Slovenija

Bomo spet živeli pri starših?

Ljubljana, 26. 06. 2013 10.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Nina Šašek Kocbek
Komentarji
731

Javna razprava o novem davku na nepremičnine se bo v petek zaključila, na ministrstvo za finance pa so romali številni predlogi, kako predlog zakona izboljšati. V Družinski pobudi tako predlagajo, da se pri odmeri davka upošteva tudi število družinskih članov in ne samo cena stanovanja.

Predlagani nepremičninski davek bo lastnikom stanovanjskih objektov prinesel v povprečju dvakrat višjo obremenitev, kot jo predstavlja obstoječe nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, je izračunalo finančno ministrstvo.

Tokrat so predstavili svoj pogled na predlagani davek na nepremičnine v Družinski pobudi, kjer so se seveda zavzeli za družine. Opozarjajo, da predlog zakona razlikuje obdavčitev praznih in izkoriščenih nepremičnin, a ne upošteva števila prebivalcev posamezne nepremičnine, kar pa je po njihovem mnenju nujno potrebno, če naj bi bila obdavčitev vsaj približno pravična, opozarjajo v Družinski pobudi in dodajajo: "Več članov gospodinjstva pomeni, da je za enak standard bivanja treba več prostora in s tem večja ter posledično več vredna nepremičnina. Ker pa pri večjem številu članov gospodinjstva to ne pomeni višjega standarda bivanja, ni pravično, da bi zato gospodinjstvo plačalo več davka kot ga za enak standard bivanja plača manjše gospodinjstvo."

Z dodatno znižano davčno stopnjo za vsakega stanovalca bi se spodbujalo večjo zasedenost oziroma izkoriščenost nepremičnin, so prepričani v Družinski pobudi.
Z dodatno znižano davčno stopnjo za vsakega stanovalca bi se spodbujalo večjo zasedenost oziroma izkoriščenost nepremičnin, so prepričani v Družinski pobudi. FOTO: Reuters

Ministrstvu za finance predlagajo, da vlada še bolj dosledno izpelje in dodatno razvije svoj predlog odvisnosti davčne stopnje od izkoriščenosti nepremičnine. Za nepremičnino, ki je prazna, naj bo davčna stopnja 0,45 odstotka, kot predlaga vlada, za vse ostale nepremičnine pa naj se z vsakim članom družine stopnja sorazmerno zmanjšuje. To pomeni, da če vlada predlaga za naseljeno stanovanjsko nepremičnino 0,15-odstotni davek, bi bila za nepremičnino, v kateri živita dva, davčna stopnja dodatno znižana na 0,14 odstotka, za nepremičnino, v kateri so trije, bi bila davčna stopnja 0,13 odstotka in tako dalje.

Bi bile nepremičnin res primerno izkoriščene?

So pa tudi taki, ki so nad uvedbo davka navdušeni, saj menijo, da gre vlada s predlogom v pravo smer. Po njihovem mnenju bodo državljani končno kupovali finančnim zmožnostim primernejša stanovanja in ne bodo več živeli v prevelikih stanovanjih.

V Družinski pobudi so mnenja, da bi bilo tako. S takšno dodatno znižano davčno stopnjo za vsakega stanovalca bi se spodbujalo večjo zasedenost oziroma izkoriščenost nepremičnin, saj bi večja zasedenost stavbe pomenila manjši davek, hkrati pa bi se zagotavljalo, da gospodinjstva z večjim številom članov za enak standard bivanja ne bi plačevala več davka kot manjša gospodinjstva. "S tem predlog izpolnjuje osnovni cilj predlagatelja zakona, da se nadomesti nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča z bolj pravično obliko obdavčitve."

Ministrstvu za finance predlagajo tudi, da znova pretehta višino predlagane splošne davčne stopnje (stopnje, ki bi veljala za nepremičnine z enim prebivalcem). Če bi se ta znižala, bi se po gornjem predlogu znižale tudi stopnje za nepremičnine z več prebivalci.

Posebne olajšave za otroke

Eden od predlogov je tudi, da bi se iz površine nepremičnine izvzel prostor za otroka v površini 25 kvadratnih metrov.
Eden od predlogov je tudi, da bi se iz površine nepremičnine izvzel prostor za otroka v površini 25 kvadratnih metrov. FOTO: iStockphoto
Predlagano uvedbo nepremičninskega davka so zavrnili v Gospodarski zbornici Slovenije, previsokih obremenitev za prebivalstvo se bojijo v Zvezi društev upokojencev Slovenije in nekaterih občinah, kjer opozarjajo predvsem na še večje razslojevanje prebivalstva.

In ker smatrajo, da so otroci naložba v prihodnost celotne družbe, bi država pri nepremičninah, v katerih živijo otroci, lahko priznala še določene dodatne olajšave v obliki znižanja davčne osnove, tako da bi iz obdavčitve izvzela osnovni stanovanjski prostor otrok. V Družinski pobudi predlagajo, da se za vsakega otroka v družini iz obdavčitve izvzame po 25 kvadratnih metrov stanovanjske površine.

Kaj pa starejši, ki so ostali sami v svojih hišah?

Predlog Družinske pobude pa vsekakor ni naklonjen starejšim prebivalcem, upokojencem, ki še tako težko shajajo s svojimi pokojninami. Tisti, ki živijo na območjih, kjer ni veliko možnosti za zaposlitev in od koder se je večina njihovih otrok že pred leti odselila, ker so območja prometno slabše dostopna, tisti bodo težko privabili svoje družinske člane nazaj domov, pa čeprav imajo veliko hišo in prostor še za eno družino. Prav tako bodo le s težavo, če jim bi to sploh uspelo, prodali svojo hišo in se preselili v manjšo nepremičnino. Da ne omenimo, da so ti ljudje s svojimi rokami in z odpovedovanjem vrsto let gradili te hiše, zdaj pa naj polnijo državni proračun, ker so želeli poskrbeti za svoje otroke. Otroci se bodo z veseljem vračali domov v skupna gospodinjstva in tako oklestili svoje stroške, ko jim bodo v teh krajih spet na voljo delovna mesta.

In spet smo na točki, da mladi ne potrebujejo ideologij, pač pa zagon gospodarstva in konkretna delovna mesta.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (731)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
27. 06. 2013 11.19
-2
PA kateri brezumnež si je spoloh izmislil at popisd nepremičnin za 40 mioEUR, gotovo je bil kak bivši komunist!
kumpm
27. 06. 2013 10.42
+1
Spet? Saj večina se še odselila ni!
est
27. 06. 2013 08.54
+7
Tistm, ki dajo vse nase in vase pa ne bo potrebno plačevati nič. Spet so udarili po pridnih, ki so davke za nepremičnine že nekajkrat plačali.Razne prispevke, takse,davek na material, itd. Po komunistično !
Terezinka
27. 06. 2013 10.40
+1
Po komunistično tega davka ni bilo. To je prav po kapitalistično
Tonček Balonček
27. 06. 2013 11.17
+0
Če denar požeenš po grlu, plačaš davek državi le enkrat, potem jo pa obremenjuješ z boleznimi jeter, galve in še česa! ZAakj večkratno obdavečvanje hiš? Zakaj en tudi davek na opremo, umetnine, zlatnino...? V čem je npoanta obdavčevanja trajne dobrine, kaj moramo res ves denar porabiti le za telefonijo in hrano ter pijačo?
?enka
27. 06. 2013 07.28
+16
Bomo spet živeli pri starših ? Kakšna neumnost, koliko mladih vsaj do 30 leta pa ne živi pri starših ????? Halo Zemlja, prosimo za pristanek na tla.
Terezinka
27. 06. 2013 10.42
+0
Prav si povedala. Plačali bodo starši, ki živijo v prevelikih hišah, težko prisluženih, ker so morali otroci s trebuhom za kruhom. Problem je sedaj višina ali realna možnost plačila. Upoštevati je namreč treba, da v tem momentu prevelike hiše ni mogoče prodati in si davek narediti manjši
Arafat76
27. 06. 2013 07.02
+9
Kaj je OVCE, še nimate dovolj! Še ni dovolj zasužnjevanja?
SMRDIsmrdiSMRDI
27. 06. 2013 06.57
+10
Lahko bi vlada raztalala vse te nepremičnine, ki ji stojijo in propadajo....za naprofitno-profitno najemnino oz za obnovo-vzdržavanje in bi bil stanovanjski problem rešen za ničkoliko ljudi in njihovih družin!!! Samo naši veleumi verjetno čakajo kak zakon, da bojo lahko tudi to pokupili za cente....
Mythra
27. 06. 2013 09.59
+1
ja, in da bodo potem kasneje to drago prodali... raznim revežem, ki se bodo morali za dolga leta zakreditirat... tako to gre...
Tonček Balonček
27. 06. 2013 11.19
+1
Tudi veliko avtomobilov starejši en vozijo, naj jih dajo an uporabo tsitim, ki jih nimajo, ha, ha, ah! PA veliko koških je precej odsotnih, naj svoje žene dajo za ta čas na razpolago brezposelnim, bo vsaj nekaj koristi od tega.
mali_mali
27. 06. 2013 06.45
+11
BRAVO GENIALCI ! Strojanom bo tako lahko država še plačevala ko jih je toliko v enem stanovanju. Pohlep po denarju pa res zamegli um. Turkova, Jakličeva in še marsikatera graščina bo pa gospodarsko poslopje ali vrtna lopa!
Fuck the system
27. 06. 2013 06.39
+18
Tajkunom pa ne boste nič pobrali? Valda ne, ker ste vsi isti!!! Banda pokvarjena, komaj čakam da poči za res!
gooti
27. 06. 2013 06.51
+8
ciga1
27. 06. 2013 05.04
+12
Gremo na cesto in upor in nova nevladna organizavija ste za? Lahk pisete pa se zmnimo za novo slo. . . fidessocium. @ hotmail. C o m. Lepa nasa :)
DonLuigi72
27. 06. 2013 02.54
+2
Lepo je rekel JJ: pripravite denarnice
tali?ni tom
26. 06. 2013 23.09
+30
sam so specialisti politiki , najprej se zamenjajo da mal poblefirajo potem na hitro zrihtajo da ne smemo več imet referenduma o proračunu in davkih in potem hop po novih davkih! amopak , ljudje pa kaj nam je! ves denar gre v žepe posameznikov oziroma izbrancev! in mi , NIČ!
John2005
26. 06. 2013 22.39
+66
ko kupiš bajto plačuješ kredit z obrestmi. Plačaš vse sorte dajatve in prispevke za gradbeno. Plačaš DDV za ves material. Nato pa plačuješ še davek ker si tako premožen da imaš lahko kredit za 30 let. Za to zadevo, ki nas bo pa vse vsekala po žepu pa ne gre nihče na ceste....navadni hlapci smo.
tali?ni tom
26. 06. 2013 23.04
+38
res je! in kar pa je najbolj ironično je da bo šel denar tako ali drugače za plače in dodatke poslancev,županov in podobnih prisklednikov ne pa v zdravstvo ali šolstvo! mogočee se pa narod zbudi enkrat!
Freeeedom
26. 06. 2013 22.29
+37
Eni bomo kmalu živeli v prikolicah na 100 ih kvadratih zemlje.
tali?ni tom
26. 06. 2013 23.06
+26
počasi in sigurno bomo živeli "ameriški način življenja"!! pod mostovi v kanalizaciji in v prikolicah! važđno da je jajo zrihtal da smo svobodni ! svobodni????
Kittyxy
26. 06. 2013 22.12
+73
Osebno nimam niti ene dobre besede več o tej izkoriščevalski državi, kjer samo tisti, ki so si s svojim trudom, odrekanjem in delom nekaj ustvarili, najbolj nastradajo..., ostali, ki pa kradejo in goljufajo pa živijo kot kralji. Stara bom 32 let, živim v veliki hiši pri starših, ki sta vse kar imamo ustvarila z garanjem in res trdim delom in odrekanjem, imam dokončana 2 faksa: magisterij, diplomo, in 2 srednji šoli, službe seveda ne dobim, in potem dobimo danes položnico za davek na nepremičnine...za 1500 eur!!!!!????? Na bruhanje mi gre...
mali_mali
27. 06. 2013 06.47
+7
Borči in parlamentarci rabijo za kavice, poceni arlamentarna kosila in Armanije...narod zunaj bo sicer tanko piskal naredil pa nič!
anomar
26. 06. 2013 22.10
+41
kako SPET živeli pri starših *? eni se ne bomo mogli niti osamosvojit, ker tota kriza, ki ji ni videti konca, ne dopušča normalnega življenja. saj niti šihta ne dobiš, kje naj potem dobimo denar za novo stanovanje ?
Gaja Bobek
26. 06. 2013 21.56
+37
ta država nam nabija davke vsepovsod in tanjša plače, prispevke pa nam jemlej ne glede na to, da potem nimamo pokojnin, manjša nadomestila, zdravstvo plačevati- vse to nam pobere vsak mesec, KAM gre denar? ZAKAJ ne polovijo tatov našega premoženja, jim ga poberejo in jih strpajo v zapor? Denar, ki nam ga pobirajo ob registraciji in bencinu gre za železnice, NE za ceste, kar plačujemo. Evo, če se ne bomo uprli in se te kraje ljudi ne bodo nehale, se jaz izselim v tujino in sem ne pridem več niti na dopust. En otrok je že zunaj, pa se bova še z tadrugim odpravila stran iz te greznice.
tali?ni tom
26. 06. 2013 23.07
+17
lej , poslanci so si izborili 500 evrov dodatka! k par tisočim! baje ker je kriza!
rešimo se komunistov
26. 06. 2013 21.45
-13
edino kar me tolaži je, da bo janša prišel na oblast po naslednjih volitvah, če bo samo to obljubil da bo zbrisal vse davke, ki so jih v teh prvih 100 dneh vladanja sprejeli komunisti. več ljudi poznam ki so volil sd in ps na zadnjih volitvah in ki so bili zagriženi proti janšisti.... no, zdaj bi vsi volili janšata, ker vidijo posledice 100 dnevne komunistične vladavine
revolt1
26. 06. 2013 22.04
+10
a ti dejansko verjames ce bi pa JJ prisel spet na oblast bo pa vse drugac!!?? matr ti mors bit pa res skrajno zabit!!
rešimo se komunistov
26. 06. 2013 21.42
+9
ko so hrvati pred leti hoteli obdavčit slovenske vikende, smo govorili kok je to nepošteno, ker so ljudje pošteno garali da so si kupli vikend na morju pa vikend je luksuz.... kaj če hrvati zdej rečejo da bojo vse vikende slovencev obdavčli z to 0,45 % stopnjo, kot slovenska vlada naša stanovanja??? niti enega argumenta ne bomo imeli proti temu....
mimtim
26. 06. 2013 21.40
+1
Koliko bo davek za pesjak, kurnik, ptičja hišica,...? Bomo pač živeli v takem stanovanju, kot smo ga zmožni plačevati.
rešimo se komunistov
26. 06. 2013 21.29
+34
lopovi! najprej dajte ljudem možnost da bojo delali da bojo zaslužili pol pa pobirajte davke! to gre zdaj voda na mlin raznim lopovom. sedaj se bo cena nepremičnin mogla znižat, ljudje bojo prodajali, lopovi kupovali čez dve let pa tega davka ne bo? po keri stopnji bojo obdavčene črne gradnje?? kako bodo ocenjene črne grdnje?? primer: vitoslav tuerk kako bodo obdavčena nezakonita romska naselja? kdo bo to ocenil in kdo bo plačal davek??? država se sedaj spravlja na srednji sloj kolikor ga je še ostalo.... to si ne upa nobena država na svetu. srednji sloj je garancija razvoja, srednji sloj dela in troši.... spravijo naj se na bogate, naj obdavčijo prvo stanovanje z nulto stopnjo, vsako naslednje pa za pol procenta višjo stopnjo naj se spravijo na tiste k ne delajo, zmanjšajo naj jim socjalke, doklade, ....odpret javne kuhinje da otroc ne bojo lačni, ne pa dajat denarja tistim ki nočejo delat....