Slovenija

Sindikati za dvig vseh plač

Ljubljana, 14. 01. 2008 16.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pogajalci delodajalcev in sindikatov na pogajanjih o kolektivni pogodbi o načinu usklajevanja plač niso dosegli napredka.

Sindikati so predlog, po katerem bi se zvišale le najnižje izplačane plače, zavrnili in vztrajajo pri dvigu, lahko tudi različno visokem, vseh plač. Delodajalci bodo nov predlog pripravili do petka.

Sindikati zahtevajo dvig vseh plač.
Sindikati zahtevajo dvig vseh plač. FOTO: Kanal A

Delodajalci so na pogajanjih o novi kolektivni pogodbi o načinu usklajevanja plač z inflacijo, povračilu stroškov v zvezi z delom in regresu za letni dopust ponudili, da bi prišlo do usklajevanj pri izhodiščnih in najnižjih izplačanih plačah, kar pa so sindikati zavrnili. "Ker to ni tisti, kar želimo," je dejal predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije Dušan Semolič. "Želimo, da bi bile vse plače, ki so v kolektivnih pogodbah, zaščitene pred inflacijo."

"Na model, po katerem bi se zvišale samo nekatere plače in ne vse, ne bomo pristali," pravi tudi predsednik Pergama Dušan Rebolj. Po njegovih besedah bi bil možen tudi dogovor, da se osnovne plače dvignejo s kombinacijo odstotnega in fiksnega dviga. Možen je tudi dogovor, pravi, da se tistim, ki imajo nižje plače, te dvignejo bolj kot tistim, ki imajo višje.

Dosedanji vodja pogajalske skupine Gospodarske zbornice Slovenije Jože Smole, ki bo s torkom začel opravljati funkcijo generalnega sekretarja Združenja delodajalcev Slovenije, konkretno o predlogih ni želel govoriti. Potrdil je le, da so predlagali dvig najnižjih izplačanih plač, kar pa so sindikati zavrnili.

Delodajalci bodo novi predlog uskladili do petka, je povedal Smole, in ga tudi predstavili sindikatom. Predlog naj bi temeljil na dvigu izhodiščnih plač in še eni varovalki, ki bi zagotovila dvig plač, če dvig izhodiščnih plač ne bi bil zadosten, je povedal Semolič. Vendar pa konkretno, na kakšen način bi zvišali plače in za koliko, danes ni bilo govora. O predlogu naj bi se nato pogajali v ponedeljek.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mac4_m
17. 01. 2008 19.56
fmunih problem v 'tržni' ekonomiji je podoben problemu v času socializma. 'Trg' dela deluje le pri tistih, ki delajo. Imamo pa polno preplačanih delovnih mest, kjer ustvarjajo škodo in inflacijo razni lenuhi, ki so tam preko vez, dobivajo lepe plače in bore malo kaj delajo - svoje delo pa vrednotijo z mnogokratnikom dela kakega garača.....Razni sinčki, prijatelčki in podobno sranje, ki ga vtiščijo vodilni v podjetjih , v državni upravi (mnogi od njih prav tako, bore malo dela, kvečjemu škoda, pa ogromni odhodki za tak kader). Pri tisoče in tisoče škodljivcih, zajedalcih, parazitih, ki jih živi folk s svojim delom njihove plače ne morejo biti drugačne...
Boris Krivec
16. 01. 2008 15.17
ni druge ko pa štrajkat do kraja če mi nebomo meli pa tud direktorji nebojo meli !!!! je pa ja sramota da se dela za slabih 400€ in to v podjetju kjer se ustvarjajo lepi dobički !! država pa to lepo vse posti in samo gleda kako drugi kradejo pa se lasninijo delovc pa nima za preživetje !! sama banda
Caterpillar
15. 01. 2008 22.15
Zmolte 3 ocenase, in 5 zdravihmarij. Nato pa skupaj z mano pojte hariharikrisna... Ce je pokojninska reforma tako naravnana, da se bodo pokojnine predvidoma znizale za cca 20% (cez recimo 40 let glede na danes), pomeni, da bi lahko tudi danasnji delavci placevali do 20% manjse davke. Saj vem, da je to zacaran krog, ampak vseeno. Tako ali tako si moras stavit na stran, da bos svojo starost cez par deset let lazje prezivel. Pa naj mi znizajo davke, ker moram itak vse sam placevat. Zdravstvo, solo, hrano, pokojnino... Ce mi pa dvignejo placo za 25 ojrotov, bom pa koga na rit kusnil!
fmunih@email.si
15. 01. 2008 11.05
V TRŽNI EKONOMIJI JE TRG DELA, KJER SI LAHKO VSAK, KI MISLI, DA JE VREDEN VEČ, KOT ZASLUŽI, POIŠČE BOLJŠO SLUŽBO. ZAKAH TOREJ STAVKA???? Euro je imel 3% inflacijo, kar ni bil povod za dvig cen trgovcev za povprečno 13,3 %. Tisti ki so sokrivi za dvig cen trgovcev, sedaj stavkajo zaradi dviga cen. HALO! Kje je pamet????
goso
15. 01. 2008 02.26
Razpone plač je treba zmanjšat, to je prvo. Razponi niso nastali v tržnih razmerah ampak pod državno kontrolo. Zdaj je, kar je. Saj vemo kako je bilo. Najprej so si poslanci bistveno našponali plače. Češ, da lovijo direktorske plače. Potem so pa in še zdaj prilagajajo vse ostale. Enkrat zdravnike, najprej so našponali plače (cene) odvetnikov, zato je vsa mladina norela študirat pravo, itd. Vse vlade so bile na tem področju zanič. Pa razne sejnine. Kdo je to vpeljal. Pa prejemki nadzornikov, ki letijo v nebo. Vse to je treba zbit dol, krepko. Pa dat ta spodnjim. itd.
grizzly
15. 01. 2008 00.20
Pa pusti zgornjo mejo. Nam je važno, da se dvigne spodnja meja, da bodo ljudje začeli živeti kot se spodobi za človeka. Saj pa nismo sužnji. Ali pač?
Rok Vovk
14. 01. 2008 20.13
Ne se sekirat, pjte na morje! Al pa v New York na sok! kukr čte, plače so plače, komot bi ble lahko višje sam kaj ko mora delodajalec za vsako plačo še enkrat tolk dat državi.
xzamiel@hotmail.com
14. 01. 2008 20.10
Temačni: Se strinjam, samo ni tako enostavno gledati na eno ali drugo stran. Se pa popolnoma strinjam. Sem samo poudaril, da se ne bo vse uredilo že s tem, če bi prenehali s podporo. V največji meri so krivi trgovci in tisti, ki trgovce podpirajo. To vsak, ki ima saj malo opravka s proizvajalci, ve.
megla007
14. 01. 2008 20.06
xzamiel | 14.01.2008 | 19:33 "...Je lepo rekel, da se minimalna plača in ljudem z nižjo plačo VEČ DVIGNE OZ POVEČA plačo. Primer npr minimalna plača je cca 380€, kar je žalostno. RECIMO, da se dvigne na 500 ali še bolje 600€. Nekdo, ki ima plačo 2100€ (plačo samo zaradi trenutne funkcije, ne zaradi česa drugega) pa se mu poveča npr na 2300€. To je čist solidno. Je pa dejstvo, da se minimalna plača MORA dvignit SAJ na 500€ oz 600€. Je pa edino pravilno, da se vse skupine plač DVIGNE. Ne enako, nižjim več in obratno...." Čakaj malo. Ti bi bil za to, da se delavcu dvigne plača iz 380 na 500 (120 € razlike) oz. na 600 € (220 € razlike) ter nekomu, ki ima začasno plačo iz 2100 na 2300 € (200 € razlike). Nato pa v naslednjem stavku trdiš, da naj se plače dvignejo, ampa ne za vse enako ????? Ja res je katastrofa, ker nekdo, ki ima plačo 2.100 € ne more preživet, dočim se pa nekdo, ki ima plačo 380 € kopa v lastnem bazenu pred bajto, kajne? Če bi se nižjerazrednemu plačilneu razredu (minimalc do 500 €) plača dvignila, dočim bi se najvišjeplačilnemu razredu plača ostala enaka, bi takrat pa "bogataši" začeli štrajkat. Takrat bi bil šele hec. Ampak takrat bi bila ornk katastrofa, v primerjavi z štrajkom delavskega razreda. Aja, pa brez delavcev ne bi bilo bogatašev. Tega se pa marsikdo ne zaveda. Toliko za v razmislek.
SEJ BO
14. 01. 2008 20.02
V takih razmerah kot so pri nas ,bi šli zunaj že davno na ulice in zrušili vlado,ki nosi veliko breme pri sedanji situaciji.
123_Zoke_vec_ni
14. 01. 2008 19.41
xzamiel, dokler bodo mediji podpirali tajkune (trgovce in druge), za podražitve in nizke plače pa dolžili vlado, se ne bo nič spremenilo. Plače bodo še nižje, cene še višje. Trgovci se bodo pa hahljali medijem in nam, ker za njihove grehe plačuje nekdo drug.
markec_
14. 01. 2008 19.37
Nobene revolucije nebo če bodo šli delavci na ceste in štrajkali, čisto nič se ne bo zgodilo, če pa mediji podpirajo podražitve največjih trgovcev pri nas, Pahor podpira da gredo na ceste, naj začne podpirat tudi to, da njegovi člani dvignejo plače delavcem, ki garajo za to da se pri nas ustvarjajo Šroti.
xzamiel@hotmail.com
14. 01. 2008 19.33
Je lepo rekel, da se minimalna plača in ljudem z nižjo plačo VEČ DVIGNE OZ POVEČA plačo. Primer npr minimalna plača je cca 380€, kar je žalostno. RECIMO, da se dvigne na 500 ali še bolje 600€. Nekdo, ki ima plačo 2100€ (plačo samo zaradi trenutne funkcije, ne zaradi česa drugega) pa se mu poveča npr na 2300€. To je čist solidno. Manjakranjec: Vsaka oseba, neglede na kje dela, ima določeno "skupino plače", odvisno od izobrazbe, poklica itd. Država lahko to dvigne. Edino, kar lahko privatna podjetja naredijo, da plačajo VEČ in se igrajo s samim poklicom. Manj legalno gledano NE SMEJO plačat. To je treba večini razložit, ker tega žal ne vejo. Naj poudarim, da ni nič črno beo, kakor nekateri hočejo videti. TEga ni. Je pa dejstvo, da se minimalna plača MORA dvignit SAJ na 500€ oz 600€. Je pa edino pravilno, da se vse skupine plač DVIGNE. Ne enako, nižjim več in obratno. Temačni: Sicer se strinjam, da Šrot dodaja svoj kos pice vsemu temu, mi je pa smešno, da si mnenja, da bi samo nepodpora njega naredila takšen premik, da bi cene padle.
LazniviZares
14. 01. 2008 19.11
Koncno da se delavski narod prebuja iz laznih upov te drzave- zivela revolucija
123_Zoke_vec_ni
14. 01. 2008 19.09
Prasec od Semoliča - ne privošči večjega dviga plač najrevnejšim. Neeeee, on mora še svoj lonček pristavit: "Vsem naj se dvignejo plače" - seveda, on bo pa res težko preživel pri vseh teh podražitvah s svojo 3000 EUR visoko plačo!! Je razlika med tem, da dvigneš plačo tistim ki jo rabijo - 500 EUR in navzdol. Ampak, ne mi govorit, da rabijo tisti s 1000 EUR na mesec dvig plač!! nabla, me hočeš prepričat da je razmerje med Chicom Lopezom, ki dela za šankom v McDonaldsu in Billom Gatesom 1:18????? Ali senatorjem in raznašalcem pic 1:18??? Torej, če ima nekdo pri nas 300 EUR plače, kdo jo ima 90.000?? Če ne bi Pahor in vsi mediji tako bebavo podpirali Šrota, bi cene že šle dol.
nabla
14. 01. 2008 19.03
po mojem bi morali uvesti zakon, da bi bila maksimalna plača omejena. Ne more nekdo imeti vse nekdo drug pa skoraj nič (razen če se trudi imeti nič seveda), pa naj se to zagotovi na ne vem kakšen način... in ko zvišujejo plače v odstotkih to je zame največja neumnost, ki jo lahko katerakoli vlada naredi ljudstvu, da visoke plače zviša za enak odstotek. VIŠJA KO JE PLAČA MANJ ODSTOTKOV NAJ BO POVIŠICA...
nabla
14. 01. 2008 18.54
postali smo superturbokapitalisti. Razmerje med najnižjo in najvišjo plačo v ZDA je 1 proti 18. Pri nas 1 proti 300....nekaj je očitno narobe. LP nabla
manjakranjc@hotmail.com
14. 01. 2008 18.44
Tudi sama sem za dvig plač tam kjer je to upravičeno; drugače pa mi povejte kako boste to izvedli pri privatnih podjetjih, torej tistih ki ne "cuzajo" državnega proračuna !? Pozdrav M.K
fmunih@email.si
14. 01. 2008 18.42
Delodajalci niso krivi za zvišanje cen, ki so trgovcem napolnile žepe z denarjem. Inflacija Eura v 2007 je 3 odstotna. V Italiji so se cene hrane v letu 2007 povečale od 2 do 3 procente, v EU za 3,1 odstoka, v Sloveniji pa za 13,3 odstoka. HALO TRGOVCI!!! Zaradi zmanjšane kupne moči mora s trgovci rešiti problem vlada in ne sindikati z delodajalci. Za to državljani plačujejo davke. Inšpekcije pa spijo, kljub temu, da je inflacija zaradi trgovcev presegla načrtovano in z EU usklajeno pričakovano inflacijo. Delodajalci, ne dvignite plač, sicer se bo inflacija še bolj razpasla!!!! Z manj denarja na trgu, bodo trgovci prisiljeni uskladiti cene z kupno močjo.
xzamiel@hotmail.com
14. 01. 2008 17.37
Tako je treba, že skrajni čas!