Slovenija

SV bo incident na meji komentirala po pravnomočno zaključeni ovadbi

Ljubljana / Koper, 06. 08. 2020 16.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
STA, Ma.Ko.
Komentarji
99

Okrožno državno tožilstvo v Kopru je prejšnji teden zavrglo kazensko ovadbo vojaka, ki naj bi na meji z Italijo v začetku maja v nasprotju s pooblastili ustavil sprehajalca in nanj uperil puško. Zadeva sicer še ni pravnomočno zaključena. Ko bo, bo svoje ugotovitve iz lastne preiskave predstavila tudi Slovenska vojska.

Na tožilstvu v Kopru so potrdili, da so se odločili, da zavržejo "naznanjeno kaznivo dejanje kršitve človekovega dostojanstva z zlorabo uradnega položaja ali uradnih pravic po 266. členu Kazenskega zakonika, ker ni bil podan utemeljen sum, da je osumljeni pripadnik Slovenske vojske storil naznanjeno kaznivo dejanje".

Sklep je bil sprejet 28. julija, oškodovani pa ima 30 dni od prejema tega sklepa pravico, da sam prevzame kazenski pregon, če se z odločitvijo tožilstva ne strinja. Več podrobnosti pa na tožilstvu niso želeli razkriti, tudi ne glede utemeljitve sklepa, da se kazenska ovadba zavrže.

Na obrambnem ministrstvu in v Slovenski vojski (SV) so potrdili, da so s tem sklepom tožilstva seznanjeni. V SV glede tega nimajo pritožb. Kljub temu pa niti na ministrstvu niti v Slovenski vojski ne nameravajo komentirati zadeve, dokler ne bo pravnomočno zaključena.

Eden od vojakov naj bi v državljana Italije in Slovenije z začasnim bivališčem v Sloveniji uperil puško (slika je simbolična).
Eden od vojakov naj bi v državljana Italije in Slovenije z začasnim bivališčem v Sloveniji uperil puško (slika je simbolična). FOTO: POP TV

Preiskavo je sicer izvajala Obveščevalno-varnostna služba (OVS) ministrstva za obrambo, ki je svoje poročilo tožilstvu predala sredi julija. Poročilo je zaupne narave, so ga pa predstavili komisiji državnega zbora za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb (Knovs). Predsednik Knovsa Matjaž Nemec je takrat po seji povedal, da se je dogodek zgodil in da ni bil insceniran, kot je med drugim še pred koncem preiskave namigoval tudi premier Janez Janša.

Obrambni minister Matej Tonin pa je kasneje na Twitterju zapisal, da vojak SV v sprehajalca D. Malalana ni uperil puške, ga ni legitimiral in mu ni odvzel prostosti. Dodal je, da je v skladu s pravili delovanja izvajal nalogo.

V SV so danes sicer pojasnili, da so izvedli tudi lastno preiskavo dogodka na podlagi informacij, ki so jih imeli sami. Izsledke naj bi predstavili po pravnomočnosti sklepa tožilstva, da se zavrže kazenska ovadba vojaka. Odločitve, ali bodo sprožili disciplinski postopek ali ne, še niso sprejeli.

Spomnimo

Primorski dnevnik je 23. maja objavil izpoved 32-letnega državljana Italije in Slovenije z začasnim bivališčem v Sloveniji, da sta ga v občini Hrpelje - Kozina blizu meje z Italijo ustavila moška v uniformi, eden pa je vanj tudi meril z avtomatsko puško. Ko sta se prepričala, da ne gre za nezakonitega migranta, sta ga izpustila. Šlo naj bi za pripadnika SV.

V javnosti je v naslednjih tednih sledilo več namigov, da naj bi šlo za lažno novico, zaradi česar je 32-letnik, ki je sprva podal anonimno izpoved, za Radiotelevizijo Slovenija razkril svojo identiteto. Načelnik generalštaba Slovenske vojske Robert Glavaš pa je junija mesec zatrdil, da javnosti ni treba skrbeti, da bi lahko kdo iz vojske vzel stvari v svoje roke, ter da bodo dogodek skupaj z obveščevalno-varnostno službo tudi preiskali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Celabuča
06. 08. 2020 21.18
+9
Medaljo vojaku? Avstrijci majo vojaka,na vseh prelazih.. Pavličevo,Jezersko..
McDriver
06. 08. 2020 21.10
-4
To so šolani vojaki... Šolal so se v Dubaju.... Tam je največja in najboljša vojaška akademija...
McDriver
06. 08. 2020 21.11
-2
Tako da ni nobene možnoti da bi bil metek v cevi...
McDriver
06. 08. 2020 21.11
-1
anatomija
06. 08. 2020 21.00
+2
Dobro , da je bil vojak in ne pripadnik varde . Kadar begunci plačajo , jim vardisti omogočijo prečkanje meje in tudi prevoz od meje s hrvaške do Avstriske , ali Italijanske meje. Če ne plača ga predajo policiji . Koliko beguncev so pripadniki varde že prijavili ? Begunci raje plačajo
Robertinhox
06. 08. 2020 20.28
+0
pa italjani nas povozijo ki čes kdaj čes naši taborniki so rajši v tujini kot na meji, res fu.c.k the police in ostalo govedo ki se ma za varnost
McDriver
06. 08. 2020 21.01
-1
To ti misliš, ko še rasteš... Enkrat so probal... Ko so tanke gor na vagone dajal, so si hit premisli
Bolfenk2
06. 08. 2020 20.23
+21
Vsaj malo razuma s strani tožilstva. Od slovenskih vojakov državljani upravičeno pričakujemo, da bodo na slovenski meji zaustavili vsakega sumljivega tipa tudi z uporabo orožja če bo treba. Zato plačujemo slovensko vojsko, da brani naše meje. Dovolj je bilo zajebavanja s strani migrantov.
Firnk
06. 08. 2020 20.19
+14
sej niso nobenga fintal kakšn incident še več vojske na meje
Ici
06. 08. 2020 20.01
+18
Incident na meji? Pa vi res več nimate kompasa. Vse si boste izmislili, samo, da diskreditirate člane aktualne vlade.
Maki3322
06. 08. 2020 19.52
-5
Kaj pa je bila Depaljeva vas 1994, saj je moral Janša odstopiti in dko bo tukaj odstopil spet isti.
batom@pinkponk.com
06. 08. 2020 19.29
-2
Kaksno nalogo je izvajal ta vojak???? Ce pa vojske na meji ni!
WhiteGenocide
06. 08. 2020 19.24
+25
vojak ni nč slabga naredu, tisti ustavljeni pa je mel najbrž namen švercat migrant glede na to da je član antife
borjac
06. 08. 2020 19.28
-11
WhiteGenocide
06. 08. 2020 19.31
+7
McDriver
06. 08. 2020 19.19
-5
3000 tisoč evrov!!!
Jan088
06. 08. 2020 19.17
+22
Tožilstvo je ravnalo korektno. Kam bi prišli, če bi država preganjala vojaka v službi domovine, ki čuva naše meje? Še tisto malo njih, ki se odločijo za poklic vojaka, bi dobro premislilo, ali je to res življenjska poklicna naložba.
Vinogradnik67
06. 08. 2020 19.15
+30
Vojaku dati priznanje !!
McDriver
06. 08. 2020 19.16
-11
Da ga dajo kr v penzijo... Itak je bla korona...
crazy but true
06. 08. 2020 19.10
+21
Ja, itak, antifovec je hotel iz sebe naresti "zrtev" ob podpori levicarskih medijev.. ala.. INCIDENT, KI ZAHTEVA ZAMENJAVO VLADE.. uganite kaj si mislem o teh antifovcih..
Maki3322
06. 08. 2020 19.54
-7
Menjavo vlade se zahteva zaradi korupcije pri nabavi zaščitne opreme.
crazy but true
06. 08. 2020 20.57
+1
Ja, vsak izgovor je dober.. en dan je "zascitna oprema", drug dan je "vojska je zadrzala civila", tret dan je "joj, lej kaj twitajo".. ni vazno kako absurno ali izmisljeno, vse je kao razlog za menjavo vlade.. no, veste kaj? Kaj ce bi pockali na volitve? Sej veste, demokracija pa to..
McDriver
06. 08. 2020 19.10
-3
Zdej pa zares... Na italjansko stran ne pride S od nobenga signala...
McDriver
06. 08. 2020 19.11
-1
Uprašanje če ni google poslal unga pokemona...
McDriver
06. 08. 2020 19.15
-3
Okol signala... Zakaj na eni strani JA na drugi NE... Enim se pač ne da....
fafajonka
06. 08. 2020 19.06
+21
seveda je tepec takoj letel na primorski dnevnik po honorar
ivan res grozni
06. 08. 2020 19.11
-17
Meje v Shengenu ni. Kdaj boste to dojeli? Samo v vojaških diktaturah lahko vojak ustavlja civilista.
fafajonka
06. 08. 2020 19.13
+6
avstrijski vojaki so na meji namesto strašil
antilevi?ar
06. 08. 2020 20.10
+7
Očitno vse države, ki imajo vojake na meji so zate diktature,.h katerim tako stremimo, kajne ivek?
o22
06. 08. 2020 18.57
+29
Na tem mestu mejo prečka ogromno migrantov ,ta sprehajalec je bil zelo podoben migrantom (potetoviran,je izjavil vojak),zato ni čudno ,če je nameril puško .Sicer pa so te poti nevarne ,jaz se tam z družino ne bi sprehajal.... Razsodba je na mestu ,očitki bodo pa sledili ,z leve seveda .
ivan res grozni
06. 08. 2020 19.12
-20
Tudi migrant je civilist in vojak ne more nanj nameriti orožja.
fafajonka
06. 08. 2020 19.15
+18
in zakaj ima vojak orožje menda ne zato da z njim lovi ravnotežje
antilevi?ar
06. 08. 2020 20.18
+2
Ko boš v raju napiši peticijo,.tukaj na zemlji pač sledimo nekim zakonom,.res je, da smo si jih sami nastavili, toda to nas loči od živali, kajne? Očitno se boš strinjal, da v neki razviti "demon.kratični" državi bi to opravila policija,.glede na to, da izhajamo iz nekdanje diktature je policije premalo in potem uporabimo kar imamo-vojsko namreč, kajne? Pa ne dolgo nazaj se je "ta demon-kratična" država odločila, da bo imela profesionalno (beri plačeniško) vojsko. Morda bi bilo korektno, da se je ne imenuje "narodna" slovenska vojska. Eni to res ne znajo ločiti. Po drugi strani delovanje vojsk deluje drugače kot je to v "civilnem" življenju. Vojak se uči, usposablja in živi s tem, da je lahko vedno in povsod v nevarnosti, opustitev, te "vigilantnosti" ga lahko stane življenja in je za vojaka največja napaka "opustitev dolžnega ravnanja". Civil lahko še na sodišču poišče svoj prav, vojak v mrtvašnici pa te možnosti nima.
kolbek460
06. 08. 2020 18.56
-16
Svetovat ,naj vzame italijanskega odvetnika in državo toži za 100 jurjev ,po tem pa bo ,!
fafajonka
06. 08. 2020 19.09
+10
če bi vsak tepec tožil državo bi pametnim bilo žal da niso tepci
ivan res grozni
06. 08. 2020 19.12
-6
Mislite s tem na Janšo, ki toži državo, ki jo vodi?
antilevi?ar
06. 08. 2020 20.22
+0
Očitno si dojel, da je tudi on "civil" in pač deluje v skladu z zakoni, kateri mu to omogočajo. Patriotizem in domoljubje je kozmetični ovoj paketa. Ta država bi prva morala vedeti katere so pravice državljanov, če jih sama krši je prav, da nosi posledice,.kakršnekoli že,.to je ta draž "demon-kratičnosti".
McDriver
06. 08. 2020 18.52
-4
Zdej berem... Baje je trop medvedov tam mim po krasu hodu... Ta je biv pa glih neobrit ko en medved...hehehehe
fafajonka
06. 08. 2020 19.10
+4
McDriver
06. 08. 2020 19.13
-1
MarioSuper99
06. 08. 2020 18.49
+33
S to razsodbo se strinjam. Vojak verjamem, da je profesionalec in je šolan za delovanje v takšnih situacijah. Če se mu sumljiva oseba preveč približa, bo tako odreagiral. Vse bolj se mi zdi, da je šlo za podtaknjeno afero s strani opozicije.
crazy but true
06. 08. 2020 19.11
+11
ivan res grozni
06. 08. 2020 19.15
-8
Nimate prav. Zadeva je polnila italijanske medije in ti so postopek vojaka komentirali, da se vidi, da naša oblast še vedno deluje kot je nekoč komunistična.
antilevi?ar
06. 08. 2020 20.24
+3
Italijanski vojaki na slo-ita meji pa izvaja kaj? Ples v maskah?