Slovenija

Semolič: Dogovor ali stavka

Ljubljana, 09. 01. 2008 08.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Delodajalci in sindikalisti se bodo skušali do 25. januarja dogovoriti, da bi se plače zvišale že januarja.

Vodje delodajalskih in sindikalnih organizacij so se na sestanku dogovorili, da bodo skušali do 25. januarja doseči dogovor, po katerem bi se plače zvišale že januarja. Vendar pa še vedno ostajajo na nasprotnih bregovih glede tega, ali bi se dvignile vse osnovne plače ali le izhodiščne in najnižje. Strani se bosta tako 14. in 21. januarja še sestali na ravni pogajalskih skupin, nato pa se bodo vodje vseh organizacij spet srečali 25. januarja.

Delavci so šli novembra na ulice. Zahtevali so višje plačilo za svoje delo.
Delavci so šli novembra na ulice. Zahtevali so višje plačilo za svoje delo. FOTO: Dare Čekeliš
Upam, da to ni igra, vsekakor pa je zavlačevanje. / ... / V KS 90 se že pripravljamo na splošno stavko. Predsednik KS 90 Boris Mazalin

Predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Zdenko Pavček je zadovoljen, ker je do sestanka prišlo. "Dogovorili smo se, da se januarja uskladijo možnosti obeh strani in da bi šle izplačilne liste februarja za januar že po usklajenih odstotkih," je dejal. Po njegovih besedah se o konkretnih zadevah niso pogovarjali, to bodo storile pogajalske skupine, Pavček pa je prepričan, da bo do dogovora prišlo.

Vodja pogajalcev GZS Jože Smole je dejal, da bodo poiskali rešitev, ki bo odgovor na visoko inflacijo in trenuten problem rasti življenjskih stroškov. "Ne bo pa to sistemska rešitev, ki bi lahko bila izhodišče za nadaljnjih nekaj let," je dejal in dodal, da bi bilo treba nato na panožni ravni poiskati ustrezne rešitve. O konkretnih predlogih ni želel govoriti.

Sindikalisti skeptični

Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Dušan Semolič je dejal, da so se sicer dogovorili, da bi pogajanja končali do 25. januarja in da bi delavci zaznali dvig za januar, da pa niso rešili ključnega problema - katere plače eskalirati. "Če bi dvignili samo izhodiščne in najnižje osnovne plače, je to pot, ki nas ne pripelje do cilja, ki ga zastopamo sindikati. Očitno bomo morali sindikati intenzivno pripravljati tudi drugo pot, ki jo bomo aktivirali, če 25. ne bo prišlo do dogovora - stavke," je dejal.

Sindikat upokojencev Slovenije pri ZSSS se pridružuje aktivnostim ZSSS za uresničevanje socialnih, delavskih in upokojenskih pravic. "Vključevali se bomo v vse organizirane proteste. Pričakujemo, da se nam bodo pridružile vse upokojenske organizacije," so zapisali v sporočilu za javnost.

Tudi predsednik Pergama Dušan Rebolj ni bil zadovoljen. "Zasledil sem, da oni vztrajajo na tem, da se dvignejo samo izhodiščne in najnižje osnovne plače. Če bo to končni predlog delodajalcev, Pergam ne bo podpisal te kolektivne pogodbe, kajti dvig izhodiščnih in najnižjih osnovnih plač pomeni, da se praktično nobenemu zaposlenemu ne bodo dvignile plače," je dejal.

Strani se še vedno nista dogovorili o odstotku povišanja  in načinu dviga. Sindikati še dopuščajo možnosti, da se v nadaljevanju pogajanj dogovorijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

aljosaaljosa@mail386.com
10. 01. 2008 08.11
berem te komentarje od včeraj. najprej pohvala tebi fcrs_1, ki si kapitalistom ala b.obolnar in lutzow, dal do znanja da tudi mi, delavska kasta, znamo razmišljat in samo hočemo tisto kar nam ob poštenem delu tudi pripada-poštena plača. podpisujem tvoje komentarje. ti, b.obolnar, si pa za moje pojme, omejen. a si se mogoče vprašal, da tista družina, ki ima pet otrok, da je te otroke imela v času ko se je malo lepše živelo, ko je mož dobival lepo plačo, žena je pa tudi hodila na šiht za spodobno plačo. mogoče so dobivali tudi kašne doklade. kar je bila situacija znosna so si privoščili veliko družino (saj, navsezadnje otroci so vse kar bo za nami ostalo), najeli kredit in začeli zidati hiško. potem so pa prišli hudi časi, podjetja so začela propadati, prišli ste kapitalisti in ta podjetja pokupli za male pare, ter z pomočjo državnih subvencij zaposlili le peščico prejšnjih delavcev. sedaj nam pa tukaj pametujete, kaj bi morali mi narediti da bi bilo nam vsaj znosno,vam pa še bolje. vi se ob vsem tem kapitalu katerega ste si nakopičili, sprenevedate do brezzavesti, nam boste pa očitali naj malo razmišljamo ko bomo načrtovali svoje življenje (družine). pa še to, nismo bili vsi v možnosti študirat, al pa da nam je bilo vse v žiljenju postlano. vse kar smo dosegli, smo dosegli z žulji svojih rok, vi pa svoje gradove zidate na naših plečeh. ampak, zapomnite si to, da se bodo ta pleča enkrat upognila in izmaknila, kaj pa potem! zaradi takšnih kot si ti, je danes pri nas tako kot je!
b.obolnar@siol.net
09. 01. 2008 19.03
fcrs_1 Tudi jaz se strinjam, da če so že primerljive cene življenskih potrbščin doma in tujini, bi bil počasi že čas, da se kaj premakne na področju plač...ker takih kot si recimo ti, da razmišlja na način " dajte mi toliko plače gor, kolikor so šle cene" je veliko, še več pa mislim da je takih, ki se za temi sindikalnimi pregovori skrivajo in samo dolivajo olje na ogenj, sami pa živijo ali pa bi lahko živeli čisto povrečno življenje, če se seveda nebi privoščili npr. 3 avte na družino...Najhuje mi je pa videti na televiziji razne oddaje, ko grejo do družine z zasedbo mati, oče in 5 otrok živijo v revščini..., mama nezaposlena, oče z delavsko plačo...Pol pa jamranje kako ne morejo otrokom kupiti tega in tega, kako ne morejo ne vem česa še...Razumen človek ob svojih dohodkih danes mora premisliti, ali bo mel 1,2 ali 5 otrok oz. ali jih bo lahko preživel...ne pa dejmo jih met 5, pol pa jamrat na TV, kako nam je hudo...sej pravm ne mečem vse v isti koš, ampak velikokrat pa je tako
fcrs_1@hotmail.com
09. 01. 2008 17.55
Še nekaj. Včeraj sem šel v trgovino in napolicah za redno prodajo brez akcije polne police jogurtov in poltrejnega mleka z današnjim datumom. Pa vprašam če so vsi ti jogurti do 09.01.2008 pa pravi da so zadaj tisti ki so malo dlje uporabni pa sežem z roko malo dlje vzamem jogurt in je datum do 10.01.08 pa spet vprašam prodjalko kaj je to pa parvi, da ni ljudi. In res se ozrem okoli sebe in v trgovini kjer je ponavadi najmanj 20 ljudi smo bili samo trije. Pa mi zdaj povejte a je cenej metati mlečne izdelke v kontejnerj kot pa da so pustili tisto ceno in bi ljudje kupovali pa bi bil denar za vse. Če je kdo dober matematik in se mu da naj zračuna če se od 100 jugortuv po novih cenah proda samo 15 al pa rečmo 20 jogurtov ali pa po starih cenah da se proda cca 90 jogurtov mogoče tudi vse. Kje je dobiček. S tem da pri novih cenah se jogurt meče ljudje pa lačni. In kdo je kriv da je to tako a neizobraženi pošteni ljudje za tekočim trakom?
fcrs_1@hotmail.com
09. 01. 2008 17.12
b.obolnar Trend današnjega mladega slovenca in slovenke je da dvigneta kredit na polno za trideset let, če imata srečo da s tem denarjem kupita stnovanje čimbližje službi enega aali drugega, ker s pošteno plačo težko vzdržuješ en avto da bi še dva bi pa plačo imel samo da pokrivamo stroške, ki jih terja služba (malca, prevoz,...). In ti bi se še v Avstrijo ali pa Italijo v službo peljal. Poznam primer človeka, ki je delal na terenu in ko je prišel domov ga lasten otrok ni poznal. Pa se je zarekel da nikoli več na teren zavoljo družine pa ga je ta situacija prisila na ponoven odho na teren. Šolani pa ne morejo biti vsi in nihče ne zahtava direktorske plače za tekočim trakom le dostojno življenje, če pošteno delaš in pošteno plačuješ dolgove do države a pol preveč iščemo če bi z nekaj višjo plačo mogoče otroku privoščil kakšno igračo, ki si jo zdaj na žalost mnogi ne morejo.
mitja.kert@gmail.com
09. 01. 2008 17.06
Plače naj se dvignejo,tako kot se je hrana...mislim,da bi potem lažje vsi živeli in ne bi meli borih 500 evrov plače na mesec...Če se je dvignu življenjski standard,potem se naj tudi plače...ponudite čistilki 800 evrov plače in boste videli kako bo zadovoljna....Kar se tiče Slovencev...smo narod,ki rad leze šefom v rit in dokler bo tako, ne bomo nikoli doživeli PRAVO STAVKO...Zakj ne???ker bo jo eni res stavkali,drugi pa bodo šli delat rekoč, se bojim, da ne bom izgubu službe,...ampak to je izgovor.kajti sam človek pri sebi ve,če stopimo vsi skupaj bomo dosegli veliko....vsi delavci,vse čestilke,vsi za stroji...malo razmislite koliko ljudi je to......več kot 500.000 ljudi....zamislite si kakšno moč bi imeli delavci in vsi,ki se borimo za obstanek v tej bedni Sloveniji....podpiram stavko za boljše plače-boljšo prihodnost....
fmunih@email.si
09. 01. 2008 17.05
DELODAJALCI, NE POVEČAJTE PLAČ, KER BOSTE NAENKRAT NEKONKURENČNI !!!!!! SEMULIČ NAJ SI OD 2000 EUROV ZNIŽA PLAČO NA 300 EUROV, KOLIKOR SI V RESNICI ZALUŽI, KER NE ZNA POTRKATI NA PRAVA VRATA. ŠTRAJKI BODO PRIZADELI DRŽAVO IN NJEN PRORAČUN. SINDIKATI, NAVALI NARODE!!!! TAKO IN TAKO BOSTE DELAVCI OSTALI BREZ DENARJA ZA ČAS ŠTRAJKA !!!!! POTEM SO TU ŠE STAVKOKAZI, KI ČAKAJO NA PRILOŽNOST ZA ZAPOSLITEV NA ZAPOSLITVENIH AGENCIJAH!!!!
fljuskus
09. 01. 2008 14.38
"b.obolnar: Kaj pa vsi tisti takoimenovani brezposelneži, ki cele dneve ležijo doma, ali delajo na črno, od socialne pa mesečno vlečejo podporo....a to je pa fer? Koliko je takih, saj jih že sam veliko poznam... se pravi za nič dela mesečna podpora in še delovna doba..." Jaz jih popolnoma razumem, zakaj bi delal(pomožnosti še fizično) za 100€ več na mesec, ko pa ob nedelu dobiš skorja toliko. Če bi bila minimalna plača vsaj 800€ neto, socialna pomoč pa recimo max. 200€ bi večina teh ljudi raje delala kot pa poležavala doma. Glede tistih "s trebuhom za kruhom" je pa tako: dokler še imaš nekaj večina ni pripravljena reskirat še tisto malo kar ima.
b.obolnar@siol.net
09. 01. 2008 12.26
aljosaaljosa Nism z lune padu, pa tud v argentini še nisem bil...samo povem, kar vem in kar mislim... če se ne strinjaš, potem pač delaj na svoj način... To je samo moje mnenje, pa sem sam daleč od neke sanjske direktorske plače kot pravijo, sem v nekje v povprečju, pa tudi moja izobrazba ni najvišja... DarthRevan res je problem je da Slovenci ne želimo raskirati z dobrimi idejami, če niso preizkušene... Prav tako se je Slovencem problem peljati v službo več kot 30 km, ali celo se zaposliti v tujini... Slovenci nismo navajeni na tak način življenja, kot ostali balkanci, ki jim ni problem iti v zahodne države s trbuhom za kruhom, potem pa parkrat letno s svojimi novimi BMW, AUDI-ji in MERCEDESI na obisk k familiji na balkan... In z delom tega ki je odšel s trebuhom za kruhom včasih v neki Bosni živi cela družina...ampak to je spet druga zgodba Tudi štrajk je rešitev tako kot si že rekel, samo naj bo narejen natančno, organizirano, in s potrebnimi predlogi in argumenti, če se že za okroglo mizo ne morejo zmeniti...seveda brez veselic in pijančevanja po ljubljanskih ulicah, ker s tem pa ne bo dosti uspeha
bonsai9@email.si
09. 01. 2008 12.25
Kje so zlati časi Tita in socializma?! Ni bilo kave, vložkov, kalodonta, pralnega praška, kavbojk....ni bilo deviz....Si šel na izlet za vikend v Gorico ali Trst in si nabavil po želji ter prešvercal... Si pršu v Ljubljano in in si v trenutku mel v žepu celoletni zaslužek! Ah ja, to so bili zlati časi. Ne pa sedaj, ko vlada demokracija in klerofašizem in crkujemo od lakote.
doki007@email.si
09. 01. 2008 12.21
ko poslušam tele desno usmerjene fanatike je edino kar je mogoče generalna stavka sindikatov ,.....da pokažemo evropi kaj se dogaja v sloveniji ki predseduje EU,.....!
aljosaaljosa@mail386.com
09. 01. 2008 12.13
b.obolnar a si ti z lune padu al si iz argentine prišel?
DarthRevan
09. 01. 2008 12.13
No, Slovenci imao tu še en problem. Preveč konservativni smo za inovacije v splošnem. Če pride mlad človek z novo idejo v slovensko podjetje, mu bojo načeloma rekli "Ja ne vemo, ni preizkušeno, ne bomo tvegali, poskusite drugje" Za svoje podjetje ustanovit pa nimamo vsi sponzorjev in botrov.
b.obolnar@siol.net
09. 01. 2008 12.09
Saj kdo pa ne bi priznal, da mu višja ne bi škodila, pa čeprav mu za to ne bi bilo treba narediti nič več dela kot ga je delal doslej...Zato pa vsi nezadovoljni pričnite se sami ukvarjati z podjetništvom, odprite podjetje, zaposlujte ljudi...sedanji trend SLO in EU je dobit čimveč novih malih podjetnikov, za kar nudijo tudi veliko ugodnosti in pomoči pri odptju takih malih podjetji in potrebnih izobraževanj... Seveda pa na koncu ne morem mimo tega ZAKAJ je tak trend??? Ja mogoče pa res zato, da bo več ljudi zaposlenih (možna razlaga in logična), mogoče pa za to, da bodo lahko prikazali dobro gospodarkso rast, mogoče pa zato, da bo še nekdo kot pravna oseba plačeval davke in se bo na ta račun povečevala vreča državne blagajne
DarthRevan
09. 01. 2008 12.04
b.obolnar, meni se zdi da bi vsak ČLOVEK za to kar naredi (ali ne naredi) rad kar največ potegnil. Kot je že Karl Marx rekel: Umetnik je tisti, ki je plačan za svoj hobi.
b.obolnar@siol.net
09. 01. 2008 12.00
V SLO še vseeno preveč prevladuje razmišljanje ljudi, da se je treba čimmanj pretegniti in za to bit čimbolje plačan...seveda povsod pa so izjeme....
DarthRevan
09. 01. 2008 11.56
b.obolnar, e, ravno to je problem izobrazbe. Potem pa človek doštudira, dobi celo "mag.", gre na zavod in...ponudijo mu obiranje hmelja. In zdaj naj ta človek to ponudbo vzame? Naka. Veliko bolj verjetno bo rekel "Sorry, nisem za TOLE študiral". Aja, če človek dela na črno, to ne pomeni da "nič ne dela". Nekateri na črno delajo tudi po 16 ur (tudi sam poznam primere) in svoje delo opravljajo čisto dobro. Problem pri nas je pač še birokratizacija - nikogar ne zanima kaj znaš in kako dobro to znaš. Samo papirje bi vsi porivali. Da znaš skupaj sestavit računalnik pa vseeno ne rabiš računalniškega faksa.
b.obolnar@siol.net
09. 01. 2008 11.51
Se strinjam da je pri nas problem tudi v šolstvu... mislim da je problem tudi v tem, da se premalo ljudi odloča za študi tehničnih znanosti... vsi bi bili radi managerji in direktorji, zato ker je za te splošno znano da dobro živijo... in res je začelo nam bo primankovati tehničnega osebja, pa če je ta zelo ali malo izobražen... Kar se tiče delavcev...Absolutno sem proti uvozu delovne sile, ker je treba najprej poskrbeti za svoje ljudi.... bom dal eno zadevo na razmislek...Kaj pa vsi tisti takoimenovani brezposelneži, ki cele dneve ležijo doma, ali delajo na črno, od socialne pa mesečno vlečejo podporo....a to je pa fer? Koliko je takih, saj jih že sam veliko poznam... se pravi za nič dela mesečna podpora in še delovna doba...in ko bomo spravili na delo takšne ljudi, ki jih je mako morje, potem bodo lahko višje tudi pokojnine in tudi plače, saj državi ne bo treba namenjati toliko denarja za socilne lenobe.
doki007@email.si
09. 01. 2008 11.51
b.obolnar ,........tko ti bom povedal ljudje z magisterijem ne dobijo službe ,...že več kot eno leto ,.....poznam primere ,...poleg tega dipl. ing ,....tudi ne ,...!!!! ----tako da ne govori na pamet ...... -----malo se oglasi na zavodu za zaposlovanje in povprašaj po situaciji ,....!!!!
politik70
09. 01. 2008 11.40
b.obolnar Saj ne rečem da nimaš prav pa vseeno te vprašam. Kdo bi pa potem za tekočim trakom in n a manj plačanih delih delala? Si stem mislil vsi Slovenci z doktorskim nazivom za ostala dela pa uvozit delovno silo? Samo vprašam? Pozdrav Politik70
DarthRevan
09. 01. 2008 11.39
b.obolnar, glede na to kakšen je naš šolski sistem, jaz lahko rečem samo da diploma ni vredna niti papirja na katerem je natisnjena. Vsak lolek danes lahko dobi vsaj "dipl." Potem se pa v statistikah zvišuje povprečna stopnja izobrazbe, folk je pa še vedno točno tako povprečno zaplankan kot prej.