Slovenija

Starši oproščeni plačila vrtca za čas, ko bodo ti zaprti

Ljubljana, 13. 03. 2020 11.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ne le šole, svoja vrata zapirajo tudi vrtci. Za nujno varstvo otrok, katerih starši so ključnega pomena za nemoteno delovanje države, mora poskrbeti občina, a v varstvo se lahko vključijo le zdravi otroci. Pred vstopom v prostore jim bodo tako merili temperaturo, starši, tako tisti, ki bodo otroke v času zaprtih vrtcev imeli doma, kot tisti, ki jih bodo imeli v nujnem varstvu, pa bodo plačila vrtca oproščeni.

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je danes vsem vrtcem, tako javnim kot zasebnim, ter zasebnim varuhom na domu, poslalo okrožnico, v kateri pojasnjuje ukrepe, ki začnejo veljati s ponedeljkom. Kot so zapisali na ministrstvu, je od 16. marca do 30. marca prepovedano delovanje vseh vrtcev in opravljanja varstva predšolskih otrok na domu. Kot je minister za izobraževanje v odhodu Jernej Pikalo že večkrat poudaril, bodo dovoljene izjeme, in sicer varovanje otrok tistih staršev, ki bodo nujno potrebovali varstvo zaradi narave svojega dela, kar dokažejo s pisno izjavo delodajalca, da resnično opravljajo delo, ki je pomembno za delovanje družbe in države v izrednih razmerah. Gre za zdravstvene delavce, zaposlene v civilni zaščiti, vojski in policiji in drugih službah, ki so pomembne za oskrbo prebivalstva.

Prazne šole Šempter pri Gorici
Prazne šole Šempter pri Gorici FOTO: Aljoša Kravanja

Otrok, ki se lahko vključi v nujno varstvo, mora biti zdrav in ne sme kazati znakov okužbe. Na ministrstvu priporočajo, da delavci otroke sprejmejo pred vrtcem, otrokom pa pred vstopom v prostor nadenejo zaščitne PVC copate in jim izmerijo temperature. V primeru, da bi otrok kazal znake bolezni, ga je treba takoj izolirati in poklicati starše, ki se jim, v primeru vidnih znakov okužb, tudi izmeri temperature.

Zaposleni v vrtcu, ki imajo svoje družine, so od ponedeljka upravičeni, da ostanejo doma in zagotovijo varstvo svojim otrokom, delavci, katerih narava dela to omogoča, pa lahko delajo od doma. Zaposleni, ki bodo ostali na delu, pa morajo uporabljati vso zaščitno opremo.

Za čas, ko bo vrtec zaprt, so starši oproščeni plačila vrtca, kar velja tudi za tiste starše, ki bodo koristili nujno varstvo. V času, ko bodo vrtci zaprti, se mora te dezinficirati, tako prostore, v katerih se nahajajo otroci, kot prostore za zaposlene.

Navodila bodo na ministrstvu sproti dopolnjevali in prilagajali razmeram, ki se naglo spreminjajo.

Pasica posebne oddaje
Pasica posebne oddaje FOTO: 24ur.com
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (78)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

arizonadream
14. 03. 2020 12.35
+1
Uni ki imajo vrtec zastonj, njim se pa še kaj nazaj da.
Bernarda Breznik 1
13. 03. 2020 15.38
+0
Pa ne pozabite razkužit tudi igrače in vse s čim otroci rokujejo v vrtcu.... pisala... mize... stole.... garderobe.... wc itd. Zanima me kolikokrat na leto sploh razkužit vse to glede na to da so otroci skozi virusni😢
abeceda987
13. 03. 2020 16.17
+43
Sem vzgojiteljica. Danes sem v skupini imela 1 otroka. Razkužila sem ves prostor, VSAKO igračo, knjigico, ležalnike, stole, barvice...ni da ni.
periot22
13. 03. 2020 16.38
+14
Bernarda kaj ko bi ti sla v vrtec razkuzit igrace!
zdrava.pamet
13. 03. 2020 15.08
+22
Kaj ste mislili zaracunat???
Jožajoža
13. 03. 2020 14.54
+37
starši oproščeni plačila za storitev,ki ne bo opravljena. to pa je res neki ukrep.
Silvo Centrih
13. 03. 2020 21.32
-2
Skladišča hrane so polna hrane. Blagovne rezerve ne moremo prodati. In vsake toliko naplahtajo državljane, da nam grozi božji srd. S ptičjo gripo, svinjsko trihinozo, norimi kravami... Slovenceljni pa na juriš v trgovine. Vsi Slovenceljni tega sveta. Rusiji smo namontirali embargo (seveda se ne strinjam z okupacijo Krima), zaloge se kopičijo, potrebno jih je prodati. Ne dati. Podariti. Recimo milijonom podhranjenih v Afriki. Tam pač ni zaslužka. Sprojektirajmo malo močnejšo gripo in uravnotežimo gospodarstvo. Z virusom se rodimo. Na dolgi rok je življenje smrtonosni virus. Nihče ga še ni prebolel. Kako neverjetno naivni smo ljudje. Naplahta nas že romunska branjevka, ki prodaja zelišča proti tej bolezni. Kako enostavno je šele ekonomski strategiji z vsemogočnim državnim aparatom zvabiti na limanice čredo prestrašenih Slovenceljnov. 7 okuženih na mariborskem UKC pravijo, da se odlično počutijo, da medicinske sestre skrbijo, da jim je lepo..... Jaz se ne počutim odlično. Nihče ne skrbi zame. Mi lahko kdo podari merico koronavirusa???
zazga18
13. 03. 2020 14.31
+10
NO vsaj nekaj dobrega..aprila bo manjša položnica za vrtec :D :D
DeBill
13. 03. 2020 13.45
+14
kd da bi mi javl iz Koloseja, da ker ne bodo vrtel filma dons mi pa tud ne bojo nič računal. Jih je treba vprašat po duševnem zdravju, k take prbijajo.
Truth
13. 03. 2020 14.56
+9
Ne ni enako. Kolosej je privat firma, s predvajanjem filmov zivijo. Ti pa koristis javni vrtec, ki je subvebcioniran iz javnega denarja. In ce noces da se sistem ustavi, je tako kot sem rekel. Ker ne razumete bo veliko delodajalcev pac odpovedi dajalo, kar je cisto v skladu z zakonodajo. Potem bo pa spet stok in jok. A za brezplacni mestni avtobus tud pises pritozbe, ko zamuja? ;))))
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.16
+26
Ja pri kojem ***** bi ga pa placu ce je zaprt. Normalno. Ni storitve, ni placila. A smo karitas za vrtce?!!
IS58
13. 03. 2020 13.21
-17
Plačo za vzgojitelje pa bo dala država? Res ste nekateri v razmišlanju bolani.
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.22
+28
Storitev ki jih ni, pa res ne mislim placvat.
IS58
13. 03. 2020 13.24
-15
Potem pa naj dajo vse vzgojitelje na borzo, ti pa si sam urejaj varstvo. Razmisli malo. Nihče ne pravi, da bi morali vse plačati, osnovo pa bi bilo potrebno.
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.26
+18
Niti pod rubeiko razno - pravilen ukrep. Ni za placat. Ne bos me preprical v naspeotno.
IS58
13. 03. 2020 13.28
-15
Leon, niti te ne želim prepričevati, rabiš še nekaj let , da boš določene stvari razumel.
Truth
13. 03. 2020 13.32
-12
Leon: Zakaj pa samski plačujemo toj vrtec? Jizs, ni čudno da se virus tako hitro širi, s takimi klovni na tem svetu. Še enkrat, vrtec naj se normalno plača in naj se iz tega pokrije plače vzgojiteljcam. Ali pa naj se tisti, ki razmišljajo kot ti za VEDNO odpovejo javnemu vrtcu. PIKA!
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.33
+7
Ne rabim nic razumet. Pac se ne strinjam. Dejmo se ddv na 40% dvignit, pa dohodnino na 60%
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.36
+7
Ok - izpisemo otroke, kar bo marsikdo naredil, ce bi se kdo tega spomnil.
Truth
13. 03. 2020 13.41
-7
Zakaj se strinjaš, da samski plačujemo vrtec, sam pa tega obdobja kriznega ne bi plačal, čeprav imaš otroka? Ne rabiš nič razumet? Tudi nič ne razumeš, zato niti ni dobro da imaš otroka!
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.46
+9
Se enkrat: ni storitve, ni placila. Z moje strani konec debate. Ce odlocijo drugace, izpisem. Problem resen.
Truth
13. 03. 2020 13.50
-9
Še vedno nisi odgovoril na vprašanje. Nič čudnega.....
DeBill
13. 03. 2020 13.50
+8
nobeno sodišče ti ne bo dalo za plačat nekaj ko ni storitve. nimaš se kaj bat leon
DeBill
13. 03. 2020 13.51
+5
redki razumejo posel. delo - plačilo. nedelo - neplačilo. danes ne bo filma, prosim če mi plačate.
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.53
+6
Truth: ce ti drzava dovoli, lahko nehas placevat. Samo saj res zakaj je bila pa sola zate zastojn?...
Truth
13. 03. 2020 13.58
-9
Jaz sem mojo šolo par 1000 krat odplačal za razliko od marsikoga. Mene ne moti če ne plačaš vrtca, moti me potem da z mojim denarjem plačajo plače vzgojiteljci, ki čaka tvojega otroka, da pride nazaj vrtec. Ampak tega pač ne moreš razumeti, ti tudi ne zamerim. :)
Uporabnik740916
13. 03. 2020 13.59
+6
Vlozi predlog za intervetni zakon za odpravo krivice. Pac imamo razlicna mnenja.
alian
13. 03. 2020 14.01
+20
Starši otrok, ki bodo zaradi zaprtja vrtcov ostali doma bodo dobili samo 50% plače in od česa točno bi plačali vrtec?!?!
Truth
13. 03. 2020 14.04
-12
Alian: Dopust je ponavadi še bolje plačan kot redno delo. Samo izžet hočete vse javne in privatne finance. Ekonomija se bo zlomila, še tista delovna mesta, ki bi jih lahko zadržali jih ne bomo, ker živite v času titota.
Truth
13. 03. 2020 14.06
-7
Seveda da jih imamo. Jaz imam ena merila za vse, ti imaš pa dvojna. In s takimi, ki imajo dvojna merila je jasno, da se ne da nič. Nobenega predloga ne bom predlagal, nič bat. Je pa res, da po tej "krizi" tudi vrtca ne bom plačeval več. Pa česa drugega tudi ne. Vsak izgovor pride prav a ne? :)
Kajtimar
13. 03. 2020 13.12
+9
Krivica! Otroke domov, učitelji in vzgojitelji vlečt plačo, s.p. in samozaposleni pa doma špilat varuške in brez odškodnine.
Sara Moik
13. 03. 2020 13.15
+22
Varuska bos lastnemu otroku 🤦 napor? Zakaj ga potem imas?
Truth
13. 03. 2020 13.20
-4
Jaz sem povedal da nimam nič proti, da pa naj se vseeno vrtec plača, da bo za plače varušk. Pa sem bil človek brez empatije, žival in vstavi poljubno. Ja dragi s.p.jevci, upam da ste delali čimveč na črno, da vam ne bodo mogli nič pobrati. Javni sektor pač ni na vaši strani, zato za vas ne bo poskrbel. Ožigosali vas bodo samo za delodajalca brez empatije, ki je brezbrižen do vseh. Seveda brez neke podlage, da bi te vsaj malo poznali. Ampak (ne nisem politično usmerjen ampak očitno je res tako) levičarji to lahko počnejo. Njih pač nič ne briga, razen njihova lastna rit!
obutimacek
13. 03. 2020 13.11
+11
Pravilno je tako, zakaj nebi država pomagala, če lahko. Kje pa bo, če ne tam kjer lahko. 80% ljudem, se bo to zelo poznalo, tistih 20%, kateri imajo tako ali tako na računih po par 10000€, je tako ali tako vseeno koliko jih stane vrtec. V takih časih je treba skupi držat, samo večina itak to ne zna, znajo pa šinfat, tuki po spletu (in tudi po spletu, pri sosedu, skratka povsod).
kapetan
13. 03. 2020 12.58
+26
Otroci - šolski so že po barih. Prej sem videl recimo za en razred najstnikov v barcku. Starsi prosim "palco" v roke gre venomer za otroke!
Božji hram
13. 03. 2020 12.49
+5
Tist k ni zadovoljen naj da otroke v rejo
Božji hram
13. 03. 2020 12.48
-6
19 centov na dan...hvala lepa
111111112
13. 03. 2020 12.58
+4
Nikoli zadovoljen jle? Pa pojdi v p. M živeti in ne Vrščaj se, mogoče bo tam bolje jle?
owlic
13. 03. 2020 12.41
+8
Me zanima koliko bo poloznica manjsa za 14 dni... bomo vidli kdo je posten... dam primer ko mi telemach tv ni delal pol mrsca in sm mogu placat polno ceno...
Bunkomimica
13. 03. 2020 12.48
-1
kdo ti je kriv da si na telemahu? saj itak imaš najceneje v sloveniji
Božji hram
13. 03. 2020 12.50
+3
Bunkomimica
13. 03. 2020 12.54
-1
obutimacek
13. 03. 2020 13.07
+0
Ko ti Telekom, T2 ali pa A1 ne dela 14 dni, moraš tudi celo plačat.
DeBill
13. 03. 2020 13.47
+6
Ni res, za vsak dan nedelovanja si oproščen sorazmernega deleža plačila (zakon). napišeš pritožbo, dodaš strošek pritožbe in plačajo vse, tudi strošek pritožbe. če ne plačajo, odneseš do prvega odvetnika, ki nabije še za 600€, potem plačajo toliko lažje.
Slabnick
13. 03. 2020 12.18
+46
Me zanima koliko bo dejansko na položnici. 10 dni X 0,50€ malica = 5 evrov manj. Romi zgleda, da majo skoz korona virus k so oproščeni plačila vrtca. Po eni strani so pa bolj pametni tile romi kot mi, so se lepo poskrili pred korono. Zdaj ko naj bi se vsi bol doma držal veselo nakupujejo, romov pa res ni nikjer, drugače pa p..d.rije delajo tle po krškem.
ježevka123
13. 03. 2020 12.24
+2
Npr. če je ekonomska cena vrtca 370€, boste, če ste uvrščena v 1. plačilni razred -10 odstotkov plačala polovico od 37€. Razumljivo?
Slabnick
13. 03. 2020 12.29
+1
To že. Upam, da bo tko, da ne bodo potem kaj spalamudili. Drugače pa mislim, da je polna cena vrtca nekje 520€.
ŽivljenjeJeLepo
13. 03. 2020 12.09
+13
Se elektrike, vode, energetike prosim lepo
scorpion23
13. 03. 2020 12.09
+13
Ja dobr jutr kva pa nej placujemo če nobenga nau.. Doma ostante zdj k bomo frej pa mal nataliteto popravt pa bo😁
Truth
13. 03. 2020 12.08
-19
Napaka. Plačilni sistem bi moral ostati enak. Če bodo učiteljice dobile plačo in če bodo starši dobili plačo, bi moral biti plačan tudi vrtec. Vse bodo preložili na gospodarstvo, ki je že tako bilo na zadnjih vzdihih pred recesijo (virus nima veze - je samo pospešil in poglobil zadevo). Da so pa zaprti pa je pravilno, samo tko bi morali biti že 23.2. sploh na obalnem in goriškem ter kraškem. Kar se pa vstopa iz ITA vsi v karanteni, ne da se je šetalo okrog kot da smo na promenadi. Odgovornost pa....seveda je tak človek za svoje dejanje odgovoren. Sej se zaveda kje pa kaj je delal pa kakšne so možnosti. Sam se zelo zelo izogibam stvarem imam kr dobro možnost (zaradi podjetja žal ne tako, da bi bil v hiši že od 23 tega) pa računam vsak dan možnosti v glavi, kje pa kaj bi lahko dobil. Doktorji pa prosveta pa veselo na skupince v ITA in direkt v skupinsko delo, razrede itd...:S
Truth
13. 03. 2020 12.18
+9
Ni čudno da je po Evropi vojno stanje, ki bo kmalu tudi pri nas, če se na zgornji REALNI komentar tala minuse. Me zanima koliko od teh jih dela v privat sektorju ali pa ima celo svojo firmo. Verjetno samo kakšni fikusi v pisarnah, ker še tega ne vedo zakaj morajo svojo rožico na pisalni mizici zalivati....
Izabela42
13. 03. 2020 12.23
+11
Kolikor vem bo plača 50%, ker si v primeru izrednih razmer delodajalec in delavec breme delita... Najboljše da dobiš res še poln vrtec za plačat, čeprav otroka nimaš not...
Ula_
13. 03. 2020 12.40
+0
Ne strinjam se. Pravično bi bilo, da bi se placalo 30% oz. toliko kot znasa rezervacija cez poletje.
Truth
13. 03. 2020 12.57
+2
Kakšno breme točno nosi delavec, ki nič ne dela? Dobi 50% plačila, kot da bi delal, dela pa nič ne. Da tudi nič ne. To so vas dobro talevi spumpali. Delavec dobi pavšal plače 50%. To je to. Vsi ostali izrazi so floskula. Ampak nč bat, kmalu ne bo kaj več dajat.
Izabela42
13. 03. 2020 13.02
+6
Pa kaj je s tabo človek, saj ni prostovoljno doma ČE NIMA OTROKA KAM DAT... Nismo v Jugi ko so se stari starši s 50 leti upokojevali in so lahko pazili otroke... Nagrabi si kar si lahko, pa hitro, itak je cela Slovenija od tebe odvisna.
Izabela42
13. 03. 2020 13.02
+1
Gospod veliki delodajalec, za bruhat. 0 empatije, tako kot ponavadi
Truth
13. 03. 2020 13.17
+0
Vprašal sem te kakšno breme nosi delavec. Ali odgovori ali pa ne trosi neumnosti. Kaj nekdo ki je s.p. pa mora crknit po svoje? Zakaj pa njemu ne da država 50% pa da gre afne guncat? Aja pa smo pri empatiji a ne . Kaj je s tabo človek, boš samo za svojo rit gledala ?!? Torej kakšno breme nosi delavec, ko dobi 80% plače od zadnjega tromesečja svojih plač, ko je na čakanju doma zaradi razloga, za katerega ni kriv delodajalec? In če sva pri meni? Jaz imam dobre ukrepe za preprečitev, ampak klovni kot si ti to onemogočajo. Že na dan pusta sem javno izjavil, da smo prepozni. Pa so me vsi debelo gledali, kaj sploh govorim. Danes ste pa vsi nekaj pametni. Sto let za žabami. In admin ni ti treba brisat ker ni žaljivk, čas je da se ljudi sooči z dejstvi in resnico, ker se še danes večina obnaša neodgovorno !
Izabela42
13. 03. 2020 13.31
+5
Nosi breme da bi bil brez plače ker ni po svoji krivdi doma in da bo pripravljen prišel naslednji mesec delati še naprej za takega butalca kot si ti. Takšno breme nosi.
Izabela42
13. 03. 2020 13.33
+0
Verjamem pa, da zate breme ki se ne kaže v denarju pač ni breme, ker razumeš samo €€€€€€€€€€
Truth
13. 03. 2020 13.44
+2
Pa kaj si ti s hruške padla? Breme nosi, ker čaka delodajalca? Ni mu ga treba čakati, kadarkoli lahko kot zaposlen vročiš odpoved pogodbe o zaposlitvi. Zakon je jasen. Nobenega bremena delavec ne nosi. Sedaj pa nagradno vprašanje. Zakaj mora delodajalec, ki je v času, ko je bilo še veliko dobrih rešitev opozarjal, da jih je treba sprejet pa jih ne vlada ni sprejela ne delavci upoštevali, plačevati sploh karkoli? Po kateri enačbi je zdaj on kriv, da mora plačevati? In še nagradno vprašanje, po tvoji oceni koliko podjetjih v SLO je to sploh zmožno plačati? (pusti ti tvoje javne zavode :) )
Truth
13. 03. 2020 13.45
-2
Verjamem pa, da zate breme ki se ne kaže v denarju pač ni breme, ker razumeš samo €€€€€€€€€€ ----------------------->>>> 23. Februarja sem izrazil mnenje javno, da je potrebno vse zapreti. Gledali so me, kot da sem padel s planeta. Torej po kateri logiki si zdaj dobila, da razumem samo €€€€€ Pa prepoznaš žaljivke v tvojem pisanju ali ti ne znese toliko?
DeBill
13. 03. 2020 13.48
+0
ti si iz enih drugih socialističnih časov in ne razumeš gspodarstva. Taki kot ti znajo iz cvetoče ekonomije narediti pogreb. V debato s teboj se pa sploh ni za spuščat, ker se ni o čem pogovarjat.
DeBill
13. 03. 2020 13.49
-2
Izabela42
13. 03. 2020 14.07
+0
Se pravi tisti, ki niso po svoji krivdi doma, ki so prav tako morda opozarjali in jih prav tako nihče ni poslušal naj dobijo 0 plače. Imajo enake položnice. Pa kaj vi iz praznih loncev golaž jete?
Truth
13. 03. 2020 14.54
+1
Ja zakaj bi nekdo kredit jemal in imel minus, da bi ti just because plus imela? A z minusom pa lahko golaz iz lonca, ki ga ni jes? Ne mi odgovarjat z vprasanji. Odgovori, zakaj se ti posteno, da mora nekdo just because dnar dajat. Sem ti reku, daj odpoved. Pa dobis delo drugje in je. Ta ki dnarja nima bo imel vsaj 0 namesto minus ti pa 100%. V cem je problem?!?
Rožice cvetijo
13. 03. 2020 12.00
+10
?ebula
13. 03. 2020 12.00
+33
Logično, da bolj ne more biti.
picolin
13. 03. 2020 11.59
+4
mislim da se bo to stelo tako kot da je otrok bolan pa je doma.ce pa bodo ceno raspolovili naprimer za pol mesca pa je posteno od nase vlade .
Rožice cvetijo
13. 03. 2020 12.05
+13
Picolin, narobe misliš. PREBERI ŠE 1X:čas, ko bo vrtec zaprt, so starši oproščeni plačila vrtca!
picolin
13. 03. 2020 12.50
+1
umirjenost. ce bo tako kot zgleda in pise je posteno od vlade da bodo tako naredili.