Slovenija

Ustrelili volkuljo Tio

Ljubljana, 24. 09. 2012 09.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po izginotju volkulje Tonke prejšnji teden so sedaj zakonito odstrelili, ker je zahajala na pašnik, še mlado volkuljo Tio. S telemetrično ovratnico so jo opremili pred dvema mesecema. To je bil še zadnji volk, ki so ga spremljali v okviru projekta SloWolf.

Volkulja Tia je bila odstreljena zakonito.
Volkulja Tia je bila odstreljena zakonito. FOTO: SloWolf

Konec tedna so ustrelili mlado volkuljo Tio iz Kočevskega roga, kot je znano, pa je pred tednom dni izginila alfa volkulja Tonka iz tropa Vremščica-Nanos. Tio so raziskovalci s telemetrično ovratnico opremili pred dvema mesecema. To je bil še zadnji volk, ki so ga spremljali v okviru projekta SloWolf.

Mlada volkulja je bila sicer zakonito odstreljena. V sezoni 2011–2012 je bilo tako do sedaj zakonito odstreljenih že 11 volkov od skupno 12, kolikor jih je lani za odstrel določilo Ministrstvo za kmetijstvo in okolje.

Poleg tega je še enega volka povozil avtomobil, eden je bil najden poginjen, vsaj za eno volkuljo pa se sumi, da je bila ubita nezakonito (volkulja Tonka, od katere je ostala samo odrezana ovratnica), so sporočili iz projekta SloWolf.

Tio so odstrelili, ker je zahajala na pašnik. Tam do sedaj sicer ni bilo nobene škode zaradi napada volkov. Septembra je odstrel volkov pri nas dovoljen samo na pašnikih (v preostalih petih mesecih je bil odstrel dovoljen kjer koli).

Dosedanji odstrel volkov se je namreč izkazal za popolnoma neučinkovitega za preprečevanje škod na domačih živali, saj število odstreljenih volkov nima vpliva na njihovo plenjenje živine, so še zapisali. Zato se je poskušalo z določbo, da je v tem mesecu dovoljen odstrel samo na pašnikih, vplivati na vedenje preživelih volkov, da bi se začeli izogibati pašnikov.

Tia je bila del tropa Rog

Volkulja Tia je bila dvoletna samica iz volčjega tropa Rog, v katerem naj bi po razpoložljivih podatkih živeli trije volkovi in letos najverjetneje niso imeli mladičev. Teritorij tega tropa je segal vsaj od Kočevja do Poloma, Črnomlja in Brezovice nad Kolpo. Raziskovalci z biotehniške fakultete so Tio ujeli in opremili s telemetrično ovratnico v okviru projekta SloWolf po treh mesecih terenskega dela v Kočevskem rogu.

Tio so raziskovalci s telemetrično ovratnico opremili pred dvema mesecema. To je bil še zadnji volk, ki so ga spremljali v okviru projekta SloWolf.
Tio so raziskovalci s telemetrično ovratnico opremili pred dvema mesecema. To je bil še zadnji volk, ki so ga spremljali v okviru projekta SloWolf. FOTO: SloWolf

Do sedaj še nobenega volka v Sloveniji niso mogli spremljati celo leto, kolikor traja življenjska doba ovratnice, preden samodejno odpade. Potrjeno je preživel le en volk – samec Slavc, ki je po petih mesecih odšel v Italijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Neža Vižintin
25. 09. 2012 09.39
+1
Grozljivo. Tako malo volkov je pa še te odstreljujejo. In te pijanski morilci se imajo za zaščitnike narave. Samo uničujejo trope in gensko raznolikost. Res strašljivo kakšnim ljudem je pri nas dovoljeno, da imajo orožje. Več kot očitno je, da tistim, ki so postrelili volkove, ne gre za popolnoma nič drugega kot za trofejo.
SilverBullet
25. 09. 2012 10.14
+0
SilverBullet
25. 09. 2012 09.26
+0
Glede na to, da je prvo volkuljo odstrelil krivolovec, drugo pa oborožen državni uslužbenec, plačan s strani države ravno za to, kar je storil, mi je res zanimivo brat vse to pljuvanje po hobi lovcih in lovskih društvih, kot je tudi čist brezpredmetno to, koliko jih je. Je pa to komentiranje in pljuvanje zgovorno iz kake druge plati. Pove precej o tem, s kakšnimi ljudmi imamo opravka in kaj se da od njih pričakovat.
MsPikapiki
24. 09. 2012 22.05
+5
Uboge volkulje. Že dve so ubili v nekaj dneh. Še Bog je žal, da je ustvaril človeka, najhujšo zver na zemlji.
MonicaSLO
24. 09. 2012 21.35
+9
Zdaj pa lahko še sami sebi postrelijo. Našim otrokom bomo volka res lahko kazali samo še na bledi sliki. Ne razumem, zakaj jih je treba moriti. Saj človek tudi hodi po gozdovih, ki so v "lasti" živali, pa ga nihče ne ustreli. Groza, kam smo prišli.
M_teorija
24. 09. 2012 21.05
+14
Slučajno sem po radiu slišal nekoga, ki dela oziroma je delal pri projektu SloWolf in je zanimivo razlagal, da z povečanim odstrelom (torej z zmanjševanjem odstrela) se ne zmanjšuje (ne korelira) številov napadov na drobnico ampak je učinek ravno obraten, ker z povečanim odstrelom se zmanjšujejo možnosti, da so volkovi v tropih, posledično pa ker ne lovijo v tropih, torej posamezniki, se morajo znajti in lovijo drobnico, ki je lahek plan, ki ne zna ubežati. Namreč znano je, da kadar so volkovi v tropu imajo sistem pregona tako dodelan, da plan spravijo točno na določno mesto, kjer jo ujame točno določen prestreznik. Jasno, kadar je trop dovolj velik je to mogoče oziroma je nemogoče, ker je uplen bolj odvisen od srečnega naklučja kot pa od dobro utečene taktike. Recimo to je res nek pameten argument, ki bi moral stroko prepričati, da ne bi povečeveli odstrela oziroma zmanjševali številčnost populacije. Vsa ostala nestrokovna in neargumentirana natolcevanje iz katerih se vidi, da večina pojma nima o zadevah, ampak gre bolj za nekakšne vrste simpatijo na daljavo. Nekdo je celo omenjal celo nekakšno sekanje plantaž. Ta očitno nima niti malo pojma o gozdu, saj razen morda nekaterih fragmentov z topolovjem nimamo v sloveniji plantaž, sigurno, pa tega ni v delu kjer se nahajajo volkovi. Bolj narave gozdove kot so gozdovi na roškem masivu, ter proti snežniku že težko kje najdeš v Evropi. Če pa bi kdo res rad pomagal tem živalim, pa obstojajojo inštitucije na katere se lahko obrne in bo več narejenega od neargumentiranega natolcevanja.
SilverBullet
25. 09. 2012 09.06
-2
Lažje je govorit in v prazno pljuvat brez slehernih obvez in zavor, kot pa karkoli naredit. Slovenceljstvo.
jagoda02
24. 09. 2012 20.17
+2
Kakšno pametovanje bi rekel a koristi ni nobene.
zdrava.pamet
24. 09. 2012 19.30
+10
Streljajo vse...od volkov do medvedov, vse kar je divjega...krivi pa ste tudi mediji z vašimi "udarnimi naslovi" če kakšnemu kmetu (ki ima svojo živino najverjetneje na selitvenih poteh divjadi) napadejo kakšno ovco. Večino krat pa jih raztrgajo potepuški psi, ampak to ni tako pompozno......Ali pa če vidijo kakšnega medvedka v tej natrpani Sloveniji blizu kakšnega človeka, pa že streljajo vsi povprek, ni važno če ima žival mladiče, naj pocrkajo od lakote. SRAMOTA in pa še to...tujci vse vidijo in si mislijo...kako nekulturen narod! Medvedi in volkovi so tisočkrat manj nevarni od ljudi...preštejte koliko jih je mrtvih na cesti in zaradi umorov, pa se zamislite, kdo je tukaj zver. Od srca se mi smili divjad in sprašujem se, zakaj jih lovci sami ne zaščitijo.
SilverBullet
25. 09. 2012 10.08
-1
Saj jih lovci sami kdaj tudi zaščitijo. Ko je Smrkolj pred leti hotel odstrelit tistih 100 medvedov, so se mu lovci uprli. Pa prvo to volkuljo z ovratnico je nekdo odstrelil na črno, drugo pa "uradna" oseba, ki jo je zato plačala država. Tistih 20000 ali ne vem koliko pijanih lovcev v gostilni, ki se bojda samo množijo, je tu zraven vključenih samo za zabavo komentatorjev.
luckysss
24. 09. 2012 18.19
+16
Uničujejo vse, kar vsaj malo diši po svobodi....tudi pri ljudeh....
Alteist
24. 09. 2012 18.11
+2
Električni pastir je cenejši, a žal ne donosnejši.
luckysss
24. 09. 2012 18.09
+13
"Tio so odstrelili, ker je zahajala na pašnik. Tam do sedaj sicer ni bilo nobene škode zaradi napada volkov. " "To je bil še zadnji volk, ki so ga spremljali v okviru projekta SloWolf." No sedaj pa se naj ustrelijo še tisti, ki so vodili ta "projekt"....
Naija
24. 09. 2012 17.28
+9
bi jo pa polovili pa jo odpeljali na bolj oddaljen kraj, kjer bi lahko živela .. ali pa nastavili kaj, kar bi jo prestrašilo vstran... vse se da če se hoče...
quickone
24. 09. 2012 17.21
+3
Jure herrer,kako je že tista o lovcih?Si enkrat zelo dobro napisal...
ona ena
24. 09. 2012 16.56
+9
Še malo pa bodo po naših gozdovih hodili še samo lovci,ker živali bodo itak vse postrelili.Kolikor jih ne pobijejo lovci jih pobijejo krivolovci,kazni pa nikoli ne dobi nihče.Vse je očitno dovoljeno.
yamaha660
24. 09. 2012 16.02
+8
čeprav sem lovec z srcem in imam tudi sam rad živali in ne uplenim vsake živali ko jo zagledam kot nekateri drugi! Mislim da to kar počne SloWolf je popolnoma prav, samo moti me pa to da s tem označevanjem kje se žival giblje da vlačijo po medijih in dajejo da lahko vidijo tudi drugi ljudje...če kriminalisti sledijo kriminalcem tudi ne izdajajo kje jim sledijo??mar ne??? In to vlačenje privabi tudi tako imenovane ˝raupšice˝ in točno takšne ljudje bi morali kaznovati da nebi vedli kje so doma!! In še za tiste ki pljuvate čez nas lovce...mau razmislite zakaj imamo toliko in toliko plana za odstrel živali...prvo mau razmislite in potem komentirajte!! In še nekaj...ali se po zimi - hudi zimi tudi kdaj spomnite na boge živalce?? Si kr mislim kuk vas je ja...nekateri lovci pa za to zelo lepo poskrbimo da žival pride do hrane!!! Tudi ko so največji zameti na teško dostopnih mestih se probamo prebiti samo zato da lahko nafutramo žival da ne pogini od lakote!!! Če koga zanima kako je to me lahko kontaktira in ga z veseljem popeljem po največjem snegu na ogled, pa da vidim če bo kaj spremenil mnenje o lovcih!!!
celica 1
24. 09. 2012 16.07
+7
Žival bi brez človeka lahko komot preživela, človek pa brez nje ne more. Zakaj pa si pol lovec!? resno! te to delo veseli ko ubijaš? al te samo futranje veseli in kar lahko počneš brez da pobijaš!' ne vem no kaj vas to tako veseli...da imate lahko orožje doma!? ne vem, resno ne...na konc ko sešteješ ne delaš niti dobo niti slabo
yamaha660
24. 09. 2012 16.14
+12
zakaj lovec?? Zato ker v lovstvu uživam...ne mislim na (tako kot ti praviš POBIJANJE), zelo rad sem v gozdu in se veliko ukvarjam s slikanjem živali in urejanjem solnic in krmišč za lažje preživetje zime...in med lovci sem predvsem zaradi tega ker ljubim lovsko športno streljanje na glinaste golobe in hodim po tekmovanjih....tako da nekateri lovci imamo tudi dobro plat v lovstvu! Žal pa takih ni veliko...za to pa nisem jaz kriv..
ce.ce.
24. 09. 2012 18.00
+0
pol pejt pa na sprehod u gozd brez puške, al se bojiš da te bo srna raztrgala? vzam fotoaparat, pa sliki, pa krmi živali, ja. A zato da je na pomlad bolj rejena, da je več mesa, mislm, nateguj koga druzga, mater
luckysss
24. 09. 2012 18.29
+4
@pia Zmija Imaš popolnoma prav - če rad strelja, naj to počne v športnem strelskem društvu...Če ima poleg streljanja še rad živali - naj oskrbuje krmišča; "strelja" pa naj jih s fotoaparatom !!
Rakica90
24. 09. 2012 19.35
+4
Ni potrebno komentirati stvari o katerih ne veste veliko. Populacijo živali je pač potrebno vzdrževati v nekih mejah, saj strelja se ne vsepoprek ampak ponavadi slabše primerke. S tem se pomaga vzdrževati zdrava populacija in širjenje raznih bolezni, mutacij itd. Če ne bi bilo lovcev bi pa zato "poskrbela mati narava " z boleznimi, poginom od lakote ko bi bila npr. huda zima itd. Primer tega kaj se zgodi ko se populacija nenadzorovano širi je npr. problem golobov v mestih. In ne nisem lovec.
concord
24. 09. 2012 22.19
+0
"Če ne bi bilo lovcev bi pa zato poskrbela mati narava" ... ja, potem pa pustimo, da za to poskrbi mati narava in ne ubijajmo.
Neža Vižintin
25. 09. 2012 09.44
-2
Najbolj smešno je, ko se živali hrani čez zimo potem pa pobije spomladi. Nobene logike ni v tem delovanju. Naravno pač je, da šibkejši poginejo in se narava sama uravnava. Ne potrebuje človeka, da vse skupaj ruši in potem samo poskuša popravljati svoje napake, naredi pa še večjo škodo.
yamaha660
26. 09. 2012 11.50
+2
ehhh bv da sploh komentiram res....ker vidim da ste vsi eni loleki
sikorsky
24. 09. 2012 15.31
+27
Naj naredijo raje kakšen pogonna Dolenjske nomade,ki redno plenijo po poljih marljivih kmetov,...pa še ovratnice naj jim obesijo okol vratov,...
celica 1
24. 09. 2012 16.10
+7
en tak ti je minus pribiu..drugače se pa popolnoma strinjam
jagoda02
24. 09. 2012 20.15
-1
Lucki a odkrito poveš koliko mesa ostane v domačih skrinjahin v salamah. Tudi na mojem se je pasla ampak nimam nobene koristi od tega.
lepota in zdravje
24. 09. 2012 15.15
+2
O bog odpusti jim, tresoče roke.na delu, spet pijana druščina.
stajerka30
24. 09. 2012 15.27
+6
Sodec po grehih clovestva, bi razsodila pocasno in bolece umiranje. Eni so tako obsedeni z nadvlado, da se zivalim ne zagotovijo varnega njihovega) okolja.
celica 1
24. 09. 2012 16.12
+0
celica 1
24. 09. 2012 14.24
+3
Upam na nibiru 21. decembra, če ne bo pa treba ceu svet v plmene spravt in to hitro
pkj
24. 09. 2012 16.02
+2
ma kakšen nibiru :) kakšen 21.12. neki???? to, kar naj bi se takrat zgodilo se je zgodilo že 28.10.2011
celica 1
24. 09. 2012 16.15
-3
še dva mesca pa bomo vidli še drugo sonce, če se bo pojavlo bo to pomenilo da leta 2013/14 ne bomo praznovali...drugače je pa res en kup glupih filmov in teorij, vendar pa taprave z malo več časa komot najdeš...jst upam da bo, ker se je zemlja vedno spucala še ko nas ni bilo, zakaj se nebi tudi sedaj ko smo že ves pomen življenja na zemlji zejebali
GRoman
24. 09. 2012 14.18
+39
v sloveniji naj bi bilo okoli 50 volkov. 12 so jih pobili.. ostane se 38. Torej.. pobili so 25% vseh volkov.. Ce bi na leto postrelili 12 volkov in bi se novih rodilo recimo 5(to so tisti, ki bi preziveli otrostvo in bi se lahko po parih letih parili) .. bi volka iztrebili v sloveniji v 6ih letih. Kje je zdej GreenPeace.. pa ta jajca.. (strokovnjaki ne tega brat, ker sem to napisal popolni laik na tem podrocju.. Ampak, vseeno pa ni cisto napacno misljenje.)
kokodrill
24. 09. 2012 14.21
+6
sikorsky
24. 09. 2012 15.29
+0
asdasdasd123123
24. 09. 2012 13.58
+5
od vsega srnjada prašičev ipd...volka gredo streljat ej tej lovci slovenski so kot tisti ameriški red neki "o man it s moving let shot!!!" bravo lovci :D še srne kradete s cest
celica 1
24. 09. 2012 14.25
+3
lov na lovce in njihove nadrejene bi blo nekaj pravega za ljubitelje in tiste ki spoštujejo ostala živa bitja
SilverBullet
24. 09. 2012 14.31
+1
Shmarny Mulester
24. 09. 2012 13.30
+59
Kdo pa je rekel tem cepcom da imajo živino ob gozdovih? Naj se naučijo živet z naravo, kmetavzarji. Tem lovcem pa poslat na dom vabilo za AA in dopust za eno leto v kakšni kliniki. V naprej se zahvaljujem ''ljudem'' za vsak minus, ker žalim kmetavzarski narod. Naj mu volk poje vso živino!
SilverBullet
24. 09. 2012 14.32
-5
Ne žališ ti "naroda", žališ kvečjem sebe.
yamaha660
24. 09. 2012 14.50
-4
ko boš živel na kmetih in imel sam okoli 200 glav živine potem se oglasi kje boš ti zagradil za živalce!!!! :@ nwm zakaj ste tok pametni glede tega...pri nas je volk pobil čez 30 glav živine (in kdo plača to škodo??? država in to si ti med njimi) !!!! ampak je bila žival zraven vasi oz. zraven hleva ki ga imajo kmeti!!! tako da ne bit preveč pameten če misliš da imajo vsi živino ob gozdu...lani se je volk sprehajal po vasi ampak je bil zaprt za odstrel.
celica 1
24. 09. 2012 15.07
+5
zakaj?! zaradi istih teh ljudi ki so odobrili ta odstrel in lovcev, ter gozdarjev ki preganjajo te žvali iz njihovega območja..kot v kočevju ko so ustrelili medvedko z 2ma mladičema ker je po travnikih bluzila , medtem ko so gozdarji veselo sekali 3 mesce na njenem teritoriju, kam nej se vrne žival če je pa
quickone
24. 09. 2012 15.09
+1
yamaha.... sej ne rečem,da ne delajo škodo lahko bi jih vsaj uspavali in premestili v druge gozdove
yamaha660
24. 09. 2012 15.14
+6
@quickone...tudi to so že počeli...ampak žival pride nazaj tam kje je njen dom...poznam par primerov za medveda in volka zato ker sem tudi sam lovec in me takšne stvari zelo zanimajo.
yamaha660
24. 09. 2012 15.26
+6
@celica se popolnoma strinjam s tem kar praviš za gozdarje in te pri tem tudi podpiram!! To kar delajo je res malo too much! Sekajo cele plantaže in les gre v Italijo! Namesto da bi pri nas naredili kakšno novo tovarno z lesom ali karkoli za nova delovna mesta.In to kar peljejo v Italijo itak s5 kupujemo pri nas po trgovinah npr. kakšni briketi ali podobno za kurjavo... ...čez par let bo gozda primanjkovalo če bodo tako nadaljevali!