Slovenija

Zbrali 3000 podpisov in jih nesli v DZ

Ljubljana, 25. 07. 2012 16.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pobudniki referenduma o zakonu o državnem poroštvu za posojilo za gradnjo šestega bloka Teš so zbrali dovolj podpisov in jih že oddali v DZ. Predsednik DZ mora sporočiti, ali je vse v redu in določiti datum začetka zbiranja 40.000 podpisov za referendum.

Že pred mesecem dni so aktivisti protestirali proti poroštvu.
Že pred mesecem dni so aktivisti protestirali proti poroštvu. FOTO: J.B.

Koalicija okoljevarstvenih organizacij in posameznikov Ustavimo Teš 6 je zbrala okoli 3000 podpisov v okviru pobude za referendum o zakonu o državnem poroštvu za posojilo za gradnjo šestega bloka Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6), je povedal prvopodpisani pod pobudo Vili Kovačič.

Za pobudo za zahtevo za razpis referenduma je sicer dovolj 2500 podpisov. Podpise, ki jih je koalicija v DZ oddala nekaj minut pred 16. uro, bodo zdaj najprej preverili, nato pa mora predsednik DZ Gregor Virant sporočiti, ali je podpisov dovolj in določiti datum začetka zbiranja 40.000 podpisov za referendum. Sedemdnevni rok začne teči v četrtek.

Kot je pred oddajo podpisov v vložišče DZ dejal Kovačič, sicer predstavnik civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, ki je del omenjene koalicije, je podpise na terenu zbiralo med 20 in 30 aktivistov po celi državi.

Koalicija bo zdaj počakala na določitev datuma za začetek zbiranja podpisov za razpis referenduma. "Če bo datum 1. september, potem je rok zbiranja 40 dni, to je potem 10. oktober," je dejal.

"Mi bi radi, da bi bilo to hkrati s predsedniškimi volitvami, da bi bilo bolj ekonomično. Upamo, da bodo dovolj pametni, da nam ne bodo potem očitali stroškov," je dodal in ob tem zavrnil vse očitke, da z referendumom povzročajo stroške.

Na referendumu bi volivce vprašali, ali so za to, da se uveljavi zakon o državnem poroštvu za 440 milijonov evrov posojila, ki ga bo Teš pri Evropski investicijski banki najel za gradnjo nadomestnega šestega bloka.

Kovačič je ob tem izrazil prepričanje, da jim bo uspelo zbrati tudi 40.000 podpisov, ki so potrebni za razpis referenduma.

Če bo do referenduma prišlo in ta ne bo uspel, Kovačič kot možnost za ustavitev projekta Teš 6 vidi druge razloge. Ti so, da se na področju korupcije do takrat pokaže kaj novega, obstajajo pa tudi zadržki glede tveganj na tehničnem področju.

Po njegovih besedah imajo namreč Alstomovi - ta bo dobavil glavno tehnološko opremo za Teš 6 - kotli v Nemčiji ogromne težave. "Mi smo preverili sedem inštalacij, ki imajo težave z jeklom T24," je dejal in dodal, da to jeklo poka.

Publicist in novinar Bernard Nežmah je svoj podpis k pobudi za zahtevo za razpis referenduma utemeljil z besedami, da je kot državljan nasprotnik uničevanja države, ki jo "vsekakor povzroča kurjenje s premogom v sodobnem času".

Referendumsko pobudo so podprli tudi nekateri znani Slovenci, med njimi tudi Spomenka Hribar.
Referendumsko pobudo so podprli tudi nekateri znani Slovenci, med njimi tudi Spomenka Hribar. FOTO: Dare Čekeliš

Spomnil je, da projekt preverja tudi protikorupcijska komisija, kar po njegovi oceni pomeni, da je zadeva več kot finančno škandalozna. "Predvsem se mi zdi, da kdaj državljani, če že imamo možnost, posežemo in ne prepustimo vseh odločitev politikom," je še dejal Nežmah.

Med znanimi osebami so sicer podpise k pobudi po Kovačičevih pojasnilih med drugim prispevali Dušan Jovanović, Milena Zupančič, Spomenka Hirbar in Tine Hribar.

Prejšnji teden sprejeti zakon omogoča državno poroštvo za najetje posojila za projekt, a vsebuje pogoje, ki jih mora Teš pred tem izpolniti.

Med drugim se cena projekta ne sme zvišati s sedanjih 1,3 milijarde evrov, Teš pa bo tudi moral pripraviti recenziran noveliran investicijski program, ki ga bodo morali potrditi neodvisen recenzent ter nadzorniki Teša in Holdinga Slovenske elektrarne.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zeleniaha
26. 07. 2012 09.36
TEŠ je tisti ki bo odplačeval kredite, država je pa samo porok. Istočasno je pa država 100% lastnica TEŠ, tako da poroštvo dejansko daje sama sebi. To pomeni, da se nikakor ne more zgodit, da TEŠ ne bi bil likviden za vračila ,kredita, saj mu lastnik določa prodajno ceno proizvedene električne energije. VILI _ZARES ??
zeleniaha
26. 07. 2012 09.47
-1
Plus "zeleni" , razumel bi, če bi se borili za zaprtje bloka 4, 5 in 6 , potem bi najbrž bili legitimni. A ne vi bi obnavljali blok 4 in 5 HALO !
MARK AUREL
26. 07. 2012 08.57
+1
Se popolnoma strinjam s bublika. Le kje ste bili do sedaj ?!!!!!
bublika
26. 07. 2012 07.54
+5
Dragi pobudniki ! Res ne vem kje ste bili takrat, ko se je odločalo o gradnji! Sedaj res verjamem (sicer moje laično mnenje), da nas bo prekinitev nedokončanega projekta stala mnogo več, kot pa če ga končno dokončamo. Če bo se to res zgodilo pričakujem, da boste prevzeli tudi vse materialne posledice glede ustaviotve del in dodatnih stroškov, ki neizogibno nastajajo. Se pa absolutno strinjam, da bi morala policvija in sodišče natančno preiskati, kdo vse se je na nezkonit okoristil z gradnjo TEŠ6. In seveda vse ustrezno kaznovati (pozapreti v delovno taborišče !).
goso
26. 07. 2012 00.42
+1
Danska blefira, saj tehnično ni mogoče opustit premoga in plina, razen če zgradiš jedrsko. Rek tako nima. Na vetrnice pa industrija in gospodinjstva ne gredo, obenem pa , s čim se bodo pa greli? Zdaj jih grejejo premogarji, na uvožen premog. Svašta!
minister
25. 07. 2012 21.54
+0
sicer je pa kovačič od nekoga plačan da to počne in ima polne žepe denarja, pa še reklamo dela za TEŠ 6
minister
25. 07. 2012 21.48
+4
nekateri so prav bedni z vilijem na čelu ok lahko ustavite projekt, če se vam k""c dvigne, ampak potem je treba vsem tem na položnico za elektriko pripisat stroške zapiranja rudnika, zapiranja TEŠ-a, referenduma, morebitnega podražanja projekta tako da bi približno imeli ceno na položnici opkrog 300 do 400 evrov vsak mesec s tem da bi jim uvedel še dnevno redukcijo elektrike - najmanj 23 ur brez elektrike. sicer pa....referenduma ne bo, ker bodo banke prej sprostile denar, kot pa bo dan referenduma in tega nebo preprečil nobeden od teh delomrznežev..,.raznih vilijev pa nežmahov pa še kakšnen beden politik
YONSON
25. 07. 2012 21.17
-3
Kaj bo ta referendum , po toči je prepozno zvoniti . Nabasali so si kolikor je možno v žepe komunajzerske.
justinijan
25. 07. 2012 20.45
+2
wikix, zaradi mene se lahko segrevaš in si svetliš v spalnici ob svečah.dejstvo je, da sem tudi jaz proti onesnaževanju, vendar pa zaganjate krik in vik vsakokrat, ko je to najmanj potrebno, na rebri niso gradili vetrnic zaradi ptičev, bioplinarn prav tako ne maramo, zdaj so še proti črpanju naravnega plina v čentibi(če veš sploh kje to je)ne izkoriščamo termalne vode, ki jo je v sloveniji kar precej.a veš kaj bi ti in tebi podobni(razne kvaziiniciative) sploh radi?
justinijan
25. 07. 2012 20.46
+0
minus na celi črti, a imaš v lobanjski votlini kaj drugo kot pa možgane?
justinijan
25. 07. 2012 20.54
+0
samo zganjate burke in bi radi, da se v tej preklamani sloveniji nič ne zgodi.edino kar vam gre dobro od rok je pljuvanje po drugih.fej.
musl
25. 07. 2012 21.02
+4
Tako. Saj bodo videli, kakšne bodo cene in stanje, če se ta projekt ne izpelje dokonca. Par tisoč ljudi bo brez službe. Na to pa nobeden ne pomisli. Že tako ni služb v Sloveniji, oni pa razpisujejo referednum, kateri ima lahko posledice da delo izgubi še dodatnih par tisoč ljudi. Dokler bodo takšni bedaki vodili stvari v Sloveniji ni več prihodnosti in ni čudno, da že fakultete propagirajo službe v tujini.
WikiX
25. 07. 2012 20.30
-8
Meni se pa zdi, da gre za novo afero in politično prevaro volilcev, na referendumu se lahko torej odločamo le za ali za termoelektrarno, ki ji ljubkovalno pravijo TEŠ, ker termo ni ravno popularna beseda. Ampak mi smo proti, da se sploh gradi taka oslarija, kdo bo lobiral pa za večino državljanov iz nzahteval revizijo ter takojšnjo zaustavitev financiranja in vseh del?
WikiX
25. 07. 2012 20.37
+1
Naj že enkrat objaavijo, koliko elektrike pridelamo skupaj v enem letu, koliko jo porabimo, koliko in po kaki ceni pa jo izvažamo in nazaj uvozimo, morda bo to koga streznilo. Termoelektrarno rabimo le, če bomo okupirali zgornjo štajersko in koroško.
alterego
25. 07. 2012 22.32
+2
wiki, Slovenija je že sedaj netto uvoznik električne energije, v poprečju približno za dve trboveljski elektrarni vsako uro...
sdfghjk
25. 07. 2012 20.26
+7
Ti ljudje enostavno ne vidijo velike slike...En ekonomist (zdi se mi, da tisti iz AUKNja) je rekel, da lahko neizdanje poroštva ogrozi HSE in posledično celotno gospodarstvo slovenije... da pa bi kdo pomislil na tistih par tisoč ljudi iz Šaleške doline, ki jim to daje kruh pa tako brezveze...ane
musl
25. 07. 2012 20.43
+4
Če to so proti ljudje, ki nimajo pojma ne o energetiki in ne o ekonomiji.
ljevele
26. 07. 2012 08.07
unja1.m
25. 07. 2012 20.17
+9
zaradi mene bi jih lahko nesli v kontejner
lepota in zdravje
25. 07. 2012 19.30
+2
Mislim,da bomo počasi morali pomislit na še dražjo uvoženo ,ali pa jo dobiti takrat,ko smo na kahli pa štekat
musl
25. 07. 2012 18.21
+12
Samo ljudje ne razumejo, da to ni ustavitev gradnje. To je samo, da ne dajo poroštva. Blok šest je že v veliki meri zgrajen in bo. Samo pač iz drugih virov bo črpal denar in bomo mi kot država veliko na slabšem, saj bodo tujci, ki bodo dali denar za blok 6 postavljali ceno električne energije. Se strinjam, da je velika "lopovščina" glede tega bloka 6. Takoj bi dobili moj podpis, če bi jim bil res interes, da preprečijo blok 6, zaradi kraje denarja in škode okolja. Ampak za tem referendomum, se skrivajo drugačni razlogi, interesi nuklearke ter interesi firm, ki niso prišle do svojega kosa pogače, okolje in ostale stvari so samo krinka za referendum. Zakaj potem za črpanje plina ni referenduma ? Zato ker naši ti. "zeleni" ne dobijo dovolj velike pogače in ni navskrižnih interesov.
ebiga
25. 07. 2012 17.48
-3
Če bi ta denar dali ljudem kot subvencijo za obnovljive vire energije in vlagali v domače firme za izdelavo in razvoj takih stvari, bi bila Slovenija veliko lepša, energije bi bilo, pa dovolj. Tako pa raje mečejo proč za nekaj, kar bo neuporabno ali prepovedano, še preden bo zgrajeno. Oziroma je že zdaj zastarelo. Kot za raznorazne radarje in vladne frčoplane. Potem jih pa po dvajsetih letih prodajajo še nove in nerabljene. Važno je da provizije kapnejo komu v žep, to je ves smisel tega početja. Ker za zgrešene investicije ne odgovarja nikoli nihče! Tako je lahko vsak podjetnik leta, s tujim tičem ni problem po koprivah mahat.
WikiX
25. 07. 2012 20.33
+1
S skrajnim izkoriščanjem brezpravnih hlapcev in nesramno lažnjivo propagando je najlažje obogateti.
devote
25. 07. 2012 17.39
+2
kako, da se referenduma okoli T6 že PREJ ni izvedlo?!!
KlubPravilnoPretepenihŽena
25. 07. 2012 17.25
+3
od tega nebo nč, zakaj tega pobudniki ne vidijo, da brez elektrike nebo šlo
WikiX
25. 07. 2012 20.34
+1
V Jugoslaviji smo porabili skoraj enkrat več energije, pa je šlo. Mogoče zato, ker jo nismo več izvozili kot jo uvozimo, tudi elektrika je kapital, ki ne sme mirovati.
illy2
25. 07. 2012 16.58
+2
začetnih pol milijarde evrov, je preraslo v milijardo tristo tisoč in to za projekt parne lokomotive... v razvitih državah podirajo take kontejnerje, seveda slovenski intelektualci ga pa gradijo.... pa naj mi še kdo reče, da ne drvimo s polno paro proti srednjemu veku !!!!!!
minister
25. 07. 2012 21.56
-1
zrihtaj si štrom po ceni 200 evrov vsak mesec iz tujine pa da te vidim, domačega štroma ne bo več
illy2
25. 07. 2012 22.03
+2
minister, lepo ime, kar nekaj jih dnevno gledam po televiziji, da klobasajo neumnosti.....
illy2
25. 07. 2012 22.08
+0
danska ima načrt, da po 2020, ne bo več uporablja fosilnih goriv, mi in kitajci pa gradimo dimnik, ki bo na tone in tone zdravju škodljivih snovi proizvajal vsako leto.... plus tega pa so projekt podražili za več kot polovico...... imaš kaj prstov zraven, da si tak goreč zagovornik te zastarele tehnologije ali pa še nisi slišal za alternativne vire !!!!!!