Slovenija

Utapljamo se v smeteh

Ljubljana, 26. 01. 2008 19.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
E.P/J.K./B.K.
Komentarji
18

Vsako leto pridelamo več smeti, samo letos okoli 450 kg na prebivalca, kar za vso Slovenijo pomeni 900 tisoč ton smeti.

Vsako leto pridelamo več smeti, samo letos okoli 450 kg na prebivalca, kar za vso Slovenijo pomeni 900 tisoč ton smeti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User281138
28. 01. 2008 08.49
coccolinetta | 27.01.2008 | 10:35 Ma če bi vsak pri sebi malo bolj popazil, potem bi bilo smeti veliko manj. Mislim, da sem ena redkih, ki se trudi, da smeti doma razvršča, ampak kaj, ko pridejo potem smetarji in vse tri kontejnerje vržejo v isti zaboj!!! Se podpišem. Nateg na veliko, samo da smetarji kasirajo ločevano zbiranje odpadkov. No ja menda papir po novem res ločeno odvažajo.
User238120
27. 01. 2008 15.28
Se čist strinjam z coccolinetto! Najprej naj vsak pri sebi gleda, da proizveze čim manj smeti in naj te poskusi razvrstit, čeprav potem leti vse isti koš. Pomembna ej ozaveščenost, sploh pri mladini. Še ena opcija vam je, da zbirate plastneke in pločevinke in greste z njimi polet na morje pa jih zamenjate v trgovini!
User271378
27. 01. 2008 12.52
trzaski tisk je ze objavil nekako sodelovanje oz. dogovor ... kopru organski odpadki, trzacanom pa neorganski ...?
User196342
27. 01. 2008 11.09
Jaz delam v firmi ki proizvaja sežigalnice (slovenski priznani firmi). Ko gledam kako ljudje doma za dvoriščem sežigajo folijo za bale, oblačila, plastenke itd... me boli srce, ker vem kaj lahko doprinese kontrolirano zgorevanje teh smeti (manj CO2, manj uporabe fosilnih goriv, rešitev problema smeti itd). Ampak ne; zaradi takih kot je goso bodo ljudje še naprej doma sežigali smeti, namesto da se to skuri kot je treba. Jaz imam doma mini sežigalnico v s katero prenašam teorijo v prakso. Moje smeti, smeti manjše avtomehanične delavnice in nekaj sosedov najprej presoltiram in izločim stvari ki se dajo reciklirati, ostanki hrane gredo v naše prašiče, kovine na snago, ostalo pa v energijo. Prej smo letno skurili kurilnega olja za 4 tone CO2 plus tisti CO2 ki se je sproščal ob gnitju mojih smeti. Da ne omenjam da je delavnica prej po priporočilih lokalnega smetarskega podjetja sežigala smeti na dvorišču. Med temi smetmi so masne krpe, opilki, žice, plastika itd.... to so strupene emisije, saj odprti ogenj redko doseže 400 °C. Sedaj se te snovi kjer se že v začetni fazi ločijo kovinski delci in drugo kar ne spada v sežig ter nato sežge pri 1200 °C. Nadalje se obdelajo emisije NOx, CO ter morebitni preostali HC, emisije dioksinov ter furlanov pa se držijo na vrednostih ki so do 100x manjše kot pri cigaretnem dimu. To je smotrno izkoriščanje smeti ne pa pokapanje le teh, ob tem sproščanje CO2 in CH4 ki ima 24x hujši vpliv na toplo gredo kot CO2. Pa še podtalnica ostaja nekontaminirana. Žal so pri besedi jaz sem proti sežigu potrebna dejstva podkrepljena z znanjem ne pa BABA rekla BABA kazala..... Se pa absolutno strinjam da je treba poskrbeti najprej za manjšo količino smeti, nato vse kar se le da ponovno uporabiti tisti ostanek ki pa ne spada nikamor pa sežgati.
User287191
27. 01. 2008 10.35
Ma če bi vsak pri sebi malo bolj popazil, potem bi bilo smeti veliko manj. Mislim, da sem ena redkih, ki se trudi, da smeti doma razvršča, ampak kaj, ko pridejo potem smetarji in vse tri kontejnerje vržejo v isti zaboj!!! Sem videla na lastne oči, kako je kontejner s papirjem letel med ostale smeti!!!
User111430
27. 01. 2008 08.21
Ko grem iz trgovine dobim vsaj toliko embalaže ( prostorninsko ) kot je dobrine, ki sem jo kupil. Vse to so v bistvu smeti in potrata. Vendar se ta potrata začne v verigi proizvajalec - transport - trgovec in s tem povezanimi standardi za čim bolj potrošniško naravnano družbo. Embalaža se uporablja za kričečo reklamo ...in jo moram hočeš nočeš plačati. Plačati moram tudi odvoz smeti . Rešitev bi bila mogoče le s pritiskom na trgovce , da so ti dolžni sprejemati nazaj vso pri njih kupljeno embalažo in naj potem le ti poskrbijo za njeno usodo. Drugih rešitev preprosto ni .... globalni profitni krog je sklenjen in razumniki v njem nimajo prostora za svetovanje.
User1093
27. 01. 2008 08.11
Nujno je treba močno obdavčit proizvajalce, ki recimo 200 g hrane zapakirajo v škatlo 40x30 cm, znotraj pa sta še dve vrečki. Poleg optičnega goljufanja kupcev to pomeni tudi močno pretirano onesnaževanje in temu je potrebno naredit konec.
User104997
27. 01. 2008 02.04
Malo manj debate o CO2 pa raj več o smeteh. Sežiganje le navidez lepa rešitev, v praksi pa strupena, ker grejo iz materialov ven strupene snovi pri sežiganju. Kar sežgite eno vrečko pa bo jasno. To je pa za zdravje hujše kot pa zatrpavanje v zemljo. Treba bo globoko jamo skopat, 1 km.
politik70
27. 01. 2008 01.22
Ja sežigalnice sorešitev! Ko pa začneš pridobivat dovoljenja se pa vse neha! Enostavno ni mogoče pridobiti dovoljenja! Naj avedem samo en primer! Odpadni tekstil se ne da reciklirat! 1kg odpadnega tekstila recimo avtomobilske prevleke ima kalorično vrednost enega litra Dizla! Vemo da se večina sintetičnih vlaken pridobiva ravno iz tega energenta! In ko recimo zdaravilišču ponudiš po bolj ugodni ceni energijo so čisto zgroženi! Ko pa na mesec ponucajo par ton Kurilca za ogrevanje vode to je pa ekološko sprejemljivo! Rešitve so na dlani samo v Slovenski državi se ne da zgraditi sežigalnice! Imamo predobre zakone ...
User302081
27. 01. 2008 00.59
A recikliranja odpadkov ne poznamo ali kaj? Pa ločenega zbiranja odpadkov tudi nihče ne prakticira? Pa lahko bi se zmanjšala količina odpadkov kar se tiče embalaže in še česa.. In lahko bi se povsod (kjer je možno) uporabljali materiali, ki jih ni težko reciklirati ali so okolju prijazni oz.v okolju razgradljivi v doglednem času (torej maksimalno v nekaj letih).. Ne pa da se išče vedno nova odlagališča za vedno večje količine odpadkov.. Ne vem ali nima več nihče zdrave pameti? Nasploh bi bilo potrebno močno spremeniti to 'sodobno' potrošniško miselnost dokler se še kaj da narest za našo prihodnost..
User46767
26. 01. 2008 23.13
Jah sežigalnice bo treba zgradit, tako kot vsepovsod v normalnem svetu.
User96344
26. 01. 2008 22.29
Naj si naüi politiki vzamejo za vzor nemöijo,kjer se vsaka embala#a vrne,eni celo zivijo od tega da pobirajo plastenke!
igicza
26. 01. 2008 22.10
Seveda, če pa za vsak k**** jemljemo vrečke, v trgovini
User302916
26. 01. 2008 22.04
Ni mi jasno od kod toliko smeti a kupujemo samo embalažo, ker po komentarju Saška in njegove lipe za hrano tako nimamo.
User302666
26. 01. 2008 21.59
Zapakirana hrana bi morala imeti toliko višjo ceno, da bi pokrila recikliranje.
User251591
26. 01. 2008 21.35
Vedno isto, zgane se pa nihče! Ločevat začnite odpadke, začenši z državnimi ustanovami, ki tega ne delajo!
User196401
26. 01. 2008 21.27
Kdo pravi, da pridelamo smeti? Mar je proizvedeno preveč embalaže. Naj že enkrat nehajo vsako stvar zavijati in pakirati v te kartone, naj nehajo že enkrat s temi pločevinkami in drugim sranjem. Če ne bo embalaže, tudi odpadkov ne bo. Ne, mi vedno raje gasimo, kot da bi preprečili požar. Sovražim ljudi, ki vodijo ta planet in pri tem menijo, da po njih nikogar ne bode več.
johndoe35
26. 01. 2008 21.08
To je dobroda imamo toliko smeti?? Za par let, če se bo tako nadaljevalo bodo vsaj tisti siromahi z najmanjšimi dohodninami imeli kaj brskati po smeteh. Pa še to. Dosti smeti pridelajo tisti z nadpovprečno plačo.