Slovenija

Varčevanje v šolah: povišanje normativov, izguba sedanje kakovosti?

Ljubljana, 19. 04. 2012 21.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Šolsko ministrstvo je pripravilo podatke, s katerimi so pokazali, da je pri nas število učencev v razredu manjše od povprečja v državah OECD. A nasprotniki načrtov, da bi povečali normative za velikost razreda, opozarjajo na negativne posledice.

Po podatkih ministrstva je bilo v Sloveniji leta 2009 na primarni ravni izobraževanja slabih 17 učencev na učitelja, v sekundarnem izobraževanju pa nekaj več kot 14 učencev na učitelja. To je nekoliko manj od povprečja OECD. V Sloveniji je v letu 2009 učitelj poučeval na primarni ravni 690 ur letno (v srednji šoli 633 ur). Povprečje OECD na primarni ravni je bilo 779 ur letno (v srednji šoli 656 ur).

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport so pripravili prikaz primerjalnih mednarodnih analiz v izobraževanju. Podatki, ki so jih posredovali z ministrstva, kažejo, da je pri nas število učencev v razredu manjše od povprečja v državah Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) ter da učitelji porabijo nekoliko manj ur za neposredno delo v razredu. Ob tem pa podatki kažejo tudi, da v državah OECD povprečno namenijo nekoliko več sredstev za izobraževanje kot v Sloveniji.

Na ministrstvu sicer želijo v okviru varčevalnih ukrepov zapolniti razrede v okviru obstoječih normativov. Predlagajo tudi višanje normativov za velikosti razreda na različnih stopnjah izobraževanja – obstoječi normativ je zdaj 28 učencev, povprečno število otrok v razredu pa je po besedah ministra Žiga Turka 16,7 v osnovni in 14,3 učenca na učitelja v srednji šoli. Prav tako namerava ministrstvo prilagoditi normative učnih obveznosti učiteljev na raven, ki velja v državah OECD.

Oddelek za psihologijo opozoril na slabe strani povečanja normativov

Sicer pa so z oddelka za psihologijo ljubljanske Filozofske fakultete sporočili, da bo vsakršno povečevanje normativov na področju vzgoje in izobraževanja še dodatno zmanjšalo že tako majhen obseg razvojnih in preventivnih dejavnosti na šoli. Po njihovem mnenju je strokovno utemeljeno ohranjati obstoječe normative, "saj bomo le tako lahko zagotovili kakovost svetovalnega dela v vrtcih oziroma šolah".

Nižanje katerega koli normativa bi po njihovem mnenju pomenila nepopravljive korake nazaj z vidika učinkovitosti in pravičnosti vzgojno-izobraževalnega sistema ter skrbi za mentalno zdravje vseh udeleženih v vzgojno-izobraževalnih procesih.

Oddelek za psihologijo opozarja, da bi morali ohranjati obstoječe normative, saj le tako lahko zagotovimo kakovost svetovalnega dela v vrtcih oz. šolah.
Oddelek za psihologijo opozarja, da bi morali ohranjati obstoječe normative, saj le tako lahko zagotovimo kakovost svetovalnega dela v vrtcih oz. šolah. FOTO: Thinkstock
V Sloveniji je za izobraževanje (2008) iz vseh javnih sredstev namenjamo nekoliko manj denarja, kot je povprečje OECD (13,3 odstotka), in sicer 11,8 odstotka. OECD države so v letu 2008 namenile v povprečju skupaj 5,9 odstotka svojega BDP za izobraževanje, Slovenija pa 5,4 odstotka BDP, navaja ministrstvo.

Akademska sfera za takojšnjo vključitev v skupno iskanje rešitev glede varčevanja

O varčevalnih ukrepih v visokem šolstvu in znanosti so danes govorili tudi na skupni seji senata Univerze v Ljubljani (UL), kolegija dekanov, upravnega odbora in študentskega sveta. Predvideni rebalans proračuna za univerzo pomeni verjetno izpad prihodka za 35 milijonov evrov, ki ga univerza ne more nadomestiti, je opozoril rektor UL Stanislav Pejovnik.

"S tem univerza ne more opraviti z zakoni predpisanih nalog. Že sprejeti finančni načrt smo pripravljeni še dodatno zmanjšati za dogovorjeno znižanje stroškov dela, materialnih stroškov in investicij," je dejal Pejovnik. "Z ljudmi, ki so zaposleni na univerzi, smo dosegli plato. Mi lahko vzdržujemo ta obseg dodatnega pridobivanja dohodkov, ne moremo ga pa povečevati," je poudaril rektor.

Prav tako ne morejo zmanjšati števila študentov pred 1. oktobrom 2013, kajti letošnji vpis je tako rekoč končan. "Prav tako ne moremo zmanjšati števila programov. Torej edina točka, kjer smo pripravljeni zarezati v živo, so plače, materialni stroški in investicije. Tu smo se pripravljeni pogajati," je bil odločen Pejovnik.

Zato so danes sprejeli sklep, s katerim pozivajo vlado, da jih kot partnerje takoj vključi v skupno iskanje rešitev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

patriott
22. 04. 2012 11.51
-1
Kakšna kakovost??Kakovost svoje službe in plače verjetno
Buena Vita
20. 04. 2012 23.42
+2
VSE PREVRNITI NA OTROKE MALO SUTRA,MOJ TA NAJMLAJŠI JE TUD BIL NEZAINTERESIRAN ZA ŠOLO,KOT DIJAK MU JE VSE BBILO OGABNO,KO JE ŠEL V TUJINO NA ŠOLANJE NIKOLI VEČ NI REKEL GRDE BESEDE O ŠOLI,PRIŠEL JE DOMOV ZREL ZASVOJ LJUBLJENI POKLIC V KATEREM DELA, NAJLAŽJE JE VSE VREČI NA MRTVE IN OTROKE, TISTI STRAAAAAŠNI DIPLOMARJI KI SOOOOO TOOOLIKO LET HOOODDDIIILLIII OKROG FAKSOV PA NESMEJO BITI ODGOVORNI ZA ČISTI NIČ,NIČ OD NIČA,, ČE JE TAKO HUDO V ŠOLSTVU,NAJ GREDO V TURIZEM IN GOSTINSTVO,POVSOD PRIMANJKUJE KADROV,DIPLOME IMAJO,MAR NE TOREJ,SPOSOBNI SO
Ramzess
20. 04. 2012 15.11
Nnovaroza="10 let nazaj so bili učenci drugačni. Danes so veliko bolj neobvladljivi, razvajeni, zahtevni, nekolegijalni, tudi bolj pokvarjeni...istočasno pa so vse manj zainteresirani za učenje, saj se vse na googlu najde." Vseh pet pridevnikov je nekorektnih, taki otroci so prej redkost kot ne, večina je nekaj povsem drugega, to so otroci mlajših generacij, ki jim pač zastarel šolski sistem ne ustreza (zanje je preveč omejujoč, zato upor na njihov način)...ravno tako mnogi ugotavljajo da se snovi na googlu razlikujejo od tistih v šoli, in želijo razlago zato, a žal večina (indokriniranih) učiteljev na tem izpitu pade. Vsi menda opažate kako se sistemi rušijo en za drugim, taki časi so, ...stare hiše ne gre popravljati, saj ne ustreza novim pravilom in zahtevam, pač pa je treba zgraditi popolnoma novo, ...enako pravilo velja tudi za ta svet in sisteme. Stari sistemi, principi, pravila, ipd. so preživeti. Nove generacija zahtevajo drugačne pogoje in pravila, kot so velja za starejše generacije, ...kot je avto starejše generacije (izpred deset let in več) neprimeren za pogoje, ki danes veljajo za današnje mlajše generacije avtov.
patriott
22. 04. 2012 11.49
Si rekel da so danes otroci drugačni ja kdo pri vragu pa jih je naredil takšne pa ne da internet. STARŠI so krivi ker jih tako pretirano cartajo.Ko bodo odrasli pa ne bodo znali skrbeti zase
RoccoS
20. 04. 2012 12.18
+6
Še dobro da se nisem šel učit za učitelja! Ne vem, če bi vzdržal te napore! Verjetno najtežji poklic v Sloveniji!
Ramzess
20. 04. 2012 14.53
Ko se mladi odločajo za določen poklic imajo drugačne predstave, kot takrat ko dotično šolanje, oz. programiranje končajo, ...takrat niso več v službi svojega srca (ki je vodilo odločanje za dotični poklic v mladosti), temveč sistema.
Vik Klas
20. 04. 2012 11.38
+2
Zanimivo je ,če je učiteljski poklic tako težak kot nekateri trdijo,zakaj nimajo nikoli pomanjkanja kadra.
makamazo
20. 04. 2012 13.12
+2
Ker dokler ne postaneš učitelj, razmišljaš kot ti.
Vik Klas
20. 04. 2012 13.27
enapupa
20. 04. 2012 14.05
+1
analfabet, potem ti ob takem razmišljanju sigurno nimaš oz. ne boš imel nikoli svojih otrok, ker vzgoja otroka je zelo težka
Bozji
20. 04. 2012 10.52
-3
Izguba kakšne kakovosti? Saj šole ne naredijo drugega kot zagotovijo mladim odvisnost od sistema!
enapupa
20. 04. 2012 14.06
če bi tebe človek poslušal, bi temu še lahko celo verjeli
Ramzess
20. 04. 2012 14.50
Saj ima prav, kaj pa je indokrinacija drugega kot to, poslušen in ubogljiv suženj sistema, z omejenim in napačnim znanjem.
porka.malorka
20. 04. 2012 09.28
+2
hahahah Kakovost v slovenskih šolah hahahahaha
ar33s
20. 04. 2012 09.01
+0
Dragi moji učitelji, dve skromni vprašanji za vas. Zakaj je v sloveniji 80% ljudi funkcionalno nepismenih? Kdo je temu kriv da je tako?
cyklon
20. 04. 2012 09.39
+8
Ja,starši,kene!! Kaj se pa ti greš!!?? Kako naj pa osnovnošolski učitelji učijo vaše/naše otroke,če jih morajo pa vzgajati,ker jih vi/mi ne znate/mo!! Na srednjih pa se zgroženo držijo za glave,ker jih morajo učiti osnov matematike,slovenščine....
gegi44
20. 04. 2012 10.59
+1
Ravnatelj ima plačo odvisno od učnega uspeha dijakov. Le zakaj potem zanje ni pomembno!!
RoccoS
20. 04. 2012 12.19
+3
Krivi so starši, ker otroku niso pomagali naredit domače naloge, ko je dobil to za nalogo!
enapupa
20. 04. 2012 14.09
+1
ar33s, mogoče zato, ker se starši preveč vpletajo v njihovo strokovnost in je že hudo, ko v 1. VIO dobi za domačo nalogo prepis 10 besed, ker to pa je že za njih preveč, kaj šele za njihove otroke
cyklon
20. 04. 2012 17.55
+1
Oh ,vsak izgovor je dober! Stalno se nekaj pritožujete. Dokler je bila mala šola v vrtcih,kjer so otroke res veliko naučili in so mnogi v prvi razred prišli z znanjem celotne abecede in so nekateri celo že zelo dobro brali,tudi ni bilo v redu,ker ste jih bojda težko krotili in bi bilo za vas udobneje ,da bi jih dobili brez znanja!Ker ste se morali z dotičnimi bolj ukvarjati,oziroma so se dolgočasili,motivirati jih pa niste bili sposobni.Vsaj večina. Zdaj,ko pa znajo kolikor znajo od doma,so pa nekateri zabiti!!??? Če jim starši ne pomagajo,ker želijo,da otroci postanejo samostojni,pa včasih kaj manjka ali pa ni napisano z ravnilom,je vaš argument,da se premalo ukvarjajo z njimi,če jim pomagajo in pri tem ugotavljajo,da imajo prvošolčki ogromno naloge (to ni samo deset prepisanih besed,je še matematična naloga,pa naloga v delovnem zvezku,pa črtice in črkice itd...)pa spet ni prav!!
spac68
20. 04. 2012 08.02
+8
Verjamem da nobeno delo ni lahko, nas je bilo 36 v razredu a takrat je večino učiteljev imelo svojo avtoriteto, bili so zakon v šoli !!!! Saj naj bi bila to vzgojno varstvena ustanova. Večina se še spouni kako je bilo ko je učitelj stopiu v razred stali smo kot sveče in morali pozdravit, a danes? Če otrok v šoli dela malo nereda kličejo starše naj se z njimi pogovorimo. Ko šolar prestopi prag bi moral učitelj biti njihov dirigent in oni morajo iako igrati- Če kateremu ni prav naj si najde drugo službo, pa tudi staršem če ni prav da učitelj v šoli otroku komandira naj si dobi drugo šolo kjer bo lahko delal kar mu paše --če bo smel!!!
stefi1
20. 04. 2012 08.08
+0
današnji pedagogi bi pa radi imeli 18 otrok v razredu,ki bi se jih dalo vsakega posebej "navit" in "ugasnit", ko bi jim presedal.
Priap
20. 04. 2012 08.11
+5
"Če kateremu ni prav naj si najde drugo službo, pa tudi staršem če ni prav da učitelj v šoli otroku komandira naj si dobi drugo šolo kjer bo lahko delal kar mu paše --če bo smel!!! " WTF??
Vik Klas
20. 04. 2012 09.17
+1
andreja980
20. 04. 2012 10.26
+10
Nas je tudi bilo 32 v razredu, če si klepetal in nisi poslušal si po opozorilih zapustil razred in dobil neopravičeno uro. Pa si jih potem doma slišal, ne da so starši klicali in težili učiteljem. Problem je v starših, ki nepogojno podpirajo svoje otroke čeprav so le ti razvajeni in nimajo nobenih manir. Večina staršev pa je takih zaradi slabe vesti, ker imajo premalo časa da bi se ukvarjali s svojimi otroci, zato jim pomagajo takrat ko jim lahko, ko pridejo v spor z učitelji!
zoobkozob
20. 04. 2012 10.39
+0
zdej se pa bunjo,če bo v razredu namesto 18 otrok, 20 ali kašen več
enapupa
20. 04. 2012 14.11
Siraluei
20. 04. 2012 07.53
+7
Sej to je sedaj naloga vlade, gospodarstvo in javno upravo postavi na nasprotne bregove, da se bomo klali! Pa ne vidite, da smo v istem dreku?! Najprej bodo nas iz javne uprave predstavili kot največje požeruhe, potem pa bodo začeli čistiti pri vas! SKUPAJ BI MORALI STOPITI! Ne pa, da smo posmeh vladi, ker se prerekamo kdo bolj in težje dela, kot otroci!
ar33s
20. 04. 2012 08.57
+0
Vik Klas
20. 04. 2012 09.22
+2
Ko boste v JS prišli na nivo delavcev v gospodarstvu,bomo skupaj.
enapupa
20. 04. 2012 14.12
+1
na nivo delavcev glede česa? tako grdo, kot o JS zdaj govorijo eni, je bolje, da nismo na istem nivoju, ker bo potem kultura padla
mali_mali
20. 04. 2012 07.15
+18
Naj nehajo filozofirat o normativih. Naj poskrbijo sploh na fakultetah da profesorjev ne bo povozil čas in da bodo po 20 ali več let stare tehnologije prodajali kot novitete. Včasih nas je bilo po 30 v razredu pa so bili ravno tako dobri in slabi učenci, sefdaj bi pa že vsak učitelj imel svojega učenca. Na fakultetah je bilo več povezave z industrijo, sedaj pa proizvajajo kadre ki se v relanem svetu težko znajdejo imajo znanja ki niso povezljiva z realnostjo. Seveda profesorji skrbijo za svoj obstoj, kaj ven pride jih pa ne briga. Kar poglejmo tehnične gimnazije in druge neumnosti.
super_man
20. 04. 2012 07.41
-1
ivo55
20. 04. 2012 08.24
+4
Pa si dajmo še delavcem pravico, da si normo sami postavljajo, pa kolko ur bodo delali, koliko bodo na dopustu ... - nehajte se hecat in štancat diolome za profile, ki jih gospodarstvo ne rabi ...največja štala je pa itak v osnovnem in univerzitetnem lobiju!
enapupa
20. 04. 2012 14.13
+1
ivo,kdo pa misliš, da JS postavlja normo? sami? menda pa ja vlada...
Leio
20. 04. 2012 06.49
+6
Nekateri ne bit preveč pametni glede učiteljskega poklica, če se na pedagoško delo ne spoznate; naše delo se ne zaključi ob 12h, so potem še priprave za pisat, poprava kontrolk, pa da ne boste mislili, da nam usa sredstva, ki jih potrebujemo pri pouku nudi šola! Veliko stvari mora učitelj sam kupiti iz dobre volje za učence, da jim kaj predstavi itd. Poleg tega ni lahko imeti v razredu nekaj "normalnih" otrok, 3 dislektične, še kakšnega slabovidnega, naglušnega in še hiperaktivnega povrhu (oja, tudi takšni razredi obstajajo)-- v takšnih primerih potrebuješ za vsakega posebaj pripravo in dodatno delo, nudenje pomoči.... da ne govorim o tem, da nas nihče ne spoštuje, ker sploh ne vedo, da ni tako lahko kot se sliši. Tako da ne nekaj brezveze bluzit, tudi jaz bi lahko bluzila, da je kateri poklic nadnormalno lahek ali pa zanič pa če bi ga sama mogla opravljat bi videla, da ni tako. Sicer pa se mi zdi preveč pritiska z vlade na otroke, ker bodo ti najbolj občutili posledice tovrstnega varčevanja čist tak!
...Lejga...
20. 04. 2012 06.56
-1
No no ne jokaj poklic si si sam izbral to še nepomeni da lahko kar naprej stavkaš.Preveč razvajeni ste ratali,poleg tega pa na koncu že itak starši sami učimo otroke doma.
...Lejga...
20. 04. 2012 06.59
-1
Plus tega imate danes poleg še pomočnice tko da bodi tiho.
24Petelinov
20. 04. 2012 07.38
-2
Ma bravo, in mi v gospodarstvu, ko gremo npr na teren in delamo tudi po 20ur na dan, ker je pač treba projekt končat v nenornalnem času?! Seveda je to vam prfoksom nepredstavljivo. MARŠ V GOSPODARSTVO DELAT, ČE VAM JE ZA KATEDROM TAKO HUDO!!!
super_man
20. 04. 2012 07.44
+3
zdi se mi, da danes res ni lahko biti učitelj. podpiram štrakj.
CDROM
20. 04. 2012 08.04
-7
Leio 20.04.2012 06:49:33 Prosim, da ne zavajaš ,ker za otroke ki imajo motnje v razvoju lahko po zakonu dobijo spremstvo, negovalko, seveda je potrebno tudi vašemu nadrejenemu to predstavit.
spidi33
20. 04. 2012 08.14
+7
ja ampak je ne dobijo, ker ni denarja...... na papirju je vse napisano, realnosr je pa drugačna
Shooter82
20. 04. 2012 08.23
+5
CDROM spremlejvalcev že ni več kot eno leto, so vse ukinili, zato da imajo lahko evroposranci poleg plače 24000€ bruto še 600€ neto dodatka za zabavo. Toliko je namreč stal spremljevalec za te otroke.
Vik Klas
20. 04. 2012 09.37
+2
Nihče ne trdi da je delo učitelja lahko, ampak tistemu ki dela v tovarni na štiri izmene,nedelje in praznike,povrh tega mu še vsako toliko časa dvignejo normo, pa dela za 1x manjšo plačo, njemu je pa lahko.
Špela Omerzel
20. 04. 2012 11.17
+4
Otroci danes so nenormalno razvajeni, sej doma vidim, mam 15let mlajšega brata, zdaj obiskuje 5 razred 9letke in ni sprejemljivo to kar se dogaja. Učitelji nimajo več nobene avtoritete, kar pa niso sami krivi...samo glas povzdignejo nad razredom(z razlogom), pa imajo že 3 starše za vratom. češ kako si drzneš dret se na mojega otroka. Starši otroke ščitijo kot da so zlati, nobeden jih pa ne disciplinira doma, pričakujejo pa da jih bodo učitelji poleg tega da jih naučijo kar jih morajo, učili še kako se obnašati v civilizirani družbi. Predstavljajte si cel dopoldne z 20 podivjanci v razredu, na katere ne smeš zakričat naj se usedejo pa dajo mir, zraven jih pa še naučit ulomke...Krivda je predvsem na starših dragi moji.
enapupa
20. 04. 2012 14.16
+1
analfabet, najbrž ima tale tvoj delavec v tovarni tudi manjšo izobrazbo, kar se ne more primerjat s plačo v JS
RMM
20. 04. 2012 06.39
-2
Danes sam neki nabijajo ti učitelni!!!Nas je bilo32 in smo vsi preživel!! Lenoritis razsaja povsod po J.S !!!!
24Petelinov
20. 04. 2012 07.45
-6
Točno tako! Jebela cesta, ja kaj pa na faxu ko nas je bilo v 1. letniku 250 v eni učilnici?! Tudi med tolikimi se je točno videlo kdo je prišel študirat in kdo je luzer.
Siraluei
20. 04. 2012 07.49
+14
Jaz jih imam lahko tudi 40 v razreedu, če imam lahko disciplino izpred 40 let! To pomeni, da prvič ko se boš oglasila brez dvignjene roke ali kaj podobnega ti lahko eno prmažem, povem staršem, doma te bojo pa še oni namazal. Danes vemo, da temu ni tako...zato je naše delo danes tako "priljubljeno", ker na vsakem vogalu čaka starš z odvetnikom, da ti "pokaže" kako se NJEGOVEGA otroka poučuje! NE govori neumnosti, če ne veš kako je.
Siraluei
20. 04. 2012 08.36
+1
Pa ne me zezat, da primerjaš ODRASLE ljudi na fakulteti, ki so prišli študirat in prvošolce, ki so OTROCI in se ne znajo obvladovat! A si sploh razmislil kaj , preden si to neumnost napisal?? Hahaha, kam smo prišli...
Vik Klas
20. 04. 2012 00.56
-7
Samo grozite z privatnimi šolami.Privatne šole,če že bojo,bojo imele konsens,enako kot privat zdravniki in bojo ceneje kot državne,ker bo več reda
...Lejga...
20. 04. 2012 07.00
+1
tko je pa tudi vsak učitelj ne bo mogel tam učiti,pa stavkati tudi neboste mogli za vsako ,ker na zavodu jih je veliko
enapupa
20. 04. 2012 14.18
Socialisti?ni kulak
20. 04. 2012 00.37
+5
..sam to bom reku. pred kakimi 15 leti je blo na naši vaški šoli 250 učencev in točno 18 članov vsega pesrsonala, učiteljev, čistilk, kuhard+c, tajnica...danes je tle 168 učencev in 43 personala, učietelce imajo plačo okol 1700€ neto...grejo od doma okol pol 8 in so doma najkasnej ob 12 uri....to je realnost...nisem opazil, da bi se zaradi kvalitete šole pr nas kaj konkretno povečal razvoj na vasi.....se mi zdi da so se prej bolj znašli sosolci ki so končali v 5. razredu kot se zdaj vsi magistri, ki so plod naše šole..noben namreč ni v službi....torej kaj...mislim, da ima Janša prav (čeprav ga ne maram in bom prvi v rsti na volitvah proti njemu) da uredi to državno javno upravo enkrat za zmeraj....sam mora met jajca, če bo popiuščal pol ga pušimo...
Vik Klas
20. 04. 2012 01.00
+5
Ko so naši učitelji hodili v šolo,je bilo v razredu 30 učencev,a so zaradi tega bolj butasti
Shooter82
20. 04. 2012 08.25
+6
Ne, ko smo mi hodili v šolo se je vedelo kaj je red in disciplina, tega današnji otroci ne vedo, ker že njihovi starši ne sprejemajo tega.
Vik Klas
20. 04. 2012 11.44
-1
Vsak učitelj mora poskrbeti za svojo avtoriteto,kateri pa to ne zmore je nesposoben,hočem rečt,kateri ne obvlada sebe,še drugih nemore.
enapupa
20. 04. 2012 14.21
+2
danes za svojo avtoriteto učitelj poskrbi s svojo strokovnostjo, ki jo starši vztrajno rušijo, ker se ne strinjajo z ocenami, ki jih njihovi razvajeni otroci dobijo in poleg tega se o tem, kako bodo šli k učitelju in mu "povedali svoje", pogovarjajo pred otrokom
smucar800
19. 04. 2012 23.33
+18
tisti ki kritizirate in obsojate, vprašajte se raje, kam bodo hodili vaši otroci in vnuki v šole in ali boste imeli dovolj denarja za plačat privatne šole, ki jih sedaj popularizirajo, politiki in tajkuni se tega ne bojijo imajo zalogo za najbližje, za ostale pajim tako ali tako ni mar
nikiz123
19. 04. 2012 23.31
+20
Pa kaj se grejo, to je groznooooo, odločen NE pri varčevanju na otrocih..!!!!!
Vik Klas
20. 04. 2012 00.48
-1
davison20
20. 04. 2012 06.38
+12
Cepci, kaka koncesija. Če jim to uspe, bodo privat šole za plačat tako kot v angliji, recmo 25000 € za leto in po tvojem razumevanju in pisanju analfabet, si jo za svoje otroke ne boš mogel privoščiti.
...Lejga...
20. 04. 2012 07.02
-3
kako bodo privat šole če je gospodarstvo fuč kdo pa jih bo pošiljal potem v privat šole.-ejga
Shooter82
20. 04. 2012 08.27
+4
Glej določen procent ljudi je bogatih in ti si bodo lahko to privoščili. Znanje ne bo važno, ker ti ki imajo denar bodo tudi dalje plačevali, da bodo njihovi otroci šli na fakulteto in postali kao izobraženi in ti bodo potem lahko vodili firme, državo... Socioalno šibki, čeprav pametni, pa te možnosti ne bodo imeli. Lep primer tega ti je Amerika.
Vik Klas
20. 04. 2012 11.48
+1
davision20..Koliko pa plačaš zdravnika koncesionarja
irhaela
19. 04. 2012 23.29
+33
Tukaj je en velik hud problem! Nataliteta pada, ker je vse preveč drago in sami stroški brez hrane za petčlansko družino s tremi otroci v najemniškem stanovanju krepko čez 810 eur! Izvzemši, da sta dva otroka dijaka! Podpiram stavko učiteljev in nasploh celotno osnovnošolsko in srednješolsko smer! To kar nam je vlada naložila, da naj bo v enem razredu minimum samo 24 učencev, kaj pa v neki odročni strani, kjer je manj otrok, ali se bodo oni eno uro vozili v najbližjo šolo, kjer zadostuje svojim normam, med tem, ko to njegova nekoč bližnja šola zaprta! No v neki vasi bo vpisanih v prvi razred 38 učencev! Minimum je 24 učencev v razredu, maksimum pa 30 učencev! Po čigavih in kakšnih kriterijih bi izločili iz vpisa ostalih 8 učencev?! Žal sedaj smo dobili najbolj butasto in nelogično koalicijsko vlado! Čas nam bo pokazal svoje!
nikiz123
19. 04. 2012 23.32
+15
enapupa
20. 04. 2012 14.23
+1
novaroza
19. 04. 2012 23.04
+25
zakaj raje ne ukinejo nivoje? Pa nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli, ki je popolnoma neučinkovito in se nikjer ne šteje, stane pa ogromno.
Shooter82
19. 04. 2012 23.08
-7
Glej po raziskavah, ki so bile opravljene v letu 2010 so v šolah, ki izvajajo nivojski pouk za od 10-15% boljši rezultati. Z nivojem lahko ponudiš učencem, ki so nadarjeni dosti več, prav tako pa tistim, ki težko sledijo razlagi omogočiš, da osvojijo temeljne cilje, ki jih bodo potrebovali v nadaljnem življenju.
Globin
19. 04. 2012 23.52
+5
Nivoji morajo ostat - nekateri govorijo, da so nivoji slabi, ker otroke rangiraš (in se lahko počutijo manjvredne) - halo, to se potem celo življenje z njimi dogaja. Po drugi strani pa se nekomu ki spravi skupaj komaj za dvojko lahko toliko pomaga, da doseže dobro trojko in posledično boljšo izobrazbo. To, da pa je Zver ukini veljavnost ekstercev pa je drug poden. Eksterci so objektivno razvrstili otroke. Zdaj pa če imaš lažjega učitelja, ki tala lepše ocene - imaš boljše šanse, kot če imaš strogega (pa znaš več, samo si dobil "štirico" za vzpodbudo v 7 razredu - in ne prideš na gimnazijo, ker je nekdo dobil šenkano petko). Torej - nivoji ja. Eksterci pa nazaj v veljavo! Lepo tako kot je bilo prej. Ocene pol/uspeh pol. + dodatne točke za ostale uspehe (vključno s športnimi in kulturnimi).
SLOBanana
19. 04. 2012 23.01
+20
Tako: prvo kot prvo nisem ne levi ne desni kar se tiče politike. Imam pa tak občutek da so to nujni ukrepi ki bi rešili Slovenijo vendar kot dolgoročno gledano pa bi uničili socijalno državo, uničili bi ženske in družine. Hvala Janša zdaj vemo kam gremo.