Slovenija

Zaradi preveč dirkačev bodo na trojanskem odseku merili povprečno hitrost

Ljubljana, 10. 06. 2015 11.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ker je v trojanskih predorih upoštevanje omejitev bolj izjema kot pravilo, bodo merili povprečno hitrost. Opažajo namreč, da skoraj 60 odstotkov voznikov ne upošteva omejitev 100 kilometrov na uro, najvišja izmerjena pa je bila celo več kot 200 kilometrov na uro.

V najdaljšem slovenskem dvocevnem predoru Trojane, ki je dolg 2,9 kilometra, malo voznikov upošteva omejitve.
V najdaljšem slovenskem dvocevnem predoru Trojane, ki je dolg 2,9 kilometra, malo voznikov upošteva omejitve. FOTO: Dare Čekeliš

Nove analize hitrosti v območju predorov Trojane in Podmilj so znova pokazale odstopanja v negativno smer. V enem tednu je predora prevozilo skupno skoraj 137.000 vozil, pri čemer je najvišjo dovoljeno hitrost 100 kilometrov na uro prekoračilo kar 57 odstotkov voznikov, najvišja izmerjena hitrost je bila celo 218 kilometrov na uro.

Novejše analize hitrosti vozil v območju trojanskih predorov kažejo, da je najvišjo dovoljeno hitrost 100 kilometrov na uro prekoračilo skoraj tri petine voznikov.

Na Družbi za avtoceste (Dars) opozarjajo, da s stacionarnimi radarji ne zagotovijo učinkovitega zmanjšanja hitrosti na daljših odsekih. Zato upajo na čimprejšnje merjenje povprečne hitrosti na daljših odsekih. "Sistemi v nekaterih evropskih državah že delujejo, v Sloveniji pa je v pripravi pilotni sistem, ki bo omogočal nadzor na pet kilometrov dolgem odseku avtoceste na območju trojanskih predorov," so napovedali.

Preverite, kje vse so stacionarni radarji!

Predor Trojane in nekaj več kot 600 m dolg predor Podmilj v obeh smereh vsak dan prepelje v povprečju skoraj 36.000 vozil, kar je približno trikrat več kot v prvem letu njunega obratovanja, ko ju je prevozilo vsak dan v povprečju 11.000 vozil. Šestino so težki tovornjaki, dnevno jih predora prevozi v povprečju približno 5400. Skozi njiju se vsak dan v povprečju zapelje tudi 180 avtobusov.

Ko so nekaj mesecev po odprtju avtocestnega odseka prek Trojan začeli izvajati preventivno akcijo umirjanja hitrosti vožnje na celotnem odseku med Vranskim in Blagovico, se je promet na odseku prek Trojan upočasnil v povprečju za 30 kilometrov na uro, so pojasnili na Darsu. Preden so novembra 2005 začeli meriti hitrost vožnje, je bila povprečna dnevna hitrost vožnje v predorih Jasovnik, Ločica, Trojane in Podmilj tudi več kot 130, potem pa se je znižala na dovoljenih 100 kilometrov na uro.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (192)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pijanec22
11. 06. 2015 18.23
+5
Če je toliko kršiteljev, potem je nekaj narobe z omejitvijo hitrosti.
qbase.
11. 06. 2015 13.04
+1
prva stvar kako bi povečali varnost na najbolj nevarni slovenski avtocesti- štajerski cesti smrti, je to da vse tranzitne šleperje na vlake strpate pa jih za ceno tistih cestnin k vam jih pustijo tm prepeljete na drugo stran države! Ker za večino nesreč na tej avtocesti sploh tragičnih je odgovoren tranzitni promet!.... če to lahko funkcionira v švici nevem zakaj nebi tudi pri nas.... zdravn tega je skrajni čas,da se uvede avtocestna policija, ki ustavlja raznorazne norce, ker da jaz tam dobivam položnico k se pelem 142 na uro, mimo mene se jih pa na tej relaciji vsaj 10 nese krepko preko 160,170 to pač ni normalno...
qbase.
11. 06. 2015 13.00
+1
najdražja vinjeta v evropi, pazi najdražja! a na koncu reče da bo mogla država še primaknit kak evro darsu, ker tile ubožci res nimajo denarja.... folk res gleda na državo kot vrečo brez dna!
Redtka
11. 06. 2015 10.52
+2
Nehajte napenjat, vsepovsod sami teglci, delo na cesti, ZAPORE, zastoji, cesta tehnIško neizpravna, zanič še preden so jo končali..Naj izmerijo inteligenčni kvocient tem na DARSU, vse skupaj naženejo, dobijo drugega upravljalca pol jih pa tako sodi na psihiatrijo in zapor..Fuj..DARS in vse kar je povezano z Avtocestami NI DA NI DREK OD DREKA..
GOFLAC
11. 06. 2015 08.07
+0
Pri slovenskih voznikih ni problem hitrost ampak kultura. Če bi v predoru povečali hitrost, kot nekateri pišejo bi bil procent (57%) enak, saj bi vsi vozili spet čez omejitev. Tisti, ki hoče bo vozil vedno po omejitvah, tudi če bo vozil čez tunel 15 sek dalj. Ostali bodo pač vozili hitreje, ker ne razumejo omejitve.
vzdev
11. 06. 2015 08.22
+5
Če so omejitve neumne jih ne moreš razumeti. Razumejo jih samo tisti počasneži, ki se tako vsepovsod vozijo 100
qbase.
11. 06. 2015 13.08
-1
vzdev, sori v tem tunelu omejitve niso neumne... neumno je prehitevanje tovornjakarjev kateir imajo blokado na motorju pri 105 km/h in se spravljajo prehitevat nekoga ki fura na tempomatu pred njimi z isto hitrostjo.... dokler se folk na desnem pasu fura 100 km mi je čist vseeno, če je to hitrost ob kateri obvlada svoje vozilo je to njegova stvar....
DeDa46
11. 06. 2015 07.55
+12
Čakajte malo, a ni demokracija, če 57% ljudi prekorači omejitev, po demokraciji to pomeni da je 57% ljudi zato da se povišajo omejitve??!!
Erik432
11. 06. 2015 11.10
+1
Eden boljših komentarjev zadnji čas. Tako bi morali razmiljati zmeraj in povsod ! +++
qbase.
11. 06. 2015 13.10
ne razumeš ti demokracije... jaz se strinjam s tisto medinsonovsko različico demokracije, ki je že v 18. stoletju reku, da raja ne more meti direktnega vpliva, ampak more biti vmes varovalka s strani izobraženih družbenih elit, ki onemogočajo kratenje pravic manjšinah in populizem... zagovornik take oblike demokracije kot jo zagovarjaš ti je bil sosednji adolf... z teorijo večina zmeri zmaga... pa temiu ni tako ;)
vsevidi
11. 06. 2015 07.36
-3
Sekcijo dolgo 5 km pri povrpečni hitrosti 100km/h prevozimo v 180 sekundah, pri povprešni hitrosti 130 km/h pa v 138,5 sekundah. Razlika je 41,5 sekunde. Če na celotni trasi MB-LJ pomeni 41 sekund takšen manjko, potem je z nami vsemi nekaj narobe. Itak pa bomo od Domžal naprej stali v koloni. Torej kje je problem za teh 41 sekund? Če se samo na vseh treh čelnih cestninskih postajah od MB do LJ postavimo v "napačno" (beri, kolono, ki gre malo počasneje skozi CP), zgubimo več kot 41 sekund.
maijster
11. 06. 2015 06.49
+10
ja samo za koliko prekoračijo to hitrost,.......vsak deloven dan se vozim iz MB v LJ že 15 let in če potrebujete na svet in razlago kaj kdaj in zakaj se kar koli dogaja na tej AC me pokličte in vam bom svetoval in razložil kajti na stotine ur in kilometrov prevozim po tem gradbišču ki si ne zasluži ime Avto cesta,...ne samo spremljat iz fotelja nekoga ki se pelje 200 na uro raje se vprašajte zakaj toliko voznikov prekoračuje hitrost !!!!
PIKAPOLONICA1994
11. 06. 2015 06.37
+11
...mislim, da so večji problem nekakovostno izgrajene ceste ter asfalt, ki skoraj besede asfalt ne zdrži. Vedno so zastoji na tem našem avtocestne križi in nonstop nekega vraga popravljajo ali kar tako zaprto in nikjer nikogar in to na večjih razdaljah. Tpo pa je res grozljivo in in ne to ali je nekdo peljal skozi tunel 110 ali 150. Kaj pa primerki, ko vozijo 60 ali 70 km/h. Se vam to zdi normalno? Misli, da so ti vozniki še bolj nevarni.
John Kitajcek
11. 06. 2015 00.02
+5
in kje dam lohk svoj glas proti? ja svobodna država pa to... čez noč pa sprejemajo zakone o katerih se nm niti ne sanja in te pol s temi zakoni lepo pohaklajo...
34254rdfbfgh4453334
10. 06. 2015 23.40
+3
Če bodo merili povprečno hitrost in bo izvoz Trojane na tem odseku, potem se ne bojim povprečne hitrosti, pa čeprav bo letelo 200 skozi tunele. S postankom za jutranjo kremno rezino in popoldanski krof bo povprečna genau 100. :) Pa dober tek!
smotra
10. 06. 2015 23.32
+11
sem za izklop elektrike črno graditeljem
Draža
10. 06. 2015 23.13
+7
Provociranje voznikov in nič drugega,s temi hinavskimi radarji pred tuneli in pred delovno zaporo.
bob87
10. 06. 2015 22.54
+7
Se strinjam z omejitvijo. Sem sprva mislil grajati, da razen predorov bi ta odsek lahko imel nekoliko višjo omejitev, pa ko se zavedaš kako visoki so ti viadukti, in da lahko pri višjih hitrostih ob trku vozilo odbije tudi čez ograjo, je jasno zakaj ima cel odsek 100km/h. Je pa res, da ko se peljem tod mimo, vidim da si z dobrimi 100km/h v predorih bolj v manjšini.
Felipao
11. 06. 2015 08.30
+1
Kaj pa, če se sploh ne zaletiš? Potem tudi omejitve ne potrebuješ :)
dirtmcgirt
10. 06. 2015 22.42
-2
upoštevite predpise pa ne bo hudga in ne bo kazni. sploh ni kriv asfalt, ni kriv dars, ni kriva ne vlada ne država. sam si boš kriv če ne upoštevaš predpisov. v civilni družbi so določene omejitve z razlogom, če tega ne bi blo bi bil kaos. normalni ljudje sprejmejo spremembe in upoštevajo ter spoštujejo zakone. kdor pa noče pa nej plačuje za prekške če in ko jih policija dobi. mi je pa smešno da se na sodiščih potem izmikajo plačilu glob in kazni. še dodatn prezir takšnih nad sistemom
vzdev
10. 06. 2015 22.49
+6
Če bi bili zakoni normalni, bi jih tudi skoraj vsi upoštevali. S tem pa ko so zakoni prirejeni za 20 ali več let stare avte, se pač ne moreš vozit kot polž. Današnji avti so pri 200km/h bolj varni, kot so bili pred 20 leti pri 100km/h. Zato bi bil že čas, da se tudi omejitve popravijo.
bob87
10. 06. 2015 23.00
+3
vzdev, se strinjam s teboj, vendar ne na odsekih kot so Trojane. Če bi bila tukaj omejitev 130 in bi se nekateri vozili tudi 150, bi marsikdo že padel z viadukta. Enkrat se zapelji po regionalni cesti tod mimo, pa boš videl višino AC trase in ti bo vse jasno. Glede ostalega se pa strinjam. Da imamo ponekod smešne omejitve ali pa na mirno cone 30, spet drugod pa v naseljih za 10 višje kot sicer na teh odsekih vozi večina je res smešno.
bob87
10. 06. 2015 23.09
+3
Problem je tudi, da avtomobili so šli precej naprej, ljudje pa jih servisirajo kot v kameni dobi: Kitajske pnevmatike, ceneni rezervni deli, mat (rumeni) žarometi, napol ispravne zavore. Da ne govorim da je vsak 20 že kadi kot muzejska lokomotiva.Tako potem več ne držijo podatki tovarniških meritev, ki so izmerjeni na predpisani kondiciji vozila. Avto je treba vzdrževati. Lahko bi bile višje hitrosti, ampak potem bi morali tudi tehnične konkretno zaostriti in ceste spraviti na zadostno stanje, ker tole kar so regionalne in v mestih so kolovozi.
dirtmcgirt
10. 06. 2015 23.12
srpinkladivo
10. 06. 2015 23.55
+1
Zaleti se v steno pri 100km/h, pa bos videl varnost novega avta! Mislim da bos vesel, če boš ostal živ! Če se ti mudi, pač pojdi 5min prej
vzdev
11. 06. 2015 08.21
@srpinkladivo, kje bom pa na avtocesti našel steno, da se bi lahko zaletel v njo? Drugače pa se lahko trk pri 100km/h na uro še vedno preživi. Od kar imam izpit se vozim hitreje kot so omejitve(razen v naseljih), pa se nisem še nikoli zaletel, pa tudi kazni nisem še nikoli plačal, ker točno vem kje so radarji in kje ponavadi stojijo policisti. Pa brez skrbi, da tudi tukaj ne bom plačeval. Bom pač tukaj peljal malo bolj počasi in potem drugje nadoknadil izgubljeni čas, ali pa se bom res zapeljal za tovornjak in mi na ta način ne bo moglo zaznati tablice.
papillon34
10. 06. 2015 22.09
+2
Jst sem za odseke brez omejitev, zavarovalnica pa naj ne krije škode, ki jo po oceni stroke zaradi neprilagojene hitrosti povzroči hitež. Čeprav..... je bilo v Nemčiji nekoč takih kilometrov na AC bistveno več; se najbrž ne obnese (?)
optimist11
10. 06. 2015 21.56
+6
In koliko nesreč je bilo v predoru zaradi previsoke hitrosti? Želite da bi vsi vozili 100 na uro. Vsem avtom montirati blokade pa bo. Avtoindustrija bo šla cugrunt, policaji bodo ostali brez dela... Kaj si boste potem namislili? Da se razumemo, sem za kaznovanje tistih , ki prekoračijo dovoljeno hitrost za 30% in več. Kdaj bodo uvedli tahografe v policijska vozila , pa da vidimo , kako se oni držijo umejitev.
jani331
10. 06. 2015 22.05
+3
papillon34
10. 06. 2015 22.13
+4
Kakšen način razmišljanja je to, kaznovat za +30%, zakaj ne postavit omejitve 30% višje?
vstajnik1941
10. 06. 2015 20.57
+3
Nova igračka za policaje, skladno z njihovim intelektualnim dometom. In to je za vsako ceno j... ljudi vse po vrsti, pri čemer ta najhujše delikvente spregledajo. Nasrka pa navaden državljan!
papillon34
10. 06. 2015 22.06
-1
"Intelektualni domet policajev" je daleč nad povprečjem nas pisunov komentarjev na 24ur :-)
En procent
10. 06. 2015 20.43
+2
zakaj je sploh omejitev????????????
Slamnati Jeti
10. 06. 2015 21.41
če ni odstavnega pasa je povsod omejitev 100km/h
Triera
10. 06. 2015 22.09
+2
zato, ker je v vseh predorih omejitev 100 km/h
vzdev
10. 06. 2015 20.24
+12
Pa še ena stvar. Na Hrvaškim provide (ali kako jim že oni rečejo) sploh ne lovijo voznikov, ki npr. pri 130km/h vozijo 150km/h, ker je to za policija še nekako zmerna hitrost in se zavedajo, da se pri tem ne ogroža nikogar. V Sloveniji se jim pa gre samo za denar, in te bodo lovili že za 10km/h prekoračene hitrosti.
E10
10. 06. 2015 20.27
+12