Slovenija

Varčevale bodo tudi stranke

Ljubljana, 09. 09. 2009 12.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Stranke bodo iz proračuna dobile manj denarja. Opozicija meni, da gre za populizem: ''Političnim strankam jemljejo 33.000 evrov, pri tem pa nadzornikom in upravam podjetij izplačujejo ogromne nagrade in odpravnine.''

Parlamentarni odbor za notranjo politiko je sprejel spremembo sklepa o višini sredstev, ki pripadajo posamezni politični stranki iz proračuna v letu 2009. ''Stranke bodo namreč zaradi nižanja sredstev za njihovo sofinanciranje iz proračuna za 4,5 odstotka do konca leta prejela manj sredstev,'' je pojasnil generalni sekretar vlade Milan M. Cvikl. Vlada je ocenila, da bo prišlo letos glede na leto 2008 do nižanja BDP za štiri do pet odstotkov, zato so v drugem rebalansu tudi predlagali tolikšno znižanje sredstev za sofinanciranje političnih strank. Na podlagi sprejetega drugega rebalansa letošnjega proračuna so višino sredstev za sofinanciranje strank znižali za 132.361 evrov na letnem nivoju, znižanje pa bodo upoštevali pri izplačilih v zadnjih štirih mesecih letos.

Odbor se strinja o znižanju proračunskih sredstev za politične stranke.
Odbor se strinja o znižanju proračunskih sredstev za politične stranke. FOTO: Reuters

Poslanec SNS Silven Majhenič je dejal, da gre pri omenjenem predlogu za populizem: ''Političnim strankam jemljejo 33.000 evrov, pri tem pa nadzornikom in upravam podjetij izplačujejo ogromne nagrade in odpravnine.'' Glede na sklep DZ iz leta 2008 so se sredstva z 245.112 evrov znižala na 212.022 evrov, piše v sklepu odbora. V osnovni oceni se je z Majheničem strinjal tudi Branko Grims (SDS). Kritičen je bil do siceršnjih varčevalnih ukrepov vlade in ocenil, da razpravljajo samo o varčevanju v višini nekaj 10.000 evrov, o 10-milijonskih postavkah pa ne razpravljajo. Napovedal je, da se bo glasovanja vzdržal. Cvikl je pojasnil, da je bilo zmanjšanje sredstev za politične stranke zavestno in ne populistično. Spomnil je še, da je vlada že na začetku mandata znižala višine nagrad in odpravnin.

Odbor je sklep o spremembi višine sredstev za politične stranke sprejel soglasno, člani odbora pa so soglasno podprli tudi predlog, da državni zbor točko uvrsti na septembrsko sejo. Po sprejemu sklepa na seji državnega zbora ga bo objavil še v uradnem listu.

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kaja Kova? 1
09. 09. 2009 17.41
pa še plače bi jim morali dat na pol pa bi dobili dost denarja za socialo in vzet vse bonitete pol pa ne bi tako ritali
bostjan@kocevje.com
09. 09. 2009 15.02
uaaau to pa bomo pršparali! kok smo pa na patrijah popušili??? 120 000 000 €? tle bomo pa 120 000 zaslužli....no, tri nule razlike, bo v redi matematika.....
Taj100
09. 09. 2009 14.54
Prvo kar bi predlagala našim vrlim politikom (pa nisem na nikogaršnji strani) je, da začne država pobirati davek na premoženje CERKVI. Veste koliko denarja bi se tu nabralo? Upam si trditi, da bi zakrpali te naše proračunske luknje.
Logic Popeye
09. 09. 2009 14.53
komunajzarji bi spet radi oslabili stranke, da bo partija imela monopol.
Uporabnik113189
09. 09. 2009 14.41
Vsakemu, ki se je ukvarjal s podjetništvom je kristalno jasno, da dobro firmo gradiš vse življenje in se moraš odpovedati mnogočesa, da na koncu MOGOČE preden greš v pokoj vidiš dobro stoječe podjetje. Pri tem moraš biti s svojo plačo presneto previden, največkrat pa vse popoldneve in noči delaš zastonj.. Vsaka plača, ki je višja od 7000EUR je za mene tatvina..Mislim v Sloveniji. Briga me za tujino. če kdo hoče več, naj gre tja me nič ne moti.. Človeku dvigne pritisik, ko golobradi mulci sebi obračunavajo plače v desettisoče EUR in še odpravnine v stotisočih. V tistem letu svojega mandata niso mogli narediti noč posebnega, to mi ne bo nihče trobil. So pa v enem letu za sebe poskrbeli za vse življenje. Zato je to tatvina, pa kakorkoli to gledaš..In zato ima opozicija prav. Pahor bo moral korenito prevetriti te mafijske združbe ali pa v naši državi ni prihodnosti. Se pa strinjam, da bo to nevarno početje, ker se ga bodo v takšnem primeru lotili z vsemi topovi..
Tonček Balonček
09. 09. 2009 14.41
Pa saj v komunizmu za starnke nismo namenili niti dinarja davkoplačevalskega denarja in ZKJ se je financirala iz članarin. Zakaj so se nam po zlomu komunizma te stranke obesile na davkoplačevalski denar? Saj se tudi društva financirajo sama, le te stranke in delno verske skupnosti imajo tovrstne privilegije parazitizma! Zakaj pa ne financirajo še npr. sindikatov, zbornic, str. združenj?
miha040
09. 09. 2009 14.28
pa kje šparajo se strinjam s tem da naj si stranke oz njihovi člani sami plačujejo kampanije in ostale zadeve,,samo to šparanje s strani vlade je samo pesek v oči drugje gredo v nič milijoni eurov, pa včerajšnja novica o zamrznitvi plač upokojencem nič pa ni bilo govora o zamrznitvi plač zaposlenim v državni upravi raznim fukcionarjem ki bi jim morali plače najprej znižati za 30% nato pa zamrzniti...naj cvikl raje razloži zakaj je vlada zvišala plače sodnikom na razred kot jih imajo poslanci..če bi bilo vse po pravilih se mora najprej znižati plače in ukiniti vse nagarade tisitm ki imajo največ ne pa tisitm ki že komaj shajajo skozi mesec...
Leandra
09. 09. 2009 14.19
Zato so pa ubili Krambergerja ker se ni pasel na proračunu in za svoje orgije iztavljal rašun delavcem..?? Dokaz za to kaj so so bivši poslanci...naredili bi vse da bi bili na državnem cuclju in ti v Parlamentu so čisto enako sranje...??
zahod.west
09. 09. 2009 14.08
rdečuhi na oblasti, pojmovanje demokracije po balkansko......
igor_zmaj
09. 09. 2009 14.08
Pahor Super napreduje, poleg stroškov za kavo je zdaj državi še 33 jurjov pršparov. Kdaj bo pa kej zaslužu ??? Al pa vsaj prepreču da kradejo vsaj njegovi ???
viliboh
09. 09. 2009 12.59
Če hočeš biti v sindikatu tudi plačaš članarino,pa imaš od tega bore malo
Tonček Balonček
09. 09. 2009 12.58
Zakaj sploh moramo davkoplačevalci financirati stranke in verske skupnosti, to naj pač plačujejo tisti, ki to potrebujejo, gre za tipični luksuz.
viliboh
09. 09. 2009 12.56
Ali se v drugih demokratičnih državah po svetu stranke tudi financirajo iz državnega proračuna?Mislim,da ne.
neumna_ovca
09. 09. 2009 12.53
periot
09. 09. 2009 12.49
to je laž nikjer ne varčujejo
bozjibic
09. 09. 2009 12.43
Zakaj sploh prejemajo stranke sredstva iz proračuna? Kar lepo naj prosjačijo naokoli od tistih, ki jih podpirajo. Jaz za stanke, ki so trenutno na sceni ne bi dal niti centa.