Slovenija

Strokovni svet za manj ocen in prekinitev ocenjevanja med šolanjem na daljavo

Ljubljana, 20. 11. 2020 16.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Strokovni svet RS za splošno izobraževanje je na seji med drugim sprejel sklep, s katerim ministrstvu predlaga, da šole v času izvajanja pouka na daljavo praviloma ne bi ocenjevale znanja. Na ministrstvu pravijo, da je ministrica "dala navodila za pripravo strokovnih predlogov in rešitev za realizacijo" tega in drugih sklepov.

Strokovni svet ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport predlaga, "da se v času izvajanja šole na daljavo praviloma ne ocenjuje znanja, pač pa izvaja izključno preverjanje znanja s kakovostno povratno informacijo, pri čemer se daje prednost ustnemu in rokopisnemu preverjanju ali drugim načinom preverjanja, ki so primerni za posamezen predmet, razen tam, kjer učitelji uporabljajo za posamezen šolski predmet načine in metode ocenjevanja, primerne za spremljanje znanja, pridobljenega v času pouka na daljavo in v skladu z učnim načrtom".

Predlaga tudi, da bi letošnje šolsko leto namesto dveh izvedli kot eno ocenjevalno obdobje, predlaga tudi "normativno ureditev potrebnega števila ocen v letošnjem šolskem letu glede na aktualne razmere", kar bi verjetno pomenilo manj ocen.

Med petnajstimi sprejetimi sklepi je tudi poziv vladi, naj se "v skladu z epidemiološkim položajem" čim prej začne vračanje otrok v vrtce in šole. Pri tem naj se prioritetno vračajo učenci od prvega do petega razreda osnovne šole ter dijaki zaključnih letnikov srednjih šol, učenci v programih s posebnimi potrebami in druge skupine ranljivih učencev. Predlaga tudi vračanje otrok v glasbene šole, ko gre za individualni pouk. Na splošno svet vlado poziva, naj se pri sprejemanju ukrepov upoštevajo dolgoročna tveganja na področju znanja zaradi okrnjenega poteka pouka.

Šolanje doma
Šolanje doma FOTO: Shutterstock

Na ministrstvu za izobraževanje so za STA navedli, da se je ministrica Simona Kustec s predlaganimi sklepi seznanila "in že dala navodila za pripravo strokovnih predlogov in rešitev za realizacijo sklepov".

Predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev Gregor Pečan je sicer danes ocenil, da pouk na daljavo poteka neprimerno bolje, kot je potekal v prvem valu epidemije, saj so se "šole in družine bistveno bolje pripravljene".

Pečan, ki je ravnatelj Osnovne šole Janka Modra v Dolu pri Ljubljani, opaža tudi, da je sodelovanje učencev pri pouku boljše, kot je bilo spomladi, tudi tehnična opremljenost otrok je boljša. "Na splošno je zelo malo učencev, kjer bi bilo treba starše opozarjati, da otrok ne sodeluje pri pouku na daljavo. Tako kot sicer pri običajnem pouku, nekateri delajo bolje, drugi slabše, a je slednjega bistveno manj, kot je bilo spomladi," je dejal.

A ob tem Pečan tudi opozarja, da je pouk na daljavo lahko zgolj začasen nadomestek, ki ne more povsem nadomestiti pouka v učilnicah. Hkrati pomeni veliko obremenitev za starše, zlasti učencev do 5. razreda osnovne šole, opozarja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Elendil
20. 11. 2020 20.18
+0
Predlagam, da učitelji začnejo 14 dnevno opozorilno stavko. Plača naj jo sindikat. Dobijo naj se na zoomu in piskajo s piščalkami, nosijo transparente in zganjajo hrup. Sindikat naj pred parlamentom pripravi projekcijo tega zoom klica in zvočnike. Stavkajo naj od 8:20 do 14h, kot tudi traja delovnik. V času stavke seveda ni dela na daljavo. Verjemite mi, vsi se bomo malo odpočili.
Covidus
20. 11. 2020 20.40
+0
Predlagam da se ta kao sposobna vlada zgane in pove kako naj učitelji pisno ocenjujejo na daljavo, samo mislim da tega niso sposobni...
bojer
20. 11. 2020 21.08
+1
Pridemveč..., v šolah bi si lahko omislili prostor, kjer bi namestili v ustreznih razdaljah klopi in tako bi otroci opravljali pisne izpite v šoli, npr. telovadnice, ki so dovolj velike. Žal pa je togost razmišljanja nekoliko preveč na prvem mestu.
Thor07
20. 11. 2020 20.05
+0
Pa to se ni vse, ko se pise zahtevajo, da ima kamero od laptopa, pa se kamero od telefona, da ima staraja vse pod nadzorom, pol pa baba se toliko nalog nalozi, da cel razred ne more resit, mrs!
gormiti
20. 11. 2020 19.52
+4
To, da je zahtevala masko čez oči naj nosi posledice tj. sankcijo dotična. Da pa zaradi nje ne bi bili učenci ocenjevani je totalni nonsense. Obstajajo SŠ kjer imajo dosti risanja, programiranja, ustvarjanja; v to vložijo ure in ure (18-24h) in to samo za en izdelek in da potem, da za ves ta trud ne dobijo oceno ni pravično. Enostavno, če je ta individua neotesana ne morejo drugi biti kaznovani. Na naši SŠ vse lepo funkcionira.
Et54678
20. 11. 2020 19.37
+2
spet ne bojo nič pametnega zrihtali
KrampPaLopata
20. 11. 2020 19.36
+2
Predlagana zamrznitev dviga minimalnih plač s strani gospodarstvenih tajkunov se mora ustaviti. V primeru da se to zgodi predlagam stavko v vseh vejah gospodarstva. Uničimo suženjstvo. USTAVIMO SUŽENJSTVO!!!
magura
20. 11. 2020 19.32
+5
Sem zato, da se vseeno preverja, da se bo sploh vedelo kako je z znanjem - ocenjevanje lahko počaka.
Komentator16381
20. 11. 2020 19.24
+4
Kaj pa popravljanje ocen... Mogoče je kdo že pridobil kakšno negativno in preden bo čas popravit.. pa preden se vrnejo v šolo... pa koliko ocen bodo pridobili.. sama štala
Komentator16381
20. 11. 2020 19.25
+2
negovorim da niso resni tisti ki imajo 1 ampak se pa zgodi.. vsi smo ze bili na tem polozaju..
Stevo Rakijevi?
20. 11. 2020 19.07
+8
Popolnoma nekonstruktiven predlog. Eno ocenjevalno obdobje ali dve ali štiri ne igra nikakršne vloge. Ocene bi morali pridobivati sproti in to na način, da se razume, da je izredno stanje in da ljudje umirajo.. Tu so seminarske naloge, sodelovanje, pisno in ustno ocenjevanje, ki naj bo blago, odločno in pošteno ter predvsem sprotno. Sedaj pa bodo po tem predlogu učitelji kot delajo že sedaj čakali, da se otroci vrnejo v šole in potem bodo takoj pisali polletne ali trečetrtletne kontrolne, ki bo moralo obsegati znanje pol ali skoraj celega leta. Šele takrat bodo otroci pod hudim pritiskom in samomori niso izključeni, ker bodo morali naenkrat pisati tako rečeno 10 ali 15 skoraj celoletnih kontrolen in tako rečeno popravnih izpitov. Staro snov se hitro pozabi. Takrat pa bo treba vse znati in to takoj. To je zelo slab predlog predvsem za otroke. Mislim, da bi bilo bolje, da učiteljici, ki je neprimerno spraševala izdajo opomin in učitelje o pridobivanju ocen po spletu podučijo. Ampak ne tu se bo kaznovalo celo generacijo otrok in bodo kaznovani za korona krizo z eno oceno, ki bo enakovredna popravnemu izpitu pri vsakem predmetu, da bodo imeli učitelji mirno vest, da ni slučajno kdo dve besedi prepisal in bo sreča popolna. Bolana družba.
Ashleey
20. 11. 2020 19.01
+0
Mam hci v prvem razredu in mi je ni problem imeti doma.
flisd
20. 11. 2020 18.46
+8
Zaradi ene neumne zakompleksirane učiteljice, ki misli, da opravlja neko oh in sploh delo in je zahtevala, da si učenec da masko na oči. Sam sem bil vedno odličnjak. Ampak če bi meni to učiteljica rekla, jaz bi se obrnil in ji pokazal tazadnjo (brez hlač) in rekel se vidimo na zaključnem izpitu avgusta.
flisd
20. 11. 2020 18.49
+3
Dajte se enkrat zavedat, da za predavanje v OŠ res ne rabimo univerzitetno izobraženega kadra. Pa če malo pomislim. Moji kolegi, ki so šli na pedagoško in to je bilo 10 let nazaj. Tričetrt je bilo takih, ki niso bili za nikamor iz gimnazije. To je kader, ki je konstanto imel popravce. Bog pomagaj. Mene resno skrbi, kdo bo poučeval moje otroke. Ne vsi. Ampak velika večina je takih. To je isto kot če pomislim, kdo je iz moje generacije šel v srednjo medicinsko. In to je zdaj kader, ki nas rešuje. Ta država mora propasti.
medo90
20. 11. 2020 19.36
-1
točno to. Največji nesposobneži, ki niso bili za nikamor so šli na pedagoško, pri 30-tih so spacali vse skupaj sedaj našim otrokom krojijo usodo. V večini so učitelji v moji generaciji takšni. Od de bil a ni bilo nikoli nič. Učiteljici ali učitelju ki je to počel pred kamerami pa doživljensko prepoved delo učitelja
RamzesII
20. 11. 2020 19.45
Tale maska čez je pa nekaj, čista neumnost, le kako bo učenec odgovarjal če ne vidi učiteljice, izgovorjava, artikulacija in to pri tujem jeziku. Kakšna razlaga besed neki, saj imajo mnoge več pomenov, razlag, tukaj se lahko pojavi težava. Pri komunikaciji na slepo pa se lahko pojavi tudi šum.
VF
20. 11. 2020 19.46
+3
Za šolnike ne vem, poznam nekaj vestnih in pridnih. Ampak srednja zdravstvena, ajme, da ne rečem, kakšna je bila veeeelika večina. Jaz sem šla naprej, se nisem videla kot medicinska sestra. Bila sem pridna, tud mal zapiflana. Ampak nekatere....no, upam da so zrasle in se zresnile. NEKAJ JE PA BILO ČUDOVITIH IN SO ZDAJ ŠE BOLJ.
RamzesII
20. 11. 2020 19.46
+0
"ki niso bili za nikamor so šli na pedagoško" Od koder so prinesli skoraj vse, samo pedagogike ne, če jo tam sploh učijo.
Gutenberg
20. 11. 2020 18.42
+2
Učitelji učence poznajo od prej (govorim za oš). Morali bi biti sposobni sestaviti oceno glede na resnost, odzivnost, nalog, izdelkov, dela na daljavo, sodelovanja ... za vsakega otroka posebej. Bojim pa se - kakor vidim pri nas - da tega povečini niso sposobni in da se držijo formalnega ocenjevanja kot pijanec plota.
RamzesII
20. 11. 2020 19.48
To je problem sistema, ki ocenjuje učinkovitost indokrinacije.
Victorinox
20. 11. 2020 21.39
Abica
20. 11. 2020 18.28
+4
Mene pri tej ideji zanima, ali se ocenjevanje potem samo zamakne in bo potem februarja recimo test za snov šest mesecev nazaj, ali pa se določene stvari ne bo preverilo z oceno. Prva varianta bo katastrofična, ker se snov zdaj ne utrjuje, ampak samo jemlje naprej. Dvomim, da se veliko osnovnošolcev kaj posebej uči, razen če že sprašujejo na njihovih šolah.
booby98
20. 11. 2020 18.25
+0
A ne bi bilo bolje ce bi bile 2 oceni? Vsako polletje ena za vsak predmet
booby98
20. 11. 2020 18.24
-2
A ne bi bilo bolje ce bi bile 2 oceni? Vsako polletje ena za vsak predmet?
Mladen Mladen
20. 11. 2020 17.59
+3
Vsi boste odlični to je zelo lepo ,
Mrdany321
20. 11. 2020 17.52
+21
Okej, brez ocenjevanja? Sedaj mesec dni brez ocen, potem ko bodo otroci nazaj v šoli, bo pa potrebno pridobiti vse ocene za nazaj. To pomeni približno 2 do 3 kontrolne naloge + spraševanje na teden. To pa bo okej? Nebo preveč stresno za otroka? Mislim, da mu bo to, da bo imel na teden 5 ocen za pridobit huje, kot da je vprašan sedaj na daljavo, da je še vsaj malo občutka, da so v šoli in ne na počitnicah.
Uporabnik1523135
20. 11. 2020 18.13
+7
Se strinjam. Pa ne samo to. Tezko bo odgovarjat za 1 mesec staro snov med tem k bodo zahteval VSE bo na koncu zgledal 3 vprasanja od 60strani ucbenika. To ni osnovna sola ampak faks matr.
CURVANORD Zanetti
20. 11. 2020 18.15
-4
Slovenka2022
20. 11. 2020 17.50
+13
Vse otroke v šole in vrtce takoj in to brez mask.
jackgaton
20. 11. 2020 18.03
-4
otroci so prenašalci covid brez simptomov..........želiš še več babic in dedkov v krstah ali kaj
Škrnicl
20. 11. 2020 18.13
+1
Kokoška, najprej en Giro po bolnišnici, kjer so respiratorni oddelki, pol pa naprej kokodakaj...
velika resnica
20. 11. 2020 18.20
+3
Lepotanko
20. 11. 2020 17.44
+8
Vse otroke v šolo in vrtce in to takoj!
velika resnica
20. 11. 2020 17.41
+1
Ocena samo za snov pridobljena pri pouku na daljavo, sicer pa je treba ukiniti avtonomijo učitelja glede podajanja snovi učencu nas 5 šolec ima povsem drug nivo znanja kot bratov 5 šolec pri skoraj vseh predmetih čist drugo snov se učijo. Halo zato pa imajo nekateri fuul točk za vpis na srednjo šolo....
velika resnica
20. 11. 2020 17.47
+4
Zakaj palec dol, sam resnico povem bratranca cele počitnice skupaj pa mal gledata zveske noro čisto vsa snov je drugačna, kot da bi bila en iz Italije drugi pa iz Belgije pa sta oba iz obrobja Ljubljane
jackgaton
20. 11. 2020 17.33
+3
nobenega ocenjevanja na daljavo ......učenci goljufajo, plonkajo, da se kr kadi, starši pa jih pri tem podpirajo, celo pomagajo pri osvajanju tehnik plonkanja ....... nej mamini sončki lepo pridejo v kabinet učitelja lepo dokazovat znanje .....
Cheesecake
20. 11. 2020 17.38
+8
Naj plonkajo če jim je to omogočeno, napaka je v šolskem sistemu. Predlagam ti da si tiho, in nehaš glumit nekega profesora tukaj na 24ur.
MyTrixie477
20. 11. 2020 17.49
+6
Plonkanje in goljufanje poteka tudi sredi razreda in ob prisotnosti profesorja.
Mrdany321
20. 11. 2020 17.54
+2
Plonkanje ni dovoljeno, vsak pa se lahko na svoj način znajde. Gre za pouk na daljavo, v sistemu je pač veliko lukenj, ki se jih da izkoristiti v svojo prid. Še vedno je bolje pridobivanje ocen na daljavo, kot prekinitev pouka. Potem bi otroci mislili, da so na počitnicah, ko bi pa prišli nazaj v šolo bi jih učitelji pa bombandirali z ocenjevanjem vse povsod.
velika resnica
20. 11. 2020 17.57
+2
So in bojo, saj je to del učenja. Bolj bode v oči podatek da ogromno starše hodi v šolo k učiteljem prosit za lepo oceno, nekateri pa celo grozijo. No na netu pa so kontrole digitalizirane in se jih ne da popravljat in tako se vidi kdo zna in ne komu so starši zrihtali oceno
F-Minus
20. 11. 2020 19.31
+2
Če imaš srednje šole, kjer ti med testom fizike ali matematike profesor prepove uporabo kalkulatorja, se jaz kar strinjam, da naj učenci plonkajo kolikor le lahko. Naše šolstvo je deset let za opicami. V tujini imajo v osnovni šoli pri kontrolkah na listu napisane vse formule, katere se bodo uporabljale, učitelji jim pa razdelijo kalkulatorje. Pri nas v srednji šoli, če si mel slučajno kje napisano kakšno formulo ali konstanto, si dobil šul, ker si plonkal.
RamzesII
20. 11. 2020 19.54
Saj, vse življenje boš uporabljal kalkulator, v šoli pa ga nisi smel. Podobno je recimo z računanjem na pamet oz. do rezultata je lahko več poti, ne, važna je samo tista, ki si učitelj vbije v glavo. Kasneje vsak računa kakor mu paše, to tako, drugo drugače.
RamzesII
20. 11. 2020 19.57
Kalkulator se pri nas lahko uporablja pri testu matematike in fizike, a le osnovni, tj. z osnovnimi funkcijami, brez spomina/pomnilnika ipd., ker se s takim da plonkat.