Slovenija

Stavka v vrtcih v 14 dneh po vložitvi sprememb normativov v DZ

Ljubljana, 17. 12. 2012 10.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
N.D./STA/M.M.
Komentarji
92

Stavka zaposlenih v predšolski vzgoji bo izvedena, če bo vlada v DZ vložila predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin, ki bo vseboval predlagane spremembe normativov in standardov v vrtcih. Zbornica kliničnih psihologov je medtem podprla argumente o pomenu kakovostnih vrtcev.

Vlada je z zakonom za uravnoteženje javnih financ občin poskušala zaostriti standarde in normative v vrtcih, vendar sta proti temu nastopila Sviz in Sindikat VIR ter med zaposlenimi v vrtcih preverila podporo stavki.

Stavka zaposlenih v predšolski vzgoji bo izvedena, če bo vlada v DZ vložila predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin, ki bo vseboval predlagane spremembe normativov in standardov v vrtcih. Stavka bo izvedena najpozneje v 14 dneh po tem, ko se bo to zgodilo, je danes sklenila Sindikalna konferenca predšolske vzgoje Sviza.

Po besedah glavnega tajnika Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) Branimirja Štruklja so se v omenjeni sindikalni konferenci tako odločili na podlagi ankete, ki je bila izvedena med zaposlenimi v predšolski vzgoji v zavodih, v katerih je organiziran Sviz. Teh je 275, pri čemer so se za stavko odločili v 237 vrtcih, v dveh so bili proti, v drugih vrtcih, v katerih je organiziran Sviz, pa o stavki niso glasovali, je povedal Štrukelj. Med tistimi, ki so glasovali, se jih je sicer za stavko odločilo dobrih 95 odstotkov ali 8363 zaposlenih, je povedal. Koliko je vseh vrtcev v državi, Štrukelj sicer ne ve.

Podatek, da je za stavko glasovalo 8363 zaposlenih, se zdi Štruklju izjemen. "Gre za delež, ki ga v 20-letni zgodovini Sviza še nismo dosegli in kaže na izjemno stopnjo odločenosti za to, da preprečimo posege v kakovostne javne vrtce v Sloveniji," je dejal.

Vrtec
Vrtec FOTO: Thinkstock

V Svizu po njegovih besedah zdaj pričakujejo "razumno odločitev vlade", ta pa bi bila, da "umakne tiste določbe, ki opredeljujejo spremembo standardov in normativov v vrtcih, iz zakona za uravnoteženje javnih financ občin". "To bi bilo za nas pomembno sporočilo, ki bi zmanjšalo možnosti za izvedbo te stavke," je dejal Štrukelj.

Stavka bo enodnevna, vrtci bodo zaprti

Če stavka bo, bo ta po današnji odločitvi Sindikalne konfederacije predšolske vzgoje Sviza enodnevna, potekala pa bo tako, da bodo vrtci zaprti. Če s stavko ne bodo dosegli želenega, Štrukelj napoveduje, da jo bodo zaostrovali, in sicer vse do takrat, dokler ne bodo dosegli ciljev, ki so si jih zastavili.

Današnji dogovor je sicer po besedah Štruklja posledica tega, da na Svizu v tem trenutku ne vedo, pri čem pravzaprav so. "Bile so določene izjave ministra za izobraževanje Žige Turka, ki je zagotavljal, da se bodo pogajanja o standardih in normativih vrnila nazaj v okvir socialnega sporazuma, kamor spadajo po določilih stavkovnega sporazuma, ki ga je vlada s sindikati podpisala spomladi. Vendar pa istočasno nimamo nobenega zagotovila vlade, da to tudi pomeni, da se določbe, ki opredeljujejo normative v vrtcih, umikajo iz zakona za uravnoteženje javnih financ občin," je dejal in dodal, da čakajo jasno stališče vlade, da omenjene določbe umika iz omenjenega zakona.

V Sindikatu VIR izglasovali stavko v 28 vrtcih

Na poziv Sindikata v vzgojni, izobraževalni in raziskovalni dejavnosti Slovenije (Sindikat VIR) so zaposleni v 28 vrtcih prejšnji teden izglasovali splošno stavko na področju predšolske vzgoje. Kot so v sporočilu za javnost zapisali v sindikatu, se je za sodelovanje v stavki izreklo dobrih 74 odstotkov vseh zaposlenih.

Minister Turk meni, da s spremembami normativov vzgojiteljicam ne bi povzročili "ogromno več dela"

Odkar je minister, je bil "v enem ali dveh vrtcih", vendar to ne v tem času, ko se govori o stavki, je še pojasnil. Imajo pa analize, ki govorijo o tem, da so vrtci zasedeni nekje med 70 in 80 odstotki normativne zasedenosti, "ker je vedno kakšen otrok bolan". Tudi če bi torej stvari normativno nekoliko povečali, bi zasedenost vrtcev še vedno bila nižja od normativov in nižja, kot je v vrtcih v večini Sloveniji primerljivih državah, je prepričan.

Minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport Žiga Turk je ob robu današnje seje DZ poudaril, da s spremembami normativov ne počno ničesar takega, kar bi bilo škodljivo za otroke ter bi staršem povzročalo slabo voljo in vzgojiteljicam "ogromno več dela". Spomnil je, da so že umaknili "eno veliko sporno zadevo" in je torej njihova stran naredila, kar je lahko. Gre za predlog, da bi ena vzgojiteljica del svojega časa delala z eno, del pa z drugo skupino v vrtcu. "Socialni dialog teče, pogovarjamo se, skupaj iščemo rešitve in take napovedi stavke vzpostavljajo zelo slabo vzdušje za pogovor," je še dejal minister.

To, da bo strokovna delavka pol ure več na dan preživela z otroki, pa po ministrovi oceni ne pomeni "nekaj katastrofalnega". Gre za razliko enega ali dveh otrok in še to samo v primeru, če se občine za to odločijo in če imajo prostorske zmožnosti, je poudaril.

Na vprašanje, ali lahko zagotovi, da se bodo o normativih pogajali zgolj znotraj okvirov socialnega sporazuma, je minister dejal, da je pomembno, da se o standardih in normativih pogovarjajo vsebinsko. Ali je to pod oznako socialnega sporazuma ali je pod oznako pogajanj v zvezi z nekim konkretnim zakonom, pa jim je "precej vseeno", pravi minister. Poudaril je, da se sicer pogovarjajo v okvirih socialnega sporazuma, saj je bil prejšnji teden sestanek v tem okviru, prav tako bo sestanek tudi ta teden. Ponovil je tudi, da se držijo stavkovnega sporazuma.

Spremembe normativov in standardov v vrtcih sicer predvideva predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin. Po ministrovih besedah je pripravljena možnost, da se ti normativi in standardi lahko spremenijo, če bo do take odločitve "pri županih, skupnostih, občinah, starših in konec koncev tudi pri vladi kot celoti prišlo". Omenjeni zakon sicer po ministrovih besedah zdaj ni v nobeni proceduri. Po ministrovem pojasnilu je namen zakona omogočiti občinam, da prihranijo nekaj sredstev, saj jih bodo drugo leto s proračunom dobile manj. Stranska posledica pa je to, da gre del prihranka občini, del pa tudi družinam, če se bo znižala cena vrtca, je dodal.

Vrtec
Vrtec FOTO: Thinkstock

Zbornica kliničnih psihologov proti spreminjanju standardov in normativov v vrtcih

Medtem pa je Zbornica kliničnih psihologov Slovenije sporočila, da v celoti podpira argumente pedagoške in psihološke stroke o pomenu kakovostnih vrtcev ter nasprotujejo spreminjanju standardov in normativov v šolstvu.

V zbornici so opozorili, da so dojenčki, malčki in predšolski otroci med najranljivejšimi skupinami prebivalstva. Pravijo, da so prva leta življenja ključna za otrokov nadaljnji razvoj in postavljajo temelje posameznikovega duševnega zdravja v odraslosti.

Predlagatelji sprememb po navedbah zbornice pozabljajo tudi na dejstvo, da so v Sloveniji v večinske vrtce vključeni tudi otroci s posebnimi potrebami, ki še bolj kot njihovi vrstniki s tipičnim razvojem potrebujejo individualiziran pristop in ustrezne razvojne spodbude, skrb zanje pa zahteva še veliko več znanja in časa.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (92)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

glas_razuma
19. 12. 2012 15.21
Na otrokov razvoj bistveno bolj vpliva stanje v družini, kot pa normativi v vrtcu. Zanimivo je tudi, da v mnogo bogatejših skandinavskih državah dajejo v vrtcih bistveno večji poudarek varstveni, kot vzgojni funkciji. Predlagano krčenje pa posega samo na vzgojno vlogo.
glas_razuma
19. 12. 2012 15.22
Zanimivo je, kako je lahko prepričati ljudi, da so skoraj vsi v en glas proti temu, da bi bili vrtci cenejši. Morda je to povezano z vzgojno (indoktrinacijsko) vlogo vrtcev in šol, ki smo ji bili mi izpostavljeni.
muci00
19. 12. 2012 20.27
glas_razuma samo v razmislek. bi se strinjala da se otrokov razvoj
muci00
19. 12. 2012 20.30
+1
najbolj razvija v domačem okolju. Ampak pozablješ da je večina otrok danes 9 ur v vrtcu, pa jim dej nadomestit starše ko jih imaš v skupini (po predlaganih normativih v jaslih 17). pa še starši bi radi da bi njihovi otroci že v vrtcu znali snov prve triade. kaj porečes na to
MICLA
18. 12. 2012 09.27
+1
v vrtcih in šolah so taki finančni problemi samo za to ker ves denar požrejo direktorji in take pijavke kot je štrukelj vzgojiteljice dobijo zelo malo taki kot je ta grebator pa se daje samo da sam ne bi kaj izgubil kaj mu manjka ko pa dobi ne zasluži 5300€ in takih se moramo v sloveniji čim prej znebit pa bo takoj lažje.
mala_zvezdica
18. 12. 2012 22.01
ves kader v vrtcih je plačan od občin, torej v bistvu občine razpolagajo z denarjem in ga prerazporejajo... direktorji so plačani po javno veljavnih plačnih razredih. kar pa zadeva štruklja - je plačan iz članarine delavcev, ki so vključeni v sindikat in ne iz davkoplačevalskega denarja... njegova plača iz sviza je enaka plači ravnatelja, ostalo pa je stvar ds in nadzornih svetov menda... nisem zagovornik nikogar ampak brati in prebrati pa je vendarle potrebno!
dule100
18. 12. 2012 09.02
-3
Kakšna stavka !? Starši naj plačajo standard, ki si ga želijo !
Buena Vita
18. 12. 2012 00.53
-2
HOČEMO PRIVATNE VRTCE,TAKOJ,TAKOJ TAKOJ TISTI KI SEDAJ PLAČUJEJO CELO CENO BODO ODŠLI V PRIVATNE VRTCE,KER BO POTEM ZA NJIH CENEJE, IN BREZ PROBLEMOV SE BODO POTEM SAME VARUŠKIČICE DISLOCIRALE,KER DELASPLOH NEBO,,PIKA
mala_zvezdica
18. 12. 2012 22.15
+2
PA TI SI BOLANA! KAKOVOST V JAVNIH VRTCIH BO Z UKREPI PADLA TOTALNO. TI SI BOŠ MOGOČE LAHKO PRIVOŠČILA PRIVATNI VRTEC IN ŠOLO, MARSIKDO PA NE. IN KAKO BO S POTENCIALI OTROK? MARSIKATERI VERJETNO ZATRT ZARADI TAKŠNIH, KOT SI TI! TUDI JAZ SI BI LAHKO PRIVOŠČOLA PRIVATNI VRTEC ZA OTROKA, AMPAK NE ŽELIM, DA ŽE OD MALEGA RASTE V DUHU SNOBIZMA IM KVAZI ELITIZMA, S POMANJKANJEM OSNOVNIH ČLOVEŠKIH IN MORALNIH VREDNOT! KOT ŠTUDENTKA SEM OPRAVLJALA POČITNIŠKO DELO V ENEM "ELITNEM" VRTCU IN MARSIKAJ DOŽIVELA S STRANI MAJHNIH OTROK... NEGATIVNA PRESENEČENJA GLEDE NJIHOVEGA OBNAŠANJA.
rde?ein?rno
17. 12. 2012 23.03
+2
V SLO so v glavnem preplačani politiki, od prvega ministra, do poslancev, šefi(ce) kabinetov, stečajni upravitelji, nesposobni managerji, predsednik države, itd. Ni "velika" le njihova plača, ampak vsi privilegiji, dodatki, ugodnosti, za katere se večini niti ne sanja. Ko je nekoč pahor izjavil, da s 3006€ komaj preživi, je raja različno odreagirala. Nihče, tudi "novinarčki" pa niso dali še drugih podatkov (za katere vedo), koliko npr. IJJ (sedanji pahor) dejansko "zasluži na mesec". Ob tem pustimo ob strani "obresti" od orožja, ampak, npr. vodenje stranke (stranke so finacirane TUDI iz proračuna - se je kdo od "sindikalistov" ali "protestnikov" na glas vprašal, ali bo nižji tudi strankarski prispevek?), dodatki na te in one "zahteve"dela, ki segajo visoko. Kaj pa EVRO poslanci? Za zaključek: večina delovnih ljudi v tej slo... ni preplačana, tudi ne tršice v vrtcu, ampak je PODPLAČANA.
muci00
17. 12. 2012 21.39
+9
Veste kaj. Delam kot vzgojiteljica in vem, verjamem, da ni najtežje delo, ampak kdor nas tako veselo zaničuje naj poiskusi pa bomo videli. Mimogrede ne borim se za to, da mi ne znižajo se enkrat plače ampak zato ker vem koliko današnji otrok potrebuje. Pared 30 leti, ko sem jaz hodila v vrtec nas je bilo res okoli 30 v skupini in vzgojiteljice so na igrišču pile kavico ampak tega danes ni več, vsaj zame ne. Pa tudi takoj podpišem, da delam vsak dan 8 ur v vrtcu in grem potem domov k moji sončici, ne pa da se morem vsak teden popoldne vračat v službo kar mi s potjo lahko vzame tudi 3 ure in več, Nekateri vrtci imamo popoldne vzgojiteljske zbore, konference, pogovorne ure, družinska srečanja,... pa da se spet kdo ne spotakne ob kakšno kavico. Nikoli se nisem čez služno pritoževala in jo naredim popolnoma predana otrokom zato mi ne mečite naprej kako lahko je to, medtem ko se nekateri starši radi pohvalite, da vam ni problem vrtca plačat, sam da imate mir. Naj mi kdo pove kako potem taki starši ne morejo imeti doma enega, dveh, treh otrok, me v vrtcu pa bi morale delati s 17 leto starimi otroki. Da pa so cene vrtcev tako visoke, se strinjam, a ni naša krivda. Pa še obtniki in gospodarstveniki. Namesto da se ves čas z nami ukvarjate poglejte in spravite se na vaše nadrejene pa obrtno zbornico kjer je denarja še pa još in si ga med sabo talajo.
Pa kaj
18. 12. 2012 11.34
+1
malo prej so šli vrtčevski na sprehod.. 3 odrasle, 9 otrok...
gaška
18. 12. 2012 17.15
+1
ssale, koliko so pa bili stari ti otroci? Če so odšli na potep z mestnim avtobusom, morajo paziti na njih 3 odrasle osebe, to veleva zakon. Dopuščam pa tudi možnost, da je bila tretja odrasla mamica katerega izmed otrok, ki se še uvaja. Torej ssale, ne kar tako napamet obdolževat.
muci00
18. 12. 2012 18.32
+2
ssale, seveda je možnost da je otrok v skupini manj, ravno tako je možnost da ima zdravnik en dan manj pacientov kot naslednji itd pa se v to ne bom spuščala. Tretja oseba je lahko tudi dijakinja, študentka ali izredna študentka na praksi. Ampak to ne igra vloge, poiskusi pa bomo videli, ni treba s 14 ampak z 9. JUpam da ti bosta dva jokala ker pogrešata starše, eden po polulan, naslednji pokakan čez bodi itd, ne bom nadaljevala, samo poiskusi. Čre pa se ti zdi tako enostaven pokilc pa pojdi in si plačaj študij, diplomiraj, naredi strokovni izpit tako kot smo to storile me pa boš po tvojem uživala v službi
Prassek
17. 12. 2012 21.38
+0
Sicer sem mnenja, da so vzgojiteljice preplačane. Vendar pa menim, da bi lahko predlog ministra Turka o polovičnem delovniku kot vzgojiteljica in polovičnem kot pomočnica lahko razširili tudi na ministre. Plačo naj si zmanšajo, polovico časa naj delajo kot ministri polovico pa kot prostovoljna pomoč starejšim na domu ali socialno ogroženim. Tako bodo lažje dojeli kje se ljudje dejansko nahajajo.
IvanL
17. 12. 2012 21.21
+1
Gaška nikar ne nakladaj o 630 € neto plače. Če imaš tako plačo nisi vzgojiteljica ampak pomočnica vzgojiteljice s čisto začetno plačo. Vzgojiteljice s srednješolsko izobrazbo in 25 let delovne dobe, ki so na lahek način dosegle napredovanja dobijo preko 2000 € bruto plače. Kar vprašaj svoje kolegice, naj ti pokažejo plačilno listo. V vsakem oddelku sta po dva (vzgojiteljica in pomočnica), s tem da ima vzgojiteljica premajhno obremenitev (samo 5 ur dela z otroci in kar 3 ure se ji prizna za priprave - le kakšne neki). Poleg tega verjetno lahko na prste ene roke prešteješ, kolikokrat je bilo v letu vseh 14 otrok. Ti so v prvm starostnem obdobju pogosto bolni in povprečno dnevno vsaj 2 manjkata. Torej pride efektiven normativ 6 otrok na eno osebo. Ko vzgojiteljica odide, imajo otroci počitek, potem pa jih že kmalu starši prihajajo iskat (sem imel 3 otroke v vrtcu in dobro vem, kako ohlapni so normativi).
BRILLIEN
18. 12. 2012 19.58
+2
IvanL tudi jaz imam po 9 letih dela v vrtcu neto plačo 630eu..saj sem po novem zakonu padla za dva razreda....preveč nas vse mečete v isti koš...so razlike..ki tudi meni niso všeč...tudi pri samem delu....ampak glede normativov se pa ne strinjam....kot si navedel vzgojiteljica oddide...kaj pa potem??? Ali kaj potem..ko je ena na bolniški..ko ostaneš sam....v skupini....z 17 otroki 1-2 letniki.....trenutno sem že tretji teden sama z 14 otroki 2-3 ( leta)..( brez odmora za malico)......dalje mislim da ni potrebno komentirat....
sunflower88
18. 12. 2012 22.13
+1
zgolj v info...pomočnice ne napredujejo - nekaj sicer dobijo na delovno dobo ampak zelo zelo malo, kar se tiče SŠ vzgojiteljic - smo velik vrtec, pa pri nas ni niti ene, napredovanja so že več kot tri leta zamrznjena in ni tako lahko priti do nazivov, sem bila sama mnenja, da naziv pač dobiš precej enostavno, dokler nisem dobila pod nos pravilnika - da nabereš dovolj pik že za mentorja (prvi naziv) potrebuješ ogromno dodatnih dejavnosti (projekti z otroki, starši - skratka poglejte pravilnik o napredovanju - zgolj dodatno delo) in nimajo vse vzg. nazivov! Poleg tega sam naziv ne prinese ravno veliko denarja. Pa ne delamo 5 ur in kakšne priprave se zahtevajo, lahko pogledate v Kurikulum - oz. če že imate tako dobre odnose z vašimi vzg. da vam pokažejo plačilno listo, naj vam pa še priprave - vzamejo ogromno časa in so nujne, če jih nimaš si pač brez službe - pri nas to mesečno preverja vodja! Ne vem, kje ste zaposleni oz kaj delate, močno pa upam, da imajo do vas bolj spoštljiv odnos, kot ga imate vi do nas!
Pa kaj
17. 12. 2012 20.52
+2
nekako ne najdem pravega komentarja... ova noč nije moj dan :)
GENIUS2243
17. 12. 2012 20.03
-8
haha poj pa stavkajo vzgojitelce ki se jim še sanja ne kakšno službo majo in ki nevejo kaj pomeni delat v službi..
GENIUS2243
17. 12. 2012 20.14
-2
vsakogar ki dela v šolstvu bi ga najprej poslal delat nekam v livarno,da bi videl kaj pomeni resnično delat za minimalno plačo v nemogočih pogojih..najbol mi pa dvigne pritisk ko stavkajo navadni učitelji, ti pa sploh nimajo nobenega dela, najbol se namatrajo z jamranjem..non-stop počitnice,mulci pa samo se prepisujejo iz prosojnic oz projektorja..kje še lahko vidiš učitelja z kredo v roki pa popisano tablo..
muci00
17. 12. 2012 21.45
+2
Govorimo o vrcih ne šolah. Me nimamo vseh teh počitnic smo v službi tako kot ti. Pa da ne bo pomote nimam nič proti da delam sem vesela da delo imam.
BRILLIEN
18. 12. 2012 19.51
+1
Tudi jaz sem vesela da delam in imam srečo da delam delo, ki me veseli. sem pom vzg. delam za 630 eu neto. Ne nas metat prosim vse v isti koš....me nismo učitelji.....tenutno sem že tretji teden sama v oddelku skupine 2-3 letnikov, od tega je 9 še v plenicah...in se tebi zdi da zraven 14 otrok ne vem kako je delat....kljub vsemu..še vedno vsak dan nekaj ustvajamo....a veš da v teh dnevih nimam odmora za malico....da po končanem delu v skupini še počistim igralnico.......Ne pritožujem se....ampak preden se odločite komentirat in obsojat kakšno delo....dajte se prvo pozanimat....
korintos1
17. 12. 2012 17.53
+4
Vse vlade do sedaj, da ne omenjam one iz 40-08 so zaposlevale v JU in JS nenormalno dosti na novo. Koliko jih je bilo letos na novo zaposlenih? To ni Štrukel kriv, če pa sorodnike ta vlada rada zaposluje.
Vse vzgojiteljice bi bilo potrebno šeenkrat bolj obremenit, kajti to je sramota kar se dogaja!! Saj vidiš že skoraj takšno stanje, da na vsakega malčka pride slkoraj ena vzgojiteljica. Pa saj nismo indijakoromandija, da se bomo šli tak luksus. Če so sedanji normativi pravi in primerni za to obdobje, potem sem jaz Kardinal Rode !!! he, he.... Štrukelj , tudi ti bi se moral malo vprašati, ali res zaslužiš tistih 6.000 eur, ki jih dobiš vsak mesec. Zato ni čudno, da delaš takšno paniko, saj se bojiš le za svoj priviligiran popožaj. bo*li te k.. za učitelje in vzgojitelje, gledaš le na svojo kosmato rit !!
korintos1
17. 12. 2012 17.49
+2
Zakaj pa jaz v svoji novi mini občini ne morem skoraj nič narediti, jo pa imamo! JU in sodišče, veterina in kaj kaj je ostalo v bivši skupni. To bi ukinili in bi lahko imeli v vrtcih in šolah isti standard kot doslej.
gaška
17. 12. 2012 18.02
+11
MiniKučan, vabljen v moj oddelek 1-2 letnikov, danes jih je bilo prisotnih 14, te bom čisto pri miru pustila, da jih boš nahranil, previl, umil, pa še pedagoško delo opravil. Večina teh sončkov še ne hodi in niso vešči samostojnega hranjenja. Za to delo pa te nagradim s 630 evri neto plače. V oddelku boš 7 ur, pol ure ti pripada odmora, potem boš pa še pol ure igrače umival, pospravljal po igralnici, kako lutko spletel, naredil kak novoletni okrasek, šel po lojtrico, ga obesil na vrvice, da bo igralnica vzpodbudno okolje za malčke....Ob štirih popoldne pa boš vesel in nasmejan razlagal staršem , vsakemu posebej, koliko je njihov otrok danes pojedel, kolikokrat je lulal in kakal, kolikokrat se je smejal in jokal....
pujca
17. 12. 2012 19.18
+4
Popolnoma podpiram vzgojiteljice.Ne morejo zniževati standardov tam,kjer se po zdravi pameti ne morejo znižati.Ampak to je pač produkt slovenske zadrte mentalitete-največ,zastonj.Naj raje odpravijo možnost mahinacij s socialnim statusom,pa se bo našel kak evro.Če pa želimo privatizacijo,pa je to prava pot,ampak takrat bo vrtec stal bistveno več,standard bo višji,nekateri otroci (ne po lastni krivdi) ga pa ne bodo videli niti od blizu.
Goflja_1
17. 12. 2012 20.25
-3
Gospa Gaška Če vam ne ustreza plača v službi, jo pa zamenjate!
gaška
18. 12. 2012 17.38
gaška
18. 12. 2012 17.47
BRILLIEN
18. 12. 2012 19.45
+1
Tudi jaz te vabim v svoj oddelek MiniKučan...že tretji teden delam sama v skupini 2-3 letnikov od tega je devet še v plenicah....prav rada bi te videla kako bi me še obremenil...časa za malico in odmor nimam ves čas sem prisotna v oddelku...po končani službi pa še pospravim..posesam in gor pobrišem igralnico..ker nam je država vzela čistilko....potem pa imam še popoldan kakšno zaposlitev v tem tednu npr. trikrat igram igrico za Dedka Mraza.....rada imam otroke in svojo službo tudi za teh borih 630 eu neto...ki si jih prav pošteno zaslužim....
stric iz ozadja
17. 12. 2012 17.13
+0
ČE PREBEREMO KOMENTAR----COLIC---NAM VSE POVE. TREBALO BI GA OBJAVITI,NA PRAVA MESTA.! NAPISATI JE EDINO POZABIL,DA OTROCI NISO LAČNI V VRTECO.! TUDI NJIHVE VGZOJITELJIECE IN VGZOJITELJI NE.! PA TUDI NJIHOVI DOMAČI DOBIJO DOVOLJ PRENAROČENE HRANE..)))))
colic
17. 12. 2012 17.21
+0
korintos1
17. 12. 2012 17.42
+1
Striček, koliko pa kmet s 50 ha. zemlje in tremi otroki plačuje vrteca?
stric iz ozadja
17. 12. 2012 18.02
+2
korintos ;;; !Koliko pa kmet prišpara pri ČRNI prodaji.???
colic
17. 12. 2012 17.03
+16
Banda oderuška. Polna cena vrtca v naši občini znaša 425,20 € na mesec, moja žena 580€ plače še dobro, da jaz zaslužim bogih 850 €, da lahko plačam vrtec, ki me na koncu stane, 170€. (govorim o neto zneskih). Poznam pa par privatnikov iz občine, ki imajo po 15 zaposlenih, žene so doma pa celo dopoldne po kafičih srkajo kavico. Plačajo pa 90 € manj kot jaz pa tri otroke v vrtcu jaz pa enga. Zaradi takih je prvo kot prvo sploh težko dobiti vrtec. Država naj stopi na prste magnatom, ki si prikazujejo minimalne plače in se izpostavljajo kot socialne probleme, doma pa stojijo BMW-ji, novi passati itd. Dost mam tega da futram otroke pokvarjenih privatnikov!!!!!!!!!!
lotmerzanec
17. 12. 2012 17.11
+12
Največ otrok imajo po vrtcih takoimenovane "matere samohranilke",ki pa veselo živijo v izvenzakonskih zvezah tako imajo vrtce skoraj zastonj!!!
korintos1
17. 12. 2012 17.45
+7
Ne samo izvenzakonskih zvezah in mater samohranilk, prijavljene na svojem domu zaradi prevoznuh stroškov in marsikaj drugega! Zato pa krize še zaenkrat ni.
gizadlinka
17. 12. 2012 15.56
+2
saj se sploh ne gre za otroke, gre se za VZGOJITELJE IN NJIHOVE POMOČNIKE, astronomske cene vrtca bodo pa plačevali STARŠI (beri nadstandard) in če se bo država morala zato zadolževati še tisti, ki so zdaj v vrtcu. Kako bodo veseli, da bodo imeli tako produktivno vzgojo.
gaška
17. 12. 2012 16.16
+4
gizdalinka, gre se predvsem za otroke, njihovo varnost, njihov psihofizični razvoj, gre se za obstoj nacionalnega dokumenta Kurikula za vrtce, ne pa za moj tringelt 630 evrov neto. Jaz se pravzaprav strinjam s povečanjem prisotnosti vzgojiteljev in pomočnikov v oddelkih, nikakor pa se ne strinjam z večjim številom otrok v skupinah. To bi bilo za slovenske vrtce in otroke milo rečeno polom.
gizadlinka
17. 12. 2012 16.21
+4
kdo pa otroke kdaj kaj vpraša, glavno da je drugim fajn. Otroci bodo pa plačevali svojo strokovno vzgojo, saj kreditov, ki jih bo morala država za nadstandard vzeti ne bo plačeval kdo drug. Tudi nas je bilo ogromno v razredih, doma si se moral pa sam znajti,, pa smo kjub temu preživeli. Tudi otroci imajo radi malo svobode, na pa da jim kar naprej kdo stoji za ritjo.
ata janez
17. 12. 2012 16.28
+8
Hudiča,ko sem jaz bil mulc,vrtcev še ni bilo v razredih nas je bilo pa najmanj 40,ampak takrat še ni bilo Štruklja pa nekaj časa potem še tudi ne.Pa smo preživeli in prišli do svojega kruha.
gaška
17. 12. 2012 16.42
+10
V oddelke so integrirani tudi otroci s posebnimi potrebami, dajte razmislite malo, če je pametno, da jih je tako veliko v eni skupini. Pa da ne bo pomote, nisem več rosno mlada, ata janez, tudi v mojih časih nas je bilo okoli 40 v razredu, vendar pa mi je mati lahko doma kakšno po riti naložila, če nisem bila pridna, pa velikokrat sem slišala besedo NE, za permisivno vzgojo takrat še niso slišali. Kaj pa danes? Otroku ne smeš tudi kot starš eno po turu pripeljat, je to kaznivo dejanje, ne smeš ga pravzaprav tudi pogledat grdo, so že starši z odvetnikom v vrtcu. Narobe svet! Enkrat sem že odšla v svet za trebuhom in kruhom, pa vse kaže, da bom šla na stara leta spet, ker v tej moji lepi, a od temeljev zblojeni Sloveniji, normalen človek res ne more več živet.
Zvezda3000
17. 12. 2012 20.25
+2
Mi je upokojena teta govorila, kije delala pred 20 leti v vrtcu, kjer je imela kot vzgojiteljica do 19 dojenčkov (zdaj jih pa bedna vlada načrtuje 34!!!), še vedno sta bili dve (ne ena in pol kot načrtujejo), cel cajt samo previjanje ritk in nobene individualizacije.Pozabi na to. Otrok ni mogel imet pokritih osnovih čustvenih potreb. U bistvu gremo s temi predlogi v pravek!
01xxy
17. 12. 2012 13.35
-1
Ne razumemo, zakaj šolniki in vrtičkarji ne zaupajo ministru Turku v njegovih presojah, ko vendar izgoreva za slovenski narod. In mu želi vse najboljše. Poglejte samo, kako zna pomagati tistim privatnim šolam tam doli nekje. Upravičeno želi, da se Makarovič, privatnik, kosa s Pejovnikom, rektorjem neke javne univerze v prestolnici Ljubljani. Kjer je sicer res sam diplomiral in doktoriral, kar pa se mu še danes močno pozna pri pomanjkljivem znanju. Vsaj on krivi za to javne šole. Poznavalci pa ne.
MeaParvitas
17. 12. 2012 14.02
+3
Minister Turk obljublja pogovore v prihodnje. Po izobrazbi gradbenik se najbrž zna pogovarjati samo z zidaki. Enostranski pogovor v katerem ima Žiga vedno prav.
Samo.Jst
17. 12. 2012 13.11
+30
Najprej: ukinitev subvencionirane hrane poslancev in drugih bonitet, ko jim preteče mandat, naj gredo lepo na trg dela, kot vsi ostali, plača naj bo ustrezna z njihovo izobrazbo in uspešnostjo vlade pri izpolnjevanju ciljev..nimajo kaj jemat našega davkoplačevalskega denarja otrokom..!
Rolesx
17. 12. 2012 13.01
-12
Lanza pridi v Slovenijo,in reši uslužbence muk
I G N O R A N T
17. 12. 2012 12.40
+9
Zdaj bo konec z nimas za burek,prehajamo namrec v nimas za strukelj
Gosposvetski
17. 12. 2012 12.37
+5
Javni sektor podpira stavko in propad Države? Množica navdušeno vzklika. Žalujoča delovna poštena Slovenija je zgrožena !
Samo.Jst
17. 12. 2012 13.13
+12
ma ne seri..nimajo kaj otrokom jemat, naj sebi najprej ukinejo subvencionirano hrano..
RoccoS
17. 12. 2012 13.16
+5
Kaj bodo otrokom vzeli? Daj ne govori na pamet! Čas je, da se plače prilagodijo gospodarstvu!
gaška
17. 12. 2012 16.30
+7
RoccoS, o katerih plačah pa govoriš? Prosim, če si konkreten. Sem pomočnica vzgojiteljice in prejemam 630 evrov neto plačo. Se mora moja plača še čemu prilagodit? PREDLAGAM PA UREDITEV PLAČ V GOSPODARSTVU IN JAVNEM SEKTORJU NA RAZMERJE 1 PROTI 6, PA TAJKUNOM IN LOPOVOM IN NJIHOVIM SORODNIKOM VSE PREMOŽENJE POBRAT, ČE NE MOREJO DOKAZATI IZVORA, NJIH V AREST ALI PA ŠE BOLJE NA PRISILNO DELO, POBRAN DENAR VRNITI V PRORAČUN, PA NE BOMO VEČ GOVORILI O KRIZI IN LAČNIH OTROCIH!
Zvezda3000
17. 12. 2012 20.26
+3
Cerkev naj obdavčijo! Tu so še ogromne rezerve!!! To pomeni izhod iz krize!