Slovenija

Vztrajajo pri popolni prepovedi

Ljubljana, 03. 01. 2008 13.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zdravniška zbornica je prepričana, da je pravica do čistega zraka nad pravico do kajenja.

Zdravniška zbornica Slovenije (ZZS) je v izjavi za javnost zavrnila predlog sprememb Zakona o prepovedi kajenja na javnih in delovnih mestih. Po njihovem mnenju je predlog izjemno slab, temelji pa na vrsti zavajanj ter nima nikakršnih znanstvenih in strokovnih osnov. Nasprotno pa so podporli pobudo za uvedbo tobačnega evra.

Kot poudarjajo v ZZS, je pravica do čistega zraka nad pravico do kajenja, saj pravica do kajenja ni ena od osnovnih ustavnopravnih pravic.
Kot poudarjajo v ZZS, je pravica do čistega zraka nad pravico do kajenja, saj pravica do kajenja ni ena od osnovnih ustavnopravnih pravic. FOTO: POP TV

V ZZS menijo, da predlog sprememb, ki jih je v parlament poslala skupina poslancev, vrača slovensko družbo v preteklost. Nehoteno vdihavanje cigaretnega dima je bilo po njihovem mnenju velik problem. Ne glede na to, da se "mu je marsikdo lahko izognil", pa številnim nekadilcem to ni uspelo, saj niso mogli zamenjati delovnega okolja ali zapustiti službe, da bi zaščitili svoje zdravje.

Kot poudarjajo v ZZS, je pravica do čistega zraka nad pravico do kajenja, saj pravica do kajenja ni ena od osnovnih ustavnopravnih pravic. Zato bi po njihovem mnenju morali imeti vsi pravico kjer koli dihati čist zrak brez tobačnega dima.

Edini dober predlog je po mnenju ZZS uvedba tobačnega evra, saj za preventivne dejavnosti na področju preprečevanja začetka kajenja ni namenjenih dovolj sredstev. Kot so zapisali, bi bilo zelo dobro, če bi se vsaj nekaj denarja od prodaje tobačnih izdelkov namenilo izključno v te namene, saj to priporoča tudi okvirna konvencija Svetovne zdravstvene organizacije za obvladovanje tobaka, ki jo je Slovenija podpisala in ratificirala.

V ZZS so tudi mnenja, da popolna prepoved kajenja na vseh javnih mestih bistveno zmanjša delež tobačnega dima v okolju in vpliv na pasivnega kadilca: "Cilj zakona je, da se prepreči, da bi ljudje prezgodaj zbolevali in umirali zaradi pasivnega kajenja, tako nekadilci kot kadilci." Popolna prepoved kajenja na vseh javnih in delovnih mestih je evropska perspektiva in to podpira tudi Zdravniška zbornica Slovenije, so še zapisali.



UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

xzamiel@hotmail.com
04. 01. 2008 19.51
DarhReaven, eh, kakšni že, samo mi ni všeč, da tak nasplošno govoriš. Potem si ti enaki, al kak? Če je žalitev že to, da stojim za zakonom in argumentiram, komentiram kakšne besede, ki jih jaz drugače vidim...hecno. Peter: Imaš prav, si lepo na kratko povedal.. Koni: Sklepam, da si poln sarkazma in/ali ironije, pa vseeno. Počakaj saj 30 let pa boš lahko primerjal statistiko.
LomilkaSrc
04. 01. 2008 19.41
Kajenje povzroča raka. ....... na moji denarnici
jansa-arms
04. 01. 2008 18.39
V dolgoletni tradiciji slovenskih gostiln,in s tem tudi kelnerc,ni dokazov,da bi kdaj katerakoli umrla od takoimenovanega cigaretnega dima.Precej,nevarnejše delo je,pečenje čevapčičev. Konec leta je v bližini Niša umrl 96 letni kuhar(pekač čevapov),obdukcija bo pokazala,ali gre za morebitno staro zastrupitev. Policija namreč sumi,da je umrl naravne smrti,saj takrat ni bil na delu,od leta 1985 je namreč v pokoju.Po ugotovitvah oglednika,je bil pokojni od svojega 15 leta,strastni kadilec!Ko bo kaj več znanega bomo o primeru še poročali!
jansa-arms
04. 01. 2008 18.19
Statistika kaže,da je smrtnost med kelnercam na isti ravni kot pred kadilskim zakonom!
DarthRevan
04. 01. 2008 13.38
Vjestica, kot sem že povedal, to so pač narkomani, ki se zadevajo z žalitvami drugih.
vjestica
04. 01. 2008 13.02
Tle se vsi zalite..mislm... sem strastna kadilka...in mi zakon ne disi prevec..zato pa ne bljuvam vse povprek..tko pac je...men je vseen..doma sem se vedno svoj sef..hehehe
killi-123@hotmail.com
04. 01. 2008 11.03
pygmalion, ja madona, koliko si pa ti potem star?
Pygmalion
04. 01. 2008 10.57
300 let smo morali nekadilci hoditi v kadilske lokale, zdaj naj kadilci hodijo v nekadilske, cez 300 let pa se bomo spet zmenili.
xzamiel@hotmail.com
04. 01. 2008 10.55
Bi pa še tole rekel. Vsakdo ve, da tovarne, prekomerno ogrevanje zraka tako ali drugače, prekomerna uporaba takšnih in drugačnih stvari itd itd tako ali drugače onesnažuje okolje. To je hud problem. Vsakdo, ki npr SAJ 5 ali 10 let živi v bližini narave...ve kako hud, ker je kar konkretna sprememba. Se bo treba na večih koncih zmigat in uredit zadeve, pa ne samo mi, vsi. Uh, 2012, ja, prej raje. Če pa pogledamo iz objektivnega pogleda, se kar jasno vidi, da kajenje potencira onesnaževanje na posameznika (ali še več, če npr pogledamo razmerje npr 3 nekadilci, 7 kadilcev - tudi obratno razmerje ni kaj bolje, ker manj posameznikov potencirano škoduje večim), vse ostalo onesnaževanje pa sešteva drugo. Sicer ne verjamem, da se bo razumelo to primerjavo, ampak ok. Kaj več na to temo že skorajda ni za rečt. Je pa jasno, da vam kajenje prekriva pogled na določene zadeve. Že to, če se misli, da sem proti kajenju oz za ta zakon samo zaradi tega, ker sem nekadilec, je napačna trditev. Delno je res, že, samo to je sekondarno.
xzamiel@hotmail.com
04. 01. 2008 10.50
Poli: Morda sem res malce preostro napisal in zato nisi razumel, ampak jaz sem tebe popolnoma. Nikoli pa nisem rekel, da me zanimajo drugi problem, prej obratno, samo zdi se mi "hecno", da se želi omiliti ali prekriti problem kajenja z drugimi materialno, denarno, praktično večjimi problemi, ki so prav tako ali pa še bolj pomembni. Sem samo želel poudariti, da je kajenje en problem, en vir onesnaževanja, ena stvar, ki škodi zdravju in še čem. Onesnaževanje preko prekomerne toplote, izpušnih plinov ali kaj takega pa je drugi problem, prav tako pomemben, če v končni fazi ne bolj, ker pač bolj onesnažuje. Sicer je res, da bi lahko z logiko trenutnega zakona uveljavili tudi zakon, ki bi točno povedal koliko lahko ogrevamo na dan, na let, na koliko stopinj, kdaj moramo imet nujno avto ugasnen (npr vedno pred rdečo lučjo na stranski cesti, pred želežnico oz tiri, če pelje vlak, itd itd itd), koliko časa lahko na mesec avto peljemo, prepoved nekaterih starejših tipov avtomobilov, ker pač še toliko bolj onesnažujejo in še in še bi lahko našteval. (Ne, nisem pozabil na tovarne, ki praktično najbolj onesnažujejo.) To, da se pri kajenju omenja druge probleme, je zame enako, kot če bi npr bil zakon, da moraš nujno ugasnit avto, če stojiš več kot 1min (če veš, da boš toliko stal) ali karkoli podobnega. Potem bi se pa eni oglašali, čeprav ne vem zakaj ravno, da je to brezveze oz "A zdaj nam bodo pa še govorili kaj lahko in kaj ne oz a zdaj nas bodo še pa učili vozit (??)?" in podobne zadeve. Morda bi celo predlagali, da naj pač uvažajo oz pocenijo samo novejše dobre avte, ki precej manj onesnažujejo, an ? Zakaj pa ne npr oboje bi jaz vprašal potem ? Morda je bilo preostra beseda patetika, ker vas iz vašega vidika čisto razumem v osnovi, samo zdi se mi patetični poskus prekriti nekaj z drugim. Ala prah pod preprogo dajat, an. Boljše bi bilo, če bi rekli, da ima zdravje nad kajenjem in nad vsem drugim, pa bi bilo za vse ljubše. Ali pa saj pravica za čistejšega zraka, čeprav ok, tudi to ne bi bilo ravno naj. Peterklepec: Res je, da je kajenje taktično najlažje, najhitreje prepovedati, da se gre počasi in vztrajno naprej. Ne bi se pa strinjal, da nima koristi oz več škode. Ja, kadilci, gostinci se zdaj oglašajo in jih razumem, samo ima objektivni vidik precej boljše in težje argumente, ergo.
orangensaft
04. 01. 2008 10.25
hahaha... pravica do čistega zraka. a še to sploh kje je? ob vseh izpustih toplogrednih plinov v zrag, ob vsem smogu, ki se ga lahko človek nadiha... kaj je to svež zrak? eni pa res ne znajo argumentirati svojih stališč. glavobol...
polo19sdi
04. 01. 2008 08.57
xzamiel, to je zate patetika? Ja seveda je ker si ti med tistimi ki to počnejo. Seveda te to ne zanima, ker si med njimi. Meni pa ne smejo tistega piva vzet. Meni pa ne sme noben prepovedat brezvezne vožnje po mestu ali pa pritiskanje na plin. Noben mi ne sme prepovedat luftanja stanovanja in s tem posledično izgube toplote in tri lopate premoga v toplarni. Če bi imel malo pameti bi razumel kaj ti hočem s tem povedat. Najprej je treba pred svojim pragom pomest. Pa če malo bolje prebereš pa preberi še enkrat omenjam ljudi ki z svojim nepotrebnim početjem dejansko pripomorejo večji svinjariji. Ja seveda je dejansko nemogoče prepovedat promet, ampak z racionalno vožnjo lahko pripomoreš k čistejšemu okolju. Namesto da imaš v fletu 23 stopnij jih imej 20. Kapiš? In da ZZS napiše, da je pravica do čistega zraka nad pravico kajenja je nekaj HUDO narobe. Mogli bi napisat čisto delovno okolje nad pravico kajenja.
fljuskus
04. 01. 2008 08.20
xzamiel: "ignorance is a bliss says the ignorant, hm." Ena klobasa, ravno obratno, ignoranta ne briga in ne ve, tako da tega ne more izjavit. In patetično je kvečjemu to, da so ljudje prepričani, da je prepoved kajenja bistveno pripomogla k splošnem zdravju. Vsi kadilci v Sloveniji SKUPAJ ne onesnažijo toliko kot ena boga tovarna v Trstu ali kakšna cinkarna, da niti ne govorimo o avtomobilih. Uživaj v "nekadilstvu" in se čujemo, ko ti/vam začne ščitnica štrajkat...
m&k
04. 01. 2008 07.50
Pravilno, popolna prepoved in pika!!!
xzamiel@hotmail.com
04. 01. 2008 01.06
DarthRevan: Hvala za popravek, ne vem zakaj ga pogosto dam tja :|. In ja... tisti, ki vejo, da ne vejo, vejo, hmm. Grška/Kitajska/Japonska/Indijska modrost, an. Polo: Patetično je že to, da se primerja kajenje z alkoholom, tovarnami, takšnim in drugačnim onesnaževanjem. Ne pravim, da omenjeni problemi niso ravno to, kar so...problemi, pravim samo, da jih racionalno gledano ne moreš primerjat. To sem že prevečkrat razložil, tako da nima smisla še enkrat. DarthRevan: Se strinjam, da je tečno, če bivši kadilci ali nekadilci težijo v smislu:" Fuj, kadiš, daj nehi, zakaj ne nehaš ali karkoli takega." Ne zdi se mi pa napačno, če te nekdo zraven katerega stojiš, si stal, prosi, če lahko npr dim pihaš v drugo smer, ali če imaš lahko cigareto v drugi roki ali karkoli takega. To mislim, da se strinjaš. No, saj upam. DarthRevan: Rekel si, da bi bilo fino, če bi požrli znanost in živeli svoje življenje, ne? Hmm, kaj pa potem praviš za kadilce? S tem, ko kadijo v zaprtih prostorih...živijo svoje življenje in nekadilci pa svoje? Al kako? Resnično mi ne gre v glavo kako nekdo, ki zna razmišljat in se postaviti na objektivni položaj, ne more razumeti logičnost/pravičnost tega zakona. Resnično. (In ja, zlahka dam argumente za zakon iz objektivnega vidika in za iz subjektivnega, tako da ni treba to omenjat). DarthRevan: Jaz npr ne kažem prste in pravim, da MORATE nehat. Ni res. To je zdaj iz mojega vidika ločeno od zakona. Iz objektivnega vidika je razvidno, da bi bilo nič oz manj ljudi, ki bi ZAČELI kaditi boljše za vse. Preferenca je tudi, da kadilci nehajo kaditi, ampak to je njihova stvar, saj kajenje ni (še?) ilegalno, ergo. Tako da tvoja trditev, da morate prenehat izpade precej šibka. Je pa ogromno sprenevedanje tistih, ki mislijo, da kajenje oz pasivno kajenje ne škodi ljudem. Res ogromno. DarthRevan: Ti kadiš, ne? Mi lahko prosim poveš kdaj si začel, zakaj si začel in zakaj kadiš? Bi bil hvaležen. Če že, ti jaz odgovorim na bilokakšno vprašanja, to tako ali tako. No, lep pozdrav.
polo19sdi
03. 01. 2008 20.36
minnaema, a pitje alkohola je pa poceni hobi? Pa recimo vožnja z avtomobilom po mestu 5 krogov, ko iščeš en k...parkirni prostor? Si mogoče pomislila, da ta avto več strupa v zrak spusti, kot vsi kadilci? Ali pa mogoče ljudje v blokih, ki na veliko odpirajo okna, ker jim je vroče, namesto da bi zaprli radiatorje. Ali pa recimo polovica in še več bajt ki kurijo kurilno olje, ker se jim ne da ukvarjat s kurjavo na drva? Ampak ne to ni pomembno.
DarthRevan
03. 01. 2008 20.23
minnaema, to pa ne bo držalo. Sam poznam precej tistih, ki so nehali kaditi in ne kadijo več. Nekateri so postali nadležni in tečni pa težijo še drugim, drugi so pa čisto kul.... Me pa zanima kdo je brez samozavesti...kadilec ali človek ki mora kazati s prstom na druge, da sploh pride do občutka lastne vrednosti...
minnaema@yahoo.com
03. 01. 2008 20.19
Saj jeres, da oni,ki se kajenja NE morejo odreči, kljub temu, da vedo,da je to početje- drag HOBY in povrh še NEpriporočljiv za ohranjanje zdravja so zares BREZ vsakršne SAMOZAVESTI -ljudje !
DarthRevan
03. 01. 2008 20.16
And I say...being ignorant is the only way to learn more. NOBEN ni vedež, naše znanje je izredno majhno v širši sliki. Tako moje kot tvoje, xzamiel.
DarthRevan
03. 01. 2008 20.15
Idealno bi bilo da bi si ljudje nehali mislit da so požrli vso znanost tega sveta pa bi začeli raje svoje življenj eživet kot pa da drugim težijo kaj lahko in kaj ne...ampak idealno je pač...idealno. Ignorance is bliss, (brez tistega A med is in bliss se piše, ja)...say the arrogant and holier-than-thou...