Slovenija

Simič bi raje dvignil zgornjo stopnjo DDV

Ljubljana, 05. 10. 2012 10.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Miha Raičevič
Komentarji
47

Nekdanji direktor Dursa Ivan Simič meni, da vlada s spremembami kategorij pri nižji stopnji DDV ne dela dobro. Sam je prepričan, da bi morala dvigniti višjo stopnjo za dve odstotni točki in bi tako pobrala potrebna sredstva.

Ivan Simič
Ivan Simič FOTO: Damjan Žibert
Za mnenje na napovedano davčno politiko vlade smo povprašali nekdanjega direktorja davčne uprave (Durs) in davčnega svetovalca Ivana Simiča. Še preden smo mu postavili konkretno vprašanje, je že izstrelil, da bi morala vlada najprej povedati, kolikšen je neto učinek pred meseci sprejetih varčevalnih ukrepov, ki so začeli veljati najpozneje 1. julija.

Na ministrstvo za finance smo naslovili vprašanja, ki si jih zastavlja Simič, odgovore pa še čakamo. Minister Janez Šušteršič je sicer včeraj dejal, da bodo ocene o privarčevanih sredstvih iz naslova varčevalnih ukrepov znane šele ob koncu leta.

"Že takrat so dejali, da so z ukrepi končali. Davčne zakonodaje ne gre spreminjati parcialno, temveč celovito. Vedeti moraš, kaj hočeš," je povedal. "Torej naj povedo, koliko od napovedanih 800 milijonov so privarčevali," se sprašuje Simič in hkrati dodaja, da je vlada verjetno do zdaj res privarčevala že okoli 500 milijonov evrov, vendar pa se sprašuje, koliko so bili zaradi tega nižji prihodki. Po njegovem mnenju neto učinek znaša le 100, morda 200, največ pa verjetno 300 milijonov evrov.

Glede DDV bi morali dvigniti višjo stopnjo

Prav to pa je po njegovem mnenju razlog, da vlada zdaj viša nekatere davke. "Ti davki so po mojem mnenju destimulativni, vsa povečanja, ki so jih naredili s temi davki, bodo prizadela ljudi z nižjimi dohodki. Njihov izplen naj bi bil, poudarjam naj bi bil, 240 ali 250 milijonov evrov. Vendar pa bi toliko dobili že, če bi le za dve odstotni točki dvignili DDV," pravi Simič. Pri tem poudarja še, da bi sam predlagal le višjo stopnjo DDV, ki zdaj znaša 20 odstotkov. "Ne bi se ukvarjali, ne z mediji, ne s hrano, ne z odvozom smeti, ne s pasjo hrano, ne z rožami in športnimi objekti," še pojasnjuje in pri tem zatrdi, da bi bilo to bolj preprosto in bolj smiselno.

Po mnenju Simiča vladna blagajna ne bo tako polna, kot to vlada pričakuje.
Po mnenju Simiča vladna blagajna ne bo tako polna, kot to vlada pričakuje. FOTO: Reuters

Na vprašanje, ali bi lahko vlada s tem dosegla nasprotni učinek in bi hkrati dosegla povečanje sive ekonomije, pa odgovarja na primeru povečanja DDV na frizerske storitve. "Sam vedno dobim račun pri frizerju, saj me poznajo in mi ga izdajo. Vendar pa s komer koli govorim, mi pravi, da računa pri frizerju ne dobi. In se lahko vprašamo, kakšen bo ta učinek," odgovarja oziroma se sprašuje Simič.

Podobno razlago ponudi tudi za že sprejeto višjo dajatev na zvišanje letnih dajatev za luksuzna motorna vozila. Simič meni, da bodo ljudje raje kupovali cenejša vozila, vlada pa bo zaradi tega pri DDV prikrajšana za višji izplen iz tega naslova. "Jaz kupim avto za 30.000 evrov in vlada pobere 6.000 evrov DDV, vendar, če ne bi bilo drage dajatve, bi kupil vozilo za 60.000 evrov. To pomeni, da bodo izgubili DDV razliko in še tisti posebni davek, na katerega računajo. Tisti, ki imajo denar, vzamejo lizing v tujini in avto kupijo tam, saj smo v Evropski uniji in lahko pri nas vozijo s tujimi registrskimi tablicami," kritično pojasni Simič.

'Obdavčitev nepremičnin bo za najbogatejše zdaj ugodnejša'

Glede sprememb pri obdavčitvi najemnin za nepremičnine pa Simič pojasnjuje, da bodo, kot je predlagano, ljudje v najvišjem razredu plačevali 2,1 odstotne točke manj kot do zdaj. "Po novem bo osnova za 25-odstotno obdavčitev 90 odstotkov najemnine, kar prinese 22,5-odstotno obdavčitev najemnine. Do zdaj pa je veljalo, da je na 60-odstotno osnovo treba plačati davek v višini 41 odstotkov. To predstavlja 24,6-odstotno obdavčitev in razlika je 2,1 odstotne točke manj," zatrjuje Simič. Ljudje v nižjih razredih pa bodo po njegovih besedah na slabšem, a pravi, da tisti v najnižjih razredih najverjetneje niti nimajo nepremičnin, ki bi jih dajali v najem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

TheEnko20
05. 10. 2012 23.06
+1
ČRTOMIR V AREST
konstruktor
05. 10. 2012 18.10
+1
Pismo, men grejo pa na živce taki modeli, ki imajo svoja sredstva na Cipru, da jim ni treba v Slo davkov plačevat, kle pa pol pametujejo, da je treba to pa to, pa ah in oh, da ja ne bi njih po prstih....pa zakaj za vraga jim dajete sploh možnost javnega govorjenja?? Dejte enkrat pismo narest podoben intervju z, ne vem, recimo materjo samohranilko z dvema šoloobveznima otrokoma s službo za določen čas, pa vam bo povedala, kaj je treba storiti, de se da preživet in kaj bi blo treba, da bi se v sloveniji ( namerno sem napisal z malo začetnico) kaj spremenilo......
srebrnibreg
05. 10. 2012 17.49
+2
Lažje bi bilo preživeti krizo z digom ddv-ja kot pa z odpuščanji, nižanjem pokojnin, jemanjem socialnih pomoči, jemanje študentom, bolnikom....
gregor1222
05. 10. 2012 18.33
+2
Lažje bi preživeli ljudje, ki delajo v JS. Za druge bi bilo slabše, pa je že tako in tako veliko slabše kot v JS.
ROMELS
05. 10. 2012 14.31
+0
Simič! Napačno razmišljanje. To je preveč enostavno delo za tako visoke plače.
undisputed
05. 10. 2012 15.28
+4
No to je pa res, to zna vsak z šolo in brez šole, ja če ni denarja pa dvignimo ddv, napačno, povsem napačno razmišljanje, pri takih plačah kot si napisal, je treba narest analizo, raziskavo, zakaj ni denarja, itd.
bzzero
05. 10. 2012 14.00
+10
Zakaj ne bi pobrali kaj več od takih, ki imajo dve stanovanji v Ljubljani, vikend v Trenti in ranč na Štajerskem? Aja, pa še kliniko v Avstraliji...
FLY.51
05. 10. 2012 14.56
+6
Ker bi mogli tudi naši politiki plačati,davek na nepremičnino in to bi poseglo v njihovih žepih!Bogi!
zaenotnost
05. 10. 2012 16.54
+4
in še pod bratovim imenom vikend na Gerlizenu v Avstriji
est
05. 10. 2012 13.52
+4
Mogoče bi za začetek dosledno pobrali 20% ddv in nebi bilo nobenih potreb po dvigu le tega. 70% je sive ekonomije in ne plačuje davkov, od države pa zahtevajo vse kar jim pripada.
alterego
05. 10. 2012 13.46
-1
jaz se Simičem popolnoma strinjam, tako ednino "varčujejo" vsi glede na to, koliko zapravijo! ne pa da nižajo plače in mečejo ljudi na cesto...
Robin Gunner
05. 10. 2012 14.09
+1
60.000 jih je izgubil siht v realnem sektorju. place so bile znizane za 20, 30% in vi tukaj jokate ker se bo odpuscalo tam kjer je zaposlenost rasla, v javnem sektorju in kateri se je do sedaj odpovedal le 4% znizanju place, pa ze tako imajo vecje kot v realnem glede na izobrazbo. zadnjic so lepo povedal 160.000 zaposlenih v javnem sektorju naredi 4 miljardno lukno vsako leto. Slovenija naredi 8 miljard prihodkov, 10 miljard odhodkov. Ce bi vse odpustil bi Slovenija imela 2 miljardi presezka letno. Ampak to ne gre, ker rabimo policijo, vojsko, solstvo, zdravstvo itd. Ampak se zmeri cifra 160.000 je prevelika! Odpustit je treba minimalno 60,000 zaposlenih v javni upravi! Da pridemo v proracunu na 0! Z 100.000 zaposlenimi v javni upravi kamot operiramo drzavo z 2 miljonoma. Policije imamo 8000, vojske 6000 Kje se skrivajo vseh ostali 145.000? Imajo moznost prekvalifikacije, kot so to lahkotno govoricili vsem delavcem, ki so izgubili sihte. Pa ne bodo vec predaval filozofije, ali prelagal papirje kako cim bolj zagreniti zivljenje drzavljanom ampak se bodo izobrazil za mesarje, mizarje, slosarje, inzenirje...itd.
Flux55
05. 10. 2012 16.27
Ja sam ni tako enostavno. Če jih odpsutiš treba plačat odpravnino kar zelo košta. Potem se plačuje nadomestilo tem ljudem in za tem socialno pomoč ko ne dobijo službe. JU je tudi zdravstvo, socialni delavci.... Začetek bi blo treba ukinit občine in narest 8 pokrajin.
Robin Gunner
05. 10. 2012 13.39
+4
Nekdanji direktor Dursa Simič: Pri tem poudarja še, da bi sam predlagal le višjo stopnjo DDV, ki zdaj znaša 20 odstotkov. "Ne bi se ukvarjali, ne z mediji, ne s hrano, ne z odvozom smeti, ne s pasjo hrano, ne z rožami in športnimi objekti," še pojasnjuje in pri tem zatrdi, da bi bilo to bolj preprosto in bolj smiselno. Ja ne bi se ukvarjali z mediji, pasjo hrano, rozami, itd... bi se pa ukvarjal z visjimi cenami na vseh podrocjih! Pol bi sele udaril po denarnici vse drzavljane, za vse izdelke in storitve! Zato pa ste nekdanji direktor DURSa, ker ne zastopite bistva! Davki morajo biti nizki! Davki morajo biti enaki (casopisne hise, frizerije, roze, pasja hrana itd, se morajo izenacit z ostalimi podjetji torej 20% ne pa 8,5% za ene za druge pa 20%) kje je logika tukaj da so nekatera podjetja ki nimajo veze z zivljenjskimi stroski davcno priviligirana? Samo zivljenjski stroski naj bodo 8% kot so danes! Jest bi se na vasem mestu raje zavzemal kako 20% znizamo na 10%, in zivljenjske stroske znizamo na 5%! Ker glejte, pri placi vzamete denar delavcu in to jemlete kot obvezo, bruto > neto, pol pa se od neto placila jemlete se pri vsakem izdelku ki ga ljudje kupijo, vse za dobro socialne drzave (katere rezultat je bil do sedaj vedno minus) in priviligirancev (ki niso produktivni a vlecejo vecjo placo kot tisti, ki za njih delajo)!
bibagre
05. 10. 2012 13.45
+5
in če slučajno na mesec še kak € prišparaš, ti še to obdavčijo, pa še otroške ti znižajo plačilo vrtca pa dvignejo.
zaenotnost
05. 10. 2012 16.58
bivši direktor DURSA Simič je tisti, ko je davčna uprava pod njegovim vodstvom naredila največ do zdaj...nastavil ga je Janša in ga tudi odstavil, ni dal reklame v Reporterja?!
Scientist66
05. 10. 2012 17.34
Dragi Robin, jaz se s teboj ne strinjam. Gospod Simič je želel povedati, da jo bodo na splošno prav tisti, ki bi se jih lahko oglobilo brez, da bi se ogrozilo kogaršnja koli življenja, najbolje odnesli. In strinjam se z njim. najslabše jo bodo odnesli pa prav tisti, ki že sedaj ne morejo kriti življenjskih stroškov in po cesti bomo imeli vse več ljudi, ki se bodo sramovali samih sebe in vse več tistih, ki bodo javnosti skrivali svoje bogastvo. In seveda vse več nasilja, samomorov...Si to res želimo?
FLY.51
05. 10. 2012 13.38
+3
vlada ima vodo do grla! in ne ve kaj narediti še ni sprejela določene reforme a naj lažje je dvigniti davke ker mislijo da učinek bo takojšni,glejmo hrvaško?????še predvolilne obljube vlada je garantirala da ne bo DDV ker ni potrebno.Ruši se hišica iz pravlice!!!
ki?ibleko
05. 10. 2012 13.22
+4
samo kradejo nam sam to znajo pa nič druzga :/
Kolani
05. 10. 2012 13.04
+1
Na hrevaškem so že 3x dvignili ddv pa še vedno ni pomagalo. Kaj msilite, da bo v Slo kaj drugače. TO ni rešitev.
abruh
05. 10. 2012 13.27
-2
asul
05. 10. 2012 13.33
+2
pomagalo komu? politikom z debelimi denarnicami je sigurno.
saintjozef
05. 10. 2012 12.56
+5
Kruh obdavčit dvakratno! In bo vlada JJ dosegla svoj cilj!
lpower2
05. 10. 2012 13.42
+1
bi takoj povišal samooskrbo z žitom na 100%.
medo357
05. 10. 2012 12.15
+1
Z splošnim dvigom DDV bi se realno občutno znižala vrednost denarja, kupna moč in verjetno tudi obrok njegovega kredita. Očitno pogreša čase hiperinflacije, ko je bil obrok kredita le drobiž.
McClain
05. 10. 2012 12.14
+0
Ivan Simic, strokovnjak za ddv:-)
mojcd
05. 10. 2012 11.47
+17
pobrala, dvig, dobiti, pobrati, višje, plačati, obdavčitev,
mama70
05. 10. 2012 11.59
+17
odpisan2x
05. 10. 2012 11.47
+14
Te vidim
05. 10. 2012 12.07
+2
Ne v Sloveniji smo bolj pametni, mi zategujemo in šparamo.
Kunar
05. 10. 2012 11.44
+37
Zbrisali so komentar enega, ki je predlagal upor proti vladi...glihkar sem mu želel dati +
Te vidim
05. 10. 2012 12.08
+18
Je radirka na delu, to je nov način demokracije.
lnterReflections
05. 10. 2012 11.41
+35
Simič bi raje dvignil zgornjo stopnjo DDV Majer mu odgovori:"To ne bom naredil, ker je to predlagal Janković. To bi bila izdaja desnice!"
abruh
05. 10. 2012 13.30
+1
Točno to. Namesto, da bi že dvignili ddv z 20 na 21 oz 22, bi takrat ljudje malo ropotali, ampak bi pa vsaj država malo lažje zadihala. No, na koncu bodo primorani dvigniti DDV, ampak ne na 22, ampak na 25. In, v najslabšem primeru, bomo imeli enotno stopnjo. Ker desnica lovi muhe, slone pa spušča. Bognedaj, da bi Zoki imel prav glede česarkoli.
Robin Gunner
05. 10. 2012 13.49
+3
proracun bi zadihal, drzavljani bi se pa zadusil.
mama70
05. 10. 2012 11.41
+17
DDV gor povzroči, da gre potrošnja dol in srečamo se nekje okoli pozitivne nule! In to se jim je že pri znuiževanju plač v juliju in avgustu zgodilo pa še ne dojamejo fenomena bumerang!
piko112
05. 10. 2012 11.48
+6
niti ne samo brez davka se bo začelo kupovati pa bo
Rolesx
05. 10. 2012 11.39
-14
Nabit cene nafte in bencina za 100 % ,hrano pocenit !Pa naj tisti ki imajo avtke za 50 000 Evrov ob tem uničujejo naravo; plačujejo!Avto ni nujen za preživetje in je luksuz!
The DownFall
05. 10. 2012 12.02
+9
Kaj pa tisti, ki so s podeželja, jim boš plačal stanovanja ? Tisti, ki pa imajo "avtke za 50 000+" so pa službeni.... hrano pa naj le plačajo, da jo bodo vedeli cenit....