Slovenija

Upravno sodišče: sklep o referendumu glede centra za migrante nezakonit

Ilirska Bistrica, 03. 04. 2019 15.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Upravno sodišče je sklep o izvedbi referenduma o centru za migrante, ki ga naj bi postavili v Jelšanah, razglasilo za nezakonit in ga odpravilo. Kar pomeni, da svetovalnega referenduma občina ne sme izvesti. Župan kljub temu pravi, da ostaja cilj občine, da se centra ne postavi.

Upravno sodišče je odločilo, da je sklep občinskega sveta Občine Ilirska Bistrica o izvedbi referenduma o sprejemno-registracijskem centru za migrante nezakonit in ga je tudi odpravilo. Bistriški župan Emil Rojc je ob tem dejal, da cilj občine in tudi dobršnega dela občanov sicer ostaja, da se centra ne postavi. 

Spomnimo, da je občinski svet v začetku meseca znova potrdil sklep o razpisu svetovalnega referenduma o sprejemno-registracijskem centru za migrante, ki ga namerava država postaviti na območju mejnega prehoda Jelšane. Zaradi opozoril, da občina takega referenduma ne sme izpeljati, pa je bil sklep zadržan do odločitve upravnega sodišča o njegovi zakonitosti.

Za 27. april napovedujejo protest, poteka tudi zbiranje podpisov proti postavitvi centra

Kot je navedel župan Rojc, so prejšnji teden prejeli sklep upravnega sodišča. To je odločilo, da je sklep občinskega sveta nezakonit, in ga tudi odpravilo. To pomeni, da občina referenduma ne sme izvesti.

Župan Emil Rojc vseeno pravi, da je cilj občine, da se centra ne postavi.
Župan Emil Rojc vseeno pravi, da je cilj občine, da se centra ne postavi. FOTO: POP TV

Rojc je sicer prepričan, da imajo na razpolago še druge možnosti, o katerih pa v tem trenutku še ni želel govoriti. Cilj občine, pa tudi dobršnega dela občanov, je po njegovih besedah ta, da se centra za migrante ne postavi, pri tem pa je prepričan, da ta cilj trenutno izpolnjujejo: "Dejstvo je, da je država želela začeti gradnjo in da tega ni storila."

V Jelšanah, kjer naj bi postavili sprejemno-registracijski center, živi 250 prebivalcev, v načrtovanem centru, za katerega je ministrstvo občino že prosilo za lokacijsko informacijo, pa naj bi bilo deset zabojnikov ter dva šotora s 600 do 1000 ležišči.

Sicer pa se ob tem nadaljujejo aktivnosti civilne iniciative, ki nasprotuje postavitvi centra. Gre za dejavnosti, ki jih občina ne vodi, Rojc pa se kot občan z njimi strinja. Tako poteka zbiranje podpisov za peticijo, s katero občani nasprotujejo postavitvi centra, za 27. april pa je sklican tudi protest, je še pojasnil Rojc.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (140)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

eFranjo
05. 10. 2019 15.52
požgat kar koli že bodo postavili
dannyer
04. 04. 2019 12.40
+8
sramota za sodišče referendum je edini zakonit v takih primerih. sramota kako še sploh zaupati slovenskemu sodišču jaz jim ne.
peT99
03. 04. 2019 20.57
+21
Sicer je pa stvar taka, da država ni zaprosila ali dobila gradbenega dovoljenja, ker je migrantski center definirala kot "začasni preprost objekt", ki pa to ne more biti. Objekt, ki ima kanalizacijo,vodo,elektriko,internetno in komunalno infrastrukturo pač ni preprost objekt. Potem takem, lahko vsi državljani zgradimo ali postavimo "nek preprost objekt" brez gradbenega dovoljenja. Težka bo.....
peT99
03. 04. 2019 21.03
+4
Kar se tiče pa izdaje gradbenega dovoljenja pa mislim, da so vključene vse stranke v postopku. Torej bi ga bilo nemogoče pridobiti, vsaj glede na mnenje lokalne skupnosti. Lahko pa država to označi kot "družbeno dobro" in tako nekako kljub nesoglasju pride do tega dovoljenja..... tu pa se postavi vprašanje, če je to res "družbeno dobro"... skratka brez nekih ekstremnih posegov v zakonodajo gradbenega dovoljenja ne bo.
Dragonball
03. 04. 2019 20.42
+16
Pa koga ima naša vlada za norca, zakaj bi bila Evropa dolžna poskrbet za ljudi ki kao "bežijo pred vojno", pred tem pa še prečkajo minimalno petnajst varnih držav. Zakaj potem vsako leto Turkom zmečemo več deset milijard evrov, a ne gre ta denar za to, da se bo država lažje spoprijela z begunci in jim omogočila spodobno nastanitev ali pa gre ves ta silni denar samo za še kako erdoganovo palačo? Humanitarne organizacije, verske in državne institucije so državam v razvoju zmetale že toliko denarja da bi morala bit Afrika in Bližnji vzhod pozidana bolj kot Manhatan, tamkajšnji prebivalci pa celo predebeli. Ampak ne, po vseh teh vlaganjih in po vseh letih truda za gospodarsko rast oni še kar nimajo dovolj in še kar se grejo vojne med sabo
eFranjo
05. 10. 2019 15.54
peT99
03. 04. 2019 20.38
+15
Sodišče je odločilo, da je POSVETOVALNI referendum nezakonit ? Torej referendum, katerega rezultat zakonsko ni obvezujoč ? A je to že v sklopu tiste marakeške deklaracije, ki smo jo sprejeli, ko se cenzurira ipd ? Drugega razloga za prepoved, kot strah pred mnenjem lokalnega prebivalstva tu ne vidim ? Bolano. Nekako mačehovsko od države do lastnih državljanov.
dajno
03. 04. 2019 20.35
+21
Nezakoniti so ilegalci
V3PI7D3
03. 04. 2019 20.34
+7
Dokler volimo obraze in ne političnih programov bodo pač centri.
V3PI7D3
03. 04. 2019 20.32
+4
Politika je odraz ljudstva
V3PI7D3
03. 04. 2019 20.24
+16
Hvala Upravno sodišče, ker delate državljane sužnje južnega sveta. Upam da dobite spomenico z naslovom “naj ne bo nikoli pozabljeno”
Dragonball
03. 04. 2019 20.44
+5
Politiki se na svoj lasten narod spomnijo samo ko je treba davke pobirat, prej in potem pa moremo bit tiho in poslušno sprejet vsako njihovo neumnost
FAUSTOS1
03. 04. 2019 20.03
-14
vsaka opčina ima svojega šerifa in on ne rabi države on je boss a seveda država mu nora dati plačo,ker on je šerif
Dragonball
03. 04. 2019 20.31
+3
Vsaka občina ima tudi svoje občane, ki so pa v resnici boss, ne more glas ene osebe pretehtati glasu tisoče ljudi, vsaka demokracija sloni na tem načelu
Tomvojo
03. 04. 2019 20.58
+1
Odpri oči in povej kje vidiš kakšno demokracijo.
BesnoJezen
03. 04. 2019 19.57
+26
Ce Ilistricani nocejo centra naj drzava nrha silit. Naj postavijo ta center pre parlamentom in sodiscem sptore pa pri politikih doma na zelenicah.
Dragonball
03. 04. 2019 20.33
+1
Ajoj ne to pa ne, ni šans da bojo gospodje iz parlamenta kadarkoli kaj z lastnimi močmi ukrenili za blagor ljudi za katere se zavzemajo, oni so tam samo zato da vlečejo poslanske plače in z davki ožemajo lasten narod
frufru
03. 04. 2019 19.33
+28
96% je nelegalnih migracij
MKII
03. 04. 2019 19.29
-8
Sodišče klap klap 👌👍 hejterji pa na aparate 🤣
Bolfenk2
03. 04. 2019 18.55
+41
Naj nam kar prepovedujejo referendume o migrantskih centrih. Udeležbe na EU volitvah nam ne morejo prepovedati. Tam je treba voliti poslance, ki razumejo problem ilegalnih migracij. Ko bo pro Orbanovska politična opcija imela večino v EU parlamentu se bo hitro zgradila ograja po celotni meji in izgnalo vse, ki so kjerkoli v EU vstopili ilegalno. Migrantski centri bodo potem samo še žalosten spomin politične neumnosti naše aktualne oblasti.
Opta Musi
03. 04. 2019 18.56
-18
Saj noben ne zagovarja nelegalnih migracij.
Bolfenk2
03. 04. 2019 19.22
+29
Slovenska vlada očitno zagovarja ilegalne migracije saj je podpisala marakeški sporazum in kazensko ne sankcionira tistih ki jih ujamejo pri ilegalnem prehodu. Morali bi jih kaznovati v skladu z zakonom in brez izjeme vrniti na Hrvaško.
Opta Musi
03. 04. 2019 19.33
-19
Marakeška deklaracija ne podpira ilegalnih imigracij. Si jo prebral?
srebrnibreg
03. 04. 2019 19.40
+4
Pa ti kateri prihajajo iz juga k nam niso ilegalni migranti?
JApajaDAja
03. 04. 2019 20.20
+6
ne, ker sedaj so vsi legalizirani in za nekatere celo dobrodošli-zame ne, nikoli!
Rde?aAnarhistka
03. 04. 2019 18.52
-54
widm d enim še niso jasne osnowne stwari. Osnowne člowekowe prawice so osebna warnost, hrana, finančna warnost, prawica do wode, dostop do zdrawstwenih storitew, prawica do domowanja, družbena wklučenost, prawica do družine in prawica do migracije prosto po swetu. Sj mamo wsi iste prawice sj smo držawlani sweta. Mamo prosto pot kam hočmo it pa kje hočmo žiwet. Cajti nacionalnih držaw so mim, meje pa narodnosti so ostal sam w glawah malih ljudi. Prhaja nowa swetowna ureditew brez binarnih spolnih identitet, brez ksenofobije, rasizma, islamofobije pa homofobije. Mormo prestopt w dobo strpnosti pa enotnosti w boju prot kapitalizmu.
srebrnibreg
03. 04. 2019 18.56
+18
fljfo
03. 04. 2019 18.57
+1
sodelujem
03. 04. 2019 19.31
+14
Pozabi si še da te moramo futrat...... Ampak žvaun ki jo futraš lahko tudi....nehaš futrat.....
Dragonball
03. 04. 2019 20.19
+4
Rdeča na eno zelo pomembno pravico si pa pozabila - VARNOST!
nightangel
03. 04. 2019 18.43
+32
Naši oblastniki se malo preveč igrajo z ljudmi,očitno sploh ne vedo česa je sposoben narod,ko ga stisneš v kot.
JApajaDAja
03. 04. 2019 18.48
+11
če koga zapušča spomin, naj se spomni 1991 !
Tomvojo
03. 04. 2019 21.01
V okrogli areni ni kota, sloovce smo pa že tam.
Opta Musi
03. 04. 2019 18.42
-29
Da nekaj razčistimo. Med migranti so tudi taki, ki si zaslužijo dobiti azil. So pa tudi taki, ki si tega ne zaslužijo in nimajo pravne podlage ne vstopa in ne pridobitve azila. Zato pa imamo policijo in pristojne službe, da take stvari ugotavlja. Ker smo podpisniki raznoraznih konvencij, od katerih imamo tudi sami koristi, smo tudi zavezani k temu, da poskrbimo za ljudi, ki zaprosijo za azil, in ki jim ga odobrijo. Vse ostale pa tako ali tako dnevno vračajo nazaj na Hrvaško. Evropa bi morala stopit skupaj, iti tja kjer so trenutno, v Grčiji, Bosni itd in že tam ugotavljati kdo lahko gre dalje in kdo ne. Tako smo vso breme prevalili na Bosance in Grke, ki branijo Schengen, poleg smo pa v prvi vrsti mi, da jih lovijo tu okoli, Nizozemcev, Belgijcev in ostalih, ki ropajo države afrike že stoletja ni nikjer zraven. Referenduma za taka vprašanja ni mogoče narediti, ker se tiče človekovih pravic. Ravno zaradi zdrave pameti se ga ne da. In zaradi te zdrave pameti se ne bo mogla nikoli nobena občina v Sloveniji odločiti naprimer ali naj uvede šeriatsko pravo ali ne, ker gre za človekove pravice. Res, da sem dal obupno primerjavo, ki se bi lahko zgodila le v teoriji če bi se ljudstvo lahko odločalo na referendumih o človekovih pravicah.
srebrnibreg
03. 04. 2019 18.48
+17
Kateri si zaslužijo? Kje je vojna, da si zaslužijo?
JApajaDAja
03. 04. 2019 18.49
+31
azil ni jedilni list a la carte v restavraciji! zaprosi se v 1. varni državi!
Opta Musi
03. 04. 2019 18.55
-21
Srebrnibreg,japajadaja, Vojna ni edina stvar zaradi katere bežijo. Nekateri so obsojeni na smrt zaradi prešuštva naprimer. Prva varna država? Kako pa veš, katera je v takem ali drgačnem primeru varna, da te ne bodo izročili nazaj? Mogoče je bil človek obsojen po krivem za stvar katere tudi videl ni o kateri se mu niti sanja ne pa mu grozi dosmrtni zapor, ene države zapirajo ljudi zaradi tega, če je kdo kaj slabega rekel čez predsednika, vlado itd. Ljudstvo o tem ne more odločati. Ni vse samo vojna!
srebrnibreg
03. 04. 2019 18.55
+12
Pričakujem konkreten odgovor, ker mi minus nič ne pomeni. Hvala.
srebrnibreg
03. 04. 2019 19.04
+25
Ne bluzi. V svoji državi naj si uredijo razmere. Kako bi bilo v Sloveniji in ostali Evropi, če bi imeli takšen odnos do dela, družbe, sočloveka..kot ga imajo v državah iz katerih prhajajo?
Opta Musi
03. 04. 2019 19.07
-20
Srebrni, kdo naj uredi razmere? Smo jih mi v bistveno bolj demokratični državi uredili? Zakaj se potem večno pritožuješ čez politike?
Opta Musi
03. 04. 2019 19.08
-14
Aja srebrni, pa da evropa ne ropa države dol okoli, ti verjetno ni poznano? Da mi živimo neprimerno boljše zaradi tega.
jaso6 1
03. 04. 2019 19.15
+4
frufru
03. 04. 2019 19.19
+3
Tak to siher ne gre ne more se en del celine si zmisliti in preseliti na drugo stran
Opta Musi
03. 04. 2019 19.25
-13
Halo, pa česa ne zastopite? Sem govoril da so vsi dobrološli? Ne niso. Samo tisti ki imajo pravico do azila. Sem vedel, da ne boste zastopili. Jaz bi pa uvedel drugače v Sloveniji. Volilno pravico samo tistim z IQ nad 110 ampak se tega tudi ne da, ker imamo človekove pravice in vam bi bile kršene.
sodelujem
03. 04. 2019 19.33
-2
Ja, so že zdavnaj vse pokradli kar se je dalo.!
Opta Musi
03. 04. 2019 19.36
-9
Sodelujem, od kje pa pride največ plemenitih kovin, dragih kamnov in rude ki poganja naše računalnike? Iz premogovnika Trbovlje?
Brakedirt
03. 04. 2019 18.36
-15
fajfo, priseljeni sveckar bo sedaj pojasnil, zakaj se nikoli ne nalepi pod kaksen post iz trstenjakove, vsem ostalim se. mislim pa,da bo odgovoril nekaj tretjega, ker spet ne bo razumel napisanega.
Absurdistan
03. 04. 2019 18.32
+25
Drzavljani nimamo vec moci odlocanja torej nimamo vec demokracije
Bott
03. 04. 2019 18.14
+49
Migranti tudi nezakonito vstopajo v Slovenijo, pa imajo očitno več pravic kot domačini. Proti taki politiki je potrebno uporabiti VSA sredstva pa če pade država.