Slovenija

Minister Erjavec novači

Ljubljana, 15. 04. 2008 13.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Če ste mlajši od 25 let, kondicijsko pripravljeni in nekaznovani, lahko postanete slovenski vojak.

Fantje, rojeni leta 1990, so se v Slovenj Gradcu seznanili z vojaško dolžnostjo. Na predstavitvi v Slovenj Gradcu je minister za obrambo Karl Erjavec nagovoril več kot 100 dijakov zadnjih letnikov srednjih šol, ki jim je predstavil možnosti zaposlovanja, štipendiranja in izobraževanja, ki jih ponuja Slovenska vojska (SV). "Moram reči, da so mladi zelo z zanimanjem poslušali, kar sem jim povedal. Gre za nov pristop k promociji vojaškega poklica, predstavil pa sem jim tako vlogo sodobne vojske, delovanje na misijah in drugo," je pojasnil.

Slovenski vojaki
Slovenski vojaki FOTO: Slovenska vojska

Minister je pojasnil, da imajo na podlagi zakona o služenju v SV možnost oblikovati samostojni štipendijski sklad, letos pa nameravajo iz tega naslova razpisati 400 štipendij za srednješolce ter 117 štipendij za študij na visokih šolah. "Razpis bo objavljen junija in menim, da bo zanj kar veliko zanimanje," je prepričan Erjavec. "Gotovo bodo štipendije privabile več ljudi, s tem pa nam bo omogočeno uresničevanje kadrovskega načrta v naslednjih letih. Štipendije so namreč naložba za prihodnja leta, saj izobraževalen proces traja nekaj let," je dejal minister. Izpostavil je, da bo oseba s tem, ko bo pridobila štipendijo SV, imela zagotovljeno službo v okviru ministrstva za obrambo oziroma SV, vojaško kariero in vse možnosti dopolnilnega izobraževanja – tako podiplomskega študija kot specialističnega usposabljanja.

''Glede na načrte bo štipendija z dodatki za dijaka znašala od 108 do 145 evrov in za študenta od 178 do 280 evrov. Višina štipendije je odvisna od letnika šolanja štipendista, učnega uspeha in tudi od tega ali ima štipendist - študent opravljeno temeljno vojaško strokovno usposabljanje,'' so za 24.ur.com pojasnili na obrambnem ministrstvu.

Slovenski vojaki
Slovenski vojaki FOTO: Slovenska vojska

V SV je zaposlenih več kot 7000 državljanov, v naslednjih letih pa naj bi se jim pridružilo še približno 1500 poklicnih vojakov, tako da naj bi do leta 2010 postali ena od največjih organizacij. ''Pridružite se nam lahko vsi, ki vas zanima delo v dobro organiziranih skupinah in vam je izziv delo s sodobno tehniko,'' je zapisano na spletni strani SV. Vojaški kandidati praviloma ne smejo biti starejši od 25 let, imeti morajo vsaj četrto stopnjo izobrazbe in slovensko državljanstvo. Prav tako morajo biti ''zdravi, telesno in duševno sposobni za poklicno opravljanje vojaške službe, ne smejo biti v politični stranki, pravnomočno obsojeni zaradi storitve kaznivega dejanja oziroma zoper njih ne teče kazenski postopek''.

Slovenski vojaki
Slovenski vojaki FOTO: Slovenska vojska

Po določilih zakona o vojaški dolžnosti se ne glede na opustitev obveznega služenja vojske tudi v času miru še naprej vodi vojaška evidenca. Vpis vojaških obveznikov oziroma seznanitev se izvede na podlagi podatkov uradne evidence o državljanih. Upravni organ, pristojen za obrambne zadeve, vojaškega obveznika seznani z dolžnostmi in pravicami vojaškega obveznika praviloma v koledarskem letu, ko dopolni 18 let. Vojaške obveznike je treba seznaniti z vojaško dolžnostjo v miru in ob neposredni vojni nevarnosti. Istočasno jim predstavijo možnosti za zaposlitev v Slovenski vojski, za prostovoljno služenje vojaškega roka in za možnosti pogodbenega opravljanja vojaške službe v rezervni sestavi Slovenske vojske.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Brrr1111
16. 04. 2008 07.34
Poljska Patria je v Afganistanu naletela na upornike. Vanjo so spustili RPG.. pa ne da so bili vojaki nepoškodovani, oklepnik je lahko vrnil ogenj in se nato brez pomoči vrnil nazaj v bazo. Spike je vodena raketa, se pravi, da se Patria lepo za kakšen hribček skrije, nato čezenj spusti eno raketico.. in BUUM! tanka ni več ... Medtem pa tudi če bi tank hotel streljati, izstrelki iz topa niso vodeni.. se pravi bi šlo vse skupa v ku*** :) 6 letal F-16 je (za enkrat) čisto dovolj! za več pa itaq pilotov nimamo. Problem nekaterih(!!) sodobnih tankov je da žrejo ko kurb* :)
yarrick
15. 04. 2008 23.48
seveda ne rabimo lovskih letal( kej pa jih bomo obračali, madona?!). Kot je rekel slavko; v naši majhni deželi pridejo v poštev helikopterji( in dobro izurjeni piloti). Mogoče bi se moral naš obrambni minister pogoditi z italiansko Augusto, kejr delajo odlične bojne helikopterje (A 129, tisti ki se spoznate na te stvari se boste strinjali z mano, da je to eden boljših helikopterjev na svetu( z kako izjemo Kamov. ka.jev seveda)) Karse pa tiče patrij: ne vem zakaj se toliko kregajo ali je dobra ali ne; to je bilo dokazano da so patrije dobri oklepniki. Vendar pa se da tudi take dobre stvari uničiti relativno lahko, tako da se mi zdijo včasih izjave malce pretirane. Se pa strinjam da naši tanki ne bodo nikoli več( upam vsaj) videli bojnih polij /bojišč.(ker so res zastareli, sploh v primerjavi z kakim leopardom 2, challeger MK.II ali III, abramsom (a1,a2) ali pa celo z izraelsko Merkavo MK. III)po moje bi bilo bolje da jih lepo pretopijo v kaj bol uporabnega. Sicer pa tako v sloveniji ne rabimo tankov, če imamo samo hribovje naokoli, v urbanih predelih pa vemo kako ranljivi so lahko tanki...
Slavko ?erv
15. 04. 2008 22.45
Aja se opravičujem sej niste.... Samo tale prenovljena stran je res čisto mimo , saj včasih sploh ne pokaže kaj sem pred kratkim napisal. Čudno imate tole porihtano
Slavko ?erv
15. 04. 2008 22.43
Kva pa ste sedaj vse izbrisali ?
Slavko ?erv
15. 04. 2008 21.53
mega318993 --------------- Če še ne veš Slovenske vojske ni na mejah ,ravno tako kot tudi nimajo sosedne države svojih vojska na meji. No edino Trdinov vrh lahko izvzamemo pa še kje ! In hvala bogu da je tako ..
Slavko ?erv
15. 04. 2008 21.46
porka.malorka ------------------- Tvoje poznavanje tega kje in kako trenuitno sodeluje S.V. je prav fascinatna ! Očitno premalo spremljaš novice , in predlagam ti da malo spremljaš portal , Slovenske vojske.Tvoja izjava glede Iraka in dobička je pa rav butasta , in nad to izjavo se lahko malo zamisliš.. Ne vem eni res ne kapirate določenih zadev , in Slovenija ima interes da je v bližnji soseščini mirno. ! Razen če bi nekateri radi futrali begunce . Kar se tiče tankov te nebodo nikoli uporabljali na mirovnih misijah , tako da to so čiste bedarije ko eni nekaj pišete da bi bilo bolje imeti tanke kot pa lahke oklepnike. Patri je očitno brez dvoma odlično vozilo , ki ima na razpolago lahk ocel kup oborožitve , poleg tega je hitro dobro zaščiteno , pa še veliko dodatnih vojakov lahko popelje. Torej za mirovne operacije in tudi za morebitno obrambo države so ta oklepna vozila odlična izbira. Moram pa reči da sem se sam že peljal z tankom M-84 in vam povem proti zahodnim tankom , je to zelo zastarel tank. Ni vse samo v ognjeni moči in v oklepu ! Sicer je to dober tank , toda z kakšnim Leopardom , Abramsom , in podobnimi preprosto nima možnosti preživetja. Pa tisto glede lovcev F-16 ta opcija da bi jih imeli skupaj z Hrvati ni možna. Sloveniji se ne splača imeti lovskih letal , kajt iz tem zraven potegne ogromne stroške in od njih nebi imel ipraktično nobene koristi. Moramo pa imeti odlične helikopterska plovila in in Cougarji že spadajo v ta del oborožitve. Nujno bi pa pomojem morali nabaviti ( jurišne helikopterje ) , in najbolje bi bilo da bi jih nabavili pri katerim izmed Evropskih proizvajalcev. Torej pomojem bi lahko nabavili recimo do deset jurišnih helikopterjev in recimo še nekaj srednjih transportnih helikopterjev Cougar ! Sedaj jih imamo 4 pa če bi dokupili še par novih in če zraven odamo še 8 Bellovih -412 , potem bi bili zel odobro opremljeni . Seveda pa nujno potrebujemo vsaj eno če ne dve transportni letali , za prevoz opreme pa tudi vojakov na mirovne misije . Mislim da bomo v roku 5 letih vse to imeli.
badi 27
15. 04. 2008 21.39
mega318993 Tebi je sploh jasno da vojska pri nas ne sme bit na meji. Je od vojske ali od politike odvisno gdo bo južno mejo brano gdo pa ne. Kaka je pa korist od tebe, glede na to kolko je država že v tebe gnara vložla? Ne bluzi če ne poznaš stvari
yarrick
15. 04. 2008 21.34
ste pa res dobri, primerjate tanke(pa čeprav prastare 55ice z patrio. Tisti redki ki se malo bolje spoznate na te stvari že veste kako to gre) pa oklepna vozila. Ne vem sicer kej ste našli vse te podatke, vendar pa se strinjam z nekom, ki je že pred mano dejal da lahko tank uničiš z kakimi tromblonskimi granatami/AT bombami in podobno. Dajte, najprej prebereite kakšno strokovno gradivo potem pa podajte relano stanje, ne pa nekih fiktivnih idej :S karpa se tiče kadra, bi pa rekel takole: premalo plačani vojaki, neustrezno izobraženi nadrejeni ( sploh kar se tiče poveljevanja enotam/vodom(na terenu sploh)) in pa nenormalno izživljanje nad vojaki. Dokler ne bodo uredili teh kritičnih stvari bodo vojaki še vedno odhajali iz SV
Tonček Balonček
15. 04. 2008 21.31
Včash smo imei vojaško gimnazijo, ne vem zakaj ne bi spet imeli srednje vojaške šole, z internatom. To je pač specifičen poklic, "normalna" populacija se pač ne odloči zanj!
Damjan Vavtar
15. 04. 2008 21.12
vau kakšna korist od slovenske vojske.še naše meje na jugu ne upajo branit kaj pa šele kaj drugega . smo samo NATO hlapci. a se je že kdo vprašal kolko denarja gre brez veze v nič .folk ma pa komaj za preživetje .
badi 27
15. 04. 2008 19.46
Pogodbe za nedoločen čas pa ne bo več množičnega zapuščanja vojske
megla007
15. 04. 2008 19.42
Ma kaki puše ven,... tiče treba pokazat, pa naj vidjo, kdo ma jajca. Med tem časom, ko se bo nasprotnik smejal dotični gesti, pa samo udri po njih ;)
lisjak79
15. 04. 2008 19.01
Niso važni nakupi tega ali pa onega orožja Slovenija tko vse kompcepte oboroževanja pobere po NATU.Pa če tudi so skregani z logiko. PROBLEM SV je v odnosih če ti nadrejeni reče da si vredenj manj kot prdec bi ga najraje nekam zabil.Drugi problem je v FDV-ju (šolani) častnik SV nima pojma od prakse nekaj je šola drugo pa poligon/mednarodna vaja. Prideš na vajo imajo večinoma vse vojske vozila z možnostjo namestitve orožja na strehi, kaj pa mi daj puško pomoli ven skozi okno se je glasil ukaz!!!!!!!!!!! Še Poljaki,Romuni;bolgari imajo to možnost pa če prav nimajo NOVEGA AVTOPARKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aleks75
15. 04. 2008 17.53
Še en let pa pol pa bojo vsi na klocnih moja enota je že 54 OKMB.Kar se tiče primerjave Patrije pa M-84 ...Domet tanka ali Patrije..? Sej tank se da uničt tud z ročnim raketometom..sam blizu je treba pridt ane..Patrijo je dost lažji uničt prebojnost manjšta itd..Ti verjetn nisi služu vojske..to kar bereš po revijah je tko tko daleč od realnosti sploh pa na terenu..gosence al pa gume ..6 letal F16 huda cifra:))...protiletalski sistem srednjega dometa to ni dolgi domet ampak srednji.Si pa zrel za vojsko take rabjo. LP
Brrr1111
15. 04. 2008 17.31
Zakaj ravno Kosovo? Če v tej šiptarski državi izbruhne nasilje je naravna pot imigrantov Slovenija!
Brrr1111
15. 04. 2008 17.17
Samo tanki M-55S (ne T-55) so konzervirani, tanki M-84A so še vedno v uporabi (54 komadov). Te naj bi konzervacija doletela l. 2010. Nekaj (če ne večina) BVP-jev M-80A je še vedno v uporabi, vendar pa naj bi jih že kmalu doletela ista usoda kot tanke. MORS planira nabavo protiletalskih sistemov srednjega dosega za leto 2012, če pa bo vse posreči, pa se zna zgoditi - bodisi, da imamo lovce skupaj s Hrvaško, bodisi, da si 6 letal F-16A/B izposodibmo od Nizozemcev. Naj ti povem da Patria AMV prekaša vse dosedanje oklepnike v SV, tudi tanke (v verziji z 30mm topom in Spike vodenimi protioklepnimi raketami). LP!
Aleks75
15. 04. 2008 17.04
Tanki so že kar nekaj časa izven uporabe na klocnih kao konzerverani.Razorožili so najmočnejšo enoto slovenske vojske oklepnomehanizacijo.Polek tankov M-84 so konzerverani tudi prenovlene tanke T-55 in prav tako so konzerverali tudi BVP bojno vozilo pehote.Vsa ta vozila so za Patrijo strah in trepet, ker so teški oklepniki seveda.Slovenska vojska bo kmalu lahko delovala samo v sklopu Nata in to kot izvidniško pehotna, zaledna in sanitetna enota..ker gre vse v to smer.Kot taka samostojno nemore delovat tako pomankliva kot je.S Patrijo se proti tanku frontalno nemorš borit naši tanki so konzerverani.V zraku se nimamo š čem borit Pilatusi so šolska letala čebelice.Kakih hudih helikopterskih enot nimamo , protiletalskih raket dolgega dometa tudi ne..in še tisto oklepno mehanizacijo ,ki je bila nekaj vredna so umaknili iz uporabe.In kaj si lahko v SV topovsko meso za 500eur hvala lepa.Talate štipendije plače so pa mizerne ni logike..flancate mularijo.Pri 18-tih bo šel za profi vojaka pri 19-tih v Irak vrnu se bo v trugi ..in kaj bote povedal staršem.Padel je za Slovenijo al za USA?
porka.malorka
15. 04. 2008 16.56
SLO vojska je taka traparija,da večje ne more biti. Če pa jo že imamo zakaj se ne borijo v Iraku.Bi imeli vsaj kakšen dobiček od njih.Ne pa da jih pošiljamo na Kosovo to je samo strošek.
Prvo Bore
15. 04. 2008 16.32
Slovenska vojska se pripravlja za slovenske demonstracije, sodeč po slikah.
Brrr1111
15. 04. 2008 16.12
Mogoče bom pa tudi jz kaj tacga v prihodnosti počel... PS: kva je zdej s tanki? a bomo kupili nove, ali bomo samo podaljšali rok uporabe tankov M-84?