Slovenija

Javni zavodi: Stroška testiranj ne moremo kriti sami, nihče nas ne upošteva

Ljubljana, 13. 08. 2021 12.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Maja Račič
Komentarji
158

Precepljenost zaposlenih v vrtcih je okoli 40-odstotna, ocenjujejo v Skupnosti vrtcev Slovenije. "Po moji hitri oceni bi se strošek v našem vrtcu na mesečni ravni gibal med 8000 in 9000 evri," pravi Janja Bogataj, ravnateljica Vrtca Škofja Loka. V Združenju ravnateljev vrtcev Slovenije pa so kritični do pristojnih, saj jim nihče ne posreduje potrebnih informacij: "V sredo naj bi se sestali z ministrico, vendar dvomimo, da nas bodo kakor koli upoštevali." V Skupnosti socialnih zavodov medtem opozarjajo: "Te stroške mora kriti proračun, ne pa da se z njimi dodatno obremenjujejo domovi, posledično pa se to prevali na oskrbnine, ki jih plačujejo stanovalci in njihovi svojci."

Kot je znano, od 23. avgusta hitri testi na novi koronavirus ne bodo več brezplačni. Kot v gospodarskem sektorju se tudi v javnih ustanovah v zvezi s tem pojavljajo številna vprašanja, zlasti kdo bo nosil strošek testiranja za zaposlene, ki niso niti cepljeni niti prebolevniki. "Odprtih vprašanj je mnogo," pravi Romana Epih, predsednica Združenja ravnateljev vrtcev Slovenije.

Če bo testiranje za zaposlene res plačljivo, je treba posebej poudariti, da vrtci v finančnem planu nismo predvideli tega stroška, zagotovo pa ta strošek ne sme iti na račun dviga cen, saj bi na ta način bremenili starše. Janja Bogataj, Skupnost vrtcev Slovenije

Kot pravi, še vedno ne vedo, kdo bo nosil stroške testiranja, "zaposleni zagotovo ne". Kot dodaja, pa bo, če bo strošek padel na zavod, pomembno še vprašanje, ali bo testiranje potekalo dvakrat ali trikrat tedensko. "Ob dvakratnem testiranju bomo v prekršku za nekaj ur," izpostavlja Epihova. Po njenih besedah bo višina stroška odvisna od cene testerjev in dogovora z izvajalcem testiranja.

Janja Bogataj iz Skupnosti vrtcev Slovenije razmišlja podobno in je kritična do pristojnih, saj "še nimamo nobene informacije, kako naj bi se izvajalo testiranje, kdo bo plačnik, kje bodo mesta za testiranje in kdo bo preverjal pogoj PCT. Skratka, tik pred začetkom izvajanja ukrepov smo vrtci brez nujno potrebnih informacij." Poudarja, da vrtci v finančnem planu niso predvideli tega stroška, zagotovo pa ta strošek ne sme iti na račun dviga cen oskrbnin, saj bi na ta način bremenili starše. Bogatajeva je tudi ravnateljica Vrtca Škofja Loka: "Po moji hitri oceni bi se strošek v našem vrtcu na mesečni ravni gibal med 8000 in 9000 evri, kar pomeni, da si kot delodajalec tega plačila ne moremo privoščiti."

"Na MIZŠ je potekal sestanek s predstavniki šol, vrtcev pa niso povabili, čeprav bomo mi prvi, ki bomo morali v ponedeljek, 23. 8., zagotavljati upoštevanje pogoja PCT," so kritični v Skupnosti vrtcev Slovenije.
"Na MIZŠ je potekal sestanek s predstavniki šol, vrtcev pa niso povabili, čeprav bomo mi prvi, ki bomo morali v ponedeljek, 23. 8., zagotavljati upoštevanje pogoja PCT," so kritični v Skupnosti vrtcev Slovenije. FOTO: Miro Majcen

Bogatajeva ocenjuje, da je trenutna precepljenost zaposlenih v vrtcih okoli 40-odstotna: "Približno taka, kot je slovensko povprečje." Obe sogovornici sta kritični do pristojnih: "Vrtci smo bili do zdaj popolnoma spregledani tako v zadnji uredbi o presejalnem programu kot tudi v pripravi na novo šolsko leto. Res je, da smo danes dobili povabilo za sestanek z ministrico v sredo, vendar dvomimo, da nas bodo kakor koli upoštevali," pravi Epihova. Bogatajeva dodaja: "Že dolgo je jasno, da se z vrtci ne ukvarja nihče, občutek imamo, da smo naključni del vzgojno-izobraževalnega sistema. Včeraj je na MIZŠ potekal sestanek s predstavniki šol, vrtcev pa niso povabili, čeprav bomo mi prvi, ki bomo morali v ponedeljek, 23. 8., zagotavljati upoštevanje pogoja PCT. Vrtci smo odprti vse leto, s svojo dejavnostjo močno podpiramo ostale panoge v državi, vendar smo po krivici velikokrat spregledani."

Bodo strošek testiranj v domovih za ostarele nosili stanovalci in njihovi svojci?

S podobnimi težavami se soočajo tudi v Skupnosti socialnih zavodov Slovenije. "Ker uredba določno ne opredeljuje zaposlenih v socialnovarstvenih zavodih, za katere bi se sredstva za izvajanje presejalnega programa zagotavljala v proračunu, smo za pojasnilo zaprosili ministrstvo za zdravje, vendar odgovora do tega trenutka nismo prejeli. Naše stališče je, da mora stroške hitrega testiranja nujno kriti proračun, še posebej, če so testiranja obvezna, ne pa da se z njimi dodatno obremenjujejo domovi, kajti posledično se to prevali na oskrbnine, ki pa jih plačujejo stanovalci in njihovi svojci. To za nas ni sprejemljivo," pravi sekretar skupnosti Denis Sahernik.

Izračuna, kako bi se to poznalo na ceni oskrbnine, še nimajo. "Upamo, da s to ne bo zgodilo in da bodo zaposleni v socialnovarstvenih zavodih dodani med izjeme uredbe," izpostavlja sogovornik.

Bojimo se, da obstoječi ukrepi v zvezi s testiranjem pri zaposlenih v socialnovarstvenih zavodih ne bodo dobro sprejeti, kar lahko povzroči večji odliv kadra v druge panoge in posledično še zaostri kadrovsko krizo v domovih. Denis Sahernik, Skupnost socialnih zavodov Slovenije

Povsem ažurnih podatkov o precepljenosti v domovih za starejše nima, saj je za izvedbo cepljenja pristojen NIJZ. "Po podatkih iz ankete, ki smo jo izvedli sredi junija, se je v povprečju cepila malo več kot polovica zaposlenih. Stopnja zaščite pa je v resnici višja, saj je okužbo s koronavirusom prebolelo več kot 40 odstotkov delavcev v domovih za starejše in posebnih zavodih za odrasle," poudarja. Del zaposlenih je tako še vedno znotraj devetmesečnega obdobja, ko so zaščiteni in lahko cepljenje še odložijo. Prav tako so od izvedbe ankete nekateri domovi že organizirali ponovna skupinska cepljenja ali pa jih načrtujejo, je navedel Sahernik.

Po njegovih besedah se v skupnosti zavedajo, da se s problemom nezadostne precepljenosti ne soočamo samo v Sloveniji, pač pa tudi drugje po svetu. "Bojimo pa se, da obstoječi ukrepi v zvezi s testiranjem pri zaposlenih v socialnovarstvenih zavodih ne bodo dobro sprejeti, kar lahko povzroči večji odliv kadra v druge panoge in posledično še zaostri kadrovsko krizo v domovih," poudarja sogovornik.

Bo strošek testiranja zaposlenih padel na stanovalce in njihove svojce?
Bo strošek testiranja zaposlenih padel na stanovalce in njihove svojce? FOTO: Dreamstime

Ob tem se v skupnosti sprašujejo, ali je država res že izkoristila vse možnosti, da bi zaposlene na drugačne načine spodbudila k cepljenju. "Če recimo pogledamo raziskave, ki so se ukvarjale s problemom, kako povečati delež zdravstvenih delavcev, ki se cepijo s cepivom proti gripi, se omenjajo zelo različna orodja, vključno s finančnimi spodbudami in drugimi bonusi za cepljene. Po tem še nismo posegli, pa bi bilo najbrž smiselno," pravi Sahernik.

V skupnosti vladi prav tako predlagajo, da sistematično pristopi k reševanju problema prezračevanja v socialnovarstvenih zavodih, "kajti do tega trenutka so bili izvajalci prepuščeni sami sebi, tako pri dogovarjanju s ponudniki prezračevalnih rešitev kot pri financiranju tovrstnih vlaganj". Sami so se tudi dogovarjali o rešitvah za dezinfekcijo zraka in površin. "Želeli bi si, da bi država temu področju dala večji poudarek in vsem socialnovarstvenim zavodom v javni mreži, torej tako javnim kot zasebnim izvajalcem, zagotovila dodatne finančne vire. Menimo, da bi se denar za te rešitve, ki so se izkazale kot najboljša obramba pred širjenjem virusa v zaprtih prostorih, moral najti v državnem proračunu," še zaključi predstavnik Skupnosti socialnih zavodov Slovenije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (158)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Patriot78
13. 08. 2021 19.39
+2
Janja B. če nima vaš zavod 8-9k € na mesec, pa pojdite štrajkat, na cesto povzdignit glas - -včasih ko so vam višali norme za št, otrok v vrtcu, ste takoj skočili v luft... zdaj bo pa kaj???
otocanka
13. 08. 2021 19.22
+5
Se bodo v parlamentu tudi morali cepiti 2x tedensko oz. tedensko? Tam jih sedi 90 ljudi v zaprtem prostoru. Ali velja to le za gospodarstvo? Enakopravnost za vse.
otocanka
13. 08. 2021 19.22
+3
kakafonijaprava
13. 08. 2021 16.50
-4
Če pa se niste cepili in ste sfečkarski troli za cepljenje, vas bo pa itak Bog štrafal - slejkoprej!
oježeš
13. 08. 2021 16.23
+3
Kdor vplačuje v zdravstveno blagajno ima pravico koristiti zdravniško pomoč kadar to potrebuje. In se ga ne da izločiti iz zdravljenja pa zbolel zaradi česarkoli. Bi bilo pa pošteno, če bi zavarovalnice sklepale zavarovalnino za slučaj potrebe zdravljenja v bolnici za okužene ljudi s covid virusem. Če lahko iz gora in cest rešujejo brezplačno, zakaj ne bi smeli potem še zdraviti okuženih s covid virusom kadar potrebujejo bolnišnično zdravljenje? Dajte malo pameti v roke ne samo sejati sovraštva do tistih, ki se ne prilagajajo vam. Sem že napisal, da se polovica cepljenih ne bi cepila, če ne bi šla na dopust izven države, kar pomeni, da jim je manj mar za zdravje, kot za dopustovanje ob morju.
DD.DD
13. 08. 2021 16.13
+0
prosim cepite se vsi, tudi otroci čimpreje, rotim.vas
wolfterier
13. 08. 2021 16.08
+1
Dokler je cepljenje zastonj,naj plačajo testiranje.Ali pa naj bodo v karanteni !!!
xyxyz
13. 08. 2021 15.55
-2
Cepiva so zastonj. če se ne želiš cepit, plačaj testiranje. Lahko pa nehaš hodit v služno. Svobodna volja.Enostavno
Mustache
13. 08. 2021 16.09
+3
123maradona
13. 08. 2021 16.18
+1
Brk, zato ker je strokovno podkrepljeno z dokazi. Ni to "vašar".
oježeš
13. 08. 2021 16.27
+5
Zgleda, da cepivo že deluje, če misliš da je zastonj. Seveda ga EU rada pošlje, vendar če misliš, da ne odvajamo ogromno denarja v EU se krepko motiš, ali nič ne razmišljaš. Vse to nekdo plača, vsaka država za svoje, če ne direktno, pa z odvajanjem denarja po obveznostih do EU. Bi bilo pa pošteno, če bi twitko denar od orožja uporabil za nakup cepiva ali testiranja. S tem dejanjem bi se pa res lahko pohvalil, vsekakor odpustiti mu pa ne bi mogli za njegova dejanja.
mikumi
14. 08. 2021 13.39
+2
Kakofonija @ Lahko prosim daš kak link od vseh teh dokazov? Že to da naši strokovnjaki nonšalantno trdijo da cepiva niso eksperimentalna je laž. Na uradni strani eu lepo piše da je izdano pogojno dovoljenje za cepiva proti covidu ker se še vedno testirajo. Potrebno pa je znanje angleškega jezika.
Maister1
13. 08. 2021 15.37
+0
Lupčki se vprašate koliko nasega denarja so preko te nebuloze za pokradli
JFMAMJJASOND
13. 08. 2021 15.52
+5
To bi ga itak, če bi bil covid ali ne, pa vseeno, levi ali desni. Nekateri še kar naivno mislite, da se da v politiki kaj spremeniti z menjavo glavnih akterjev.
Uporabnik1834374
13. 08. 2021 16.53
+0
mikumi
14. 08. 2021 13.42
+1
JFM....... @ E s tem se pa stoprocentno strinjam. Vsi naši glavni akterji delajo samo za svojo rit in jim Slovenija dol visi. Zato se pa opozicijski voditelji kregajo za večji kos pogače namesto da bi stopili skupaj.
Maister1
13. 08. 2021 15.35
-1
Ko sem se danes testiral se je sestra smejala-noben bolan pa tolko larma-TO JE ENA SAMA LOPOVŠČINA
123maradona
13. 08. 2021 16.19
+0
Sestra? Saj se lohk sam smeješ anticepilcem...
wonn
13. 08. 2021 15.33
+10
zahtevajo testiranje plačajo pa naj delodajalec,ki bo pritiskal na zaposlenega vsaj v gospodarstvu...
123maradona
13. 08. 2021 16.20
-1
Prav bo naredil, delavc naj se gre cepit. Pošilja mi delavce zavod ki že na vratih pove da se ne bo cepil in d ne želi testiranja....ostal bi kar na zavodu. Kmalu še cepljenje za ljudi na zavodu.
devlon
13. 08. 2021 15.32
+7
Naj zaposlijo cepljene. Kje je problem?
bra345
13. 08. 2021 15.55
+2
Kaj boš delal na treh mestih na enkrat? Koliko pa vas je cepljenih. Aja pa penzionisti bodo šli pomagat😁😁
afnguncar
13. 08. 2021 15.25
+2
Cepljenje ali odpuščanje. Kaj ni tu jasno ????
bra345
13. 08. 2021 15.58
-2
Jaja sanjaj. Vidim da ne poznaš resolucije varnostnega sveta Evrope. No in kdo ima sedaj večji IQ? cepljeni ali ne cepljeni?
Mustache
13. 08. 2021 16.11
-1
Odpravnine kolega odpravnine. Potem se novega delavca ne morejo zaposlit. A bojo direktorji delali? Kako si neumen ej..
123maradona
13. 08. 2021 16.21
+1
....resolucija.....bla bla bla, podpisat odpoved....ciaoooo!
Abica
13. 08. 2021 18.41
-1
Kaksna odpravnina, ce ne izpolnjujes delovnih pogojev? Torej pct.
proofreader
13. 08. 2021 15.21
+7
Cepivo je brezplačno.
proofreader
13. 08. 2021 15.20
+2
Zdravje in življenje ima prioriteto pred vojno proti trenutni vladi.
No pasaran
13. 08. 2021 15.19
+0
Od kdaj pa se osebje v DSO, ki je prebolelo okužbo, smatra za prekužene za obdobje 270 dni? Za vse ostale pa se prebolevnost šteje samo za obdobje 180 dni. Stroka, kje si?
daiči
13. 08. 2021 15.21
+3
Zgleda da imas vec protiteles ce delas v dso-jih
Jon Bacek
13. 08. 2021 16.17
Venceremos!: Od kje so te info? Preverjena info.?
Covidus
13. 08. 2021 15.14
+4
Super, zaradi antivakserjev se bodo podražili vrtci?
Mustache
13. 08. 2021 16.14
+2
Ne. Zaradi direktorjev, ki ne znajo z denarjem...
Dante69
13. 08. 2021 15.13
-2
Ovce meeeeeeee
Covidus
13. 08. 2021 15.14
+2
Primius
13. 08. 2021 15.04
+3
Zanimivo mi je, da tukaj pisejo, da necepljene vzgojiteljice ne smejo blizu otroka. Vsako leto je kup neodgovornih starsev, ki vozijo ocitno bolne otroke v vrtce in sole, nafilane s calpolom in podobnimi arcnijami in sirijo raznorazne bolezni v skupine in razrede. Kje je njihova odgovornost takrat, ko obolevajo tako zaposlwni kot ostali otroci, tudi z nevarnimi boleznimi. Kar se pa ravnateljev vrtcev tice. Lepo so pokimali zupanom, v Ljubljani se je to najbolj videlo, ko so sprejemali vse otroke, tudi tiste, ki bi lahko bili doma. Zakaj bi jih jemali resno, ce nimajo hrbtenice in tudi zdaj je nimajo. Jokcajo, storijo pa en velik 0. V prvem valu pa so zaposlenim nekateri dali 2 pralni maski...za cwlotno obdobje. Toliko o ukrepih.
123maradona
13. 08. 2021 15.11
+6
Starši so lahko psihotični in na psiholoških? Nimajo potrdila ali so zdravi? Če vzgojiteljica opazi kakšno posebnost pa mora posredovati socialni službi. Vse preveč otrok trpi z starši ki so na drogah ali alkoholu.
daiči
13. 08. 2021 15.15
-1
Ravnatli vrcev pa sol majo velik dela da v teh casih ohranijo svoje riti na stolckih, vse drugo je tretjerazredno pomembno.
Abica
13. 08. 2021 15.26
+6
Preusmerjanje pozornosti. Vecina starsev bolne otroke zadrzi doma.
Abica
13. 08. 2021 15.03
+4
Gospodicne se bodo morale cepit
123maradona
13. 08. 2021 15.13
+5
...z eno tanko, čvrsto in špičasto stvar? Iglo sem imel v mislih.....😅🤣🤣
Covidus
13. 08. 2021 15.15
+9
šmajser1
13. 08. 2021 15.02
+2
...hehe najbolj butasta.....da mora stanovalec oz njehov svojec, kinplacuje domm placat za teste zaposlenih! TO JE NESPREJEMLJIVO IN ABSURD! ZDAJ FOOLK VIDITE KAKO SE CELOTNA BLADA S PUKLASTIM NA CELU OBNASA! Najlazje je rect, testi so od 23. 8. placljivi...VLADO MORMO VRECT
123maradona
13. 08. 2021 15.14
+3
...saj veste kaj morate zgrabiti ko jih vržete?
wolfterier
13. 08. 2021 16.13
+0
Ja,Šarec ima že plan.Po njegovem bo Mesec novi premier ! To bodo zlati časi !