Slovenija

Pod streho vsi proračunski dokumenti za prihodnji dve leti

Ljubljana, 02. 12. 2019 08.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
V.Š./ U.Z./ STA
Komentarji
514

DZ je s potrebno večino vseh poslancev ponovno podprl interventni zakon, na katerega je državni svet izglasoval odložilni veto. Skupaj z zakonom o izvrševanju proračunov za leti 2020 in 2021, ki je bil pred tem prav tako deležen zadostne podpore, so tako pod streho vsi proračunski dokumenti za prihodnji dve leti.

Zakon o izvrševanju proračunov za leti 2020 in 2021 ter interventni zakon sta sestavni del proračunskih dokumentov, ki jih je DZ sprejel pred desetimi dnevi. Prvi bo omogočil, da bo izvrševanje novega proračuna s 1. januarjem lahko nemoteno steklo, z drugim pa se na podlagi dogovora s sindikati omejuje rast izdatkov na področju plač v javnem sektorju, v skladu s koalicijsko pogodbo pa je vlada vanj zapisala tudi izredno uskladitev pokojnin.

Prve odzive po ponovni potrditvi obeh zakonov si lahko preberete tukaj.

V zakonu o izvrševanju proračunov za leti 2020 in 2021 je državnim svetnikom sporna višina povprečnine za občine. "Povprečnina je že nekaj let prenizka in ne zagotavlja primernega financiranja občin," je dejal državni svetnik Milan Ozimič in dodal, da morajo občine za financiranje nalog, ki jim jih z zakoni nalaga država, posegati v svoja lastna namenska sredstva, ki jih imajo za razvojne naložbe.

Povprečnina se bo sicer v obeh prihodnjih letih zvišala. "Občine bodo v letu 2020 prejele dobrih 30 milijonov evrov več kot v letu 2019," je povedal finančni minister Andrej Bertoncelj in dodal, da je že skoraj pripravljen tudi predlog zakona o razbremenitvah občin, ki jim bo znižal stroške za več kot 30 milijonov evrov. A tudi ob sedanji povprečnini občinam denarja ne primanjkuje, po podatkih za prvih deset mesecev letos so proračuni občin za več kot 100 milijonov evrov v presežku, je dodal.

DZ je s potrebno večino vseh poslancev ponovno podprl zakon o izvrševanju proračunov za prihodnji dve leti, na katerega je državni svet izglasoval odložilni veto.
DZ je s potrebno večino vseh poslancev ponovno podprl zakon o izvrševanju proračunov za prihodnji dve leti, na katerega je državni svet izglasoval odložilni veto. FOTO: Bobo

Po odložilnem vetu državnega sveta je morala za vnovično potrditev zakona glasovati večina vseh poslancev, torej najmanj 46. To se je tudi zgodilo, z izidom 48 proti 39 so ga podprli v koalicijskih SAB, LMŠ, SD in SMC ter tudi poslanci DeSUS z izjemo Roberta Polnarja. Ta je danes dejal, da bo treba obstoječi model financiranja občin izboljšati.

Za zakon so vnovič glasovali tudi poslanca narodnosti ter SNS, katere poslanec Jani Ivanuša je sicer dejal, da je v proračunu še veliko rezerve, zato ni razloga, da ne bi dali občinam povprečnine, kot jo predlagajo.

V Levici, SDS in NSi so glasovali proti. "Občinam se iz leta v leto nalaga več zakonskih nalog in s tem višje stroške," je opozoril Marko Pogačnik (SDS) in menil, da bi imele višje povprečnine pozitiven vpliv na proračun države in na višjo gospodarsko rast.

V zakonu o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2020 in 2021 ter izredni uskladitvi pokojnin pa se državni svetniki ne strinjajo s predvidenim načinom izredne uskladitve pokojnin, do katere bo v primeru ugodne gospodarske rasti v letu 2019 prišlo konec decembra 2020.

DZ je namreč na predlog SAB v zakon zapisal uskladitev v enakem znesku za vse upokojence in ne v odstotkih, kot je sprva predlagala vlada. "Pokojninski zakon predvideva uskladitev v odstotkih in tudi vlada je predlagala uskladitev v odstotkih, glede na zneske, ki so jih ljudje v času delovne dobe vplačevali v pokojninsko blagajno," je dejal državni svetnik Branko Šumenjak.

Vlada je kljub temu navzočim na seji predlagala, naj zakon ob ponovnem glasovanju podprejo. "Njegov namen je predvsem omejiti rast izdatkov na področju plač v javnem sektorju, kar je bilo dogovorjeno tudi s sindikati javnega sektorja, s čimer pomembno prispeva k vzdržnosti javnih financ," je dejal Bertoncelj.

Takšna rešitev je rezultat prerivanja in tekmovanja znotraj koalicije, "kdo bo imel primat nad upokojenci, kdo bo pobiral njihove volilne glasove, kdo bo bolj všečen", je dejal Jožef Horvat (NSi). Podobnega mnenja je Monika Gregorčič (SMC). "Posamezni koalicijski partnerji so kar tekmovali, kdo bo z bolj všečnim predlogom na račun upokojencev iztržil več političnih simpatij," je dejala.

Da se bodo pokojnine uskladile v enakih zneskih za vse in ne v odstotkih, niso zadovoljni tudi v DeSUS, zato so svojo podporo zakonu pogojevali s pisnim zagotovilom koalicijskih partneric, da ga bodo takoj po uveljavitvi novelirali. A po daljšem odmoru so se odločili grožnjo umakniti in DZ je zakon podprl z 49 glasovi za in nobenim proti.

Nasprotovanje uskladitvi pokojnin v enakem znesku za vse je bilo v razpravi slišati tako iz koalicije kot opozicije.

"Pokojnine se morajo dvigniti v odstotkih, saj delamo različno, zaslužimo različno in v pokojninsko blagajno vplačujemo različno," je dejal Zmago Jelinčič (SNS). "Nominalno usklajevanje pokojnin ni smiselno," pa je dejal Marko Pogačnik (SDS) in zdajšnjo rešitev označil za tveganje za pokojninsko blagajno in morda celo protiustavno.

Izredno uskladitev pokojnin v nominalnem znesku so predlagali v SAB, katere poslanka Maša Kociper je dejala, da tak predlog nima dodatnih finančnih učinkov, zasleduje pa cilj socialne pravičnosti. Do uveljavitve te določbe je sicer še leto dni in če se bo medtem zakon spremenil, v njeni stranki s tem nimajo težav.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (514)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

korintos23
02. 12. 2019 20.50
+2
Ob 18.05 je še Janši in predčasnim volitvam dobro kazalo, potem jih je Desus položil v hladen grob.
antikomi
02. 12. 2019 21.35
-11
Ti pa si kljub temu dalje zapit v lajfu popolnoma nepomemben od vseh prezret rdečko.
korintos23
02. 12. 2019 21.36
+8
antikomi
02. 12. 2019 21.39
-7
Ne, verjamem pa ka tebi že kar dobro brni v glavi, ali pa si se že treznil danes?
antikomi
02. 12. 2019 21.41
-6
Ti se samo veseli, vsaj tu na portalu, jaz te bom samo tu pa tam opozoril, kdo in kaj si, edinega veselja v lajfu ti ne bom jemal.
vinogradnik33
02. 12. 2019 20.20
+4
Vsi dokumenti so pod streho , sektaši pa v jok !
vinogradnik33
02. 12. 2019 20.21
+4
Čestitam vladi in posebej Šarcu za rojstni dan !
Uporabnik113189
02. 12. 2019 20.10
+1
Vse bolj se mi zdi, da Janša pripravlja koalicijo z Levico..
fljfo
02. 12. 2019 20.12
+2
Tudi meni se zdi....Bratje v ideologiji bodo prej ali slej stopili skupaj
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 20.15
+5
Ja, .... papež Frančišek in ajatola Ali Khamenei pa ustanavljata novo religijo.
fljfo
02. 12. 2019 20.16
+1
Sprijazni se Mesečev....Bratje bodo prej ali slej stopili skupaj
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 20.21
+1
Zapomni si moje besede, fljfo .... N I K O L I !!! Naj te tudi slučajno ne zavede, da naj bi to, da so bili tokrat družno proti, pomenilo, da imajo kakšen "tehtnejši" skupni imenovalec. To je bridka zmota. Sprijaznit se bo treba, da Jajo dejansko nima kakšnega omembe vrednega partnerja, s katerim bi lahko sestavil vsaj približno koalicijo. Razen seveda raznih ministrantov tipa Tonin, pa še kakšen Plemenski bi se našel zraven. To pa je tudi vse.
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 20.34
+0
Cyber,... a je v tvojem lajfu še kaj drugega, razen migrantov? Sicer pa je stvar, kar se mene tiče, precej preprosta - če ženska reče ne, to pomeni NE. Pika. In, če misliš, da so migranti precej "drugačni" od "naših" descev, se pač motiš.
Groucho Marx
03. 12. 2019 07.32
+0
Ni ravno tako preprosto. Če vprašaš korintosa in prašeka, je precej pomembna še ura, kdaj pride do tega ne. Posebno v primerih, ko so storilci ilegalci...
provni
02. 12. 2019 20.09
+3
Čestitam Vladi.
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.11
-2
ti kr čestitej pa še keš prprawi za ziher : )))
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.03
-5
kok hitr wladni plačanci eskalirajo : ))) srebrni itaq wemo komu se proda za pingo sok : ))) za korintosa itaq wemo da je plačanec stranke SD : ))) makintoš je pa itaq plačanec stranke SAB : )))
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.05
-2
probej kej rečt čez lenuha židana te bo tkoj napadu plačanec od SD korintos hahaha kok hitr eskalirajo hahah
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.06
-4
se oprawičujem za wojaški žargon "eskalacija" : )))
antikomi
02. 12. 2019 20.10
-2
Starčeki so totalni luzerji v resničnem življenju, dobesedno noben ne povohe teh rdečuhov, zato se ubožčeki morajo vsaj tu anonimno znašati nad sokomentatorji.
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.18
-6
stari yugopenzionerji k so mel srečo da jm je držawa obračunala količnik 85% od osnowne plače : )))) niso si zaslužli nit 10% : )))
Common_sense
02. 12. 2019 20.00
+1
Kaj sem vam rekel. Strah pred Janso je prevladal;)
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 20.02
+4
Bolj verjeten kot strah pred Jajotom je po mojem "preživetveni nagon".
mackintosh
02. 12. 2019 20.07
+2
kakšen strah pred janšo???? tega se samo svečke bojite :)))
prevalanar
02. 12. 2019 19.58
+2
Za 40 let dela si je vsak prislužil svojo višino penzije, da nas je država okradla za procente, ki so nam jih predstavljali pri prvi zaposlitvi okoli 80% povprečne plače je golo dejstvo. Kot novopečen upokojenec menim, da je prav, da se pokojnina povečuje enako za vse, saj tudi kruh plačujemo vsi enako. Tisti pa, ki predlagajo procentualen dvig pokojnine pa naj potem v trgovini tudi plačujejo procentualno, glede na svojo plačo oziroma pokojnino. Kaj pa si upokojenec prisluži v pokoju, da je upravičen do procentualnega dviga penzije?
notrajnc05
02. 12. 2019 20.06
+1
Prav imaš samo v primeru, če si teh 40 let isto prispeval v pokojninsko blagajno kot nekdo ki je imel 2x večjo plačo kot ti...
fljfo
02. 12. 2019 19.52
+0
Levica, SDS in NSi proti....hmmm
korintos23
02. 12. 2019 20.03
+1
trunck
02. 12. 2019 19.49
+2
Sam prašam. Je Janez že sestavil vlado??
mackintosh
02. 12. 2019 19.56
+4
ni jo ni sposoben sestaviti nikoli več :)
CyberWorm00000
02. 12. 2019 20.00
-2
to je zdej fula pomembno če je janšot sestawu wlado : )))) to da zoki k krade k sraka pa da je serpetinšek njegou učenc kle nima kej dost weze : ))))
zajebant2
02. 12. 2019 19.46
+0
korlek in jelinčič sta boga za vas levake
korintos23
02. 12. 2019 19.47
+1
Korl Bog, Zmago Bog, Johan pa nadangel Gabrijel?
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.50
+1
piljan
02. 12. 2019 19.51
-2
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.52
-1
kdo je lenuh? zoki pa židan? ajde ne mi rečt da je clo serpetinšek lenuh : ))))
piljan
02. 12. 2019 19.59
+1
Flaška,Primc,je,ali ni flaška.Seveda tudi ti.
Arguss
02. 12. 2019 19.45
+9
Da ste delali 40 let in ste veseli s penzijo 500- 600 eur vsaka čast dosežek ni kaj.
korintos23
02. 12. 2019 19.47
-6
antikomi
02. 12. 2019 20.12
+2
Ti nisi med njimi, ti si ubogi zapiti od vseh prezreti rdečuh, ki živiš v drvarnici za 90 evrov najemnine na mesec, pa še to ti občina plačuje.
jelenek
02. 12. 2019 19.41
+4
SVEČKARJI SO ZOPET DOBILI ZAUŠNICO.
korintos23
02. 12. 2019 19.41
+8
Kaj sedaj Janša pravi, bodo predčasne volitve ali ne?
mackintosh
02. 12. 2019 19.57
+2
Groucho Marx
02. 12. 2019 19.40
-7
Zdaj pa morajo le še Ahilove pete visoko zavihati rokave, da ne bo na koncu celotna koalicija s Šarkotom na čelu pristala v praznem bazenu.
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 19.56
+0
Daj Grouchie, razloži zakaj te tako neznansko bolijo Ahilove pete, da ne mine en tvoj komentar brez njihove omembe. Ali morda česa nisi razumel? Tu smo, da ti razložimo, zato kar pogumno z besedo na dan.
Groucho Marx
02. 12. 2019 20.55
-1
O lej jo no Indijanko. Kdo bi si mislil, da tebe tudi boli Ahilova peta.
Zmaga Ukrajini ......
02. 12. 2019 20.57
+1
Je pa trajalo, da si nekaj spesnil. Sicer pa se (spet) motiš. Nimam Ahilove pete, mi je pa zelo zanimivo, zakaj jih ti tolikokrat omenjaš. Očitno te zelo žulijo.
Groucho Marx
03. 12. 2019 07.35
+0
Ja lej Indijanka, nisem non stop tule gori. Pač so mi všeč butasti mesečizmi. Imaš kaj proti, me boš špiknila z bajonetom?
User792410
02. 12. 2019 19.40
+16
Če bi se pri nas katera koli politična sila borila za pravične pokojnine, bi se vsekakor morala boriti za dvige pokojnin nominalno, ne pa procentualno! Zakaj? Npr. Imamo dva upokojenca, ki sta se istočasno upokojila, prvemu je ZPIZ na osnovi njegovih vplačil v pokojninsko blagajno skozi 40-letno obdobje naračunal 500 evr pokojnine, drugemu, ki je v pokojninsko blagajno v enakem obdobju prispeval ravno 1x več, pa 1000 evr pokojnine. Torej je razlika med njima na račun vplačanih prispevkov ravno 500 evrov. In sedaj vzemimo ta dva upokojenca in njuni pokojnini čez 10 let. Recimo, da se jima pokojnina dviguje, po sedaj veljavnih kriterijih, povprečno za 3% letno. Čez 10 let bo imel upokojenec z 500 evr 650 evr pokojnine, tisti z 1000 eur pa 1300 evr pokojnine. Torej je v 10 letih razlika na osnovi vplačanih sredstev 500 evr narasla na 650 evrov. In sedaj vas sprašujem ali je po 10 letih teh 150 evrov več za upokojenca z višjo pokojnino še plod več vplačanih sredstev v pokojninsko blagajno, ali pa je to mogoče le matematično pridobljena razlika, ki nima prav nobene zveze več z dejansko vplačanimi sredstvi!? Ali mar ne bi bilo bolj pravično in ob enem v skladu z vplačanimi sredstvi skozi celotno delovno obdobje, da bi po 10 letih naša upokojenca imela 725 in 1225 evr pokojnine??? Torej še vedno z enako razliko 500 evr, ki jo jima je na račun vplačanih sredstev v pokojninsko blagajno naračunal ZPIZ!
prevalanar
02. 12. 2019 20.04
+9
Prebujen, dobro napisano in v primeru, da bodo v parlamentu počeli neumnosti se bomo pred volitvami morali vsi prebuditi.
mackintosh
02. 12. 2019 20.05
-9
matematika ti dela probleme oziroma bolje rečeno računstvo in razumevanje le tega. tista razlika o kateri ti govoriš je samo ohranjanje približno enake vrednosti ob odhodu v pokoj izračunane pokojnine . vem da to s tvojo sposobnostjo dojemanja težko razumeš ampak to je tvoj problem :). ni pa najpametnejše da tvojo sposobnost dojemanja na široko razlagaš okrog :))))
User792410
02. 12. 2019 21.27
+10
makintosh, a tvoje dojemanje pa je, da ko si upokojen še vedno vplačuješ v pokojninsko blagajno, al kaj??? Točno si ugotovil, gre za ohranjanje enake vrednosti, ker upokojenci v pokojninsko blagajno ne prispevajo ničesar več, ampak so le njeni porabniki. To koliko je kdo prispeval v pokojninsko blagajno pa izračuna ZPIZ ob upokojitvi in ta razlika med posameznimi pokojninami bi morala ostati enaka ne glede na to koliko časa kdo prejema pokojnino! Če bi se v prvi pokojninski reformi upošteval ta faktor, potem danes ne bi imeli 90.000 upokojencev pod pragom revščine, ampak bi jih bilo bistveno manj! Ampak očitno je, da je ta država, oz. bolje rečeno njena politika, se je že na začetku svoje poti ugotovila, da je najlažje varčevati pri najbolj ranljivih skupinah namesto, da bi naredila vse, da bi te skupine bile čim manjše! Neto pokojnina upokojenca s povprečnimi prihodki v državah OECD znaša 79 odstotkov njegove neto plače pred upokojitvijo - Slovenija je z 59 odstotki na predzadnjem mestu in tudi z zadnjimi popravki ne vem, če bo zlezla kaj višje! In moja sposobnost dojemanja je veliko bolj široka od tvoje makintosh, ker matematika pri upokojencih ne bi smela vsebovati ničesar drugega kot + in =, definitivno pa ne %!
User300173
03. 12. 2019 07.13
+4
makintosh, na enostavno skoraj vsem razumljivo razlago nočeš ali ne veš odgovoriti, pa poglej to malo težje, na ravni tvojih sposobnosti. Ko greš v pokoj si upravičen do sorazmernega deleža vplačil, ali odstotka razlike od drugega? Stvarna pravica so tvoji vložki v blagajno. V koliko zahtevaš permanenten odstotek (%), ki je lahko primer 30%. S tem tvojim zahtevkom omejuješ stvarne pravice drugega do odprave posledic inflacije, kar pa nimaš nikjer zakonske podlage in ni v skladu z Ustavo, kjer ti onemogočaš drugemu njegove stvarne pravice na račun svojih. Torej, prav imaš dokler ne hodiš v pravice drugega. V kolikor je odstotek povišanja isti, tisti z višjim procentom dobijo več od dejanske inflacije, ostali nasprotno, manj od inflacije. Zakon je za odpravo posledic inflacije, ne pa vzdrževanja določenega odstotka, kar pelje v navaden dvig pokojnine in je že Zakon s tem v svojem protislovju.Menim, da je tu čisto enostaven egoizem.V tem primeru ne moreš obrazložiti, ker možgani delujejo na drugačen način, ki pri večini ni prisoten.
NX11
02. 12. 2019 19.30
-6
Samo levičarsko orgazmiranje na tem portalu.
kaktusar1
02. 12. 2019 19.37
+5
in kako je dober....ga že mal pogrešaš a ne...
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.29
+1
korintos kolk te plačuje stranka SD da kle zagowarjaš njihowe lopowščine? : )))
korintos23
02. 12. 2019 19.42
+0
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.51
-1
ti židan splača keš na roke al prek študenta?
staridida
02. 12. 2019 19.23
+0
To enako povišanje penzije za vse upokojence je samo sleparija-metanje peska v oči. Dejansko noben ne bo vedu, za koliko °% se bo dvignila penzija...
piljan
02. 12. 2019 19.37
+5
korintos23
02. 12. 2019 19.42
+5
kaktusar1
02. 12. 2019 19.17
+7
pa tolk desnega hvaljenja kaj bo in kako bo :)
poneumljanje
02. 12. 2019 19.24
+4
Nič ne bo, bluzijo, plačani komentatorji pa sploh bluzijo po naročilu !
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.16
+3
tanja fajon bi rekla : ))) naredite mi to deželo albansko al pa wsaj muslimansko : )))
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.17
-1
wsaka podobnost s hitlerjem w maribori je zgolj naključna : ))))
CyberWorm00000
02. 12. 2019 19.18
+2