Slovenija

Umrl osumljen župnik Jošt

Krško/Maribor, 09. 01. 2007 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

64-letni župnik, ki se je na sodišču zagovarjal zaradi spolnih napadov na več deklic, je umrl naravne smrti.

V nedeljo zvečer je domnevno zaradi možganske kapi na hodniku duhovniškega doma v Mariboru umrl 64-letni Karel Jošt, nekdanji župnik iz Artič pri Krškem, osumljen kar 16 spolnih napadov na osebe, mlajše od 15 let. S tem se je končal eden odmevnejših sodnih procesov zoper predstavnika Rimskokatoliške cerkve pri nas, poroča današnje Delo.

Župnik Karel Jošt, osumljen pedofilije, je med sodnim postopkom umrl naravne smrti
Župnik Karel Jošt, osumljen pedofilije, je med sodnim postopkom umrl naravne smrti FOTO: POP TV

Odvetnik: 'Odšel na krilih nedolžnosti'

Osmrtnico je v ponedeljek na svojih spletnih straneh objavila Škofija Celje, uradno pa je bilo o smrti župnika obveščeno tudi državno tožilstvo v Krškem, ki je vodilo primer. Župnik se je zdravil zaradi težav s srcem, sojenje pa je kljub obtoženčevim zdravstvenim težavam potekalo brez večjih zapletov.

Njegov odvetnik Zoran Dular je danes medijem poslal sporočilo za javnost, v katerem pravi, da je Jošt "odšel tiho in mirno na krilih nedolžnosti". Po odvetnikovem mnenju je bilo sojenje obremenjeno s "težko senco senzacionalizma in zlonamerno izkrivljenega poročanja", organi pregona pa naj ne bi imeli utemeljenih razlogov "za zožitev suma". Tako naj bi obtoženec "z izvršitvijo sodbe še pred njeno sodno razglasitvijo utrpel hudo moralno škodo in prizadetost glede njegove podobe v javnosti in organizaciji, kateri je pripadal."

Zlorabljal tudi med spovedjo

Jošt je skoraj 33 let služboval v Artičah in od vsega začetka so po teh krajih krožile govorice o njegovih 'navadah'. Zgodba se je začela razpletati s pismom 24-letne Vesne Škorc, ki jo je pokojni župnik spolno napadel, ko je bila še otrok. Škorčeva je o svojih travmah spregovorila tudi v oddaji POPTV Preverjeno.

Resnica o posavskem župniku je prišla na dan s pričanjem Vesne Škorc
Resnica o posavskem župniku je prišla na dan s pričanjem Vesne Škorc FOTO: POP TV

Glavna obravnava zoper Jošta se je za zaprtimi vrati začela v začetku oktobra 2006, na njej pa so bile prisotne štiri domnevne žrtve spolne zlorabe. Domnevne žrtve, danes stare od 18 do 23 let, so pred prvo obravnavo izjavile, da jih je omenjeni župnik med drugim zlorabil tudi v cerkvi med spovedjo. Takrat so bile stare od osem do dvanajst let. Eno izmed oškodovank naj bi omenjeni župnik celo posilil.

Ena izmed deklet je izjavila, da je bila zaradi domnevne zlorabe lani jeseni tudi pri sedanjem nadškofu metropolitu Francu Krambergerju, ki pa je po njenih besedah zadevo "pometel pod preprogo". Žrtve domnevne spolne zlorabe so na sodišču tudi povedale, da so se posledično spopadale z zelo velikimi psihičnimi težavami, ki so se pri nekaterih odražale tudi z anoreksijo oz. bulimijo.

Kazenski postopek ustavljen, verjetna tožba proti cerkvi

Cerkev v Artičah
Cerkev v Artičah FOTO: POP TV

Kazenski postopek zoper Jošta bo ustavljen, ni pa pravne podlage za vložitev ovadbe zoper Cerkev kot institucijo, so za pojasnili na okrožnem državnem tožilstvu. Odvetniki žrtev domnevnih spolnih napadov bodo po pisanju Dela verjetno kljub temu vložili odškodninske tožbe zoper institucijo, ki mladoletnim deklicam ni zagotovila varnosti za svojimi zidovi.

Jošt pa ni edini katoliški duhovnik, ki se je v zadnjem letu zagovarjal zaradi pedofilije. Kot je znano, je Okrožno sodišče v Ljubljani 20. decembra lani župniku Franciju Frantarju zaradi spolnega napada na osebo, mlajšo od 14 let, prisodilo tri leta in pet mesecev zaporne kazni. Frantarja, ki je bil župnik v župniji Kašelj-Zalog, je leta 2000 ovadila domačinka, ker naj bi jo leta 1990 in 1991 spolno zlorabljal, ko je bila stara šele deset let.

Odvetnik Karla Jošta: Dvom v nepristranskost sojenja
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ziveti@email.si
09. 01. 2007 19.58
+1
NEKDO, a si ti malo nor, ali kaj. Če imaš kaj otrok in če hodijo k spovedi ali obiskujejo verouk, jih takoj vprašaj, če je bil g. župnik kdaj kaj preveč prijazen z njimi??? Tale župnik je dobil, kar mu pripada, če so ga pa fental, pa še bolje, saj drugega ni vreden! Še lepše bi pa bilo, če bi odšel na prestajanje kazni na Dob, da bi mu tam pokazali, kako se pika v rito!
teslic
02. 11. 2013 15.24
anakos@email.si
09. 01. 2007 19.57
nekdo in ostali! Obsodbe so lahko krivične, tudi tiste uradne s sodišč. Bojim se, da bi kdo trpel krivico, res pa je, da bi morali zavarovati otroke in ostale pred nasiljem, vsakršnim - čimbolj. Jaz imam otroke in vem, da vsega ne opazim (takoj) ... Otroci pogosto tako kot mnogi drugi težke stvari težko povejo. Včasih čakaš na "primeren" trenutek, potem se pa nek dogodek še malo bolj odmakne. Potem včasih kasneje nisi več čisto gotov, kaj natančno je bilo ... Ali ga skušaš odmakniti, ker je preveč neprijeten. Lahko imaš tudi občutek krivde. Duhovnik je verjetno bil velika avtoriteta (ki ima prav), je velik, odrasel, pameten ... Take misli otroka so čisto normalne. In večina je bila vzgajana k uboganju in ne k uporništvu! Te moje misli so resnica, konkretnega primera ne poznam. Prav pa je, da se resnica išče in najde - zaradi obeh strani.
kenguru
09. 01. 2007 19.47
Nekdo, ravno ti govoris, da je nedolzen ('jaz mu edino privoščim da bi ostal živ pa bi dokazal da je nedolžen!eni imajo pač preveliko domišljijo'), ne se zdaj izgovarjat. In izjave, da smo se drenjali pri polnocnici... ja, ti pa res vse ves, sploh nobenega ne poznas, pa vse ves o nas. Res, taksne izjave ti pa dajejo kredibilnost, ni kaj. Pa ne nakladat o tem, kaj naj bi starsi opazili in kaj ne, ker ne ves, kako je taksnim otrokom in kako se odzivajo. Pa tudi ce bi starsi kaj opazili, kaj ima to veze? A je zaradi tega posiljevalec kaj manj posiljevalec?
nekdo...
09. 01. 2007 19.34
žal si tako ne razgledan da očitno še ne veš da za vero pa naj bo kakršnakoli že je, cerkve ne potrebuješ. pa meni nihče ne pere možganov še najman Cerkev.nihče ni rekel da župnik ni kriv!!! ni pa obtožen se spomniš!? samo govorim da ne verjamem v take pravljice!in da če se je res zgodilo karkoli bi starši, če so dobri starši opazli da nekaj ni vredu!še najhuje pa je da vsi ki tu pluvate po Cerkvi (ne govorim o župniku) ste za božič se drenjali pri polnočnicah da vas ni sram dvoličneži
nintendo64@email.si
09. 01. 2007 19.25
če hočeš "legalno" biti pedofil, se pridružiš neki religiozni skupini. Ti se večinoma vedno izmažejo brez zaporne kazni, znani so primeri od ZDA pa do Avstralije. Če pa slučajno koga obsodijo, pa se ga hitro rešijo.
kenguru
09. 01. 2007 19.07
Ja, nekdo, prav imas, starsi so krivi, ne posiljvalski fajmoster, ki ga vtakne v vsako lukjnjo in zlorablja nebogljene, ne, on je od boga poslan, on sigurno ni nikomur nic zalega naredil... Kolikokrat na teden si pa gres prat mozgane v cerkev, da te tako prepricajo o posiljevalcevi nedolznosti?
nekdo...
09. 01. 2007 18.37
zupancicff ej čisto prav imaš... jaz mu edino privoščim da bi ostal živ pa bi dokazal da je nedolžen!eni imajo pač preveliko domišljijo...kje so bili pa starši takrat ko se je to zgodilo????????? starši so tisti, ki lahko po otrokovem vedenju opazijo kaj se dogaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
malasutra@gmail.com
09. 01. 2007 18.09
kako prikladno. da le ne bo prehudega škandala.
mindfucker
09. 01. 2007 16.28
+1
Ja, tudi Saddam je umrl "naravne" smrti. Vrv je bila izdelana iz naravnih materilov!
theykilledKenny
09. 01. 2007 15.32
Še en kler, ki jo je poceni odnesel... žal
Felix2
09. 01. 2007 14.33
zoran.artnak Torej bi vi pravico vzeli v svoje roke? Prav, v vašem primeru, če hočete. Pri tem primeru pa upam da nimate nič zraven; torej? Jaz si ne domišljam biti sodnik, ker sem si pač izbral drug poklic. Glede na to, kakšno stališče zagovarjate, predvidevam da vaš poklic ni sodnik, zato verjetno ni fer do kogarkoli, da ga obsojate. Lep pozdrav
ja2rise@email.si
09. 01. 2007 14.29
zupancicff: žal mi je, da imate takšno mišljenje. Upam samo,da ste edini na tem svetu, ki tako razmišlja in upravičuje taka dejanja v stilu kaj so šele "ZOKI" pa ne vem kdo še počeli...Res pomilovanja vredno.
janez105@gmail.com
09. 01. 2007 14.28
Pedofili so povsod, ne samo v rimokatoliški cerkvi. Prav gotovo je tudi med menedžersko "stroko" veliko pedofilov. A je potem janković po vašem v pedofilski stroki ??
Felix2
09. 01. 2007 14.26
KUNIGUNDA07 in kako si ti razbral, da sem jaz napisal, da župnik ne greši? Prosim, še enkrat preberi. Tisto, ko sem napisal "povrhu še za župnika...." pa je bilo mišljeno v tem smislu, da ko gre za župnika pa jo mediji še dodatno potencirajo, saj je to po moje v sloveniji nek "nacionalni šport novinarjev". Ve pa se zakaj.
dani.ca@email.si
09. 01. 2007 14.17
Ali je gotovo, da je umrl brez pomoči?
zoran.artnak@hotmail.com
09. 01. 2007 14.15
Zupancicff prav zanima me kaj bi vi storili v primeru, ko bi se nekdo spolno znesel nad recimo vašo hčerko. Bi še vedno trdili, da je človek nedolžen, dokler ni obsojen??? Ne bi a ne, temveč bi verjetno človeka poiskali in ga zadavili z svojimi lastnimi rokami. Jaz bi to definitivno naredil za svojega otroka. Na svetu ni gnusnejšega dejanja od spolnega izživljanja na otroki in sramota, kaj vse v zadnjem času počnejo prav nekateri duhovniki rimokatoliške cerkve. Mar niso ta dejanja bogoskrunstvo ali pa recimo začetek prevlade satanizma. 666 THE NUMBER OF THE BEAST.
Pelagija960
09. 01. 2007 14.13
Prebiram komentarje zupancicff-ja. Žalostno. Strinjam se, da človek ni kriv, dokler se mu krivda ne dokaže, žal pa mišljenje, da župnik "ne greši" zgolj zato, ker je župnik lahko zraste le na zelnjiku cerkvenih fanatikov.
anakos@email.si
09. 01. 2007 14.06
Vsaka stvar, ki jo človek naredi narobe, JE narobe. Najbolj pomembno je pravzaprav, da človek v sebi dojame svoje napake in popravi, kar se da. Pedofilije in druge zlorabe so grozne stvari. Vendar so grozne stvari tudi tiste, ko nekdo "prinese okrog" državljane, najde vse luknje v zakonu, da bogati ... Ko potiska revne med še bolj revne ... Vendar izjava, da delamo vsi grehe, nikoli ni opravičilo ... Čeprav je res to o napakah, grehih. Vsak bi moral odgovarjati za vsa svoja dejanja. Alien, prosim, kaj pomeni tvoj stavek?
1P2L
09. 01. 2007 14.01
Kazen, ki naj jo cerkev plača naj bo tako visoka, da cerkveni dostojanstveniki, nikol več ne bodo pomislil na greh, kaj šele da bi greh počenjali.Naj cerkev nazaj proda Pokljuške gozgove, naj se odreče od denarja, ki ga išče Mariborska škofija zaradi prepozno izročene kmetijske šole... vse to naj se da dekeltu, ki ji je cerkev uničila življenje. Takšna lažna morala cerkve mora biti sankcionirana...
Metka Krznari?
09. 01. 2007 13.39
-1
Vse to kar se je pisalo o gospodu župniku je čisto res, kajti to se je že dogajalo v času njegovega službovanja v Krškem in to pred več kot tridesetimi leti. Zbralo bi se lahko še ogromno dokazov samo če bi se to ženske upale povedati. Vsaka čas dekletu, da je spregovorila.....