Slovenija

Davek na nestarševstvo?

Ljubljana, 07. 07. 2009 12.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
D.Š./V.L./STA
Komentarji
440

Izjava ministra Križaniča, da naj bi na ministrstvu razmišljali o uvedbi davka na nestarševstvo, je sprožila številne odzive. V ZZZS predlogu odločno nasprotujejo.

Trenutno po ministrovih navedbah potekajo razgovori s socialnimi partnerji, ministrstvo za delo pa je oblikovalo medresorsko skupino, ki pripravlja ideje na temo pokojninske reforme.
Trenutno po ministrovih navedbah potekajo razgovori s socialnimi partnerji, ministrstvo za delo pa je oblikovalo medresorsko skupino, ki pripravlja ideje na temo pokojninske reforme. FOTO: Dare Čekeliš

Minister za finance Franc Križanič je v ponedeljek pred zasedanjem finančnih ministrov EU v Bruslju dejal, da bo v okviru strukturnih sprememb na področju pokojnin treba zagotoviti tudi demografske pogoje za hitrejšo rast in pri tem posnemati najboljše prakse, zlasti švedsko. Kot je v Bruslju pojasnil minister, ta vključuje precejšnje ugodnosti za starše, davčne olajšave za otroke in večje davke za tiste, ki nimajo otrok.

Na ministrstvu za finance so za 24ur.com dejali, da je to zgolj ena od možnosti, kot jo poznata Švedska in Nemčija, da pa Slovenija v prihodnosti najverjetneje ne bo sprejela te možnosti, o celotni pokojninski reformi pa bo potekela še javna razprava. Ministrstvo za finance o davku na nesstarševstvo

Ministrova izjava, ki so jo nekateri razumeli kot napoved uvedbe davka na nestarševstvo v Sloveniji, je sprožila številne odzive.

Križanič je sicer danes v Bruslju znova izrecno poudaril, da so to le ideje v načrtovanju strukturnih reform. Kot je pojasnil, vlada v luči potrebne pokojninske reforme razmišlja o povečanju davčne olajšave za otroke in boljših pogojih za družine. Glede davka na nestarševstvo pa je dejal, da "tega ne more biti".

“Glede domnevne ministrove izjave, da naj bi razmišljali tudi o uvedbi davka na nestarševstvo, ministrstvo za finance pojasnjuje, da je izjava vzeta iz konteksta. Minister je dejal, da bo Slovenija v okviru priprave pokojninske reforme preučila tudi primere dobrih praks iz drugih držav, na primer Švedske. Švedska praksa zajema ukrepe, kot so ugodnosti za starše in davčne olajšave za otroke, to pa samo po sebi vodi v relativno večjo davčno obremenjenost ljudi, ki nimajo otrok ali imajo že odrasle otroke. Gre torej samo za eno izmed potencialnih možnosti, ki pa ni bila doslej niti preučena niti nima oblike predloga.” so sporočili z ministrstva za finance.

Podaljšanje delovne dobe?

Križanič je sicer napovedal, da se bo Slovenija nadaljnje pokojninske reforme resno lotila jeseni. Spremembe naj bi šle v smeri ukrepov, ki bodo omogočili višje plače ljudem, ki bodo izpolnili delovno dobo.

"Evropska komisija implicitno pričakuje, da bomo sprejeli drugi paket reforme, ki bo omogočil, da bodo ljudje lahko delali dlje, zlasti tisti, ki bodo želeli, za kar bodo ustrezno stimulirani," je pojasnil minister. To pomeni, da bi se podaljšala delovna doba. To verjetno administrativno ni izvedljivo, izvedljivo pa je z ustreznimi ukrepi, ki bodo omogočali višje plače ljudem, ki bodo izpolnili delovno dobo," je dodal v odzivu na priporočila komisije glede staranja prebivalstva v slovenskem programu stabilnosti.

Teh ukrepov po njegovih besedah "verjetno drugo leto ne bo mogoče sprejeti, jeseni pa se bomo te reforme resno lotili".

Pahor: Križanič nosi odgovornost za izjave

Na razmišljanja ministra Križaniča se je odzval tudi premier Borut Pahor. Kot je dejal, so ministri pristojni za oblikovanje predlogov in njihovo posredovanje v nadaljnje procedure. "Ministri za izrečeno tudi nosijo odgovornost," je dejal.

"Prav zato skušamo v okviru razvojnega dialoga najti nek pameten kompromis, ki bo peljal naprej," je dejal Pahor.
"Prav zato skušamo v okviru razvojnega dialoga najti nek pameten kompromis, ki bo peljal naprej," je dejal Pahor. FOTO: Dare Čekeliš

Kot je zatrdil Pahor, ministre spodbuja, da imajo svoja stališča, ki pa so do začetka proceduralne obravnave "zamisli ministrov, ki jih je treba spoštovati".

Lahovnik: Predlog ni najboljša ideja

Minister Matej Lahovnik je poudaril, da Križaničev predlog ni najboljša ideja, saj gre pri odločitvi za otroka za najbolj intimne odločitve posameznikov. "Upoštevati je treba, da mnogi tudi zaradi zdravstvenih razlogov ne morejo imeti otrok. Mislim, da je boljša rešitev, da z olajšavami spodbujamo ljudi, da imajo več otrok," je še dodal.

Lahovnik je obenem pojasnil, da bi lahko ob takih predlogih prišli v paradoksalen položaj, v katerem bi ugotavljali, kdo iz zdravstvenih razlogov ne more imeti otrok, kdo pa iz neke svobodne volje ne želi imeti otrok. To pa je po ministrovem mnenju povsem neprimerno. "Ta predlog nima nikakršnih možnosti, da bi bil sprejet ali da bi dobil podporo," je še dejal Lahovnik in dodal, da je treba z olajšavami tudi v na primer izobraževanje otrok spodbujati mlade, da imajo čim več otrok.

Varuhinja opozarja na spornost morebitne dodatne obdavčitve državljanov brez otrok z vidika spoštovanja ustavnega načela enakosti pred zakonom ter načela prepovedi diskriminacije, ki prepovedujeta razlikovanje na podlagi osebnih okoliščin.

V ZSSS proti predlogu Križaniča

V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije odločno nasprotujejo predlogu ministra Križaniča. “Uvedba takšnega davka po našem trdnem prepričanju ne bo rešila zagotovitev demografskih pogojev za hitrejšo rast. Povzročila bo diskriminacijo, saj nekateri ne morejo imeti otrok zaradi bioloških razlogov, drugi pa se za njih iz različnih razlogov ne odločijo,” menijo v ZSSS.

V ZSSS menijo, da bi bilo treba rešitve za demografske probleme iskati pri ukrepih za ustvarjanje pogojev za mlade.
V ZSSS menijo, da bi bilo treba rešitve za demografske probleme iskati pri ukrepih za ustvarjanje pogojev za mlade. FOTO: Dare Čekeliš

Zato bi bilo treba rešitve za demografske probleme po našem mnenju iskati pri ukrepih za ustvarjanje pogojev za mlade, in sicer da bi čim prej dobili kakovostne zaposlitve za nedoločen čas, da bi lahko po dostopnih cenah dobili stanovanja, v cenejših oblačilih, obutvi in drugih potrebščinah za otroke, cenejših vrtcih ter drugih storitvah vzgoje in izobraževanja in podobno,” so še zapisali v ZSSS.

Problem staranja prebivalstva

Minister se je odzval tudi na izjavo evropskega komisarja za denarne in gospodarske zadeve Joaquina Almunie, ki je ob predstavitvi ocene slovenskega programa stabilnosti konec junija dejal, da ima Slovenija očitno edina v EU problem s komisijinim modelom pri preverjanju tveganj vpliva staranja prebivalstva na vzdržnost javnih financ.

"Novi model upošteva tudi stroške staranja, ne samo stabilnosti javnih financ, in model je ocenil za nekaj držav zelo visoke stroške staranja – za Ciper, Grčijo, Luksemburg in Slovenijo," je povedal minister. Preko teh visokih stroškov staranja model po njegovih besedah predpostavlja, da je treba v javnih financah zagotoviti prostor tudi za plačevanje pokojnin po letu 2040.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (440)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pizdaxl
09. 07. 2009 06.51
kaj pa ce si grd
kleopatra-1
08. 07. 2009 21.10
Chi08.07.2009, 08:183 @julija petaros: so na tebi lobotomijo izvajal mogoče? če imajo višji standard, potem AVTOMATIČNO plačujejo več davka kakor pa ti! Recimo da si privoščijo boljši avto - avtomatično plačajo več davka! Enako je pri CELOTNI ZADEVI! Daj, malo razmisli prej, predno napišeš take komentarje! to, kar pišeš, ni res - dva z enako plačo plačata enak davek, vendar tisti, ki ima otroka, ga šola, ga oblači, investira vanj, z enakimi mesečnimi prihodki ne more enakovredno rešiti stanovanjskega problema, iti na enakovreden dopust, plačati nadstandardnega zdravstvenega itd itd itd...
Meredith7
08. 07. 2009 15.13
Kaj zdaj moram imeti otroka, da bomo bolj poceni prišli skozi??
mica33
08. 07. 2009 13.11
Katastrofa! Kam smo prišli? Če bi s tem radi povečali nataliteto, so izbrali res nenormalen način. Ljudi molzejo na vsakem koraku in zdaj bi radi molzli še tiste, ki so brez otrok tudi zato, ker jih preprosto ne morejo preživeti. Kje je logika???? Kje je razumnost???? Groza, sploh ni več treznega razmišljanja in normalnega delovanja v tej državi.
lepdanzelim
08. 07. 2009 13.10
Vsak dan se čudim slovenskim novinarjem, ki ne obvladajo marsičesa, npr. obračuna dohodnine. Ali pa se delajo, da pojma nimajo zato, da imajo kaj pisati. In da nas jezijo in obremenjujejo z brezveznostmi, da ne opazimo bistva. Toliko let že plačujemo dohodnino, da nam bi vsem moralo biti jasno, kako se obračuna. In vsa leta obstoja olajšava za otroke, morda se je le kaj spreminjal odstotek. In vsakomur je jasno, da tisti, ki ima olajšavo za otroka, plačuje manj dohodnine in tisti, ki je nima, plačuje več dohodnine. Je pa dejstvo, da je minister Križanič bolj slab govornik in ko ga poslušam ali berem, se vedno sprašujem, le kakšen predavatelj je bil. Vendar je takih in slabših še toliko, da se ni s tem za obremenjevati. Mi rabimo pametnega ministra, ki se bo med nami poznal po učinkovitih ukrepih za naše gospodarstvo in vsakdanje preživetje. Je pa res, da je treba denar nekje pobrati in bi ga bilo končno treba vzeti tistim, ki imajo obilo premoženja v naravi oz. v obliki nepremičnin (in ne mi zdaj tega mešat z nadomestilom za uporabo stavbnega zemljišča).
emt8000
08. 07. 2009 11.07
nlpolog,se strinjam,naši politiki in vlada so iz dežele Buten skala,bolje povedano Butelj skala.Tako in tako so politiki sami otroci bogatašekov,ki so z dvojkami skozi šolo se peljali in so njihovi starši lepo plave kuverte pripravili učiteljem!!
tompson
08. 07. 2009 10.51
kad nećete milom hoćete silom
sugarhill
08. 07. 2009 10.49
levičarji pa taki ... Križanič bi lahko razmislil o zamenjavi političnega prostora. Priporočam Janšo ali Novakovo.
xcentric
08. 07. 2009 09.32
poleg seveda samega ministrovega predloga, so mi pa "smešni" še tisti komentarji tipa "kaj pa če ženska ne more imeti otrok". mater, kaj pa če je problem v moškem in jih on ne more imeti?! ne boste verjeli, tudi to obstaja in to vedno več! no, in ja, dajmo take pare še bolj kaznovati! jeee! ...se opravičujem, ampak me melo popada bes ob takih predlogih...in ob komentarjih tistih, ki to podpirajo, ker pač menijo, da se moramo zgledovati po drugih državah.
kawasakimen
08. 07. 2009 08.59
Kdor nima otrok jih mogoče nima ravno zaradi takih debilov na vladi.Najprej je treba imeti službo potem spodobno plačo(ne 500 evrov)pa stanovanje itd.. V naravi pri živalih je to tako.Če določena vrsta živali nima dobrega pogoja za življenje (hrane in prostora)si za to leto avtomatsko zmanjšajo prirastek.Če pogledamo Afriko temu ni videt takoTam se zaradi tega,ker ni hrane UMIRA pa na žaost le spravljajo otroke na svet.Ste jih videli???Sama kost in koža.Nekateri v komentarjih zmerjajo vlado z rdečo bando ampak jaz mislim,da je bolj bela glede na to kako ujčkajo cerkev,ki ima ogromno kapitala zraven pa so jih oprostili davkov.Eni služijo na račun naivnežev drugi pa na račun malega človeka.
JB 007
08. 07. 2009 08.38
Tega brezvestnega neandertalca je treba skopiti, kot tudi vse njegove družinske člane, tako da bo država dobila čim več davka. A se ta nespodobnež vpraša kako se počutijo pari, ki nimajo in ne morejo imeti otrok ne po naravni ne po medicinski poti, ter zakaj potem sploh plačujejo štiri poiskuse zanositve zunajmternične zanositve, škoda, da njegov oče ko je šel na njegovo mamo ni namesto gumi škornjev natakno raje kondom, pa bi svet bil prikrajšan za enega norca prazne glave. Pahor pa bi že lahko zahteval njegov odstop, saj laže, zavaj in podpihuje narod kot vsa ostala vladajoča koalicija.
Chi
08. 07. 2009 08.18
@julija petaros: so na tebi lobotomijo izvajal mogoče? če imajo višji standard, potem AVTOMATIČNO plačujejo več davka kakor pa ti! Recimo da si privoščijo boljši avto - avtomatično plačajo več davka! Enako je pri CELOTNI ZADEVI! Daj, malo razmisli prej, predno napišeš take komentarje! Nisem pa vedel da vi starši ste dejansko nevoščljivi ljudem ki ne morejo imeti otrok! Češ, več si lahko privoščijo! A ste vsi bolani v glavi!? So vam zaradi rojevanja kakšne pomembne žile v možganih počile!?! A ni otrok NAJVEČJE bogastvo? Kaj pa na stara leta? Ljudje ki ne morejo imeti otrok bodo SAMEVALI! Ne bodo imeli vnukov,.... Umrli bodo SAMI! Vi pa boste imeli družino, vnuke... a to je pa en ku*c vredno po ta novem al kaj? Zakaj pa raje ne daš otroka v posvojitev, če ti je RES tak STROŠEK in če ga vidiš samo kot strošek in moraš jamrat po netu zarad tega!?! ...človek mariskatero neumnost sliši, ampak ta je pa svetovna: da starši ki (lahko) imajo otroke so nevoščljivi ljudem ki le teh ne morejo imeti!! znani rek: svašta * rodi, samo pare neće...
Buena Vita
08. 07. 2009 07.09
res--naj svoje nore besede obdavčijo,mone
Buena Vita
08. 07. 2009 07.09
SEM MATI VEČ OTROK,VENDAR PROTI TAKEMU ZAKONU ODLOČNO NASPROTUJEM le kaj ima z nami nekdo ki nima otrok,to je čista diskriminacija mafijska politika-vlada
gongash
08. 07. 2009 06.02
pe sej niso normalni no nej minister kr sebe obdavci mislim take gluposti ej najbolš da zdej kr deset otrok nardim da mam pol nižje davke hahah pa sej ne morš verjet
nlpolog
08. 07. 2009 04.38
V našem parlamentu vladajo butalci,če hočejo več denarja naj manj kradejo,ne pa da se zmeraj spravljajo na najšibkejši člen,vsi ki smo zaposleni itak ni nikršna plača,a še se sploh splača delat?vsi ki ste samski raje kradite ne se pa zaposlit,zgleda da nam dejejo tak zgled...
kleopatra-1
08. 07. 2009 00.28
kamilica07.07.2009, 20:320 Vedno se radi zgledujemo po skandinavskih državah in Švedska ima tak zakon, ki bolj davčno bolj bremeni tiste, ki so brez otrok. V tem ne vidim nič spornega. Če bo država dala višjo davčno olajšavo (splošno) za tiste, ki imajo otroke bo rezultat tudi isti. Kajti matere so v marsičem prikrajšane kot ostale, ki delajo le kariero. Tu ne gre za diskriminacijo, ampak prerazporeditev bremen. se strinjam. večina tukaj in niti na vladi očitno ne razume, da je otrok tudi strošek in kdor nima otrok, ima precej višji standard in je prav, da tisti, ki ima višji standard, da državi več. In tisti brez otrok imajo višji standard ne glede na to, ali jih ne morejo imeti iz zdravstvenih razlogov ali jih nočejo - standard je pri obojih višji kot pri tistih z otroki.
XIDIX
08. 07. 2009 00.21
Križanič POJDI NA PSIHO TESTE!!!! DOKTOR TI NAJ NAPIŠE NAPOTNICO POT NUJNO!!!
jezek_pije_pije
08. 07. 2009 00.09
PREDLAGAM NIŽJE DAVEK ZA TISTE; KI IMAJO!!
hrabrimisek40
07. 07. 2009 23.30
Naj se ta vlada vpraša kaj pa tisti ki bi radi otroke in jih ne morejo imeti. Kaj recimo drugače spolno usmerjeni. Kaj recimo tisti ki imajo probleme dobiti parterja. Ma ja v Sloveniji očitno postajamo vse večji rasisti. Žalostno kaj smo izvolili. OČITNO JE POTREBNO ŽIVETI V BODOČE PO VOLJI VLADE