Slovenija

Slovenski potrošniki med najmanj osveščenimi v Evropi

Ljubljana, 06. 07. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Špela Bezjak
Komentarji
90

Milijone vsako leto zapravi Evropska unija, zato da bi potrošniki vedeli, kakšne so njihove pravice in da jih trgovci ne bi vozili žejne čez vodo. V Sloveniji je več agencij, inštitucij, ki bi morale skrbeti za osveščenost potrošnikov, pa smo skoraj najslabše obveščeni v vsej Evropi. 

Redkokdo ve, da vam je trgovec brez vprašanja dolžan vrniti denar za kupljeno, če ste si v roku 14 dni premislili ali pa vam izdelek ne ustreza. Vsak izdelek bi moral imeti dveletno garancijo, pa nas zavajajo s samo enoletno. Da bi svoje pravice potrošniki vendarle bolje spoznali, je Evropska komisija Sloveniji – in še devetim drugim državam – namenila 5 milijonov evrov. Koliko bruseljskih tisočakov bo prejela Slovenija in predvsem, kdo bo z njimi razpolagal, pa je kljub začetku kampanje še popolna neznanka. 

"Celotne slike vam v tem trenutku ne morem dati," je dejal Zoran Stančič s predstavništva Evropske komisije v Sloveniji. 

Petkovo dopoldne v Hiši Evropske unije. Za mizo Agencija Odmev, slovenski predstavnik Evropske komisije in direktorica Zveze potrošnikov. Vsi z jasnim sporočilom: slovenski kupci ne uveljavljamo pravic, ki nam pripadajo. 

Precej manj jasno je bilo v nadaljevanju. Po besedah Agencije Odmev, ki mimogrede ni želela razkriti, koliko davkoplačevalskega denarja bo prejela za kampanjo, za strokovnost projekta skrbi Zveza potrošnikov Slovenije, ki pa o tem očitno še ni bila seznanjena. A najprej k pravicam kupcev. 

"Problem predvsem nastane pri izvrševanju evropske zakonodaje, ki se ne ukvarja s samim izvrševanjem, ampak določa pravico. Potem pa mora država zagotoviti, da je to mogoče tudi uveljavljati," je povedal Matjaž Jakin z Zveze potrošnikov Slovenije. 

"Zelo pomembno je, da se potrošniki zavedamo pravic, ki jih imamo. Če primerjamo EU z drugimi državami, smo dejansko neko območje, kjer so naše pravice med najbolj zaščitenimi na svetu," pa je povedal Stančič. 

V Sloveniji je več agencij, inštitucij, ki bi morale skrbeti za osveščenost potrošnikov, pa smo skoraj najslabše obveščeni v vsej Evropi. 
V Sloveniji je več agencij, inštitucij, ki bi morale skrbeti za osveščenost potrošnikov, pa smo skoraj najslabše obveščeni v vsej Evropi.  FOTO: POP TV



Dobro zaščitene vsaj na papirju. V praksi pa imamo Slovenci kar nekaj težav. Tuje so nam zlasti tri pravice. Potrošniki se ne zavedajo, da obstaja tako garancija kot tudi stvarna napaka. Obe varujeta potrošnika, če je z blagom kaj narobe ali če nima dogovorjenih lastnosti. 

"Da lahko v določenem času, torej dva tedna po nakupu, vrnemo izdelek v trgovino, bodisi spletno ali kakršno koli trgovino brez kakršnega koli razloga," je še dejal Stančič. 

In še, da imamo pravico do ugovora, v kolikor nas je, denimo, turistična agencija nastanila v slabši hotel, kot smo ga plačali. V primeru sporov znotraj Slovenije se kupci lahko obrnejo na Zvezo potrošnikov, a pozor, za nasvet boste morali poseči v denarnico.

Kar se tiče evropskih podjetij, mi napotujemo potrošnike na Evropski potrošniški center, ki se ukvarja s tem, pove Jakin. A predstavnikov Evropskega potrošniškega centra na današnjo tiskovno konferenco ni povabil nihče. Čeprav bi, glede na vsebino, projekt morali voditi prav oni, pa še brezplačni so. Se torej sploh še lahko čudimo, da so slovenski kupci med najmanj obveščenimi v Evropi?

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

abidar
07. 07. 2019 12.40
+4
Slovenci smo OZAVEŠČENI! To pa zato, ker imamo ZAVEST. Osveščeni so kvečjemu tisti, ki uporabljajo srbohrvaški jezik! Oni imajo svijest!
Andree
06. 07. 2019 21.24
+2
Še enkrat teh 14 dni velja za spletne nakupe
Kruh+sol!
06. 07. 2019 20.42
+0
Ja pa ja. Osvescen si toliko, kolikor hoces biti in kolikor ti prenese denarnica!!!
Fulano in Beltrano
06. 07. 2019 19.13
-1
Jaz sem v lekarni kupil nek pripomoček, ki pa ga po prihodu domov nisem odprl in naslednji teden vprašal, če izdelek lahko vrnem/zamenjam. Odgovor v Sloveniji - leta 2019: "Kako si pa vi to predstavljate, kaj bom pa jaz rekla našemu dobavitelju, saj vendar tega izdelka ne bomo imeli več kam dati?" …..in to pride iz ust nekoga, ki verjetno vsaj za vzorec potuje in ve, kako se stvarem streže v tujini....
Andree
06. 07. 2019 20.47
+2
aazz
06. 07. 2019 18.46
+2
z drugimi besedami, večje ovce, na vseh področjih
Petur
06. 07. 2019 14.20
+2
Ali niso vecinoma trgovine tuje,menda nas ne bodo opozarjali na trgovske trike.sami smo hoteli do tu priti.
bracobaldo
06. 07. 2019 12.58
-2
Imajo pa pri nas trgovci najnižje plače.
Vig1
06. 07. 2019 14.21
+10
Le zakaj potem na lestvici 100 najbogatejših Slovencev jaz vidim večinoma samo trgovce? Trgovci so tisti, ki določajo cene in poberejo dobiček, ne pa tiste uboge blagajničarke in prodajalke za katere ti zmotno misliš, da so trgovke.
Vig1
06. 07. 2019 11.58
+25
Sedaj ko lahko s parimi kliki vidiš ceno za določen izdelek po celi Evropi, moraš biti pa res bedak, da karkoli, razen hrane, kupiš v Sloveniji. Slovenski trgovci imajo praktično najvišje cene na celem svetu. Električni aparati in celotna elektronika je povprečno 2-krat dražja kot v Nemčiji, najdejo pa se celo junaki, ki prodajajo isti izdelek za 4-kratno ceno kot ga lahko naročiš iz Nemčije.
SuperBog=?lovk
06. 07. 2019 11.34
+23
Ali obratno in so pri nas trgovci največji nateguni, da o njihovih 100 % maržah ne govorimo!
severnik
06. 07. 2019 11.04
+42
Kot nekateri tudi sam menim, da je veliko država kriva. Potrošniki smo že približno obveščeni. In kaj zdaj. Prodajalec se je odločil, da bo kršil vse zakone in pravila. Nič mu ne moremo, razen sodišča. Kar se pa noben skoraj ne odloči, kar trgovec s pridom izkorišča. Tukaj bi morala imeti država vzvod. In to ne v 5 letih, ampak v 10 dneh. Po pozivu mora trgovec narediti kot veleva zakon. V kolikor ne, se mu obrt zapre. Če se to ponavlja, se obrt zapre. Hitro se naredi red. Žal je na začetku vedno nekaj žrtev.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 11.10
+8
severnik, država?...a si mislil na inšpekcijske službe, al na zakonodajalca. V bistvu imaš vse možnosti, a se v večini primerov ne splača, ker imaš več frke okoli postopkov, sodišča in podobno , kot je sama zadeva sploh vredna. Če greš do konca tudi uspeš. Ker se nam pa večini ne da sprehajat po sodiščih. pač trgovci to tudi izkoriščajo, samo v tem je problem.
sport5
06. 07. 2019 10.44
+25
V praksi je drugače .5 let nazaj v trgovini kupil žogo.Še nisem odšel od pulta,ko je sin zagledal drugo žogo v izložbi,ki mu je bila bolj všeč.Prodajalka ni hotela sprejet kupljeno žogo ali jo zamenjat (tista v izložbi je bila 2 eur cenejša).Šokiran sem poklical inšpektorja,ki pa je razložil,da samo preko interneta kupljeno morajo sprejeti nazaj,vtrgovini kupljeno pa ne (brez stvarne napake) in da je to dobra volja trgovine,ali zamenjajo robo ali povrnejo denar.Nekaj let kasneje je ta trgovina propadla.Karma?
severnik
06. 07. 2019 11.05
+7
Saj. V tem članku pa ravno nasprotno govorijo. Se boji, da je spet nek copy/paste tekst brez preverbe na dejanskem trgu.
klosar.
06. 07. 2019 10.42
+10
Nekdo bo izdal kakšno knjižico in lepo pokasiral. Kje se lahko za to prijavim?
Uporabnik8879
06. 07. 2019 10.15
+5
Meni bolj odgovarja, da se ne obremenjujem z "obveščenostjo" in furam life po svoje, za razliko napr. v nemčiji, ko še v gostilnah, na cesti, na dopustu ne slišiš druge debate, kot je "biliger".
Kukulkan
06. 07. 2019 10.01
+6
Zato smo pa naj bolj obdavčeni v celi Evropi. Kaj boste ba zdaj Nemčija, Belgija, Francija....???
Uporabnik8879
06. 07. 2019 10.21
-1
Kukulkan.... ok DDV za 2%, ostalo pa veliko manj.....moj frend je raziskovalec za izpušne tovarniške pline, ima plače 16 000 EUR, ven pa dobi 4000 EUR, ker je naporočen in podobno.
brezveze13
06. 07. 2019 10.30
+8
tomisko a si imel kakšno nočno moro ali ima pa tvoj kolegaBMW na lizing
Uporabnik8879
06. 07. 2019 11.03
+6
brezveze...a misliš.. tkole ti bom povedal....davek od dobička podjetij je višji, socialne storitve od bruto dohodka so večje, davek na "samca"...a ti še naštevam. Skratka, če potegneš črto, ko odšteješ vse tudi zavarovanje, ti v bistvu ne ostane nič...
Iztok Belšak
06. 07. 2019 12.03
+1
Kar se plače tiče to ne drži vode kar govoriš, pri 16000 bruto v nemčiji kot neporočen dobi ven 8501,09 , če plača cerkveni davek in 8549,52 če ga ne plača. Za 4000€ neto mora v Nemčiji ob takih pogojih zaslužiti cca. 7000€
Andree
06. 07. 2019 13.14
Pri Steuerklasse 6 bi dobil ven 7200. In to je najslabša stopnja
scar_face
06. 07. 2019 09.38
+37
Ni cudno da so najmanj osvesceni, ce se jim po tv lazete, da lahko v 14 dneh vrnejo vse nazaj. To drzi samo za internetna narocila.
GospodT
06. 07. 2019 09.05
-18
Hkrati se slovenci slabo zavedajo pravic glede cepljenja. Ali veste, da zdravnik, ki mu starši poročajo o strankih učinkih cepljenja MORA podati prijavo POTENCIALNEGA stranskega učinka, s čimer se potem ukvarjajo druge inštitucije, a se to po večini ne zgodi? Ali veste, da imate kot starši pravico SAMI uložiti prijavo stranskega učinka? Ali veste, da imate kot starši pravico do finančne kompenzacije, če otrok utrpi hude stranke učinke po cepljenju (mili stranki učinki se ne upoštevajo) a da hkrati v zgodovini Slovenije ni bila izplačana odškodnina za nobenega otroka? Ali veste, da odškodnine v tujini (ZDA, Italija, ...) lahko dosegajo milionske zneske, tudi preko 100 milionov? Ali veste, da JAZMP - Javna agencija za zdravila in medicinske pripomočke - ne želi pokazati študij, na podlagi katerih so cepiva dobila dovoljenje za uporabo, z argumentom, da bi lahko prišlo do napačnih interpretacij študij in potem nihče ne bi želel cepit? Ali veste, da so po večini cepiva spremlja glede stranskih učinkov med 5-30 dni (ja, res je, DNI), medtem ko se ZDRAVILA glede stranskih učinkov spremlja več let, preden gredo na trg? Ali veste, da nobeno cepivo na trgu ni primerjano s placebom ampak z ostalimi cepivi ali raztopino z adjuvantom brez antigenov? Ali veste, da imate po zakonu kot starši pravico sami oddati Predlog za opustitev cepljenja na Ministrstvo za zdravje? Ali veste, da nobeno cepivo na trgu ne drži doživljensko, ter da se pripravljajo zakoni, ki bodo od odraslih zahtevali ponovitve cepljenj, DTaP na 2-3 leta, OMR na 5-10 let? Ali veste, da se pri skoraj vsaki generaciji doda nekaj novih cepiv in nekaj poživitvenih odmerkov? Ali veste, da nekatere države nikoli ne bodo imele obveznega cepljenja, ker smatrajo samostojno odločanje o cepljenju za osnovno človekovo pravico?
janezpodre
06. 07. 2019 09.24
+27
In kakšne veze imajo potrošnikove pravice s cepljenjem ? No ja, mogoče so starši tegale Tonija kupil cepivo za ošpice v Mercatorju in stranski učinki so paranoja. Ampak hebiga Toni, garancija je potekla.
GospodT
06. 07. 2019 09.55
-7
A cepiva so po tvoje naredili angelčki in so brezplačno padla iz nebes na zemljo? Sopomenka besede potrošnik je uporabnik. Uporabniki cepiv pa smo mi vsi.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 10.25
+5
Ja sam potem je treba tiste države dati v karanteno Toni. Še vedno bolje kak stranski učinek, kot pa invazijo ošpic in podobno. Prav zaradi obveznega cepljenja smo izkoreninili nasovne bolezni, z tako neodgovornim soliranjem proti cepljenju, se pa dela globalna škoda, ker če tvoj otrok zboli, okuži tudi vse ostale okoli njega. Prav je da je obvezno cepljenje, tisti pa ki to noče, naj se pa odseli nekam na samo in eksperimentira....
RamzesII
06. 07. 2019 10.36
+4
"Ali veste, da odškodnine v tujini (ZDA, Italija, ...) lahko dosegajo milionske zneske, tudi preko 100 milionov?" ZDA je nekaj drugega, tam so drugačni zakoni, zakoni EU, Evrope naj ne bi dovoljevali takih odškodnin, ker smatrajo to za bogatenje iz tega naslova.
GospodT
06. 07. 2019 10.40
+3
Ramzes, in koliko odškodnine bi ti dodelil za 24 urno oskrbo otroka, mi je po cepljenju pristal na invalidskem vozičku, ne govori, ne zmore nikakor komunicirat, ima po 50 epi napadov na dan... Mogoče kar z avtanazijo?
GospodT
06. 07. 2019 10.43
+1
Tomyslo, a Švedsko naj damo v karanteno? Kompletnr skandinavske države, Nemčijo, Avstrijo,... Nobena bolezen ni bila eradicirana zaradi cepiva. Verjetno misliš na črne koze, no črne koze se ne prenašajo po zraku ampak z osebnim dotikom, zradicirala jih je karantena, ne cepivo. Statistično je v polno precepljeni populaciji črnih koz (vojska, mornarica), bilo več smrti za črnimi kozami kot v mestih, kjer ni bilo obveznega cepljenja, so pa izvajali karanteno.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 10.54
+9
Toni, saj je brez veze, ti imaš svoje prepričanje, samo ne moraš nam ga pa vsiljevati, če imamo mi drugačnega. Večina nas je bila cepljenih proti raznim boleznim, pa nimamo nobenih stranskih učinkov, tudi, ko se poškodiješ nekje v naravi, ti cepivo proti tetanusu pomaga in podobno. Ne moreš potem na enem primeru (za katerega niti ne veš kaj je bil pravi vzrok) potem posploševti na vse. Ne trdim, da ni veliko komerciale zadaj, vendar na splošno je še vedno cepljenje najbolša preventiva.
Iztok Belšak
06. 07. 2019 12.09
+4
Vse to kar objavljaš se v Sloveniji opravlja , zdravniki so obvezani javljati stranske učinke in količino. Za odgovor o smotrnosti cepljenja samo podatek, da je bilo pred obveznim cepljenjem umrljivost otrok v Sloveniji zaradi otroški bolezni in njihovih posledic preko 20% in da je to sedaj po 0,01%
GospodT
06. 07. 2019 12.33
+3
Iztok, ne opravlja se. Ne v taki meri, kot bi se moralo. Številni starši v skupnosti pravijo, da so otroka po cepljenju peljali nazaj pediatru in jih je že medicinska sestra na vratih nadrla, da to sigurno ni od cepljenja. Številni starši tudi poročajo, da so pri preverbi kartona opazili, da ni v njem nobenih zapisov o njihovem poročanju pediatru o stranskih učinkih. Več si lahko prebereš v osebnih izpovedih staršev v facebook skupini Ni nas malo, kjer so vse izpovedi preverljive, podpisane in se dnevno objavljajo nove. Kar se tiče statistike, ne moreš predstavljat statistiko izpred 150 let. Ko gledaš krivuljo smrtnosti je ta upadla več desetletij in tik pred uvedbo cepljenja dosegla tudi 99% zmanjšanje. Prosim pojdi v knjižnico, sposodi si knjigo od dr. Mateje Černič Ideološki konstrukti in preveri sam. Ne zanaša se na delne podatke, ki bi ti jih morebiti plasirali v šoli, glej celo sliko.
GospodT
06. 07. 2019 12.45
+3
Tomyslo, odprl si več vprasanj. Najprej, nikjer ne trdim, da cepiva ne funkcionirajo. Trdim, da ne funkcionirajo tako dobro, kot nam reklame sugerirajo. Hkrati trdim, da imajo več stranskih učinkov, kot to reklame priznavajo. In kjer je rizik, mora biti svobodna odločitev. Ne strinjam se, da je cepljenje najboljša zaščita, ker je ta trditev tehnično nepravilna. Da trdiš, da je nekaj najboljše, moraš imeti vsaj 3 različne načine zaščite. Cepljenje je edina zaščita, to lahko rečemo, ne more pa biti boljša zaščita ali najboljša zaščita. Lahko pa rečemo, da je slaba zaščita. Žal. Ampak reči, da je najboljša zaščita ni pravilen izraz in odseva marketinški poizkus pranja možganov. Praviš naj ti ne vsiljujem prepričanja, ker imaš svoje prepričanje. Ne gre za prepricanje, prepričanje je vera, religija, mene pa zanima samo znanost. Žal se medicina glede cepiv obnaša kot religija. Dvom ni odpuščen, kdorkoli dvomi, ga je potrebno z vsemi sredstvi ustavit, tudi ni odpuščen dialog, ve se zakaj, ker ni adekvatnih argumentov s strani zagovornikov cepljenja. Tudi se ne strinjam, da ti karkoli vsiljujem, zgolj diskutiram, država pa vsiljuje cepljenje, torej je tvoj argument povsem ničen. Kar se tiče tetanusa, vem za vsaj 20 študij, kjer so bile osebe cepljene, imele preverjeno število titrov, celo večkratnike zaščitnega nivoja, eden celo 100 kratnik zaščitnega nivoja, a so vseeno zboleli.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 12.52
+1
Poglej Toni, ne moreš vse metati v isti koš. Zdravniki točno veo, kdaj se otroka ne sme cepiti, prav tako dobro tudi, kdo ne sme uživati peniscilina in podobno. V takih primerih tudi odsvetujejo cepljenje. Drugače je p cepljenje tisto, kar preprečuje umrljivost večini otrok, pa če ti to sprejmeš ali ne. Vem pa da boš svoj "prav imeti" gonil v nedogled, vendar taka so manjšinjska mneje, v večini smo tisti, ki cepljenje odobravamo in, kar se je skozi zgodovino tudi izkazalo, d je najboljš preventiva.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 12.52
+1
Poglej Toni, ne moreš vse metati v isti koš. Zdravniki točno veo, kdaj se otroka ne sme cepiti, prav tako dobro tudi, kdo ne sme uživati peniscilina in podobno. V takih primerih tudi odsvetujejo cepljenje. Drugače je p cepljenje tisto, kar preprečuje umrljivost večini otrok, pa če ti to sprejmeš ali ne. Vem pa da boš svoj "prav imeti" gonil v nedogled, vendar taka so manjšinjska mneje, v večini smo tisti, ki cepljenje odobravamo in, kar se je skozi zgodovino tudi izkazalo, d je najboljš preventiva.
GospodT
06. 07. 2019 13.14
+1
Tomyslo, očitno nisi dobro prebral stvari, ki sem jih napisal, ker se ponavljaš, argumentov pa ne prilagaš. Tu ti bom odgovoril samo glede zdravnikov, da točno vedo, koga lahko cepijo in koga ne. Ti ne moreš vedet, kako bo posamezen otrok odreagiral na cepljenje. Tudi če bi imel kompletno genetiko, še vedno ne bi mogel z zagotovostjo reči, kdo bo imel stranske učinke in kdo ne. Res je, večina zdravikov je za cepljenje, tako kot so pred 40 leti v deset tisočih zdravniki zagovarjali kajenje. Ampak stvari gredo dalje v znanosti in razumevanju in čedalje več zdravikov ima hude pomisleke glede cepljenja. Študije varnosti in učinkovitosti niso adekvatno izvedene. Bolezni se samo prestavlja iz otroške dobe, kje bi jih otrok z lahkoto preživel, v odraslo dobo, kjer ne bo tako lahko. Nobeno cepivo ne drži za vekomaj. Zato ss bodo pojavljale epidemije. Ne ker bi bilo premalo cepljenih, ampak ker je čedalje manj imunih. Cepljenje je začasna in delna zaščita, cepljenje ni imunizacija. Beri knjige, privošči si recimo od Neil Z Millerja 400 študij.
Uporabnik8879
06. 07. 2019 14.18
+2
Saj ne bova prišla na isti breg. Tudi kar se kajenja tiče ne....ja kajenje je škodljivo in tistemu, ki je nagnjen k bolezni tudi pripomore, poznam pa primer ko je nekadilec umrl za pljućnim rakom pri 65 letih, in primer ko 93 letni kadilec raka ni dobil. Enako je tudi pri cepljenju, nobena stvar ni 100 %, je pa bolje nekaj kot nič. Raziskave so pokazale tako kot je že nekdo preje napisal, da je bilo pred uvedbo cepljenj 20% umrljivost otrok, danes je pa 0.01 %. To je za mene pravi argument in ne tisto kar ti naštevaš. Vsak kozarec je lahko na pol prazen ali pa na pol poln, odvisno kako obrneš posamezne "argumente" v tezo, ki jo zagovarjaš. Mene ne prepričajo, verjamem zdravniški stroki, ki cepljenje priporoča, sam pa nisem ne dohtar in ne raziskovalec, da bi lahko tudi presojal o tvojih tezah.
GospodT
06. 07. 2019 14.43
+0
Tomyslo, tudi jaz nisem zdravnik, sem samo oče otroka, ki ga pediater ni hotel cepit. Da bi razumel zakaj, sem moral silom prilike prebrati goro knjig. Na podlagi znanja, ki ga imam, danes ne bi cepil niti povsem zdravega otroka, kaj šele otroka, ki ga pediater ni hotel cepit zaradi zdravstvenega stanja. Naj pa podarim, da bi 99% pediatrov takega otroka še raje cepilo. Imeli smo neverjetno srečo, da smo naleteli nanj. In še to, to niso moje teze, vse te stvari si lahko prebereš v knjigah, ki so jih pisali zdravniki. Samo začet se je treba informirat, branje člankov v rumenih medijih ni dovolj.
Iztok Belšak
06. 07. 2019 15.08
+0
Oh seveda knjigo dr. Mateje Černič , seveda je to poplnoma verodostojna knjiga, tako kot je verodostojno to kar ti poročaš. Jaz sem videl kartone mojih otrok in eden je imel rahle stranske učinke od cepljenja in zanimivo , da so ti v njenem kartonu vpisani pa čeprav so nekateri nasprotniki cepljenja trdili , da ta pediatrinja tega sploh ne vpisuje in objavlja. Veš Tonček , verjamem ti ravno toliko kot vsem , ki širijo nekaj po sistemu baba čula , baba rekla , kaj iz tega pride ven , vsi dobro vemo. Statistika umrljivosti otrok ni od let nazaj ampak se začenja cca. 100 let nazaj od konca prve svetovne vojne naprej oz. po španski gripi. Do leta 1968 ko je bilo na naših tleh uvedeno obvezno cepljenje , se je število obolelih npr. za ošpicami gibalo med 20.000 - 35.000 obolelih na leto , pred to histerijo glede cepljenja je bilo število obolelih v Sloveniji med 1-2 . Kar se pa smrtnosti otrok tiče pa se sprehodi enkrat ne kakšnem vaškem pokopališču pa boš videl da ni nagrobnika kjer ne bi umrl vsaj en otrok pred letom 1970 po tem času je število teh veliko manjše do skoraj nič. Torej meni ni potrebna nobena statistika samo enostaven pogled na nagrobnike , ti veliko pove.
Salto_morale
06. 07. 2019 15.20
+4
BRAVO Toni Kranjec, ko bi bilo vec taksnih ljudi v Sloveniji, bi se kaj premaknilo, tako pa ostajate(mo) anus mundi. Zal mi je, ko opisujete lasten primer in spremljajoco kalvarijo. V Zaduzenih Ameriskih Drzavah si pred leti deklariral ugovor vesti in ni bilo potrebno cepiti otroka, a stvari gredo pocasi, vztrajno na slabse. Npr. vojni veterani, zaporniki, tudi zdravstveni delavci v nekaterih zveznih drzavah in javna uprava imajo obvezna cepljenja (gripa). Zanimivo je, kako se spreminja pristop ADA (American Dental Asocciation) do amalgamskih zalivk, pred leti so jih zelo zagovarjali, danes podpirajo in vzpodbujajo uporabo "belih", med vrsticami pa lahko preberes, da so se od amalgamskih distancirali, vse v strahu pred morebitnimi tozbami. Obcutek imam, da bo podoben proces stekel pri cepljenju. Moj najboljsi odgovor vsem, ki citajo tole, pa je dal moj family doctor, ki je na vprasanje o za/proti cepljenju rekel, ce bi imel otroke, se prav gotovo ne bi noben cepil.
GospodT
06. 07. 2019 15.35
+3
Iztok, oh, koloko je takih ljudi, kot si ti, dokler njihov lasten otrok ne utrpi pocepitvenih poškodb. Vedbo znova in znova ista zgodba. Kdo pa misliš, da so starši, ki ne cepijo?! V večini lrimerov so to starši, ki so zaupali medicini, cepili, otroci so utrpeli poškodbe, in sedaj ne cepijo več. Efekt cepiv na epigenetiko je kumulativen skozi generacije, to si zapomni, ko bodo otroci tvojih otrok imeli težave. Takrat vas bomo z empatijo in razumevanjem sprejeli medse in vam pomagali, kolikor se bo dalo, ker od medicine si ne obetaj drugega kot zanikanje stranakih učinkov. Ja, vpisujejo drobnarije, imel malo povišano temperaaturo. Super, mene bi skrbelo, če otrok po cepljenju ne dobi povišane temperature. Amoak resne stvari kot so encefalitis, da ti otrok vrešci po 5,6,ali več ur skupaj, dan za dnem, par tednov če ne mesecev, pediater te pa odpravi, češ da jenotrlk verjetno lacen in je to čisto normalno, tega pa ne bodo vpisovali. Preberi si izpovedi staršev na Ninas malo facebook skupini. Grozljivka, po kateri bi lahko posneli več celovečercev.
JokatPejt
06. 07. 2019 09.04
+17
Ta za garancijo je najbolša... kao 2 leti a pol stvari ma 1 leto... in kako nej uveljavlam garancijo po tem enem letu? Oni enostavno rečejo da je garancije konec in nemorš nič
Borec21
06. 07. 2019 09.13
+4
Tud kako s stvarjo delaš pa podalšana garancija je za skrite napake če gremo v detajle
Eurojackpot
06. 07. 2019 08.59
+10
Poizkusite vrniti 1x sprobano, čisto in nepoškodovano, ZVITO ponev D.E.L.I.M.A.N.O C.O.O.P.E.R D.E L.U.X! Moja izkušnja, "oprostite, samo menjava", 1. menjava, 2.menjava,, 3.menjava, dokler se naveličaš.
Borec21
06. 07. 2019 09.14
+3
Kaj pa kupuješ ta šit purfel material ponev pa ja uporabljaš vsak dan tri orng pa maš dost
Endless
06. 07. 2019 09.18
+7
če bi ti vedel, da se na vročo ponev ne zlije mrzla voda, ker se zaradi tega zvije, tudi ne bi bilo potrebe po 4x menjavi.
Centurion
06. 07. 2019 08.54
+44
Najbolj nas žejne čez vodo pelje naša država in podrepniška politika, ki dopuščajo da se v Sloveniji prodaja drugorazredna zahodna roba, ista znamka slabša kvaliteta!
Borec21
06. 07. 2019 09.14
+5
Uporabnik8879
06. 07. 2019 10.33
-4
Kaj pa ima država s tem ??? To je trg in ne država, ti se odločaš kaj boš kupil in če nekaj ne gre v prodajo se bo trgovec potrudil, da ti ponudi tako robo, da jo boš tudi sprejel. Če pa kupuješ tisto, kar vidiš na oglasih, je pač tvoj problem.
Joze Gal
06. 07. 2019 21.52
...to je trg..trgovec se bo potrudil,da ti bo ponudil boljšo robo? Pa ki ti živiš?trgovec se bo potrudil,da ti klump cimdrazje proda...to je vsa umetnost....na garancijo pa nimaš prava.....
FIGEC
06. 07. 2019 08.50
+33
Kako nas le ne bodo trgovci nategovali, če smo pa ofce. Pri prehodu tolarja na € so nas iz držav, ki smo jih vedno občudovali, svarili pred tem, kaj nam bodo trgovci zakuhali, pa nobena kompetentna institucija temu ni posvetila ma ni pet minut pozornosti. Potem pa je spokalo, kot pred nami že po vsem prostoru, ki je prešel na €. Pa nikome ništa. Kava v lokalu se je cenovno povzpela za 150%. Pa nikome ništa. So rekli, da zaokrožujejo. Če bi se držali pravil o matematičnem zaokroževanju na nič decimalk, kakor so govorili, potem bi kava po novem morala biti zastonj. A so jo naši vrli trgovci s k sebi obrnjenimi plenilskimi tacami podražili od 90SIT na dobrih 246SIT. Pa nikome ništa. V tej državi imamo kup institucij in uradov s polnomastno plačanimi uradniki, ki bi lahko v zvezi s tem storili marsikaj, pa niso popolnoma nič. Plača jim teče, čas do penzije tudi, le zakaj bi se v taki službici človek naprezal...?
amarko14
06. 07. 2019 09.32
-9
Pa ne recite, da se vam je placa obračunala direkt v evre... Kolikor jaz vem, je bilo kava 100 =1€, plača 80.000=800€. Torej ista finta.
Andree
06. 07. 2019 09.56
+9
Joze Gal
06. 07. 2019 21.54