Slovenija

Spomin na Jezusovo prikazovanje

Ljubljana, 05. 04. 2010 07.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Kristjani so se spomnili Jezusovega prikazovanja njegovima učencema na poti v Emavs. V spomin na ta dogodek so obiskali svoje bližnje in se z njimi poveselili.

Kristjani v Jezusovo vstajenje, ki se ga spominjajo na veliko noč, verujejo na osnovi pričevanj oseb, ki se jim je Jezus prikazal po vstajenju in jim z očitnimi znamenji dokazal svojo istovetnost, so ob velikonočnem ponedeljku zapisali na Slovenski škofovski konferenci.

Velika noč-9
Velika noč-9 FOTO: Reuters

Med njimi sta tudi dva učenca, ki sta ga na poti v Emavs prepoznala po lomljenju kruha in novico sporočila tudi drugim, kar opisuje Sveto pismo. "Lomljenje kruha" je tako izraz, ki so ga prvi kristjani uporabljali za daritev maše.

Praznik je po osamosvojitvi v Sloveniji podobno kot v večini evropskih držav dela prost dan. Namenjen je izletom, sprostitvi, obiskovanju sorodnikov in prijateljev. Po številnih slovenskih krajih, denimo na Gorenjskem, je navada, da na ta dan pripravijo tudi posebne igre s pirhi.

Velika noč-9
Velika noč-9 FOTO: Reuters

Po cerkvah so tudi danes potekala bogoslužja. Ljubljanski nadškof Anton Stres je v ljubljanski stolnici vodil spominsko mašo ob peti obletnici smrti papeža Janeza Pavla II. V Moravskih Toplicah pa je evangeličanski škof Geza Erniša vodil bogoslužje velikonočnega ponedeljka, paroh Srbske pravoslavne cerkve v Sloveniji Peran Bošković pa je vodil bogoslužje v ljubljanski pravoslavni cerkvi sv. Cirila in Metoda.

Papež opozoril na odgovornost duhovnikov do družbe

"Tako kot naloga vseh krščenih je tudi naša naloga biti angeli in glasniki Jezusa Kristusa, a duhovniki, poslaniki Kristusa, imajo še posebno odgovornost," pa je pred več sto verniki v poletni rezidenci v Castel Gandolfu blizu Rima dejal papež Benedikt XVI.

Čeprav ni neposredno omenil škandala zaradi spolnih zlorab otrok v Cerkvi, je v nagovoru, ki ga je izrekel v španščini, dejal, da verjame, da "ljubeča navzočnost Kristusa spremlja Cerkev na njeni poti in ji v težkih časih nudi oporo".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (159)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

makki-2
22. 04. 2011 22.10
Ljudje verjamejo da je Jezus Bog ,meni je to tako nelogično ,pa sveto pismo ,kdo ga je napisal in kdaj ,ko sam bral Biblijo nič mi ni bilo jasno ........
Tonček Balonček
06. 04. 2010 09.08
Lincoln2, če bi se ti pred 2000 leti namesto kot Kristus na oslu v Jeruzalem pripeljal v hummerju ali patriji, bi te takoj sprejeli za novega boga in če bi imel vozilo oboroženo, te zagotovo ne bi križali! Le reči bi jim moral: Pa naj kdo napravi tak avto, če ga zna in zmore!
Tonček Balonček
06. 04. 2010 08.59
Kardinal Rode za Večernji list o statistično nepomembnem problemu: "Ta gonja okoli pedofilije v duhovniških vrstah presega meje dobrega okusa," je dejal nekdanji ljubljanski nadškof. "Statistično je to nepomemben problem – eden ali največ dva med stotimi duhovniki sta imela takšno avanturo, v medijih pa se to predstavlja kot vseprisoten in permanenten pojav v Katoliški cerkvi. " V Sloveniji imamo okoli 1200 duhovnikov, torej je po Rodetovi oceni pedofilov med njimi samo 12 do 24, kar verjetno pomeni, da je pri nas na leto spolnih zlorab v oviru RKC samo nekaj sto? In če je pedofilov le 1-2 odstotka, a to pomeni, da imajo ostali zdrave spolne navade?
Svobodni
06. 04. 2010 08.29
lincoln2 05.04.2010, 11:25 -1 Za vse nevernike: Vsi vemo,da je človeško telo zgrajeno iz osnovnih gradnikov kot so(vodik, kisik, železo, ogljik, fosfor, kalcij,magnezij,...). Ti elementi so danes dostopni vsakomur. Naj gre nekdo narediti človeka iz tega. Jaz naredim otroka iz ene tekočine. Če je Bog tak frajer pa naj on naredi z sexom otroka. On je samo sveti duh.
muzafer
06. 04. 2010 01.02
človeka je ustvaril človek
muzafer
06. 04. 2010 00.44
saintjozef tudi ti imaš prav
muzafer
06. 04. 2010 00.25
tonček balonček svaka čast. edini si ki je napisal nekaj pametnega od vseh muslimanov in katolikov, ki so objavili komentarje. potrebno je verjeti. vera ni nujno da se sloni samo na boga.
saintjozef
05. 04. 2010 23.29
DEMANTI, prav imas. Nobenemu ne bo uspelo ustvariti negativnega mnenja o RKC. Ni potrebno, to sama pocne.
didiss
05. 04. 2010 21.15
Kakor koli ze kristus ni bil ne krizan in ni ne vstal od mrtvih in po dveh dneh odsel v nebesa.Koga to krscanstvo zavaja!?Prebranih na stotine knjih in studija v tujina vemo nekateri da je ta zadeva iz casa faraona.Torej amur je bil bog vseh bogov in imel sina horasa.Tega so pa judje pripeli na kriz in po dveh dneh odsel v nebesa.Ta zgodba se je prepisala v krscanstvu v casu kristusa,najdemo isto zgodbo celov budizmu,itd,...
lincoln2
05. 04. 2010 20.51
Vprašanje demanti. Lepo bi te prosil, da mi odgovoriš. Ali je Bog Stvarnik?
Tone Strahan
05. 04. 2010 20.42
LINCOLN2: NISI MI ODGOVORIL KDO JE USTVARIL ČLOVEKA.JE BIL TO KOMUNIZEM, DAJ POVEJ KDO JE USTVARIL ČLOVEŠKO BITJE IN ČLOVEŠKO ŽIVLJENJE. TI SI SAMO EDEN OD SATANISTIČNIH ZAGOVORNIKOV IN PODPORNIKOV, KI SI STOPIL NA BREG SATANISTIČNO USTVARJENIH KOMUNISTIČNIH BOLNIKOV, KI SO PRISEGLI SATANISTOM, DA PREGANJAJO VERNIKE IN OMALOVAŽAVAJO BOGA, KI BO NA KONCU BOG POKONČAL VSE ZLE SILE IN TA DOBA ŽE POČASI PRIHAJA.
lincoln2
05. 04. 2010 20.21
demanti Rajši odgovor na tvoje vprašanje prepustim tebi. Torej kdo je ustvaril človeka? Ti praviš da je moja sveta knjiga Kor'an komunistična knjiga? Na to se lahko samo nasmehnem in rečem: Tudi v času preroka Mohammeda a.s. so mu neverniki prineseli človeške kosti in ga vprašali, kdo bo to oživel. Mohammed a.s. je rekel, tisti, ki jih je tudi ustvaril. Kdo je stvarnik, pa boš ti demanti odgovoril.
Tonček Balonček
05. 04. 2010 19.13
Po cerkvah so bogoslužja vsak dan, pa kaj naj bi bilo to posebnega, zakaj ta medijski pomp? Naj počnjejo in izražajo svojo voljo, pustimo jih pri miru, oni pa nas! Problem je v tem, da ta nauk uči, da ga morajo "širiti" med vse ljudi, brez prestanka!
coprnjak
05. 04. 2010 19.06
he,he....rdečkarji udrihajo po RKC. Včasih so z orožjem nad voljo in človaka šli, sedaj ta nestrpnost...a jutri rdečkarje pokopala bo njih lastna zloba
Tone Strahan
05. 04. 2010 18.28
ŠE EN BOLNIK KOMUNISTIČNI SE PRIZADEVA USTVARITI NEGATIVNO MENJE O RKC.KAR VAM NEBO USPELO.
LIGHTWORKER
05. 04. 2010 18.28
robba 05.04.2010, 16:25 0 lej, vsi ki udrihate po praznikih, cerkvi, vernikih, jih žalite in zasmehujete, mi lahko poveste, kaj so-smo vam storil?s čim so-smo vas oškodoval,a se vas v kaj sili? blagoslovljene praznike, in mir vsem ljudem.. nihce ne zali vernikov in boga ti.visje sile....men osebno religiozna institucija v rem primeru RKC gre na zivce oz mi je utvarila popolni odpor do vsega kar pripoveduje... slediti RKC -ju je tko kot da zivis v neki drzavi z totalitarno diktaturo obenm pa se vedno castis svojega pokvarjenega predsednika in njegovo vlado....cerkev je tista, ki je ljudi odvrnila od boga ne bog kot tak...pomota danasnjega sceta je v tem da ljudje, ki se opredelijo kot verniki, mislijo da to pomeni biti pripadnik neki cerkvi, nekem duhovnem gibanju in z vsemi mocmi in silo braniti svoj prav.....zlat primer je miljone mrtvih ljudi skozi zgodovino, ki so posledica ko je ena verska ustanova ali gibane prericevala drugo da je le njihov bog prav..... in se nekaj: prej sem zasledil da je je Hitler in takratna nemcija bila pod ateizmom...ja kaj za vraga pa je delal kljukast kriz na njihovih zastavah.....to je bilo odkrito cascenej sonca kot bozanstva...pac tudi Hitler je bil vernik, vendar je vrjel v starejsa bozanstva od krscanstva in muslimanstva....njegova bolana filozofija je mejila pol na magijo in magicne rituale napol pa v starpoganska verovanja cascenja narave kot bozanstva....spominja me bolj na DRUIDA kot pa ATEISTA....ze v tem da je taksa debata tule, mi da jasno potrditi moj post od zjutraj da religija kot tak ima 2 skupni tocki .....vsi vrjamejo v enega boga in pa sama agresija ki izhaja iz bozje ljubezni, ki vam jo prodajajo cerkvene ustanove....
Justice1
05. 04. 2010 17.59
Dr. Saje kot predstavnik SŠK že drugič polemizira z gornjim člankom dr. Tineta Hribarja. Moj namen se ni postavljati v vlogo njegovega odvetnika, to zna on sam najbolje, niti ne bom pretirano trošil prostora s kritiko evharističnega kongresa, ki je med drugim namenjen utrjevanju vere in dobrodelnosti. Oboje je za razmišljajočega vsaj sporno, če ne kar neprimerno, celo škodljivo. Rekatolizacijo namreč trdno štejem za nazadovanje v kvaliteti družbenega razvoja, dobrodelnost kot realno družbeno potrebo pa je sopovzročila tudi Cerkev s svojim simpatiziranjem s kapitalizmom in z denacionalizacijo. Dokler se ne odrečete fevdalnim posestim, ne morete biti moralni razsodnik in pridigar v družbi! In dokler boste podpirali sistem, ki producira reveže in jim vi potem mečete drobtinice z bogate mize, tudi ne. Nekdo, ki nam je vzel toliko skupnega, ne more biti zaželen, ali: ne moremo mu izkazovati ljubezni po vaše in vas z veseljem in kar je še vsega tega vašega praznega frazarjenja sprejeti. Pač ne služite dvigu blaginje naroda! Povsem na koncu pravi dr. Saje: »... zato različna podtikanja in mešanje s politiko ter povezovanje z letom 1935 razumemo kot zlonamerno in jih zavračamo.« Zanimivo! Navajanje dokumentarnih dejstev štejete za podtikanje. Ko pa se vi mešate v politikantske zadeve (MVAC, razkopavanja, antikomuzem, NOB ...), imate pa do tega brezprizivno pravico?! V tej nebogljeni Sloveniji, nebogljeni predvsem v odnosu do vas, RKC, ste že lep čas nad državo. Niti ustave ne spoštujete in si jo dovoljujete razvrednotiti s »pozitivnim in negativnim (??!)« razumevanjem. Naj nadaljujejm s citatom in v stilu dr. Sajeta, t.j. RKC: Ne sprejemamo vmešavanja RKC v državne inštitucije, kot sta vojska in policija (le kaj imate vi kot super civilna, miroljubna, ljubezni polna in sploh nadvse dobrotljiva in človekoljubna organizacija ZASEBNEGA prava skupnega z vojsko in policijo??). Ne sprejemamo vašega nenehnega atakiranja na laično šolo (strela, termin »laična« je slišati kot slabšalen, pa je edino taka šola garant za napredek v kvaliteti življenja!). Da je vcepljanje ene vere otrokom skregano s človekovimi pravicami, odlično razumete, a gladko ignorirate. (Kdo že lahko ignorira vse po vrsti, in celo – državo? Tisti ki ima moč, denar! Vi pa o revnosti Cerkve!) Da je to povrhu vsega le pravljičarstvo z nadvse realnimi posledicami, za bistroumnega negativnimi(!), pa je tako odveč ponavljati. Nadalje ne sprejemamo netransparentnosti poslovanja Cerkve (ne ve se natančno, kaj in koliko ima v posesti, koliko od kod dobiva; kar je znano, je preveč in pretirano za neko človekoljubno organizacijo). Zlasti pa ne sprejemamo prikrivanja vseh mogočih deviacij, kot so spolni napadi na z vero zapeljane nedorasle osebe. Že pedofilija je dokaz, če ekonomijo in pačenje človekove zavesti zanemarimo, da niste družbeno koristna organizacija, za kakršno se kažete v javnosti. Če pa pridamo še nasprotovanje splavu, razvoju matičnih celic, homoseksualizmu ..., pa o kakšni družbenokoristnosti ni mogoče več govoriti. In posledično postane vsakršno vaše zaračunavanje »uslug« državi nemoralno. Enako nemoralna je tolikšna agresivnost do državnih inštitucij. ∙ Herman Graber, Ljubljana
Andraz Cigler 1
05. 04. 2010 17.58
hihihih kk dobra reklama za barve in a to za kakega župnika celica
Tone Strahan
05. 04. 2010 17.54
lincoln ti vidim da prebiraš veredostojne komunistične knjige, ki ravno to piše kar ti in tebi podobni neverniki in verniki v satanistične komunistične komuniste verjameš, ki so pisali knjige zoper cerkev, da so zastrupljali take bolnike kot si ti in tebi podobni slaboumni ljudje, ki verjamete v te komunistične laži, ki so jih pisali 60 let, da so zastrupili pretežni del slovenskega naroda. Daj povej, kdo je ustvaril človeka in živo bitje, mogoče so nas ustvarili tvoji komunisti?. si brihten, da ti celo prizadeti psihiater zavida iz vrst LDS.
robba
05. 04. 2010 17.43
lincoln2 in kenowah, danes naj bi bil dan, ko naj bo mir, in naj bo mir tud, ko ne bo praznka. kaj je važno kdo ima bolj prav?ptica, ki je sedela na vrhu drevesa je rekla, ježu na tleh, poglej, listi so živozeleni,ne. kje pa, je rekel jež, ti se motiš, listi so bledozeleni. kdo je imel prav?