Slovenija

V spomin na spopade

Ljubljana, 27. 06. 2008 07.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Policisti praznujejo dan slovenske policije, ki so si ga izbrali v spomin na osamosvojitveno vojno, ko so se uprli agresiji JLA.

Danes je policija po oceni Mateja popolnoma drugačna: "Je nov, moderen sistem."
Danes je policija po oceni Mateja popolnoma drugačna: "Je nov, moderen sistem." FOTO: POP TV
Predstavniki vodstva slovenske policije so v avli ministrstva za notranje zadeve položili venec k spominski plošči policistov in rezervnih policistov, padlih leta 1991. Zatem so se poklonili spominu, položili venec in prižgali sveče tudi na spomeniku padlim v vojni za Slovenijo na ljubljanskih Žalah.

Na ta dan pred 17 leti so se namreč policijske enote na mejnem prehodu Holmec spopadle z JLA. Slovesnost ob dnevu policije je bila 20. junija v centru za oskrbo v Gotenici. "Nikoli in nihče ne bo mogel zanikati vloge in pomena slovenske milice, ki jo je imela pri slovenski osamosvojitvi," je na slovesnosti dejal notranji minister Dragutin Mate. Po njegovem je imela slovenska policija osrednjo vlogo pri tem, da smo v letih 1990 in 1991 naredili korake, ki so bili potrebni.

Notranji minister je spomnil, da je takrat jugoslovanska vojska skoraj razorožila Teritorialno obrambo kot edino takratno slovensko vojaško silo. Po njegovem so bili samo orožje, oprema in volja pripadnikov slovenske milice tisti, ki so omogočili ustanovitev Manevrske strukture narodne zaščite, v okviru katere so se lahko začele organizirati priprave na oborožen upor proti jugoslovanski vojski.

Minister je ob tem izrazil veselje, da si je policija za svoj dan izbrala dan bitke pri Holmcu. Takrat je, kot je dejal, "slovenska policija skupaj s pripadniki Teritorialne obrambe v častni borbi naredila prelomen korak proti vojski, ki nas je želela zadržati v neki drugi državi in v nekih drugih pogledih na svet, ki so se izkazali za napačne". "Ta vaša izbira me navdaja s ponosom," je dejal minister.

Danes je policija po oceni Mateja popolnoma drugačna: "Je nov, moderen sistem." Posebej v zadnjem letu je po njegovem naredila nove pomembne korake naprej, ko je vstopila v schengenski prostor. "To se ni zgodilo zaradi politične odločitve ministra, prav tako se ni zgodilo zaradi politične odločitve ministrov v Bruslju, ampak izključno zato, ker so policisti svoje delo opravljali dobro in kakovostno," je dejal Mate ter poudaril, da je slovenska policija pomembno vlogo odigrala tudi v času predsedovanja Slovenije EU.

Mate proti politizaciji

Minister je ob tem tudi zavrnil očitke o politizaciji policije. Kot je dejal, sam ne dovoli in ne bo nikoli dovolil, da se v policijo prikrade politika. Po njegovem mora policija ostati profesionalna organizacija, ki mora delovati v korist vseh ljudi, ne glede na njihovo kakršno koli pripadnost. Na slovesnosti je spregovoril tudi generalni direktor policije Jože Romšek. S svojem nagovoru je med drugim dejal, da je slovenska policija danes dobra policija. Podatki poročil o njenem delu po njegovih besedah namreč kažejo, da gre trend preiskanosti kaznivih dejanj navzgor.

Začetki oblikovanja slovenske policije sicer segajo v leto 1849, ko je cesar Franc Jožef po vzoru Francozov ustanovil orožništvo, katerega nalogi sta bili skrb za notranjo varnost in pomoč državnim organom. Z ustanovitvijo Kraljevine Jugoslavije so oblasti orožniško službo poenotile in jo podredile Beogradu. Leta 1941 je bila ustanovljena narodna zaščita, iz katere je po vojni nastala milica, ki je bila ponovno podrejena zveznim oblastem v Beogradu.

V drugi polovici sedemdesetih let so oblasti vse več pristojnosti, povezanih z milico in kriminalistično službo, vrnile republikam. Slovenija je tako prvi zakon o notranjih zadevah dobila leta 1967. V procesu osamosvajanja je imela policija pomembno nalogo, ki jo je skupaj s Teritorialno obrambo uspešno zaključila oktobra 1991, ko je Slovenijo zapustil še zadnji vojak JLA.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
28. 06. 2008 07.58
ja,ja,jakar zlivajte gnoj južnjaki-vojska je pa šla z Sovenije posrana in poscana-videla na svoje oči,,to je vaša velesila butci,velesila smo Slovenci ko stopimo skupaj,in to naredimo vedno kljub vsem hujskačem
User400770
27. 06. 2008 19.46
prašek Dobra primerjava! Tako nekako bi imenoval te oborožene spopade. GASILSKA VESELICA ali pa mogoče državna veselica! Mislim, da pri teh blokadah ne bi bil problem, še za 100x manj oboroženo vojsko ne bi bil problem. Prosim, osvežite mi spomin? Kje so pa bili spopadi? Mogoče na Holmecu? Saj res, tam je bilo par 19 letnikov, ki so bili na služenju vojaškega roka in so jih kljub beli zastavi zasuvali z metki. Res, herojsko!
User400770
27. 06. 2008 18.38
Spoštovani bralci in komentatorji članka! Zdi se mi ,da nekateri niso bili v Sloveniji v času osamosvojitve. Zakaj? Ker govorijo o vojni! Kakšna vojna? Ali veste kakšna je vojna in kaj vojna zapusti! Na stotine mrtvih in še več ranjenih in invalidnih sirot ki še dolga leta opozarjajo na krutost in bednost vojne. Da ne omenjam porušenih domov, ki ti za vedno spremenijo življenje.Koliko je bilo ranjenih in mrtvih v Sloveniji! Verjetno manj, kot pa v nesreči lansko leto pri tunelu Golovec. Bivša Jugoslovanska vojska je bila v 80-90 letih ena močnejših in zelo dobro oboroženih armad, ki bi lahko Slovenijo zravnala z zemljo! Seveda če bi to hotela! Da ne pozabim na komentatorja bawbaw. Čestitam za komentar!!!! Kaj pa komentator: ironmaiden27.06.2008, 13:06 bawbaw daj bodi raje tiho. Pojdi nazaj v svojo veliko Srbijo saj očitno tam pripadaš. Mislim da ga ni potrebno komentirati.
User383542
27. 06. 2008 17.58
KAKOR JE MENI POZNANO, DA SLOVENIJO IN SLOVENSKI NAROD JE Z.A.JE.B.A.L DEMOS...REVANŠIST PUČNIK IN VATIKANSKI LAKAJ PETERLE!!!!!!!
User383542
27. 06. 2008 17.57
bawbaw......DRŽI SE!!!!!!!
User393232
27. 06. 2008 17.16
temelje Slovenske samostojnosti so zgradili SLO-KOMUNISTI ŽE DESETLETJA NAZAJ TER JIH Z SVOJO KRVJO ZALIVALI !
User383542
27. 06. 2008 16.48
KOMU NAJ VERJAMEM ZA OSAMOSVOJITEV? 1-ta rdečim, ker se sestopili iz oblasti.....???? 2-tistim iz roške, ki so danes v samem političnem vrhu, drugi milijonarji ...??? 3-ali škrlatnem princu francu rodetu.....ki pravi takole.... NAJ BODO SLOVENCI HVALEŽNI BOGU ZA SAMOSTOJNOST....kdo ima prav.....????
User110688
27. 06. 2008 16.48
Predlagam, da damo vladi še en mandat, da popravi vse kar je zavozeno. Ja, to bo najbolje - najmanj se en mandat rabijo.
User273286
27. 06. 2008 13.52
manjakranjc a ti si bila potem tista na mojem junaku !!!'''
User270321
27. 06. 2008 13.30
PrvoBorec, ga bom pa jaz. Seveda ni mogoče pripisovati prejšnji vladi nič dobrega - je namreč že v svoji genezi - slaba in ideološko povsem nesprejemljiva za sodobno državo tretjega tisočletja.... Nikoli nisem zanikala legalnosti prejšnje nomenklature - sem pa jasno povedala, da je bial prejšnja vlada za Slovenijo velika nesreča, katere posledice je treba še danes sanirati - morda bo trajalo celo desetletja - namesto, da bi šla država odločno v nove razvojne cikluse - PA SE BO MORALA UKVARJATI s sanacijo zavoženih trendov in revizijo nezakonito prilaščenega imetja....katerih "avtorstvo" je prejšnja nomenklatura.... Pa sem povedala, kar mi leži na duši in to zelo objektivno, saj sem bila tudi zraven! M.K
User273286
27. 06. 2008 13.22
ironmaiden skoraj dve uri ni NIHČE komentiral posta bawbawa. Zakaj misliš da ne ?? Če bi ljudje vedeli takrat, kaj se bo zgodilo z Slovenijo, se krepko sprašujem, koliko ljudi bi bilo na cesti !! bawbaw je povedal tisto, kar mu leži na srcu. Mi smo iz desetdnevne vojne naredili 1000 generalov in nismo pa poskrbeli za ljudi , kateri so žrtvovali svoje bližnje. TITO je rekel, ko je podpisoval spomenice : Kolikokrat sem se podpisal na spomenico, bi moral Nemce nagnati že prvi teden. Takrat je bila državljanska dolžnost vsakega državljana, da nekaj naredi za državo, pa četudi da življenje. Iz vsega tega se pa dela cirkus. Sramota !! Pa sem bil v Trzinu zaščitni štab TO občine Domžale. Pa nisem želel vzeti veteranske značke.
User225425
27. 06. 2008 13.06
bawbaw daj bodi raje tiho. Pojdi nazaj v svojo veliko Srbijo saj očitno tam pripadaš
Ro-Zy-YoZi
27. 06. 2008 12.40
je dejal Mate ter poudaril, da je slovenska policija pomembno vlogo odigrala tudi v času predsedovanja Slovenije EU. g. Mate potem si pa policisti zaslužijo plačilo, kak kozarec pitne vode v rastkinjaku,... ne samo polna usta prazne hvale-
User134585
27. 06. 2008 11.23
sem mal bral komentarje in eni so čist mim..... jaz se tudi spomnem tako imenovane "vojne" ki je trajala 10 dni... smeh. zgledala pa je tako da so JLA preprosto odpeljali svojo vojsko ven iz slovenije (ker je logično da ne bodo pustili tukaj saj je vojaška oprema še kako draga) me zanima kdo se spomne koliko "žrtev" je bilo, koliko "bitk" in koliko "bataljonov" je padlo..... hmmm jaz se spomnem da je bilo veliko panike za brezveze ker če bi dejansko bila vojna z JLA mislim da bi orng fasal. mi smo srečni ker smo jo "poceni" odnesli. vojna je tisto kar so imeli v bosni naslednih nekaj let,... mi gre vsak let bolj na kozanje ko poveličujejo to vojno.. čez 20 let bo izpadla ta "vojna" hujše kot katerakoli bitka na filmskem platnu. Vse kar hočejo s tem dosežt je povečanje domoljubjnosti, dosegaja pa večje sovražtvo do sosedov. BEDA prosim vas ostanite na realnih tleh in pretiravajte...
User273286
27. 06. 2008 10.26
vinadap gene nisi daleč od resnice, samo s tem, da so ljudje malo bolj izobraženi, kot takrat in lahko se zgodi, da začnejo padati vlade in nov sistem prihaja potem na površje. Ljudje v Evropi imajo že zadosti vseh teh neumnosti in evropske blaginje, ki jo dobiš šele takrat, ko si pri koritu. Ne pozabite , kaj se je zgodilo z nepovratnimi sredstvi. Joj, 5 procentov pa je izginilo, ne da se jih dobit. Ljudje so že jezni, zaradi nekakšnih vzklikov, kako je vse drago. Politiki so zato postavljeni in imajo dobro plačano delo, da skrbijo za blagostanje svojih državljanov in ne da svojo nesposobnost vladanja prevalijo na svoje ljudi. Zakaj sedaj ne znižajo cen kruha, ker je cena pšenice 54$ nižja od prejšnje, ki se je vzdignila za 10 %, pa se je kruh vzdignil za minimalno za 30%. Mislim tega , da se prevali teža problemov na državljane, je totalna neumnost. Vsak zna vladati z veliko denarja, ki ga ukrade od državljanov in se potem dela šefa. Naj se naučijo vladati z malo denarja in da so ljudje zadovoljni. Malo offtopic Drugače pa tako. Ljudje so izgubili svoje bližnje in nekateri politiki se močno hvalijo na račun tega, ampak da bi pa res nekdo častno in finančno poskrbel za njih , pa ne. Več so vredni izdajalci in pristaši nacizma, kot pa padle žrtve na barikadah. Sram je lahko VSE, ki se ven vlečejo na njihov račun.
Tonček Balonček
27. 06. 2008 10.18
Če ne bi imeli bavčarja in Janše, da ne govorimo o Novi reviji ter fantastičnemu programu v 57. številki tega cenjenega časopisa, bi bili še danes oaza, združeni z Beogradom! Hvala vem napredomiselnim in aktivnim ljudem, ki so nam omogočili svobodo in nam pokazali pot, ki smo ji sedili! Hvala Janši, Ruplu, pokojnemu Pučniku, pokojnemu Krambergerju! Dol z Drnovškom, Golobičem, Kučanom in drugimi izdajalci izročila našega naroda! Ne smemo pozabiti na Jelinčiča, ki je takorekoč golorok prežal na sovražne oklepnike, baje nekje med Piavco gorico in Brezovico, sem že pozabil. Mi smo v 16-tih dnes sproducirali več junakov, kot je sploh možno. Tipično slovensko, najprej se iz zavesti innevem kakšnih motivov lotiš branjenja, potem pa (še bolj tipično slovensko), hočeš neke "naknade")! Ali se bori iz zavesti in če se ti kaj zgodi, bodi tiho, to ni loto ali 3x3!!! Pokvarjeno je da kdo dela posel iz nacionalni čustev!!
vinadap
27. 06. 2008 10.10
Ja,madonca,kaj pa imamo od EU? Nič! Kaj imamo od NATO? Velik kup sovražnikov,kateri so bili prej naši prijatelji ! Delati je treba pošteno,drugi pa kradejo kot srake! Evropa se bo kmalu razspadla,ker bo čezdalje večja revščina,to pa poznamo iz 30 - ih let ! Večja bo revščina,večja bodo nasprotja,zatem pa sledi vojna !
User112601
27. 06. 2008 10.10
manjakranjc, v balkanskih državah ni prav veliko slabše kot v naši državi. mi namreč ne živimo na deklarativni ravni kot ti opisuješ, skoraj poetsko, ampak v realnosti. in ta realnost ni prav nič evropska: balkanske plače, evropske cene. poleg tega se obnašamo vse bolj balkansko. mimogrede, Slovenija se zgodovinsko delno nahaja na Balkanu pa, če je to komu všeč ali pa ne. aja, in bojda, da ni prav nič evropsko, če si nestrpen in ciničen do drugače mislečih. manja, tukaj nisi ti prav nič evropska.
User270321
27. 06. 2008 09.53
strelec12 Še vedno imaš možnost, da se pridružiš balkanskim državam in izkusiš kako je ko nisi v EU.Nestrpno te pričakujejo. M.K
vinadap
27. 06. 2008 09.42
stelec12 - lepo napisano,kratko in jedrnato.