Slovenija

Slovenskega državnega holdinga morda sploh ne bo?

Ljubljana, 29. 09. 2012 21.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ustanovitev Slovenskega državnega holdinga, ki ji je zeleno luč dal državni zbor, še vedno visi v zraku. Državni svetniki bodo skoraj zagotovo glasovali o vetu na zakon, v sindikatu energetike pa napovedujejo celo možnost referenduma.

Slovenski državni holding, ki bi upravljal več kot 10 milijard evrov državnega premoženja, ima vrsto nasprotnikov. Lahko se zgodi, da kljub podpori v parlamentu sploh ne bo zaživel, je poročala nacionalna televizija.

Razpoloženje v DS je tako, da sklic izredne seje DS bo, je dejal državni svetnik Andrej Rus. Na njej bodo glasovali o vetu, je dodal.

V sindikatu delavcev energetike pa poudarjajo, da bodo energetska podjetja v ta holding prispevala pol milijarde evrov na leto, zato bi jih morali bolj vključiti v pripravo zakona. Predsedstvo sindikata se bo o morebitnem začetku zbiranja podpisov odločilo v ponedeljek. V SDS pravijo, da vsebinskih razlogov za referendum ni, lahko so le politični.

evri
evri FOTO: Thinkstock

Zakon, ki ga je v petek potrdil DZ, določa, da bo Slovenski državni holding upravljal s celotnim kapitalskim premoženjem države, vodila pa ga bo tričlanska uprava, ki bo izbrana na mednarodnem razpisu.

V holding se bo preoblikovala Slovenska odškodninska družba, pripojili ji bodo Družbo za svetovanje in upravljanje ter premoženje Posebne družbe za podjetniško svetovanje. Ta bo prenehala obstajati, prav tako bo ugasnila Agencija za upravljanje kapitalskih naložb RS, ki sedaj upravlja z državnim premoženjem.

V opoziciji so ustanavljanju holdinga nasprotovali. Bojijo se namreč, da bo prišlo do prikrite razprodaje državnega premoženja. Holding je najbolj nepregledna oblika upravljanja z državnimi naložbami, ogrožal bo delovanje državnih podjetij in 100.000 zaposlenih v njih, je bil pred glasovanjem kritičen Janko Veber (SD).

Nasprotno je Marko Pogačnik (SDS) zagotovil, da bo holding zagotovil učinkovito, racionalno in transparentno upravljanje z državnim premoženjem, kar bo omogočalo nadaljnji razvoj slovenskih podjetij. "Nobene kraje ne bo, nobene prodaje pod mizo ne bo, vse bo pregledno in transparentno," je zagotovil.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Staropramen
30. 09. 2012 23.02
+4
Delovanje holdinga bo transparentno približno tako kot trgovina z orožjem.
faronika
01. 10. 2012 12.07
+2
Transparentno bo tako,kot je vse v tej državi...od leta 91 dalje!!! Koliko pa je bilo ,izraženo v milijonih evrov takrat vredno premoženje države???
HooplaToopla
30. 09. 2012 22.58
+4
"Slovenskega državnega holdinga morda sploh ne bo?" Boli nas KKurrac.
26277
30. 09. 2012 20.23
+8
še par ljudi v Renčah(Primorska) ne morejo ustaviti in blodijo o holdingu,da bo transparenten-JJ ne se za... z ljudmi,če nisi sposoben in tvoji ministri.Folk pa itak lahko farbaš do onemoglosti,enkrat se konča ....
gregor1222
30. 09. 2012 20.15
-1
Sloveniji gre slabo in mora sprejeti spremembe. To je jasno.
tron3
30. 09. 2012 20.47
+4
Se strinjam, vendar NE MORE BITI SPREMEMB s to politično garnituro, ker vse kar sprejemajo je zato da ostanejo še naprej na oblasti, boli njih za državljanke in državljane
tron3
30. 09. 2012 17.50
+7
Janša in njegovi kompanjoni želijo še pokrasti kar še n pokradeno in z Slabo banko pomesti pod preprogo vse kredite, ki so jih dobili nekateri na plave oči, z žegnom Vlade iz obdobja 2004-2008, to je to, pa Šuštaršiču bodo tudi poplačali dolgove za zasluge, ki jih ima pri ustanovitvi holdinga in slabe banke!
MsPikapiki
30. 09. 2012 15.16
+6
Ne samo holding tudi slaba banka mora pasti. V državnem svetu in na referendumu. Nujno.
Tonček Balonček
30. 09. 2012 14.01
-6
BAnda komunistična, JAnša naj ukine vse trazen RKC, samo ovirajo učinkovitost. Ko ej Hitler ukinil predsedniak države, parlament in podobne priveske ter okkraske, se povezal z velekapitalom ter Cerkviojo, so začeli napredovati, gradili so ceste, vodovod itd., skratka lepo je bilo, za konvce tedna so bili mitingi in proslave... Najbol pomembno pa ej bilo, da so deželo očistili Ciganov, komunsitov ter Židov, ki so bili največja cokla napredka. In to je to, rešitve so enotavne, za začete se lotimo stricev iz ozadja!
prpa24
30. 09. 2012 14.53
+5
Tonček, razumem tvoj sarkazem,ki pa ni popolnoma na mestu. Še dobro, da na tem portalu ni toliko Janševih navdušencev kot na tistem, kjer nastopa skupaj z Gatesom. Ti bi znali sarkazem
prpa24
30. 09. 2012 14.55
+5
no, tisti sarkazma ne bi razumeli in bi vzeli tvoj komentar kot propagando in tebi ter vodji peli hvalo pri njegovih podlih dejanjih
jureh
30. 09. 2012 12.27
+3
Ali je sedanja ureditev kaj drugačna, kot po potem s SDH? Ali sedanja ureditev preprečuje nelegalno krajo (tako sredstev državnih podjetij, kot njihove lastnine)? Ali sedanji nadzorniki skrbijo za čimvečje ustvarjanje dobička in pozitivno poslovanje državnih podjetij? Ali sedanje uprave ali nadzorniki materialno odgovarjajo za slabo poslovanje podjetij, ki so jim zaupana? Z AUKN ali s SDH je isto sranje! Edina parava poteza je aukcijska odprodaja vseh državnih podjetij!
Perun55
30. 09. 2012 20.49
+3
Pri takih ideaj me ne cudi da vecina diplomirancev iz uporabnih faksov bezi v tujino.
Alojz Železnik 1
30. 09. 2012 12.09
+11
Slaba banka je sistem: “če bo dobiček, bo moj – če bo izguba, bo pa tvoja”. Če se grem preroka, potem je ustanovitev slabe banke le še zabijanje zadnjega žeblja v krsto z napisom Slovenija. Enostavno več ni mogoče krasti.
expost
30. 09. 2012 11.13
+15
SDH bi bil legaliziran in transparenten način divje privatizacije in uničevanja dobrih podjetij; nič drugega. sicer pa bi bila to fajn (politično skadrovana) služba za SDSovske študente kranjske "Sorbone"...
ROMELS
30. 09. 2012 10.59
-2
Če se bo delalo pošteno je holding najboljša rešitev, če se bo delalo nepošteno je holding najslabša rešitev. Koga je torej lahko strah holdinga. Nepoštenih.
expost
30. 09. 2012 11.16
+12
Holding je samo maska, pod katero se bodo skrivali različni sicer legalni, a nelegitimni procesi in transakcije, pa tudi wonna-be politiki/poslovneži. Pošteni se pač bojimo nepoštenih. Je v tem kaj slabega? Siti lačnemu ne verjame, lačni sitemu ne zaupa.
498983
30. 09. 2012 09.52
+10
Holding je najbolj nepregledna oblika upravljanja z državnimi naložbami, ogrožal bo delovanje državnih podjetij in 100.000 zaposlenih v njih.
krtaca15
30. 09. 2012 09.25
+11
Bo jansa ustanovil kolhoze in solhoze.....
MERDE-AVE-MERDE
30. 09. 2012 09.14
+5
Holding je najbolj nepregledna oblika upravljanja z državnimi naložbami, ogrožal bo delovanje državnih podjetij in 100.000 zaposlenih v njih
botjabotja
30. 09. 2012 09.44
+8
Srečo imamo, da je bilo do sedaj vse pregledno in pošteno.
krtaca15
30. 09. 2012 09.56
+3
Ja pa ocitno je se prevec pregledno zs nekatere...
gulmor
30. 09. 2012 09.06
+27
Kaj še niso vsi sorodniki SDS dobili službe? Je potrebno ustanoviti še kakšen holding, urad, komisijo...
botjabotja
30. 09. 2012 09.43
+7
Prvo je potrebno odpustiti višek JU,se pravi najmanj 10%,potem bomo še koga zaposlili...Tako to gre.
botjabotja
30. 09. 2012 09.43
+2
Marija Krebs
30. 09. 2012 20.03
Perun55
30. 09. 2012 20.53
Za zacetek lahko prevetrimo ministrstva, pregledamo agencije ipd. ter zmanjsamo stevilo obcin na cca 70. Potem pa verjetno bo se ostalo za sirsi javni sektor.
botjabotja
30. 09. 2012 08.42
+0
Kakšen referendum neki...
krtaca15
30. 09. 2012 09.58
+13
botjabotja
30. 09. 2012 19.28
+1
Dejan Keuc
30. 09. 2012 08.29
+9
Jaz ne vem zakaj imamo sploh vlado in parlament... Če pa gre vse na referendum... Najboljše bi bilo, da vladajo kar sindikati, ker itak je na koncu vse tako kot rečejo oni... škoda denarja za volitve in plače politikov...
MERDE-AVE-MERDE
30. 09. 2012 09.13
+23
janez v opoziciji referendumi OK, janez v vladi, referendumi ne OK
krtaca15
30. 09. 2012 09.27
+17
Dejansko ne rabimo vlade. Ljudje bi morali izkljucno z referendumi odlocati o vsemu.
prpa24
30. 09. 2012 15.07
Zato pa so še pred prvimi volitvami uničili gibanje za občo demokracijo (GOD), kjer je bila prva točka programa: ukinitev parlamenta v takšni obliki kot je sedaj.
deerar
30. 09. 2012 07.42
+21
da bo holding zagotovil učinkovito, racionalno in transparentno krajo preostalega premoženja
Levji
30. 09. 2012 07.05
+13
Z referendumom je potrebno ugotoviti, če se Slovenci strinjajo z ustanovitvijo takšnega holdinga. Če na referendumu holding pade pade tudi vlada. To bi bilo najbolj pošteno v tem trenutku.
botjabotja
30. 09. 2012 08.39
+1
90% ljudi ne bo vedelo kaj obkrožit in ti bi to dal na referendum... Bolano
botjabotja
30. 09. 2012 08.40
+5
Pahorju je na referendumih padlo marsikaj... Ne spomnim pa se,da si ga pozival k odstopu...
krtaca15
30. 09. 2012 09.31
+7
Zdrava kmecka logika je se vedno najboljsa. Botjabotja ne vem zakaj mislis da so politiki superpametni?
botjabotja
30. 09. 2012 09.42
+2
ebiga
30. 09. 2012 00.32
+29
REFERENDUM, pa zaupnico vladi zraven......da vidimo čigava je Slovenija!
botjabotja
30. 09. 2012 08.42
-3
Pa saj si imel volitve,jaz ti nisem kriv,da tvoji idoli niso sposobni sestaviti vlade
krtaca15
30. 09. 2012 09.34
+10
volitve kjer je zmagal clovek ki ni bil izvoljen. Sprevrzeno, pokvarjeno, nimam besed kako pokvarjen sistem. To niso bile fer volitve!
botjabotja
30. 09. 2012 09.41
-1
Ne, niso bile. Tista extra ura je bila ...
botjabotja
30. 09. 2012 09.42
-4
krtaca, če ne razumeš sistema,ga prosim ne komentiraj.
krtaca15
30. 09. 2012 10.00
+11
Kaksen sistem neki. Pokvarjena mafija na oblasti.