Slovenija

VIDEO: V trenutku lahko uničite življenja mnogih

Ljubljana, 17. 05. 2013 08.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Začela se je akcija 0,0 šofer – trezna odločitev. "Verjamemo, da bo vsak, ki se zaveda, da posledice prometnih nesreč spremljajo izgube življenj, hude invalidnosti in nenadomestljive ter nepopravljive izgube v družinah in v družbi, akcijo sprejel z razumevanjem in bo ravnal odgovorno," so sporočili gorenjski policisti.

Začel se je prvi del akcije 0,0 šofer – trezna odločitev. Njen namen je zmanjšati tvegano rabo alkohola in število prometnih nesreč, pri katerih so prisotni alkohol, prepovedane droge in druge psihoaktivne snovi.

Ta konec tedna bo v okviru akcije na cestah po vsej državi poostren nadzor nad vožnjo pod vplivom alkohola, inšpekcijske službe pa bodo izvajale poostren nadzor nad spoštovanjem zakona o omejevanju porabe alkohola. Obenem bodo Javna agencija RS za varnost prometa, zavodi za zdravstveno varstvo, Inštitut RS za varovanje zdravja in različne nevladne organizacije izvajali številne preventivne promocijske aktivnosti. Tovrstne aktivnosti bodo izvajali tudi na današnji maturantski paradi in prihodnji teden na ulični maturantski četvorki.

Letošnja akcija bo sicer potekala v štirih ločenih obdobjih. Po tokratnem koncu tedna bo drugi del akcije 19. in 20. oktobra, tretji med 8. in 10. novembrom, četrti pa med 9. in 15. decembrom. Akcija bo tako osredotočena predvsem na konce tedna in nočni čas, saj se takrat zgodi največ prometnih nesreč pod vplivom alkohola.

Akcijo 0,0 šofer – trezna odločitev ministrstvo za zdravje skupaj z drugimi institucijami izvaja v okviru Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa za obdobje 2013–2022.

Se zavedate, kakšne so lahko posledice vaše vožnje pod vplivom alkohola ali prepovedanih substanc?
Se zavedate, kakšne so lahko posledice vaše vožnje pod vplivom alkohola ali prepovedanih substanc? FOTO: Reuters

Gorenjski policisti so sporočili, da so akcijo že začeli. Pri tem navajajo podatek, da je bil lani alkohol prisoten v več prometnih nesrečah s smrtnim izidom in da je bilo pod vplivom alkohola v vseh prometnih nesrečah skoraj 10 odstotkov povzročiteljev. "Treba je vedeti, da alkohol preprosto ne sodi na cesto in da je nevarnosti na cesti že brez tega dovolj. Zato pozivamo voznike, naj pred in med vožnjo ne uživajo alkoholnih pijač, prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi. Naj upoštevajo dejstvo, da alkohol v organizmu ostane tudi do 12 ur in več po zaužitju; naj tudi pešci in kolesarji ravnajo odgovorno v prometu in se vanj vključujejo s trezno glavo in naj udeleženci upoštevajo cestnoprometna pravila," je sporočil njihov predstavnik za odnose z javnostmi Bojan Kos.

Kos dodaja, da imajo lahko svojo vlogo pri zmanjševanju nevarnosti v prometu tudi organizatorji javnih prireditev, lastniki gostinskih lokalov in trgovci, ki naj pri prodaji in ponudbi alkoholnih pijač dosledno spoštujejo določbe zakona o omejevanju porabe alkohola. "Verjamemo, da bo vsak, ki se zaveda, da posledice prometnih nesreč spremljajo izgube življenj, hude invalidnosti in nenadomestljive ter nepopravljive izgube v družinah in v družbi, akcijo sprejel z razumevanjem in bo ravnal odgovorno," je še zaključil.

Če se vas besede policistov, institucij in drugih organizacij niso dotaknile ter v njih vidite le represijo, si poglejte spodnji video. Morda boste z njim dojeli, kaj lahko povzročite, če vozite pod vplivom alkohola ali prepovedanih substanc:

Menite, da niste spili preveč? Niste prekoračili dovoljene meje?

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kmadra
18. 05. 2013 19.00
-1
PRORAČUN JE PRAZEN !
FrancRozman
18. 05. 2013 11.40
+1
Če je manj kot 10% povzročiteljev nesreč alkoholiziranih, se očitno lotevamo napačnega vzroka. Kaj je z ostalimi 90%? Zakaj ni nobenih analiz? Verjetno imamo pravico vedeti kdo/kaj nas ogroža. Dajte novinarji, zganite se malo!
samoizbrisani
18. 05. 2013 10.57
+2
Malce se je potrebno zamisliti ne samo glede alkohola. Citiram: "Gorenjski policisti so sporočili, da so akcijo že začeli. Pri tem navajajo podatek, da je bil lani alkohol prisoten v več prometnih nesrečah s smrtnim izidom in da je bilo pod vplivom alkohola v vseh prometnih nesrečah skoraj 10 odstotkov povzročiteljev." OK...ostalih 90% nesreč pa je zakrivilo kaj.....bebotov ki so na zali? No šele tu mene postane preklemasko strah. 90% nesreč zakrivi popolnoma trezni vozniki. Če so pri sebi, pa je za v drugo temo
Sputnik
17. 05. 2013 22.18
+1
vsak ki ima vozniško ima s tem dovoljenje za ubijanje. ko sem začel vozit so mi vsi živi nabijali na ušesa pazi kako voziš. in sem pazil. čez nekaj časa sem začel razumet da ni mi to da pazim ne pomeni prav nič ker je na cesti še vedno preveč manijakov ki ne pazijo. da greš pa pijan vozit... policaj bi ti moral dat neki test po katerem bi razsodil ali ti vozniško odvzame ali ne. pijan za volanom NE in NIKOLI
periot22
17. 05. 2013 21.37
+4
Narod brez služb,brez denarja ali pa s plačo ki se ne da preživeti, skratka ljudje v depresiji brez prihodnosti začnejo s kozarčkom in nadaljujejo in končajo slabo kako vemo,nezbranost za volanom in najhujše nesreča z invalidnostjo ali s smrtjo in tukaj so velikooo krivi vodilni v državi,ki so to državo uničili!!!!!!!!!
Mnekej povedou
18. 05. 2013 19.36
najbl bedn izgovor, narod je kaj????? hahaha bl bebavga naroda od slovencev ni na tem svetu, vsi sam jamrajo, neki pričakujejo od države, pizdijo čez državo nevejo pa da so si sami krivi za vse hudo, SAMI ker je vsak svoje usode kovač. Vodilni hahaha ma dj nehi no pa pjd delat,........ kdor je na zavodu več kt 3mesce je - bolan da ne more delat - lenuh, ki se mu neda delat - totalno nesposoben na bazi rastline
test100
17. 05. 2013 20.24
+6
V kratkem času je bilo na naših cestah 5 mrtvih. Zanima me, koliko je bil tu kriv alkohol? Pa ne mislite, da zagovarjam alkohol, ne nasprotno. Kaj pa hitrost, ta je največ kriva. In kaj smo naredili, da zmanjšamo hitrost? Podrli so radarje v Mariboru, ki so zabeležili prehitre voznike. Zabeležene prehitre voznike pa oprostili kazni ali globe, kakor pač temu rečemo. Maribor je ubogi, ne bo plačeval kazni se je reklo. Pa je to prav? Bo tudi mene z majhno penzijo policist oprostil, če bom naredil prekršek? Zakone in šolo vožnje naj uredijo.Šoferje naučiti kulture.Samo zviševanje kazni za prometne prekrške je popolnoma zmotno. Za gospodarski kriminal, ki nas je spravil na kolena in smo vsi zmdeni, pa nič. Priznajo, da so kradli in se jim že polovica oprosti. Nikjer pa še ni bilo rečeno, da morajo kaj vrniti. Ko se bo to uredilo, bo tudi na cestah več strpnosti in več pazljivosti. Tako vsaj mislim jaz !
croc
17. 05. 2013 19.59
-1
kaj pa ti, ki so nam uničili življenja?
posiljatelj
17. 05. 2013 19.52
-1
Kdaj se boste lotili potencialnih morilcev na slovenskih avtocestah, ki na prehitevalnem pasu izsiljujejo prednost z nično varnostno razdaljo in utripanjem luči ? Pa ni treba drugega kot v Škodo karavan s civilnimi tablicami namestiti kamero zadaj ter se voziti po avtocesti LJ-MB in s 135-140km/h prehitevati tovornjake. Garantirano bi ujeli vsaj tri na dan.
stana1
17. 05. 2013 19.04
+2
Koliko se dela na preventivi, pa vendar je vedno več pijanih voznikov na cestah.Posebno se trudi Zavod Varna pot, ki pa jih naši politiki (zaradi nabiranja političnih točk pri ljudeh) sploh ne upoštevajo. Zanima me, koliko ljudi bo moralo zaradi pijancev še umreti in živeti z invalidnostjo???In kaj se zgodi, ko pijani voznik povzroči nesrečo s hudimi poškodbami?? 10 let traja, da ga sodišče spozna za krivega in mu naloži pogojno kazen. Medtem pa je ta isti voznik povzročil še 2 nesreči . In kdo je tu odgovoren?? Na to vprašanje iščem odgovor že 10 let, kajti to je moja izkušnja. Ostala sem invalid 4-urnik s 75% telesno okvaro, odpustili so me iz službe in to z blagoslovom ZPIZ-a in sedaj životarim s 265€, prijavljena na Zavodu za zaposlovanje po 35 letih delovne dobe in si "iščem" novo službo. Vsaki dan pa gledam tega istega šoferja, ki se vozi mimo naše hiše in se sladko smeje (češ kaj mi pa moreš)???In to se dogaja v naši Sloveniji??
+7
Znanje, razumevanje in odgovornost to je prava pot ampak vi raje izberete represijo. Sami sebi kopljete jamo. enkrat hlapec, vedno hlapec. Zakaj negativna motivacij, če ta očitno ne deluje in obstaja pozitivna motivacija? Vam povem ovčke. Najprej zaradi denarja dodaten plus je pa še njihov nadzor in vaša pobožnost. Kultura voznikov, zakaj je takšna kot je oz. je sploh ni, ker kultura ima nek smiselni vzorec? Ste že slišali, da je prepovedan sadež najslajši? Rešitev je samo v spoznanju vsakega posameznika.V njegovem znanju, razumevanju in odgovornosti. Vsekakor družba vpliva na posameznika in to zelo (trenutna kultura prometa), zato so spremembe teške in trajajo ampak začnejo se pa pri vsakem posamezniku posebaj in njegovem spoznanju. V vseh situacijah je tako, promet ni nobena izjema.
strel?ek
17. 05. 2013 13.56
+4
ni problem,piješ,ne piješ,pomembno je,da za prekršek z smrtnim izidom odgovarjaš saj 30 let po enem življenju,a ne menda ta nazadnje ki je ubil dve punci pa dobi 12 let,zakoni so nič vredni...
BaGr67
17. 05. 2013 17.10
Ta pa še marsikateri drug bi morali dobit kazen 30 let minimalnoza umor "če se že nekateri hočjo it Ameriko naj jo imajo tudi v takih primerih"!!!Zapret v čuzo k najhujšim kriminalcem!!!
Amethist
17. 05. 2013 13.21
+9
Sej problem ni v tem, da se pije... problem je v tem, da nekateri tepci hocejo po vsaki sili vozit, ceprav so nazgani ko mavre in pri tem se se bedasto smejejo samim sebi in mislijo da so face...
...U.D.B.A...
17. 05. 2013 12.59
-1
Ja kva je Mariborčani prej ste se spravl na radarje kak bote zaj alko teste uničval.....hihhiihii pa to
daf3
17. 05. 2013 12.57
+0
Alkohol ne ubija ubija voznik vsaka stvar ima dobre in slabe lastnosti tako da tudi če še tako modrujemo se bodo stvari zaradi alkohola ali pa drog dogajalo na cesti marsi kaj, saj če človek pomisli kaj vse se vozi po naših cestah kakršne pač so je ša dobro da ni več mrtvih pa to ni opravičilo vest in zavest je v nas samih
...U.D.B.A...
17. 05. 2013 12.56
+1
Joj pa to 0,0 zaj bo župnike pobral ...k...nebojo smel pr maši pit cvička...pa to se pa popolnoma strinjam z 0,0.....ALKOHOLA ....ČE SE KDO NESTRINJA NAJ ZA NASTALO SITUACIJO PREVZAME ODGOVORNOST.....Za pijane voznike uvesti smrtno kazen organe pa podariti.....
daf3
17. 05. 2013 12.58
+2
bravo ta zadnji del je pa mal huda še zakaj drugega ni smrtne kazni
...U.D.B.A...
17. 05. 2013 13.00
+0
poslušaj se popolnoma strinjam stabo,ampak to je moje mnenje....druzga nič......
rokilegenda
17. 05. 2013 13.37
-3
VSAKEMU, ki napiha, ne glede na to koliko je treba v isti sekundi zaplenit avto, vozniško in za 10 let strpat v zapor. Me zanima, če bi še kdo vozil pijan, če bi vedel, da ima možnost sedeti 10 let. Če pa povzročiš nesrečo pa doživljenjsko, oz. kot bi rekli v Ameriki 2x149 let brez možnosti pogojne izpustitve + družbeno koristna dela. Tukaj ni sploh debate.
User792410
17. 05. 2013 12.37
+25
Napisal bom samo tole in to še zdaleč ni mišljeno,kot zagovor tistih,ki vozijo vinjeni ! Dokler bo v naših lokalih 1/2 l vode stala toliko kot 1/2 l piva,da ne govorim o drugih brezalkoholinih pijačah,lahko pristojne službe samo sanjajo o 0,0 voznikih ! Da pa je to tako,je izključna krivda na strani vladne politike,vse od začetkov naše samostojne države dalje ! Na eni strani s cenovno in davčno politiko "spodbujamo",da gostje v lokalih raje sežejo po alkoholu,kot brezalkoholnih pijačah,po drugi strani pa ti isti odgovorni,te iste goste,pozivajo naj vozijo popolnoma trezni ! A ni mogoče to že malo skregano z zdravo logiko ?! Sam sicer alkohola ne spijem prav veliko,sploh pa ga ne,če vozim in zame je obsodbe vreden vsak tisti,ki gre za volan pijan,ampak tale naša politika,glede te problematike,pa se mi vseeno zdi že malo bedasta !
BaGr67
17. 05. 2013 17.06
Ne vem zakaj mi je Admin skenslov odobritev tvojemu komentarju, ki je edini normalen!
Mastervoltek
17. 05. 2013 12.36
+25
rejš naredite akcijo ''vozim v pravo smer'' šofer.
...U.D.B.A...
17. 05. 2013 12.56
+4
Drago Kurnik
17. 05. 2013 12.35
+3
Tisti ki predlagajo 0,0 sigurno niso šoferji, to kar na pamet govorijo ampak je to želja zavarovalnic, ker bi potem za njih bili vsi pijani, če nebi imel 0,0, nesreče pa povzročajo res pijani in divjaki !!
...U.D.B.A...
17. 05. 2013 12.54
+3
MISOON
17. 05. 2013 12.14
+18
v kranju je baje nek lokal Club bar al kaj je že, baje da tam velikokrat videvajo pijane policiste, sicer v civilu, ki potem sedejo za volan.......oni, ki bi se mogli najbolj zavedat do kakšnih tragedij pride, če človek sede vinjen za volan. Ampak on ima službeno izkaznico, on se bo že zmenil če ga ustavijo SRAMOTA
pinguuu
17. 05. 2013 12.16
+9
on pokaže policijsko izkaznico in veš da barabe držijo skupaj... horde so najhujše,,
LAKOCEMO
17. 05. 2013 12.26
-1
MaunelNeuer
17. 05. 2013 12.54
+2
policaja so že zalotli pijanega na šihtu-prometna, in to je snemala tv. sramota, oni bi mogli bit zgled vsem nam! in potem prežijo za pijanimi vozniki? najprej naj svoje pogledajo!
BaGr67
17. 05. 2013 13.56
+3
pinguuu
17. 05. 2013 12.13
-2
2 pivi lahko spijem, pa se lahko smrkci na glavo postavijo, če ne bom imel 0,0!!!
LAKOCEMO
17. 05. 2013 12.23
+3
pinguuu
17. 05. 2013 12.29
+4