Slovenija

Tisti, ki nimajo možnosti živeti v neprofitnih stanovanjih, a imajo to pravico, so po novem upravičeni do subvencije

Ljubljana, 10. 05. 2017 12.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Državni zbor je potrdil predlog novele stanovanjskega zakona, da se ponovno uvede subvencioniranje dela najemnine za tiste, ki nimajo možnosti živeti v neprofitnih stanovanjih, a imajo to pravico, in plačujejo tržno najemnino. Subvencijo bo plačala občina, v kateri ima upravičenec stalno bivališče.

Do subvebncije so upravičeni tisti, ki niso dobili neprofitnega stanovanja in morajo plačevati tržno najemnino.
Do subvebncije so upravičeni tisti, ki niso dobili neprofitnega stanovanja in morajo plačevati tržno najemnino. FOTO: Thinkstock

Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je danes potrdil predlog novele stanovanjskega zakona, ki bo skladno z odločitvijo ustavnega sodišča ponovno uvedel subvencioniranje dela najemnine za tiste, ki nimajo možnosti živeti v neprofitnih stanovanjih, a imajo to pravico, in plačujejo tržno najemnino.

Vlada želi z novelo uveljaviti odločbo ustavnega sodišča izpred leta dni, da je bilo črtanje določbe zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, da se upravičencem do subvencije v tržnih in hišniških stanovanjih prizna še subvencija do priznane neprofitne najemnine (določbo je črtal zakon o ukrepih za uravnoteženje javnih financ), neskladna z ustavnim načelom enakosti pred zakonom.

Po predlogu novele bodo tako upravičenci do neprofitnega najema, ki niso dobili neprofitnega stanovanja in morajo plačevati tržno najemnino, poleg subvencije za razliko med tržno in neprofitno najemnino dobili še subvencijo za neprofitni del v višini največ 80 odstotkov neprofitne najemnine.

To subvencijo bo po predlogu plačala občina, v kateri ima upravičenec stalno bivališče, ne glede na to, v kateri občini je stanovanje, v katerem upravičenec prebiva in kjer ima prijavljeno začasno bivališče. Predstavniki lokalnih skupnosti v državnem svetu so pri tem opozorili, da bi lahko imele nekatere občine zaradi tega težave. Državna sekretarka na ministrstvu Lidija Stebernak je dejala, da bi bile v nasprotnem primeru bolj obremenjene občine, kjer ljudje najemajo stanovanja, ker njihova matična občina ne zagotavlja dovolj stanovanj – cilj je torej, da bi matične občine same zagotavljale dovolj neprofitnih stanovanj.

Novela bo poleg tega občinam predvidoma omogočila, da lahko vsakih pet let preverjajo izpolnjevanje pogojev tudi pri tistih neprofitnih najemnikih, ki so pogodbo sklenili pred uveljavitvijo zakona leta 2003. To pa ne bo veljalo za tiste najemnike, ki so imeli na podlagi zakona iz leta 1991 t. i. stanovanjsko pravico, a takrat niso odkupili stanovanja oz. so ostali v neprofitnem najemu v denacionaliziranih stanovanjih.

Zakon bo glede na predlog omogočil dodatno zadolževanje stanovanjskih skladov. Republiški stanovanjski sklad se bo lahko poleg sedaj določene zadolžitve v višini 10 odstotkov namenskega premoženja sklada zadolžil še za 20 odstotkov vrednosti tega premoženja, občinski skladi pa se bodo lahko pri republiškem skladu zadolžili v višini 10 odstotkov svojega namenskega premoženja.

Subvencijo bo plačala občina, v kateri ima upravičenec stalno bivališče, ne glede na to, v kateri občini je stanovanje, v katerem upravičenec prebiva.
Subvencijo bo plačala občina, v kateri ima upravičenec stalno bivališče, ne glede na to, v kateri občini je stanovanje, v katerem upravičenec prebiva. FOTO: Kanal A

GZS: Neprofitne najemnine bi bilo treba zvišati

V zbornici za poslovanje z nepremičninami pri GZS, v okviru katere deluje tudi združenje stanovanjskih skladov, menijo, da bi bilo treba zvišati neprofitne najemnine (in to zvišanje morda pokriti prek drugih socialnih transferjev) – nominalno so na ravni iz leta 2007 –, saj da sedanje ne omogočajo niti vzdrževanja teh stanovanj, kaj šele investicij v dodatna stanovanja. Zato po navedbah zbornice skladi tudi ne morejo zagotavljati dodatnih stanovanj.

Državna sekretarka je povedala, da so spremembe pri obračunavanju najemnine predvidene s prenovo stanovanjskega zakona, katerega predlog naj bi bil nared konec leta in ki naj bi uvedel stroškovno najemnino, tisti, ki je ne bi zmogli plačevati, pa bi dobivali stanovanjski dodatek. Trenutno je za subvencije neprofitnega najema treba zagotoviti 16 milijonov evrov letno, za stanovanjski dodatek pa bi bilo po izračunih potrebnih še dodatnih 24 milijonov evrov letno.

Predstavniki zbornice in tudi poslanska skupina ZL prek predloga dopolnila so se zavzeli za omogočanje višjega zadolževanja skladov. Stebernakova je pojasnila, da je po izračunih ministrstva za finance predlagana višina še vzdržna in skladna s fiskalnim pravilom.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (92)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jezek007
10. 05. 2017 18.03
+10
Ko enkrat dobiš stanovanje z neprofitno najemnino, ga zlepa ne izgubiš. In tu je problem. Tistemu, ki se fiannčna slika izboljša, naj odpovejo tako pogodbo in omogočijo stanovanje tistemu, ki ga res potrebuje. Poznam primere, ko ima tako stanovanje visoko izobražen in dobro plačan par... se jima ne splača kupovati stanovanja, saj se to bistveno bolje splača. Normalno, če je neprofitno. So pa tudi taki, ki imajo neprofitno, pa sami drugje živijo, neprofitnega pa oddajajo drugim.
Cookie74
10. 05. 2017 17.58
+1
Za 100k evrov20let kredita placujes 500evrov mesecno, kar pa mislm da si familja z 2k dohodka mesecno cist komot privosci
mufic
10. 05. 2017 18.41
+1
planetiusode
10. 05. 2017 17.23
+0
Lastnina na zahodu je vedno bolj breme kot korist,mnogi npr. v nemčiji pravijo da je boljše imeti najem kot lastnino,kar se pa tiče slovencev se pa najbolj razburjajo tisti ki so stanovanje kupili po jazbinšku za par jurjev.
tron3
10. 05. 2017 16.39
+19
Država meče vstran denar, ker ni sposobna prijeti za ušesa kvazi slovenske delodajalce, namesto, da bi Vlada po hitrem postopku sprejela zakon, ki bi povišal plače zaposlenim, dovoljuje vrlim delodajalce s plesnim tečajem in tednom aerobike, kar pomeni da znajo glih brat pa pisat, da si lahko kupujejo drage avtomobile, gradijo vile itd, s subvencijami pomaga da ne bi bili zaposleni na cesti.Takoj dvignit minimalno plačo na 800 evrčkov neto, kdor od delodajalcev ni sposoben dati vsak mesec takšen OD, pač ne bo delodajalec, nič hudega, kajti slabe delodajalce je treba čimprej odstraniti iz gospodarskega okolja, jasnoooooooo!!!!
RoccoS
10. 05. 2017 17.05
+8
pošteni delodajalci vzdžujejo riti birokratom, nepošteni pa so itak posredniki pri črpanju držvnega denarja..., da smo si na jasnem!
tron3
10. 05. 2017 17.10
+5
Rocco slabih in nepoštenih je pa po statističnih podatkih v Sloveniji 70%, to je pa problem, večina bi že zdavnaj propadla, če ne bi jim Država subvencionirala delovna mesta. Država bo pač prej ali slej morala sprejeti zakon, če nimaš denarja ne moreš biti delodajalec. Poštenim z jasno vizijo, pa zmanjšat prispevke, davke itd, pa seveda kdor ne plača storitev itd npr. v 14 dneh, sledi sankcija, ne pa da jamrajo nimam denarja a pred garažo pa je parkiran nov BMW ali ostali statusni simboli.
emilzapata
10. 05. 2017 18.50
+3
tron, veš kako se veselimo slovenci, ko bo tvoj doo ali sp začel zaposlovati, vem da bodo pri tebi plače vsaj takšne kot v Avstriji. Sano hrabro naprej, boš naš ponos.
5enun
10. 05. 2017 16.02
+2
....saj da sedanje ne omogočajo niti vzdrževanja teh stanovanj, kaj šele investicij v dodatna stanovanja. Investicij v nova stanovanja? Hm, a temu oni pravijo neprofitna najmnina?
FesterAdams
10. 05. 2017 18.26
+4
Bog ne daj, da bi kdo vprašal, kje so silne milijarde od prodaje državnih stanovanj. Ni zaželjeno. Je tabu tema...
butalistan
10. 05. 2017 15.41
+21
kdor še dela v tej podalpski vukojebini je prizadet
FesterAdams
10. 05. 2017 18.24
+2
Al83
10. 05. 2017 15.37
+52
Kar se mene tiče, nima nihče PRAVICE do tega, da ga drugi preživljajo ali pa mu zagotavljajo streho nad glavo, itd.. Če lahko jaz vsako jutro ustanem in grem delat kot žival, ne vidim nobenega razloga, da kdo drugi tega ne bi zmogel(razen, če je seveda invalid). Služb je dovolj, delavce uvažamo iz Bosne, Albanije in Hrvaške, da firme lahko sploh zapolnijo delavna mesta, naši lenuhi, pa ležijo doma na socialnah in jamrajo kako ne morejo živeti. Da ne govorimo o tako imenovanih Romih, ki jih je naša liberalna politika kvalificirala kot manjšino(edino v Slo in nikjer drugje po svetu). Tega, da vse to košta, se nihče ne zaveda. Samo, da plačaš enega na socijalni, potrebuješ enega delavca, ki mu potem odbiješ tretjino, do polovico plače. Za enega Roma jih mora delat 5. Se to komu zdi normalno, ali pa vzdržno? Zakaj ne bi pustili denarja tistim ki delajo, zakaj ne bi delali otrok tisti, ki hodijo v službe, in ne tisti, ki so vsak dan doma, na stalnem dopustu. Ta liberalizem je totalni rak te družbe, in se mora nujno nehat, ker če ne bo vse vzel hudič, ker se enačba tudi matematično ne izide. In tisti ljudje, ki so pridni in delavni, si ne zaslužijo, da jih vzame hudič na račun lenuhov in liberalcev.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.43
+10
dostojevski II
10. 05. 2017 16.01
+10
Krajše povedano. Wer nicht arbeitet, soll auch nicht essen. Kdor ne dela, naj ne je.
ochi
10. 05. 2017 16.35
+0
glava2
10. 05. 2017 15.35
+2
same pravice......
NiVzdevka76
10. 05. 2017 15.23
+1
Težko breme nepremičnine....
Cookie74
10. 05. 2017 14.47
+39
Mislm itak. Sej vzel bojo pa tistemu, ki bi imel isto pravico, ce se ne bi zapufal do konca zivljenja za nakup nepremicnine.... Mislm tkole je.... Lahko sta dve druzini, s popolnoma enakimi dohodki, ena druzina se odloci za kredit in nakup, druga pa za najem. A je zdej fer, da tistemu ki se je odlocil za nakup nabijes davek zato da bos lahko dal tistemu, ki se je odlocil za najem.
jesenvoyo
10. 05. 2017 15.00
+9
Tudi tretjo družino bi vključili, ki se je tudi zakreditirala in si zgradila lastno hišo, za katero danes prav tako plačuje davek za svoj trud in porabljen denar.
dostojevski II
10. 05. 2017 15.11
+3
Cookie74... Ne nakladaj. Tista družina, ki je upravičena do neprofitne najemnine, ima tako nizke dohodke, da ne more kupiti stanovanja, nobena banka ji ne da kredita.
Cookie74
10. 05. 2017 17.52
+6
Dej mal razmisl. 4 clanska druzina ki ima dohodek 194% povprecne place je upravicena do neprofitnega stanovanja. Kar znese mal cez dva jurja neto na familjo. S takim zneskom si gre marsikdo delat bajto al pa v nakup stanovanja.
estelle.r
10. 05. 2017 18.07
+3
trac
10. 05. 2017 14.35
-2
, a imajo to pravico, .... Hm?
oježeš
10. 05. 2017 14.30
+18
A se bližajo volitve? Je treba malo bombončkov raztalat!
fljfo
10. 05. 2017 14.33
+9
V prihodnje se bodo tej poceni populizmi le še stopnjevali, boš videl...
maneno48
10. 05. 2017 14.26
+21
dokler boste udb omafijo volil, boste čakal na subvencije, ampak prednost bodo vedno imeli južni in zdaj še arabci, afričani in kar je še tega šod ra
Uporabnik565636
10. 05. 2017 14.31
-8
Cenzus je dohodkovni in ne rasni ali nacionalni.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.32
+17
Pojma nimaš! Cenzus se izračuna glede na povprečje dohodkov na družinskega člana! Povprečna slovenska družina, trije, max. štirje člani, skupni dohodek 1500E, na člana družine 375E. Povprečna jugofamilija, pet ali šest članov, skupni dohodek 800E, na člana družine torej 133E. Kdo bo višje na prednostni lestvici!?
Principat
10. 05. 2017 14.05
+6
ko se prebiješ v mrežo lobiranja , potem se začne živeti , kajti ta država veliko nudi , ampak težko je pridet zraven ,
macro
10. 05. 2017 14.44
+5
res je. takrat šele vidiš kako denar nesmiselno kroži. oziroma, komu v žep.
dugi159
10. 05. 2017 13.46
+26
Sej se potem tud obnasajo tako razbijajo stekarje brcajo v fasado... me zanima , ce bi bilo njihivo kaj bi oca rekel. Tko jih pa boli... vse to placa delovno ljudstvo
maneno48
10. 05. 2017 14.20
+7
kr poglejmo kako so vlake zasvinjal, v tistih par urah ko jih je smrt uvažal v Slovenijo, oni bodo upravičenci, ta zakon je zanje sprejet - bodoča volilna baza rdečkotov
fljfo
10. 05. 2017 14.35
+4
Jugofilska struja je svojo volilno bazo uvozila že pred 30+ leti....
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 13.41
+57
Izbrisan komentar: V neprofitnih stanovanjih živi, oz. uživa, več ali manj južnjaška zalega, ki se ji ne da delat, ker od raznoraznih subvencij , dodatkov in socialnih prejemkov, prekleto dobro živi! Vse nagnat! Ampak ne delat, da ne bo pomote, ker vse kar znajo, je otroke štepat, ampak iz države! In to po vodni poti! Naš moderator se je prepoznal v tem postu!
Ka pa mislis
10. 05. 2017 14.28
-16
Ce jim je tko fajn, lahko gres po njihovi poti. Stamfas otroke in lezis doma.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.09
+9
Znam še kaj druzga kot štanfat otroke in fuzbal gledat! Ti?
aerosmith13
10. 05. 2017 15.37
+0
Tele. V našem naselju imamo tako kupljena kot tudi neprofitna stanovanja in ti povem, da živi bore malo "južnih" v tem naselju. Raje pojdi na njivo in obdeluj svojo njivo, kot pa da klamfaš o zadevah o katerih nimaš pojma. Je pa res, da živi veliko "južnih" v socialnih stanovanjih, ki pa so nekaj drugega kot neprofitna. lp
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.46
+4
Povsem isti k...c, samo ime je drugačno! Brez nas kmetov bi ti še fotru vlekel zize, ne le mami!
exyu
10. 05. 2017 15.46
+0
gmajna maš pirhe, dobro da je admin zaspal:)) Vse to in še več vemo vsi ampak dokler se raja vozi z Audi-jih A8, BMW-ji,Mercedez-ih ne bo nobeden niti pisknil, še ženo mu lahko odpelješ, to ti je SLOVENCELN!! Marsikateri na vasi si je na račun otrok ki jih imajo nekateri 8-12 kupil takšen avto, fojtrajo pa jih kot purane z hrano iz HARDI-ja...
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.50
+2
(1) Pri dodelitvi neprofitnega stanovanja imajo prednost tisti prosilci, ki imajo slabše stanovanjske razmere, večje število družinskih članov ter živijo v slabših socialno zdravstvenih razmerah. (2) Kriteriji in točkovno vrednotenje kriterijev za ocenjevanje stanovanjskih in socialnih razmer, ki vplivajo na prednost pri dodelitvi neprofitnega stanovanja v najem, so določeni v obrazcu.
aerosmith13
10. 05. 2017 15.50
+2
Le vkup uboga gmajna, preberi moj komentar spodaj pod postom bb5a, živim sam z mamo, oziroma sedaj se selim v svojo kupljeno stanovanje. ;).
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 15.58
+4
Bogi revček! Meni so pa starši zapustili kmetijo, sicer so še živi in zelo pri močeh, a je oče rekel, da se ne bo ukvarjal več z živino in je šel v politiko. To je bilo pred 13 leti, in se še vedno ukvarja z njo, kmetije pa ne pogreša, pravi, da je vajen opravka z biki, svinjami, kurami ipd živalmi.
exyu
10. 05. 2017 16.02
+2
gmajna; poznam kar nekaj kroničnih alkoholikov, kateri so dobili brez problema občinsko stanovanje, pomoč brez da se javljajo na center ali zavod. Torej kaj je bolje, da podpiramo pijance ali prave garače, ki nam dvigujejo nataliteto??
aerosmith13
10. 05. 2017 16.04
+3
Ok sva zaključila, vidim, da nimaš vse razčiščeno v glavi. Želim ti zelo uspešno in predvsem srečno življenje.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 16.07
+1
Slovenija ne potrebuje balkanske natalitete! Že tako vas je preveč! S pijančki se da pa tudi drugače opraviti in jih spreobrniti. Pri nas na kmetiji se jih je že kar nekaj ozdravilo z delom in trdo voljo.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 16.09
+2
Imam, imam, ne skrbi. Moje življenje je tudi brez tvojih želja povsem v redu. Ti pa poskrbi za mamo, če že njen mož ni znal.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 16.16
-1
pisal sem exyu o balkancih. A Ros je pa slovenski!?
aerosmith13
10. 05. 2017 16.18
+2
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 16.22
+2
aerosmith13
10. 05. 2017 16.25
Točno. Ni ravno pogost, kakšnih 100 primerkov.
Le vkup uboga gmajna
10. 05. 2017 16.28
+1
estelle.r
10. 05. 2017 18.09
+4
Sem južnjaškega izvora in žal je res. Večina mojih južnih "bratov in sester" živi v neprofitnih stanovanjih, fura hude avte in robo. Tudi mi smo bili v socialnem stanovanju, pa sta se moja starša spravila na noge in izselila. Mislim, da sta redek primer. Ljudje ju poznajo kot "tisti dve budali", ki plačata kredit, namesto da bi v občinskem stanovanju živela. Kaj naj še rečem...
HeroinHero
10. 05. 2017 13.38
+55
problem je, ker vsa ta neprofitna stanovanja pobere jugovina, zravn si pa še naštepa 3 4 otroke(čeprav še sebe ne more preživljat), da ja izmolze čimveč transferjev od države...to bi se mogl počas nehat...
dugi159
10. 05. 2017 13.39
+23
fljfo
10. 05. 2017 13.45
+4
Vse v duhu vladajočim svetega bratstva in edinstva...
Uporabnik565636
10. 05. 2017 14.32
-8
Zakaj pa ti ne narediš isto, če je tak simpl?
macro
10. 05. 2017 14.45
+9
aerosmith13
10. 05. 2017 15.39
-2
Nauči se razlikovati med pojmoma neprofitna in socialna stanovanja, preden komentiraš. Pa osvoji pravila našega pravopisa, ker tvoje pisanje ni za nikamor.
valjhunsinkajtimara
10. 05. 2017 13.37
+13
To bodo sedaj prijatelji drug drugemu dajali stanovanja v najem, da bodo od države vlekli subvencijo :)))))
Uporabnik565636
10. 05. 2017 14.33
+1
Tako najemnino je treba prijavit pri davčni.
valjhunsinkajtimara
10. 05. 2017 13.34
+7
Kdo bo pa vse to plačal?
Skunk Works
10. 05. 2017 13.31
+6
Morda bi bilo tega treba manj, če bi pri nas cvetelo podjetništvo, obrtništvo, gospodarstvo....pa bi si mladi lažje ustvarili dom.....ampak to so že razredni sovražniki, nje, desni fashisti tako rekoč......
dugi159
10. 05. 2017 13.41
+2
A ves za ene ni tega denarja , da bi sli delat , kaj drugega kot otroke , pa potem bingljat po vseh socjalah
Uporabnik565636
10. 05. 2017 14.34
-1
Komentar Roseann je šolski primer tega kako nekateri sami z ritjo podrejo to kar z rokami ustvarijo.