Slovenija

Strokovnjaki: Večina stavb pri nas bi vzdržala tak potres

Ljubljana, 03. 06. 2012 19.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Italiji je drugi rušilni sunek v devetih dneh terjal 17 žrtev in porušil na tisoče stavb. Bi se enako lahko zgodilo tudi pri nas? Strokovnjaki pravijo, da ne, večina Slovencev namreč živi v zgradbah, ki bi potrese, tudi takšnega, kot je bil v Italiji, vzdržale.

V Italiji je drugi rušilni sunek v devetih dneh terjal 17 žrtev in porušil na tisoče stavb. Bi se enako lahko zgodilo tudi pri nas? Strokovnjaki pravijo, da ne, večina Slovencev namreč živi v zgradbah, ki bi potrese, tudi takšnega, kot je bil v Italiji, vzdržale.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
04. 06. 2012 11.20
Pa četudi bi, to velja za največ potres take stopnje, če pa bil potres višje stopnje, kar dandanašnji kar pogosto, pa je tako govoričenje povsem brez pomena. Lepo je, da otroke učijo pravil vedenja, sicer obstajajo splošna pravila za pred, med in po potresu, družina naj bi vedela kje in kako se bo našla, čeprav to za majhne otroke in poškodovane predstavlja težavo, sploh za otroke, ki drugi neznani odrasli odločajo o njihovi usodi, starši pa jih iščejo, ne da bi vedeli kje, a dvomim da bi se učenci, ko bi šlo zares vedli tako lepo, ... Za oboje velja, teorija ki je eno, praksa pa drugo, v praksi so tudi človeški faktor in žrtve, zato se stvari odvijajo drugače kot na zamišljeni vaji, ki tega dvojega sploh ne upošteva.
populus
04. 06. 2012 07.28
+0
no s tem se vsekakor nebi strinjal.je pa zopet odvisno do kakšnega potresa bi prišlo ,kakšne magnitude in seveda same globine potresa in seveda tudi kje v sloveniji !!mislim da bi bila statistika kr podobna italijanski če ne še hujša!
Ramzess
04. 06. 2012 11.24
Res je, odvisno je od tega, do kakšnega potresa bi prišlo, ...nenazadnje je lahko enake stopnje, pa vendar je drugačen. Tudi pri protipotresni gradnji stavb imamo anomalijo, vedno govorijo protipotresni gradnji, nikoli pa se ne opredelijo do katere stopnje pa, ...človek se žal vedno ušteje. Nekoč so verjeli, da potresi hujši od 7 stopnje ne obstajajo, pa imamo danes potrese ki presegajo 10 stopnjo. Enako velja za druge naravne katastrofe, ki se merijo. Vsaka generacija je praktično imela nove popravljene lestvice.
24Ppkur
03. 06. 2012 23.13
+0
seveda, v se nevseljenih novogradnjah pa le slučajno omet odpade, cev poči, .... tem nasim gradbenikom ni nic za verjet ... te nategnejo dokler reces "keks", ce nisi zraven in ne gledas kako delajo z materialom
Ramzess
04. 06. 2012 11.31
Ste morda kdaj pomislili kako dvigovanje frekvence planeta vpliva na umetni material, ...in kaj se bo zgodilo z njim in vsem kar je narejeno iz umetnega materiala, ko bomo planet in mi šli skozi kvantni prehod, in se dokončno ustalili na višji frekvenci. Zakaj mislite, da od prejšnjih generacij, pa zadnjem takem prehodu, ciklu, ni ostalo nič umetnega, ... Zakaj mislite da so gradili piramide iz izključno naravnih materialov, ... prav smešni znajo biti umotvori znanstvenikov sedanje civilizacije, češ, če nečesa niso našli, tega potem ni bilo, torej razvitejših civilizacij, pram naši, pred našo potemtakem ni bilo, ker kao ni ostankov, ki bi to dokazovali. Bodisi , da smo tako zelo zgrešili na poti, da nepoznamo niti osnov naravnih zakonov in pravil, ali pa smo pod tako globalno kontrolo, ki nam vse pravo znanje skriva in prikriva.
LovecNaKomuniste
03. 06. 2012 22.37
+3
Optimisti....
Jožajoža
03. 06. 2012 22.34
+6
slovenija kot hiša se podira brez potresa
hary1
03. 06. 2012 22.09
-2
VEGRAT BI SPET ZALAUFAU
Začni Živeti
03. 06. 2012 22.00
+1
če bi se to zgodil v lublani bi se 3/4 mesta podrla!!!
robter
03. 06. 2012 21.53
+2
spet smo se tresli. ob 21:23 sem čutil v 4 nadstropju
Hmeljko
03. 06. 2012 21.04
+5
To je čista resnica, da bi ob napovedi zavladal kaos in bi terjal več žrtev, plus tega bi v tem času kriminal eksplodiral, kraja in podobno. Tko da mogoče je res bolje da se ne napove. Drugače pa večina stavb bi zdržala, predvsem novogradnje, kajti so bolj fleksibilne. Na primer ene najboljših protipotresnih stavb so lesene.
G-i-z-m-o
03. 06. 2012 20.47
+9
saj je tudi tam VEČINA stavb zdrzala potres
koscak1
03. 06. 2012 20.38
+13
naši strokovnjaki : vegrad,sct,primorje,.....
killer1971
03. 06. 2012 20.37
+9
leta 1998 je bil v posočju malo šibkejši potres,pa je bilo ogromno škode,tako da se s temi trditvami ne bi mogu strinjat
scipio
03. 06. 2012 20.33
+7
ali tu govorimo o "večini" v smislu >51%? no če je tako, potem tudi 17 Italijanov od 50.000.000 kolikor jih je, ni najbolj grozna statistika glede na to, kaj bi lahko bilo še hujšega. tk tk tk po parkljih, grdo pišem, a le zato, da bi relativiziral takele pavšalne trditve kakršna je v naslovu . Žal mi je vsake žrtve v tem potresu in le želim si, da se ne bi nikoli več ponovilo. A kaj, ko vendar vemo, da so tudi v bodoče potresi skoraj tako absolutno gotovi dogodki kot je naša zadnja ura.
KnightTemplarSL
03. 06. 2012 20.19
-9
Stare bodo vzdržale, to pa kaj na novo delajo je pa slabše kot pa če bi samo delali s slamo in blatom.