Slovenija

'Kupiti si moramo nov dom, kar pa s ponujenim denarjem ni možno'

Maribor, 03. 10. 2024 06.00 | Posodobljeno pred 2 urama

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji

Kaj se dogaja z mariborsko onkologijo in kaj z odkupom stanovanj na Masarykovi ulici? Medtem ko direktor urada za investicije na ministrstvu za zdravje Tomaž Pliberšek vztraja, da so cenilci prebivalcem Masarykove postavili pošteno ceno, eden od stanovalcev Drago Fišer poudarja, da se s ponujenim denarjem na trenutnem nepremičninskem trgu ne da kupiti novega doma.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Pliberšek in Fišer o odkupu stanovanj na Masarykovi
    09:13
    Iz 24UR ZVEČER: Pliberšek in Fišer o odkupu stanovanj na Masarykovi
  • Iz 24UR ZVEČER: Selič - Zupančičeva o razmerah na mariborski onkologiji
    06:06
    Iz 24UR ZVEČER: Selič - Zupančičeva o razmerah na mariborski onkologiji

Onkološki bolniki iz Maribora zbirajo denar za odkup stanovanj na Masarykovi, s čemer želijo zagotoviti gradnjo onkologije, kot je zapisana v gradbenih načrtih. Zaradi pritožbe stanovalcev, ki niso želeli prodati stanovanj po ceni, ki jim jo je ponudilo ministrstvo za zdravje, ker je, kot pravijo, prenizka, je namreč gradnja onkologije zastala.

Posledično onkološki bolniki prejemajo zdravljenje sredi gradbišča. Po več kot mesecu dni opozarjanja na nevzdržne razmere so se odgovorni vendarle zganili. Za skupno mizo so sedli direktor urada za investicije na ministrstvu za zdravje Tomaž Pliberšek in stanovalci ter pred četrtkovim obiskom zdravstvene ministrice in premierja Roberta Goloba v Mariborskem UKC-ju skušali rešiti problem, ki kaže na nesposobnost oblasti, da se sooči z življenjskimi problemi.

Pliberšek je v oddaji 24UR ZVEČER povedal, da gradnja poteka kolikor hitro lahko in da pri tem ne gre za nesposobnost, a da prej enostavno ni bilo pogojev, da bi izvajalca po dokončnem gradbenem dovoljenju napotili na gradbišče. "Ta pogoj je bil zagotovljen prejšnji četrtek pozno popoldan, takoj v petek dopoldan smo bili na upravni enoti in dobili dokončno gradbeno dovoljenje in hkrati že napotili izvajalca," je pojasnjeval, ko ga je voditelj oddaje 24UR ZVEČER Uroš Slak prekinil in opozoril, da če bi se s stanovalci prej dogovorili o ceni stanovanj, se ti ne bi pritožili na gradbeno dovoljenje in dela bi lahko stekla prej. "Zaradi nespodobnosti dogovora s stanovalci so se ti pritožili na gradbeno dovoljenje in dela so stala. To je resnica," je poudaril voditelj.

Pliberšek je temu ugovarjal. "Moramo vedeti, da projekt širitve onkologije v Mariboru in odkup Masarykove nista isti projekt. Mi gradimo na svojem zemljišču v skladu z vsemi odmiki predvidenimi v prostorskih aktih. Gradimo na območju, ki je predvideno za zdravstveno dejavnost in kot takšno najbolj optimalno, da širimo onkologijo," je povedal.

Tomaž Pliberšek in Drago Fišer
Tomaž Pliberšek in Drago Fišer FOTO: POP TV

Eden od stanovalcev na Masarykovi Drago Fišer je zatrdil, da so bili stanovalci vedno pripravljeni sodelovati in povedal, da so večkrat poudarjali, da so kot nekakšen otok sredi UKC-ja. "Od vodilnih smo vedno dobili odgovor, da je bila naša hiša vedno predvidena za rušenje. Doslej ni prišlo do nobenega. Na sestanku je ministrstvo ponavljalo enake zgodbe. Ker ni prišlo do dogovora, smo se morali pritožiti, saj smo imeli izkušnje s preteklimi gradnjami, ki so pošteno stresale našo hišo. Če bi do dogovora prišlo, pritožbe seveda ne bi bilo," je povedal Fišer.

Pliberšek pa je v odzivu znova poudaril, da odkup Masarykove ni del projekta širitve onkologije in da gre za poseben projekt. "Za takšen projekt mora biti tudi odprt načrt razvojnih projektov. Sredstva so zagotovljena. Dolga leta nazaj to ni bilo možno. Ta vlada je zagotovila sredstva in mi smo pripravljeni skladno z vso obstoječo zakonodajo, to pomeni vključno s tremi cenitvami. Cenilec je uporabil enako metodologijo kot na poplavnem območju," je povedal.

Toda če odkup Masarykove ni del projekta širitve onkologije, zakaj jo potem sploh odkupujejo, ga je vprašal Slak. "Tega vprašanja sem zelo vesel," je odvrnil Pliberšek. "Zdaj tudi razumete, zakaj je takšen zamik. Dokler ni bilo pritožbe, mi ne moremo odkupiti kar kakršnega koli objekta, kjer koli pač gradimo, zato ker ne moremo kupovati objektov na zalogo. V prostorskem aktu pa imamo tudi načrt širitve na območju, kjer stoji Masarykova 26 in pa po novih idejnih projektih tudi za območje Masarykove 24 in s tem lahko opravičujemo odkup teh stanovanj, kar je strateškega pomena za park UKC Maribor, saj ga drugače ni mogoče širiti," je povedal.

Pliberšek je še enkrat ponovil tudi, da imajo zagotovljena sredstva za odkup stanovanj, a kako je to možno, če se na sredinem sestanku niso uspeli dogovoriti s stanovalci in jim ponuditi zahtevane cene. "Cenitve so narejene po ZUreP-3, zato so upoštevane določene metodologije. Jaz se v strokovnost cenilcev ne bom spuščal. Kar se tiče cen, zelo težko drugače komentiram," je sklenil.

Ali to pomeni, da Fišer in ostali stanovalci ministrstvo za zdravje izsiljujejo, da bi drago prodali stanovanja? "Niti slučajno ne. Kar mi pričakujemo je, da si lahko za denar, ki ga dobimo od ministrstva, nekje na približno enaki lokaciji ali pa blizu kupimo primerljivo stanovanje in ga tudi opremimo. Ministrstvo bi nam ponudilo nek denar, nato pa nas prepustilo trgu. Mi si moramo na trgu kupiti dom, kar pa s ponujenim denarjem ni možno. Se ne izide," je povedal.

"Jaz verjamem, da so naši sodni zapriseženi cenilci dobro analizirali trenutni trg in da tržna cena in dodatek pravične cene temelji na ustrezno definiranih pogojih. Mi nikogar ne mečemo iz njihovih domov. Povedali smo jim, da lahko še kakšno leto živijo v teh stanovanjih. Ni jim treba plačevati najemnine, lahko plačujejo samo stroške. Imajo tudi čas, da skrbno in počasi najdejo svoj dom," je svetoval Pliberšek. Fišer pa ga je pozval, naj najde takšen dom, pa bodo razmislili o zamenjavi.

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Odkameltrajberjatamal
03. 10. 2024 08.26
nej pa zgradijo zunaj maribora
Laik
03. 10. 2024 08.22
Ne dajte se, držite skupaj! Imate stanovanja, ste na varnem, čas je na vaši strani! Mi smo bili v drugačni situaciji in preprosto omagali, popustili.
wsharky
03. 10. 2024 08.18
če bi vladal Janša teh problemov ne bi bilo
NotMe
03. 10. 2024 08.17
Hiter pregled oglasov razkrije, da so stanovanja že od 1700 na kvadrat, v zrihtanih blokih.
pepe007
03. 10. 2024 08.16
Država je še zmeraj lastnik lepega števila stanovanj. Obstaja državni sklad, ki se ukvarja s stanovanji. Zakaj ta ne ponudi ustreznih stanovanj in naredijo menjavo? Ljudje imajo danes stanovanje, "jutri" pa ne, dobijo pa nekaj denarja, ki ne pomeni stanovanja. Država, ki bi učinkovito reševale take probleme, ki jih sama povzroči, bi bila "socialna". "Socialna država" ni tista, ki finančno podpira lenuhe. To nima nič s socialo.
inside1
03. 10. 2024 08.15
Po videnem včeraj Pliberšek bolj meglo prodaja. Naj oni zrihtajo druga stanovanja, pa se bo izvedla zamenjava. Kaj je cenilec tu napisal, niti ni tolk pomembno. Ljudje imajo streho nad glavo in razen stroškov bivanja, drugih nimajo. Cena cenitve je sigurno nižja in bi imeli stanovalci še dodatne stroške z selitvijo, kar pa Pliberška ne zanima, on se zgovarja na cenilce. Cenilec ni ocenjeval, da si pri selitvi moraš kupit vso opremo za stanovanje.
NotMe
03. 10. 2024 08.16
PojmaMinam
03. 10. 2024 08.14
nepremicnine oglas 6751097
ActiveR
03. 10. 2024 08.12
Se golobizem dela norca iz ljudi, dajte jim nadomestni dom, na trgu ni stanovanj. Ljudi pa tudi ne morete vreči na cesto. Levičarji si brezobrazni lopovi.
bodočipartizan
03. 10. 2024 08.12
oni bi za pravično ocenjeno podrtijo, na katero dodajo več kot 30% dobili 2300 (to je za vzhod Slo mega cena) očitno imeli novi stanovanje na elitni lokaciji z novo opremo!
Banion
03. 10. 2024 08.12
ko prodajaš star avto menda ne pričakuješ da boš dobil za novega
audirs
03. 10. 2024 08.29
Haha pa kje vi živite in imate spomin kot zlata ribica... Še dve leti nazaj si moral za stari avto plačati več kot pa si dal za novega. Tako da vzemite Bilobil, toplo priporočam...
MasteRbee
03. 10. 2024 08.10
Naslovi "Afera nakupa sodne stavbe dobiva krute razsežnosti" kažejo da samo med prijatelji ne "varčujejo" nič. Plešite še naprej...
kr nekdo
03. 10. 2024 08.09
sem že omenil včeraj. K so gradili avtoceste so samo za kmetijska zemljišča dobili bajne vsote denarja. Ni bilo cenilcev. No nekaj je ocenjena vrednost nekaj pa tržna cena. Nikakor pa ne morejo pristat na ocenjeno vrednost. Tržna vrednost je realen podatek saj si morajo ljudje kupiti nov dom. Pa še bonus bi jim moral ostati saj je državi v večjem interesu. Ne pa da se opehari ljudi. Aja pri nakupu zemlje za avtocesto so se vrteli miljoni pa mnogi so odkupovali zemljo od kmetov še preden se je vedelo kje bo trasa. Aja pa takih ljudi ni dobro, da bi se jim ponudila dejanska vrednost. Mali človek vedno nastrada to je point v tej državi
Julijann
03. 10. 2024 08.05
Tudi tako je naše javno zdravstvo. Soseda je umela za danes datum pregleda. A so jo že ob 7 uri, kar je vsaj to pohvalno, poklicali in dejali, da imajo problem. Aparat ne dela. Seveda mi je prišla sporočit, ker sva bila dogovorjena, da jo zapeljem. Ker, od nas ne vozijo avtobusi na pol ure in bi mogla nanj že prej, da bi bila ob dogovorjeni uri tam. Vreme pa slabo, zato sem ji obljubil, da jo peljem, ker nima bližnjih sorodnikov. Je pa drugače zlata dušica. In pregled se ji zamakne za več kot teden dni. Ni pa tole osamljen primer. Tudi iz drugih bolnic po Sloveniji, je slišati, da jim medicinski aparati nagajajo, so iztrošeni.
tv1206802
03. 10. 2024 08.04
A so kateremu cenilcu kdaj vzeli licenco zaradi malomarnosti?