Slovenija

Za mandatarja se ponuja Gojko Stanič

Ljubljana, 26. 09. 2011 06.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Predsednik Türk se je srečal s predstavniki strank. Na splošno vlada mnenje, da so prava pot predčasne volitve, in to čim prej. Za mandatarja pa se sicer sam ponuja Gojko Stanič.

Premier Borut Pahor, ki opravlja tekoče posle, je v pogovoru za Radio Slovenija napovedal, da se bo na parlamentarnih volitvah potegoval za vnovični mandat, dvomi pa, da bo pri tem uspešen.

Kandidatura za mesto predsednika republike ga ne zanima. Izrazil je tudi pričakovanje, da bo predsednik republike Danilo Türk po pogovoru s strankami razpisal predčasne volitve. Ob tem upa, da "ne bo nihče tako predrzen v svoji ošabnosti, da bo poskušal voditi vlado brez mandata ljudi".

Pahor kot premier opravlja le še tekoče posle.
Pahor kot premier opravlja le še tekoče posle. FOTO: Reuters

Türk s predstavniki strank

Kot že omenjeno, Türk danes opravlja posvetovanja s predsedniki parlamentarnih strank in vodji poslanskih skupin. Türk bi moral posvet s parlamentarnimi strankami začeti s predsednikom največje opozicijske stranke SDS Janezom Janšo in vodjem poslancev SDS Jožetom Tankom. A stranka se posveta pri Türku iz enakih razlogov kot v preteklosti ni udeležila.

Türk je tako posvet začel z vodjem poslanske skupine SD Dušanom Kumrom. Kumer je Türku na posvetu ponovil, da se SD zavzema za čimprejšnje predčasne volitve, do katerih je "avtocesta na široko odprta", in da ne bo podprla nobenega novega mandatarja.

Na vprašanje, ali mora predsednik republike za razpustitev parlamenta čakati 30 dni, Kumer odgovarja, da bodo to uganko razrešili pravniki. Ob vprašanju, ali lahko še po torku kdo predlaga novega mandatarja, ocenjuje, da je v 30 dneh "vse možno", upa pa, da se "ne bodo igrali s to državo, temi razmerami in tem političnim položajem še naprej".

Na ocene, da so hitre predčasne volitve prostovoljna predaja oblasti prvaku SDS Janezu Janši, pa vodja poslancev SD odgovarja z vprašanjem: "Zakaj bi Janez Janša zmagal na teh volitvah?" Na vprašanje, ali ni v soočenju predsednik SD Borut Pahor – Janša slednji močnejši, pa odgovarja, da je SD močnejša od SDS.

Medtem se je predsednik SD in predsednik vlade Borut Pahor, ki opravlja tekoče posle, opravičil. Pahor se je namreč s Türkom sestal že v petek.

Tudi drugi za predčasne volitve

Predsednik republike Danilo Türk
Predsednik republike Danilo Türk FOTO: Reuters

S Türkom sta se že sestala tudi predsednik stranke DeSUS Karl Erjavec in vodja poslanske skupine Joško Godec, ki sta po srečanju s Türkom dejala, da sta obe strani izrazili zaskrbljenost zaradi situacije. Sicer se DeSUS zavzema za predčasne volitve. Povedala sta, da bi si v stranki v primeru, če bi Türk predlagal mandatarja in če bi SD tega mandatarja tudi podprla, vzeli čas in o predlogu razmislili, medtem ko se s predlogom drugih strank ne bi strinjali, saj bi šlo za zavlačevanje postopka. A po pogovoru s Türkom se predstavnikoma Desusa zdi, da Türk mandatarja ne bo predlagal.

Vodja PS nepovezanih poslancev Franc Žnidaršič je prav tako dejal, da sami ne bodo predlagali mandatarja. Dejal je, da ni nobenega dvoma, da bomo imeli predčasne volitve do datuma, ki je ves čas na obzorju.

Prvak stranke Zares Gregor Golobič je po posvetu s Türkom dejal, da je stranka pripravljena na oba možna scenarija, zlasti pa na predčasne volitve. Na drugi scenarij, imenovanje novega mandatarja, po njegovih besedah Zares nima vpliva. Če se bo to zgodilo, bodo tudi to možnost proučili. Golobič in vodja poslanske skupine Zares Franco Juri sta sicer predsednika seznanila z opozorili stranke, da imamo v Sloveniji opravka ne le s politično krizo, temveč s krizo odločanja, kar bo v prihodnje velik problem.

V LDS ne iščejo novega mandatarja in ga tudi ne bodo predlagali. V LDS sicer po besedah predsednice Katarine Kresal resnično dvomijo, da bi kdo predlagal novega mandatarja. Če se bo kdo želel pogovarjati, se bodo, vendar "prav realno" pa to ni, je dejala.

Predsednica LDS je po srečanju s Türkom povedala, da je pogovorov tekel o tem, kdaj naj bodo volitve, kako tečejo roki, kaj pomeni razpustitev parlamenta in kaj so tekoče naloge tako vlade kot parlamenta. Predsednik republike po besedah Kresalove sedaj zbira informacije o tem, "kako se stranke pripravljajo na volitve", končno odločitev pa da bo sprejel po posvetih s strankami in ustavnimi strokovnjaki.

Interpretacije glede rokov za razpis predčasnih volitev so sicer različne, se strinja predsednica LDS. "Ustavne roke je treba spoštovati, toda stvar je šla tako daleč, da je dobro, da so volitve čim prej. Vseeno pa v roku, ki strankam omogoča, da se nanje normalno in enakopravno pripravijo," je dejala.

Tudi SLS na srečanje s predsednikom prihaja s predlogom za predčasne volitve. "Ne smemo izgubljati časa za neke proceduralne zaplete. Vsak dan moramo izkoristiti za to, da čim prej pridemo do volitev, da Slovenija dobi kredibilno in zaupanja vredno vlado," je pred srečanjem poudaril predsednik SLS Radovan Žerjav.

Po oceni Žerjava so predčasne volitve v tem trenutku edina rešitev za državo. Predlaga, da bi bile volitve še pred božičnimi prazniki. na srečanju s Türkom naj bi se strinjali, da bi bilo dobro volitve izpeljati tako, da bi bil nov DZ sestavljen pred prazniki.

Gojko Stanič
Gojko Stanič FOTO: POP TV

Tudi predsednik SNS Zmago Jelinčič je dejal, da v njegovi stranki ne bodo predlagali mandatarja. Glede predčasnih volitve pa po Jelinčičevem mnenju ni dileme. Po njegovem bodo med 13. in 27. novembrom.

Tudi poslanca narodnih manjšin Roberto Battelli in Laszlo Göncz sta po današnjem posvetu izrazila podporo čimprejšnjim predčasnim volitvam. Morebitnega kandidata za mandatarja ne nameravata podpirati, poudarila pa sta tudi, da nista imela občutka, da bi se predsednik republike nagibal h kateri od možnosti.

Stanič se ponuja za mandatarja

Gojko Stanič, 71-letni publicist, politolog, nekoč predsednik obrtno-podjetniške stranke, včasih član LDS, je pripravljen kandidirati za mandatarja. Kot je moč razumeti, se je ponudil sam. Sedaj kliče poslance, jim pošilja in predstavlja svoj program in išče poslansko skupino ali 10 poslancev, ki bi ga za mandatarja tudi uradno predlagali. Računa na nepovezane poslance in pravi, da je pobuda za kandidaturo prišla iz gospodarstva.

Možnost, da bi bila njegova kandidatura tudi uradna, pa je po napovedih manjhna. Poslanci vedo, da če se bodo podpisali pod mandatarsko kandiaturo, ki ni videti najbolj preprečljiva, bodo takoj slišali, da to počnejo zato, da bi sebi podaljšali mandat. Nepovezani niso enotni, Andrej Magajna bi utegnil podpisati Staničevo kandiaturo, a Franc Žnidaršič zagotavlja, da je proti in da gremo na volitve.

Danes je sicer zakrožilo še eno ime, Dušan Mramor, ki ga imajo nekateri v mislih, a z Mramorjem pogovori, kot je sporočil, do tega trenutka niso stekli.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (1233)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nefretete
28. 09. 2011 15.13
cyklon Veš kaj, ti vsaj veš o čem govorim in znaš poiskati pravo reč in se potruditi tam, kjer zahtevajo knjižno slovenščino ali pa je zaželjena vsaj taka pismenost, da ne oddaš iz roke zmazka. Me zanima, kako bi izgledalo to na naših "Kurah", če bi bil pogoj pisanje v knjžni slovenščini. Ha, ha, ha... Saj ni panike, nikakor ni bil moj namen koga navsezgodaj mučiti. Upam, da si prej vsaj kavo popil. Tvoja sorodnica je lahko kar ponosna nate, zagotovo se enako kot jaz trudi na vsakem koraku ( z vsako besedo) ohranjati naš prekrasen jezik lep in čist. Pa lep pozdrav.
cyklon
28. 09. 2011 08.05
Nefi! Mislm!Kaj me mantraš že vjutro!? Bom popravu kar ves stavk! :-) *Mi je pa popolnoma jasno,da v zvezi s knjižno slovenščino,tebi ne morem ničesar prikriti. :-)
cyklon
28. 09. 2011 07.57
*slovenščine *S=s
cyklon
28. 09. 2011 07.56
*Mi je popolnoma...
cyklon
28. 09. 2011 07.54
nefretete 28.09.2011, 00:31 Nefi!Veš,da vem, kaj o besedici,ki je knjižno pravilna, pravi ŠUSS.In moj komentar ni prepisan.Prebran in le malo "humorno" zasukan,to pa ja!Iskal sem starejše slovarje,ker mislim,da je bila v "starih časih" beseda v rabi s črko v.Sicer imamo v družini slavistko,pa trenutno ni dosegljiva,pa tudi,če bi bila....njeni napori se pri meni niso kaj prida obrestovali. :-) Mi je popolnoma jasno,da je v zvezi s slovnico Slovenščine tebi ne morem ničesar prikriti. P.S.Hmmm.....v resnici mi pa res ni jasna tista praslovanska prepona in njen zgodovinski vpliv!???. ;-)
nefretete
28. 09. 2011 00.31
cyklon 27.09.2011, 21:34 Ni čisto tako, he, he... ŠUSS na kratko opiše tole, pa si slabo prepisal/razumel... Meni je tudi všeč kakšna druga beseda, pa če slovnično ni pravilna... zato pa skrbimo za jezik, ne? Da ga ohranjamo zanamcem lepega in čistega. Nič slabega nisem mislila. Le vredno se mi je zdelo, da nekomu, ki uporablja lepo slovenščino, dopolnim znanje ali odpravim privzeto napako. Oprosti, da se vmešavam.
saintjozef
27. 09. 2011 22.40
cyklon P.S.Jožefa ne poznamo.Morda bi bilo prav,da bi ga.Ni pa nujno,da bi bilo dobro. Saj vem,da razumeš. --Pa ti bom predstavil moj način gledanja na rakrano, ki ne da dihat Sloveniji - to večno "klanje" med seboj. Levi-desni, partizani-domobranci. Imel sem "srečo", da sem iz prve roke spoznal obe strani. Udeleženci kalvarije niti niso sprti med sabo in živijo prav lepo drug ob drugem. Toda politika jih dreza, najbolj desna, ki nima pokazat drugega kot kolaboracijo. Levi so itak junaki, zmagovalci. In ker tega noče bit konca sem krčevito iskal pozitivno stran vsega tega. In tudi našel. V bistvu je bila ta razdeljenost celo pogoj, da smo obstali. Če bi vsi kolaborirali z Nemci, bi slovenski rod izginil na frontah in taboriščih. Če bi bili pa vsi partizani, bi Nemci okrepljeni prišli k nam in hitro naredili konec. Tako pa so poslali le nujne enote, češ, saj se itak sami čuvajo in lovijo drug drugega. In narodne zavesti ter bratstva je bilo ravno prav, da se nismo do konca pobili med sabo. Svoje je naredil še komunizem iz Rusije in ostalo nas je ravno toliko, da smo lahko na novo pričeli živet s polno paro. In to DAVNO razdeljenost desna opcija izkorišča za DANAŠNJE koristi. S tem se ne morem sprijaznit, ravno tako ne s cerkvijo, ki vedno prilije olja na ogenj.
cyklon
27. 09. 2011 21.35
cyklon
27. 09. 2011 21.34
Oj nefretete! Beseda povdariti je v knjižnem jeziku nedovoljena beseda. Pa sploh ni slaba,niti grda.Zgodovina nas po petkah "tapka" s praslovansko prepono u.Poudariti. Meni sta ljubi obe in obe pišem.Tukaj pač nisem v šoli,nefi. Amm! Ali ne rečejo v vašem koncu ;te bo tak vdarla!? Kadar zmanjka focnov !' :-) P.S.Jožefa ne poznamo.Morda bi bilo prav,da bi ga.Ni pa nujno,da bi bilo dobro. Saj vem,da razumeš.
nefretete
27. 09. 2011 20.45
cyklon 27.09.2011, 19:43 Sem pa že velikokrat povdaril,da se ne smemo jemati preveč resno Dober večer. Hvala za tvoje mnenje,s katerim se strinjam le na pol. Nekaj je Sveti že povedal o tem, nekaj pa bom dodala. Vsaj vidva z Loden bosta razumela za kaj gre. Eno je, ko vemo, da se hecamo na teh straneh ali tako rekoč dražimo z neumnostmi drug drugega, drugo pa je (in to v istem članku celo, ko je Sveti nakuril sogovornika z leve, da ni vajen od njega podlosti napram Loden in še vedno v smislu najinih poprejšnjih pogvorov o nivoju) ta ista deklica uporabi proti nekomu, ki "šahira" z njo cele večere, da ne rečem dolgo v noč poved, ki bi mene užalila. Kajti zavednost se ne meri s pripadnostjo levi ali desni opciji, še najmanj pa jo lahko primerja dete, ki nima pojma, kaj in kako je Sveti v praksi naredil za domovino. Kako lahko potem kaj takega narediš? Sicer sem res naivna in malo preveč čustvena, ne prizadenejo me kričači ala že vemo kdo, ker jih mirno preskočim, očitno pa sem tudi njo precenjevala, da me je to potrlo. Ni problema, kot si pou*daril (samo popravek, ker marsikdo ne ve kako se zapiše) pač ne smemo jemati osebno niti takih dialogov, ko misliš, da je nekdo s tabo pošten. Kajti zase in za Svetega vem, da sva v svojih dialogih do sogovornikov poštena in tudi taktna, kadar so z nama potrpežljivi in ne skačejo v luft, ker nisva desničarja. Pa na svidenje ob prijetnejši temi.
cyklon
27. 09. 2011 19.43
saintjozef27.09.2011, 16:020 Včasih me kakšen tvoj komentar zelo neprijetno preseneti. Ne,da nimaš pravice izraziti svojega mnenja tako kot tebi ustreza,samo jaz te poznam kot zelo strpnega in me morda prav zaradi tega to toliko bolj zmoti. Saj večinoma poskušam tudi sam biti tak,a kaj ,ko imam tako dolg jezik. Sem pa že velikokrat povdaril,da se ne smemo jemati preveč resno
saintjozef
27. 09. 2011 16.02
cyklon Človeka ocenimo po komentarjih.Drugače ne gre. Koliko se zmotimo? Toliko,kolikor hoče tisti,ki ga ocenjujemo. --se popolnoma strinjam. Komentarji so pa tudi odvisni od teme in osebe, katero "obdelujemo" Pučnik je "padel" not v trenutku, ko ga nihče ni pričakoval in sem mogoče pretrdo opisal moje mnenje o njem. Toda bistveno drugačno ni, le moral bi malce bolj pazit na besede in izčrpneje izrazit moje pomisleke o njegovi domoljubnosti. Sem pa tudi jaz "užaljen" ker sta me oba takoj degradirala. To je običajno pri desnih, ko niso zadovoljni z komentarjem. In to toliko bolj, ker vaju z loden cenim kot korektna komentatorja. Se zahvalim nefretete, ki me je "vzela v bran" ampak ona to stori tud za nasprotno misleče. In jaz tudi.
totnhem
27. 09. 2011 13.28
Stanič a se zavedaš da rabimo MANDATARJA,ne pa štalskiga hlapčka.
cyklon
27. 09. 2011 13.06
P.S. Že čez enajst ur bomo zvedeli,če je gospod predsednik res vseh nas predsednik.
cyklon
27. 09. 2011 13.04
Dober dan! No tole,nefi,je pa smešno. Saj si ne dopisujemo po e-mailih(najbrž 99% udeležencev na temle portalu ne),da bi vedeli kdo sedi za ekranom ,na oni strani Slovenije. Človeka ocenimo po komentarjih.Drugače ne gre. Koliko se zmotimo? Toliko,kolikor hoče tisti,ki ga ocenjujemo. Pozdravljena! Jesen je čudovita.
nefretete
27. 09. 2011 12.39
loden 27.09.2011, 00:36 0 Pučnik je bil domoljub in večji Slovenec, kot boš ti kdajkoli, Sveti. Zelo žaljivo pa tudi neumno, niti tega ne veš, kdo tiči z vzdevkom in sodiš le po komentarjih. Seveda pa orto desničarska pamet ne premore širšega pogleda na domoljubje, le takega, kot je zaukazan z vrha.(desnega) Pa sem mislila, da nisi ovca. Oprosti, če sem žaljiva, ti si bila tudi.
Django
27. 09. 2011 10.59
Halo Kaj res nimamo enega sposobnega cloveka ki bi znal pospraviti v vladi in urediti stanje,saj razumem da vse kar je ta Vlada naredila slabega verjetno nebo mogoce niti v naslednjih petih letih ne popraviti.Mogoce bo pa sedaj Slovensko Ljudstvo le videlo kaj je imelo ko je bil Jansa na oblasti mogoce ni bil tudi ne idealen a toliko slabega kot Pahor z Njegovo nesposobno vlado ni naredil.
prašek
27. 09. 2011 09.04
dule100 MOJ sigurno ne !!!
dule100
27. 09. 2011 09.03
prašek Kaj se čudiš, to so pač vaši kandidati !
dule100
27. 09. 2011 09.02
saintjozef In kaj premorete vi ? Kdo bo vaš kandidat ? Mi imamo vsaj kandidata, ki bo zmagal in to ne na horuk, ampak pošteno na volitvah z voljo ljudstva ! Spet boste rinili z nekim bogim Pahorjem, ki nima nobene možnosti !