Slovenija

Troha že 57. dan gladovno stavka, ker odgovorni niso kaznovani

Ljubljana, 04. 08. 2014 19.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ladislav Troha gladovno stavka že skoraj dva meseca. Pravi, da se mu godi krivica in da mediji molčijo o razmerah. Vse dni je stavkal pred poslopjem vlade, zdaj pa se je preselil pred nacionalno televizijo. Pridružila sta se mu še dva člana njegovega gibanja.

Takole Troha leži pred poslopjem nacionalne televizije.
Takole Troha leži pred poslopjem nacionalne televizije. FOTO: A.Č.

Nekdanji major slovenske vojske Ladislav Troha, ki je s kitaro pred parlamentom pred skoraj dvema desetletjema opozarjal na razmere v slovenski vojski, gladovno stavka. Trdi, da se mu godi krivica ter da mediji o razmerah molčijo.

57 dni je stavkal pred stavbo vlade, se je danes prestavil pred javno televizijsko hišo, ki njegovo odločitev za selitev obžaluje. Zato pristojne institucije prosijo, da se "odzovejo in pripomorejo k rešitvi človeške stiske, ob kateri ne moremo ostati ravnodušni".

Trohi sta se pri gladovni stavki pridružila še Milena Tanko in Janez Marinko. Andreja Repše iz gibanja Osveščeni prebivalci Slovenije (OPS), katerega predsednik je Troha, je povedala, da stavkajoči zahtevajo, da se "odpre medijski prostor za ljudi, ki niso nikamor pripeti". "Mi kot civilna družba ne pripadamo ne k levim ne k desnim oziroma nikamor. Problem je v tem, da civilna družba ne more priti v noben medij in povedati stvari ter se argumentirano pogovarjati," pojasnjuje Repšetova.

Troha, znan tudi kot pojoči major, je pred vlado začel gladovno stavkati 10. junija po incidentu na soočenju na RTVS pred referendumom o arhivih. Troha se je namreč med razpravo močno razburil, vstal in vrgel po tleh kup gradiva. Ker se ni pomiril, so oddajo za dobro minuto prekinili. Gladovno stavkati pa je začel zaradi "odgovornosti tistih, ki so imeli moč, pa niso ničesar storili, da bi bili kaznovani tisti, ki so nekaj storili".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (190)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kapljač1
05. 08. 2014 19.18
+5
Vedno se nekaj doseže kadar imaš možnost poslati svoje sporočilo na dotične institucije in v javnost. Se pa strinjam , da za povračilo materialne škode potrebuješ močne argumente. Trohine zahteve, pa so zgolj za povzročene krivice,preveč splošne in celo kdaj preveč abstraktne narave. Te za takšne krivice lahko pošljejo samo po pravico na sodišča . Vlada , institucije nimajo "hebla", da bi same popravljale takšne krivice. Tako se je človek odločil , da bo robantil, nergal zoper krivice, ki jih povzroča naša država.. Menim , da je to komu nenavadno početje Gospoda Trohe pa le potrebno spoštovati.. Že ker so takšni ljujde včasih še akko potrebni. Dajem primer. In če nihče od "kremenčkovih" že v kameni dobi ne bi začel robantit, nergat nad dimom, ob odprtem ognju globoko v notranjosti votline , ki se zažira v oči..,jamlje sapo , da človek ne more niti dobro dihat , Ne bi nič vzpodbudilo niti tistih, ki so znali, ki so bili sposobni odkriti štedilnikov na trdo gorivo in z dimnikom, da bi se oči kje globoko v votlini manj solzile. In da bi lahko se greli in dihali s polno sapo. (Tudi ne bi odkrili niti znanih štedilnikov Gorenje, če ne bi kdo opozarjal da je potrebno popravljat obstoječe nelagodje . In če bi nad kresovi bili vsi zadovoljni. he, he še mal heca.. so tud otroci lepši in bolj pametni- pravijo nekateri.)
HOLIYDAI
05. 08. 2014 18.50
+0
saj mu je lepo .. ima družbo ene Ribničanke , katera isto gladovno stavka (zanimivo bi bilo slišati njeno zgodbo)...
zajfa
05. 08. 2014 16.26
-1
Pa še to: Tukaj se vidi sposobnost politike. Da ne morejo prepričati 1 osebo, da preneha z gladovno stavko. Kako bodo potem uredili državo, ki ima 2 milijona prebivalcev. Utopija 1.klase.
razocarani
05. 08. 2014 19.25
+1
koliko pa je ze drzavljanov ki neprostovoljno gladujejo ..
zajfa
05. 08. 2014 16.24
+3
Če bi bili leta 1992 bi za njega zvedeli v začetku dnevnika na kratko, tako kot smo za smrt Krambergerja in še mnogo drugih katerih raje ne imenujem... Ker smo pa v lepi informacijski dobi, pa pač morajo novinarji vsake toliko malo potipati... Verjemite, če bi se kaj takega dogajalo kakšnemu Branimirju Štruklju ali komu podobnem bi bila že cela hajka. Odmevi, KPK, Bratovškova, Zastave na pol droga, Harmonika bi igrala... Ampak tako pač je. Eno je uradna Slovenija, drugo je pa Realna Slovenija.
M_teorija
05. 08. 2014 15.28
+0
Kako da njemu ne. prižigajo sveč!?
Karantanija
05. 08. 2014 14.27
+2
Ta človek potrebuje pomoč. Ni nobenega psihiatra blizu? Saj ima morda v marsičem prav, vendar, potrebuje pomoč ....
kapljač1
05. 08. 2014 14.41
+4
Psihiatra ponavadi potrebuje človek , ki po njem kriči. Četudi zgolj za druge bi ga imel. (Ne bodi tako sramežljiv jankoa pa reci , pa kaj, da je zate. ) , Človek , ki zdrži tolko časa stavkajoč, kot Troha , mora biti pa prekleto psihofizično močan in predvsem zdrav, da vse to zdrži.. Predvsem pa dobro podkovan v človeški anatomiji in diatetiki . Če kaj potrebuje, Ta potrebuje zgolj normalno državo v kateri bi rad živel. Pa nič več..
Karantanija
05. 08. 2014 15.19
+4
Imaš prav, toda, trenutno potrebuje zdravniško pomoč.
kapljač1
05. 08. 2014 18.51
+5
ali potrebuje zdravniško pomoč o tem odloča zgolj gladovno stavkajoči . Obstaja konvencija , ki jasno deklarira kaj smejo in česar ne, celo zdravniki. Ki so edini kompetentni tudi komunicirat z stavkajočim In se gladovalca ne sme "dotikati" nihče, še zdravnik ne , če se mu to od njega samega ne dovoli.. Naši "organi" bi pa kr neki po svoje kombinirali. So včasih videti kot "pravi drvarji". Enkrat se bo pri kakšni gladovni zapletlo in bo ravno zaradi "našega kavbojskega pristopa" nekdo umrl. Me zanima kako se bo takrat država iz tega šlamasla ven potegnila, če jo bo kdo njegovih tožil za povzročeno . Mediji pa se naj osredotočijo zgolj na poročanje. Posegi v javno mnenje pa tudi niso del poročanja.
alenexxx
05. 08. 2014 13.54
+4
sm ga res novinarji čist ignorirajo,človek je 57 dni brez hrane oni pa šele zdej pišejo....še dobr da niso počkal da umre pa pol objavil....
flum
05. 08. 2014 13.51
+6
kapljač1
05. 08. 2014 13.30
+4
In v Trohi ne iščite pomanjkljivosti. , ker jih ima vsak človek. Iščite raje vsebino, ki vam jo želi povedat. Sej zato je pa tudi tam, kjer je. ( Pa vi živte, tako tolk dni na prostem, lahko ob polni mizi pišk, šišk ali šišmišev, da boste vsaj približno videli kako to izgleda. )
kapljač1
05. 08. 2014 13.11
+4
To zgodbo o 40 dneh novinarji permanentno posredujejo javnosti, da bi zavajali javnost.. , ki da bi se začela od stavkajočega distancirat. Stavkajočemu , da bi tako odvzela zbranost , umirjenost , ko bi se znašel povsem sam in brez podpore javnosti , ki je zanj ključnega pomena , da bi se odločil za kakšno noro potezo, da bi ga na tej osnovi lahko odstranili. Kot se Gladovalec oklepa svojega življenja in išče moči da bi se dovolj dobro reprezentiral, in pojasnil kaj se mu je zgodilo , tako država išče slabosti , da bi ga zgolj odstranili. In tukaj mediji vršijo umazano igro., da neukim poročajo s temi 40 dnevi- konec , ki v ničemerr ne vzdržijo. Takšno poročanje in takšen odnos države je ne samo stramoten. Lahko je poguben, pa na to nihče ne pomisli. Če bi Troha umrl, ne bi zard gladovanja, temveč zaradi zlonamernega poročanja dejanskega stanja..(medijem mediji pa dalje v javnost ), da je bi stravko morda še bolj zaostril, kot je sicer imel v planu in se tako sam "nasadil". Če to ni odnos države in medijev izven vseh meja, ki jih še lahko imenujemo demokratično, da ne rečem humano.
M_teorija
05. 08. 2014 12.39
+3
Še dobro, da ni preveč novinarjev, ker zgleda, da samo takrat gladovno štrajka!?
kapljač1
05. 08. 2014 12.21
+5
Osnovni cilj gladovalca ni umreti. Njemu je pomembno da je slišan. Se za svoje življnje veliko bolj intenzivno bori, "kot v kavč zavaljena vreča kupusa". Ki samo kriči kako da so drugi neumni, karkoli počno, zato, ker si sam "velika sapa" ničesar ne upa. Pa tako preko drugih , zase, išče opravičilo. Glede na izkušnje z gladovanjem , ki jih Troha premore. Je gladoval že večkrat., glede tudi na navajenost organizma in metabolizma na takšne ekstremne razmere in glede , da g. Troha verjetno pije sladke pijače.. mora izgledat še tako dobro. Pomeni da zna gladovati. V prvih dneh gladovanja ( govorim za začetnika, ta ki je vajen ,se odziva manj intzivno , telo hujša od 500 do 1000 gramov.. po tednu dni se telo prilagodi na to drastično spremembo izgubljanja teže tako, da se metabolizem zelo opočasni in telo hujša vedno manj. Že globoko v gladovanju telo na dan izgubi samo še okoli 50 gramov.. in če pri tem uživamo sladkane pijače.. (zadostuje ledeni čaj, voda s okusom , sladkani čaj, sladka kava ) lahko status quo, ko na teži bistveno ne zgubljamo , vzdržujemo skoraj v nedogled.
kapljač1
05. 08. 2014 12.22
+6
Za "nevedene naivneže" še pojasnilo.. za časa daljšega gladovanja , bi vsak grižljaj hrane , /sendvič, pizza , klobasa..kruh itd) ,bil za gladovalca lahko smrtno nevaren, ker se prebavni trakt v tem času toliko upočasni (poleni), da je skoraj da izven funkcije. Zato verjemte raje na besedo , da gospd Troha nič od tega ne uživa.. pije pa sladkano pijačo, kot sem jo omenil. Tudi morda kdaj kak kozarček vina ali piva ni odveč.. Trda hrana pa je tabu in vsak gladovalec se tega še kako zaveda.,Vam se tega ni treba zavedat, pa lahko "klobasate" kar vam je volja.
kr en 1
05. 08. 2014 12.28
+3
kaplajč1 ma nehaj mi take govort!! Novinarka POPTVja se je pozanimala pri priznanem zdravniku, ki je jasno rekel. Človek bi moral danes biti mrtev. Razen če goljufa in ponoči hodi na Mikošičevo na burek!!
kapljač1
05. 08. 2014 12.52
+5
KR en . Ne spraševat. Pojdi v knjižnico pa si poglej malo temo o kateri bi ti rad govoril. Če bi Troha šel na Burek , bi ga "to ubilo".. Kaj je natvezil priznani zdravnik novinarki mene ne zanima.. Tudi me ne zanima kaj je zapisala . Jaz imam svojo glavo in predvsem zato da z njo mislim in da bo meni jasno. Glede novinarjev pa , lej tud oni bi lahk zavili v knjižnico , in kolikor se spomnim , pri vsaki gladovni stavki , vsi novinarji v en rog tolmačijo zadevo o 40 dneh.. je človk "Gotof". Se mora človek samo še vprašat, pa koga oni to lažejo???? Če ti pravim, da po ruski metodi z gladovanjem zdravijo določena rakasta oboljenja celih 60 dni pod medicinskim nadzorom ( Najdi ta moj post nekoliko nižje )Oziroma pojdi v knjižnico !
deathbite
05. 08. 2014 12.09
+7
V prispevku je povedal to, kar si večina državljanov misli.. Je pa tudi res, da se mu koleščki vrtijo nekam čudno.
Paleozoik
05. 08. 2014 11.15
+1
Obstaja več načinov gladovne stavke, Troha se je zgleda odločil za obliko, s katero vnaša v telo le vodo in najosnovnejša hranila, kot je običajno v zahodni družbi. Če bi radi gledali agonijo in smrt, pa je mogoča tudi skrajna oblika, ko protestnik zavrača vsako obliko hranjenja in pod medicinskim nadzorom, počasi shira do smrti. Ob tem vidno hujša, v nekaj tednih se mu vidijo kosti in modre srage, odpovedujejo mu notranji organi, dokler ne pade v šok in umre. Takšna oblika gladovne stavke je primerna kot skrajni upor, v popolnoma brezizhodnih situacijah, večina vztraja pri milejši obliki. Ker lahko še dokaj trezno, čeprav seveda raztreseno razmišlja, marsikaj sproti pozablja oziroma kaže druge znake psihofizične izčrpanosti. Troha želi, da se mu prisluhne, je tudi politik in častnik vojske, vsekakor si njegova zgodba zasluži svojih 15 minut, javnost pa naj potem presodi, če mediji opravljajo svoje poslanstvo ali pač ne oziroma kako naj se začnemo vleči iz krize, če sploh ne razumemo za kaj se gre, pa še lokalne volitve so, ko bi se morali pogovarjati o vsem kar se dogaja po naših vaških skupnostih ter mestecih. Vsakodnevna propaganda in farse namreč ne pojasnjujejo ničesar, naj svoje povedo še prizadeti ljudje, pa poglejmo kdo opisuje prepoznavno realnost, kdo je pa samo trobilo oligarhije. Meni se zdi zelo butasto, da se že leta, vsak dan pogovarjamo eno in isto, ljudem se pa v resnici ta čas dogaja nekaj čisto drugega, pri vseh teh javnih uslužbencih, pravnikih in strokovnjakih, usoda človeka ne more biti odvisna od tega kako zgleda, piše in govori, če državni teroristi in salabajzerji ne razumejo Troho, bodo pa mogoče razumeli koga drugega, za tisoče in tisoče podobnih zgodb verjetno ni krivo samo slabo vreme in polna luna.
papez46
05. 08. 2014 11.54
+3
Dej, no dej - bučke prodajat. Spet eden ki bi, pa ne ve kako. Klintonu ga je Monika tudi pušila - pa ni sexal? Gladovna stavka je, al pa ni. Ješ al pa ne. Ne moreš pa tveziti narodu da GLADOVNO STAVKAŠ, res ne ješ kruha, špagetov in mesa, hkrati pa vse kar telo potrebuje spiješ v obliki napitkov in čajčkov. Kdo ma koga pol za norca? A ja - Major. sevede.
iris39
05. 08. 2014 11.05
-2
Samoinscenirano križanje. Če misli, da ima prav, pa naj gre do konca. Ampak še prej naj se zamisli kaj bo, če bo, s tem sploh dosegel. Umiranje za družbeni ideal, pravičnost, se je v zgodovini človeštva vedno dogajala, najbolj je pa bila opazna smrt. Gospod Troha bi lahko spoznal, da bo s takšnim načinom, posamezno, svojo smrtjo, pravičnost in zdravost v družbi premaknil zgolj za milimeter. Pojavljal se bo v medijih kot žrtev sistema. Lačni bodo ostali lačni. Prevarani bodo ostali prevarani. Vse se bo nadaljevalo po istem kopitu tudi po njegovi morebitni smrti. Tudi gladovalci do smrti.
kr en 1
05. 08. 2014 11.51
+2
iris39, si kot POPTVjevski ANGEL, ki nam hoče povedati, da nimamo prav in kljub vsemu, kar se trudimo spremeniti v življenju, resnice ne bomo našli. Že res, da je tvoj stil pisanja lep in gredo besede, kar samo v uho in se usidrajo v možgane, vendar ŽAL resnice ne moreš spremeniti pa če jo zaviješ v še tako lep CELOFAN in jo potem PRODAŠ po sekundah v oglasnem prostoru med filmom ali kot REKLAMO pred ogledom UBOGEGA TROHE, ki ne uživa hrane že kar nekaj časa. Aja, včeraj pozno ponoči si napisala en post na katerega odgovor še vedno čakam. lp
iris39
05. 08. 2014 13.26
+2
Sem trda. Imam pač takšen način pisanja in se mi ne da dopovedat. Sigurno pa s svojim videnjem stvari nočem uplivati, čeprav že, s tem, ko pišem. Seveda se resnice ne da spreminjati, vendar s tem, ko vsi pišemo o svojem načinu sprejemanja določenih stvari odpiramo, razstiramo to samo resnico. Najdlje sem od tega, da bi komu želela dopovedovati in mu vbijati v glavo to svojo resnico, želim le, da se na stvari gleda iz več zornih kotov. Moje skromno mnenje in videnje teh "resnic" pa lahko razgrne drugačno percepcijo, obravnavo stvari. Če se ima naša kultura za potomce starih Grkov, potem naj bodo dialogi odprti, ker ravno v tistih antičnih časih se je tudi porodil pojem demokracije.
Mitja Kunstelj 1
05. 08. 2014 10.53
-1
če bi kdo vedel, kaj hoče Troha? Še sam ne ve baje. Izsiljuje za denar, kolikor razumem te blodnje. Prislini jopič je zdravilo zanj in podobne lenuhe. Zakaj se brani službe? Užaljen, ker ni dobil drobtin iz orožarske malhe obsojenca Janše.
nightangel
05. 08. 2014 12.16
+2
Raje si poglej njegovo Fb stran,tam je napisal za kaj se bori,pa ne bluzi nekaj na pamet.
Space Voyager
05. 08. 2014 10.18
+2
Za 57 dni brez hrane presenetljivo dobro zgleda. Kar preveč... A ponoči prekine stavko?
M_teorija
05. 08. 2014 10.28
+2
Da si ni omislil tako stavko kot je muslimanski post!?
schrodingerScat
05. 08. 2014 10.34
+0
kameltrajbar
05. 08. 2014 10.02
+2
..čuknjen..500 na uro...:)
papez46
05. 08. 2014 09.43
+1
zakaj je pravzaprav lačen? Ali česa je lačen?
M_teorija
05. 08. 2014 09.40
+10
Je pa trdoživ ta vojaški kader prejšnega sistema!?