Slovenija

VIDEO: Bo odstrel dovolj?

Ljubljana, 19. 05. 2009 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Barbara Smajila
Komentarji
100

"Vsak dan vsaj en medved pride v vas," je zapisala obupana bralka, ki ne ve več, kam naj se obrne. Policija ne more ukrepati, odstrel naj bi bil že izveden, medvedi pa se še kar sprehajajo po naselju.

Po naselju naj bi se sprehajala celo medvedka z mladiči.
Po naselju naj bi se sprehajala celo medvedka z mladiči. FOTO: Maja Primožič

Bralka iz Nove vasi na Blokah nas je obvestila o zelo pogostih obiskih medvedov na tem območju. Vsako noč naj bi se namreč približali hišam in prevračali smetnjake. Prihajali naj bi celo v center vasi in bližino šole. Ljudje so prestrašeni, pristojni pa jim zgolj svetujejo, naj ostajajo v hišah.

V vasi so od nekdaj navajeni na medvede, vendar pa ti nikoli niso tako množično hodili v naselje, kot se to dogaja zdaj, pojasnjuje Maja Primožič, ki tam živi že poldrugo leto. V tem času, še posebej v letošnji sezoni, pa naj bi se zelo namnožili. Poleg tega se vsak dan vsaj en pojavi v bližini katere od hiš.

Na vprašanje, koliko jih po njenih ocenah lomasti po območju Blok, je dejala, da "bolje, da tega sploh ne vemo“. To naj bi bile celo besede enega od članov interventne skupine, ki je sicer pristojna za ukrepanje v primerih nevarnosti medvedjega napada. Med njimi naj bi bilo tudi več medvedk z mladiči, ki bi bile lahko še posebej nevarne.

Stopinje medveda v bližini hiš na Blokah.
Stopinje medveda v bližini hiš na Blokah. FOTO: Maja Primožič

"Vsak dan ne moremo klicati policije, jo pa velikokrat,“ je še zagotovila Primožičeva in pojasnila, da se ta na klice vedno odzove. Vendar pa sami ne morejo nič. Medvede, ki povzročajo škodo celo ob glavni cesti, policisti preganjajo in vpijejo nanje, vendar nič ne zaleže.

Kje se torej zatakne? Očitno v interventni skupini, kjer naj bi imeli resne organizacijske težave, še dodaja omenjena bralka.

Njihov habitat se krči

Lovci so nam pojasnili, da spremembe v vedenju medvedov niso nič posebej nenavadnega. Njihovo naravno življenjsko okolje se namreč krči in miru imajo vse manj. Poleg tega pa se tudi privadijo na to, da v naseljih z lahkoto najdejo hrano, zaradi česar se tja pogosto tudi vračajo.

Izreden odstrel že izvedli

Vodja Območne enote Postojna Zavoda za gozdove Anton Smrekar je za 24ur.com potrdil, da se je število videnj in srečanj z medvedi na Blokah res povečalo, vendar pa je o povečanju dejanskega števila teh zaščitenih živali težko govoriti. Se namreč premikajo in selijo in mogoče je, da se jih je v zadnjem času iz okolice več 'preselilo' na to območje. Potrdil je tudi, da imajo domačini hude težave zaradi tega, zaradi česar je "zavod ministrstvu za okolje in prostor predlagal izreden odstrel, ki je bil pred dnevi že izveden“. Zagotavlja, da to ni konec poti in da bodo še razmišljali o nadaljnjih ukrepih.

'Najprej pokličite policijo!'

Na policijsko upravo smo naslovili vprašanje, koliko klicev v povezavi z medvedi v naseljih približno prejmejo. V odgovoru so zapisali, da jih prejemajo več dnevno, vendar jih ne beležijo posebej. Vedno pa, ko dobijo takšen klic, na kraj dogodka pošljejo policiste in o tem obvestijo pristojno službo, so še zapisali. Pogosti so tudi lažni in zaradi strahu preuranjeni pozivi na pomoč.

Na Zavodu za gozdove so nam sicer pojasnili, da bi morali prebivalci v primerih, ko se medved približa naselju, takoj obvestiti policijo. V takšnih primerih namreč obstaja velika možnost srečanja z ljudmi in posledično nevarnost napada ali povzročanja škode, je za 24ur.com pojasnil Tone Lesnik.

Policija nato obvesti interventno skupino, ki medveda izsledi, nato pa ugotovi njegovo starost, velikost in kakšno nevarnost predstavlja. Na podlagi tega se nato odločijo, kaj storiti z njim. Možnosti so tri: odlov, kar pomeni, da medveda uspavajo in ga odpeljejo, odstrel, kar pomeni, da ga ustrelijo, ali pa plašenje, lahko pa ga prepeljejo tudi v živalski vrt. Skupina je sicer na podlagi sklepa ministrstva dolžna ukrepati vedno, ko je ogrožena imovina oziroma življenje, je razložil Smrekar.

Na vprašanje, zakaj so v primeru medveda na Rožniku ukrepali tako hitro in učinkovito, medtem ko se drugje tako dolgo nič ne premakne, je Lesnik dejal, da je k temu pripomoglo že nenavadno dejstvo, da se je medved pojavil sredi prestolnice. Zaradi veliko ljudi je tako predstavljal tudi večjo nevarnost. Poudaril pa je tudi, da interventna skupina dobi zelo veliko klicev glede tega, zato mora presojati, kateri so pomembnejši.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Miirko
27. 05. 2009 13.28
brez_faksa 19.05.2009, 09:09 4 Krivda je absolutno na strani lovcev. Ne govorim o tistih pravih, povezanih z naravo, ki imajo na žalost enako ime, čeprav bi jim bilo bolj prav reči logarji, govorim o tistih, ki iščejo trofeje. Postrelili so VSE kapitalce. Kapitalec pa ne sili v naselja, Se ne strinjam popolnoma. Ni krivda na lovcih. Dokler so ti skrbeli za odstrel, so izplenili le tiste, ki so nekako izleteli iz predvidenega območja. Odkar pa za njih skrbi ministrstvo, je pa totalna zmeda. Strelja se "vse povprek". Kdor se priseli na Bloke, mora vzeti medvede v zakup, pa če se jih boji, ali pa ne. Ni druge. Nanj naj se navadijo tudi domačini, ki jih je neutemeljeno strah. Saj ne, da ni nevaren, a še zdaleč ne tako, kot se ga prikazuje. Rekordni kapitalec, ki je bil ustrejen (baje po pomoti - pomota za 200 kg) se je držav svojega teritorija kot pijanec plota. Vasi se je pribljižal le na nekaj sto metrov. Lepo ga aje bilo slediti, območje je namreč zznamoval z drgnenjem in kremplji. Ko si v suhi, dokaj trdi zemlji opazoval odtis njegovih šap (cca 28 cm). Enkratno doživetje je bilo že opazovanje njegovih sledi, za kaj več ni bilo prilike. A ta medved je povzriočal, da so si morali mladeniči iskati revir drugje. Šele po dolgem času smo opazii, da se je gibanje le-teh pomaknilo v njegov revir.
Miirko
27. 05. 2009 09.13
Vsaka žival predstavlja delček naravnega ravnovesja, edina napaka narave je človek.
drago100
27. 05. 2009 06.10
Medved je zver, ki mu je naložena naloga, da pospravlja naravne "smeti" v gozdu. Če teh ni dovolj in če ni dovolj tudi druge hrane zanj mora zato k človeku, da se nafutra. Torej je nekaj z naravnim ravnovesjem pač narobe. Zato je trenutno teh smetarjev pri nas občutno preveč in ogrožajo normalno bivanje človeka. Zaradi mene jih lahko mirne duše tudi izvozimo. Poskusimo lahko spet s Francijo, morda bodo pa sedaj ljudje tam naše medvede sprejeli z odprtimi rokami.
Miirko
26. 05. 2009 16.00
MyMy01 - upam, da se boste na sobivanje že navadili. Ti trije medvedki so bili res potencialna nevarnost in ni potrebe posploševati. Verjetno bo potreben še izplen tretjega medvedka in nevarnosti ne bo več. Ostali medvedi se niso še navadili bivanja v naseljih (upam). Vedno pa morate imeti pred očmi, da je to divja žival in da je ne vznemirjate po nepotrebnem - v mislih imam namensko približevanje, oziroma hoja v bljižini brloga. Iz lastnih izkušenj vam povem, živim namreč tudi pod gozdom - medved je tu veliko bolj prisoten kot pri vas in do sedaj nisem še imel ene same negativne izkušnje. Res je, da nas vsaj v jeseni obišče vsako noč, tudi v večernih urrah, a je zelo obziren - navadno se umakne. Če želite v gozd, lahko greste brez skrbi. V kolikor ste v družbi, je klepet dovolj, da se medved umakne. Pazite le, če imate slučajno s seboj psa, ta lahko naredi zgago. Jaz tudi s psom nisem imel težav. Ko sem začutil (oziroma ga je ovčarka) sem jo imel na povodcu. če ni šlo drugače, sem se obrnil nazaj, ali pa malce skrenil s poti. Pes medveda zavoha (ali pa tud ne...). Otroci pa lahko brez skrbi kolesarijo, saj so na cesti. Ko sem bil "mulc", se ne spomnil, da bi me bilo kdaj strah, pa sem bil v poletnih mesecih dnevno v gozdu za jurčki. Res sem včasih slišal kakega okorelega in težkega gobarja, a ko sem našel jurčka... (eh, pa kaj en medved). Glede pridelkov - zagotovo ga ne bo v bljižino, če boste vi tam. Navadno pride sredi noči. Brez skrbi ste lahko na njivi. V gozdu hodite po uhojenih poteh, najbolje v paru. to je dovolj da vas sliši in se vam umakne s poti. Če ga srečate, bodite mirni, dvignite roke, kolo (da postanete čim večji), ne kričite panično, še posebej ne vređčite - lahko pa mu glasno z moćnim glasom povejte, da ima za vas predebelo glavo, ali karkoli vam pade na pamet. Mirno se obrnite vstran in se mirno oddaljite, nikakot ne bežite. Velika verjetnost je, da vse to ne bo potrebno, ker je vse, kar boste "čutili" to, ko bo medved odlomastil dalje. Najprej se umakne in potuhne, nato pa gre svojo pot. Vi pojdite pa v drugo. V skoraj vseh primerih napadov je bil ta s strani medvedke, če jih presenetite, oziroma če se znajdete "vmes". Nevaren je tudi, če ga presenetite ob hranjenju. Upam, da so kmetje dovolj ozaveščeni in ne mečejo odpadkov več na način, kot so to počeli tudi nad našo vasjo še nekaj let nazaj. Lepo se imejte na sprehodih, uživajte in če upoštevajte osnovno pravilo, da se pogovarjate in da hodite po shojenih poteh je verjetnost srečanja zelo majhna. Počasi se boste navadili, da je obisk medveda nekaj čisto običajnega, čeprav je to na vašem dvorišču in da vsak tak obisk še ni grožnja mirnemu sožitju. okrog naše hiše je to običajna zadeva in ni še bilo neljubih situacij. Najlepši so sprehodi pozimi, ko v gozdu opazujete njihove sledi. Če se postavi na noge, to še ni grožnja. Malce si vas pač ogleduje - v vseh primerih pa pazite, da ne pridete z njim v stik z očmi in predvsem bodite mirni. Poglejte na spletu, kjer je mnogo objav na to temo. Navadno ga boste le slišali, ali pa tudi zavohali (malce bolj osladen vonj, kot jo imajo silažne bale na polju). Sedaj vam odsvetujem sprehode, ne zaradi medvedov, pač pa zaradi veliko bolj nevarnih "zveri" - klopov.
Miirko
26. 05. 2009 10.19
"Kdor meni, da sobivanje ni možno, je bolje, da se izseli z Blok, ali naj vzame kakšno čtivo na to tematiko. Sobivanje je mogoče." - upam, da ne bo kdo užaljen - čeprav je slišati resno, je bilo mišljeno kot šala. Strahu pred medvedi se ne moremo otresti na "1, 2, 3 ...".
Miirko
26. 05. 2009 08.49
Prvo Borec - Zakaj me ni bilo tam? Ker poročanja v stilu POP TV ne prebavljam in ne bi bilo mesta zame, ker oni iščejo odgovor kot ga želijo, oziroma kakršnega želijo ljudje. Pričakoval sem le še A KANAL, kateri so v tem še boljši. Na srečo je bil g. Marko, ki je bil gost g. Erjavca zelo realen in vsa pohvala njemu, da je razbil pristranost poročanja s strani POP TV. Ravno včeraj sem dal pobudo uredništvu Bloškega koraka, naj pripravi članek na temo mirnega sobivanja z medvedom in ravnanja ob srečanjih z njim - me prav zanima, če bo kaj iz tega. Vem, da je potrebno najti verodostojnega avtorja... ;-). Kar se tiče teh mladičkov, žal res ni bil odruge rešitve. ŽTi bi zrasli v naseljih, navadili bi se ljudi. Incident s hujšimi posledicami bi bil le še vprašanje časa. Kaj bi to pomenilo za medvede, si lahko predstavljaš. Potencialna grožnja so bili le ti primerki, oziroma način bivanja. Vsi drugi medvedi so nenevarni. Osebno se medvedov ne bojim, jih pa spoštujem in vem, da so lahko tudi nevarni. Kdor meni, da sobivanje ni možno, je bolje, da se izseli z Blok, ali naj vzame kakšno čtivo na to tematiko. Sobivanje je mogoče. Tudi mrhovišča so mogoče le delna rešitev. Vedeti moramo, da se Bloke zaraščajo in da so včasih pobrali vse sadje. Res pa je, da s pašniki niso tako nasilno silili v področje medveda. Mi živimo na njiihovem območju in ne oni na našem. Tega se hočeš nočeš moramo zavedat.
Prvo Borec
26. 05. 2009 07.07
drago100 Ti že spadaš v Ljudski vrt !! Ljudje ogrožamo medveda in ne on nas !! Mi prodiramo v gozd in mi smo ukinili mrhovišča !!!
Prvo Borec
26. 05. 2009 07.05
Miirko Dober dan želim Zakaj nisi bil na 24kur, ki imajo take novinarje, da se jih bolj bojim, kot medvedov, ker delajo samo zgago v Sloveniji. Zaradi takih je Evropa iztrebila medveda in risa Namesto, da bi napisali reklamo : Pridite na Bloke in preizkusite naše dobrote ter zraven Vam pokažemo še medveda v živo !! Tega pa ne !! Če bom zaklel, me bodo zbrisal !! Mirko še več takih, kot si TI na Blokah, pa bo !! Ubijate mladiče , sramota za Kahlija k-r-e-t-e-n-a, ki je popustil medijem zaradi svoje nesposobnosti ! Ljudje smo živali in ne same živali !! Ljudi bi morali dati v Ljudski vrt, da vidimo d-e-g-e-n-e !!
bLBiznis
26. 05. 2009 06.59
drago100 se popolnoma strinjam
drago100
26. 05. 2009 06.42
Ma me prav malo briga za medote in njihov bivalni prostor! Če ogrožajo normalno bivanje prebivalstva je treba nekaj učinkovitega narest, ne pa samo flancat, kaj bi bilo mogoče ... 10 zveri 2 v živalskem vrtu so za Slovenijo vrh glave!
Miirko
24. 05. 2009 22.27
Če gre le za občasen obisk, navadno v jeseni, je ta obisk dobrodošel. Poskrbi za to, da sadje poberete sproti. Od medijev bi pričakoval realno poročanje, ne lovljenje senzacij in panike. Opišite realno podobo medveda in ne kako se ga znebiti, pač pa kako sobivati z njim, klljub temu, da ti ukrade kak korenček. Žival je žival, zaupati ji pač ne smeš. Povejte, kako se morate obnašati ob srečanju, katerih krajev se morate izogibati - in predvsem povejte, kdaj napade!
Miirko
24. 05. 2009 22.22
Ko se je pred leti, ko je bila suša, medvedka z mladički napajala tik ob hiši iz vode za rože, smo pač vodo umaknili drugam - in je šla drugam. Iskala je pač vodo.
Miirko
24. 05. 2009 22.19
Mogoče sem že sien - srečanje z medvedom v gozdu ob upoštevanju pravil obnašanja je dokaj nenevarno. Življenje na Blokah je kljub temu lepo, mogoče še bolj zaradi medvedov.
Miirko
24. 05. 2009 22.09
Čeprav sem, ko sem se vračal s večernih sprehodov domov, največkrat nanj naletel na domačem vrtu, iz tega nisem delal paike in se sploh nisem čutil ogroženega. Žival se je prišla le najest hruš, ki niso bile pobrane. Vseh pač ne moreš pobrat in - dober tek, medvedek! Navadno se mi je umaklnil. A kljub temu je ob ravnanju teh medvedkov dobra previdnost, kajti ne sme se preveč vdomačiti. Občasen obisk v jesenskem času je pa kar normalen pojav.
Miirko
24. 05. 2009 22.05
Ne delajte panike zaradi medvedov, ker živi z naravo in jo spoštuje, spoštuje tudi medvede. Ker jih razume, se jih ne boji in ve, kako se vesti če ga že srečaš. Žival nikakor ni napadalna in ni nevarna, kot jo velikokrat medji napačno prikazujete. Nekatere vasi na Blokah obiskuje stalno, pa ne delajo takega brezveznega hrupa. Bolje bi bilo poskrbeti za pse, ki se klatijo nenadzorovano po vaseh. Čeprav sem "pasjeljubec", se srečanja bolj bojim kot srečanja z medvedom.
dunc46
20. 05. 2009 16.31
tem ljudem ki zivijo tam dol predlagam na drzavno nepokorscino in stvari vzamejo v svoje roke pa bo!!!!!!
henrik.brodnjak
20. 05. 2009 12.54
Le kje živijo zagovorniki divjih živali, da so jim tako pri srcu. Saj so res. Ampak tiste v živalskem vrtu. Smo pa sila posrečeni. Zagovarjemo, medvede, kormorane, komarje, volkove in kaj vse še. Da bi jih pa imeli doma na dvorišču, pa ga verjetno ni junaka. Skrajnji čas je, da se odločimo, ali za ljudi, ali za zverine, pa ne tiste iz parlamenta.
luger
20. 05. 2009 06.27
Toliko medvedov je pa že preveč. Nikoli jih ni bilo toliko, saj so jih lovci vedno preganjali, ker enostavno ni prostora za medvede in ljudi. Danes jih nihče več ne preganja in postajajo glavni. V moji vasi zvečer ne hodimo ven, ker smo imeli že veliko nočnih obiskov teh živali. Tudi v gozd ne hodimo več. Bojimo se za naše otroke. Rešitev je v drastičnem znižanju njihovega števila.
byteME
19. 05. 2009 21.21
sila neprijetno a rešitev je ena (na žalost medvedov) nebi želeu imeti srečanje z medvedom
smeh-lol
19. 05. 2009 20.18
Kaj pa v naravo silijo živet potem.