Slovenija

Varuhinja o Strojanovih

Ljubljana, 03. 10. 2007 13.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Zdenka Čebašek Travnik je po obisku Ambrusa opozorila, da je država tudi zakonodajno odgovorna za tamkajšnjo situacijo.

Varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik je po obisku Ambrusa opozorila, da je država tudi zakonodajno odgovorna za tamkajšnjo situacijo. Ocenila je, da je v zadevi Strojan občina nezakonito delovala, o čemer se bodo na uradu tudi prepričali. Vloga varuhinje v primeru Strojanovih je, da opozori na vse šibke točke in skuša spodbuditi državo, da bi se ta razrešil v najkrajšem času. "Mislim, da se bo rešitev našla, ne vem pa, če bo v zadovoljstvo vseh strani," je še dejala.

Vloga varuhinje v primeru Strojanovih je, da opozori na vse šibke točke in skuša spodbuditi državo, da bi se ta razrešil v najkrajšem času
Vloga varuhinje v primeru Strojanovih je, da opozori na vse šibke točke in skuša spodbuditi državo, da bi se ta razrešil v najkrajšem času FOTO: Dare Čekeliš

Po mnenju varuhinje je ena od možnih poti za rešitev sporov med Strojanovimi in državo vzpostavitev dialoga med vpletenimi stranmi. Svetovala je tudi, da bi v reševanje sporov vključili izobražene Rome, ki bi znali njihov način razmišljanja prenesti v ustaljene prakse. Čebašek Travnikova je poudarila, da so Romi sicer zelo povezani z naravo, pomembno jim je, da so z njo v neposrednem stiku, prav tako pa jim veliko pomeni, da so lastniki zemlje.

Varuhinja obiskala Ambrus

Predstavniki urada varuha človekovih pravic so bili nedavno na delovnem obisku v Ambrusu. Ugotovili so, da tamkajšnja policija sicer selektivno izvaja posamične ukrepe, ki pa po oceni varuhinje niso diskriminatorni. Strojanovih policisti niso ustavili na podlagi etnične pripadnosti, kot je bilo to prikazano v javnosti, ampak z namenom preprečevanja nemirov. Strojanovi se sicer nad prisotnostjo policistov ne pritožujejo, moti pa jih, da je omejeno gibanje članov njihove družine.

Čebašek Travnikova je poudarila, da so Romi sicer zelo povezani z naravo, pomembno jim je, da so z njo v neposrednem stiku
Čebašek Travnikova je poudarila, da so Romi sicer zelo povezani z naravo, pomembno jim je, da so z njo v neposrednem stiku FOTO: Kanal A

Čebašek Travnikova je dejala, da so ob obisku v Ambrusu ustavili in o namembnosti obiska izprašali tudi njihovo ekipo. Če te policist brez utemeljenega razloga vpraša, kdo si in kam si namenjen, je to poseganje v pravico gibanja, je dejal svetovalec varuha Ivan Šelih. Od policistov pričakujemo, da nam pisno razložijo, zakaj so nas ustavili in na kakšni pravni podlagi, je dodal. Čebašek Travnikova je sicer omenila, da so ob obisku Ambrusa na terenu videli od 50 do 60 policistov, uniformiranih oziroma v civilu.

Zaplet z županom

Kot je še povedala Čebašek Travnikova, se je med obiskom zapletlo na sestanku z županom Grosupljega Jernejem Lampretom, kjer so skušali pridobiti dokument, ki določa, da se mora družina Strojan izseliti s parcele v Ambrusu, in starejši dokument o sklepu, da se Strojanovi ne smejo
naseliti na območju Ivančne Gorice. Na mestu jim dokumentov niso hoteli pokazati, pričakujejo pa, da jih bodo z občine posredovali.

Krajani Ambrusa so predstavnikom urada dejali, da proti Romom nimajo nič. Opozorili pa so, da je "država v Ambrusu odpovedala" v pravilih vedenja in izvajala obratno diskriminacijo, saj Romov ni kaznovala za prekrške, za katere so bili kaznovani ostali krajani. Kot je dodala varuhinja, so krajani prizadeti tudi zaradi enostranskega prikazovanja v medijih, pritožili pa so se tudi nad obnašanjem policije.

Sicer so predstavniki urada med obiskom pozornost posvetili temu, kako je poskrbljeno za najmlajše Strojanove. "Kar smo videli, je za razmere, v kakršnih nas je večina navajenih bivati, sicer nenavadno, a oni so delovali prav srečni." Težavo pa varuhinja vidi v tem, da starejši otroci ne obiskujejo šole. Začasno jim bo zato zagotovljeno izobraževanje na domu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hinko.murovec@siol.net
05. 10. 2007 15.22
Kriss714, imaš prav, zakonodajo imamo tako, da te glava zaboli , če imaš vsaj osnovne pojme kaj naj bi to bilo. Včasih se sprašujem, ali so bili tisti , ki so jo pisali res taki tepci, ali pa pokvarjeno inteligentni. Kajti pisana je tako, da pametnemu ni nikoli treba skrbet , da bo za resen kriminal obtožen, se vedno najde zakon proti zakonu in ni možno zakonito izeči obsodbe. Sam se nagibam k pametnim barabam , katerim to še kako paše. LP
kriss714@amis.net
05. 10. 2007 09.15
Država je predvsem zakonodajno odgovorna do vseh državljanov. To na način, da zagotovi, kratko, jasno in stabilno zakonodajo, ki jo bodo vsi ljudje razumeli in kot tako lahko spoštovali. To je eden prvih postulatov pravne države in že tukaj nas primitivno šeriatsko pravo prekaša. (Če je res primitivno?) Torej, tukaj začnimo, varuhinja. Varuhinja naj se pa izvoli ukvarjati še z nakvačkano zakonodajno mineštro pri nas, ki je nihče ne bere, ne razume, pomeni pa zlato jamo za inteligentne pravnike in razlog sodnih zaostankov. Pol zakonov je v nasprotju z ustavo ali pa z drugmi zakoni, vsaka neumnost gre skozi po hitrem postopku, razumejo pa parlamentarni rokodelci itak bolj malo. Pa saj tudi berejo najverjetneje ne.
lenchi@klepetulja.com
05. 10. 2007 08.57
hinko.murovec: se strinjam glede tega kar si napisal o načinu življenja romov, se tudi strinjam da moraš ljudi spoštovati, vendar pa me precej bode dejstvo da se takšnim skupinam ljudi včasih le malo preveč popušča in gleda skozi prste. Tudi drugje so romi, pa živijo v sožitju z okolico, pa hodijo v šole in službe, zato ker se trudijo biti socializirani in narediti kaj tudi za skupnost. In mislim, da bi se lahko tudi Strojanovi malo potrudili in da jim država ne bi dajala pri tem toliko potuhe. Najbolj me je zmotil zgornji članek, ko je varuhinja izjavila da bodo imeli njihovi otroci izobraževanje na domu. S tem se pod nobenim pogojem NE strinjam. Zakaj? Velikokrat vidim invalidne otroke ko jih starši ali pa spremljevalci vozijo v šolo. Če si kdo zasluži izobraževanje na domu, si ga definitivno oni! Pa lep pozdrav
hinko.murovec@siol.net
04. 10. 2007 14.01
Lenchi , 13:23, Oprosti toda, deluješ pametno, z pre dolgim cirkusom se strinjam, z nesposobno državo tudi , ne pa z ostalim - zakaj?. Čeprav izgleda in včasih meji na izsiljevanje , ki je končno zaradi nepoštenega rušenja upravičeno je potrebno upoštevat nekaj specifičnih zadev. Cigani so ob vsem slabem kar jim pripisujemo v veliki meri še vedno " otroci narave ". Tu se zalomi tisto: Misliš, da bi ena povprečna revna familja rekla itd. . Ne ne bi , tudi jaz, ki imam prav tako samo povprečno revno familjo ne , toda tu gre za več. Njihov oče - mož Elke je zemljo kupil, to je za cigane zelo pomembno in smatrajo za velik doprinos k urejanju osebnih razmer , kar končno tudi je. Zemljo jim je Občina prodala in zelo verjetno zaradi nadsprotovanja okolišanov kasneje pohitela z spremembo možne namembnosti. Tako so bili prvič prevarani , enako bi se če si poštena počutila tudi ti. Ne bom se zopet spuščal v vse. Skratka ves njihov trud, da se nekje ustalijo so začeli v samem začetku rušit domačini iz glavo dam nestrpnosti in nepoznavanja mentalitete teh ljudi. Začelo se je iskriti, država ni nikoli imela in ga nima dejanskega posluha za resnično pomoč pri nekakšni asimilaciji ljudi, ki stoletja živijo nomadsko. Ko je tak človek v lastnem trudu , da doprinese k ustalitvi izigran je tudi globoko razočaran. Elka razumljvo ne more in noče sprejeti nekakšne vsiljene pa čeprav za naše pojme bolje pozicije. Ona brani samo svoje , tisto, kar je njen mož kupil in kjer ima vso pravico bivati. Končno so 4 vasi na enako kategoriziranem ozemlju, a pregnati je potrebno le cigane. Glede odpadkov, ja ne smejo se tako zbirati. Tu je vloga Občine, morali bi se pogovorit kot ljudje, zaka ne bi vprašanja rešili naprimer z : glede, da je tam okoli cel kupgozdov in gmajn, zakaj ne bi rešili dveh vprašaj hkrati. Strojanovim bi ponudili tam v bližini drugo zemljišče in urejeno možnost legalnega ter urejenega zbiranja odpadnih surovin . Tako bi jim dali možnost življenja, ki so ga vajeni, dali bi jim možnost zasluška in s tem tudi realne uveljavitve vseh plačil kot so določena za vse , ne bi jim vzeli osebnega dostojanstva. Vem, da je sedaj po vsem in vseh letih prikrite mržnje in odpora to skoraj neizvedljivo , pa vendar. Če hočeš od človeka spoštovanje , ga moraš tudi ti spoštovati in obravnavati kot človeka. Če je drugačen mu pomagaj, nihče ni samo slab, in človeški odnos ima vedno pozitiven odziv. Upam, da se vsaj v nečem strinjava. LP
lenchi@klepetulja.com
04. 10. 2007 13.23
Kje pa si razbral da verjamem vse kar domačin pove? Verjamem tisto, kar povedo v javnosti, obe strani. In videla sem prispevek, ko je Jelka Strojan (ko so ji ponudili parcelo v Ljubljani) rekla da ne, s svoje zemlje pa že ne gre. Brala sem tudi zgornji članek, kjer je varuhinja človekovih pravic rekla, da bodo imeli romski otroci izobraževanje na domu. Na te dve stvari se je nanašal moj prvi komentar. Kaj ima tukaj vezo 'vaške čenče'? Moti me, ker se že tako dolgo rešujejo problemi v zvezi s Strojani, oni pa samo izsiljujejo. Ne, v Ljubljano pa ne gremo. Misliš da bi ena povprečna revna familija rekla: 'ne, socialnega stanovanja pa nočem, če ne bo v mojem okolišu.'? Ne, ne bo rekla, ker bodo veseli strehe nad glavo. Strojani bi jo tudi že lahko imeli če ne bi bili tako izsiljevalski - zavedajo se, da je država zaj..., zdaj hočejo pa čimveč iztržit iz tega (tipično 'cigansko')
hinko.murovec@siol.net
04. 10. 2007 12.47
Lenchi, 4.10.07 / 11:16, Če bi kot sem iz oblike zapisov napačno predvideval bila sama prizadeta s strani Strojanov, bi te še razumel. Da pa nasedaš in verjameš vse kar kak domačin pove je pa pre huda. Tam so imel že Krjavla, ki je hudiča presekal, ali zato verjameš tud v hudiča.LP
lenchi@klepetulja.com
04. 10. 2007 11.16
hinko.murovec: dej ne nakladaj! Kaj mene zdaj mečeš na dolenjsko in cvičkarje, ko pa nimam niti malo veze s tem. Povedala sem svoje mnenje, tako kot večina tuki gor, ti pa iz tega delaš cele filozofije. Za sramoto v EU je kriva država, ker dolga leta ni nič ukrepala. Če te je pa sram, se pa preseli kam drugam, mogoče bodo v kaki drugi državi ljudje bolj po TVOJI meri pisani... Pa lep pozdrav!
5R1-K
03. 10. 2007 21.35
hinko...danes si nekam pravniško razpoložen;)
hinko.murovec@siol.net
03. 10. 2007 19.41
5R1+K, 18:59, vsaka ti čast, do sedaj je to priredbo objavila samo skupina nekakšnega podmladka, ki se pod krinko zavednih Slovencev sprehaja z obritimi bučami itd. Ti si drugi, nekaj z to rečjo ne bo štimal , končno je veliko različnih mišljenj, a takih tepcev, ki bi objavljal nekaj kar temeli samo na : je rekla, je povedal, so videli , mislimo itd. ni ravno veliko. Jaz bi raje ostal pri argumentiranih dejstvih z imeni in priimki in uradnimi zaznamki. Sicer pa po želji, le pazi, da se ne zaletiš, širjenje laži tudi če je to v " dobri veri " ( pravna terminologija ) je lahko škodlivo. LP
robiadam@siol.net
03. 10. 2007 19.16
lexluthor ma čist prav. u Romunijo pa basta-konc debate
5R1-K
03. 10. 2007 18.59
crto | 29.09.2007 | 10:30 Baje je to pismo na vseh tv hišah in še kje drugje pa ga nikjer niso objavili. Pa sem si jaz vzel to čast in Vam ga posredujem. LP! Ambrus Ime te dolenjske vasi ste gotovo slišali. To pismo pišem, ker so skrajno neprofesionalni slovenski mediji popolnoma izkrivili realno sliko dejanskega problema. Izseljeni Romi niso bili edini prebivalci tabora v Dečji vasi. V tem taboru so se kar naprej menjavali najrazličnejši 'civili', povečini z zločinsko preteklostjo. Ker je lokacija tabora dokaj na samem, je bila idealna za neke vrste azil z vso mogočo sodrgo. Prav zato krajani ves čas poudarjamo, da ti ljudje niso bili izseljeni zaradi svoje narodnosti – to bi bilo skrajno nepravično(!) – oditi so morali, ker so gojili, zganjali in prikrivali kriminal. K razrasti le-tega je med drugim pripomogla tudi velika oddaljenost policijske postaje. Dogodki zadnjega tedna so bili tako ukrep krajanov iz obupa, ki je sledil stopnjevanju strahu do vrha. Veste, osnovne kulturne razlike so bile s strani vaščanov sprejete pred 40 leti, ko so se Romi trajno naselili v Suhi krajini. 'Razlike' s katerimi pa ti ljudje danes tako grobo kršijo zakon, še posebej tiste, ki predstavljajo kršitev osnovnih človekovih pravic, niso bile in nikakor ne smejo biti sprejemljive! Tekom let so se poleg običajnih kraj pridelkov in živali, vrstile tudi hujše protizakonite aktivnosti: vlomi in kraje, najraje v hiše starejših ljudi, ki živijo sami, več vlomov v okoliška župnišča, cestne blokade z ostrim kamenjem ali deskami, polnimi žebljev, kraja mobilnih telefonov, napad na gobarke, grožnje z uperjeno puško v mimovozeči avtomobil, izsiljevanja, podkrepljena z grožnjo, do boš ubit ali posiljena, lansko leto je policija zasegla večje število strelnega orožja in mamil, nedaven napad na Jožeta Šinkovca pa je bil že drugi poskus umora v dveh letih. To in podobno je krojilo naše vsakdanje življenje. Zadnjo žrtev tega tabora so mediji prikazali kot pretepaškega moškega – resnica pa je, da je branil svojo zidanico pred dobro znanimi vlomitelji. S tem si je nakopal maščevanje in skorajšnjo smrt. Jožetu so se na glavni cesti v blokado postavili trije avtomobili, za njim še dva, tako da je bil ukleščen mednje ter na milost in predvsem nemilost prepuščen Čmaku in njegovim romskim kompanjonom; kaj je sledilo veste. Na dejstvo, da ti z njive zmanjka kakšna glava zelja smo se kar navadili, nihče pa se nikoli ne bo navadil na to, da ti strežejo po življenju. Živeti v nenehnem strahu je sila mučno. Če tega niste doživeli, si ne morete predstavljati, kaj se godi v človeku, ko med vožnjo ugleda uperjeno cev puške. Jaz sem jo. Občutek tesnobe je nepojmljiv; Naj ustavim? Peljem naprej? Naj kličem policijo? Ne, kaj pa če me naslednjič ustavijo?! Gotovo bodo vedeli, da sem jaz klicala… Neverjetno kako hitro se je slovenska policija organizirala za zaščito in varovanje tabora in njegovih prebivalcev. Sprašujem se, kje je bila ta javna služba med padanjem kola po Jožetovi glavi, kdo je varoval njega, kdo je varoval domove, avtomobile, njive in življenja vaščanov? Varuhu človekovih pravic pa vse skupaj kar nekako ni jasno. Ne samo, da ni bil v Ambrusu, ob nepreverjenih dejstvih in opazovanju od daleč si drzne dajati nekakšne pavšalne izjave in s tem grobo zavajati širšo slovensko javnost. Ali pa preprosto ne loči med etničnim sporom in bojem proti leglu kriminala. Veste g. Hanžek, nihče od Romov ni bil napaden, nihče ubit. Napaden je bil Jože Šinkovec iz Ambrusa! Ko smo izvedeli, da bo do izselitve končno prišlo, nismo čutili zmagoslavja. Ne. Čutili smo veliko olajšanje. Zato je zadonela Zdravljica. Naj rojak Suhokrajnčan prost bo vsak, ne vrag zločinski, le pošten sosed naj bo mejak! Naj vam bo v tolažbo ali jezo!
hinko.murovec@siol.net
03. 10. 2007 18.21
Samson00, 13:49, ja vsega tega ne bi bilo ČE!. Bi Občina delovala zakonito, pa očitno ni. Bi Minister Mate ukrepal pametno in ne bi dopustil nezakonitega izgona. Bi JJ namesto, da hvali Mateja tega odstavil, zahteval vzpostavitev pravne države in ne bi dopustil nacionalističnega pogroma. Predlagam, da škodo - stroške plačajo povzročitelji: Občina in ponoreli krajani, Minister in JJ iz lastnih žepov saj sta oba podprla nezakonito postopanje in zakon ulice. To bi bil dober poduk vsem bodočim nacionalističnim privržencem, ki mislijo, da lahko jemljejo zakon v svoje roke. Policaj, ki je to - če je res policaj- napisal ima prav glede nepotrebne škode, glede izjave pred kom varujejo kot piše " LE NEKAJ CIGANOV " bi ga suspendiral zaradi rasne nestrpnosti. Zato pa naj škodo plačajo dejanski povzročitelji pogroma , sicer pa jo itak bojo le da bo do zaključka še malo večja. Sovraštvo se vedno maščuje tistemu , ki z njim začne , žal tega še vedno ne dojemajo , kot tudi ne, da je nad našo " plastično " zakonodajo še ena , ki v takih ekstremističnih primerih prevlada in ne dopušča egsistence krajana krajanu neglede na kakšnem političnem mestu se trenutno ta nahaja. Spoštovana Lenchi 14:30, tudi tebi v odgovor samo eno. Ljudje kje ste imeli pamet , predvsem predstavniki vaših skupnosti in Občine. Tistim, ki so vse nahujskali v norost izganjanja zaradi pretepenega domačina se zahvalite za vso sedaj EU sramoto. Verjamem Vam , da je veliko resnice v vaših pripovedovanjih, toda , bodite pošteni vsaj tisti, ki vam še deluje tudi pametbrez cvička. Prekoračene so zakonite norme in to žal veliko bolj drastično kot v primeru pretepa in napada, čeprav je ta vse obsodbe vreden. Sedaj vidite kam pripelje nekaj kozarcev in razgrete krvi brez uporabe možganov. Žal nič ne pomaga , ko gre za jasno izkazano nezakonito delovanje množice in zraven še napako na nivoju vlade je država kot članica EU postavljena pred zid in mora rada ali ne rada na koncu delovati v skladu z zakonodajo in človeškimi normativi, ki strogo zavračajo pogrome in rasno diskriminacijo. Sedaj je prepozno razlagati, kako imate vse cigane radi le Strojane ne, naredili ste kar ste in cena bo visoka za kar Vam bo na koncu " hvaležna " cela Slovenija . Kot Slovenec nisem bil nikoli osramočen kot nacionalist in nestrpnež, sedaj imam po vaši zaslugi to čast v očeh ljudi v EU, ki se razumejo še na kaj več od cvička in traktorja. Mene ni sram kot piše Nask, da je učil otroka poštenja, me je pa sram, da imam tako kratkovidne sonarodnjake in tako neustrezen sistem v deželi v kateri živim, da dopušča take svinjarije . LP
nask
03. 10. 2007 15.04
Sram me je, da sem svoja otroka učila poštenja, skromnosti, od l.l99l sva z možem zaradi stečajev ob službe, in smo se preživljali skromno, a le! Pa se vprašam ja zakaj le, če pa Strojanovi le dosežejo vse, nimajo izpitov za avte, avte imajo kr lepe, le vprašanje je ali so sploh registrirani, otroci so v šoli ali pa tudi ne, glavno da so moški del zadrogirani ali pa na metadomu, mama jelka pa kadi kot turek in vedno govori da imajo dovolj denarja. Zakaj tudi nam ne da država ena stanovanja ali pa kr parcele, tudi mi bi bili zelo veseli, saj bi živeli brezskrbno. Oba z možem sva vrsto let tudi vlagala v to državo, in kaj imamo od tega, da nam g. Drnovšek javno pove da naš BOG nima vere, da nebo pomote - govoril je v Ambrusu. Sram me je, da sem Slovenka!!!!!!
hecate
03. 10. 2007 14.59
ma dejte že mir s temi strojani...bl jih po medijih vlačte bl jih bomo siti. sam da vidm naslou članka pa strojani mi že zavre k jih mam tok pouhn kufr!!!!!!!
lordslayer
03. 10. 2007 14.40
Pa ne de bi mel kej proti ciganom, sami tile Strojani so pa razred zase....
someee@email.si
03. 10. 2007 14.36
lenchi svaka cast .
DarthRevan
03. 10. 2007 14.34
Lenchi, za vse skupaj je pa krivo to, da država ni naredila nič (ne prejšnje vlade ne ta vlada) in da je folku prekipelo in so naredili hudiča pa pol. In si s tem naredili medvedjo uslugo.
lenchi@klepetulja.com
03. 10. 2007 14.30
Mislm da se ta zadeva Strojan že kr mal preveč vleče... Ne vem v čem je problem; bivakirali so na zemlji kjer ne bi smeli, dobili odločbo da se izselijo, država jim je celo pripravljena dati novo ozemlje kamor se lahko naselijo. Pa nič! Gospa Jelka Strojan noče s svoje zemlje! Kako se temu reče po domače? IZSILJEVANJE!!! Sramota je da ena skupina romov za jajca vleče celo Slovenijo, medtem ko veliko mladih, ki so pridni in hodijo v službo ne morejo do stanovanja. Sramota je tudi, da lahko starši, katerih otroci so invalidi (na vozičkih) VOZIJO svoje otroke V ŠOLO, medtem ko bodo imeli Strojanovi otroci (ki jim bay the way nič ne manjka) privat izobraževanje na domu! Sramota, res. Tukaj se lepo vidijo ČLOVEKOVE PRAVICE!
LexLuthor
03. 10. 2007 14.07
izvozimo jih v Romunijo, tam se bodo počutili kot doma, pa še nobena krivica se jim več ne bo godila!
generalpostmail@hotmail.com
03. 10. 2007 13.59
@samson; se popolnoma strinjam! Katastrofa! Sicer pa bi apeliral na medije naj nehajo že enkrat s temi strojani! Naj raje objavijo kakšno zgodbo delovnih ljudi, ki živijo v bedi in revščini (npr. kot to včasih pokažejo na tedniku).