Slovenija

Tudi otroci morajo plačati davek od obresti, če le-te presežejo tisočaka

Ljubljana, 18. 10. 2013 12.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Te dni davčna uprava pošilja na dom odločbe o odmeri davka od obresti. Po zakonu so namreč obresti, ko presežejo znesek 1000 evrov, obdavčljive. A mnoge je ujezilo, da mora dohodnino od obresti plačati celo mladoleten otrok, če so obresti izplačane na njegovo ime.

Tako je na družbenem omrežju oče sedemletnika opozoril, da je njegov sin dobil položnico za plačilo dohodnine, kar ga je močno presenetilo. "Ali je naša država čisto ponorela ali sem nor jaz, ki ne razumem njenih norosti. Tole je izračun odmere dohodnine za mojega sina, ki je pred kratkim dopolnil 7 let. Dobil je priporočeno pismo, katerega naj bi osebno dvignil, v njem pa položnico za plačilo dohodnine za leto 2012," je ogorčen. Pravi, da se plačilo nanaša na obresti od vezanih denarnih prihrankov, ki sta mu jih na račun položila z ženo. "Ti dohodki staršev so že bili obdavčeni in tudi njegova mamica je, glede na navodila Dursa, to prijavila v svoji dohodninski napovedi," pravi oče sedemletnika, ki mu nikakor ni jasno, "kako lahko država zahteva od otroka, ki je star 7 let, da osebno dvigne priporočeno pošto in kje ima država pamet, da zahteva od sedemletnega otroka, da plača dohodnino, saj ni zaposlen niti ne opravlja nikakršne pridobitvene dejavnosti."

DURS: Obdavčen je znesek, ki preseže 1000 evrov

Razočarani oče se sprašuje, ali je sploh še smiselno živeti v takšni "nori" državi?
Razočarani oče se sprašuje, ali je sploh še smiselno živeti v takšni "nori" državi? FOTO: Thinkstock

Na Davčni upravi RS (Dursu) pojasnjujejo, da so po zakonu obresti, ki presegajo 1000 evrov, obdavčene. Obstajajo obresti, ki so obdavčene in take, ki niso. Med obdavčene sodijo obresti od posojil, od dolžniških vrednostnih papirjev, od zamenljivih dolžniških vrednostnih papirjev, od denarnih depozitov pri bankah in hranilnicah ter drugih podobnih finančnih terjatev do dolžnikov kot tudi obresti od dohodka iz oddajanja v finančni najem, od dohodka iz življenjskega zavarovanja, od dohodka iz dodatnega pokojninskega zavarovanja, od dohodka iz prostovoljnega pokojninskega zavarovanja, od dohodka, doseženega na podlagi delitve prihodkov investicijskega sklada v obliki obresti ter vsako nadomestilo, ki ne predstavlja vračila glavnice iz finančno dolžniškega razmerja, vključno z nadomestili za tveganje ali za zmanjšanje vrednostni glavnice iz finančno dolžniškega razmerja zaradi inflacije.

Zavezanci za plačilo dohodnine so osebe, ki so jim izplačane obresti. Mladoletne osebe pri obdavčitvi obresti niso izvzete, opozarjajo na Dursu.

Če napovedi niste oddali, vam grozi 200 do 400 evrov kazni

Če zavezanec napovedi ne odda pravočasno, torej do 28. februarja, ga lahko doleti kazen v višini od 200 do 400 evrov, pojasnjujejo na Dursu.

Od obdavčljivih obresti se izračuna in plača dohodnina po stopnji 25 odstotkov od davčne osnove in se šteje kot dokončni davek, kar pomeni, da se ne vštevajo v letno odmero dohodnine. Vsi, ki ste v preteklem letu dobili izplačanih več kot 1000 evrov obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah, ste morali do 28. februarja letos na svoj pristojni davčni urad poslati izpolnjeno napoved za odmero dohodnine od obresti na denarne depozite (primer obrazca na Dursovi spletni strani). O teh rokih in obveznostih Durs zavezance redno opozarja prek medijev, še posebej mesec dni pred rokom. Prav tako morajo banke in hranilnice vse zavezance do 31. januarja obvestiti o višini izplačanih obresti. V primeru mladoletne osebe obrazec za napoved izpolnijo njegovi straši oziroma zakoniti zastopniki, seveda na ime svojega otroka oziroma varovanca. Ti bodo morali tudi poskrbeti za plačilo zaračunane dohodnine.

Na Dursu pojasnjujejo, da so obdavčene zgolj tiste obresti, ki presežejo 1000 evrov, če pa jih izplača banka ali hranilnica, ki ni članica EU, pa so obdavčene vse obresti. Prav tako na Dursu poudarjajo, da je predmet obdavčitve znesek, ki preseže tisočaka.

Primer: za 1500 evrov obresti 125 evrov dohodnine

Če navedemo en primer izračuna, potem velja sledeče: Če ste v preteklem letu (torej v letu 2012) dobili za 1500 evrov obresti na slovenski banki, potem boste morali 25 odstotkov davka plačati od zneska 500 evrov, kar pomeni, da boste plačali 125 evrov. Če ste varčevali na švicarski banki, ki ni članica EU, boste za 1500 evrov obresti državi plačali 375 evrov.

A, pozor! Če ste varčevali na dveh različnih bankah in na nobeni od bank niste presegli 1000 evrov obresti, sta pa oba zneska skupaj višja od 1000 evrov, potem morate prav tako oddati napoved za odmero dohodnine, seveda je davčna osnova tisti del, ki presega teh tisoč evrov.

Kolikokrat nas bodo zneski, ki smo jih nalagali na račune svojih otrok, še udarili po žepu? Najprej je država obdavčila naše dohodke, potem so nam privarčevani zneski za šolanje otrok odnesli otroški dodatek in popust za vrtec, zdaj pa nas čaka še davek na obresti.
Kolikokrat nas bodo zneski, ki smo jih nalagali na račune svojih otrok, še udarili po žepu? Najprej je država obdavčila naše dohodke, potem so nam privarčevani zneski za šolanje otrok odnesli otroški dodatek in popust za vrtec, zdaj pa nas čaka še davek na obresti. FOTO: Thinkstock
Na Dursu so pojasnili, da obresti, če se nanašajo na otroka, v svoji dohodninski napovedi starši ne prijavljajo, saj je treba napoved za odmero dohodnine od obresti oddati posebej. V primeru, če ste obresti prijavili v svoji dohodnini, prav tako pa ste oddali še posebno napoved, se lahko za pojasnila obrnete na najbližji davčni urad, kjer bodo skupaj z vami preverili, ali je vse pravilno izračunano. Dejstvo namreč je, da vam davek od obresti ne smejo dvakrat računati.

V primeru sedemletnika smo poskušali s pomočjo različnih bank izračunati, kolikšen znesek je moral imeti fant na računu, da je zbral za 1800 evrov obresti v enem letu. Ker so obresti od banke do banke in od računa do računa različne, je težko govoriti o neki konkretni številki, vsekakor pa je moral imeti fant na računu več kot 25.000 evrov. V odzivu na objavo na Facebooku so tako mnogi napisali, kako je lahko otrok na svojem računu zbral toliko denarja oziroma kako sta lahko starša v tem času privarčevala toliko sredstev. Spet drugi pa ste praktično ugotovili, da je še najbolj varno, da prihranke shranimo kar doma.

Povprečno skoraj 400 evrov davka na zavezanca

V letu 2012 je po podatkih bank in hranilnic 68.371 zavezancev prejelo več kot 1000 evrov obresti. Največ je zavezancev, ki so prejeli do 2000 evrov obresti, in sicer 26.990. Davčna uprava je do 31. avgusta 2013 izdala 62.094 odločb o odmeri davka od obresti za leto 2012. Pri tem je bilo odmerjenega davka v višini 23.251.482,83 evra oziroma je bila povprečna obdavčitev dobrih 397 evrov na zavezanca. Ločenih podatkov za mladoletne osebe na Dursu nimajo.

Podatki glede odmere davka od obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah za leto 2012:

Več kot dva tisoč evrov obresti je prejelo 26.990 zavezancev.
Več kot štiri tisoč evrov obresti je prejelo 9304 zavezancev.
Več kot 10.000 evrov 1979 zavezancev.
Več kot 20.000 evrov pa 603 zavezanci.

Deset največjih plačnikov dohodnine od obresti po podatkih Dursa:

Obresti                 Davek v evrih

480.845,05        95.969,01
282.809,75        56.361,95
270.362,90        53.872,58
265.800,81        52.960,16
259.548,66        51.709,73
209.144,46        41.628,89
208.093,04        41.418,60
200.302,91        39.860,58
182.547,16        36.309,43
176.454,10        35.090,82

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HOOV
19. 10. 2013 13.52
+10
No to je pa že kar hudo, imam 12 let starega sina, katerega sem naučil varčevati, sva rekla za študij naprej in ob rojstvu je dobil kar nekaj denarja, katerega sem naložil na njegov račun. Tudi dela rad in vse kar pri priložnostnih delih zasluži da na svoj račun, in zato dobiva obresti, ki so NJEGOVE in ne od države, kar nekaj se jih je nabralo, moram pogledati koliko, sicer bom ukinil njegov račun, ... Delajmo otroke, da jih bo potem država lahko "cuzala", pa saj je zadnji čas, da gre vs "cugrund", ... otroci bodo reševali DRŽAVO, seveda saj so DRŽAVLJANI ...
piton-1
19. 10. 2013 12.47
+5
Kdo ima pol milijona obresti? jankovič?
razocarani
19. 10. 2013 12.07
+2
srecni otroci ki imajo lahko vec kot tisocaka obresti ..cigavi le ,,so taki otroci --od delavcev sigurno ne --in od brezposelnih tudi ne --torej cigavi so tile otroci ?????????????????????????????????
Eurojackpot
19. 10. 2013 08.20
+4
Če bi tip v preteklosti kupil garsonjero in jo oddajal na črno, tako kot je to delala večina z odvečnim denarjem, bi zaslužil najmanj 3000 eur na leto, pa nobenega davka nebi plačal. V naši hiši je na črno oddanih 22 stanovanj od 20 do 60m2. Davek iz oddaje v najem, mislim, znaša 15%. Zdaj pa računajte, ob koliko davka je država, pa se nihče ne razburja. Upam, da bo to vsaj delno rešil davek, ki ga te dni obrava vsa država.
User746564
19. 10. 2013 06.40
+2
Vsem, ki se razburjate, da se pač davek mora plačat (čeprav ga sami ne bi), naj preusmerim pozornost na eno malenkost : "njegova mamica je, glede na navodila Dursa, to prijavila v svoji dohodninski napovedi"!!!! Torej je bil ta dohodek vštet v njen dohodek in posledično že obdavčen. Potem pa je DURS še fanta našel, verjetno po podatkih, ki jih dobi od banke ter ga ponovno obdavčil. A to je prav?
razocarani
19. 10. 2013 12.10
+0
malo imas zmesane pojme ,,razcisti jih .in kateri otroci pa imajo toliko obresti in koliko je takih otroh in cigasvi so ..sicer pa se pri denarju vsa ljubezen konca
User265491
19. 10. 2013 05.25
+5
Komentarji tukaj nekako dajo vedet da Slovenci vendarle ne sovražimo davkov - sovražimo le slabe davke, tiste ki de facto delujejo regresivno. To je dobro.
razocarani
19. 10. 2013 12.11
+1
ja se strinjam --a veliko jih tule nekaj j jokca -verjetno niso bresposelni ali na minimalcu --
Bu?ko Štru?ko
18. 10. 2013 23.18
+10
A zdej bodo pa ljudje "skrivali" premoženje na tekočih računih otrok? Bravo res...
razocarani
19. 10. 2013 12.12
+1
tigrica2008
18. 10. 2013 23.12
+3
Tale oče je na FB napravil cel social media spin. Njegov post je šeralo 196 ljudi. Res ogabno. Izrabiti malega otroka in vplivati na čustva ljudi, wtf?
tigrica2008
18. 10. 2013 23.22
+1
razocarani
19. 10. 2013 12.15
+3
ja kako se mi smilijo revezi ..kaj na tako porecejo brezposelni ali tisti na minimalcu .sam nikoli nisem videl toliko denarja ki prinese tisocaka obresti ne pa da bi ga se imal a ni malo cudno da ima otroh ze toliko denarja .
User1089545
18. 10. 2013 21.26
+10
davek na obresti je treba plačat ne glede koiko si star,to se strinjam drugače bi bilo precej špekulacij....ampak davek na pse ljudje moji kam smo prišli.....saj so hoteli tudi osle obdavčit pa so skontali kje jih je največ in so si premislili.
Amethist
18. 10. 2013 21.56
-2
ni to davek na pse, ampak dajatev ki bi pocenila veterinarske storitve. Ampak ne bo doseglo namena.
mijam75
18. 10. 2013 20.21
+10
Zgodba je res taprava kost, ki so jo vrgli lačnemu narodu..... Tale oče gleda na situacijo z napačne strani. Njegov otrok je prejel bruto znesek, od katerega je treba po zakonu plačat davek. In čeprav otrok ni zaposlen, je dobil dohodek, oz. je imel dobiček od svoje naložbe. Ta denar bi lahko banka že prej odvedla državi in mu nakazala samo neto znesek. Leta tukaj nimajo nobene veze....
wolfterier
18. 10. 2013 22.01
+2
Otroci vedno nastradajo.Pod Janšo so bili lačni,zdaj morajo pa še davke plačevat.
Goosaer
18. 10. 2013 19.09
-11
Vse lepo in prav, ampak otrok ne more biti zavezanec za plačilo davka.
User265491
18. 10. 2013 19.39
+12
Ne da je lahko, mora biti. Drugače lahko tajkuni in njim podobni enostavno vse prepišejo na mladoletnega otroka in se nam vsem režijo v fris.
Amethist
18. 10. 2013 21.57
+3
glede na to da ima davcno stevilko je zavezanec ze od rojstva in tudi prav je tako. Sicer bi dolocenni starsi to lepo zlorabljali in si nakazovali zneske spornega izvora na otrokov racun. Pha!
User1105527
18. 10. 2013 17.07
+7
"in na dobeni od bank niste presegli" DOBENI?????
Amethist
18. 10. 2013 16.27
+35
Hahahah, ta rec me spominja na storijo iz pisem bralcev v reviji ONA. Zenska se je zbunila, da je stranisce v neki garazni hisi zaprto po 15ih in da je bogi njen froc se moral poscat v nekem kotu garazne hise. In berem to storijo dalje. Cez nekaj tednov odgovor, ki je objavljen v zadnji stevilki ONA. Direktor (al nevem kaj ta tip ze je, pa tud vazno ni), je prav prijazno pojasnil, da so stranisca zaprta zaradi narkomanov in da so gledali po nadzorni kameri posenetek tistega dne in videli, da je poleg nje bil tud nekdo ki je poskodoval avtomat za placilo in da scanje po vogalih kaze bolj na njen nivo kulturnega obnasanja, ker pac ljudje tega ne pocnejo, saj gredo scat v bar zraven, ce je ze taka sila. Lahko pa da ji vrnejo tistih 50 centov ki jih je placala za WC, vendar se obenem sprasujejo ce je pripravljena tudi ona placat ciscenje scanja, ki ga je otrok pustu za sabo. AHAHAHAHAH, jaz sem se nasmejala do solz. Kako so ljudje butasti... nrdijo neumnost in pol se se razkrijejo s polnim imenom in priimkom, da ja se bolj butasto izpadejo. No in tale storija z obdavcitvijo obresti enemu frocu, je prav podobna tej ki sem jo napisala. Tip je vestno skrival denar tko da ga je nakazoval na otrokov racun, zdaj pa se je se se buni, ker mora tistih 200 eur placat.... pri tisti blazni vsoti ki se nahaja na doticnem racunu verjamem da mu ne bo problem. Pa otrok gor al dol. Davk bo treba placat jbg. Tko kot ga mormo vsi drugi. Sory.
Amethist
18. 10. 2013 16.31
+19
On in zena, vsak posebej po pribl. 350 EUR na mesec nakazovat na TRR. Da prides do take vsote v 7ih letih. Morata imet ocitno ful dobr dohodek, da zmoreta kaj takega. In to oba.
torkov
18. 10. 2013 16.55
+8
ali pa vsak po 75 evrov mesečno 13 let kar je pa čist realno. Ne pozabi obrestno obrestnega računa. Kaže samo na odgovorne starše .. davek na obresti je pa vedno bil in vedno bo in ga vsi plačajo, tako da nimajo kaj jokat. So tudi druge alternative, kjer pa ni potrebno plačati vsako leto davka.
Amethist
18. 10. 2013 18.06
+4
iskreno dvomim, da sta zacela za sina varcevat 6 let pred njegovim rojstvom.
torkov
18. 10. 2013 18.37
-2
vsak dela po svoje in je odvisno od vzgoje. Mnogi začnejo še prej.
Amethist
18. 10. 2013 21.58
+6
Glede na to, da sem raziskovala malo in vidla, da je tale ocka en s.p. mocno dvomim da je on s postenimi nameni tja nakazoval denar. Tudi stvar vzgoje ane? Ma sori.
razocarani
19. 10. 2013 12.27
+2
zelo dobri komentarji --vse skupaj tale zadeva --cudni itgleda --nekako neposteno reven otrok ze ne bi imel teh idej da je prikrajsan za obresti in tale atek pokeze z tem jokanjem pohlep ki go prenasa naprej ..BOLNO pa da ga ni sram ko se otroka navaja na pohlep ce noce obresti in placati davek ima prosto izbiro da demar cuva doma --tudi obresti so zasluzek ali ne ..me zanima koliko davka utaji tale SKRBNIatek
User640983
18. 10. 2013 16.20
+13
To so najbrž otroci zbirateljev barvnih kovin ne pa otroci naših tajkunov!?!
JApajaDAja
18. 10. 2013 16.23
+8
User640983
18. 10. 2013 16.17
+8
Kaj pa tudi en otrok ve kolikšna mora biti glavnica za 1000 evrov obresti!
JApajaDAja
18. 10. 2013 16.24
-1
ata al pa mama naj razbijeta dotacije na več bank.
botjabotja
18. 10. 2013 17.47
+2
tao3
18. 10. 2013 16.16
+26
Marsikateri Tajkun je dal denar na otrokov račun. To je popolnoma nemoralno početje. Če ima mladoleten otrok lahko 100.000 OBRESTI na neko OGROMNO glavnico NAJ PA TUDI DAVEK PLAČA! To je davek na dobiček ... To pomeni da imaš na banki 5 milijonov ...
User640983
18. 10. 2013 16.17
+3
tao3
18. 10. 2013 16.17
+11
To pošten delaven človek na računu nima ... To je v Sloveniji lahko samo LOPOV. Tako kot Janšev Uroš Rotnik ... tip je imel pomotoma 3 milijone keša v sefu! BANDA POKVARJENA LOPOVSKA! Tistih 70% obdavčitve na nedokazljivo TAKOJ UVELJAVLJAT!
User640983
18. 10. 2013 16.19
+3
JApajaDAja
18. 10. 2013 16.25
+4
na nedokazljiv denar(ali premoženje) najmanj 100% davka!
odprioci
18. 10. 2013 16.13
+2
davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek na davek....
Amethist
18. 10. 2013 15.59
+20
phahahah, nekdo je skusal prikrit dolocene zneske in jih nakazoval na otrokov racun. In zdaj se se buni, ko mora obresti placat. ahahahah... veste kaj... nek poglaviten podatek v tej storiji manjka. Za tolk obresti mora bit juhuhu denarja na racunu.
zoobkozob
18. 10. 2013 15.33
+31
veste kaj,če ima 7letni otrok 1000evr obresti,potem pa kar naj plačajo davek,a veste kolk je to dnarja,če je obresti 1000evr,halo
User50749
18. 10. 2013 15.35
-15
pa kaj te briga od kje mulcu denar..........dejstvo je da je država požrešna. Tud jst bi mojmu dal en kup na njegov račun, če bi le lahko!!!
User50749
18. 10. 2013 15.43
+1
ne muti grim3!!!! Nikol ne veš kakšna bo kriza ko bo otrok odrasel, zato mu bo ta denar rešil celo življenje. Podpiraš takšno sranje, dej no, predlagaj da obdavčijo še sonce, ki sveti na tvojo faušno rit....
caspera1
18. 10. 2013 15.52
+16
Daj, ne sprenevedaj se, zaveden! Starši polagajo svoj denar na otroške varčevalne knjižice, ker so tam precej boljše obresti. Zanje so to njihovi prihranki, ne pa otrokovi. Drugače tega denarja ne bi dvignili, dokler otrok ne odraste. Se mi pa to ne zdi nič narobe. Vsak naj se znajde kakor mu paše, to ni nič nezakonitega.
grim3
18. 10. 2013 15.54
+12
Obdavčeni niso prihranki, obdavčene so obresti. Pa še to samo tiste, ki so nad mejo, ne vse. Ti je jasna razlika? Sicer pa lahko varčuješ tudi tako, da obresti niso obdavčene, legalno seveda. Tako da si ti tisti, ki nekaj muti.
torkov
18. 10. 2013 16.08
+4
Točno tako grim. Izgleda, da ljudje še vedno ne razumejo, kaj pomeni varčevanje (nešteto oblik) in je vsak, ki nekaj varčuje, takoj tajkun, čeprav porabi manj denarja kot ostali ob isti plači.
odprioci
18. 10. 2013 16.15
-1
grim3
18. 10. 2013 16.17
+2
Varčuj tako, da so obresti višje od inflacije.
User640983
18. 10. 2013 16.18
+10
Mora pa biti v državi res hudo ko že otroci imajo 1000 evrov obresti na banki!
odprioci
18. 10. 2013 19.56
+1
če ti pa obresti obdavčijo kako potem naj varčuješ da boš pokril inflacijo
MUNGATUMBA
18. 10. 2013 20.25
-1
25% obdavčene obresti NAD 1000 eurič..kolko ti potem še OSTANE, za dobesedno NIČ dela.. ??
Ramzess
18. 10. 2013 20.35
+2
"pa kaj te briga od kje mulcu denar" Davčno bo ziher briga, saj milc še nima dohodkov, ...pa ga bo zaslišala in zahteval da dokaže od kod mu denar. Zakon pač to zahteva.
razocarani
19. 10. 2013 12.35
+1
zavede se sploh zavedas kako si tumas --so ti ze drugi napisali o cem se gre --si res tako bogi --ne sramoti se sam tu je tale ateh samo pokazal svoj pohlep in ga prenasa naprej da imam toliko obresti na racunu z veseljem placam ta davek saj je to davek od dobicka --tudi obresti so del posla --ti ko vzames kredit tudi placas velikanske obresti in te nekdo tudi dobi ..lahko prav tale decek
JApajaDAja
18. 10. 2013 15.32
+5
jj je na "obisku" pri orbanu na mađarskem!upam, da naši obveščevalci ne spijo!ta španovija je nevarna