Slovenija

Peter S.: Rode mi je jasno povedal, da je moja mama lažnivka

Ljubljana, 28. 08. 2012 08.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
V.L./Ni.J./STA
Komentarji
2362

Tanja Breda pravi, da je bila leta 1969 v intimnih odnosih s kardinalom Francem Rodetom. Njen sin pa od Rodeta zahteva test očetovstva. Rode je dejal, da sta bila z dekletom le prijatelja in da je pripravljen na test očetovstva kadar koli. Vložil je tudi tožbo zoper Delo.

Slovenka je potrdila intimni odnos z Rodetom.
Slovenka je potrdila intimni odnos z Rodetom. FOTO: POP TV

"Da. Bila sva intimna. Ko sem bila stara 18 let." To je za Delo potrdila 61-letna Tanja Breda, ki pravi, da sta bila s kardinalom Francem Rodetom v intimnih odnosih leta 1969. Naslednje leto je Tanja Breda v nemškem sanatoriju sv. Jožefa rodila sina Petra.

Peter, ki živi na Bližnjem vzhodu, je za oddajo Svet na Kanalu A povedal, da si je želel vedeti, kdo je njegov oče, pa mu nihče ni bil pripravljen povedati. Nato je zapustil Slovenijo in ko je prišel domov, ga je nekdo poklical in mu povedal, da je njegov oče pomembna osebnost v Sloveniji, in sicer kardinal Franc Rode. Kot je še dejal Peter, takrat ni razumel, kaj to pomeni.

Peter je za 24UR povedal, da je, ko je izvedel, da bi Rode lahko bil njegov oče, odšel v Nemčijo k mami in jo vprašal, ali je to res. "Rekla je, nisem 100-odstotno prepričana. Vprašal sem jo, kako nisi 100-odstotno prepričana? Imela sta spolne odnose ali pa jih nista imela, to je zelo preprosto. Dejala mi je, da, imela sva spolne odnose. In povedala mi je nekaj, česar ne želim razlagati v javnosti; kako je prišlo do spolnih odnosov. Normalno bi se morala oba strinjati glede spolnih odnosov," je še dejal.

Peter že tri mesece poskuša preko slovenskih odvetnikov od kardinala Rodeta dobiti priznanje. Povedal je še, da je z Rodetom govoril po telefonu in da ga je kardinal poskušal prepričati, naj tega ne da v javnost. Rode mu je še jasno rekel, da je njegova mama lažnjivka, je povedal Peter. Poudaril je še, da se opravičuje, ker je povzročil vznemirjenje med verniki in da ga naj poskušamo razmeti.

Peter je Rodeta videl le enkrat, ko je bil star pet let. Z mamo sta obiskala sorodnico v stanovanju blizu Celja in pri njej je bil na obisku tudi Rode, pripoveduje Peter. To je potrdila tudi Tanja Breda, Rode pa tega ni hotel niti potrditi niti zanikati.

Rode je sicer za 24UR povedal, da je za test očetovstva na voljo kadar koli, brez vsakega zadržka, in da že vnaprej ve, kakšen bo rezultat.

Oseba, ki je za Delo spregovorila o Rodetovem prijateljevanju s Tanjo Bredo, je povedala, da je bilo v fari zaradi njunega razmerja veliko zgražanja. Rodeta, ki je bil Tanjin učitelj verouka, so odpoklicali prav zaradi nje oziroma prometne nesreče, ki sta jo doživela, pravi Delov vir, ki je tudi pripravljen pričati na sodišču. Tanja se je leta 1969 odselila v Nemčijo. Domov se je vrnila čez nekaj let, poročena z Nemcem, ki je Petra tudi posvojil.

Na vprašanje, ali je Rode Petrov oče, pa Tanja Breda odgovarja: "Ne, ne, Rode ni Petrov oče. Ne spomnim se, ne vem, kdo je oče. V oči in nos sta si res podobna, vendar …" pravi Tanja Breda. Kot pa še doda, je za njun odnos z Rodetom vedela tudi njena stara mama, poroča Delo.

Rode zanika namigovanja o očetovstvu.
Rode zanika namigovanja o očetovstvu. FOTO: Reuters

Rode: Zgodba je neresnična

Kardinal Rode je za 24UR še povedal, da časnik Delo nadaljuje "objavljanje izmišljenih ali polresničnih trditev, o katerih je prvič govoril v izdaji z dne 6. avgusta 2012 pod naslovom Zaklenjena rajska vrata". Rode pravi, da je takoj po prvi objavi zahteval preklic trditev, a so v uredništvu njegovo zahtevo zavrnili.

Kot pojasnjuje v izjavi za javnost, temelji članek "na govoricah, na navedbah neimenovanih virov in na domnevah gospoda Petra S., od katerega nisem osebno nikdar prejel zahteve po preverjanju sorodstvene povezave". "Ponavljam, da je zgodba neresnična in me prikazuje v neresnični luči," piše Rode. Prijateljstva sicer ne taji, a ostro zanika vse trditve o domnevnem očetovstvu in prelomitvi duhovniškega celibata. V pogovoru za 24UR je potrdil, da sta bila z dekletom prijatelja, a da se nikoli nista tako zbližala, da bi se lahko rodil otrok, kar je potrdila tudi Petrova mati.

Rode je dejal, da bo uporabil vsa pravna sredstva, zato je že pooblastil odvetniško hišo Zidar Klemenčič. "Verjamem, da bo postopek pokazal neutemeljenost in neresničnost zapisa v časniku Delo," še dodaja Rode. Po poročanju 24UR je odvetniška hiša že začela z vsemi postopki potrebnimi za tožbo zoper časnika Delo.

"Razšla sva se kot Črtomir in Bogomila"

Za Radio Ognjišče pa je pojasnil, da se je med njim in dekletom spletlo lepo prijateljstvo, ki bi lahko preraslo v ljubezen, a da sta se, kot je dejal Rode, sporazumno odpovedala drug drugemu zaradi višje vrednote, njegovega duhovniškega poslanstva. "Razšla sva se nekako tako, kakor sta se Črtomir in Bogomila iz Krsta pri Savici odpovedala zemeljski ljubezni iz višjih razlogov," je dejal Rode. "Da to lepo, čisto zgodbo izpred petdesetih let sedaj nekdo blati z nemarnim obrekovanjem in z zavajajočim namigovanjem, se mi zdi skrajno zavrženo in nizkotno," je še dodal kardinal Rode. Za 24UR je še enkrat poudaril, da je šlo le za prijateljstvo in da z dekletom ni imel stika že 40 let.

V pogovoru v oddaji je še povedal, da so na svetem sedežu vzeli na znanje njegovo izjavo in da so s tem zadovoljni, ter da v tem trenutku nimajo drugih vprašanj.

Bolčina: Ker gre že za drugi primer v kratkem času v Sloveniji, se v Rimu temu smejijo.
Bolčina: Ker gre že za drugi primer v kratkem času v Sloveniji, se v Rimu temu smejijo. FOTO: Thinkstock

"V Rimu se temu smejijo"

Kardinali so za kakršne koli prestopke odgovorni neposredno le Svetemu Očetu, je ob poročanju glede domnevnega očetovstva kardinala Rodeta pojasnil cerkveni pravnik Karel Bolčina. Ker gre že za drugi primer v kratkem času v Sloveniji, se po njegovih besedah v Rimu temu smejijo. Meni še, da vse to v zasmeh daje slovenski narod.

Sveti Oče je edini, ki lahko "sodi in obsodi ali oprosti kardinale osebno". Njemu so kardinali odgovorni za kateri koli prestopek, ki ga naredijo denimo v odnosu do moralnega življenja ali kanoničnega prava, je pojasnil Bolčina.

Po njegovih besedah se Sveti Sedež vedno odzove, če je "kjer koli možnost resnice". Toda glede na to, da so očitki kardinalu Rodetu prišli v javnost v kratkem času po očitkih in aferi z nadškofom Alojzijem Uranom, "se temu vsi smejijo". "Tudi v Rimu," dodaja cerkveni pravnik.

Prepričan je, da "s tem načinom pred svetom postavljamo v zasmeh slovenski narod, niti ne Katoliško cerkev v Sloveniji". To, da so kardinali neposredno odgovorni le Svetemu Očetu, nadškofje pa v večini Kongregaciji za škofe v Rimu, pa je po besedah Bolčine že prva razlika med primerom Rodeta in primerom nadškofa Urana, ki ga je Kongregacija za škofe v Rimu zaradi govoric o domnevnem očetovstvu začasno napotila v tujino.

Bolčina je prepričan, da očitki obema prihajajo "iz istega kroga". Zato je edina vzporednica med primeroma po njegovem mnenju vprašanje, "čemu prihajajo vse te očitno neresnične zadeve na dan in kaj želi tisti, ki to širi, s tem doseči".

Kardinal Rode je sicer vključen v Kongregacijo za škofe v Rimu, je pojasnil cerkveni pravnik. Če so v povezavi s kardinali kakšni kazenski očitki, bi po njegovih besedah o tem bil najprej seznanjen Sveti Oče, ta pa bi v takem primeru imenoval eno izmed svojih sodišč. Če pa bi bilo karkoli v zvezi z vero ali moralo, bi za raziskavo teh zadev verjetno prosil kongregacijo za škofe, je še dodal.

Tudi če bi kar koli resničnega odkrili v primeru očitkov Uranu in Rodetu, bi zoper njiju v Cerkvi potekali različni postopki. Sicer pa cerkveni organi v Sloveniji nimajo nobene pristojnosti v povezavi s kardinalom Rodetom, je pojasnil Bolčina.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (2362)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

frenkii
14. 08. 2016 09.31
+1
Tako zelo mu je podoben pa da ni njegov oče kar ne morem verjeti. Sumim DNK,da niso kaj zmutili naj ga naredijo še kje drugje
acimam50
31. 08. 2012 11.42
+17
Nikakor ne morem sprejeti dejstva, da smo Slovenci tako zlahka vodljivi, da nadvse radi plešemo, ko nam drugi žvižgajo. Toliko hrupa za nič ! Pa kaj, Rode ima pač sina, koliko jih je še, pa jih ne vlačijo po zobeh! Bolj me skrbi naša razdvojenost, razslojenost na dva tabora, ki jo takšne in podobne novice le še utrjujejo. Kdaj bomo znova složni, kdaj bomo mislili z lastno glavo, kdaj bomo razne prazne marnje pustili ob strani ? Zamislimo se raje nad stanjem naše domovine, našega gospodarstva, naše vlade in bodočnostjo, ki bo bolj črna, kot napovedujejo. Pesek v oči, ki nam ga dnevno mečejo, povzroča, da smo slepi za vse okrog nas, za vse, kar se dogaja z nami...
tankopiš
14. 09. 2012 10.12
-9
Ko je vaš tito natepaval mladoletnice pa nikome ništa.
fjozef
14. 09. 2012 22.17
+13
Tito ni pridigal, kako je sex izven zakonske skupnosti greh. Greh, kaj je že to? GREH si je pač nekdo izmislil.
kapetan09
31. 08. 2012 11.02
+0
enoboštvo : oče , sin in sveti duh ,.....hahhahaahahahaha
novaknovak
05. 09. 2012 20.55
-8
kapetane, ti verjameš v Boga?v to pa nedvoumno verjameš?kolk si ti naiven...po tvojem ne eno ne drugo ni dokazano, sam enmu verjemeš drugemu pa ne. torej...?!
pikaloka
03. 10. 2012 15.55
+3
Bog je samo eden. Pa tukaj ne rabimo vpletati cerkve temveč vsakega posameznika. Ali ga imaš v sebi ali pač ne.
Kubik
09. 11. 2012 13.28
+1
MARJAN1001
29. 08. 2012 21.54
+22
ta Vatikan s papežem in vsemi škofi je navadna maškerada brez kakšnihkoli koristi za narod. 2000 let že farbajo folk, čas bi bil da popokajo kovčke in odpeketajo iz 21 stoletja
novaknovak
05. 09. 2012 20.57
-1
ja in pol? saj ti itak ne verjameš vanje...ti se zaneseš na otipljivo, ne...dost si zapufan?
tankopiš
14. 09. 2012 11.59
-7
Maruša Šuštar
29. 08. 2012 15.31
+18
Očitno je sin precej boljši od očeta.
novaknovak
05. 09. 2012 20.59
-4
morbit, sam čigavga očeta?to je sedaj vprašanje...glede na to da ga je svoj lastn zapustil, predvidenemu še ne more rečt fatr, pa ga na velik obtožuje, pol je vprašanje če je boljš. aja, eden in drugi prevarant...
novaknovak
05. 09. 2012 21.00
-1
sam eden je bil tih, drugi pa na vsa vrata.in če bo resnica nekaj drugega?
asdasdasd123123
29. 08. 2012 15.19
+23
Sveti Oče je edini, ki lahko "sodi in obsodi ali oprosti kardinale osebno". KAKO JE TO MOGOČE V "CIVILIZIRANEM SVETU" V 21 STOLETJU PA KAJ GREMO NAZAJ C SREDNJI VEK!!!!!! pa čisto odbito ej kako lahko cerkev je zagrešila največje poboje vseh dob človeka...nevem no veste kaj je po mojem mnenju največja pizda*** ki jo je človek naredu je cerkev...ce za nic drugega se ji lahko zahvalimo za 300let črne dobe...žganje knjig ubijanja velikih mislecev in pranja možganov...
novaknovak
05. 09. 2012 21.03
-5
fb, ne bluzi tja v tri dni...če ne veš zgodovine raj obmolkn.ti pa lahk naštejem dejstva in številke zadnjih 70 let umorov, genocidov..ktere so zakrivil ateisti. boš presenečen.pa ne da primerjamo procentualno, količinsko..
korintos1
29. 08. 2012 12.15
+5
Župnika tudi na hrbet vrže kot zajca ob končanju maziljenja?
nekdo17
29. 08. 2012 11.44
+23
Ga.Tanja Breda, pravi, da sta bila s kardinalom Francem Rodetom v intimnih odnosih leta 1969. Naslednje leto je Tanja Breda v nemškem sanatoriju sv. Jožefa rodila sina Petra. Tu gre (skoraj) za svetopisemsko zgodbo. Otrok je bil morda spočet od Sv.Duha. Podobnost Sv.Duha s Francem je zgolj naključna, kakor je tudi zgolj naključna podobnost g. Petra S s (takratnim) korenjakom Francem R. Tem kolobocijam v vezi z domnevnim očetovstvom dveh cerkevenih dostojanstvenikov naj bi se v Vatikanu smejali. OK, pa naj se smejejo, svojim fedofilskim zločinom se pač ne morejo! Gospod cerkveni pravnik pa pravi, da \"pred svetom postavljamo v zasmeh slovenski narod\". S tem se pa ne strinjam. Lahko nas samo občudujejo: glede na majhnost slovenskega naroda je pohvalno, da je tudi kakšen mlad kaplan pozitivno prispeval k dvigu naše natalitete!
korintos1
29. 08. 2012 12.12
+11
Vsi župniki so prostovoljci, če ne v mladosti, pa v srednjih letih. Naj pustijo ta vatikanski kupleraj in se posvetijo normalnim službam.
urbanko
29. 08. 2012 12.27
+18
asdasdasd123123
29. 08. 2012 15.20
+2
korinstos popolnoma strinjam urbanko dej dej ne streljaj kozle
kapetan09
31. 08. 2012 11.04
+5
cerkev se mora spremeniti ( od znotraj) , brez sprednjih in zadnjih stricev
novaknovak
05. 09. 2012 21.06
+0
uuufa, sami specialisti za teologijo.pejte med farje pa spremente sistem...kaj pa delavci cpl vas nič ne skrbijo?pa menda bo šla še ktera firma cugrunt, pa ne zarad rodeta, petra al pavla...to bi vas moralo skrbet..
AyrtonS
29. 08. 2012 11.21
+7
tale dingič rode je tega še prepričeval da je njegova mama lažnivka...kaj vse bo poskušal da bi zakril..je že prepozno...ministranti oz. prostovoljci kot je VOY te lahko kam skrijejo...pa to..
novaknovak
05. 09. 2012 21.07
+1
ayrton, kjerkoli kadarkoli...kdo se torej skriva?
BNAM2707
29. 08. 2012 09.56
+17
Ampak se mi zdi,da je enkrat rekel:"nič se ne zgodi brez volje gospodove".
BNAM2707
29. 08. 2012 09.56
+13
urbanko
29. 08. 2012 12.31
+2
urbanko
29. 08. 2012 12.33
+3
razmožujte se,ki ga duhovniki ne upoštevajo,
BNAM2707
29. 08. 2012 09.51
+14
En sam sunek je bil preve in prišlo je do božjega razodetja.
BNAM2707
29. 08. 2012 09.51
+11
En del duše gospodove se je preselil v tabernalelj.
Jaka Planinc
29. 08. 2012 09.22
+6
Zanimivi komentarji,nekateri zelo DUHOVITI ,za SPROSTITEV in za NASMEJATI SE. Imamo zelo dobre komentatorje. Ta ZABAVNA(za Rodeta RESNA) štorija je prinesla nov ZAGON za kratkočasenje.nam Bralcem. Vse je pa NEZNANKA,VESTA SMO RODE IN TANJA,ČE SEVEDA NE MANIPULIRAJO VSI SKUPAJ.
wizeman
29. 08. 2012 08.56
+41
"To se jim bo maščevalo". To je izrekel tako srhljivo grozeče, da me je kar zmrazilo. Mar ni maščevalnost eden od največjih grehov (če ne celo največji) v veri, ki ji je glavno vodilo ODPUŠČANJE? In to gre javno izrečt verski poglavar? In že kar v isti sapi vloži (milijonsko) tožbo? Ali ni prav to največja kriza verskih vrednot in žaljenje verskih čustev?
acimam50
31. 08. 2012 11.23
+4
novaknovak
05. 09. 2012 21.11
+0
"modri" najprej resnica pol odpuščanje. ne preskakuj.in zakaj ne bi vložil milijonske tožbe?saj jo bo poklonil revežem. pa ne na umu, kteri so zaslepljeni. bo lepo videt nek nov vrtec z imenom "donacija rodetu" delo in novinarji...
bukefal
29. 08. 2012 08.34
+52
Po primerjavi obeh fotografij v Delu mi ni jasno edino eno. Kako je lahko mladi moški, ki je Rodetu nadvse podoben, tako simpatičen, sproščen in nasmejan, medtem ko je kardinal ena zoprna, antipatična faca?!?
korintos1
29. 08. 2012 08.40
+13
Ker je žalosten, On bi rad imel sina, sedaj ga ima, vendar je zelo pozno zvedel za njega. Sin je pa vesel, ker mercedes bo enkrat menjal lastnika, ni vrag!
kokodrill
29. 08. 2012 09.08
+11
veš kak žur bo rode naredu,če bo pozitivno
Kubik
09. 11. 2012 14.36
Tak ,da ga bo še katera fasala,so farji spočiti in niso obremenjeni z služenjem denarja,kot ostali zemljani.
slovenecsm
29. 08. 2012 08.06
+25
acimam50
31. 08. 2012 11.24
+7
Princ Peugeot
29. 08. 2012 08.06
+26
Če imaš denar lahko tožiš če ga nimaš ne moreš. Rode bo pa tožil z našim denarjem kot to dela država.....
novaknovak
05. 09. 2012 21.12
+0
glede na to da je peter s. zelo uspešen podjetnik, bivajoč v dubaju, se tud njemu ne manjka dnarja...al pač? to je sedaj vprašanje..
Homesteader
29. 08. 2012 07.56
-4
Mama ni vedela. Se sreca da smo takrat imeli Druzbeno samozascito. Tako je soseda vse to videla in je sedaj povedala Petru. DELO pa to objavi. HaHa Na zahodu takele novice veliko stanejo (na sodiscu) Stvar se navadno, kljub stroskom, dobro izplaca, ker si rumeni tisk s tem dviga naklado
gizadlinka
29. 08. 2012 07.54
+9
mene ne moti, da duhovniki prekršijo svojo zavezo, da ne bodo imeli o spol.dnosov z ženskami in da bodo zvesti bogu, saj se tudi poročeni zaobljube, da bodo zvesti le svojemu soprogu ali soprogi, ponavadi ne držijo.
acimam50
31. 08. 2012 11.25
+2
da ne bodo imeli o spol.dnosov z ženskami....?????
Kubik
09. 11. 2012 14.05
+1
Problem je,da ga zategnejo tudi otrokom,kar jim je slajše pa še očetovstva ni treba dokazvat.
.VOY.
29. 08. 2012 07.51
-21
Vedno so o Cerkvi in Vatikanu...vedeli Kumunajzarji največ....le o sebi NIKOLI NČ...heeeee.. Zato so nas pa pripeljali...tako globoko v Poden...pa to..
Kaktus111
29. 08. 2012 07.54
+23
Vatikanje o komunizmu vedno vedel največ , le o sebi nič...pa to...
korintos1
29. 08. 2012 08.40
+3
kokodrill
29. 08. 2012 09.10
+12
je,tole te pa dotolče,celo življenje si ovca potem te pa tvoj pastirček na suho
urbanko
29. 08. 2012 12.38
+6
Ne vem kaj je tukaj kriv komunizem, če je kardinal ena naskočil
Kubik
09. 11. 2012 13.38
+1
V komunizmu se ni v 40ih letih tolk nakradlo kot zdaj od osamosvojitve do zdaj,s tem da je bila država Jugoslavija precej krat večja kot zdej uboga slovenija.Uboga razumi na vse možne načine.
janezpodre
29. 08. 2012 07.51
+16
Pa naj še kdo reče, da cerkev ne gre s časom. Včasih so imeli inkvizicijo, sedaj imajo cerkvene pravnike.