Slovenija

FOTO in VIDEO: Orkanski veter največ streh uničil v Železnikih

Ljubljana, 07. 01. 2012 08.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
M.R./STA/U.Z.
Komentarji
54

Močan veter je najbolj prizadel Železnike, kjer je poškodovanih okoli 70 odstotkov streh. Popolnoma odkrilo je le streho elektrarne, ostale strehe pa so poškodovane le delno. Zaradi vetra je brez elektrike ostalo tudi več kot 300 gospodinjstev, a napake so že odpravili.

Močni sunki vetra, ki so sinoči divjali po Gorenjski in Koroški,  so največ škode povzročili v Železnikih. Po besedah podžupana Železnikov Janeza Ferlana je na področju Racovnika v Železnikih največ škode utrpela hidroelektrarna Niko. Veter je namreč popolnoma odkril streho elektrarne, ki je priletela na bližnjo hišo, v kateri je bila zaradi tega poškodovana spalnica podstrešnega stanovanja. Ferlan dodaja, da so v Racovniku z večine streh padali strešniki, vendar pa gre le za posamezne strešnike.

Podžupan je tudi povedal, da so "Železnikarji navajeni vsega hudega", že od ranega jutra popravljajo svoje strehe. Pomoč naj bi jim ponudili tudi domačini, ki imajo dvigala. Podobno naj bi bilo tudi na območju Češnjice, odkrit je bil tudi vhodni del Alplesa, del strehe avtomoto društva, opazili pa so tudi nekaj poškodb na cerkvi sv. Antona.

Prebivalci kraja Davča v občini Železniki so ostali tudi brez elektrike. Na Elektru Gorenjska so dopoldne povedali, da dežurne ekipe popravljajo električno napeljavo, zvečer pa sporočili, da so napake že odpravljene.

Poškodovana streha v Železnikih
Poškodovana streha v Železnikih FOTO: J.B.

Zaradi vetra ostali tudi brez elektrike

Sunki vetra, pred katerimi je opozarjala Agencija za okolje, so ponoči poškodovali električno omrežje v naseljih Poljane in Dol Suha v občini Rečica ob Savinji, zaradi česar je okoli sto gospodinjstev danes malo po polnoči ostalo brez elektrike. Poškodovano je bilo tudi omrežje na območju Radegunde v občini Mozirje, kjer je brez elektrike prav tako ostalo okoli sto gospodinjstev.

Veter je električno omrežje poškodoval tudi nekoliko zahodneje na območju Podvolovljeka v občini Luče. Tam je brez elektrike malo po polnoči ostalo 161 odjemalcev, napako pa so pristojni dežurni delavci odpravili danes ob 7. uri.

Na Kredarici so sunki vetra dosegali tudi do 190 kilometrov na uro. Temperatura je bila minus 12 stopinj Celzija.

Tudi na območju občine Ljubno so imeli težave z izpadom elektrike, saj je veter povzročil izpad 14 transformatorskih postaj. Dežurni delavci Elektra Celje so že ponoči začeli popravila na električni napeljavi na območju Ljubnega, kjer je bilo ponoči brez elektrike približno 370 odjemalcev. Težave so zdaj že odpravljene, so povedali na Elektru Celje.

15 minut čez polnoč pa je v Okonini močan veter razkril del strehe objekta, opeka, ki je padla s strehe, pa je poškodovala gasilsko vozilo. Gasilci so streho znova prekrili z opeko.

škoda v Železnikih
škoda v Železnikih FOTO: POP TV

V Lescah so sunki presegali hitrost 110 kilometrov na uro. Na regijskem centru za obveščanje v Kranju so pojasnili, da se je na območju Gorenjske podrlo več dreves. Te so morali umakniti s ceste v bližini radovljiškega zdravstvenega doma, s cest Radovljica–Lancovo in Lesce–Bled, z lokalne ceste Kovor–Zvirče. Drevo je padlo tudi na nadstrešek stanovanjske hiše, ki so ga odstranili gasilci.

Drevesa so morali umikati tudi s Partizanske ceste na Kokrici. Veter je natrgal tudi spodnjo oblogo nadstreška v Planetu Tuš in odnesel salonitko s stanovanjskega bloka v Kebetovi ulici.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Matto3
08. 01. 2012 14.52
+1
v tem času sem bil v železnikih.razen par vej po cesti nism videl nič groznega.Veliko pretiravanje.Z nekaj izjemami, ki so utrpeli neko škodo.Kako je bilo po okoliških gričih pa ne vem nekaj jih je bilo brez elektrike.Ne podcenjujem narave niti tega dogodka ampak take drame in članka novinarjem nebi bilo treba
Nauders
08. 01. 2012 07.58
-19
same stare bajte itak za podret
vidaw
08. 01. 2012 09.06
+8
Res so v glavnem starejše hiše, saj zgodovina Železnikov seže v leto 1350. Moram pa priznati, ker sem iz njene okolice, da čeprav so stare so pod spomeniškim varstvom, torej se ve kaj se sme in kaj ne sme popravljati.So pa lepo urejene!! Vse pa stane, odnos države pa je mačehovski. Prosim, da si ogledaš muzej in Železnike in v njem zgodovino in kulturo, potem boš na te stvari gledal drugače. Verjetno si eden tistih radovednežov, ki so se po teh krajih vozili že leta 2007 po katastrofalnih poplavah. Torej, ti za tvoj pogled ni zameriti.
tantadruj1
08. 01. 2012 07.54
-4
.. najbolj smešno je to, da se je z leti pričelo "korce" pritrjevati s purpenom. A ni čvrstejše z malto, kot v preteklosti? ... drugače, a to na sliki je azbest, tisti rakotvorni škodljivi azbest?
baj.d.wej
08. 01. 2012 02.03
-2
bo treba dat kamenje po strehah.
pettyy
07. 01. 2012 20.30
+14
Spet Železniki... res ni sreče za ta kraj :(
unihockey11
07. 01. 2012 22.22
+8
Spet novinarski trači. V Železnikih je brez strehe samo hiša v prispevku ostalim pa manjka po kakšen "cegu". Ampak tako kot pravjo "najprej smo potrebovali nove fasade zdej pa rabimo še strehe. Vsi "poplavarji pa sedaj čakajo na usnjenih sedežnih garniturah" če bo od kje še kaj priletelo. Če kdo ne verjame naj pride na ogled Železnikov z "70%" poškodovanih streh.
Dj-Pohar
07. 01. 2012 19.55
+11
Železniki so si komajda opomogli od poplave sedaj pa je pa še vetr naredu škodo.Ni sreče za železnike :(
punca08
07. 01. 2012 18.19
-10
Joj....ena hiša 10 x slikana!!!! Sploh ni tako hudo, kot tile mediji znajo prirediti zadeve
brzy
07. 01. 2012 20.01
+15
unihockey11
07. 01. 2012 22.24
+2
Spet novinarski trači. V Železnikih je brez strehe samo hiša v prispevku ostalim pa manjka po kakšen "cegu". Ampak tako kot pravjo "najprej smo potrebovali nove fasade zdej pa rabimo še strehe. Vsi "poplavarji pa sedaj čakajo na usnjenih sedežnih garniturah" če bo od kje še kaj priletelo. Če kdo ne verjame naj pride na ogled Železnikov z "70%" poškodovanih streh
unihockey11
07. 01. 2012 22.24
+2
brzy a ti si med tistmimi ki nisi po poplavah prejel LCD televizorja
Habibika
08. 01. 2012 11.03
Vsi poplavarji pa res ne čakamo na usnjenih sedežnih garniturah, če bo od kje še kaj priletelo! Nekateri se še vedno vozimo po poplavljeni makedamski cesti !!! Glede 70% se pa strinjam - mogoče 0,7%? To bi še šlo, 70% pa nikakor ne :)
brzy
08. 01. 2012 12.45
unihockey11 NE jaz nisem dobil NIČ !! Ne rabim, Upam, da nebom nikoli potreboval nič.
is.gd.24sekund
07. 01. 2012 17.25
+8
še dobro da imamo železnike, drugače bi bilo v novicah vedno dolgčas in bi samo brali kako tajkunom nič ne upajo narediti in kako se politiki spet lažejo in nič ne naredijo
mojster03
07. 01. 2012 17.16
+28
Mater! Tile pa so ubogi če jih ne zasuje poplavni plaz jim pa veter naredi veliko razdejanje! Ostanite še naprej trdne volje!
Tone 12345
07. 01. 2012 17.03
+18
pa to je za popent! spet boge ljudi v železnikih!!!
hary1
07. 01. 2012 16.41
+1
prava katastrofa je naša vlada
Nimivseeno
07. 01. 2012 16.34
+17
Lahko rečemo, da nas bog nima rad, lahko rečemo, da nimamo nesreče, lahko pa se z opazovanjem naučimo, kakšne so značilnosti narave in se na to pripravimo. Lahko delam hišo na plazovitem terenu, pa se mi 50 let nič ne zgodi. V 51 letu pa mi zasuje hišo. Prav tako je normalno, da nas na barju zalije voda občasno, ampak mi gradimo pač tam, kjer dobimo gradbeno dovoljenje, ne tam, kjer bi bilo varno.
Rok Cund
07. 01. 2012 15.29
+27
poplave pred 4-mi leti, zdaj pa še tole, prebivalci železnikov res nimajo sreče :(
Mawsyy
07. 01. 2012 15.44
+5
Žan Pe?nik
07. 01. 2012 15.23
+20
Tema videa: škoda zaradi vetra, vi pa se kregate kaj so Železniki(mesto ali vas). Naj vam bo jasno Železniki so mesto z 6-imi tovarnami, 26 mini elektrarnami in 1 večjo elektrarno, 1 muzej, 14 gostlinami,... Nevem, da ima lahko "vas" vse to in še več!? Aja! Sedaj proti koncu sem opazil, čemu nimamo betonskih streh... Saj jih imamo, stolpnice v središču Železnikov, me pa prav zanima, tisti ki živite v hišah, če je vaša streha iz betona?!
Mawsyy
07. 01. 2012 15.45
+9
Nasa je. Ampak mi smo na primorskem, kjer je burja takorekoc del vsakdana :>
PanterSLO
07. 01. 2012 17.17
-14
A zdj če z sosedi odpremo vsak svojo gostilno v naši vasi bomo postal mesto al kako?
Žan Pe?nik
07. 01. 2012 18.08
+11
b85b
07. 01. 2012 18.50
+14
Ah PanterSLO,sicer ne vem s kje si pa kolk poznaš Železnike,ampak ti lahk rečem,da ogromno ljudi z večjih mest hodi služit za kruh v našo vas:D ne pa razumet ta moj komentar kot napad nate,samo ne vem zakaj bi bli Železniki vas:)
PanterSLO
08. 01. 2012 08.37
+3
Niti nebom, niti nočem soditi o železnikih. Vas ali mesto, mi je čisto vseeno. Nihče ni boljši in nihče ni slabši, pa kjerkoli živi. Ali na vasi, ali v mestu, vsi smo enaki. Ali na gorenjske, ali pa na dolenjskem. Lahko se kregate zaradi tega, kolikor se hočete. Zgornji komentar je daleč od tega, da bi žalil kogar koli iz Železnikov in poveličeval koga drugega. Komentar je bil namenjen original komentatorju, ki je pripomnil tisto z gostilnami, kar me je dodobra nasmejalo, ker gostilne res niso merilo za to, da dobi nek kraj, vas, zaselek itd. naziv mesto.
_matic_
07. 01. 2012 14.36
+18
Pirmorci morte razumet da če pade metr snega vaša ravna streha s kamni pokrita ravno ne bo delovala....takšno vreme pač ni značilno za tisto področje, zato so strehe drugačne oblike....tisto o betonskih ravnih strehah pa raje sploh ne bom komentiral (:
Micka08
07. 01. 2012 15.43
+0
Kakšne ravne strehe? Mi imamo doma ravno takšno kot je na tukaj zgoraj na drugi sliki. In tudi če bi padlo meter snega, bi potem zapihala burja in ga odnesla dol. Hoho. :) Ne bit preveč pametn.
Janrus
07. 01. 2012 19.29
+2
Za primorsko sploh ni znacilna nobena ravna streha krita s kamni. Strehe na primorskem imajo malo naklona, krite so z opecnatimi \"korci\", kamni so za njih zato, da korce obtezijo zaradi burje (danes obstajajo tudi drugi nacini). Ce ima streha mocne nosilce, bo zdrzala tudi z 2 stopinjami naklona...
jakac8
08. 01. 2012 05.41
+0
Če so prilepljeni korci z malto ali lepilom je pa druga pesem, a je spet en drug problem. Če gledaš korec koliko neprecizno je zaprt iz spodnje strani- če gledaš iz kapa-dvorišča navzgor, pol ti je lahko takoj jasno zakaj korec in primorski naklon ni za alpski svet ali tudi ostalo slovenijo kjer je sneg. Že pri veliko večjih naklonih, kot jih imajo vaše strehe in pri bolj precizni kritini se dogaja da iz spodnje strani napiha malo snega, se topi in pride vlaga.. je sneg na strehi in z vsako nočjo ko zmrzne in se spet otopli in spet zmrzne bi jih s tem pridvignil in bi v eni zimi vse zgornje korce odlepilo in bi jih prva burja ko nebi bilo več snega gor odfrčala tebi na tintaro:-) Če led razkolje železno cev, potem ni vrag, da ne pridvigne en bogi korec od spodnjih dveh korcev stran. Ne bit vedno vi primorci tako pametni glede teh kritin in mislit, da ste vi bog i batina drugi smo pa zabiti.. Če se pelješ od primorske v notranjost..vidiš, da od Nanosa prot Postojni, kar naenkrat zagledaš Bramace in podobne... Zakaj le? Pelji se enkrat pozimi tam pa boš videl zakaj ravno tam sprememba. To sem napisal tudi zato, ker vedno eno in isto poslušam od vas primorcev-tudi uvoženih iz dol:-) kadar kje razkriva strehe. A nič bat , moja je primorka in sem tam skoraj kot doma...pa sem tudi že videl korce po tleh...pa to ne na vipavskem, ampak na koprskem ... Da ne govorim, kako bi izgledala nova hiša s skalami na strehi:-)
jakac8
08. 01. 2012 05.46
Vsaka pokrajina ima svojo specifiko in skozi stoletja se je razvilo tudi gradbeništvo z njo..s tem tudi optimalna kritina. Če bi se izkazali korci za boljše, potem verjemi, cela notranjska in ostala slovenija zmore toliko denarja da bi se postopoma uveljavili korci....sploh zadnje čase, ko npr. nam Dolenjcem na senčni strani gorjancev gre bolje v gospodarstvu in s tem tudi finančno kot vam:-) Žal nimate več Istrabenza, Primorja, Mipa in Luki tudi bolj slabo kaže.. Edino avtoelektrika in turizem vas še ven vlečejo:-) To sem malo za hec pa tudi zares napisal :-),,da vas malo podražim, ker ste nekateri tam mnenja, da smo ostali nerazviti, zaostali in podobno..:-)
Micka08
08. 01. 2012 09.31
Haha, malčk nimaš kaj delat kot tukaj pisat jakac8? Očitno nisi še videl oz. občutil prave burje, da govoriš neke bučke. :)
jakac8
08. 01. 2012 15.24
Hehe, malčk si mogoče edino ti tukaj, ki ti je papa povedal kako burjo imate...ti si itak pod koltro takrat ko piha burja in ninaš na toplem kušini:-) Če bi bil pismen bi znal prebrat vse in bi videl, da sem napisal, da sem veliko dol .. Pa saj nima veze.. Nimaš drugega kaj več napisat, zato se pališ z burjo, kot da drugje je nikjer nimajo.. Daj naštej par dejstev o strehah in vremenskih vplivih,....Ne moreš govoriti ti kako bi se vaši korčki obnesli pri nas, ki imamo po pol metra snega, ki na njej vztraja tudi po mesec dni. Ne upaš dajat kontra glede kritine, ker ti kritino poznaš samo od daleč in jo vidiš od blizu samo takrat, ko jo pobiraš po tleh vso zdrobljeno. Pa saj ni čudno, da ste toliko pametni, ko pa vam padajo kamni na betico, ki jih imate za obtežbo po strehah:-).. Očitno je pri vas še kamena doba, da toliko v kamen verujete haha
pehtaa
07. 01. 2012 13.39
-4
UU ste se pa res potrudil za ta prispevek sodec po tem kar sem pri vas vidlč ni bILO NIČ
Nimivseeno
07. 01. 2012 13.10
-26
Ali je danes problem narediti betonsko streho?
Nimivseeno
07. 01. 2012 16.29
-1
jakac8
08. 01. 2012 04.25
Ni bit vidva pametna z betonsko streho. Pol bi bilo potrebno tudi na tistih hišah ki so bile zidane v 70 letih ojačat temelje in vogale, ker lesena s kritino in betonska + kritina ni tako malo razlike v tonaži...sploh pa če je bil zid zidan s BeHa cegli, kar je bilo v navadi takrat. Na tisti sliki ki so špirovci štrleli v luft je streha iz druge stavbe priletela, ki je bila s skodlami al selonitkami krita in je lahka in jo celo dvignilo.. Na tej hiši je bila pa kritina bramac oz. stari strešnik ali isti model kake druge firme, je pa ostala streha cela, če odmislimo tam kjer jih sosednja streha zdrobila...
Nimivseeno
08. 01. 2012 07.43
Se strinjam, razen tega, da nisva dva :) Kar se pa tiče betonske strehe je pa tako, da jo skoraj nihče na gorenjskem ne dela, bila bi pa zelo zaželjena, ker potem je hiša varna pred požari in vetrom.
mrga_manu
07. 01. 2012 11.43
+54
Teli Železniki pa res nimajo sreče :(
24UBRISAN
07. 01. 2012 13.06
-12
Matjaž Zvan
07. 01. 2012 11.15
+24
Ubogi Železniki pa res nimajo sreče. Najprej voda, potem skoraj tornado... Vsaj žrtev ni bilo.
RICHard32
07. 01. 2012 11.14
+7
Vreme spet čudna pota obira. Zakaj ni tako pihalo pri nas? Imamo vredo zavarovano in pa stare strehe.
Mawsyy
07. 01. 2012 15.47
+2
ja no, lahko je streha se tko dobra... pr nas na primorskem mamo betonsko, pa so lani, ko je bla orkanska burja tko leteli korci, da je bla polovica odkrita.