Slovenija

Volk pokončal najmanj 10 ovac na planini Starijski vrh

Kobarid, 10. 08. 2019 18.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na planini Starijski vrh je volk pokončal najmanj 10 ovac, so potrdili v Pašni skupnosti Starijski vrh, ki združuje rejce drobnice v vaseh na območju Kobarida. Pašnik še pregledujejo in odkrivajo nove kadavre. Nov pokol se je zgodil v luči protestov kmetov, ki opozarjajo na vse pogostejše pokole in pozivajo ministra Zajca k odstopu.

Iz Pašne skupnosti Starijski vrh, ki združuje rejce drobnice v vaseh na območju Kobarida, so potrdili, da je ponoči volk pokončal vsaj 10 ovac. Pašnik še vedno pregledujejo in odkrivajo nove kadavre, so dodali.

Da gre za volka, po navedbah pašne skupnosti potrjujejo ugrizi na kadavrih in pričevanje domačina, ki je danes zjutraj volka tudi videl na razdalji manj kot 30 metrov. "Domačini so namreč to noč prenočevali v koči na območju planine, večina kadavrov pa je od njihove koče oddaljena manj kot 150 metrov, kar pomeni, da je volk moril v neposredni bližini človeka," so zapisali.

Napadi volkov na drobnico so v zadnjem času vse pogostejši, opozarjajo rejci.
Napadi volkov na drobnico so v zadnjem času vse pogostejši, opozarjajo rejci. FOTO: Shutterstock

Dodali so, da imajo z volkom težave že vso pašno sezono. Doslej je, kot navajajo, pokončal 27 živali, najmanj 39 pa jih je pogrešanih. "Pašno sezono smo začeli z 244 ovcami, kar pomeni da je ta trenutek izgubljene 27 odstotkov črede," so opozorili.

Rejci s tega območja so sicer na vse pristojne organe sredi julija že podali zahtevo za izdajo ustne odločbe za odstrel. Kot so navedli v sporočilu za javnost, zadeva še ni rešena, rejci pa se počutijo prevarane in so na robu obupa. Volk je medtem moril tudi na bližnji planini Bošca, kjer je ubil eno in dodatno poškodoval drugo drežniško kozo, ki je ogrožena pasma, so še navedli.

Danes so v Velikih Laščah sicer potekali protesti, na katerih je nekaj sto kmetov vlado in druge pristojne opozarjalo na vse pogostejše napade zveri na rejne živali, ministra Simona Zajca pa pozivajo k odstopu. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (296)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Armagedon1
31. 05. 2023 20.09
Problem je v neodgovornih kmetih ki ne zaščitijo svojih pašnih živali in jih nastavljajo volkovom in medvedom ter šakalom in lisicam na pladnju. Torej so zveri pametnejše od našega kmeta. Itak pa morajo zveri tudi živeti in si vzamejo tam, kjer pač je po liniji najmanjšega odpora. Tukaj govorim o neodgovornih kmetih, ki ne zaščitijo in ne zavarujejo svojih pašnih živali tako, kot bi jih morali. Da pa bi zaradi njih drastično posegali v naravo in iztrebljali in masakrirali volkove in medvede pa so le njihove mokre sanje
staridida
12. 08. 2019 14.15
+1
Nista problem volk in medved-problem je domači zajec-kunec.....
JohannDoe
12. 08. 2019 13.02
+1
Seveda je stvar umetno napihnjena. Vprašati se moramo samo kdo to podpihuje in s kakimi nameni. Število volkov je v zadnjih letih enako, imeli smo že manjše število volkov pa večje škode in enako pa manjše škode. Nikogar iz kmečke raje ne briga toliko, da bi ugotovili zakaj se to dogaja in potem lažje... z državno pomočjo po možnosti, ker država forsira njihovo dejavnost... črede zaščitili, magari z odstrelom, kjer je portebno. Ne, oni bi raje razgrajali pa izsiljevali nazaj zlate čase, ko je bilo dovolj za izpolnit pogoje, da s pastirjem zagradiš ovce, da ne pobegnejo, država je pa izplačevala odpkodnine, ki so bile višje od tržne cene.
HarryCrazy
12. 08. 2019 12.38
-2
Vsi kmetje ki ste bili oskodovani zaradi napada zveri, uporabite svojo kmecko pamet! Zveri pridejo v bljizino cloveka v primeru pomankanja hrane. Kaj je njihova hrana? Divjad, beri srnjad, divje svinje, zajci itd. Kdo pri nas se pleni to divjad...LOVCI za divjacinski golaz na veselicah!! POTREBNO JE UKINIT JAGRE PA BO DOVOLJ HRANE ZA ZVERI IN SE NE BODO VEC PRIBLJIZEVALE LJUDEM IN NASELJEM! Jagri so pa tako ali tako oborozeni pijanci, ki pohajkujejo od gostilne do gostilne (obcasno tudi skozi gozd).
JohannDoe
12. 08. 2019 12.56
+0
Napisati bi moral... kdo pri nas forsira odstrel divjadi? Kmetje pa gozdarji. Lovci se samo morajo držati tistega, kar jim določi država. V ozadju so spet kmetje. Kmetje si torej dajejo strel v koleno, ker računajo, da so zaščitena vrsta in jih bo država vedno izvlekla iz godlje.
Armagedon1
31. 05. 2023 20.11
mallonge
12. 08. 2019 11.50
+2
Ti volkovi, ki napadajo drugače sobivajo z Zajcem in Šarcem, ter njuno vlado.
el capitano
12. 08. 2019 11.23
+0
Podobnik bi šel rad v parlament in to je bistvo zgodbe.. Verjetno še niso volkovi v zadnjih 14 dneh, odločili, da bodo napadali ovce ,prej so bili pa vegetarijanci..Problem se zgodi točno takrat, ko se neka politična opcija odloči, da bo nekoga reševala..
wolfterier
12. 08. 2019 11.10
+3
Odkar nam vladajo Zajci,Medvedi in Prešički,imajo volkovi veselico !
felix58
11. 08. 2019 21.42
+5
Mesojedci dajte že enkrat tem volkom kaki dunajski zrezek...vegetarijanci pa ob njem kako solatko z bučnim oljem
ivan.z Doba
11. 08. 2019 16.03
-7
Medvedi in volkovi se večinoma držijo zase in ljudem ne hodijo pred oči, a ko pridejo v naseljena območja, lahko zlasti kmetom povzročijo preglavice. Spletni portal Nova24TV je minuli teden navedel, da je težav iz leta v leto več. Šli smo po sledi trditve v prispevku. Članek Napadi divjih zveri burijo duhove: SDS zahteva sklic nujne seje se v celoti sklicuje na sporočilo stranke SDS, objavljeno na njeni spletni strani. Tam opisujejo problematiko divjih zveri, vendar je ne podkrepijo s podrobnejšimi podatki. Jih je pa poslanska skupina SDS natančneje predstavila v zahtevi za sklic nujne seje parlamentarnih odborov za kmetijstvo in infrastrukturo. Razloge zanjo je med drugim utemeljila s tremi grafi: o številčnosti medvedov, o številu škodnih primerov in ocenjeni vrednosti škode zaradi volkov ter o številu škodnih primerov, ki so jih leta 2017 po lovsko upravljavskih območjih povzročili medvedi. Iz grafov, ki so jih črpali iz strokovnega mnenja o odvzemu velikih zveri, je mogoče povzeti, da: so medvedi po teh podatkih leta 2017 povzročili za 222.121 evrov škode; se od leta 1998 število medvedov pri nas povečuje; število škodnih primerov in ocenjena vrednost škode od leta 1998 nihata. Uradni podatki: zveri je več, toda ... Drži, da je medvedov in volkov na območju Slovenije vse več. Vendar v splošnem velja, da se škoda zaradi njih zmanjšuje, so za razkrinkavanje.si povedali v Dinaricumu, društvu za ohranjanje, raziskovanje in trajnostni razvoj Dinaridov. Kot pojasnjujejo, je »trend zadnjih desetih let, da je škode manj, številčnost obeh vrst pa se je v istem obdobju povečala. Neposredne povezave med velikostjo populacije volka in medveda ter povzročeno škodo zato očitno ni.«
Uporabnik1152447
11. 08. 2019 16.49
+2
Važno, da si obseden z sdsom. Nisem vedel, da je še za volkove kriv Janez Janša. Enim se vam res blede.
felix58
11. 08. 2019 21.44
+1
Daj no mir, točno se tu ve, zakaj se gre tej SĐS in SLS: nabiranje političnih točk na račun poginulih ovčk in pa lačnih volkov
ina5785
12. 08. 2019 13.44
-1
aquafriend - Tako kot si rekel, vendar so tudi zelo SMEŠNE zahteve desnice, naj celo VLADA ODSTOPI. . . . . . . . . . . . hallo!!!! Potem nobena država ne bi imela vlade več kot mesec dni, ker problemi so stalno!!!
TruthFreedom
11. 08. 2019 15.53
-6
Kako prikladno. Ponovno ravno ob pravem času. In ponovno dokazovanje po sistemu "rekla kazala". Samo po ugrizu ni moč stoodstotno zagotoviti izvor oz. vrsto plenilca. Poleg tega, tovrsten način lova ni značilen za volkove. Kar je tudi že bilo večkrat dokazano. Zanimivo, da samo volkovi v Sloveniji napadajo na takšen način in nikjer drugje po Evropi in svetu. Predvsem v državah, kjer imajo urejeno glede tovrstnih izsiljevanj kmetov in so raznih subvencij ter odškodnin deležni le, če za svoje živali poskrbijo kot je treba in uporabijo vsa razpoložljiva sredstva (primerne ograje, pastirski psi in zapiranje živine na varno čez noč). Pri nas pa večina živinorejcev ne poskrbi za varnost svojih živali in čudno, ravno oni, ki izsiljujejo s poboji volkov in medvedov, imajo neprestane napade. Še bolj zanimivo je, da najbližji sosed, ki ima poskrbljeno za svoje živali in je proti pobojem, da pri njemu pa ni napadov. Dovolj imam tovrstnih izsiljevanj. In od zdaj naprej kupujem samo še pri tistih kmetih, ki so proti odstrelu in imajo poskrbljeno za svoje živali. Vsi tovrstni podatki so javnega značaja. Torej do njih ne bo težko priti. In ko bodo napade volkov, za vsak primer posebej, potrdili strokovnjaki, z dokazi črno na belem in z DNK analizo. Potem bom pa verjela. Do takrat pa so to le besede, neumnosti in laži.
korintos23
11. 08. 2019 17.15
+1
Tako je, sosedov Floki jih je pokončal, ima novo protezo, sedaj pa bodo toti krotki vukeci krivi.
korintos23
11. 08. 2019 17.16
+4
Živinorejec tudi tako poskrbi za svoje živali da medveda ali volka fenta ko na njegovem pašniku živino napada.
Neutrino
11. 08. 2019 10.19
-5
Bohdej. A je danes že kakšna slika volka iz Davče, Velikih Lašč in od drugod po Sloveniji? Samo vprašam ker je vse skupaj vsak dan bolj čudno brez slik in dokazov... Tudi slika volčji šap v blatu ali pa iztrebkov ob številnih kadavrih bi me prepričala.. Fotografi vabljeni na splet.
D3MoN
11. 08. 2019 10.39
+2
Tako, da, pol kmetje sami koljejo drobnico in krivijo volkove? Einstein je bil nula proti tebi majster. Razvozlal si skrivnost. Verjamem pa, da bi ti kak rejec od tam rade volje dal sliko, samo ne v formatu, ki bi tebi ustrezal haha.
ivan.z Doba
11. 08. 2019 11.37
-5
Negativne objave se spet krepijo v zadnjih mesecih. Zagon dobiva predvsem kampanja za odstrel, ki je po prepričanju Majić Skrbinškove ob spodbudah kmetijsko-gozdarske zbornice deležna tudi politične podpore. Poslanska skupina SDS, recimo, želi na današnji nujni seji sprejeti več ukrepov za zaščito kmetov, med drugim tudi, da naj vlada pripravi vse za izredni odstrel medvedov in volkov. Vlada namreč vsako leto določi, kolikšen bo odstrel. Tako je storila tudi lani, a je morala zaradi odločitve upravnega sodišča začasno ustaviti odstrel medvedov, za volkove pa ga niti ni predlagala. »Ko je sodišče ustavilo odstrele, se je v javnosti prižgal rdeči alarm. Nekateri so prepričani, da bo odstrel živali rešil vse njihove težave,« je povedala Aleksandra Majić Skrbinšek. Pri tem pa je po mnenju društva Dinaricum treba upoštevati, da pri nas še ni bilo raziskave, ki bi razjasnila, ali količina odstrela volka in medveda sploh vpliva na povzročeno škodo in kako. Trditev avtorja članka na portalu Nova24TV, da zveri iz leta v leto povzročajo več težav, tako ne drži in je neutemeljena. Populaciji medvedov in volkov se namreč povečujeta, škode pa je kvečjemu manj. So pa medvedi in volkovi v zadnjih mesecih tudi zaradi začasne prepovedi odstrela bolj pod drobnogledom politikov in medijev. Avtor članka na Nova24TV.si se je neposredno oprl na objavo na spletni strani SDS, v kateri stranka utemeljuje razloge za izredno sejo in izredni odstrel velikih zveri. V svojem prispevku pristransko prenaša sporočilo stranke. Nenazadnje tudi v društvu Dinaricum menijo, da je nujna seja na pobudo SDS predvsem politična poteza: »Velike zveri pogosto zlorabljajo kot grešne kozle v imenu politike."
Apostol1
11. 08. 2019 11.59
+9
Ne vlada ,ne ustavno sodišče , še najmanj pa kakšne bebaste organizacije tipa "adria green" Ne morejo in ne smejo odločati kakšen in kolikšen bo odstrel temveč edini ,ki so za to kompetentni so lovci. Njihova odločitev bi morala biti dokončna razen če ni v nasprotju z koristjo in varnostjo človeka ( Izumrtje katerekoli živalske ali rastlinske vrste je v nasprotju s koristjo človeka toliko , da se razumemo) . Ponovno pa pozivam tele naše reporterje naj napišejo kako je bilo to urejeno v naši bivši skupni domovini in ponovno lahko samo rečem VZORNO , ker zveri niso delale škode in tudi izumrle niso. Je pa ta teden to že tretji članek o napadih zveri in drugi teden jih pričakujem ravno tako najmanj tri. Resnično se bojim , da bo ta gordijski vozel prerezala samo tragedija , BOG NE DAJ.
Kaktus111
11. 08. 2019 12.06
+3
Dvigni rit s kavča pa jih pejt slikat ....... v glavnem ponoči ........
ivan.z Doba
11. 08. 2019 13.55
+7
@apostol, Lovci se NE strinjajo s tako velikim odstrelom. Tudi z odstranitvijo mrhovišč se niso strinjali, pa je menda Zavod za gozdove edini kompetenten in strokovno usposobljen. In predvsem bruseljski birokrati.
ivan.z Doba
11. 08. 2019 13.57
+2
Sicer pa, kot je nekdo spodaj napisal, največji rejci drobnice nimajo teh težav, ker ustrezno skrbijo za svoje črede. Očitno gre za napihovanje
ivan.z Doba
11. 08. 2019 13.59
+3
....in še en populuzem neke t.i.stranke, ki ji vse prav pride, od komunistov, prek Murgel in beguncev do volkov in medvedov.
komakorzikanec
11. 08. 2019 10.13
+2
Poznam rešitev; volkove prepričati, da je zajčje meso boljše od janjetine. Ne pozabimo tudi na dejstvo, da imamo vedno več drugih porabnikov te vrste mesa in ga kaj kmalu lahko zmanjka za voljčje zverine.
srebrnibreg
11. 08. 2019 09.37
+6
Eni troli bi nas radi naučili jesti travo, ker se jim živali smilijo. Zakaj pa potem volka ne naučijo, da bi jedel travo ne ovce katere se jim pa ne smilijo, če jih volk raztrga?
AlternativeFacts
11. 08. 2019 09.52
+3
Zakaj tebi ne kupijo kakšne knjige, ali pa vsaj čokolado "Kraljestvo živali"....tako za izobrazbo..pa to...
Peter Jurcek
11. 08. 2019 10.20
-3
Seveda se nam smilijo. Vendar ovce niso naravno tam. Naselil jih človek ki jih ima za profit. On je tudi dolžan da jih zaščiti.
Neutrino
11. 08. 2019 10.29
+4
Se strinjam. In veliki rejci, zlomka no, se te dni sploh ne oglašajo. Samo lokalni hobi rejci in na o ter piko kmetje se slišijo. Zakaj se npr ne javijo veliki rejci drobnice kot npr Ostan iz Bovca, Prc Logatec, Djak iz Obrov, Brezovnik iz Rečice pri Savinji in ostali? Ker imajo pošlihtano varovanje.
Kaktus111
11. 08. 2019 12.04
+2
Peter Jurček )))))) Daj razsvetli me ...... KJE JE NARAVNO ZA OVCE ......
do_br
11. 08. 2019 09.37
+19
Sramotno in skrajno bolano je to komentiranje ljudi,ki pojma nimajo o dejanski situaciji na terenu.Pljuvajo po ljudeh,ki nekaj naredijo,sami pa ležijo po blokih in ne naredijo drugega kot iz kruha dr.ek.To me skrbi v Sloveniji,da ljudje,ki imajo vso stvar v rokah nimajo več pameti.Pametovanje in žaljenje kmetov po portalih kaže samo neumnost in nerazumnost mestnih srajc in blokarjev.Sam stvari,ki jih ne poznam nebi komentiral.Blokarji pa pljuvate po periferiji,po kmetih,lovcih in ne vem po čem še.In s tem kažete svoj primitivni intelekt.Sramota...
Peter Jurcek
11. 08. 2019 10.22
+3
Sej teli pastirčki očitno tudi samo na kavču ležijo. Vseeno jim je za svoje živali. Imajo jih samo za profit in če profit pride v obliki odškodnine je pa tudi vredu.
Uporabnik1152447
11. 08. 2019 16.50
+0
Peter, se pravi isto, kot delavci. Noben ne dela zastonj, vsi hodijo v službe za profit. Presneti izkoriščevalci...
wolfterier
11. 08. 2019 09.37
-7
Če jutri ne bo 100 000 kmetov v Lublani so pa res ovce !!!
ivan.z Doba
11. 08. 2019 11.41
+5
@vučko, Ti tut ovca nisi. Te so pametnejše.
Uporabnik1152447
11. 08. 2019 16.50
+2
Od obsedencev z sds so pa ovce res pametnejše. bee beee sds janez janša beee beee janša je kriv beeeeeee.
akize
11. 08. 2019 08.45
-8
jokat sn se zaceu
setisfekšn
11. 08. 2019 07.47
+13
A vidite ljudje kako delajo nacrtno propagando za neko stvar z namenom doseci dolocen cilj!ze an mesec pisejo samo o volkovih kako napadajo!prejsnja leta pa skoraj nikoli!!!
Peter Jurcek
11. 08. 2019 07.50
-8
wolfterier
11. 08. 2019 09.39
-1
Tri leta ni bilo odlova ! Populacija se je tako povečala,da v gozdu ni več hrane zanje.
AlternativeFacts
11. 08. 2019 09.49
+6
wolfie@ Ti malo preskakuješ? Zakaj ni hrane zanje, ker se je divjad med seboj pojedla, ali je kaj drugega doletelo divjad? Recimo kakšen divjačinski golaž? ....
Killer999
11. 08. 2019 07.46
-14
Ja iz kavca je res tezk pazit ovce lenobe lene zjokane
Bukovlist
11. 08. 2019 08.46
+11
zmago56
11. 08. 2019 07.43
+10
Kmatje bi si moral Šarca za vzgled vzeti, ki se povsem varnega počuti in je zato dva metrski zid okrog hiše postavil, oni ki so ogroženi pa bi moral pozidat vsaj trmetrski zid.
piljan
11. 08. 2019 08.07
-2
Pa si ti videl to ograjo?Pa ne tisto na nori,ker tista ni bila njegova.Lepo delate sveckarji.
srebrnibreg
11. 08. 2019 09.34
+0
Še en b utl katerega moti ograja, ker drugega nima kaj očitati.
zmago56
11. 08. 2019 09.44
+0
b utl si ti srebrni, mene za razliko od tebe nobena ograja in nič kar ni v mojo al splošno škodo ne moti, vsak ima pravico, da sebe in svoje zavaruje, med rugim tudi Šarec, moti pa me to, da eno govori, dela padrugače.
AlternativeFacts
11. 08. 2019 09.48
+4
zmago@ Nobena ograja e ne moti, razen šarčeva?
zmago56
11. 08. 2019 10.36
+6
Alte........, tudi ti se motiš. Mene tud šarčeva ograja me ne moti. Za razliko od tebe in tebi podobnih me NE moti NIČ kar je na pošten in transparenten način pridobljeno ali zgrajeno, pa naj bo to pri levih, desnih al sredinskih, motijo pa me lopovšine in dejanja v škodo Slovencev vseh, ki to pčnejo.
srebrnibreg
11. 08. 2019 11.54
-7
56- Torej je Šarec zgradil ograjo z našim ali ukradenim denarjem? Lahko priložiš kakšen dokaz tej svoji trditvi ali je to samo nevoščljivost in pljuvanje po političnem nasprotniku?
zmago56
11. 08. 2019 14.38
+6
Kaj je srebrni al si nepismen al neumen. Preber si še enkrat; Šarčeva ograja me SPLOH NE MOTI, niti mu je nisem nevoščljiv to si ti samo domišljaš, ker si z njim malo obseden. Vsak, tudi Šarec ima pravico da se zavaruje, če se ogroženega počuti, zato pustimo njegovo ograjo, ker me pri njem kaj drugega bolj moti.
Taddei Kawash
11. 08. 2019 07.42
+6
"Če greš k volku v goste, vzemi psa s seboj."
wolfterier
11. 08. 2019 09.40
+0