Slovenija

Zgroženi nad obeležjem

Ljubljana, 06. 08. 2006 15.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Liberalna akademija je zgrožena nad odkritjem spominske plošče kardinalu Alojziju Stepincu na Kredarici.

Liberalna akademija je zgrožena nad obeležjem kardinalu Alojziju Stepincu
Liberalna akademija je zgrožena nad obeležjem kardinalu Alojziju Stepincu FOTO: POP TV

Nad sobotnim odkritjem spominske plošče blaženemu hrvaškemu kardinalu Alojziju Stepincu na Kredarici, ki je sprožilo ostre odzive opozicijskih strank SNS in LDS, so ogorčeni tudi v Liberalni akademiji.

"Zgroženo smo spremljali pohod slovenske katoliške cerkve, tokrat na vrh Slovenije, in od vlade pričakujemo pojasnilo, kdo je odobril postavitev obeležja in kakšni so vsebinski razlogi za to," so sporočili iz društva.

"V Liberalni akademiji se čudimo trhlim argumentom predsednika Slovenske škofovske komisije Pravičnost in mir Antona Stresa, po katerih je Stepinac nesporna osebnost le zato, ker ga je leta 1998 tedanji papež razglasil za blaženega," so zapisali v sporočilu za javnost. Med drugim so dodali, da bodo "o Stepinčevi vlogi v NDH, njegovi krivdi in kolaboraciji z Antejem Paveličem in nacistično oblastjo sodili zgodovinarji".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User110931
07. 08. 2006 21.52
povsem se strinjam z lilo. v času monarhije še v gozd nisi smel brez dovolilnice, ker je bil v lasti cerkve in plačeval premoženje za šolanje. očitno bi nekateri politiki (šolani zastonj v republiki kakopakda) videli, da bi se dobri stari časi vrnili. očitno jih matra huda frankistična nostalgija
User5263
07. 08. 2006 21.23
Spoštovana Lila2140. Tudi vi mate same pogojnike. Kako, da so preživeli Avstrijci brez vseprisotnih partizanov pa navsezadnje Nemci in Italjani? Malo se zamislite. Najprej morate razumeti (nisem čisto originalen), na katero stran se je podrl Berlinski zid, potem bo lažje. LP
User106148
07. 08. 2006 19.39
lila2140 a si pomislnla ce bi otroci te tovarniske delavke se lahko svoje otroke solali. al pa svoje vnuke. verjetno ne vec. ne glej trenutnega stanja ampak celoto. predvsem prihodnost.
User109101
07. 08. 2006 18.15
anton groselj, haloooo! Ali naj se sedaj tiste gospe zahvalijo cerkvi, ker so se vrnile iz taborišč? Zgodovina pravi, da ima Tito več zaslug za njihovo vrnitev. In Tito ima tudi zasluge, da ima danes 90% Slovencev lastna stanovanja. Tito ima tudi zasluge, da je v prejšnjem sistemu vsaka tovarniška delavka lahko sezidala svojo hišo in šolala otroke! Kako lahkotno sedaj pljuvate po prejšnjem sistemu in lezete v zadnjico cerkvi. Me prav zanima, kaj bi danes imeli, če bi nam po drugi vojni vladala cerkev. Verjetno vse, kar so imeli v lasti Slovenci pred drugo svetovno vojno! Ups, saj niso imeli ničesar....delali so na cerkveni zemlji za desetino ali pa se udinjali veleposestnikom, ki so bili v veliko večini tujci...Zato se, dragi novodobni ljubitelji cerkve in kapitalistov, kar pripravite na to, da bo Slovenija kmalu zopet v lasti cerkve in tujcev. Se je že začelo.
korenina53
07. 08. 2006 18.01
Včasih smo rekli, da nisi Slovenec, če ne greš na Triglav. Po tej sramoti bomo rekli:NI SLOVENEC, KDOR GRE NA TRIGLAV. Žalostno je to, da je RKC na pobudo Hrvaške skupnosti živeče v Sloveniji, ponovno poteptala ponos lastnega naroda, v korist svoje promocije in lastnega ega. Zamislite kaj bi naredili Hrvatje, če bi neka Slovenska skupnost živeča na Hrvaškem zahtevala postavitev obeležja kakšnega znanega Slovenca recimo na Plitvičkih jezerih. Sabor s Sanaderjem na čelu, bi takoj napadel Slovence, da želijo okupirati Lipu njihovo.Naši vrli politiki od Jelinčiča,Ropa,Pahorja in celo Podobnika (Jjoras) pa nič. Lepo na dopust na HRVAŠKO.
User5263
07. 08. 2006 17.41
Halooo? Biba66, smo v letu 2006! Zgodovina so dejstva, ne pogojni stavki. Nekatere gospe so se vendarle vrnile iz taborišč (preberi Skriti spomin predvojne komunistke Angele Vodetove), iz gozdnih jam pa skoraj nihče. Sicer pa te tragične stvari niso stvar opravičil, ampak sodišč.
User109102
07. 08. 2006 17.09
to kar je vlada dopustila naredit na Kredarici si je zaslužila da ODSTOPI S POLOŽAJA in prepusti mesto tistim ki so sposobni vodit državo,......očitno so ustoličeni škofi vzel v svoje roke določene odločitve in kar veljajo... vlada pa kar molči nikjer ni nič slišat ne bev ne mev......."vse je uredu"
red_
07. 08. 2006 17.03
irena: "Praktično ga ni politika na levici, ki se ne bi opravičil za povojne poboje" To so smesne izjave, ki ne potrebujejo komentarja.
User111688
07. 08. 2006 16.48
Yan333: Slovenski komunisti in njihovi "nasledniki" so se opravičili že ničkolikokrat v preteklih 10-tih letih. Praktično ga ni politika na levici, ki se ne bi opravičil za povojne poboje. Po drugi strani pa še nisem prebrala, da bi se slovenska RKC opravičila za zločine, ki jih je storila. Pa tudi papež Slovencev v svojem opravičilu ni omenjal. In tudi sicer je bilo njegovo opravičilo prej rahlo obžalovanje za pomoto, kot pa globoko kesanje.
red_
07. 08. 2006 16.37
bravo yan. Se popolnoma strinjam s teboj. Partizanov in komunistov ne bi smeli metat v isti kos. Mormo se zavedat, da je bila vecina teh ljudi med vojno preprostih podezeljskih fantov, ki so bili vecinoma iz vernih druzin.
User109116
07. 08. 2006 16.20
nakaterim kot so biba66 se ne da nč dopuvedat. mi smo lizal čevle titotu dokler ga ni pobral. partizani so se borili za svobodo prav tako kot sem prepričan tudi tvoji teti. pa vendar so jih komunisti grdo vodili za nos in jih izrabili za revolucijo. komuniste ni brigala naša svoboda čist nč. ubil so med drugim tudi marskaterega partizana ker je bil morda veren ali pa se je ob koncu vojne usmil kakšnega domobranca in ni izvršil ukaza partije da ga mora ubiti. sicer pa tud komunistom nč ne mormo. k že tko obtužuješ cerkev. pa pejd se mal objektivno zgodovino učit e sam partijsko. najprej naj se komunisti upravičijo za svoje zločine potem naj pa udrihajo čez cerkev(prejšni papež se je že večkrat upravičil za zločine ki jih je naredila cerkev)
User108599
07. 08. 2006 15.39
+1
Kramp in lopato pa ocistiti simbol slovenstva tega plevela!
User111685
07. 08. 2006 15.24
moji teti, ki sta samo pomagali partizanom s sanitetnim materialom (brez ubijanja) sta bili aretirani v imenu Jezusa Kristusa...od domačih pomagačev...in nato odpeljani v taborišče v Auschwitz....tok bartolomeju in hot shotu in še komu....in če ne bi bilo titovih partizanov bi danes verjetno Nemcem čevlje lizal....tisto po vojni pa je druga tema....itak in itak pa Cerkev že 2006 let dela pi....ije po svet....krade, ubija in obsoja v imenu Boga...pa ji nihče nič ne more....
mr.remington@gmail.com
07. 08. 2006 14.41
Peter.repovz, LDS je bil 60 let na oblasti? pa dej nehi klamfe okol prodajat no. Kdo pa je več vzel od navadnih ljudi kot tisti ki so jemali v imenu cerkve? Pa ne glej nazaj 50 ali 100 let. Pa še jemlje oz. ji kar sami nosite. Je pa res, da znajo cerkveni dostojanstveniki kar dobro govoriti in prepričevati ljudi. Redki duhovniki, župniki so tisti, ki predstavljajo cerkev tako kot naj bi jo.
User111677
07. 08. 2006 14.38
Ja, vem, da si želi, ampak nisem vedela, da je že uspela. Taka obeležja mi dajejo slutiti, da ji uspeva. Sem mislila, da bomo Slovenci obdržali Slovenijo za vse Slovence. Brez Triglava, Pokljuke, Bleda... ni Slovenije. To je naravno bogastvo, ki pripada vsem, ki nam je bilo dano da dihamo zrak na sončni strani Alp. Ne razumem, čemu RKC potrebuje vrh Triglava. Bomo se čez nekaj let morali pred vzponom na Triglav "včlaniti" v cerkev? Prosim, če kdo to potrebo razume, da mi jo prosim pojasni. Zakaj nam RKC želi odvzeti naravno bogastvo?
User111432
07. 08. 2006 14.24
Marjana, upam da veš, da si vrh Triglava skupaj z Aljaževim stolpom že dolga leta goreče želi RKC (http://aktualno.rkc.si/?id=1542), ki ga želi pridobiti preko Planinske zveze Slovenije, ki je v pomembni, a ne večinski lasti - seveda RKCja (http://www.pzs.si/novice/novica.php?id=696).
User100089
07. 08. 2006 14.06
Na internetu sem uspel kar dosti prebrati o tem Stepincu. V bistvu je imel ideologijo Franja Tuđmana. Očistiti Hrvaško in pokristjaniti Srbe. Ustaši se pa tako ve zakaj so bili, saj je vsem poznan rek Srbe na vrbe. Če Stepinec ne bi sodeloval z ustaši, mi naj prosim nekdo razloži, zakaj mu je Pavelič hotel predati oblast preden jo je stisnil v Avstrijo. V bistvu se je genocid nad Srbi začel že davno, v novodobnih časih se je izvedel le zaključek neke bolne ideologije Paveliča, ki si jo je prisvojil tudi Tuđman. Res je da so se zgodili premnogi zločini v imenu socializma, komunizma, fašizma, vendar ne pozabite, da je cerkev v imenu boga, ja v imenu boga, zverinsko mučila,pobijala in zažigala premnoge nedolžne ljudi. Kako veselo verniki to pozabljate. Zgodovina krščanske vere je umazana s krvjo in tega nobeno opravičilo ne more izbrisati, kot ne more izbrisati grehov fašizma, komunizma in vseh ostalih diktatur. Kar se tiče Tita in če že tako želite diktatorja, pa kapo dol, ker si zasluži priznanje že zato, ker je bil sposoben to jugoslovansko gardo držat toliko let skupaj. Saj po razpadu pa smo videli zgolj ponovitev zgodovine v vsej njeni grozoti. Če je Stepinec mogoče za koga kaj dobrega naredil je mogoče za ideologijo Paveličeve NDH in Hrvate. Kaj imamo pa Slovenci z njim mi pa ni jasno. Ja še tole Rajko Bernik, ko smo prisegali Titu smo prisegali, da bomo branili Jugoslavijo pred sovražnikom. Žalostno je, da je prišlo spoznanje, da smo si sovražniki sami med seboj. Torej nismo nič kršili, smo pač branili svoje meje a ne?
User111677
07. 08. 2006 13.26
Jaz mogoče nisem v teku? Je Triglav še sploh naš (beri slovenski) ali cerkven. Jaz kot slovenka in davkoplačevalka sem izrecno proti takih obeležjem. Dragi gospodje, kaj ima Stepinac za iskat na Kredarici? Aljažev stolp je tam od nekdaj in je eden od simbolov Slovenije. Ampak nova obeležja? Grozno. Nas v prihodnjosti tam čaka še tablica za Busha pa... Zame je to onesnaževanje brez primere.
tralalalala123432
07. 08. 2006 13.19
vsa obeležja iz narodnega parka triglav odstrant,pa še vse črnogradnje podret!
User111203
07. 08. 2006 13.14
yan333, jaka37: nima smisla se tukaj spuščati v te polemike, ker to ni tema. Le to: kaj je kdo med 2.sv. vojno prispeval, da se mi sedaj lahko pogovarjamo slovensko? In kaj bi bilo, če bi bilo obratno? In glede konkretne teme: kaj je to posebnega, če nekdo pride na Triglav, da se mu postavi spomenik? In zakaj mora biti že skoraj na vsakem vrhu križ?