Slovenija

V Sloveniji zabeležili nove primere ošpic

Ljubljana, 02. 12. 2019 19.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Sredi novembra so na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje zabeležili nov primer ošpic pri odrasli osebi, ki se je okužila v tujini. Znake ošpic je pokazalo še pet odraslih oseb, ki so bile v stiku z bolnikom v času kužnosti, pri treh od petih so ošpice že laboratorijsko potrdili.

Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) so sredi novembra zabeležili nov primer ošpic pri odrasli osebi, ki se je okužila v tujini, predvidoma v Belgiji. Z znaki ošpic je zbolelo še pet odraslih oseb, ki so bile s to osebo v stiku. Pri treh od petih so bile ošpice že laboratorijsko potrjene, za dva primera pa je preiskava še v teku.

Ošpice so akutna, zelo nalezljiva virusna bolezen, za katero so značilni vročina, kašelj, nahod, vnetje veznic in značilen izpuščaj. Bolniki postanejo kužni štiri dni pred pojavom izpuščaja in ostanejo kužni do štiri dni po pojavu izpuščaja. Ošpice se prenašajo kapljično, po zraku, z neposrednim stikom z izločki dihal okužene osebe, redkeje z osrednim prenosom preko sveže onesnaženih predmetov.

Konec novembra so na NIJZ zabeležili še en primer laboratorijsko potrjenih ošpic, ki pa ni epidemiološko povezan s primeri iz obravnavanega izbruha. Tudi obravnava tega primera, in ljudi, s katerimi je bil okuženi v kontaktu, še poteka.

V letošnjem letu je bilo do sedaj v Sloveniji potrjenih 23 primerov ošpic pri naših prebivalcih in dva pri tujcih. V Sloveniji je večina primerov ošpic vnesenih ali povezanih z mednarodnimi potovanji. Zbolijo predvsem necepljene osebe, ki potem prenesejo okužbo na druge nezaščitene osebe, kar ima lahko za posledico izbruh ošpic.

Na NIJZ svetujejo, da osebe, pri katerih se pojavijo bolezenski znaki, podobni ošpicam, ostanejo doma in se o nadaljnjih ukrepih posvetujejo s svojim zdravnikom, saj so ošpice ena najbolj kužnih nalezljivih bolezni.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SLO-SURVIVAL
10. 12. 2019 17.09
a migranti so cepljeni?
wolfterier
03. 12. 2019 16.07
+3
Ošpice so le začetek,sledijo tuberkuloza,virus zahodnega Nila,kolera,aids,vse uvoz,ejga !!!
El Burrito
03. 12. 2019 11.29
+1
Kako sem 100% prepričan, da je avtizem posledica cepljenja? Enostavno ... Verjamem pričevanjem staršev, ki so cepili otroka. Isti simptomi ... vročina, izguba stika z očmi , zabijanje z glavo ipd. In to spoštobani vaxerji se meri že v milijonih. Sam sem videl nekaj 10 izjav in imam popolnoma dovolj. Začel sem slediti stranem, ki se s to tematiko ukvarjajo in dojel katastrofalne razmere cepljenja. Ne govorim o cepivih na splošno. Le o tistih, za katere je dokazano škodljivo delovanje. Ko vidite naslednjega avtista, ste lahko 90% prepričani, da je obolel od cepljenja.
SenecaLucius
03. 12. 2019 10.38
+1
Večina staršev, ki ima prizadete otroke raje okrivi cepljenje kot pa svoj poškodovani genetski material. S tem jim je lažje prenašati posledice bolezni svojih otrok. In z večjo starostjo staršev je vedno več tudi genetskih obolenj otrok, ker se pač naš dedni material s starostjo vedno bolj kvari in posledično na koncu vsi umremo.
akmt
03. 12. 2019 09.54
-7
Z nasprotniki cepljenja spregovorite v njihovem jeziku: ko ste na wcju, pustite prosto pot domisljiji in napisite "citat znanstvenika" :..... Prof. dr. asistent M. D. Ericson Fard je v svojem clanku, ki je bil objavljen v Medical Research na 369.strani 2.kolumne v Oregonu 2018 podal najnovejse v zvezi s skodljivostjo cepiv...."Izmisljujte si po temle vzorcu. Tako boste nasprotnike cepljenja najbolj zatolkli. Saj veste, treba je spregovorit njihov jezik, 😂😂😂😂😂😂
thelycandraven
03. 12. 2019 09.45
+0
Kako razmisljajo anti-vaxercki:
thelycandraven
03. 12. 2019 09.44
+2
Se strinjam s tabo
beowulfsam
03. 12. 2019 09.40
+6
Nč nism vidu na 24ur, da se kej Samoa omenja. So mal razglasil splošno nevarnost. Od 4.000 primerov ošpic jih je do včer umrl ~53. In to želite tud kle, antivaxerčki? Ste jim kej olj poslal, da otroke mal namažejo?
SenecaLucius
03. 12. 2019 10.30
+0
Pa tisto svojo vodo morajo še bolj razredčiti, da bo imela močnejše delovanje..😂.
akmt
03. 12. 2019 09.39
+8
Tujina=Albanija. Tolk v vednost
DragonFly99
03. 12. 2019 09.01
+11
Zbolevajo cepljeni. 24 ur, pred objavo vsaj preverite dejstva, vsa so jasno vidna na NIJZ strani pod statistiko.
jakec1575
03. 12. 2019 09.38
+2
Dragon. tudi sam sem skepticen do nekaterih proizvajalcev in rpedvsem, da NIJZ verjame testom proizvajalcev a vendar verjamem v koncept cepljenja. ker deluje ze vsaj stoletje in pol. Pri nekaterih cepljenje ne deluje 100% ali 99%, ampak kljub vec vakcinacijam niso 100% zasciteni, ampak ker so cepljeni vsi ostali se to ne širi kot ebola. Mimogrede, virus ospic je bolj kuzen in se siri hitreje kot ebola.
jakec1575
03. 12. 2019 09.39
+7
je pa manja smrten. Če bi bil enako kot ebola, bi se cepili vsi, brez vprasanj.
akmt
03. 12. 2019 09.56
+5
Da cepljen zboli, je seveda mozno.Se strinjam. Edino ne ves, kaksna jr verjetnost, da se to zgodi. Verjetnost je 0,0001%.Da zboli necepljen, je moznost 80%. Upam, da sedaj razumes....
NotMe
03. 12. 2019 10.06
+3
Dragonfly. Navadno je tako, da je med obolelimi le malo več necepljenih, kot pa (navadno nepopolno) cepljenih. Recimo 15 obolelih, 5 nepopolno cepljenih, 1 popolno cepljen in 9 necepljenih. Na prvi pogled bi lahko rekli, da cepiva ne delujejo. AMPAK. Cepljenih je 90% populacije, necepljenih pa 10%. In na teh 10% odpade 2/3 zbolelih, le 7 dstotkov zbolelih odpade na cepljene, ki predstavljajo veliko večino, ostalih 20 pa nepopolno cepljenih.
blokbi
03. 12. 2019 17.38
-3
stoletje in pol? cepivo za ošpice je bilo izumljeno nekje leta 1963 in še to po tem, ko je obolevnost za ošpicami upadla za okrog 98%. tako da cepljenje ni odpravlo ošpic. to vam želijo prodat. treba bo malo sam raziskat, statistike, raziskave ki so jih umaknili (ker ne kažejo dobro cepivom) itd...
blokbi
03. 12. 2019 17.52
+0
se opravičujem, cepivo je bilo na trgu leta 1968 (torej ne stoletje in pol nazaj) umrljivost za ošpicami se je pred uvedbo cepljenja zmanjšala za več kot 98%. to je dejstvo, to je statistika. če ne verjamete, raziščite sami. mediji vam tega ne bodo povedali, seveda
HermanCof
05. 12. 2019 18.53
Zanimivo da je ravno vseh teh 14 v Knaufu padlo v teh 0,0001%...statisticno precej neverjeten dogodek:)))
Opazujemvas
03. 12. 2019 08.50
+9
Kot sem že pred časom napisal, v primeru, če štarš otroka ni cepil in le ta zboli ter okuži še druge, bi takšen starš moral plačati vso zdravljenje in to vseh, kasneje pa bi še kazensko moral odgovarjati, biti obsojen in odsedeti nekaj let, v primeru smrti pa kar nekaj deset let. Konec debate na to temo.
Zlatko Žurej
03. 12. 2019 09.15
-3
OK. V tem primeru je fer, da bi enako veljalo tudi obratno. Če cepljen zboli in okuži necepljenega. Plača kazen, odgovarja, obsedi nekaj let itd ..... In kdo bi potem ocenjeval bolezen človeka, ki bi se okužil in od koga se je okužil ? Namreč imeli bi spet konflikt interesov. Pedatri bi za cepljenje otroke umilili situacijo in najbrž pisali v uradni zapisnik da otrok nima ošpic ali čeprav bi jih v resnici imel. Starši se bi seveda strinjali, ker bi se izognili kazni. Pediatri bi se oprali krivde.... itd
jakec1575
03. 12. 2019 09.40
+11
Ali se gremo 100% cepljenje ali pa ne. Vmesne variante ni. preberite si najprej konpcet ideje cepljenja. Ce ni precepljenosti je vse skupaj brezveze.
akmt
03. 12. 2019 09.41
+3
Dragi zlatko, da zboli cepljen, je moznosti 0, 01%
Ata Matej
03. 12. 2019 13.46
+0
Če se zboleli odrasli, kot piše v članku so bili po vsej verjetnosti celljeni in zaščiteni. Zakaj se mi pol zdi, da se cepljeni bolj bojijo bolezni kot necepljeni...
blokbi
03. 12. 2019 17.39
+1
otroci so včasih (in še danes) prebolevali ošpice doma v postelji, brez večjih posebnosti. tako da stroške za čaj in vitamin C lahko res sami nosijo, baš bodo bankrotirali pri tem...
blokbi
03. 12. 2019 17.41
+0
ošpice so se pojavile najprej na Kosovu kjer je precepljenost ekstremno visoka, 99%. kako zavajate ali ne znate razmišljat, enako kot mediji ki verjamejo farmaciji (ki želi prodati cepiva...)
Malo_sutra
03. 12. 2019 08.20
-10
Tusirajte se ljudje bozji, deodorant pa te zadeve. Higijena haha
beowulfsam
03. 12. 2019 09.25
+5
Pa mal eteričnih olj, kaka energijska piramida in vse bolezni zginejo????
Iztok Belšak
03. 12. 2019 08.13
+18
Širjenje nasprotovanja cepljenju že nosi svoj davek, ponovno se pojavljajo v evropi smrtne žrtve zaradi ošpic tudi druge bolezni kot so oslovski kašelj in davica se ponovno pojavljata, čeprav smo menili da smo to več ali manj izkoreninili. Ja seveda krivi so migranti , ampak ne vpraša se nihče zakaj - zato, ker v deželah od kod prihajajo ti ljudje ne poznajo cepljenja medtem ko pa cepljenje v "razvitih" območjih opuščajo zaradi širjenja neresnic, polresnic in govoric baba čula , baba rekla. Nasprotniki cepljenja se zgovarjajo na različne druge bolezni , ki češ nastajajo ali se pojavljajo zaradi cepiv, ob tem pa v celoti izpuščajo okoljske spremembe, intenzivno kmetijstvo, onesnaževanje vod itd. , vsi ti vplivi povzročajo spremembe v človekomvem telesu, pojavljajo se alergije, astme - ne zaradi cepi ampak zaradi CO2, žvepla, težkih kovin, nitratov, NOx delcev itd. Zelo primerno je reči - cepivo je krivo, da pa bi naredili kaj zato da bi se otroci vrnili nazaj k naravi in da bi to naravo ohranili čimbolj čisto pa ne - porabljamo nenormalno veliko plastike, ki jo brezbrižno odvržemo v naravo, 500 m do trgovine ne moremo peš ampak se moramo peljati z avtom, uporaba javnih prometnih sredstev je skorajda prepovedano za nekatere, pri vsaki hiši so 3-4 avtomobili, na njive in travnike se polije na hektolitre gnojnice, ki potem pronica v podtalnico
Podlupo
03. 12. 2019 08.45
+8
Iztok Belšak, se popolnoma strinjam kar ste napisali.
NotMe
03. 12. 2019 10.09
+8
In ne pozabi na to, da je najlažje umiriti dojenčka, da ne teži tako, da mu nažgeš BabyTV, ko malo zraste pa še tablico v roke. Potem je pa full čudno, da imamo neke adehadeje, avtiste.
StrikeOne
03. 12. 2019 07.56
-4
Samo cepljeni verjamejo v to: Cepljeni ljudje se bojijo ošpic. Zakaj že, če pa ste vi cepljeni in zaščiteni? Sej vam nič ne morejo bolezni če ste cepljeni. Ali cepivo ne deluje mogoče in samo se... klampfe? Kako je lahko nekdo tako hudo neumen da trdi da njegovo cepivo deluje samo če se še drugi cepi???
Intimnanega3
03. 12. 2019 07.59
+11
kdo pa prav, da se cepljeni bojimo?? kaj spet obračate neki??
StrikeOne
03. 12. 2019 08.01
-3
Glej ne vlači se sedaj ven. Trdite da cepivo deluje samo če so cepljeni vsi! Ali cepivo deluje ali ne ? SIMPLE QUESTION.
Mr_Primrose
03. 12. 2019 08.09
+4
Mogoče zato, ker cepiva niso 100% zaščita?
jakec1575
03. 12. 2019 09.41
+5
Cepivo deluje pri vecini ne pa pri vseh. da se ne okuzi vsa populacija je potrebna precepljenost.
akmt
03. 12. 2019 09.43
+3
Sej strike one. Ocitno znas v lajfu samo nekaj. Napisati pravilno besedi SIMPLE QUESTION. Ps:ni tko simpl glede ospic kot si ti predstavljas... Pejd se poducit
Iztok Belšak
03. 12. 2019 10.03
+4
Jaz se ošpic ne bojim, sem cepljen, moji otroci so cepljeni pa so normalni zdravi, brez alergij, astme in drugih nebuloz, ki jih propagirajo anticepilci. Napodim pa jih ven na zrak (bi rekel da je svež ampak pogosto ni) na sprehod, jemo zelenjavo in sadje - pa tudi meso, v trgovino se podajamo peš (poživi duha in telo). Pa glej ga zlodka , nimajo ne problemov z prehladi, gripami itd. , v šoli skorajda ne manjkajo in lahko prosto komunicirajo z vsemi okoli sebe
Iztok Belšak
03. 12. 2019 10.05
+1
Cepivo deluje pri cepljenih , ne deluje pa pri necepljenih in ti so najbolj na udaru, predvsem dojenčki, ki še niso cepljeni in pri otrocih , ki še niso prejeli dveh doz in ravno ti so najbolj na prepihu če precepljenost ni dovolj velika in se ošpice prinesejo v družino. Otroci lahko zbolijo za ošpicami in potem nosijo lahko posledice zapletov vso življenje vključno s straši.
Ata Matej
03. 12. 2019 20.33
+0
Šele od leta '68 je pri nas obvezno cepljenje proti ošpicam. Ali to pomeni, da so naši dedki in babice so največja grožnja našim otrokom, ker niso bili nikoli cepljeni?
Gregib
03. 12. 2019 07.39
+3
Pa smo odprli tribuno za homofobe in antivaxxerje... bravo!
peT99
02. 12. 2019 21.40
+14
Južna meja....
Quatflow
02. 12. 2019 21.38
+13
Spet ena fotosopirana slika. Vsaj tukaj bi lahko bila stvar bolj realna.
Periot222
02. 12. 2019 21.26
+8
jayprakash
02. 12. 2019 21.24
-13
Dr. J. Anthony Morris, bivši vodja kontrole cepiv pri FDA: “Obstaja veliko dokazov, da cepljenje otrok povzroči več škode kot koristi.”
tedoVV2HCmedo
02. 12. 2019 21.42
-9
To je že dolgo znano dejstvo. Cepljenje naredi avtoimune ali druge neozdravljive bolezni, da mora cepljen človek celo življenje jemati tablete za zmanjševanje posledic, kar dela dobiček farmacijam in gre nekaj v proračun prek davka.
Mr_Primrose
03. 12. 2019 07.38
+24
Zakaj lažete glede stvari, ki so lahko preverljive? njegov citat je sledeč: "There is no evidence that any influenza vaccine thus far developed is effective in preventing or mitigating any attack of influenza. The producers of these vaccines know that they are worthless, but they go on selling them, anyway." Ali z drugimi besedami, citat je izključno o cepivu za gripo.
beowulfsam
03. 12. 2019 09.33
+7
Folk laže in jemlje stvari iz konteksta zato, ker je to edini način, da dobijo potrditve za zmotno razmišljanje. Nej Darwin oprav svoje, edino ljudi z otroci, ki se ne smejo cepit zaradi reakcij, mi je žal.
akmt
03. 12. 2019 09.45
-3
Prof.dr. H. Nickolson trdi na 3.listu svoje teze v 5.izdaji MEDICAL TREATMENTA cisto nasprotno. Preberi si in potem komentiraj
akmt
03. 12. 2019 09.48
+1
Ps :tega Nicholsona sem si izmislila. Pac izpadem studiozno, ce napisem nek dr. prof in ene liste strani. Tako kot to delajo nasprptniki cepljenja. Dejte jim kontra v njihovem jeziku. Kar nekaj napisite, izmislite si na wcju,.. "prof. dr. Asistent.. Medicine health university of Oclahoma 2017.. Pustite prosto pot domisljiji
Iztok Belšak
03. 12. 2019 10.12
+2
Mr_Primrose - tudi to čisto ne drži , pokojni dr. Morris je to izjavil na vprašanje o cepljenju zoper svinjsko gripo, ki je bila vprašljiva. Primarno pa cepivo zoper gripo deluje samo na 4-5 najbolj pogostih tipov virusa gripe , poznamo jih pa okorog 300. Drugače pa cepivo tudi ne deluje pri drastičnem znižanju odpornosti, tako da samo se cepiti zoper gripo ni dovolj , potrebno je tudi skrbeti za odpornost
Iztok Belšak
03. 12. 2019 10.15
+3
jayprakash - prosim da navedeš natančen vir te izjave , ne vzete iz konteksta ampak celoten članek v katerem je to dr. Morris izjavil. Seveda vem da tega ne moreš, ker te izjava ni bila nikoli narejena. Članek v katerem je to omenil (pa tudi ne z otroci in tudi ne da naredi več škode kot koristi) je bil v Washington postu na vprašanje o učinkovitosti cepiva zoper svinjsko gripo. Torej te lahko z čisto vestjo označim za lažnivca !!!!
jayprakash
02. 12. 2019 21.23
-1
The Lancet, 1994: “Pojav astme je pri cepljenih otrocih petkrat bolj pogost, kot pri necepljenih.”