Slovenija

Ukrep Slovenije ob aferi Skripal po mnenju Cerarja in Erjavca ustrezen

Ljubljana, 05. 04. 2018 12.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Odbor DZ za zunanjo politiko je razpravljal o odzivu Slovenije na napad z živčnim strupom v Veliki Britaniji. Premier Miro Cerar in zunanji minister Karl Erjavec sta dejala, da je bil ukrep Slovenije, ki je poklicala na posvetovanja svojega veleposlanika v Rusiji, ustrezen.

Člani odbora so v današnji razpravi obsodili uporabo živčnega strupa v Veliki Britaniji. Predvsem koalicijski poslanci so predsednika vlade, ki opravlja tekoče posle, spraševali, na podlagi kakšnih dokazov so voditelji EU na nedavnem vrhu v Bruslju sprejeli sklep, da za napadom na bivšega ruskega dvojnega agenta Sergeja Skripala in njegovo hčerko Julijo v britanskem Salisburyju 4. marca "zelo verjetno" stoji Rusija.

Luka Mesec (Levica) je opozoril, da je situacija po incidentu v Veliki Britaniji podobna tisti leta 2003, ko je takratni zunanji minister podpisal vilniuško izjavo, s katero je Slovenija podprla invazijo na Irak, kasneje pa se je izkazalo, da Sadam Husein ni imel orožja za množično uničevanje.

Premier Cerar je povedal, da incidenta ne preiskujejo zgolj Velika Britanija in njene obveščevalne službe, temveč pri tem sodelujejo tudi obveščevalne službe drugih držav, ki so prišle do podobnih ugotovitev. "Navzkrižna analiza kaže, da je za napad zelo verjetno odgovorna Rusija in da ni prepričljivih alternativnih razlag," je dejal.

Ob tem je poudaril, da pri izjavi voditeljev EU ne gre za pravno odločitev, temveč za politično deklaracijo. "Šlo je za politično razpravo in politično odločitev, ki je formulirana v teh sklepih," je pojasnil. Kot je dejal, je Slovenija morala to izjavo podpreti in izkazati solidarnost z vsemi članicami Evropske unije.

Slovenija je z vpoklicem veleposlanika na posvetovanja sprejela milejši diplomatski ukrep, je dejal premier Miro Cerar in spomnil, da so se za tak ukrep odločili tudi Bolgarija, Luksemburg, Malta, Portugalska in Slovaška.

"Slovenija tudi v tem primeru ni slepo sledila EU, Natu in drugim državam. To kaže tudi naša odločitev, ki je drugačna kot odločitev večine držav EU, vendar zasleduje isti cilj," je še poudaril predsednik vlade.

Slovenija je z vpoklicem veleposlanika na posvetovanja sprejela milejši diplomatski ukrep.
Slovenija je z vpoklicem veleposlanika na posvetovanja sprejela milejši diplomatski ukrep. FOTO: AP

Poslanec SDS Janez Janša je menil, da je Slovenija s svojim ravnanjem v tej aferi ravnala tako, da se je zamerila obema stranema. "Slovenija je ravnala bolj papeško od papeških pričakovanj," je dejal in dodal, da je Slovenija specifičen primer v EU in Natu zaradi svojih odnosov z Rusijo.

Tako Cerar kot Karl Erjavec sta zavrnila Janševo oceno, da se je Slovenija komu zamerila. Zunanji minister je ponovil, da je bil ukrep vpoklica veleposlanika ustrezen. Ob tem je spomnil, da je enak ukrep sprejela tudi EU, ko je poklicala na posvetovanja svojega veleposlanika v Moskvi. Slovenija je po njegovih besedah ravnala tako, da je zastopala interese EU in Nata ter svoje lastne interese.

Svetovalec predsednika republike Ernest Petrič je podprl sklep vlade za vpoklic veleposlanika v Rusiji na posvetovanja. S tem smo po njegovih besedah poslali sporočilo, da se s takšnimi dejanji ne strinjamo in izrazili solidarnost z zaveznico.

"Kardinalna napaka bi bila, če ne bi storili nič. To bi nas potisnilo na obrobje prostora, ki temelji na skupnih vrednotah," je opozoril.

Seje se je udeležil tudi slovenski veleposlanik v Rusiji Primož Šeligo, ki pa ni sodeloval v razpravi. Erjavec je po seji dejal, da so veleposlanika vpoklicali na posvetovanja za nedoločen čas. Kdaj se bo vrnil v Moskvo, pa se bo treba še odločiti, je povedal minister.

Odbor po treh urah in pol razprave ni sprejel nobenih posebnih sklepov, predsednik OZP Jožef Horvat je prebral zgolj seznanitveni sklep, da se je odbor seznanil s stališčem vlade do izgona ruskih diplomatov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (95)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kaplja?
07. 04. 2018 13.35
+2
Se strinjam , ukrepi v primeru Skripal so bili ne samo ustrezni , bili so odlični!
Nimasmisla
06. 04. 2018 07.46
+4
ameriška demokracija je ena navadna štala povsod se mešalo trpi pa ves svet
komarec
05. 04. 2018 22.56
+4
Prav jovan je imel največ za povedati čez dokaze, sedaj pa kar brez dokazov obsoja. Dvojna merila samo treba je vedeti kdaj paše njemu.
komarec
05. 04. 2018 22.50
+5
V aferi Patrija so se hudičevo sklicevali na dokaze. Za kaj ti isti ljudje sedaj brez dokazov obtožujejo Ruse? A če Američani si nekaj izmislijo, potem to tudi drži? Nekateri poštenjaki so res za poštenost.
Opazujemvas
05. 04. 2018 19.40
-3
Rešitev je preprosta, izgnat ruskega diplomata in tega ameriškega ambasadorja. Slovenija ni njihova kolonija, kot sta to kosovo in hrvaška.
Opazujemvas
05. 04. 2018 19.45
+21
Ali še boljše izgnat tega ameriškega ambasadorja, razlog, vmešavanje v naše notranje zadeve in odločanje. To naj delajo v svojih kolonijah R.Hrvaški in Kosovo.
1912al
06. 04. 2018 11.01
-3
Kaj pol slovenija je brez Eu in Zda. hehehehhe si pa res pameten
Karantanija
05. 04. 2018 17.54
+26
Dokler ni zadeva do konca raziskana, nimamo pravice koga izganjati. Številne države so se prenaglile.
komarec
05. 04. 2018 22.52
+3
Naredile so poteze na pamet, kar je skrajno ne pošteno. In kdo pri nas te stvari zagovarja?
JApajaDAja
05. 04. 2018 17.33
+20
tonin pa vedno bolj povzema retoriko kaplarja....le kaj pričakuje....krtačo za čiščenje čevljev morda!
ivan.z Doba
05. 04. 2018 17.07
+28
Angleži so priznali, da nimajo dokazov, da gre za "trdno prepričanje"! Podobno je bilo v Iraku! Dokazov o Huseinovem orožju za množično uničenje niso nikoli našli.
ivan.z Doba
05. 04. 2018 17.08
+31
Vsaj 1x, da slovenska politika ni slekla gate pred zahodom!
JApajaDAja
05. 04. 2018 17.34
+14
če bi upoštevali prcednika, bi še kaj dobili "od odzadi"!
Karantanija
05. 04. 2018 17.56
+15
Izkazalo se je, da je imel predsednikov sin Luka prav!
SKRIPT
05. 04. 2018 18.52
+5
On je misjak in to je samo igra za javnost,mulc je vwdno jedel s srebrno zlico
komarec
05. 04. 2018 22.53
vetlan
05. 04. 2018 17.04
+18
"Navzkrižna analiza kaže, da je za napad zelo verjetno odgovorna Rusija in da ni prepričljivih alternativnih razlag," Katera navzkrižna analiza? Angleži so se med seboj posvetovali? Zanimivo ni "prepričljivih alternativnih razlag", vendar "zelo verjetno odgovorna Rusija"- Kje je tukaj logika? Jeb.. bi se, da vam ne udže? So obsodili in očrnili Rusijo "brez prepričljivih razlag" in DOKAZIL, cel škandal so zaradi tega naredili. Kako je s tem? Vodja angleškega laboratorija je dal izjavo, da ni dokazil o tem, kateri je to plin ter ni mogoče dokazati, da prihaja iz Rusije, vendar ruske diplomate izganjate. Na podlagi česa? Lažete skupaj s Brusljem p.v.m. Jeb.. bi se, da vam ne udže. Sramota
vetlan
05. 04. 2018 17.36
+22
Izgleda, da zdaj lahko vsakega obsodijo na podlagi "verjetno", brez dokazil in možnosti, da se brani - Rusom niso dovolili sodelovati pri preiskavi. Edino dokazilo je neutemeljena beseda Angležev (ene zmešane babe) in ZDA, ki so že zatrjevali vse mogoče, ko so napadli Irak. Povsod, kjer so umešeni, je vojna. Pa tudi....očitno, da ne gre za plin, o katerem govorijo. ker nista umrla, celo se je stanje Julije izboljšuje. Menda sama je že dala izjavo, da se bo kmalu vrnila domov. Kako pa to? V državo, ki jo je kao zastrupila? Vse izgleda kot hladna vojna proti Rusiji.
SDS_je_poden
05. 04. 2018 16.26
+19
Hahahaha... hohohoho... Jovan je bil spet pameten kot dračje.... bolj smo bili papeški od papeža.... pa kdo lahko sploh še posluša tega izgubljenca?
SDS_je_poden
05. 04. 2018 16.27
+15
Sicer pa, po mojem laičnem mnenju, bi rekel, da je bil tudi odpoklic malo prehiter.... Angleži še sedaj ne morejo dokazat, da so imeli Rusi prste vmest. Nekaj tako, na počez obsojat pač ne gre.
SDS_je_poden
05. 04. 2018 16.31
+9
Pa tudi bolje je, da se v te stvari ne mešamo. Zgled naj nam bo Kitajska zunanja politika, ki se v spore ne vmešava, pridejo pa ponudit biznis v katero koli državo. Enako bi morali mi Rusom ponudit kot uvoz na vse tiste stvari, ki jim jih drugi odrekajo. Tako se pač dela biznis. Od neke politične drže še noben ni kruha jedel. Se spomnite kot je EU vzpostavila embargo na Libijsko nafto? Takoj so prileteli Kitajci z svojimi tankerji, natočili poceni nafto in gasa domov. Mi smo plačevali pa po 1,5 EUR na liter bezna. Wosli!
brezveze13
05. 04. 2018 16.48
+8
mogoče so ga pa celo angleži pa perejo perilo na drugem potoku anglež je že zgodovinsko zavojevalec in mu ni za verjeti tudi spletno trgovanje pri angležu je sporno sploh preko njene unionvest bank sami nateguni kitajc je zakon za njega
vetlan
05. 04. 2018 17.07
+9
Kitajska je podprla Rusijo in zahteva dokazila. Je to naredila Slovenija?
ivan.z Doba
05. 04. 2018 17.10
+9
Ko je EU uvedla sankcije proti Rusiji, se je Merklova dogovarjala z Rusi o gospodarskem sodelovanju. Mi pa.....gate dol!
brezveze13
05. 04. 2018 16.21
+0
Naši na novo ustanovljeni misleci mesečniki se hočejo na račun nekega škandala ki še načeloma niti ni razčiščen malo persperirat in pokazati v javnosti kot organizacija ali stranka javnega dobra ko pa malo pomislimo pa vidimo da govorijo ob stvareh ki so jih govorili njihovi predniki tako ali drugače tolmačili sami jih niso doživeli so premladi jaz verjamem v tisto kar sem videl in doživel in gradim na temelju lastnih doživetij ne na tistemu kar mi je nekdo povedal.Moj stari oče je umrl 18 let pred mojim rostvom vsi so ga hvalili kakšen moćakar je bil jaz še nisem stopil na njegov grob razen kot otrok kadar je šla stara mati urejat grob (ker ga osebno nisem nikoli videl mi ne predstavlja ničesar)
Karantanija
05. 04. 2018 18.00
+4
Tudi če ga nisi nikoli videl, tudi tebe ne bi bilo, če njega ne bi bilo in bi se lahko izražal malo bolj spoštljivo in pietetno. Kljub temu bi kdaj lahko stopil do njegovega groba, prinesel cvet ali prižgal svečo v njegov spomin. Je bil vendar tvoj stari oče ... Težko razumem take ljudi!
brezveze13
05. 04. 2018 16.09
+15
vsi samo gledajo in obsojajo ruse včeraj je bilo rečeno da niti ne vedo ali je strup sploh narejen v rusiji neko obsojevanje na rekla kazala ena proti 100 nisem še slišal da bi kdo obsojeval kavboje za njihova početja skozi stoletje KOREJ VIETNAM BLIžNJI VZHOD IRAK VSE JE TO KAVBOJEVO MASLO in to je šlo za množično uničevanje tako ljudi kot infrastrukture samo za voljo vsiljevanja svoje politike rus je ( če je ) ubil svojega dvojnega agenta se pravi narodnega izdajalca zato da je zaščitil svoj narod
miselna policija
05. 04. 2018 15.08
+18
EU nam diktira celo kdaj smemo na WC ,toliko o tako opevani samostojnosti!!!
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.11
+13
brezveze13
06. 04. 2018 11.28
EU nam diktira kolikor sen pač pustimo kot ovce veliko nam je pa pod pretvezo EU vsiljeno s strani domačih politikov kateri se na eu izgovarjajo vsaj v slovenistanu, ko poslušam zdomce kako je drugod so vsi enakega mnenja da smo v določenih stvareh celo pred temi našimi Evropejci ker merila niso samo avtomobili katere proizvajajo in jih imajo slovenci kot merilo napredka zavedajo pa se ne da je veliko sestavnih delov le teh narejeno in izumljeno celo v sloveniji
magnusen
05. 04. 2018 14.58
+8
Kimamo Američanom, kimamo Rusom, kimamo gor in dol in levo in desno; skratka brez hrbtenice, brez jasnega pogleda.. Ne vem, me spominja na staro (fašistično) frazo: Sempre schiavi, mai padroni (vedno sužnji, nikoli gospodarji)
gekados
05. 04. 2018 14.54
+15
ma ta janša samo sere
prašek
05. 04. 2018 14.56
+12
Zdaj si pa izdal vojno tajno, he, he, he☺☺☺
HorstWiesel
05. 04. 2018 14.59
+9
krtofl
05. 04. 2018 15.14
+8
nima z čim brisat zadnjice.....je gomboc tud toaletni papir ponaredila...
mr.wu
05. 04. 2018 15.39
+4
on ne uporablja papirja, z mokro roko razmaže blato po celi reti. tako kod vsi njegovi rojaki
Castrum
05. 04. 2018 14.52
+2
Država se politike uči dolgo. Mi smo še mlečni, saj imamo svojo državo le par desetletij. Politično modra je tista država, ki ima pragmatičen odnos do ostalih držav. Ali po domače, tista ki zna iz vsake situacije potegniti lastne interese. Nisem prepričan, da smo v tej zgodbi potegnili plus.
prašek
05. 04. 2018 14.55
+10
Saj bi ti delno prikimal, bom pa vseeno napisal svojo misel: Nismo potegnili minusa.
HorstWiesel
05. 04. 2018 14.58
+10
Kaj pa biti na strani pravičnosti? To zate ni dovolj?
Castrum
05. 04. 2018 15.01
+4
Pravičnost in politika? Kje si še videl, da gre to skupaj?
Castrum
05. 04. 2018 15.02
-4
Prašek...Nismo? Rad bi verjel, a še nisem dobil konkretnega odgovora, kaj je Slovenija s to potezo pridobila? Enostavno vprašanje.
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.03
+9
Catstrum, mene pravičnost in resnica zelo zanimata. A tebe ne?
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.06
+9
Pragmatizem in oportunizem se pa meni upirata, ker to počenjo tisti brez trdne hrbtenice, trdne osebnosti, lastne kreposti,....
Castrum
05. 04. 2018 15.11
-1
Mešaš življenje posameznika, z delovanjem politike in države. To je v osnovi neprimerljivo! Naloga politikov je, da vedno iščejo koristi za svojo državo. In to je zdrav pragmatizem!
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.12
+9
Ki pa naj ne bi temeljilo na lažeh in izmišljenih dejstvih.
olimpija35
05. 04. 2018 14.40
-16
tu gori so sami mitingaši...panični za svojo prihodnost ob morebitni zmagi janeza janše :) neutrudno se trudijo vsaki dan in to skupinsko ter usklajeno,trobit tu gori in zavajat širšo javnost....tresejo se jim hlače in sodeč po komentarjih..postajajo čedalje bolj panični :) šarec vam je zadnja šansa,da naplahtate slovence in podaljšate svoj privilegij :) bomo videli...volitve so pred vrati in s tem tudi vaše srečanje z realnostjo...rdeča ljubljana,velenje in ostale enklave po sloveniji..niso vsa slovenija...kaj vas pa najbolj dela nervozne..je pa tist % še neodločenih..tisti imajo največjo težo :D samo vprašanje je..kdo so ti zlati% kje jih najdet..kako jim oprat možgane...velika baza ljudi,ki nimate kontrole nad njo in sam bog ve..kam se bo nagnilo ;)
Uporabnik113189
05. 04. 2018 14.43
+7
Ne se živcirat, Julija je že ozdravela, menda bo tudi Skripal v kratkem dober. Bil je prvi april..
vzettajkunom
05. 04. 2018 14.44
+13
prašek
05. 04. 2018 14.52
+12
Naj nam še dolgo živi Ivani Janez Janša ................................................................................................ na Dobu!!!!!!
HorstWiesel
05. 04. 2018 14.53
+14
prašek
05. 04. 2018 14.57
+9
Niti najmanjših. Pa še, če bi na volitvah zmagal, s kom bo pa sestavil koalicijo???????
prašek
05. 04. 2018 14.59
+3
K nam bo prišel 9. aprila sami oni dr.☺ Anže Logar na pogovorni večer ☺☺☺
HorstWiesel
05. 04. 2018 14.59
+4
Najraje sam s sabo kot beli panter noriškega kralejstva
Krainerland
05. 04. 2018 15.00
-8
Ko že misliš da talevi nižje ne morejo, prej Jankovic sedaj Šarac :))
prašek
05. 04. 2018 15.03
+4
Prej Cerar, sedaj Cerar. Šarca kar zadržite tam na Trstenjakovi.
Castrum
05. 04. 2018 15.03
No vidiš Prašek, boš lahko postavil kakšno vprašanje...
prašek
05. 04. 2018 15.05
+1
Castrum ..... Ne bom se udeležil, ker se bojim. In bojim se samega sebe. Veš, res sem že malo manj mlad, ampak udarim pa še kar krepko.
Viejo cabron
05. 04. 2018 14.35
+5
Samo to povem: takoj bi podprl,da naši naženejo Truske diplomate,če Velika britanija pred tem nakaže v naš proračun vsaj 300 milionov EUR! Evo pa bi takoj vedeli zakaj smo se odločili za izgon. V obratnem primeru pa bi morali vedeti kaj dobimo za izgon??? Kaj so za ta izgon dobili npr Hrvati? NIČ!
Viejo cabron
05. 04. 2018 14.36
+0
pbjr
05. 04. 2018 14.29
+2
....po mnenju Cerarja in Erjavca...Mnenje je namreč individualni pristop glede na lastno (osebno) vedenje in poznavanje stvari, tu ni nič dokončnega. Končno, pa kdo v Sloveniji še da na njuno mnenje, kajti vse vemo kam merita.
Castrum
05. 04. 2018 14.24
-1
OK, lepo in všečno za javnost se sliši, da smo zastopali svoje interese. Ampak kakšne? Kaj smo s tem pridobili? Enostavno vprašanje, na katerega bi rad videl odgovor, ki ga pa ni in ni.
+14
neumnemu je nemogole pravilno odgovoriti😈👺🤢
Castrum
05. 04. 2018 14.50
-2
Če te pravilno razumem, si preveč pameten da bi se ukvarjal z enostavnim vprašanjem. Ti samo potrjuješ dogmo, da bil bog izredno korekten ko je delil pamet. Vsakdo je zase prepričan, da jo ima dovolj....
HorstWiesel
05. 04. 2018 14.55
+8
Zastopali smo pravičnost na podlagi katere se nobenega ne obsoja brez podlage trdnih dokazov. A to zate ni dovolj?
Castrum
05. 04. 2018 14.59
-3
Trdni dokazi v vohunskih spletkah in zarotah? To ne obstaja! In niti ni pomembno. Če smo člani EU in če smo članica Nata, potem je logično da skupaj nastopamo in delujemo tako, kot smo se obvezali ob sprejemu resolucije in vstopu. Lahko soliramo, vendar moramo vedeti, da soliranje danes pomeni, da bomo lahko tudi jutri ostali sami.
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.02
+9
Hočeše reči, da moramo kot čani EU in Nata lagati in ne zagovarjati pravičnosti za naše eu in nato pajdaše? Da če oni lažejo moramo tudi mi al kaj?
Castrum
05. 04. 2018 15.06
-1
Ne, hočem reči da če si del določene politične unije, mora biti zunanja politika enotna. Drugače ne gre. Logično je, da ko začne vsak vleči na svojo stran, skupnost razpade. In mi smo na sestanku NATO sprejeli potrdili resolucijo, da za tem dogodkom stoji Rusija, potem pa smo se vrgli v mačko. Če smo imeli pripombo, bi jo morali predstaviti na sestanku NATA, ne pa da smo se takrat strinjali.
HorstWiesel
05. 04. 2018 15.10
+8
Se strinja, da mora biti zunanja politika enotna ampak ta politika ne sme sloneti na lažeh in izmišljenih dejstvih. Pa matr, jutri so bodo v belgiji spomnili, da nas je kazahstan napadel in se bomo šli tepsti tja nekam v azijo. Pa kaj ste znoreli al kaj?
Castrum
05. 04. 2018 15.16
-4
In seveda obratno, zakaj bi pa verjeli Rusiji? S čim nas je Rusija v zadnjih desetletjih prepričala, da je verodostojna država, ki spoštuje človekove pravice?