollerik
09. 02. 2019 09.14
+11
Maduro je en skorumpiran, pokvarjen cepe*c. Jaz bi rekel naj kar imajo, če so si ga že izvolili. Zanimivo pa je "demokratično" vmešavanje ZDA v notranje zadeve Venezuele. Kot sem že večkrat napisal, sodišče v Haagu je narejeno samo za balkance in črnce.
WhatDoYouCare
09. 02. 2019 12.16
+2
Mednarodno sodišče v Haagu ni od boga poslano. države same odločajo če želijo biti sestavni del sodišča. američani so se odločili da bodo svoje probleme reševali sami. evropske države spoštujejo sodišče v Haagu ker so se tko zmenile. ni pa to obveza nobene države.
WhatDoYouCare
09. 02. 2019 12.20
+2
da se razumem amerika še vedno ima sedež v tem sodišču ampak so jasno dali vedeti da ne bodo podprli nobene sodbe proti njihovim državljanom.
Nimasmisla
09. 02. 2019 08.22
+13
e kaj vse je zašlo v Slovenski parlament katastrofa
Thinc25
09. 02. 2019 12.14
+3
Strinjam se, žalostno je, da imamo take predstavnike ljudstva, ki jih niso volili državljani, ampak so se imenovali kar sami. Imamo namreč manjšinsko vlado, ki jo vodi levica, na veliko žalost.
komarec
09. 02. 2019 08.22
+4
Kaj dela Kordiš, na desnici se ljudem k..a.
etul
09. 02. 2019 08.46
+7
Ti kaj pa dela desnici? A ni to spor znotraj vlade? Prvic slišim da imamo desnico v vladi 🤔
wolfterier
09. 02. 2019 09.52
-1
Nosi fašistično jopico,torej je levičar,a ne.
ArkaMast
09. 02. 2019 12.41
-3
Svastika ali kljukast kriz pa res ne nosi Kordis. Ga se nisem videl.
wolfterier
09. 02. 2019 16.17
+0
Bolje poglej,črna vojaška jopica,Take so nosili musolinijevi,pa SS,pa HOS na Hrvaškem,sem videl na svoje oči. No,svastike pa res nima,ker je prepovedana.
Cisto na hitro
09. 02. 2019 07.39
+2
Levica in SD bi morala organizirati "španske borce" kot pred 100 leti, ko so jih pošiljali v Španijo na tuja ozemlja, kjer so se borili za komunizem. Sedaj bi jih pa morali poslati v Venezuelo in Slovenija bi zadihala s polnimi pljuči. In slovenski komnusti so se takrat z orožjem vmešavali v dogajanje Španije. Eeeee, niso samo Ameriačni tisti, ki se vmešavajo v dogajanje kakšne države. So tudi slovenski komunisti pokvarjeni in krvavih rok.
Thinc25
09. 02. 2019 08.10
+0
Sedaj so se pa naši komunisti prelevili v levičarje. Kakšne neumnosti je blebetal Kordiš, mislim, da ni z njegovo glavo vse v redu, svetujem mu, da naj obišče, za začetek, svojega zdravnika. Drug moj nasvet pa je, da naj gre v Venezuelo (z dovoljenjem zdravnika), saj se po njegovem tam cedi med in mleko.
komarec
09. 02. 2019 08.24
+2
srečko še lepše bi zadihali, če bi nekatere poslali v Argentino.
wolfterier
09. 02. 2019 09.54
+1
Pa rdečo srajco naj obleče,kot Maduro,ne pa da nosi musolinijevo jopico !
Uporabnik113189
08. 02. 2019 22.52
+0
Cerar je klical iz ZDA, da je nujno. Jasno da ne more po telefonu razlagati kaj so mu razložili. Slika pa je jasna. Ni težava ne v nafti in ne v demokraciji. Gre za preprosto glasovanje kdo je z nami in kdo proti nam. Preden bo to naši koaliciji postalo jasno bodo vse zamudili.. Kot mala država moraš pač vedeti kdaj moraš glavo skloniti in kdaj jo lahko dvigneš. Če bi takoj potrdili izjavo EU Mogherinijeve, bi potem imeli možnost razširiti prostor za oblikovanje neke srednje politike. Ker pa bo naše politike odgovor velikega brata prehitel, so možnosti iskanja neke srednje poti minimalne. V vojni je tako, če dvigneš glavo, potem te zadenejo..
Uporabnik113189
08. 02. 2019 22.58
+0
Levici se tudi sanja ne, s čim se igrajo. V tem svetu polnem nevarnosti moraš predvsem znati poslušati.. Tudi mafijci prihajajo s ponudbo preko odvetnikov, ki so zelo poslovne, razumne, brez prizvoka grožnje. Pa vendar pravijo sami da njihovo ponudbo "preprosto ne moreš " zavrniti..
Teofil
08. 02. 2019 22.45
+7
Kordis,nalij si čistega vina,substance ti mračijo um