Slovenija

Ukrepi šele po mnenju iz tujine

Ljubljana, 27. 11. 2008 17.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V zvezi s smrtjo 12-letnega dečka so v mariborski bolnišnici prejeli zapisnik komisije za ekspertni strokovni nadzor Zdravniške zbornice. Na dokončno odločitev bo treba počakati.

Na UKC Maribor pravijo, da imajo na podlagi zapisnika omenjene komisije vpleteni zdravniki 15 dni časa za pritožbo, za tem pa bo odbor za strokovna medicinska vprašanja zbornice določil ukrepe zoper zdravnike.
Na UKC Maribor pravijo, da imajo na podlagi zapisnika omenjene komisije vpleteni zdravniki 15 dni časa za pritožbo, za tem pa bo odbor za strokovna medicinska vprašanja zbornice določil ukrepe zoper zdravnike. FOTO: POP TV

Na Zdravniški zbornici pravijo, da je mnenje komisije za ekspertni strokovni nadzor le eno v nizu dokumentov, ki jih pridobivajo. Dokončna presoja zato še ni mogoča. Šele potem, ko bo odbor za strokovna medicinska vprašanja prejel ekspertno mnenje iz tujine, bo odbor sprejel dokončno stališče.

Iz Univerzitetnega kliničnega centra Maribor so medtem sporočili, da imajo na podlagi zapisnika omenjene komisije vpleteni zdravniki 15 dni časa za pritožbo, nato pa bo odbor za strokovna medicinska vprašanja zbornice določil ukrepe zoper zdravnike.

Možni ukrepi v takem primeru so po navedbah UKC Maribor izrek opomina, zahteva za dodatno strokovno izpopolnjevanje oziroma določitev roka za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, začasni ali trajni odvzem licence zdravniku, predlog ministrstvu za zdravje za druge ukrepe, predlog za obravnavo razsodišču zbornice, če je obravnava teh nepravilnosti v njegovi pristojnosti, lahko pa odbor izreče tudi druge ukrepe v skladu z akti zbornice.

Na ministrstvo za zdravje medtem pravijo, da resorni minister v tem primeru ne bo naročal strokovnega nadzora, saj so ga naročili že v UKC Maribor.

Iz urada varuha človekovih pravic pa so sporočili, da so primer družine prejeli v obravnavo, nemudoma naredili vse potrebne poizvedbe in družino seznanil z vsemi pridobljenimi informacijami. Ker pa primer sega na področje izven varuhovih pristojnosti, so zahtevo za ukrepanje naslovili tudi na pristojne institucije.

SORODNI ČLANKI

KOMENTARJI (17)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Julia Juhart
30. 11. 2008 14.09
SuzyQ: Kljub prepovedi se omenjajo imena zdravnikov, ki bodo zaradi želje po večji gledanosti (zakaj bi se sicer omenjala imena - da jih ljudje na cesti sami prepoznajo in uničijo? - za sojenje imamo sistem, ki se drago plačuje) izgubili svoj ugled - uničili jim boste življenje.... A zaj bodo pa zdravnikom uničili na življenje?? Na starše pa ne misliš? Na njegovo sestro?? Si res slepa da ne vidiš kaj se je dogajalo? Starši so prosili,moledovali za pomoč pa nič. In zdaj bodo njim uničili življenje???!!!!!!!!!! Staršem so ga že,nič jim ne more vrniti Bora. Bora,ki je umrl zaradi malomarnosti. rezultate so prezrli,navodila tudi. In potem niso nič krivi?? Ženska,kje ti živiš?? Kako lahko rečeš kaj takega? Res je,da jim Bora ne bo vrnila tožba in nič,lahko pa vsaj preprečijo,da bi še kdo moral prestajati isto bolečino! Res pa je,da se bo kljub vsemu vse to dogajalo še naprej. Najbolj pošteni so tisti zdravniki ki se za ta poklic odločijo prostovoljno in odidejo v Afriko,kot prostovoljci. Glede prevoza pa...starši so ga zahtevali ko se v Mb nido zganili.Ampak so Bora samo privezali na posteljo.
Buena Vita
29. 11. 2008 08.06
suziQ moja kolegica je prisilila sina in kčerko študirat medicino,15 let že študira kčerka,sin je opravil ravno zadne izpite,in verjemi noben ni in ne bo dober zdravnik,verjame bolj v nasprotno,bog nedaj,prej se bosta izživljala na ljudeh,ker jih je mati totalka naredili za merilnike,ne ljudi bojim se da je takih zdravnikov kr neki,ki so samoljubje staršev,komu bodo pomagali,če niso mogli niti sebi,če se niso potegnili za svoje osnovne pravice, veš,takih se je treba bat kot vedno zatrjujem,,TAKE VDANE IN DOBRE ZDRAVNIKE PA NAGRADIT,V SLOVENIJI JIH JE VELIKO, ŽAL, TUDI SLABIH
misaaaa
28. 11. 2008 21.21
suzyQ \"zakaj postati zdravnik? Zato, ker hočeš škodovati drugim? NE! Vsak, ki postane zdravnik, ima v mislih pomoč ljudem. Za to dobrodelnost je potrebno prebedeti marsikatero noč, izpustiti ničkoliko zabav, rojstnih dnevov, drugih praznovanj...\" zdravniki postanejo zdravniki zaradi denarja in ne zaradi pomoči ljudem vsaj nekateri ne pa vsi
suzyQ
28. 11. 2008 18.57
Resnično mi je žal, da je do tega moralo priti. Staršema sožalje... Dodajam pa naslednje Jaz vas res ne razumem (naj poudarim, da nimam v mislih staršev). Prvič: Kljub prepovedi se omenjajo imena zdravnikov, ki bodo zaradi želje po večji gledanosti (zakaj bi se sicer omenjala imena - da jih ljudje na cesti sami prepoznajo in uničijo? - za sojenje imamo sistem, ki se drago plačuje) izgubili svoj ugled - uničili jim boste življenje.... Drugič: zakaj postati zdravnik? Zato, ker hočeš škodovati drugim? NE! Vsak, ki postane zdravnik, ima v mislih pomoč ljudem. Za to dobrodelnost je potrebno prebedeti marsikatero noč, izpustiti ničkoliko zabav, rojstnih dnevov, drugih praznovanj... za knjigami je potrebno presedeti 24 let (osnovna in srednja šola sta vključeni) in izobraževanje se še ne konča... Tretjič: Znanje, ki ga moraš imeti je tako kompleksno, da se čudim, kako sploh zmorejo posedovati toliko informacij (zdravniki namreč). Poleg vsega pa je potrebno znanje še povezati, uporabiti na vsakem človeku, ki je unikat. Zeleno tukaj ni zeleno ampak včasih tudi vijolično... ičetrtič: vsi, ki omenjate, da je potrebno te zdravnike \"izobčiti\", vzemite v roke vsaj eno medicinsko knjigo in poskusite razumeti, kaj mora zdravnik prestati za pomoč drugemu... in petič: če bi vsak želel prevoz do ljubljane in bi vsem ugodili? kako bi to zgledalo? saj ne plačujete 500€ zdravstvenega zavarovanja mesečno ampak največ nekaj 10€ Ne krivite posameznikov za napake, ki so v sistemu
Tonček Balonček
28. 11. 2008 11.25
Ampak tudi Ruplu niso vzeli licence, pa nobenemu tožičcu, sodniku ali odvetniku, pravzaprav nobenemu funkcionarju, enemu notarju, nobenemu nepremičninskemu posredniku in sploh nikomer. Te licence so itak popolnoma brez zveze, včasih jih sploh ni bilo, pa je življenej potekalo z manj zapleti kot dandanašnji. Pa kaj naj npr,. nek dežurni zdrabvnik počne s svojo licenco, če dobi tri ali pet kritičnijh pacientov in je edini tam? Naj si jo zartakne v rit? Veliko smrti in komplikacij ni posledica napak posameznika, ampak sistema, na katerega posamezni zdravnik nima nobenega vpliva, če s ebo upiral, bo degradiran, odstavljen, premeščen, takih primerov je veliko, na nevrološki kliniki so nekatere profesorje zaradi upiranja predstojnici enostavno premestili v klet, pisata članke.... Večina ljudi pač nima pojma, kam to zdravstvo plove!
Matjaz Butara
27. 11. 2008 23.52
Seveda _Lovely to je čar svobode medijev! Mislim, da nisi odkril/a tople vode s tem postom;) problem je v tem, da dejstva kažejo na to, da so zdravniki pri nas očitno nezmotljivi! Povej kolikim je bila odvzeta licenca zaradi malomarnosti ali imamo res pri nas vse zdravnike razo enega, ki ga je to doletelo, popolne? Statistično nemogoča stvar!!! Ampak oni so zdravniki in njim je vse dovoljeno, nikoli ni napak! Seveda se ob enem opravičujem tistim zdravnikom, ki sem jih vrgel v isti koš, vendar so tako karakterno kot znanstveno boljši! Napake delamo vsi, ampak vsi nismo enako arogantni ko jih je potrebno popraviti.... Hvala bogu za medije, naj pritiskaj, podpihujejo, če bo to prineslo do premika...moderne teorije ne imenujejo medijev četrta veja oblasti zamanj!! Lp
misaaaa
27. 11. 2008 23.49
_Lovely glede na to kakšne visoke šole imajo zdravniki se res ne bi smeli zmotit. in tudi prevečkrat se zmotijo. in to niso mediji napihnili zgodbe to je resnica, ki so jo povedali starši tako da te prosim da prenehaš s takšnimi bolanimi komentarji
_Lovely
27. 11. 2008 23.16
Nekateri ljudje še očitvno vedno ne veste, da mediji bodo in napihnejo zgobo vedno 100x bolj kot se je res dogajalo. In počasi se bi lahko začeli zavedati da resnica je vedno nekje vmes. Ne vem kako si lahko drznete obtoževat, kaj je kdo naredil prav in kaj ni naredil.. ste bili mogoče zraven? ste gledali zaposlenim cel čas pod prste? niste, in tako tudi ne morate sodit.. Lahko le izražate stališče in mnenja, ne pa obsodbe. In kar tudi očitno ne veste, v bolnico prihaja vsaki dan ne vem kolko ljudi, ki vzganja histerijo, vse kar ni v sekundi narejeno, je vse narobe. Tudi zdravniki, med. sestre, in vsi ostali so le ljudje ne roboti. Tudi zdravnik ne more vsega točno vedet, lahko le več stvari predvideva. In en banalni primer, kar se je šlo okoli pregleda z amonijakom. A mislite da vsakega ki pride v bolnico, zaradi nekih težav, pregledajo npr. za virusom HIV ali pa hepatitisom? pač to so stvari, ki se ne preglejujejo vedno in pri vsakem obisku v bolnico, ampak morejo bit posebne okoliščine... sicer pa tak brezveze, kr neumni ljudje se vedno pustijo manipulirat z strani medijev. In očitno se nikoli noben zdravnik ne sme zmotiti in narediti napake (če je bila pač v tem primeru).. česar ne mislim sodit.. Drugače pa seveda sožalje staršem... nikomur se smrt lastnega otroka ne privošči.
imothep
27. 11. 2008 22.36
sožalje staršem .nevem kaj bio naredil verjetno bejzbol palico v roke pa potolčt celotno ekipo ki ga je zdravila banda in oni se imajo za zdravnike morilci nič druzga niso zej bojo pa še nekaznovan
Julia Juhart
27. 11. 2008 21.48
trip: oni so to zahtevali potem ko se v mariborski bolnišnici niso zganili in so Bora povsem prezrli!!!!!!!! Kaj ti tukaj ni jasno??!! Oni bi morali storiti vse,da bi ga rešili,kljub temu da bi morali fantka pripeljativ lj.Ali so pa res tak arogantni in sebični,češ mi zmoremo vse?Tukaj se potem pokaže kje je uspešnost sodelovanja.In to da so pustili Bora umreti ni prav,naj zdravnica odgovarja.Edino prav
misaaaa
27. 11. 2008 21.24
crypt_king se strinjam s tabo
misaaaa
27. 11. 2008 21.21
crypt_king27 se strinjam
crypt_king
27. 11. 2008 21.05
garantiraj karkoli hočeš, še vedno govoriš na pamet.
trip
27. 11. 2008 20.11
vedno bolj se mi dozdeva kaj se je tu zgodilo.... starši so prišli, delali paniko, napadali panično zdravnike, silili zdravnike naj ga peljejo v ljubljano... seveda to mariborskim zdravnikom ni bilo všeč.. namreč oni so zdaj univerzitetni klinični center kot ljubljana in ne rabijo poslušat takšnih bedarij.... to je to... prizadelo jih je najbolj to da so zahtevali prevoz v ljubljano.. in ravno ta aroganca in panika staršev je stala bora življenjem... na žalost splet okoliščin... to zdravnico ki jo starša omenjata tudi sam poznam(ne osebno, oziroma ona ne ve kdo sem jaz, jaz pa vem kdo je ona) ampak lahko pa vam vsem tukaj garantiram da je vrhunska zdravnica in če bi se meni kadakoli kaj zgodilo bi ji takoj zaupal življenje... je pa res da vsak dela napake... utrujenost zdravnikov, panika staršev.. usodne okoliščine... žalostno
misaaaa
27. 11. 2008 20.00
vse ki so krivi za smrt tega dečka bi morali javno izpostavit in odpustit onemogočit bi jim morali novo zaposlitev na katerem koli področju sploh pa na področju kjer se dela z ljudmi. zapor za take ni dovol dobra kazen ker tam bi še preveč uživali treba bi jih blo dat na cesto brez hrane in brez pijače pa bi vidli potem. zdravnikov se že prav bojim naj bi ti pomagali pa te v resnici kar ubijejo. podpiram starše tega dečka in mi je zelo žal za njega in njih. njega so ubili staršem pa uničli življenje.
srecnii
27. 11. 2008 20.00
IN potem ZDRAVNIKI zahtevajo višje plače. Za njihov MALEMARNO NE DELO si ne zaslužijo nikoli višje plače. Za fanta se je dobro vedelo, da bi ob USTREZNI medicinski pomoči bil danes še živ.
Ramzess
27. 11. 2008 19.17
Mnenje iz tujine, odgovorni so vedno polni izgovor, ko ni treba, a ko so fanta zdravili, oz. ko bi ga morali, pa niso rabili mnenja iz tujine, ti naši vsevedni zdravniki. Drugi izgovori so bili da je kompleksen primer, da je prvi v Sloveniji. Kake veze ima to, da je primer prvi, starše to sploh ne zanima, to ni izgovor za ta, že kar pravi zločin, primer pa so zakomplicirali zdravniki sami, kar zdaj izkoriščajo kot izgovor. Dejstvo, da je umrl otrok, zaradi malomarnosti in neaktivnosti zdravnikov, ki morajo prevzeti odgovorbnosti in kazen za svoje početje oz. nepočetje, in pri tem sploh ni pomebno kako kompleksen je primer, saj je pri medicini takole, pregled testi, sledi diagnoza (vedno upamo da pravilna), nato zdravljenje (ravno tako upamo da pravilno), in navsezadnje tudi ozdravitev, ti ni nič kompleksnega, ravno tako ni pomebno ali je primer prvi, drugi, peti, 12, 50 ali morda zadnji, to sploh ni važno, če zdravniki ne znajo ali zaradi, nevem česa, ne poiščejo ali nočejo poiskati pomoči, doma ali v tujini, pa je to nekaj drugega. Svet se bo podrl, če bodo iskali pomoč drugod, kajne. Skratka dejstva so jasna, odgovorni pa naj plačajo za svoje početje. Včasih se mi zdi, da ko zdravniki zagovarjate enega najdaljših studijev, pozabljate na dejstvo, da vas tam naučijo vsega, le tistega ne kar bi vas morali. Niste krivi vi, pač pa šolski sistem, pa kljub temu lahko sami veliko pridodate k temu, da ne sledite vsemu kar vam narekujejo. Problem medicine je tudi v tem, da je zašla z specializacijo predaleč, in je tako posledično izgubila človeka kot celoto. Posledice potem videvamo, doživljamo in zasledimo praktično vsakodnevno. Preveč rutine, premalo človečnosti. Medicina in zdravniki, so nekateri dobri, razumejo, a drugi gredo absolutno predaleč. Kako nas medicina obravnava? Kot človeka? Še zdaleč ne, kaj je to človek, medicina že zelo ne ve več, saj nas je zreducirala na sestavne dele, ki jih potem obravnava skozi specializacijo, tako ima specialiste za vsak delček našega telesa, žal pa nima, v nasprotju s komplementarno, specialista za človeka (celostnega), kaj šele da bi upoštavala tudi psihološki, oz. duhovni del, s katerim se ločeno ukvarjajo psihologi, psihiatri, hipnoterapevti, ipd.. Skrajni čas je da medicina sestavi človeka skupaj in ga pogleda s tega vidika. Učinek zna biti velik, spoznanje medicincev, ujetih v materialne okove, pa ravno tako.