Inšpektor

Stanovanja: govori se samo o dobičku

Ljubljana, 11. 08. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
24UR Inšpektor
Komentarji
314

Kaj se gradi in za koga? Kdo si lahko privošči nakup in kdo najem stanovanja? Kdo si ne more privoščiti ne enega ne drugega in kaj to pomeni? Ne le o težavah stanovanjske politike v državi, tudi o možnih rešitvah nocoj v 24ur Inšpektor.

Anja Planišček s Fakultete za arhitekturo je kritična do stanovanjske politike naše države. "Res moramo začeti govoriti o družbenih učinkih gradnje, in tu morata sodelovati državna politika in zemljiška politika občin. Ko bodo občine izvajale aktivno zemljiško politiko, ko bodo zemljišča namenili tudi gradnji z nizkimi donosi, bodo tudi investitorji drugače pristopili k gradnji," opozarja.

"Mislim, da je treba, ko govorimo o stanovanjski gradnji, nehati govoriti o dobičku. Moramo začeti govoriti o družbenem učinku. O družbeni dobrobiti, kajti kakovostno stanovanje pomeni kakovosten razvoj družbe na vseh področjih," pravi Anja Planišček.

Med drugim je treba urediti področje air bnb, še vedno namreč nekateri turistom oddajajo na črno. Za mlade pa na trgu ni najemnih stanovanj, sploh ne takšnih z dostopnimi cenami. "Drastičen primer letos je bil pa npr. s študenti, ki pridejo na izmenjavo. Nevednim študentom so najemodajalci za petmesečni najem stanovanja, velikega okoli 45 kvadratov, računali 900 evrov na mesec."

Študentom Anja Planišček predava o stanovanjski problematiki. Pravi, da se je najbolj zavedajo tisti, ki v prestolnico pridejo študirat. Tisti, ki ne dobijo sobe v študentskem domu, najamejo sobo na trgu in zanjo plačajo po 200 evrov na mesec in več. Govorimo o sobi, v kateri sta postelja in miza. In kako je kasneje? Kako si ljudje rešujejo stanovanjski problem? "Predvsem za mlade, ki so v najemnem statusu, je edina racionalna odločitev, da dlje časa ostanejo pri starših, z njihovo pomočjo in pomočjo širšega sorodstva akumulirajo kapital in kupijo stanovanje, ker je obrok kredita enak najemnini."

A kakšni bi morali biti politika in strategija države na tem področju? Se država sploh zaveda, kaj se dogaja, kakšni so problemi in kje vse že leta in leta zamuja in kaj s tem povzroča? Ne le o težavah, tudi o možnih rešitvah nocoj v 24ur Inšpektor! Od praznih stanovanj do bivalnih enot, od cen do kvadrature, od gradnje do prodaje ...

Celoten prispevek si lahko ogledate na Voyo

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (314)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

0OO7
09. 09. 2019 21.31
Mi imamo v Sloveniji poseben stanovanjski paradoks. V istem stanovanju živim že 56 let, stanarina pa se s časom konstantno zvišuje. Je funkcija vrednosti stanovanja ter nekih 30 ali 40 koeficientov, ki so konstante. Iz tega sledi, da se vrednost stanovanja iz leta v leto veča, ne pa manjša, kar bi bilo po neki zdravi logiki pričakovati. Kako je to mogoče pa vedo samo kriminalci, ki s stanovanji operirajo. Razumem, če je Rolls po 30 letih zgledne nege več vreden kot nov, čeprav težko, za stanovanja pa tega nikoli ne bom razumel...
0OO7
09. 09. 2019 21.22
Veste kaj, če že morajo na vsakega četrt koraka življenje greniti te vaše preklete reklame bo humano od vas, da vsaj nivo glasnosti nastavite na z zakonom določen max. nivo, ker ko sem šaltal ta video mi je skoraj razneslo zvočnike. Zvok imam namreč, kot vsak normalen človek, speljan na hišni hi-fi. Če na vhod ojačevalnika vdari podivjan nivo signala pa so posledice seveda lahko silno neprijetne, tudi za sosede, če surfaš denimo ponoči.
anakondabox
24. 08. 2019 08.53
Že desetletje se govori o cenovno ugodnih stanovanjih za mlade. Rešitev pa ni in ni na obzorju. Se bo treba preseliti v leseno barako, ki ima tudi svoje prednosti: les je 'eko' material, baraka ni pretirano draga, prezračevanje je pa kar med špranjami. #rešitev
ni_mi_vse_eno
13. 08. 2019 21.46
-2
Kdo v stalno eksponentno rastočem (2, 4, 8, 16 ...) gospodarstvu želi imeti izgubo?
piu
12. 08. 2019 17.23
To niti približno ne rešuje stanovanjskega problema in nima vpliva na ceno stanovanj......
korintos23
12. 08. 2019 16.06
+2
Čudno ne, zakaj si delavec v Nemčiji s 1200-1400 Evri neto plače stanovanja ne kupi?
Andree
12. 08. 2019 16.50
+1
Ker si ga ne more privoščiti. SDS sekta bi rada spet očrnila Slovenijo a ostali svet pokazala kot,da je vse iz in sploh.
Andree
12. 08. 2019 16.52
+3
Sdssevci pojdite na svojo noro objokoval napad na avto člana AFD.
User1063544
12. 08. 2019 14.38
+3
Ta stanovanjski porblem je samo ROPANJE PREBIVALSTVA PO METODI VELIKIH.
METKA102
12. 08. 2019 11.21
+4
Socialna (neprofitna), ne vem, če je to isto, stanovanja bi morala biti manjše kvadrature da bi ljudi spodbujala k nakupu, ne pa da so v moji bližini tudi taka po 100 in več m2. Ja, za velike družine, kjer sta oba starša na sociali, zato imata vse subvencionirano, tudi vrtec, šolo itd. Le zakaj bi se trudili, morda imajo le še enega ali dva otroka več, da so bolj upravičeni do vseh vrst dodatkov.
ivanveliki
12. 08. 2019 13.46
+9
Pred kratkim je nekdo na twitterju objavil sledečo primerjavo: 1.Mati samohranilka z dvema otrokom,zaposlena, z min.plačo-skupni dohodki (otroški dokladi) 967 eur. 2.Mati samohranilka z dvema otrokoma,nezaposlena-skupni dohodki (otroški in socijalka) 950 eur.Razlika borih 17 eur.A se splača delati?
korintos23
12. 08. 2019 14.04
+0
Splača se ja, prva nima nič delavka pa ima plačo, družino, ponos in še pozneje penzijo.
User1063544
12. 08. 2019 14.44
-1
DELO se vedno splača če ne drugače zato, ker pošten in zdrav človek nima moralnih zadržkov do dela četudi zasluži isto kot dobi nekdo ki ne dela. Pošteno delo ni metoda ampak je zavedanje. In ja, se strinjam, zavedanja bitja poštenega človeka je že zdavnaj zmanjkalo. Danes pač živimo v časih, kjer se lahko in mora zahtevati, čeprav nimaš nobene dodane vrednosti v družbi. Potem pa pride drug članek najpremožnejših, ko se kot pošten delavec izrazim z vidikom in odnosom do denarja, pa odkomentira Slovenski superego češ, takšne izjave pišejo samo tisti ki prejemajo plačo pod jurja. To je dandanašnje družbeno merilo... plača in ne trud in žrtvovanje ki ga je človek porinil v to državo. Zato pa smo kot družba sami sebi toksični in nikoli ne bomo dosegli skupnega dialoga.
User1063544
12. 08. 2019 14.44
-1
SDS_je_poden
12. 08. 2019 10.19
+4
1: Obvezno je treba preverjat finančni stanje ljudi, ki živijo v socialnih stanovanjih. Vsako leto, brez izjeme. 2: Socialna stanovanja gradi in financira občina in ne zasebni investitorji. 3: Investitorji gradijo in prodajajo tisto, s čimer se največ zasluži, ker to so pravila prostega trga 4: Ukinit je treba akt, ki pravi, da ti ob trganju kredita mora ostati znesek minimalne plače na računu, ker drugo leto bo minimalna plača 700 EUR in če imaš 800, 900, 1000 EUR plače dobiš kredit glih za kupit malo večji šotor, ne pa stanovanja 5: Kot davkoplačevalec in kreditojemalec NISEM pripravljen plačevati NOBENEGA davka, od katerega bi se potem gradila stanovanja. Stanovanje si kupiš po lastni zmožnosti, če ne gre, potem zaprosiš za socialno stanovanje.
Klotilda H
12. 08. 2019 09.27
+6
STANOVANJ JE V SLOVENIJI VEČ KOT DOVOLJ: najmanj 50.000 jih je preveč. vlada mora le ugotoviti, kako jih napolniti, da ne bodo prazna...
SDS Kopriva
12. 08. 2019 09.21
+2
Jugoslavija ni bila idealna še zdaleč ne, a za tisti čas je bila še vseeno boljša kot je Slovenija za današnji čas. Stanovanje je številka 1 ko se odločaš za otroke. Kdor se seli z njimi vsake 2-3 leta povzroča ogromno stresa otroku, ki se bo kazal kasneje v življenju v obliki psihičnih problemov.
ivanveliki
12. 08. 2019 13.52
-1
Za bivše jugovine, v socializmu, smo v podjetjih morali obvezno vlagati v stanovanjski sklad, iz katerega so se gradila stanovanja.V kapitalizmu pa to počnejo države,iz davkov.Sicer pa v Lj imamo skoraj ves čas,po razpadu jugovine, "socialistično" oblast,ki pa je pokazala neki drugi obraz.
SDS Kopriva
12. 08. 2019 09.18
+6
Vsa stanovanja, ki jih zaseže banka bi morala nato zaseči država in jih dati takoj na trg v obliki neprofitnih stanovanj. Bankirje pa v arest. Žal v kapitalizmu so vse države ukradene s strani elit raja pa dela.
SDS_je_poden
12. 08. 2019 10.13
-3
Cesar Oton I: Zakaj pa banka zaseže stanovanja? Morda zato, ker kreditojemalec ne more več odplačevati kredita in si banka tako poskuša vrnit sredstva iz danega kredita? Država nima kaj zasegat stanovanja, ki so bila banki obljubljena kot hipoteka. Bi radi spet zvrtali luknje v bančne bilance?
ni_mi_vse_eno
11. 08. 2019 21.24
+21
Sodnici še danes niso rušili na tuji kmetijski zemlji, saj so zaščiteni, kot kočevski medvedi.
ni_mi_vse_eno
11. 08. 2019 21.23
+7
Če ne bi bilo možno drugače, potem bi tako kot določena narodna skupnost, na sosedovem travniku postavil eno sobico, čisto po potrebi, nato pa dograjeval. Na koncu bi tožil Slovenijo, ker mi ni zrihtala vodovoda in elektrike na ESČP in dobil odškodnino. Vse je samo v prioritetah in možnostih, samo domišljijo morate imeti za vse možnosti. Zato pa je pomembnejša od znanja (Einstein).
resslovenka
12. 08. 2019 09.06
+1
🤗 Zgodba o Tomačevem. Črne gradnje, na občinski zemlji, legalizirane. Kdo? Ne želim slišati, da sem sovinist. 😊
Infraping
11. 08. 2019 19.39
+8
Uporabnik458403
11. 08. 2019 19.31
+24
Zakaj je sedaj kriva drzava,ker da premalo denarja za novogradnje........saj je investitorjev dovolj pa jankovic v pri vrsti ne dovoli gradenj, ce ne dobi svoje % oziroma milijone...........
korintos23
11. 08. 2019 20.59
-6
Spet si mimo vseko. Kdo gradi, Jankovič, država ali občina?
Uporabnik458403
12. 08. 2019 07.50
+7
Korintos......... Investitorjev je dovolj, ampak ne dobijo gradbenih dovoljenj, ker jim obcena ( jankovic ) ne da gradbenega dovoljenja....... In ker v Ljubljani lahko gradijo le jankovicevi konpajoni,ki jih gradijo tako, da na koncu dosezejo cim visjo ceno ali najemnino
korintos23
12. 08. 2019 08.04
+4
In toti investitorji bi gradili poceni stanovanja? Vsak gleda za svoj žep, tudi midva. In zakaj bi spuščali ceno če pa totih dragih stanovanj dovolj nimajo. Primerjaj ceno v M. Soboti, Ptuju ali Lotmerki, zakaj samo Ljubljana in Jankovič, ostali pa bomo izumrli?
tron3
11. 08. 2019 19.03
+5
Kva je zdej, kva jamrate, sej ste hotl kapitalizem, ponudba in povpraševanje določata ceno in konc debate. Za to ste se odločil ko ste glasoval pred leti mnogimi, zdej se pa delate nevedne, da tega niste vedl, aja čebelar Lojz Vam je oblubu Švico, če verjameš ta faroškim pol pa more bit z volivcem neki hudo narobe.
Krainerland
11. 08. 2019 20.45
+13
Lojz ki ga omenjate je bil na oblasti ob osamosvojitvi, vse ostalo so vladali levičarji. Drugače se strinjam z vami, stanovanjska politika je porazna.
korintos23
11. 08. 2019 21.00
+0
Velik plus, povpraševanje in ponudba določata ceno.
Cisto na hitro
11. 08. 2019 17.55
+22
Evropa zdaj so vpili SD...Stranka demokratićne prenove Zveze Komunistov Slovenije. Njihovi člani živijo v pokradenih vilah in stanovanjih. Stranka je na oblasti ves čas, narodu ponuja minimalca in nič več. Njihovi člani tihotapijo migrante čez mejo. Dovolj nam je!
Cisto na hitro
11. 08. 2019 17.54
+17
Vlada pa nabija davke, namesto da bi gradila normalna stanovanja. Najlazje je nabiti davke in itak jih placamo na koncu najemojemalci. Tako da ta vlada je za en k... tako kot vse ostale prej.
korintos23
11. 08. 2019 18.43
-7
Morana7
12. 08. 2019 08.33
+8
Dajanje stanovanja v najem je obdavčeno in ta davek plača najemodajalec in ne najemojemalec...Ta isti plačuje še stanovanjski sklad, zavarovanje stanovanja in v stanovanje vlaga ter popravi kar je popravit treba. Z najemnino v višini 200€ je ob letnem prihodku 2.400€ davka 600€ ob tem je tudi kak vložek potreben npr. menjava kavča ali kakega drugega kosa pohištva, dodaš še 300€ in je čisti izkupiček 1500€ na leto. Osebno se mi za ta denar ne da več oddajat, ker nato po izselitvi še kake 2 tedna porabim za temeljito čiščenje, ker najemojemalci žal niste vsi redoljubne perle. Pri tem ne pozabite, da je najemodajalec kupil ali izgotovil stanovanje in pri tem prav tako plačal davke. Me prav zanima o kakšnih davkih vi pišete, kateri so davki najemojemalca? Če je ta socialno ogrožen gre z najemno pogodbo še na CSD in še tam dobi nekaj več, da lahko živi v najemu....sem imela par primerov, ko so ostali dolžni po 2, 3 najemnine s stroški vred in nisem imela kaj storit...No razen tega, da sem nehala oddajat, ker se mi ne da več zafrkavat z oceno karakterja potencialnega najemojemalca.
hayo72
11. 08. 2019 17.43
+11
Ma ce noces bit glih v lj.se da.Iz izkusenj povem zemlja okolica Celja res da sam 1000 kvadratov gor popolnoma opremljena nova zimsko letna mobilna hisa od qadre 48 kvadratov vse skup 45 jurckov kdo pac hoce bit v prestolnici je pa cena temu primerna.
Krainerland
11. 08. 2019 18.26
+3