Slovenija

Stranke zbližala stališča do Hrvaške

Ljubljana/Murska Sobota/Bruselj, 13. 09. 2006 08.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Parlamentarne stranke so bolj poenotile stališča glede pristopa k reševanju zapletov z gradnjo nasipov ob Muri. Janša upa, da bosta s Sanaderjem v četrtek rešila novi zaplet.

OZP je na zaprti seji ostro obsodil incident, ki ga je povzročila hrvaška policija pri Hotizi, in menil, da gre za enostransko ravnanje Hrvaške, ki pogosto krši dogovore. V enem od šestih sklepov OZP tudi ugotavlja, da Hrvaška zlorablja pozitivni duh dogovora premierov o popravilu nasipov za svoje interese in samovoljno krši pravice slovenskih lastnikov zemljišč, je po seji povedal predsednik OZP Jožef Jerovšek.

Razmere na slovensko-hrvaškem mejnem območju ob Muri se znova zapletajo. Hrvaški policisti so danes na mejnem območju ob reki Muri v bližini Hotize priprli več novinarjev slovenskih medijskih hiš. Med drugim so zajeli tudi novinarja in dopisnika 24ur iz Murske Sobote Marjana Maučeca, ki so ga po zaslišanju izpustili. "Hrvaški policisti so nam odvzeli dokumente," je povedal Maučec. "Po končanem policijskem postopku so nas odpeljali do slovensko-hrvaškega prehoda, kjer so nas izpustili."

Hrvaški policist med 'informativnim pogovorom' z novinarjem 24ur Marjanom Maučecem.
Hrvaški policist med 'informativnim pogovorom' z novinarjem 24ur Marjanom Maučecem. FOTO: POP TV

Po incidentih z novinarji je Policijska uprava Murska Sobota okrepila policijsko prisotnost ob meji. Po poročanju naše novinarke Duške Žolger so na mejnem območju v smeri proti hrvaški katastrski meji razporejene patrulje s pripadniki posebnih policijskih enot.

Rupel: Zgodila se je nesreča

Hrvaška policija je v zvezi z zapleti na Hotizi sporočila, da je na hrvaškem ozemlju prijela in v Slovenijo vrnila enajst slovenskih novinarjev. Kot je v izjavi za Hrvaški radio povedal načelnik Medžimurske policijske uprave Krunoslav Gosarić, je hrvaško-slovenska policijska patrulja dopoldan prijela tri novinarje slovenske televizije na predelu Murišče, "znotraj hrvaškega državnega ozemlja, a na meddržavni meji Republike Hrvaške in Republike Slovenije".


Zunanji minister Dimitrij Rupel je med današnjo sejo odbora DZ za zunanjo politiko člane obvestil, da "se je na Hotizi zgodila nesreča", zato je sejo zapustil in odšel na nujen sestanek s predsednikom vlade Janezom Janšo.

Pri 'nesreči', kot jo je označil zunanji minister, je šlo za nov incident ob slovensko-hrvaški meji v Prekmurju, ki so ga povzročili hrvaški policisti. Ti so danes dopoldan ob navzočnosti slovenskega policista na še nedoločenem delu meje najprej aretirali novinarje slovenske javne televizije med snemanjem oddaje.

To je nasilna politika, ki ne sodi v EU. Doslej sem razmišljal, da je treba Hrvatom pomagati, da so naši prijatelji, da bomo skupaj v EU spreminjali Balkan v moderni svet. To kar se sedaj dogaja, je repriza dogajanja izpred nekaj let. Ravnanje hrvaške policije in oblasti je popolnoma nesprejemljivo in neevropsko in pomeni prelomnico v odnosih s Hrvaško. Dimitrij Rupel, zunanji minister

Po poročanju RTVS so novinarko, snemalca in asistenta, ki so na mejnem območju pripravljali oddajo za madžarsko manjšino v Sloveniji, odpeljali na zaslišanje na Hrvaško. Čeprav je bil v mešani slovensko-hrvaški patrulji tudi slovenski policist, pa očitno ni mogel vplivati na odločitev hrvaških kolegov. Aretirali so jih, ker naj bi na sporno območje prišli nenajavljeni, je še poročala RTVS.

Po razlagi medžimurske policijske uprave so novinarje povabili na "informativni pogovor", ker naj bi brez ustreznih dokumentov prestopili državno mejo. Policijski postopek naj bi prekinili zato, ker so ugotovili, da so mejo novinarji prestopili "nevede".

MZZ protestira v Zagrebu in obvešča Bruselj

“Omenjeni dogodki kažejo na to, da hrvaška policija izvaja nadzor na območju, kjer meja ni določena,” navaja slovensko notranje ministrstvo v izjavi ter dodaja, da so v skladu z duhom brionske izjave o izogibanju incidentov "poslali slovensko policijo na obmejno območje ob reku Muri".

Hrvaška policija naj bi mejo katastrske občine "zgrešeno smatrala" kot državno mejo, saj "ta še ni sporazumno in dokončno določena", menijo na ministrstvu za zunanje zadeve (MZZ). Enostransko ravnanje hrvaških oblasti je po prepričanju MZZ v nasprotju s temeljnima ustavnima listinama Slovenije in Hrvaške, z Brionsko izjavo iz leta 2005 in z izjavo predsednikov Janše in Sanaderja, ki sta jo pred dobrim tednom potrdila slovenska in hrvaška vlada. "Te listine glede poteka državne meje uveljavljajo spoštovanje stanja na dan 25. junija 1991," so še sporočili z zunanjega ministrstva.

hotiza incident
hotiza incident FOTO: POP TV
Društvo novinarjev Slovenije (DNS) je ob incidentu pri Hotizi izrazilo zaskrbljenost, saj so novinarji na kraju opravljali svoje delo. V DNS poudarjajo, da je ravnanje hrvaške policije vredno ostrega obsojanja, saj so novinarji ravnali v skladu s pravili, ki veljajo na tem območju. Dodajajo, da ni šlo za posamičen primer, saj se je ravnanje večkrat ponovilo. DNS se je povezalo s predstavniki Društva novinarjev Hrvaške, ki naj bi jutri izrazilo protest pri pristojnih organih na Hrvaškem.

Na MZZ ugotavljajo, da so "hrvaški postopki nezakoniti in neupravičeni, v vsakem primeru pa so sprti z evropskimi standardi in merili dobrososedskega sodelovanja, ki jim je Hrvaška zavezana kot kandidatka za članstvo v EU".

Slovensko zunanje ministrstvo je že protestiralo pri hrvaškem zunanjem ministrstvu, prav tako pa bo o dogodku obvestilo organe Evropske unije. MZZ je pozval hrvaško stran, da nemudoma osvobodi nezakonito aretirane slovenske novinarje.

Protestira tudi hrvaški MZZ

Hrvaško ministrstvo za zunanje zadeve in evropske integracije je nocoj z noto zavrnilo navedbe slovenskega ministrstva glede dogodkov pri Hotizi ter izrazilo oster protest zaradi kršenja hrvaškega državnega ozemlja s strani slovenskih državljanov. Ministrstvo je izrazilo globoko nezadovoljstvo zaradi po njegovem mnenju neupravičene politizacije zakonitega postopanja hrvaških uslužbencev.

Dimitrij Rupel (levo) in hrvaška zunanja ministrica Kolinda Grabar-Kitarović: Zaradi prijetja slovenskih novinarjev je zunanji minister zapustil sejo parlamentarnega odbora. Ministrica pa meni, da gre le za nepotrebno politiziranje incidenta.
Dimitrij Rupel (levo) in hrvaška zunanja ministrica Kolinda Grabar-Kitarović: Zaradi prijetja slovenskih novinarjev je zunanji minister zapustil sejo parlamentarnega odbora. Ministrica pa meni, da gre le za nepotrebno politiziranje incidenta. FOTO: Reuters


Hrvaška zunanja ministrica Kolinda Grabar Kitarović je za hrvaško komercialno televizijo Nova TV dogodek pri Hotizi označila kot nepotrebno politiziranje. Ministrica obžaluje izjave kolega Rupla, ki je po njenem "nekorektno in tendenciozno popačil vsebino njunih pogovorov". V izjavi za Dnevnik Hrvaške televizije je še dejala, da so Ruplove izjave presedan v diplomatski praksi in da bi minister politično moč v predvolilnem času lahko razkazoval na drug način.

Poslanci LDS protestno zapustili sejo

Poslanci zunanjepolitičnega odbora DZ naj bi na današnji seji - poleg vprašanja slovenske manjšine na avstrijskem Koroškem - obravnavali še skupno izjavo predsednikov slovenske in hrvaške vlade, Janeza Janše in Iva Sanaderja glede protipoplavnih nasipov na Hotizi. Izjavo sta premierja sprejela 2. septembra po njunem 'kriznem' srečanju na levem bregu Mure.

Dela pri Hotizi stojijo

Obnova spornega nasipa sicer ne poteka že od petkovega incidenta, ko so hrvaški policisti slovenskim delavcem preprečili dela na nasipu, medtem ko so hrvaški delavci v ponedeljek in torek nemoteno delali na cesti proti zaselku Murišče na hrvaškem katastrskem območju.

Janša in Sanader sta skupno izjavo sprejela po zapletu na levem bregu Mure, ko so hrvaški delavci 28. avgusta brez odobritve slovenskih lastnikov zemljišč začeli obnavljati nasipe in graditi cesto od broda na Muri do Mirišča na levem bregu reke. V dogovoru je izrecno navedeno, da ne prejudicira določitve mejne črte med državama.

Po današnjih incidentih z zajetjem novinarjev slovenskih medijskih hiš je Policijska uprava Murska Sobota ob meji pri Hotizi razvrstila pripadnike posebne policijske enote
Po današnjih incidentih z zajetjem novinarjev slovenskih medijskih hiš je Policijska uprava Murska Sobota ob meji pri Hotizi razvrstila pripadnike posebne policijske enote FOTO: POP TV

Zaradi občutljivosti razmer je predsednik odbora Jožef Jerovšek (SDS) predlagal zaprtje seje, čemur pa so poslanci LDS, SD in SNS nasprotovali. Kljub temu so nadaljevali za zaprtimi vrati, zaradi česar so poslanci LDS protestno zapustili sejo. Po oceni LDS se koalicija boji javne razprave o dogodkih pri Hotizi. "To pomeni, da niso razumeli večinskega poziva, da se poenotimo glede zunanje politike, ampak želijo igrati svojo igro," je odločitev poslancev LDS komentiral Rupel. 

Pričakovanja prvakov strank pred koordinacijskim sestankom:
Podobnik (SLS) – vztrajati je treba pri stanju na dan 25. junija 1991
Erjavec (DeSUS) - za spremembo politike do Hrvaške tako, da je Slovenija več ne podpira brezpogojno pri vstopanju v evroatlantske povezave
Kacin (LDS) - razmere niso tako dramatične, kot se zdijo, "saj nismo v vojni"
Potrč (SD) – čim prej je treba nadaljevati skupno iskanje poti za trajno rešitev vprašanja meje in drugih odprtih vprašanj s Hrvaško
Barovič (SNS) – SNS vztraja pri razpisu referenduma o vstopu Hrvaške v Evropsko unijo

Janša: Ne dramatizirati in ne podcenjevati incidenta

Premier Janša je zvečer sklical koordinacijski sestanek predsednikov parlamentarnih strank glede dogodkov pri Hotizi. Ob robu sestanka je za medije dejal, da nastale situacije ne želi dramatizirati, vendar se je ne sme niti podcenjevati. Opozoril je, da je hrvaška stran nadaljevala z enostranskimi posegi, ki so bili v nasprotju z dogovorom, ki sta ga dosegla s hrvaškim kolegom Sanaderjem. Dejal je, da obžaluje, da je bilo treba tako ostro reagirat, sporna pa je bila tudi aretacija novinarjev. 

Janša je še dejal, da ne bi hoteli, da se s problemi pri Hotizi ukvarja cela Evropska unija ter da bo Slovenija vztrajala, da Zagreb spoštuje podpisani dogovor, ki sta ga obe vladi potrdili 4. septembra. 

Ministra Mate in Rupel (v ospredju skupine) na poti na večerni sestanek
Ministra Mate in Rupel (v ospredju skupine) na poti na večerni sestanek FOTO: POP TV

Po slabih treh urah se je sestanek le končal, vendar brez konkretnih sklepov. Parlamentarne stranke so svoja stališča glede pristopa k strategiji reševanja zapletov v zvezi z gradnjo nasipov ob Muri bolj poenotile. Premier Janša, ki je sestanek označil za »koristno izmenjavo mnenj«, pa je napovedal, da se bo v četrtek pogovoril s hrvaškim kolegom Sanaderjem in da upa, da se bodo nastali zapleti v četrtek rešili.

Kot je povedal v izjavi po koncu sestanka, je bilo v središču pogovora aktualno dogajanje na Hotizi, zato ambicija sestanka ni bila izoblikovanje strategije na zunanjepolitičnem področju. Dogovorili so se, da se v kratkem znova sestanejo, do takrat pa bodo skušali razjasniti dileme, ki so se pojavile v zadnjem času.

Mate: Treba je bilo reagirati

Minister Mate zagotavlja, da podobnih incidentov ne bo več
Minister Mate zagotavlja, da podobnih incidentov ne bo več FOTO: POP TV


Notranji minister Dragutin Mate je v Murski Soboti dejal, da so razmere na obmejnem območju s Hrvaško pri Hotizi prišle tako daleč, da se je morala država odzvati. "Prišli smo do te točke, v kateri je slovenska država morala reagirati na določene dejavnosti," je dejal.

Mate je v oddaji 24UR dejal, da bo ministrstvo izvedlo temeljito preiskavo današnjega incidenta in ob morebitnih ugotovitvah kršitev tudi primerno ukrepalo. Poudaril je, da je bil namen skupnih policijskih enot nadziranje izvedbe dogovora Janša-Sanader glede nadaljevanja spornih del na nasipih, ki sta ga vladi sprejeli 4. septembra. 

Minister je poudaril, da do podobnega incidenta v prihodnje ne bo prišlo, saj bo posebna enota PU Murska Sobota, ki je v skladu "s politično odločitvijo in potem z ukazi, ki jih je dal generalni direktor policije, zasegla komunikacijo od križišča, ki pelje proti maloobmejnemu prehodu proti zaselku Murišče do reke Mura in s tem smo zaustavili možnost vstopa hrvaških policistov na to območje," je dejal Mate. To v praksi pomeni, da slovenska policija na to območje ne bo več dovoljevala vstop policijskim silam druge države.


Pahor okrcal hrvaškega veleposlanika pri EU

Evropski poslanec in podpredsednik odbora EU za odnose s Hrvaško Borut Pahor
Evropski poslanec in podpredsednik odbora EU za odnose s Hrvaško Borut Pahor FOTO: POP TV


V Evropskem parlamentu je v torek potekal pripravljalni sestanek skupnega parlamentarnega odbora EU za odnose s Hrvaško, ki bo oktobra v Bruslju, na katerem je hrvaški veleposlanik pri EU predstavil poročilo, v katerem je Zagreb med drugim ocenil odnose s Slovenijo.

Podpredsednik odbora za odnose s Hrvaško in evropski poslanec Borut Pahor je hrvaškemu veleposlaniku dejal, da se "z oceno iz poročila žal ne more strinjati, saj je ta po njegovem preveč idilična". Poudaril je tudi, da je sicer zagovornik čimprejšnje vključitve Hrvaške v EU, vendar pa omenjeni odbor ni primeren prostor za reševanje dvostranskih vprašanj.

Glede na to, da resolucije različnih teles EU poudarjajo pričakovanje, da bo Hrvaška še pred vstopom v povezavo uredila odprta sosedska vprašanja, je Pahor hrvaškega veleposlanika Baričevića tudi vprašal, ali hrvaška vlada še dopušča možnost dvostranske ureditve določitve meje med državama, ali pa se je temu dokončno odrekla in vztraja pri arbitraži. Baričević je odgovoril, da hrvaška stran možnost dvostranske ureditve še vedno dopušča in da je arbitraža le zadnja možnost.


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (78)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User105396
15. 09. 2006 11.47
hefaist: lepo napisano.
User102798
15. 09. 2006 11.32
albertinum, no koncno sem dobil primeren odgovor. In skoraj v celoti se s teboj strinjam, razen glede primernosti postavitve specialcev. Podal si dober primer - narkoman, ki je v krizi. Nisem iz medicine, ampak lahko si je zamisliti naslednji primer: narkoman se 15 let drogira. Nekega dne naredi overdose - taksnega, da se njegovo telo bori za zivljenje. Privedejo ga na urgenco. Kaj narediti? Mu soliti pamet, da droge niso zdrave in mu poslati socialnega delavca. Ne, najprej mu je potrebno dati nek primeren anti-dope, ga oskrbeti do te tocke, da je njegovo telo stabilno in sele nato poskrbeti za njegovo dolgorocnejso odvajanje. Zaporedje dogodkov, ki se dogaja v povezavi s Hotizo je podobno. Prislo je do incidenta, slovenski drzavljani so se pocutili ogrozene. Treba je bilo hitro odreagirati, da se situacija pomiri. Ko se je pomirila, so sli specialci domov. Zdaj pa je cas za dolgorocnejse in celovitejse poteze.
Pygmalion
15. 09. 2006 10.24
Za spore so 100% krivi politiki z obeh strani. Probleme spoh ne zelijo resiti. Podpisujejo popolnoma brezvezne sporazume, kot je tista Brionska deklaracija. Brionsko deklaracijo sta obe strani razglasili za zmago. Obe strani namrec trdita, da se prav nasprotna stran ne drzi nacela o stanju na dan 25.6.1991. Dejansko pa je stos v tem, da vsaka stran stanje na dan 25.6.1991 interpretira na drugacen nacin. In vsaka stran ima za to interpretacijo zelo "temeljite" argumente. V sporazumu tudi pise, da se bodo izogibali incidentom. Nikjer pa ne pise, kaj je to incident. Je incident, ce novinarji gredo cez mejo policijske kontrole? Ali je incident, ce jih policija zato privede? Vsi sporazumi, ki sta jih strani podpisali so tako prazni in nekonkretni, da (mogoce namerno) puscajo 100 razlicnih interpretacij. Taksne sporazume si lahko vsi skupaj nekaj vtaknemo. Seveda ne zelijo podpisati konkretne sporazume s konretnimi odredbami, zato ker v tem primeru ne bi vec mogli manipulirati s sporazumi. Na zalost pa svoje prispevajo tudi novinarji. Namesto, da bi pokazali, kako so podpisani sporazumi brez veze, drzavotvorno povzemajo lastne politike in obtozujejo nasprotne politike za krsenje sporazuma. Politiki in novinarji, pejte se solit.
User105396
15. 09. 2006 09.54
rijo27 :vidim, da je tvoja stopnja razumevanja nizka, zato naj ti se enkrat razlozim, torej, srbija me ne zanima, ker noce osvajati nasega ozemlja, kot to počno hrvati. Streljat pa ne rabim it sam, saj za to delo plačujem slovensko vojsko, profesionalce. Jaz sem namreč diplomiral v strojništvu in skrbim za rast gospodarstva v Sloveniji!
User109287
15. 09. 2006 09.27
Hefaist, če pogledam pretekle prispevke, ne bi ravno rekel, da je bilo to že ugotovljeno. Večina jih kriči o specialcih, vojni, uvedbi viz in minskih poljih. Spraševati o kratkoročnih ukrepih se mi zdi podobno, kot bi se nekdo, ki si petnajst let vsak dan daje heroin v žilo, pojavil na urgenci, da zdaj je pa v življenjski nevarnosti in kaj hudiča bodo naredili, da ga spravijo na normalo. Dejstvo je, da petnajst let sranja nobena hitra akcija ne more popraviti. Incidente, ki se dogajajo, je potrebno reševati vsakega posebej. Za takšne primere bi bilo najbolje ustanoviti skupno visoko operativno delovno telo, ki bi vsak primer lahko takoj obravnavalo na tehnični ravni in pristojnim organom obeh držav posredovalo skupno priporočilo. Ponavljam, da to zadeve ne rešuje na primeren način in gre zgolj za zmanjševanje škode in lepotne popravke, saj zadeve po 15 letih ni mogoče rešiti s hitrimi popravki. Takoj je potrebno začeti - in to je tisti pomembni del - s koraki za dolgoročno rešitev. Hrvati že leta in leta ponujajo mednarodno arbitražo. Naj jo Slovenija že enkrat sprejme, pri tem pa zahteva mednarodno arbitražo v vseh spornih točkah.
User102798
15. 09. 2006 09.09
Ja, albertinum, to smo ze ugotovili, hvala da si povzel. Sprasujem, kako bi bilo pametneje odreagirati na dejstvo, da so hrvaski policisti na spornem odzemlju pridrzali slovenske drzavljane. Sprasujem o kratkorocnem ukrepanju. O odzivu tisti isti dan, ko je do incidenta prislo. Morda pa gre rado v cetrto...
User109287
15. 09. 2006 09.04
Hefaist, če že hočeš konkretne predloge. (1) Potrebno se je zavedati, da sta obe strani prispevali svoj del k incidentom in težavam in da je določevanje krivca brezpredmetno. (2) Potrebno se je zavedati, da smo sosedje in da nihče od dveh narodov ni superioren in boljši, nihče pa zato tudi inferioren in slabši - smo samo sosedje in dve prijateljski državi. (3) Potrebno se je zavedati, da kakršenkoli dogovor bo politika že sprejela, tudi če bo pravičen in pozitiven za obe strani, vedno bodo na obeh straneh obstajali primitivci, ki bodo vsak dogovor označili za narodno izdajstvo, kapitulacijo in bodo zahtevali odstop vlade ali vojaško posredovanje. (4) Iz tega sledi, da je vprašanja potrebno rešiti, da pa je zaradi nacionalistične klime v obeh državah kakršen koli dogovor skoraj nemogoč. (5) Rešitev vidim edinole v zavezujoči mednarodni arbitraži za vsa sporna vprašanja. Tako bi nepristransko mednarodno telo v sestavi in pod načelnimi pogoji, s katerimi bi se se vnaprej strinjali obe državi, sprejelo za obe državi zavezujočo rešitev.
User102798
14. 09. 2006 23.21
anketil, albertinum, uroscadez: se vedno cakam na konkreten predlog, kaj je za postoriti v dani situaciji? Biti pameten, da nocemo vojne in incidentov je cisto lahko, to je jasno ze prvosolcku Janezku. Ko se dogajajo provakacije na spornem ozemlju pa je treba odreagirati. OK, dopuscam moznost, da specialci niso bili najboljsa ideja. Kaj bi torej kot vodilni mozje na vladi v tej situaciji storili vi? Sprasujem vas isto vprasanje ze tretjic, pa se vedno nisem dobil odgovora. Pa ne mi rect, da je treba voditi strpen dialog, to preverjeno ne deluje. Smo preverjali 15 let. Arbitrazo lahko navrzete, a to je dolgorocen proces, incidenti so zdaj in tu. Me zanima, ce boste koncno odgovorili, v tretje gre baje rado...
User98357
14. 09. 2006 18.38
Robi.novak. Če ti moje mnenje ni bilo dovolj jasno ti ne morem pomagat. Preberi moje poste. Moji komentarji se ne tičejo tem kot so podarjanje ozemlja. Obe strani imajo svoje argumente. Slovenija in Hrvaška imajo vglavnem probleme s katastrskimi ozemlji znotraj druge države. Mura je meja ampak katastrsko ozemlje je hrvaško. Ali veš, koliko primerov je pa obratnega značaja, kjer ima Slovenija katastrsko ozemlje znotraj Hrvaške? Ne moremo biti takšni zadrteži in trditi vse je Slovenija. Takšne stvari zahtevajo dogovor. Le poglej te politike, kako podpihujejo folk, zmenijo se pa nikdar nič. A ti tega ni že dost. Men je. LP
Manning87
14. 09. 2006 17.56
Tole sem mislil povedat pa sem se malo zatipkal : Da kar se pa tiče hrvatvo , da naj grejo če upajo (kar dvomom) na srbsko mejo pa zajet na srbski strani 11 novinarjev... Mislim da ne razmišljaš pravilno Anketil. Ne moremo jim podarjat zemlje pa če tudi je 2 metra.
Manning87
14. 09. 2006 17.49
Ne strinjam se s tabo Anketil, ker naj bi bla meja pri hotizi mura. Ne morejo naše novinarje zajet na slovenski strani. Ki ti je logika? Če bomo še popuščali hrvatom bo meja pr radgoni počasi. Kar se ap tie fukjenih hrvatom pa naj gredo na srbsko mejo take zdrahe delat ko jih pri nam. Da vidim če upajo.
User109287
14. 09. 2006 17.37
Bravo, anketil, vsaj nekdo, ki razmišlja civilizirano. Sem se že ustrašil, da v tem brbotajočem kotlu sovraštva do sosedov in trkanja po prsih (izmišljene) vojaške moči ni niti zrna pameti. Slovenec01, Slovenija ima težave ravno zaradi primitivcev, ki kričijo na sosede. Če ne bi bilo primitivne raje, ki sama zase misli, da je največji domoljub, bi se tudi politika lahko že kaj zmenila in se ji ne bi bilo potrebno smešiti s specialci na meji. Misliš, da so specialci tam zaradi česa drugega kot zaradi slik na TV in naslovov v medijih, kako naša vlada pogumno in odločno reagira? To je samo show-off za rajo. Rešuje pa to niti približno ne ničesar, samo poslabšuje vse skupaj.
User134533
14. 09. 2006 16.57
Hvala Anketil da vsaj nekdo na tej strani razmislja malo bolj siroko in spravno. Se strinjam z vsem kar pravis ...to ni zgodba o dobrih in slabih. Ocitno smo prevec naduti da bi si lahko priznali da imamo tudi mi in nasi politiki nekaj "masla na glavi". Pa ne mislim da smo slabsi od njih, pa vendar bomo boljsi le ce bomo znali razmisljati s trezno glavo in brez nacionalisticnih izpadov. Za tiste ki pa bi se sli radi streljat za neko ped zemlje za katero so izvedeli sele iz medijev, predlagam gredo za kak mesec v Irak da iz prve roke vidijo kako zgledajo te stvari in medtem se enkrat premislijo ce se jim splaca borit za pescico priviligiranih politikov , ki vsak na svoji strani s takimi "senzacionalnimi" incidenti nabirajo politicne tocke. Prav je da nam ni vseeno, vendar razmisljajmo s trezno glavo da ne bomo pristali tako kot je Srbija.
Rijad Proši?
14. 09. 2006 15.40
boschko1-sej greš ti lahko dol u Srbijo pa streljaš , in to ne samo v zrak.
zzLovenec
14. 09. 2006 15.28
anketil, ravno zaradi takih kot si ti, je Slovenija bila v preteklosti že ob ogromno ozemlja.
User102798
14. 09. 2006 15.20
OK, punci, sorry da sem vaju razburil, to ni bil moj namen. Sicer pa je tako: ce recem, da se bojim, da je bila postavitev specialcev edini logicen odgovor, ki Slovencem preostane, to ne pomeni, da sem glede tega entuziasticen. Nasprotno, zal mi je, da je bilo to potrebno. Se pa strinjam s teboj, anketil, da je arbitraza edino, kar drzavama na dolgi rok preostane. Z dialogom se zelo ocitno ne da resiti nicesar, kvecjemu se stvari poslabsujejo. Vendar bo do odlocitve arbitrov preteklo se veliko casa, medtem pa bodo Hrvati, ce jim bomo to dopustili, se naprej spremljali nase drzavljane "na legalen nacin" v Slovenijo. In kaj se da postoriti glede tega? Prosim predlagajte. Samo mizati in se delati, kot da ni bilo nic? Ce bi se sama znasla v kozi novinarjev bi morda razmiljala drugace.
User98357
14. 09. 2006 10.46
No primorana sem bila napisat še en komentar našemu dragemu Hefaistu, bogu vsemogočnemu te teme. Ti očitno ne veš, kaj je demokracija, saj tle vsem drugačnega mnenja soliš pamet. Naj se dotaknem tvojih komentarjev. Slovenija nima nacionalnega ponosa! Se strinjam. Nacionalni ponos je domoljube. V Sloveniji je pa preveč nacionalizma. Nacoinalizem se pa temelji na sovraštvu do drugih in ne na domoljubju. Sporna ozemlja? Če realno pogledam, res ne verjamem, da so vsa sporna ozemlja absolutno slovenska. Vsaka stran vidi iz takšnega ali drugačnega vzroka neko pravico do tiste "njive", ki je sporna in dela tenzije med ljudmi, ki jim je očitno ta košček ozemlja pomeni več kot "boljši ekonomski položaj". Men se ta poteza Slovenije zdi butasta in smešna, delanje slona iz muhe. Totalni senzacijonalizem. By the way, zakaj je že ta spor nastal? Zarad gradnje nasipa? Zaradi gradnje tistega nasipa, ki kao varuje ljudi pred poplavami. Ne vem več, kaj je tako slabega v tem. Očitno, če ni Joras je pa nasip. Če ni NEK, je pa Ljubljanska banka. Katastrofa. Slabo mi je že od takšnih stvari. Namesto, da se dela referendum o vstopu Hrvaške v EU, naj se raje naredi referendum o mednarodni arbitraži. Ker nas je par takih (by the way: Hvala Scar.lettx), ki želimo da se te neumnosti nehajo in, ki imamo na srečo premalo sovraštva v srcu, da bi lahko na te dogodke gledali s takšnim entuzijazmom kot npr. ti Hefaist. Brez zamere, lep pozdrav
User102798
14. 09. 2006 09.11
scar.lettx: ne razumem, kaj mislis? Bistvo mojega pisanja je bilo to, da tudi sam nisem za nasilne resitve, vendar se v tej situaciji zdi, kot da ni drugega izhoda, kot da se dol poslje par fantov, ki se bodo za Slovenijo sporazumevali s Hrvati na hrvaski nacin. Vsi drugi nacini so odpovedali. Tisti, ki tule pljuvate po tej potezi, niste predstavili nikakrsne pametne alternative. Kar se teorij zarot tice, kako je bilo vse skupaj skrbno nacrtovano, da politiki nabirajo politicne tocke, pa se mi zdi enostavno butasto. Jasno, da politiki v vsaki situaciji reagirajo tako, da je tudi volivcem vsec, konec koncev je tako tudi prav. Verjeti, da je bilo zrezirano, pa se mi zdi naravnost paranoicno. Pa da me ne bo kdo narobe razumel, Janse nisem volil in ga niti ne bom v prihodnosti. Treba je gledati na konkretna dejanja, ne pa biti apriori za oz. proti doloceni opciji.
User237
14. 09. 2006 07.16
Pomembno je, da se vse stranke zedinijo, da se Hrvaške ne spusti v Evropsko skupnost in da se ji to tudi jasno pove.
User100089
14. 09. 2006 07.15
Vojne se vodijo na Balkanu ne v Evropi. Slovenija se mora zavedati, da ima v rokah korenček in palico za vstop Hrvaške v EU. Kakor koli se sliši absurdno jim je v primeru nespoštovanja dogovorov in kršitev demokratičnih načel potrebno preložiti vstop v EU. Saj ni problem samo v nerešenih vprašanjih z Slovenijo, poglejte kaj delajo Bosancem, ko jim želijo preprečiti izhod na morje, pa tudi s Srbijo ter Črno goro je še polno odprtih vprašanj. Če se že tako pritiska na Turčijo, ne vem kaj je pa Hrvaška boljša v demokraciji. Poglejte kaj počnejo svojim lastnim ljudem, tokrat v Rogoznici. To je diktatura Sanaderjeve politike, za katero se Hrvaški folk verjamem, da ni boril in ne čudi me ko si Hrvaški branitelj v protest zažge lastno hišo. Verjamem, da si naša oblast želi nekaj doseči, samo kako se pogovarjati z nekom, ki ti kaže figo v žepu. Hrvati bi enkrat po katastrski meji, drugič po pomorskem pravu, pač kot jim zadeva ustreza in tu se definitivno nikoli ne bo rešilo vprašanje drugače, kakor z mednarodno arbitražo.