Slovenija

Si je Erjavec premislil in ne bo podprl proračuna v parlamentu?

Ljubljana, 30. 11. 2019 21.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Anže Božič
Komentarji
155

Pred drugim glasovanjem o proračunskih dokumentih Erjavčev DeSUS stopnjuje napetost. Po vetu državnih svetnikov tokrat pogojujejo svojo podporo vladnemu interventnemu zakonu. Če se koalicijske stranke do ponedeljka zjutraj ne bodo pisno zavezale, da se bodo pokojnine izredno usklajevale v odstotkih glede na višino individualne pokojnine, ne pa nominalno za vse enako, kot je trenutno predvideno, Desusovih glasov ne bo. Ga bo premier Šarec skušal disciplinirati z vezavo zaupnice svoji vladi?

Če se je v prvi rundi sprejemanja proračuna ob podpori Jelinčičeve SNS navadna večina zdela enostavno dosegljiva, pa se v drugo, ko manjšinska koalicija potrebuje vsaj 46 glasov, zapleta.

"Stranka DeSUS ne bo podprla interventnega zakona, ker menimo, da amandma, ki je bil sprejet, in sicer na predlog Stranke Alenke Bratušek, da je to neustavno, nepravično," meni Erjavec.

Pred drugim glasovanjem o proračunskih dokumentih Erjavec s svojo stranko stopnjuje napetost.
Pred drugim glasovanjem o proračunskih dokumentih Erjavec s svojo stranko stopnjuje napetost. FOTO: Aljoša Kravanja

Gre za odločitev, da se pokojnine – če bo gospodarska rast letos višja kot 2,5-odstotka – prihodnje leto za vse upokojence povečajo enako – za 6 evrov in pol. Vlada in DeSUS sta sprva sicer zahtevala usklajevanje v odstotkih, a bila v nepredvidljivem proračunskem glasovanju prekratka za en glas. "To bi pomenilo, da bi bili tisti, ki manj delajo, ki manj vplačujejo v pokojninsko blagajno, v bistveno boljšem položaju."

Desusovi poslanci so sicer v prvo – kljub temu, da pri pokojninah ni obveljala njihova – glasovali za interventni zakon, zdaj pa so si premislili.

"Kako bi izgledalo, da poslanci ne bi razmišljali? Potem bi to pomenilo, da nas nekdo vodi s povodcem in da mi to počenjamo. Mi smo demokratična stranka in seveda želimo tudi demokratično odločati," pravi Franc Jurša, vodja Desusovih poslancev.

Desusovi poslanci so si premislili glede podpore interventnemu zakonu.
Desusovi poslanci so si premislili glede podpore interventnemu zakonu. FOTO: POP TV

Interventni zakon, eden ključnih za financiranje države in nemoteno delo vlade, je v prvem glasovanju dobil široko podporo. Poleg koalicije in Jelinčičeve SNS je bila 'za' celo Toninova NSi. Premier Marjan Šarec pa sporoča, da tudi v drugo ne bo vezal zaupnice vlade na proračunski paket.

"Do ponedeljka je še daleč. Še imamo nekaj pogovorov, razgovorov. In na osnovi skupnih stališč poslanske skupine bomo tudi povedali na kakšen način bomo glasovali," pa še dodaja Jurša.

Erjavčevi podpisane zaveze koalicijskih partnerjev pričakujejo v ponedeljek zjutraj, še pred večernim glasovanjem. Umar je sicer izmeril, da se je slovensko gospodarstvo v letošnjem tretjem četrtletju ohladilo, kar usklajevanje pokojnin prihodnje leto postavlja pod velik vprašaj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (155)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iliški
02. 12. 2019 18.59
Desusovi poslanci so si premislili glede podpore interventnemu zakonu.FOTO: POP TV
iliški
02. 12. 2019 18.57
+0
Iz glasovanja se vidi ,da imajo jajca poslanci levice in SDS ostali so tam samo za svoje koristi sami posranci.
OrodniK
02. 12. 2019 10.08
+4
Ja, tistemu ki ima 500eur pokojnine pomeni 7eur ogromno, a tistemu s 1500euri je to drobiž. V procentih se razlike še povečujejo...
User300173
02. 12. 2019 07.45
+4
Vsem enak odstotek (%) je nepravično, lahko bi rekli kraja velikemu številu upokojencem in lažniv prikaz z zavajanjem. Ko greš v pokoj dobiš obračun pokojnine na podlagi vplačil. Z obračunom prve pokojnine si z državo in pokojninskim skladom dokončno zaključil, saj so ti upoštevali vse prispevke v sklad. Naprej so socialne korekcije. Da se obdrži realna vrednost pokojnin, država usklajuje pokojnine s inflacijo in to tako, da dvigne pokojnine vsem z enakim odstotkom (%). Ni prav in tudi sam Zakon sebe negira. Procent inflacije samo pokaže, koliko so se življenski stroški dvignili, to pa je dejanski znesek na blagajni, ko plačujemo blago. Pravilen in pošten obračun je: vsa masa denarja za pokojnine pomnožena z odstotkom (%) inflacije. Ta znesek podeliti s številom vseh upokojencev in ga izplačati vsem upokojenim. Ta Zakon o izravnavi inflacije ...itn., sam sebe negira v tem. Sprejet je bil, da delno ali izniči učinek inflacije, v bistvu pa enostavno dviguje pokojnine na klasičen način. Pri sedanjem obračunu je, da tisti z višjo pokojnino dobijo več, z manjšo manj. Tu se dela razlika, saj vsem enako ne zmanjšuje učinka inflacije, ampak enim več, drugim manj. Mislim,da je celo protiustaven, saj Zakon ne upošteva vseh enako in je delež upokojencev z nižjimi pokojninami zapostavljenem položaju,tisti z višjimi v priviligiranem položaju. Da morajo dobiti več tisti, ki so več prispevali v pokojninsko blagajno je navadno zavajanje in laž, ki je skregana z osnovami ekonomije in gospodarjenja. Ko greš v pokoj ti vse prispevke obračunajo in posameznik z pokojninsko blagajno dokončno konča, le še izplačila in socialne korekcije. Kaj upokojenec, ko je v pokoju prispeva k povečanju pokojninske mase? Nič ne prispeva. Od kod potem pravica enih do večje korekcije kot ostali? Ta Zakon je diskriminatoren in ne obravnava vseh enako. Po Ustavi smo pred Zakonom vsi enaki. Tukaj dejstva te zavajajoče trditve postavlja na čisto navadno laž. Vsem enak znesek, kakor sem zgoraj izračunal je edino pravično in pravilno.
komarec
05. 12. 2019 14.34
+2
Kaj je pravično je eno, kaj je pravilno je drugo. Da človek za 40 let fizičnega dela dobi 570 € pokojnine, če so mu izračunali, da je imel 1000€ neto plače v določenem obdobju za izračun, nekateri še manj, je nepravično in nepravilno. Bom uporabil malček kmečke logike. Direktor recimo Elektro Ljubljana dobi 7000€ bruto plače, njegovi delavci elektrikarji delajo za 1500€ bruto. Odgovornost direktorja je velike, vendar tudi odgovornost delavcev ni majhna. Delavni pogoji direktorja so, lepo urejena pisarna, pozimi ogrevana poleti klimatizirana, odličen avtomobil. Delavci delajo v vseh vremenskih pogojih, glede, da delajo z napravami, ki so pod napetostjo je njihovo delo nevarno, glede na to, da izvajajo stikalne manipulacije lahko ogrožajo tudi druge, dežurajo tudi ob nedeljah in praznikih, direktor je prost, vsaka napaka je tu lahko usodna, bodisi za njihovo zdravje ali življenje drugih. V pokojninsko blagajno seveda več prispeva direktor, delavec bi z veseljem prispeval več, če bi imel višjo plačo. Po končani delavni dobi se oba upokojita. Direktor se upokoji razmeroma fizično zdrav, kar je za delavca loterija, prvi ima pokojnino 1600€ drugi 600€. Je to pravično? Prvi je imel možnost prišparati veliko denarja, drugi te možnosti ni imel. Prvi si je lahko zgradil hišo in vikendico, drugi si je komaj kupil stanovanje. Prvi je imel možnost svoje otroke brez težav izšolati, drugemu je to komaj da uspelo. Sedaj, ko sta oba v pokoju pa pa sta enako produktivna le da eden "zasluži" 1600€ drugi 600€. A je to pošteno? Zanimivo bi bilo izvedeti podatek, koliko zdravstvenih težav imajo v pokoju fizični delavci in koliko direktorji poslanci, zdravniki... In še nekaj, sedaj na nek način želijo tiste delavce, ki podaljšajo delovno dobo, stimulirati z nekimi dodatki. Naj mi ti gospodje, ki so si to izmislili, obrazložijo smisel tega. Na primer delavec, pa recimo v elektro gospodarstvu, ki je delal na terenu, na višini pa je imel zadnja leta zaradi zdravstvenih težav prepoved višine, dviganja težkih bremen.... kaj doprinese dobrega pokojninski blagajni, če je za firmo dobesedno trot? Kaj je sploh tu pošteno in kaj prav? Primerjava dejavnosti je zgolj naključna, saj je v gradbeništvu, prevozništvu, v drugih gospodarskih dejavnostih zelo podobno. Pokojnine za vse, ki so dopolnili 40 let dela enake. V Avstralji preverijo TRR in če presegaš mejo prišparanega denarja, pokojnine ne dobiš, ko padeš pod mejo, dobiš enako kot drugi in to je pošteno in prav.
nicor
01. 12. 2019 21.00
-8
Seveda, skrajno nepravično je, da dobita enako povišanje tisti z 500 in tisti z 1500 E pokojnine!? Saj bi moral oni drugi dobiti trikrat več po %! In 6 evrov in pol vodi v uravnilovko!? Daj spokaj že, včasih si bil zabaven, zdaj samo še nadležen!
User300173
02. 12. 2019 07.11
+7
nicor, ne samo da te matematika matra, sploh je ne poznaš. Če ne razumeš, povprašaj za pojasnilo, je razumneje s pojasnilom, kot trositi neumnosti naokoli. Vsekakor je zaželjeno tvoje pojasnilo zgornji trditvi, ki pa mora temeljiti na dejstvih, nikakor na egoizmu.
anonimcek
01. 12. 2019 20.02
+3
Karel vrni denar ki ste ga nezakonito zaračunavali za helikopterske reševalne prevoze!
User300173
01. 12. 2019 19.51
+10
Nimam navade nekomu vsiljevati, koga naj na volitvah voli. Tokrat bom to prekršil. Nikakor ne voliti Erjavca in stranko DeSUS, ker to je stranka za uresničitev Erjavčevih ambicij in ne deluje v dobrobit upokojencev. Zgornji prispevek je dovolj zgovoren, ker bodo verjetno glasovali proti dvigu pokojnin vsem v enakem znesku 6,5 evra in to konec leta 2020. Erjavec ni politik za upokojence, DeSUS ga podpira, torej razmišljajo isto.
puspan
01. 12. 2019 19.21
+0
Ne verjamem, da Erjavcek ne bo podpisal, saj bi bil s tem konec njegove ere. Sicer pa tudi nič hudega, v ozadju čaka NSI, ki bo zagotovo boljša koalicijska partnerica, kot Desus.
korintos23
01. 12. 2019 19.43
-9
Naj ne upajo, Desus bo naprej v vladi. Lepo bo pa bilo da se Korln zagarantira za par % dviga penzije.
Klotilda H
01. 12. 2019 19.05
+9
DESUS IN ERJAVEC DOKONČNO RAZKRINKANA: v zadnjih dneh se je povsem jasno pokazalo to, na kar so kritiki DESUS nakazovali že dolga leta. DESUS se bori le za upokojence z veliko pokojnino!!! če ima kdo penzijo pod 700 evri, potem ne bo od DESUS nobene koristi. nad to vsoto ima penzijo okoli 25 % upokojencev ali okoli 170.000 penzionistov. KOHL JE DOKONČNO RAZKRINKAN!!!
kure bedne
01. 12. 2019 17.34
+10
Korl je očitno že pozabil al pa se ne spominja več "afere" prrrralni strrrroj. Že na teh banalnih primerih je popušil. Pol veš s kakšnim osebkom imaš opravka. Eni pa ga še kar volite. Sam pol ne jamrat kak mamo.
korintos23
01. 12. 2019 18.35
-4
Janša je pa popušil pri Patrijah, koga pa naj te volimo?
Balki30
01. 12. 2019 21.00
+6
BroNo1
01. 12. 2019 16.56
-11
Kdor misli z zgornjo glavo ve da ima Erjavec še kako prav......
ROMELS
01. 12. 2019 17.25
+14
.........to, da je naredil večino upokojencev za reveže? Ima prav.
User300173
01. 12. 2019 17.33
+11
Ta pa je vse vsekala mimo. Erjavec sploh ne sodi tam, kjer je. Ta človek je ena sama zgaga, nesposobnež. Je vse, kar je slabega pri politiku.
BroNo1
01. 12. 2019 21.43
-4
Naredili so se sami. Razni s.p.ji in d.o.o.ji, ki so ceu lajf goljufali državo, prikazovali manj dobička, v pokojninsko blagajno nakazovali čisto malo in zdaj je po tvojem kriv Erjavec?!?!
Transformerji
01. 12. 2019 16.14
+2
Za vse take politike, kot je Erjavec, bi rabili pijane lovce, da bi jih postrelili. Škoda, da se Varda po gozdovih igra s plastičnem orožjem.
Transformerji
01. 12. 2019 15.53
+8
Korl, saj bi te kar zadavu! V odstotkih nastajajo take razlike, da je upokojen srednji razred postal razred revežev. Korl, matr si pokvarjen.
korintos23
01. 12. 2019 15.38
-2
Sprijaznite se, Korln ima močno ozadje, Pivčeva nima šams, oni drugi pa še manj. Pivčeva nas tudi ni obvestila da jemo tiso žveplano avstrijsko meso, narod ji tega oprostil ne bo. Pa ne jamrat.
korintos23
01. 12. 2019 15.35
-5
ina…, si me spodaj malo okarala, ni penzija da lahko z njo gospodariš in delaš kaj hočeš, to je bolj za preživeti. Če sta dva pri hiši v penziji potem sploh ni tako hudo, treba je pa na penzijo misliti ko si še v službi. Eni so zapravili sproti plačo. se zadolževali, oni normalni pa kaj prižparali in sedaj nič ne jamrajo. A Nemški ali avstrijski upokojenec boljše žicita? Sorodnica živi v predmestju Graza v dvosobnem stanovanju, penzije 1500 Evrov, za stanovanje pa da preko 700 Evrov, ni vse lepo kar se sveti. Pri nas starejši pa ponavadi v lastnih hišah ali stanovanjih.
korintos23
01. 12. 2019 15.36
-2
Domendo
01. 12. 2019 15.58
+1
Domendo
01. 12. 2019 16.02
+1
Potem tudi ona ni šparala. Zakaj se ne preseli v Slovenijo?
korintos23
01. 12. 2019 16.03
-1
Kaj samo jamraš in cviliš, to je stanarino, ostalo še zraven pride, Težko živi.
Timy15
01. 12. 2019 15.23
+6
Tudi brez Desusa bomo živeli,mogoče pravičneje.
korintos23
01. 12. 2019 15.29
-1
ROMELS
01. 12. 2019 15.15
+6
Desus! To ni stranka upokojencev, ampak stranka lakotnikov.
Nosmoke
01. 12. 2019 14.45
+4
Zakaj in pod čigavim botrstvom sta bili po odcepitvi postavljeni na noge DESUS in SNS ??? Če veste za pravi odgovor,se tudi ne sprašujete zakaj sta Jelinčič in Erjavec "večna".
Transformerji
01. 12. 2019 14.52
+0
Jelinčiča dolgo nismo videli - sedaj je glavna njegova ločitev od hčerke, popravek - mlade žene. Mi je pa všeč zato, ker reče bobu bob, ne pa Erjavec, ki klati neumnosti za male ovce, pa ne vejo, da Erjavec dela za upokojene leve.
resslovenka
01. 12. 2019 14.20
+4
Danes ni pomembno kaj si, ampak kje si, koga poznaš. Vse to se oplemeniti kasneje v pokojnini. Ko en z visoko šolo dela v skladišču, z njim nekdo drugi z nedokončano srednjo ali celo manj, je jasno da je pri nas marsikaj "čist mim". 😎
Krainerland
01. 12. 2019 14.23
-9
Krainerland
01. 12. 2019 14.23
-7
Transformerji
01. 12. 2019 14.38
-2
Krainerland, tak vzdevek, pa tako neumen - ne razumeš bistva!!!
vinogradnik33
01. 12. 2019 14.05
+7
Erjavec in DESUS v svojem slogu zopet izsiljujeta vlado ! S tem samo nabira točke tistih , ki mu nasedajo ! Gre namreč za to ali bo na volitvah zmagal ali bo moral oditi s stolčka predsednika Desusa !
Krainerland
01. 12. 2019 14.08
+0